Telecom News - איך ממשיכים להסתיר שחיתות במסגרת "מדיניות השקיפות" של השר הנדל?

איך ממשיכים להסתיר שחיתות במסגרת "מדיניות השקיפות" של השר הנדל?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> איך ממשיכים להסתיר שחיתות במסגרת "מדיניות השקיפות" של השר הנדל?
חשיפת עוד 5 פרשיות חמורות (בתחומי הסלולר, אתר וואלה!, שירותי VOD וחברת הדואר) של הסתרת מסמכים והחלטות בצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית), שהחליטה לחסום את המידע של כל מה שיכול להעיד על שחיתות, לכאורה, בהחלטות ובפעילות. יועז הנדל החליט לנהוג ב"שקיפות מוחלטת" מיומו הראשון כשר התקשורת. כלומר: להסתיר כל מה שניתן מהציבור! 
עדכונים בגוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 7.11.20, 17:25מנכ"לית משרד התקשורת

אמש חשפנו עוד פרשה מחרידה ומזעזעת של "שקיפות", לכאורה, בהתנהלות צמרת משרד התקשורת, במהלך חצוף הנגוע בפלילים, לכאורה. זו מהתלה אורווליאנית, שפורסמה תחת הכותרת "שקיפות", ע"י השר יועז הנדל והמנכ"לית לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל).

רוב כלי התקשורת ביצעו Cut & Paste להודעה השקרית והמטעה הזו. 

"עידן השקיפות", שהכריז עליו (כמופיע בצילום כאן למטה), השר יועז הנדל בטקס כניסתו לתפקיד שר התקשורת, הסתיים במהירות הבזק, כבר באותו יום של ההכרזה הזו:
שקיפות שר התקשורת

בנספח א' כאן למטה, מפורטים עשרות המקרים הרבים, שחשפנו (כנראה יש עוד עשרות החלטות ומעשים רגולטוריים שלא הצלחנו לחשוף), חשיפות של החלטות ומסמכים רגולטוריים, שהשר והמנכ"לית מסתירים מהציבור (בכוונה).

כל עשרות ההחלטות והמסמכים, שחשפנו, שנמצאים בנספח א', עדיין מוסתרים מהציבור, למעט מקרה אחד שבו ממש בפעולה כוחנית, הצלחתי להוציא מהמנכ"לית, שתפרסם את הפרוטוקול של ההחלטה של "הוועדה המייעצת" בקשר לקנס, שהוטל על קבוצת הוט. אז התברר, שהיא הסתירה לא פרוטוקול אחד, אלא 2 פרוטוקולים (!).

חשיפת הפרוטוקולים הללו הוכיחה את מה שטענתי כבר קודם לכן, לאור ניסיוני ועוד לפני שראיתי את הפרוטוקולים, שאימתו לחלוטין את מה שטענתי, שהקנס הזה על קבוצת הוט הוא פברוק אחד ענק ובלתי חוקי לחלוטין. לא פלא, שהסתירו את 2 הפרוטוקולים הללו במשך חודשים ארוכים (מעל ל-9 חודשים) מהציבור וממני.

התוצאה האומללה של החשיפה הזו היא, שמאז אין יותר קנסות במשרד התקשורת, קנסות הדורשים אישור "הוועדה המייעצת". התוצאה: אין פרוטוקולים להסתיר... כך, הסלוגן "איש הישר בעיניו ייעשה", התקבע למציאות עגומה ביותר בשוק התקשורת, הכל בגלל ההתעקשות שלי לחשוף את הפרוטוקולים של ההחלטות הבלתי חוקיות הללו (פרוטוקולים, שעל פי חוק התקשורת חייבים להיות גלויים). 

כעת, אנו חושפים עוד 5 פרשיות של הסתרת מסמכים והחלטות ע"י צמרת משרד התקשורת:

1. הסתרת אישורי שר התקשורת יועז הנדל בעניין מכירת אתר וואלה!

ביום 30.10.20 שלחתי לשר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה משמאל), ולצמרת חה"כ יועז הנדלמשרד התקשורת את השאלה הדחופה הבאה:
"הנדון: היכן אישור השר?
שלום רב,
1. פורסם כאן כך: "משרד התקשורת אישר את עסקת בזק-ג'רוזלם פוסט למכירת 'וואלה חדשות'. לאחר דיונים במשרד התקשורת, חתם השר יועז הנדל על אישור ההסכם של חברת בזק למכירת מלוא אחזקותיה של ג'רוזלם פוסט בחברת הבת וואלה. הרוכש: איל התקשורת אלי עזור, שישלם עבור העסקה כ-65 מיליון שקל". 

2. היכן האישור?

3. למה הכל נעשה בשיטת החסמב"ה (חבורת סוד מוחלט בהחלט) בצמרת משרד התקשורת?".

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

הסיבה המרכזית להתעלמות ולהסתרה של החשיפות ואי מענה לשאלות שלי (כולל התעלמות מהחשיפה על חשד למעילה, לכאורה, של השר עצמו בכספי המשרד, חשיפה מלפני כחודש - כאן), ולהסתרה של העובדות המזעזעות הנחשפות בעשרות כתבות כמפורט בנספח א' כאן למטה, שכוללות סדרת החלטות רחבה ביותר, שהתקבלו בחשאי ע"י צמרת משרד התקשורת, היא די ברורה: השר והמנכ"לית רוצים להסתיר החלטות, שיכולות להוביל, לכאורה, לחקירה פלילית כנגד צמרת המשרד, שהם עומדים בראשו.

זה כנראה הלקח העיקרי שהשר יועז הנדל למד מ"תיק 4000". 

2.  המשך מתן הגיבוי והחיפוי על מעשי קבוצת סלקום, הפעם בתחום הפצת הספאם. 

ביום 28.10.20 שלחתי לשר יועז הנדל ולצמרת משרד התקשורת (וגם לצמרת חברת סלקום) את השאלות הבאות:
"הנדון: אכיפת החוק, החלטות בתי המשפט והוראות הרישיון על סלקום.
שלום רב,
1. בהמשך לכתבה "סלקום ממשיכה לצפצף על הרגולטור ובתי המשפט בנושא הפצת ספאם!" שלח סיני ליבל את התלונה המצ"ב למשרד התקשורת.

2. מה עמדת שר התקשורת, יועז הנדל, אחרי כל כך הרבה החלטות שיפוטיות כנגד סלקום, בעניין הספאם של סלקום?

3. מתי השר מתכוון לאכוף את החוק, הוראות הרישיון ופסקי הדין על סלקום?

4. ממתין לפרסום הנחיית השר לסלקום בנושא זה (וגם בנושאים צרכניים חשובים אחרים, דוגמת ההסכם של סלקום למנויי דור חמישי - 5G כמפורט כאן)."

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

כך, צמרת משרד התקשורת, ממשיכה לתת גיבוי וחיפוי (גם בתחום הספאם) ועובדת בשירות מלא עבור האינטרסים הכלכליים והאחרים של צמרת קבוצת סלקום \IBC

3. הסתרת המסמכים של טיפול השר יועז הנדל בנושא עומסים כבדים ביותר וניתוקים בהיקף מחריד, שקשורים באנטנות סלולר הנמצאות באזורי מגורים של המגזר החרדי והצעות החלטה המוצעות על ידו לפתרון הבעיות הקשות הללו.

ביום 5.11.20 שלחתי לשר התקשורת, יועז הנדל, ולצמרת משרד התקשורת את השאלות הבאות:
"הנדון: היכן המסמכים של טיפול השר והצעות השר בנושא עומסים על אנטנות סלולר הנמצאות באזורי מגורים של חרדים?
שלום רב,
1. פורסם היום כך ב"ביזנעס" (כותרת ראשית בלבד): "קו מאז’ינו || הקרב החרדי על חומות הסלולר.
האנטנות העמוסות ביותר: בשכונות המגורים של המגזר החרדי • דוד שלומוביץ בתחקיר מעמיק ונטול כפפות על העומסים שקרעו לגזרים את הלמידה מרחוק במגזר החרדי בתקופת הקורונה • האם חברות הסלולר חוסמות חלק מקווי התוכן כדי להימנע מתשלומים גבוהים? • מה ישחרר את העומס: מעבר של החרדים מדור 3 לדור 4 – או ביטול דמי הקישוריות? • וגם: מה יעשו מפעילי מכונות הפחיות והשערים האוטומטיים ביום שמשרד התקשורת יגרוט את רשת דור 3? • חרדים, ניתוקים וקישוריות."

2. במאמר זה מפורטות פניות של שר התקשורת לגורמים רבים, דוגמת ראש המטה לביטחון לאומי - מאיר בן שבת, ויש מסמכים נוספים עם נתונים מאוד רגישים וחשובים של משרד התקשורת, שמעולם לא פורסמו בשום מקום.

3. בנוסף, במסמכים הללו של השר, יש גם הצעות מהצעות שונות, לרבות הצעות להקצאות כספים ממשלתיים בהיקף ניכר ומהלכים רבים נוספים, כדי לפתור את הבעיות החמורות ביותר המוצגות במסמכים הללו.

4. לא ברור על סמך מה חוברו המסמכים הללו והוצגו ההצעות הללו של השר, שנחשפו בכתבה, ומהיכן ההצעות והצעדים הללו נלקחו (שכן לא בוצע כל שימוע, או איזה הליך של דיון גלוי בנושאים הללו). 

5. אודה להתייחסותכם הדחופה, לאור ההיקף העצום של הסתרת מידע מצד צמרת משרד התקשורת בעניינים הרגישים והחשובים הללו." 

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

4. למה חוקי התקשורת לא מופעלים על ספקי שירותי VOD?

ביום 3.11.20 שלחתי לשר התקשורת, יועז הנדל, לצמרת משרד התקשורת ולצמרת מועצת הכבלים והלוויין את השאלות הבאות:
"הנדון: החלת חוקי התקשורת על קבוצת RGE.
שלום רב,
1. פורסם היום כך בגלובס: "קבוצת RGE משיקה פלטפורמת סטרימינג עצמאית לילדים ולנוער. הפלטפורמה החדשה תיקרא BIGI והיא תציע את התכנים של ערוץ הילדים, עולם המשפיענים ותכנים מהארץ ומהעולם המיועדים לילדים • הפלטפורמה הוקמה לאחר שערוץ הילדים שבבעלות החברה, ירד משידור בהוט וב-yes."

2. האם קבוצת RGE קיבלה רישיון שידורים ב-VOD, כלומר  "רישיון לשידורים לפי דרישה" ככתוב בחוק התקשורת?

3. האם נקבע גובה התמלוגים, שקבוצת RGE תשלם על פי החוק?

4. אודה להתייחסותכם הדחופה, מכיוון שהשירות הזה כבר החל (כאן)."

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

זה ברור שלא אקבל תגובה. כי אם מפעילים את "חוק התקשורת" על קבוצת RGE, קודם צריך להפעיל את החוק על קבוצת סלקום, שמפעילה שירותי VOD מזה שנים, ללא כל רישיון וללא כל תשלום תמלוגים ל"הפקות מקור ויצירה ישראלית"... וזה לא יקרה, למי שפספס את העיקר. זאת, כי צמרת משרד התקשורת עובדת כל הזמן ובאינטנסיביות סביב השעון, בשירות צמרת קבוצת סלקום\IBC

5. העלמת תגובות חשובות מהשימוע בתחום הרפורמה המתוכננת בחברת הדואר, עליה החליט שר התקשורת יועז הנדל:

ביום 1.11.20 שלחתי את השאלות הבאות לשר התקשורת, יועז הנדל, ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: היכן נעלמו חלק מהתגובות לוועדה מייעצת לשר התקשורת לבחינת שירותי דואר בתחום השמור?
שלום רב,
1. בסיכום המעודכן של "הוועדה מייעצת לשר התקשורת לבחינת שירותי דואר בתחום השמור" בנספח א', יש רשימה של 16 מגיבים לשימוע.

2. בפרסום של המשרד (כאן, מפורט כאן) יש רק 12 תגובות.

[יודגש, שאין כל הסבר להיכן נעלמו שאר התגובות. תגובות, שהמגיבים ביקשו לא לפרסם, במלואן או בחלקן, נמצאות בפרסום הזה - אך מושחרות במה שהמגיבים ביקשו לא לפרסם. כאן מדובר בהעלמה מוחלטת של 4 תגובות, ללא כל הסבר]. 

3. היכן נעלמו כל שאר התגובות?".

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

זה ברור שלא אקבל תשובה. זאת, כי בין התגובות לשימוע, שהעלימו אותן (בכוונה), נמצאות התגובות של קבוצת "דפוס בארי - מסר", שמשום מה הרשו לקבוצה זו להתמודד במכרז על הפרטת חברת הדואר.

נושא מטריד ביותר זה, שמקורו בהחלטות שגויות ביותר של שר התקשורת, יועז הנדל, מפורט במאמר החשיפה שפרסמנו: "איך התאפשר למתחרה המרכזי של חב' הדואר להשתתף בהליך הפרטת החברה?

עדכון 8.11.20: קיבלתי היום מעורכי הדין של מסר בשם חברת מסר את תגובתם לשימוע, תגובה שהוגשה למשרד התקשורת והם כלל לא ביקשו להסתיר אותה ומשום מה תגובה חשובה ביותר זו של חברת מסר לא פורסמה ע"י המשרד.

יצויין שזו תגובה מאוד חריפה, הנמצאת במלואה - כאן.

כלומר: הסתרת התגובה הזו נעשתה בכוונה ע"י צמרת משרד התקשורת.
זאת, כדי להסתיר 2 עובדות מהציבור:
א) להסתיר ולטשטש את הפאשלה של השר יועז הנדל ושל כל מי שעסק בתהליכי ההפרטה של חברת הדואר, שאיפשרו לקבוצה המתחרה הראשית והיחידה של חברת הדואר בישראל, להשתתף במכרז להפרטת חברת דואר ישראל, מהלך שמשמעותו הברורה (אם "קבוצת מסר - דפוס בארי" יזכו במכרז): חיסול התחרות בשוק הדואר.
ב) להסתיר את התגובה החריפה של מסר לשימוע, שלמעשה דרשה לבטל את השימוע וכל ההחלטות סביבו, מטעמים רבים לרבות בגלל הסתרת מסמכים מרכזיים וחשובים בתחום זה, ע"י צמרת משרד התקשורת (לא משהו חדש, למי שקורא את אתר טלקום ניוז...).

ניתוח הנושא החמור הזה - ייעשה בכתבה נפרדת.
הכתבה פורסמה כאן.  

עדכון 12.11.20: לאחר פרסום הכתבה כאן ולאחר פנייתנו לצמרת המשרד (כאמור כאן מעל) בעניין הסתרת תגובות, משרד התקשורת העלה כאן לאתר המשרד 3 תגובות שהוסתרו עד היום (מתוך ה-4 שהוסתרו): א) תגובת חברת אניה - כאן. ב) תגובת חברת דפוס בארי - כאן. ג) תגובת חברת מסר - כאן

מה שמוכיח שלא הייתה כל סיבה להסתיר תגובות, גם אם הן לא בדיוק נעימות ומלטפות, לצמרת המשרד. 

נספח א':
הכתבות המרכזיות והחשיפות המרכזיות אודות הסתרת מסמכים והחלטות (בכוונה) ע"י צמרת משרד התקשורת דהיום: שר ומנכ"לית: לסיכום:
זה שמדבר על שקיפות
נוהג בחסר שקיפות קיצוני בכל התנהלותו. 

מביש ברמות-על, שזה שר התקשורת במדינת ישראל. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
 
כמובן, שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל). 
 מתוך ה-4 המוסת
HANDS FREE



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב