Telecom News - הוועדה המיותרת לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה עם האיש הלא נכון בראשה!

הוועדה המיותרת לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה עם האיש הלא נכון בראשה!

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הוועדה המיותרת לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה עם האיש הלא נכון בראשה!
מי שלא לומד מההיסטוריה נדון לחזור על אותן טעויות שוב ושוב. זה המשפט ,שמתאים לשר התקשורת, יועז הנדל, שכל יום יש לו איזה ספין תורן, שאיש לא קונה אותו, אבל בינתיים הוא מחבל והורס בשיטתיות כל חלקה טובה בשוק התקשורת. זאת, באוסף בלתי נדלה של סיסמאות נבובות וספינים, שלא מובילים לשום דבר טוב או בכלל. כך גם עם הוועדה החדשה, שהקים עם האיש הלא נכון, בוגר קרן וקסנר 24, לתחום שידורי הטלוויזיה. ניתוח ההחלטה ההזויה.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 6.8.20, 17:26חה"כ יועז הנדל

אתמול פורסם כאן הספין היומי של שר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה משמאל), בדבר הקמה של ועדה ציבורית חדשה בראשותו של חבר הכנסת לשעבר, רועי פולקמן, (בוגר קרן וקסנר), שתעסוק בתחום הסדרת שידורי הטלוויזיה. 

לכן מיד עם פרסום ההודעה שלחתי לשר התקשורת יועז הנדל ולצמרת משרד התקשורת את השאלות הבאות:
"הנדון: למה עוד ועדה להסדרת הרגולציה על שוק השידורים?
שלום רב,
1. היום פרסם דובר השר הודעה בדבר "ועדה לבחינת תחום השידורים בישראל".
בשביל מה עוד ועדה ועוד עם מתן "פרנסה לחברים מובטלים או משועממים", (רועי פולקמן), לנושא, שהיו בו כל כך הרבה ועדות (ראה למשל כאן), ב-2 העשורים האחרונים?
2. בנוסף, יש כבר החלטות שר התקשורת בעניין הוועדה הקודמת ("ועדת פילבר"), כולל הצעת חוק מוכנה (חוק "ברית המועצות"), שהייתה בכנסת לקראת קריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה (ולא הועברה בסוף להצבעה), בעקבות הוועדות הקודמות, כמפורט למשל: כאן, כאן, כאן וכאן,
כך, שניתן להגיש את החוק הזה לכנסת מחדש באופן מיידי, ולתקן אותו ולהתאים אותו (ככל שנדרשות התאמות) בשימוע, שממילא יתקיים בוועדת הכלכלה בכנסת.
3. בנוסף, לא צריך כעת שום ועדות! קודם כל צריך לעסוק במימוש ההחלטות הקודמות שלא מומשו, למשל, בכל הנוגע לשידורי VOD על רשת האינטרנט (הדורשים רישיון על פי חוק התקשורת) ולאכוף גם את חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות (עידן +) בכל הנוגע לשידורים על רשת האינטרנט.
4. אודה להתייחסותך."

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

לא צריך להיות נביא כדי לחזות, שהוועדה הזו לא תביא שו תועלת לאיש (מלבד ליו"ר הוועדה, שמצא לעצמו פרנסה לשנה). יש לכך הרבה סיבות, אבל אחת הסיבות היא, שרועי פולקמן הוא בוגר קרן וקסנר (כיתה 24), ולא די בכך, שאין לו שום מעמד או משקל ציבורי כיום, במתיחות הפוליטית הקיימת בישראל ואוסף התיאוריות והקונספירציות המצויות סביב נושאים רבים במשרד התקשורת (דוגמת "הקרינה של 5G"), להוסיף לזה עוד בוגר קרן וקסנר, זה קצת יותר מדי. 

כמובן שאני לא מעלה בדעתי להזכיר כאן, שרועי פולקמן הוא ממש במקרה, רק במקרה, שכן של השר יועז הנדל במושב נס הרים

יתרה מכך, כלכליסט (הכתב אביאור אבו), פרסם 2 כתבות (כאן וכאן) על כך, שזו הוועדה הרשימת הוועדותעשירית לתחום הזה בישראל ופרסם את רשימת 9 הוועדות הקודמות (בתצלום משמאל).

אולם, הכתב של כלכליסט שכח מה שהוא בעצמו פרסם כאן, שהייתה עוד ועדה, בין ועדת מרדכי מ-2009 (שהוכשלה ע"י עו"ד דנה נויפלד, שהייתה אז במשרד המשפטים, בסיוע מלא ופעיל של היועצת המשפטית של המשרד דאז, עו"ד נגה רובינשטיין), לוועדת שכטר מ-2014 (שהכשילה את עצמה - כאן, כאן וכאן), וזו ועדת בר-טל-ניצן, שקמה ב-2010 והוכשלה אחרי פרסום מסקנותיה ע"י רבים, וזה הביא לזרוז סיום תפקידו של ניצן חן, שהיה אז יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, כשראה, שהפוליטיקאים "עושים צחוק" מהמלצות הוועדה, שהיה בראשה (ביחד עם מנכ"ל המשרד דאז, עדן בר-טל). 

באמצע היו עוד כמה ועדות קטנות לנושא הזה או לחלקים ממנו, למשל, אלו שהקים השר דאז גלעד ארדן, מעבר ל"ועדת שכטר":
אועדת אייל. עסקה ביחסים בין מפיקים עצמאיים לגופי השידור, בכל הקשור ל"הפקות מקור".
ב
ועדת לנדס. עסקה בעניין פירוק רשות השידור והקמת שידור ציבורי חדש.
ג
ועדת "חבילה צרה בטלוויזיה". ועדה בראשות יו"ר מועצת הכבלים והלוויין דאז, ד"ר יפעת בן חי שגב, שלא הובילה לשום מקום.
ד. היא עצמה (ד"ר יפעת בן חי-שגב) הקימה בעצמה עוד ועדה לעתיד שידורי הטלוויזיה, שגם היא לא הובילה לשום מקום.

כך שסה"כ טיפלו בנושא הזה מעל ל-11 ועדות... וכעת מונתה הוועדה ה-12... 


"ועדת פילבר" כמו שלמה פילבר (כיום "עד מדינה" ב"תיק 4000"), פעלה בצורה עקומה לגמרי וחלק מהמסמכים שלה הוסתרו ונחשפו על ידי כאן. מה שהוסתר זה, שלא היו לוועדה שום בסיס נתונים לקבלת החלטות (כרגיל במשרד התקשורת, עוסקים רק בצד ההיצע ולא בצד הביקוש) והכי חמור: הם הכשירו את הדרך להפרות החוק הענקיות הקיימות מאז תחילת העשור הקודם ועד היום, בתחום שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט - OTT.  

הטעות הבסיסית של היוצרים וכל מי שנמצא בעולם ההפקות והיצירה מאוד ברורה, רק שהם לא הקשיבו לי וחשבו שהם יותר פיקחים ובעלי השפעה, כפי שכתבתי למשל כאן: "הטעות של הוט וארגוני היוצרים במאבקם בעניין "הפקות המקור" כנגד סלקום". יש חוק, רק שלא אוכפים אותו. צריך היה להתחיל עם אכיפת החוק. זה לא קרה ולא קורה. 

בהערת אגב נציין, שעל פי עדותו (מלווה בהקלטות) של אילן ישועה ברשות ניירות הערך (כאן), איריס אלוביץ’ אמרה לו בהקשר של רועי פולקמן: “פולקמן הוא הכלב של כחלוןהפודל של כחלון”. זו לא בדיוק מחמאה...

לסיכום
השר יועז הנדל הכריז אמש מעל בימת הכנסת (כאן) ובדף הפייסבוק שלו (כאן) [ציטוט]: "אני מציע לכולם להתחיל להתעסק בצרכים במקום בספינים."

אולם הוא גדול הספינולוגים בממשלה הנוכחית. 

יתרה מכך, וזה מפרט היטב בכתבה: "זה שיוצא נגד האנרכיסטים הוא מפר החוק הגדול ביותר בממשלה: שר התקשורת!"
במקום לטפל בהפרות החוק בעולם השידורים, שזה המקור לכל הכאוס בתחום השידורים, כולל בתחום שידורי "עידן +", הוא (השר יועז הנדל) ממנה עוד ועדה, שלא ייצא ממנה שום דבר טוב, וקבע שהעומד בראשה - יהיה לא אחר מאשר חברו הטוב, כנראה המשועמם, בוגר קרן וקסנר

כך, השר יועז הנדל ממשיך ליישם כל מה שה-Deep State מעוניין בו - המשך הכאוס. 

השר ממשיך להיות מובל - במקום להוביל.

כך גם המנכ"לית שלו. 


חוק, תקנות, נהלים, רישיונות, הנחיות היועמ"ש, ממשלה, טובת הציבור, כספי הציבור - זה לא מעניין את השר יועז הנדל - בכלל. 

לא פלא, שאני מפנה את הקוראים שוב לכתבה הנוקבת והחשובה ביותר, במיוחד אחרי הכתבה המצויה כאן למעלה: 
"מה יגרום לך להצטרף לקריאה לפטר ובדחיפות את שר התקשורת יועז הנדל?".

עדכון 18.8.20, 13:00: כנראה בהשפעת הלחץ של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, התקבלה כעת הודעת דובר שר התקשורת:
"*לעדכונכם: שר התקשורת חתם על כתב מינוי לחברי ועדת השידורים בראשות חכ״ל רועי פולקמן, ולהלן חברי הועדה:*
מר רועי פולקמן, יושב ראש;
עו"ד דנה נויפלד, חברה;
ד"ר עופר רז דרור, (בוגר קרן וקסנר), חבר;
עו"ד ליאת בלום, חברה;
מר יאיר חקק, (בוגר קרן וקסנר), חבר;
גב' רעיה עדני, חברה;
עו"ד עידית מועלם, חברה;
עו"ד איתמר חרמון, משקיף;
גב' יוליה שמאלוב-ברקוביץ', משקיפה;
גב' טל כהן, מרכזת הועדה. 
השר הורה לועדה לפעול באופן מזורז, ולהגיש את מסקנותיה עד יום 15.12.20."

כנראה השר יועז הנדל לא קרא את הכתבה למעלה והחליט להתבדח על חשבון הציבור ועל הגב של חברי הוועדה, שאיש לא לוקח אותם ברצינות (חוץ מהשר והם עצמם את עצמם), אחרי כל כך הרבה ועדות שעסקו בדיוק באותו נושא. 

עדכון 7.9.20: שר התקשורת יועז הנדל פרסם (כאן) את כתב המינוי לוועדה המיותרת וההזויה הזו. 

עדכון 9.9.20: הודעת דובר שר התקשורת: "ועדת השידורים בראשותו של חבר הכנסת לשעבר רועי פולקמן יוצאת לדרך!
ועדת השידורים התכנסה הבוקר (ד׳) ודנה בנושאי הליבה בהן תעסוק: רגולציה של הטלויזיה הרב ערוצית, מבנה הרגולטור, השקעה בהפקות מקור, המודל הכלכלי בשוק השידורים ושידורי הספורט. 
בנוסף, נקבעו תהליכי וסדרי העבודה של הוועדה מתוך דגש על שקיפות, יעילות ויישומיות. 
מדברי יועז הנדל, שר התקשורת:
״אני מודה לרועי פולקמן ולכל חברי הוועדה על הנכונות להוביל את תחום השידורים בישראל. אני מצפה מהוועדה לפעול במהירות, להבדיל בין עיקר לתפל ולהתמקד בהפיכת הרגולציה על שוק השידורים לתואמת המציאות.
אני משוכנע שרועי וחברי הועדה יפעלו בצורה מסודרת, רצינית תוך שקיפות מלאה. 
יושבים פה אנשים מאוד מוכשרים ועם מיקוד הכישרונות והניסיון של כל אחד נצליח להביא לשינוי״.
מדברי חבר הכנסת לשעבר, רועי פולקמן:
"שוק השידורים נמצא בשינויים משמעותיים בשנים האחרונות. משימת הוועדה כפי שהונחנו ע״י השר ללמוד את שנעשה עד כה, להקשיב לשחקנים בשוק ולהביא המלצות אפקטיביות וישימות."."

עדכון 27.9.20: פורסם כאן
5. כמה עולה הוועדה המיותרת, שהוקמה במיוחד לחבר והשכן של השר יועז הנדל, בנושא עולם השידורים?
לאחר חשיפת המניעים של השר יועז הנדל, שבמקום שיאכוף את החוק ויסיים את ההפקרות הרגולטורית בעולם המדיה (במיוחד בתחום שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט ללא רישיון ושדידת משאבי "עידן +" מהמדינה), הוא החליט לדאוג לפרנסה לשכן והחבר האישי שלו.

פרסמתי זאת בכתבה תחת הכותרת "הוועדה המיותרת לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה עם האיש הלא נכון בראשה!". כותרת המשנה: "מי שלא לומד מההיסטוריה נדון לחזור על אותן טעויות שוב ושוב. זה המשפט ,שמתאים לשר התקשורת, יועז הנדל, שכל יום יש לו איזה ספין תורן, שאיש לא קונה אותו, אבל בינתיים הוא מחבל והורס בשיטתיות כל חלקה טובה בשוק התקשורת. זאת, באוסף בלתי נדלה של סיסמאות נבובות וספינים, שלא מובילים לשום דבר טוב או בכלל. כך גם עם הוועדה החדשה, שהקים עם האיש הלא נכון, בוגר קרן וקסנר 24, לתחום שידורי הטלוויזיה. ניתוח ההחלטה ההזויה."

לאחר הפרסום, קיבלתי מידע ,שזו לא ועדה של אנשים העובדים בהתנדבות לטובת האינטרסים של הציבור. זה ייעלה גם הרבה כסף למשלמי המיסים בישראל.

לכן, ביום 7.9.20 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת יועז הנדל ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: תשלום למי מחברי הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים - כתב מינוי:
שלום רב,
1. בהמשך להודעת השר (כאן) בדבר "הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים - כתב מינוי", מופיע בכתב המינוי, שהוועדה תפעל בהתאם לתקשי"ר.
2. בהתאם לתקשי"ר משמעותו גם, שחבר ועדה חיצוני יכול לקבל כסף ("דמי השתתפות בוועדה ציבורית", כאמור בסעיף 27.15 לתקשי"ר).
3. מי מבין חברי הוועדה עתיד לקבל כסף עבור פעילותו בוועדה וכמה תקציב הוקצה להוצאה הזו (של פעילות הוועדה), לרבות נסיעות ואש"ל, ועל חשבון מי?
4. אודה להתייחסותך." 

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

כך, גם שוק התקשורת בתחום השידורים נשאר מופקר, עד שתהיינה המלצות והחלטות, שנובעות מכך (ותהליכי יישום ארוכים, כלומר - אין תאריך סיום), של הוועדה המיותרת הזו וגם, לנוכח אי הסתירה של מתן הכספים כפי שמופיע בשאלות למעלה, תושבי ישראל יממנו מכיסם את השכר לשכן ולחבר האישי של השר, שיעסוק בעניין הזה בכיף, על חשבוננו. 

עדכון 1.10.20: לא די בעצם קיומה של הוועדה המיותרת בראשותו של רועי פולקמן, שר התקשורת יועז הנדל מינה "ועדות משנה" בוועדה המיותרת הזו - כאן. בנוסף, רועי פולקמן החליט להסתיר כמעט את כל המסמכים של הוועדה הזו מהציבור - כאן. למד מהשר ומהמנכ"לית שאפשר להסתיר כמעט הכל מהציבור. כמה הוא (רועי פולקמן) ירוויח (אישית) מההרפתקאה המוזרה הזו מהכיס שלנו? גם זה מוסתר היטב מהציבור (כאן סעיף 5). 

עדכון 7.10.20: "ועדת פולקמן" פרסמה כאן "קול קורא של הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים - מיקוד הסוגיות העומדות לבחינת הוועדה". ניתן להגיש התייחסויות עד 22.10.20. 

עדכון 8.10.20: פורסם כאן מאמר מאת זיו מאור מ"מידה" (כותרת בלבד): "סרט רע: הנדל נכנע לסחטנות של בריוני התרבות.
כמיטב המסורת של פוליטיקאים רופסים, שר התקשורת יגרום לכולנו לשלם יותר כדי שקבוצה קטנה של “יוצרים” תוכל להמשיך לחגוג."
מומלץ לקריאה. 

עדכון 9.10.20: הוגשה התייחסותי הנוקבת ל"קול הקורא" של "ועדת פולקמן" לתחום השידורים. 
ההתייחסות המלאה נמצאת כאן - למתעניינים. 

עדכון 16.10.20: אורן פרסיקו מ"העין השביעית" פרסם כאן כתבה מעניינת ודי ארוכה עם הכותרת הבאה: "יו"ר ועדת הרפורמה בטלוויזיה כותב ספר בהוצאת "ידיעות" רועי פולקמן, העומד בראש הוועדה לאסדרת השידורים של משרד התקשורת, הצהיר על ניגוד עניינים מול קבוצת "ידיעות אחרונות" • הוועדה תטפל במספר נושאים שתהיה להם השלכה על עסקי הקבוצה."

עדכון 10.11.20: מעיון ביומן של השר לשעבר משה כחלון לשנת 2019 (כאן) שנחשף כעת, עולה שמעבר לעובדה שרוב זמנו הקדיש משה כחלון לכלי התקשורת (ועוד באים בטענות לנתניהו שביקש לקבל "כתבות מלטפות" בוואלה!), הוא נפגש, פגישות על פי הרישום ביומן (לא כתוב כמה נפגש בפגישות שלא רשומות ביומן) לא פחות מ-9 פעמים עם רועי פולקמן. לא בדיוק ברור מהיומן, על מה הם שוחחו בקשר כזה אינטנסיבי...

עדכון 17.11.20: פורסם כאן בוואלה! ניוז (כותרת בלבד): "צריך לפעול לפני שיהיה מאוחר מדי": פורום יצרני התוכן נגד ענקיות הטכנולוגיה. הפורום דורש מהממשלה לבחון מחדש את ההשקעה בפרסום בגוגל ופייסבוק על ידי לפ"מ, להסיט תקציבים לשחקנים המקומיים ולהכריח את הענקיות להשקיע בתעשייה המקומית באמצעות קרן ייעודית."

עדכון 20.11.20: פורסם כאן בגלובס (כותרת בלבד): "קשת ורשת לוועדת פולקמן: אפשרו לנו לגבות מהוט ומ-yes תשלום על התוכן. במסגרת דיוני הוועדה שעוסקת באסדרת שוק השידורים, ביקשו הערוצים להכיר בתוכן שלהם כנכס כלכלי וקניין רוחני • הוט ביקשה לאפשר לפלטפורמות לשדר פרסומות וחדשות."

עדכון 20.12.20: אלי ציפורי פרסם כאן פוסט נוקב בזו הלשון: ‏"מעללי יועז הנדל במשרד התקשורת ממנו פוטר: סידר ג׳וב לח״כ לשעבר רועי פולקמן כיו״ר וועדה (מיותרת) לבחינת הרגולציה בטלוויזיה. פולקמן הוא שכנו של הנדל במושב נס הרים ושמו הוזכר כמי שעשוי להצטרף למפלגת סערפולקמן כבר קיבל ממשרד התקשורת תשלום ראשון בסך של כ-40 אלף שקל.
‏תודה לאבי וייס."
תזכורת: הנשא נחשף על ידי אבי וייס כאן: https://bit.ly/3kaYeKx

עדכון 6.1.21: התקבל מכתבה של שגית שני, סגנית בכירה לחשב הכללי באוצר, שהואילה בטובה להשיב (במקום שר האוצר), לאור הלחץ של מבקר המדינה אליו פניתי בתלונה, בגלל ששר האוצר לא ענה לשאלותיי (בנוגע לתשלום לרועי פולקמן). המכתב נמצא כאן. במכתב זה היא (שגי שני) טוענת ש"הכל בסדר" בעניין התשלומים לרועי פולקמן. לדבריה, חשב המשרד לא היה מעורב בעניין זה... ככה "מרחו" את הנושא וזהו.  

עדכון 12.2.21ענת ביין-לובוביץ' פרסמה ב"גלובס" כאן (כותרת בלבד): "הוט ו-yes הודיעו: לא נשלם לתאגיד דמי תפעול על תכניו ב-VOD.
שתי החברות מסרבות לדרישת תאגיד השידור "כאן" לשלם 1.2 מיליון שקל בשנה תמורת השימוש בתוכן שמשודר ב-VOD שלהן ושנוצר בתאגיד • מקורבים לחברות טוענים: הסכום שנדרש כדמי תפעול רחוק מלשקף עלויות תפעול בפועל ולפי מחיר שוק."

ועדה מיותרת
 



 
 
Bookmark and Share