Telecom News - לא הכינו את שוק התקשורת לסגר ובמקום זה עסקו בהטבות לעצמם ול"מקורבים"

לא הכינו את שוק התקשורת לסגר ובמקום זה עסקו בהטבות לעצמם ול"מקורבים"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> לא הכינו את שוק התקשורת לסגר ובמקום זה עסקו בהטבות לעצמם ול"מקורבים"
בזמן שכולם עוסקים בתחום הבריאות, קיימת התעלמות מהעובדה, שבסגר הופך תחום התקשורת להיות מרכיב קריטי לעבודה ולמידה מרחוק והעברת שעות הפנאי. שר התקשורת ומנכ"לית המשרד קיבלו התרעות כבר לפני חודשים לעסוק רק בהכנת שוק התקשורת לסגר הצפוי לבוא, אבל הם בזבזו את הזמן על קידום אג'נדה אישית (הקמת מפלגה על בסיס פריסת הסיבים) וחלוקת הטבות רגולטוריות במיליארדים ל"מקורבים לצלחת". הכל בהכוונה ודחיפה של "הקליקה", שגם תפרה את "תיק 4000". צרור טיפים ועצות מעשיות בתחומי הסלולר, הסיבים והאינטרנט לאזרחים הנמצאים בסגר ותלויים בשירותי התקשורת הקיימים בביתם.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 24.9.20, 10:24השר יועז הנדל

אנו נמצאים בעיצומו של משבר בריאותי ענק, שהביטוי האישי שלו, שנוגע לכל אחד, הוא הסגר. קבוצה קטנה אבל נחושה ונתמכת ע"י "הקליקה", שבראשה היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, ממשיכה לנהל את צמרת משרד התקשורת והובילה לחוסר תפקוד של משרד התקשורת, לקראת הסגר, בדמות דאגה לכל חברות התקשורת ובמרכזן חברות הסלולר, במקום דאגה לציבור, שסגור בביתו וזקוק ליותר תמיכה וליותר שירות מחברות התקשורת והכי חשוב: יותר רוחבי פס.

השר יועז הנדל, (בתמונה משמאל), היה עסוק כל החודשים האחרונים בקידום האג'נדה האישית שלו, של הקמת מפלגה וצבירת חברים למפלגהעל בסיס מתווה הסיבים. הוא העסיק בחודשים האחרונים את רוב עובדי משרד התקשורת באובססיביות בנושא הזה, עד הרגע האחרון, במקום להשקיע את הזמן בהכנת שוק התקשורת לסגר, עבור הציבור, כדי לענות על צרכי הציבור.

כמובן, שמסתירים כמעט את כל ההחלטות, תוך התעלמות מוחלטת מכל השאלות שהופנו למשרד, ולזה אקדיש כתבה נפרדת. ההחלטות היחידות, שפורסמו לקראת הסגר, היו של מועצת הכבלים והלוויין (בהקשר של פעילות מוקדי השירות של HOT ו-YES) - כאן. החלטות שגויות, אבל לפחות יש החלטות והסברים (שמשום מה לא הופצו לציבור). כל השאר - דממת אלחוט. מחדל תהומי המתאים רק לאנשים הדואגים לעצמם ולאינטרסים הצרים של עצמם, במקום לדאוג לתושבי המדינה, שעבור זה הם מקבלים שכר ותנאים, רכב צמוד, עוזרים, דוברים, ראש לשכה, מאבטחים וכיו"ב. 

היות והציבור הרחב הופקר, לא נותר לי אלה למחזר את צרור הכתבות שכתבתי בסגר הקודם, צרור עצות מעשיות (כולל עצות מקצועיות למביני עניין בתקשורת), לכל הסגורים בבתים, בהקשר של כל רבדי עולם התקשורת בו הציבור תלוי בצורה מוחלטת בימי הסגר (בסלולר, בחיבור הקווי ובחיבור בסיבים -למי שיש). הכתבות הללו נמצאות כאן למטה בנספח

המנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין(בתמונה משמאל), שעומדת מאז היכנסה לתפקיד בראש "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת", עסקה רוב זמנה בחלוקת  הטבות רוגלטוריות ל"מקורבים", בספינים ירודים ובעידוד בלתי חוקי של כניסת הוט להשקעה ב-IBC.

אפילו בשבוע החולף, כשהיה ברור לכל אדם, שיהיה סגר ואולי אפילו קשה וממושך, המנכל"ית המשיכה בעיסוק הקבוע שלה: לחלק הטבות ל"מקורבים". זאת, במקום ליישם תכנית, שנועדה לטובת הציבור, כמפורט בכתבה שפרסמתי לפני 11 ימים: "האם משרד התקשורת הכין את שוק התקשורת לקראת הסגר הצפוי השבוע?". כותרת המשנה: "מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין ביחד עם השר יועז הנדל, בזבזו את הזמן בחודשים שחלפו בדאגה לאינטרסים הכלכליים של קבוצת סלקום\IBC, במקום להכין את שוק התקשורת למתן שירותים הנדרשים לאוכלוסייה בישראל במצבי הסגר והעוצר, שאנו נמצאים בתוכם, עקב מגפת הקורונה. טרגדיה של הנהלה כושלת ואנטי-צרכנית במשרד התקשורת הישראלי. מה אפשר לעשות כבר השבוע בדחיפות, במיוחד בתחום חיבורי הסיבים?".

התוצאה האומללה של ההחלטות שלה וההתעלמות המוחלטת שלה מהמצב, הובילה אותי לפרסם בשבוע שעבר את הכתבה: "לקראת הסגר משרד התקשורת מחליף שם ל: "משרד האינטרסים של הטייקונים". בימים שחלפו הטרגדיה הזו העצימה. המשרד פשוט "התאדה". נעלם לחלוטין. כל מה שפורסם היה נגוע באינטרסים צרים ביותר (למשל: לסייע לאינטרסים של קבוצת חרדים קטנה, לקדם את האינטרסים האישיים של השר, או לקדם את האינטרסים של קבוצת סלקום \ IBC). 

לפני למעלה מחודשיים וחצי יצאתי בקריאה פומבית (כולל צעדים מומלצים) לצמרת משרד התקשורת תחת הכותרת: "האם משרד התקשורת יצעיד נכון את שוק התקשורת לקראת ובסגר הצפוי הבא?". וכותרת המשנה: "למנכ"לית החדשה של משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, [בתמונה משמאל] יש הזדמנות חד-פעמית, שכנראה לא תחזור על עצמה, להכין את שוק התקשורת נכון לסגר הצפוי הבא, שאנו ממש בתחילתו, תוך נקיטת צעדים בתחומי האינטרנט, הסיבים, הסלולר / אלחוט והקווי, שכולם יהיו לטובת הציבור ולא לטובת בעלי האינטרסים הצרים (קרי: סלקום\IBC). פירוט הצעדים החשובים ביותר, שראוי  שהמנכ"לית החדשה תנקוט בתקופה הקרובה".

אולם, הקריאה הזו נפלה על אזניים ערלות ומוח אטום, כשה-Deep State המשיך וממשיך לנהל את משרד התקשורת, וגם אותה (את המנכ"לית), לכיוונים, שאין להם שום קשר לצרכי הציבור לקראת הסגר הצפוי, והזמן בוזבז באין ספור של החלטות, דיונים, שימועים, שכולם בכיוון אחד: שירות ושיעבוד כל המשאבים של המשרד לצרכים של קבוצת סלקום \ IBC ואפס קידום של צרכי הציבור. 

דוגמה מוחשית למחדל, ממש מקוממת: מאות אלפי צרכנים \ בתי אב, כבר היו יכולים לקבל בסגר הזה שמתחיל מחר, חיבורים של 200 מגה מבזק. הם לא יכולים לקבל זאת, רק בגלל "הקליקה" וצמרת משרד התקשורת שמונעת ע"י אותה קליקה, כנגד האינטרסים של הציבור

דוגמה נוספת: אם משרד התקשורת היה משחרר את האיסור על שימוש ב-WiFi בחוץ (Outdoor), היה ניתן להקים במהירות רשתות WiFi עירוניות לבתים, שבהם החיבור הקווי חלש, או כתוספת וגיבוי לחיבור הקווי או הסלולרי, למכשירים ניידים בבית. 

נספח
צרור עצות וטיפים, לתושבי ישראל המסוגרים בבתים, לפי סוג שירותי התקשורת, שהם נזקקים להם באופן משמעותי בסגר:
חשוב לזכור: הכוח הוא עדיין בידי הצרכנים וניתן להתנייד מספק לספק, גם בסגר. אין להסכים לשירות ירוד, גם בסגר. 

צרכנות נבונה, גם במצב מגפת הקורונה והסגר - היא המלצה נכונה והתקפה גם כעת. 
 
SMARTPHONE VIDEO FREE
 
CORONA VIDEO FREE
 
 
עדכון 25.9.20:
א. פורסם כאן ע"י גולן חזני ב"כלכליסט" (כותרת): סוף עידן אדוארדו אלשטיין: "המחוזי הוציא צו פירוק לאי.די.בי פיתוח." לא עזרו כל ההקלות, הסיוע הצמוד, החוקים, המתנות והספינים הרגולטוריים, שראשי משרד התקשורת הרעיפו ובשפע בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה על אדוארדו אלשטיין. קשה כרגע לנתח את ההשלכות של המהלך הזה על קבוצת סלקום - יש להמתין לראות "מה ילד יום", אצל כונס הנכסים של הקבוצה. 

ב. פורסם כאן ע"י איתמר לוין ב-News1 (כותרת): "עו"ד אופיר נאור ישמש כנאמן בהליכי הפירוק ואמור להגיש דוח ראשוני בתוך 30 יום  מונו גם כונסי נכסים למניות אי.די.בי. בדיסקונט השקעות ולנכסים נוספים שלה. אלשטיין יאבד 3 מיליארד שקל שהשקיע בקבוצה."

עדכון 29.9.20
אנתי טוקר מדה-מרקר פרסם כאן טור עם הכותרת הבאה: "ממתחרים אגרסיביים לשותפים: האם עסקת HOT־סלקום מאיימת על התחרות? החשש: שילוב הכוחות בין HOT לסלקום – ככוח נגדי למונופול בזק – יפגע בכל צרכני התקשורת."

ב. פורסמו היום עדכוני רישיונות לחברות התקשורת בניסוח לא חוקי, כשמהתיקונים הללו עולה שהחברות קיבלו הטבות ברמת השירות שלהן במוקדי השירות בתקופת הסגר, לפי מה שנכתב בשימוע, תוך התעלמות מוחלטת מצרכי הציבור ומהתגובות שהמשרד קיבל בשיצוע הזה. תיקון של רישיון אחד יש כאן, בכל השאר התיקונים זהים. תיקוני הרישיונות הם מ-21.9.20 ופורסמו משום מה רק היום. 

עדכון 6.10.20: פורסם כאן באתר 0404 (כותרת בלבד): "בעקבות בדיקת 0404, [ח"כ] קרעי יוזם דיון בוועדת הכלכלה על מהירות האינטרנט: ״רחוקה מהמובטח לצרכנים״."



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב