האם הוט מובייל רשאית לגבות ממני 4.9 ש"ח לחודש על שימוש בתא קולי?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> האם הוט מובייל רשאית לגבות ממני 4.9 ש"ח לחודש על שימוש בתא קולי?
הוט מובייל הצטרפה לטנרד הבלתי חוקי החדש ורוצה לגבות ממני (ומשאר בני משפחתי) 58.8 ש"ח לשנה לכל מנוי, על שימוש בתא קולי, שעולה לה קרוב לאפס ש"ח לשנה. הכל בחסות משרד התקשורת. תחילתה של שערורייה חדשה וחמורה בחסות צמרת משרד התקשורת.
מאת: אבי וייס, 13.3.19, 10:00נתי כהן והשר

כפי שהבטחנו כאן, שנחשוף עוד פרשיות חמורות הקשורות לצמרת משרד התקשורת (ובדגש על המנכ"ל - נתי כהן, בתמונה משמאל, שמקבל גיבוי מוחלט מהשר איוב קרא, בתמונה משמאל, שמינה אותו, כנראה, בטעות, בגלל שמיהר לסלק את שמילה מימון מתפקיד מ"מ המנכ"ל, בלי לבדוק ביסודיות מי הוא המועמד לתפקיד המנכ"ל) אנו מקיימים את ההבטחה כאן.

המדובר בפרשיות חדשות הדורשות בדיקה דחופה, שלא לומר חקירה, מעבר לשלל הפרשיות הקודמות (עשרות פרשיות), שבגינן כבר הוגשו תלונות במקומות הנכונים.

כך, אנו חושפים כאן עוד שערורייה צרכנית, שנטפל בה בהרחבה בימים הקרובים, במאמר נוסף מפרי עטו של סיני ליבל, שעוסק אף הוא, מזה שנים, בסוגיות הצרכניות החשובות הללו ונלחם למען הציבור לתיקון העוולות.

המדובר ב"בור ללא תחתית" של הפרות חוק, תקנות ונורמות, בקנה מידה אדיר, שלא ניתן לראות כרגע את סופו, ב"חסות" של 2 המצולמים בתצלום למעלה.

כאן נציג את מה שכותב שורות אלו נתקל בו, אישית

ביום 9.3.19 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת (לאחר שקיבלתי מסרון מהוט מובייל וגם קובץ הקלטה מסיני ליבל, ששוחח עם מוקד הוט מובייל, שכן גם הוא קיבל הודעה דומה במסרון):
"שלום רב,
קיבלתי את הודעת המסרון המצ"ב (למטה) על תחילת גבייה של כסף ממני עבור שירות תא קולי, בניגוד להסכם המנוי שלי.
בפנייה אל הוט מובייל (הדובר הוא סיני ליבל), נטען ע"י נציג הוט מובייל, שזו החלטה של משרד התקשורת (מצ"ב קובץ ההקלטה) והמשרד הנחה כך את כל חברות הסלולר.

האם הוא משקר?
סביר להניח שכן.

אם כך, אבקש לנקוט את הצעדים הנדרשים כנגד ההחלטה החוצפנית הזו של הוט מובייל, בניגוד להסכם המנוי שלי ובנוסף, אני סבור, שיש להעניש בחומרה יתרה את הוט מובייל על כך, שהיא מטעה את הצרכנים לחשוב, שמדובר בהחלטה של משרד התקשורת לגבות את הכסף הזה מהצרכנים בגבייה לא חוקית!
להלן ההודעה, שקיבלתי במסרון (כנראה קיבלו אותה כל לקוחות הוט מובייל), ביום 7.3.19 בשעה 12:35:
'לקוח יקר, ברצוננו לעדכן כי החל מתאריך 07/04/2019 יעודכן מחירו של שירות תא קולי במנוי מספר 054-4660XXX, שעד היום ניתן בחינם ל- 4.9 שח לחודש. במידה וברצונך לבטל שירות זה יש להשיב את הספרה 1 בהודעה חוזרת, ניתן להשיב עד ה-06/04/2019. כמו כן, במידה וברשותך מנויים נוספים, שברצונך לבטל עבורם את השירות, יש לשלוח מהמנוי אותו נדרש לבטל את הספרה 1 למספר 053-2080285 שים לב, בביטול השירות ימחקו הודעות ותכנים, שנשמרו בתא הקולי. לא ניתן יהיה לשחזר אותם. בברכה הוט מובייל".

במקביל, שלחתי להוט מובייל את אותה שאלה (כולל קובץ ההקלטה) עם תוספת קטנה: "
להלן שאלה, שהעברתי למשרד התקשורת בעניין הוט מובייל.האם תהיו מעוניינים להגיב לנאמר כאן?"

תגובת הוט מובייל הגיעה ראשונה ב-11.3.19: 
"מדובר באמירה חריגה ובלתי מבוססת של נציג השירות. צר לנו על הטעות.
לקוחות עם שירות תא קולי עודכנו על העדכון מבעוד מועד בהודעות סמס ובחשבונית ויוכלו לבטל את השירות בצורה פשוטה וקלה במגוון דרכים".

לתשובה הזו הגבתי מייד: "תודה, אבל זו לא תשובה לשאלה: למה אתם חושבים, שאתם יכולים לגבות כסף על תא קולי בחבילה קיימת?"

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. 

את השאלה הזו שלחתי גם לכל חברות הסלולר האחרות (שהחלו גם הן לגבות כסף מלקוחותיהן על תא קולי) וצרפתי להן את הקובץ המצ"ב כאן, שחובר בידי סיני ליבל והמדבר בעד עצמו. כך כתבתי לכל חברות הסלולר הגדולות:
"מה תגובתכם למצ"ב
על כך,
שהתחלתם לגבות כסף על תא קולי כשבחוזים הקיימים אין יכולת כזו (להעלות מחיר לשירות שמחירו היה אפס - ללא עלות).
זה שאתם מאפשרים ללקוחות לסגור את התא הקולי - אינו תרופה להפרת הרישיון והחוזה שלכם - מול הלקוחות".

קיבלתי רק תגובה מפרטנר בזו הלשון: 
"מפרטנר נמסר: פרטנר פעלה ופועלת על פי חוק ובהתאם לרישיון".

ככל שאקבל תגובות נוספות, אעדכן בהתאם. 

ממשרד התקשורת קיבלתי 2 תגובות:
א. האחת מה-11.3.19 המאשרת קבלת תלונה צרכנית ממני במינהל בכיר פיקוח ואכיפה - כאן.
זה כבר נראה על פניו צעד נכון ושאני אמתין בשקט לתוצאות הבדיקה, כמובטח באישור הזה.
אולם מתברר, שהבדיקה כבר נעשתה במהירות הבזק, וזה בסעיף הבא.
סתם שלחו לי אישור על קבלת תלונה...
גרסו את תלונתי "במגרסה של שמילה", מייד בשנייה לאחר שתלונתי התקבלה ונרשמה.
הגריסה הכי מהירה בעולם, של תלונה צרכנית. 

ב. תשובה שנייה, שהגיעה יום אחרי כן (12.3.19), מאוד מוזרה (שלא לומר מטרידה) מדובר המשרד:
"לא ברור אם זו שאילתה או מקרה פרטי שלך המועבר כפנייה - בכל מקרה אני מבין, שזה לא לפרסום.
כך או כך, ערכנו בדיקה ולהלן מה שעולה:
החברה רשאית לעדכן את תעריפיה ובלבד ששלחה הודעה למנוי.
בעניין הפרת הסכם ההתקשרות, צריך לעיין בהסכם כדי לראות אם יש הפרה,
לעניין טענת נציג הוט מובייל, החברה צריכה לעדכן לגבי שינוי ככל שמתבצע.
 מקווה שסייעתי".

לתשובה הזו מיד הגבתי: "המקרה הפרטי שלי - זה רק להדגמה וכמובן שזה לפרסום...
התגובה - כמובן שגויה כי לא זה מה שכתוב ברישיונות של כל חברות התקשורת...
ככה זה כשעובדים אצל הטייקונים ולא אצל הציבור".

איך אני יודע שהוט מובייל (וכך גם כל חברות הסלולר האחרות, פירוט בכתבה הבאה) עברה על החוק והוראות רישיונה?
א. מפני שזה כתוב ברישיון שלה, "שחור על גבי לבן", כמפורט בנספח כאן למטה.

ב. הכי חשוב: הוט מובייל בעצמה סיפקה לי את ההוכחה לעניין זה.
הכיצד?
לפני יומיים החלטתי להחליף את חבילת הסלולר שלי בהוט מובייל ולשדרג אותה לחבילה עם הרבה יותר גיגות לגלישה:
חבילת הסלולר הישנה שלי מלפני כשנה - מצויה כאן
חבילת הסלולר החדשה שלי מלפני יומיים - מצויה כאן. 

מה ההבדל בתנאי ההסכם של החבילות הללו (האחת מלפני כשנה והשנייה מלפני יומיים)?

כדי שלא תתאמצו אז הנה זה כאן, "שחור על גבי לבן" (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
הוט מובייל 1

כלומר: הוט מובייל בעצמה הבינה, שיש לה "חור ענק" בהסכמים הוותיקים והוסיפה סעיף בהסכמים החדשים, שהיא רשאית לעדכן מחירים של שירותים, שקודם היו ללא תשלום (במקרה שיש כאן - שירות תא קולי, שכל השנים היה ללא תשלום).

משמעו: על פי החוזה הקודם, אם הייתי מאריך אותו, אסור היה להוט מובייל לגבות ממני עבור שירות תא קולי. בהוט מובייל החליטו לגבות ממני עבור תא קולי וגם מכל לקוחותיה האחרים, כשהחוזה שלי עדיין היה בתוקף, בלי כל קשר לחוזה שלהם עימי ולכתוב ברישיון החברה.

כלומר: בכלל לא היה חשוב להוט מובייל מה כתוב בחוזה עמי ומה כתוב ברישיון של החברה, הם (בהוט מובייל) מרגישים, שהם מעל לחוק (למה? תשאלו את משרד התקשורת...). 


אם לא הבנתם את 2 הסעיפים הללו, אסכם זאת בקצרה: הוט מובייל לא רשאית להפוך תא קולי בחינם לתא קולי בכסף, למי שהסעיף החדש הזה - לא מופיע אצלו בהסכם המנוי שלו.

מה עוד ניתן לעשות עם התגלית הזו? זה לכתבה הבאה.
בינתיים, אתם יכולים לשאול עורכי דין לתביעות ייצוגיות, אם זה מתאים לתביעה ייצוגית, מעבר לתביעה אישית, שאתם יכולים להגיש נגד הוט מובייל, גם בבית משפט לתביעות קטנות וגם להתלונן על העוול הצרכני הזה ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, וגם במועצה הישראלית לצרכנות, כי משרד התקשורת, כפי שראיתם לעיל, נמצא בצד של החברות ולא בצד של הצרכנים, צרכנים המממנים את המשכורות ואת כל התנאים המפנקים (רכב צמוד, נהג, מכשיר סלולר, לשכה, צבירה לפנסיה, ועוד) לבכירי המשרד, ששכחו (ומזמן), עבור מי הם עובדים ומה כתוב בחוק שירות המדינה ובתקש"יר.


נספח
צילום מרישיון הוט מובייל, שבו אסור לגבות או להעלות מחיר לשירות שלא מופיע בהסכם, לכל תקופת ההסכם:
רישיון הוט מובייל
VOICE MAILBOX



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9-16/9/19 - Tel Aviv Blockchain Week 

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן








 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים