Telecom News - שירותי הדואר שוב יהיו סגורים: ככה זה כשלא יודעים לנהל משרד ממשלתי!

שירותי הדואר שוב יהיו סגורים: ככה זה כשלא יודעים לנהל משרד ממשלתי!

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> שירותי הדואר שוב יהיו סגורים: ככה זה כשלא יודעים לנהל משרד ממשלתי!
מחר 26.2.21 שירותי הדואר יהיו מושבתים לציבור זו הפעם השנייה (הפעם הקודמת הייתה ב-21.1.21). צמרת משרד התקשורת ובראשה המנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, איבדה לחלוטין את הפיקוח והשליטה על חברת הדואר, שמשביתה שוב ושוב את כל שירותיה לציבור, בהתראה קצרה ביותר, בניגוד לחוק ולרישיון החברה ובניגוד לאינטרסים של הציבור. למה זה קורה דווקא כעת?
מאת: אבי וייס, 25.2.21, 18:35

זו פעם שנייה, שהנהלת הדואר שולחת לתקשורת הודעה על השבתת שירותיה (ההודעה המלאה נמצאת כאן), מה שיתרחש מחר. על ההשבתה הקודמת ב-21.1.21 דיווחנו בהרחבה כאן

הבעיה: השבתה כזו של השירות לציבור מנוגדת לחוק, לתקנות ולסעיפים מאוד ספציפיים ברישיון של חברתלירן אבישר בן-חורין הדואר (הסעיפים הללו נמצאים כאן וכאן, למתעניינים). לא ניתן להשבית שירות לציבור אפילו לא לדקה, בלי אישור מנכ"לית משרד התקשורת, (לירן אבישר בן-חורין, בתמונה משמאל). אבל לא פורסם בכל מקום או באתר המשרד, שהיא אישרה את ההשבתה הזו של השירות לציבור.

לגבי פעילות סניפי הדואר בפורים, שהשנה זה 26.2.21 - זה לא עניין הנתון לספק. ראה עמ' 4-5 בנספח ב' ברשיון חברת הדואר (מופיע בברור בצילום כאן). כל סטיה מהרישיון טעונה אישר של המנכ"לית. מה שלא קרה. 

יצויין, שלא מהיום, "לא סופרים אותה ממטר" גם לא מסנטימטר. למרות שיש בידיה ובידי השר סמכויות עצומות, החל מהפקעת ערבויות ועד ביטול הרישיון של הדואר, לרבות קידום החלטות לסילוק מנהלים סוררים ועוד. 

מייד אחרי שקיבלתי את ההודעה של חברת הדואר ב-22.2.21, שלחתי את השאלה הדחופה ביותר הבאה, לשר התקשורת, בני גנץ,להנהלת חברת הדואר ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: הודעה לציבור - אי מתן שירותי בנק הדואר בחג הפורים, יום שישי הקרוב ה-26.2.21.
שלום רב
האם משרד התקשורת אישר את ההשבתה הזו של שירותי הדואר לציבור (וזו פעם שנייה מתחילת השנה)?
אודה להתייחסותכם."

תגובה לא קיבלתי מאיש. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, תשובה לא אקבל.

למה לא אקבל תשובה? כי המשרד הזה מתנהל בהפקרות מוחלטת בכל תחום. דוגמאות ולינקים רק מהשבועים החולפים, של חשיפות ההפקרות בהתנהלות צמרת המשרד: בתחום הדומיינים, בחיסול התחרות בשוק התקשורת, בתחום הפריסה הסלולרית ("תרמית האנטנות"), הפסד בבית המשפט בתחום הטיפול בגמלאי המשרד, חשיפת הפיברוקים המדהימים של "דו"ח ועדת רוזן" (כאן וכאן), "הצנחות" של משובטים ממפלגת "דרך ארץ" לכל התפקידים בצמרת המשרד, הקלות רגולטוריות "למקורבים לצלחת", הקלות להוט (אחרי שנכנעה ל"קבוצת סלקום\IBC") ועוד ועוד. 

אובדן השליטה המוחלט של מנכ"לית משרד התקשורת בחברת הדואר לא היה הפתעה עבורי ועבור קוראי האתר. למנכ"לית יש שפע של כלי אכיפה על חברת הדואר, אבל היא מסתפקת בפעילות חסרת כל השפעה.

התראנו על כך וכמה פעמים, שהיא (המנכ"לית) מטילה על חברת הדואר קנסות מצחיקים על עבירות חמורות ביותר, עבירות מזעזעות בחומרתן, מה שמעודד עוד יותר את ההפקרות והכאוס, וזה מפורט, למשל, בכתבות הבאות: בנוסף, ראשי חברת הדואר רואים מולם מנכ"לית מנותקת מהשטח, שממזמן היה צריך לפטר אותה, שלא שולטת בשום תחום במשרד התקשורת, מה שמעודד את ראשי חברת הדואר להתעלם ממנה לחלוטין (ממילא השר בני גנץ לא פנוי לעסוק בתקשורת, מרוב תיקים ותפקידים הנמצאים בידיו), כי היא (המנכ"לית) לא נמצאת על קרקע המציאות, והפעילות הכאוטית וחסרת האחריות, שמתבצעת במשרד שבניהולה אך בימים האחרונים, הולכת ומעצימה, בהיעדר שר מפקח.

למי שלא יודע, מה שהכי מעניין את המנכ"לית - לירן אבישר בן-חורין, זו התמונה שלה (כפי שנחשף כאן, בהסכם הבלתי כתוב, שערכה עם "גלובס", נושא הנמצא כעת בחקירה). דוגמאות מובהקות למרוץ הזה שלה אחרי תמונות מחמיאות, אפשר לראות בכתבות "המלטפות", שנעשו עבורה ממש לאחרונה ב"כלכליסט" (כאן וכאן), העיתון של נוני מוזס.
אפשר לראות כאן וכאן כיצד גלובס שלח צלם מקצועי במיוחד כדי שיצלם אותה שונה בכל אייטם, ובתמונה כאן היא מצולמת על רקע של פסלון של דוד בן גוריון, לרמוז לקוראים בצורה ברורה, שהיא (כביכול) ממשיכת דרכו של בן גוריון. פשוט בדיחה עלובה וחילול מורשתו של דוד בן גוריון. בדיוק כך, המשרד הממשלתי הזה נראה. 

למה הגענו למצב הזה של "איש הישר בעינין ייעשה", גם בתחום הדואר, תחום שכולו שירות לציבור?
מכמה סיבות:

1כל צמרת משרד התקשורת של היום היא "שיבוט" של אנשים דומים. 

במה הם דומים ומה משותף לכולם (כולל המנכ"לית)?
  • אפס ניסיון ברגולציית עולם התקשורת.
  • אפס ניסיון בעולם התקשורת על כל מרכיביו.
  • אפס ניסיון בניהול חברה עסקית (מכל סוג, לא רק בתחום התקשורת).
  • חסרי השכלה רלבנטית בתחומי עולם התקשורת, טכנולוגיות התקשורת ורגולציית התקשורת.
  • אפס ידע וניסיון בתחומים המקצועיים הקיימים סביב עולם התקשורת (בתוספת שפע של בעיות בתחום "ניגודי העניינים", למשל דוגמה בולטת: עו"ד דנה נויפלד - היועצת המשפטית של המשרד. גם למנכ"לית יש שפע של "ניגודי עניינים". זה לא רק היא. זה חל כמעט על כל התחומים הרבים סביב עולם התקשורת. גם בתחום הדואר). 
2. מיהם האנשים הללו, בצמרת משרד התקשורת?
כמעט כולם בוגרי הכשרות של ארגונים מהסוג של "קרן וקסנר", "קרן מנדל", "רשת מעוז" וכיו"ב. זה המקור העיקרי ואולי הבלעדי לכמעט כל ה-Deep State ("שלטון הפקידים"), שיש בקרב המערכות הציבוריות בישראל (לרבות במערכות הביטחון, המשטרה, משרדי הממשלה המרכזיים, מערכות השפיטה והתביעה - פרקליטות ועוד). 

יתרה מכך, המנכ"לית וראש מטה השר מקדמים את האינטרסים של הקרנות והתכניות הללו, של ה-Deep State, בתוך משרד התקשורת. דוגמה קטנה בלבד, מתוך יומן Q3 2020 של מנכ"לית המשרד - לירן אבישר בן-חורין, 2 פעילויות מתועדות היטב לטובת ארגון "מעוז" (לחיצה על כל תמונה מגדילה אותה):
מעוז פעילות ראשונה מתועדת

קידום האינטרסים של מעוז במשרד התקשורת

דוגמה ממש טרייה ל"הצנחת" אנשים למשרד (שקדמה ל"הצנחה", שנחשפה כאן למעלה), היא הקידום הטרי של ענבל מעין, שאת שמה בוודאי לא שמעתם, ש"הוצנחה" אך לאחרונה למשרד וממש לאחרונה במקום לפטר אותה (בעקבות הליכת המנכ"ל נתי כהן, שהביא אותה למשרד, בגלל היכרות אישית עם אביה), היא קודמה ע"י המנכ"לית לירן לתפקיד מנהלת המטה של המנכ"לית. את הסיפור שלה אפשר לקרוא כאן בשאלה, שנשאלה ולא נענתה, למתעניינים.

אם תציצו בקורות החיים, למשל, של "מוצנחת" קודמת, ענבל אבנון (כאן) היועצת של שר התקשורת, אפשר להיווכח מיד, שהיא לא יותר מ"שיבוט" ממוזער וחיוור של המנכ"ליתלירן אבישר בן-חורין. 

​מוצנח נוסף, שלירן הביאה (כלומר: "הצניחה" במינוי אישי, ללא כל הליכי מכרז, למשרד התקשורת, על בסיס ההיכרות בעת שעבדה במשרד רוה"מ), הוא נווה דייגי. עב"מ נוסף בסדרה, שנחת היישר לתפקיד של "יועץ למנכ"לית". איך הוא ייתן עצות למנכ"לית בתחומים, שאין לו צל של מושג בהם? זה לא ברור. 

סביב לשכת השר והמנכ"לית יש עוד סדרה של "משובטים", עם שמות, שאני די בטוח, שאתם לא מכירים ובכלל זה: ענבל מעין (שכבר הסברנו קודם מי זו: ראש מטה מנכ"לית), ענבל אבנון (יעצת השר), בת ציון ברלין (רכזת לשכת שר התקשורת), מיתר בן-ארצי (יועצת למנכ"לית), עמית פרסיקו (ראש מטה השר), וחגי אורן (דובר השר). ויש עוד.

אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע, הכשרה והשכלה בעולם התקשורת - אין

למעשה, אנו ב"אזור הדמדומים" של "איש הישר בעיניו ייעשה". 

מצב חסר תקנה עם הצוות הנוכחי של צמרת משרד התקשורתשמופעל לטובת אינטרסים זרים.

קוראים לזה "קשרי הון שלטון". זו שכבה נוספת לשכבת ה-Deep State. ככה נראה משרד ממשלתי מקצועי בשנת 2021. 


אין כל צפי לשינוי בתחומים הללו בישראל, בעיקר בגלל האטימות המתמשכת של צמרת משרד התקשורת, שכאמור, אין לה צל של מושג, ניסיון, השכלה או ידע בעולם טכנולוגיות התקשורת, תקני עולם התקשורת והרגולציה הקיימים בעולם בתחום התקשורת. אבל ספינים - זה קל לשלוח לכתבים של כלי התקשורת, שממחזרים אותם לציבור בשיטת Cut & Paste - בחוסר הבנה מוחלט.

לפעול בצורה עקבית כדי למלא את צרכי הציבור - את זה ראשי משרד התקשורת לא יודעים

עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר

לא פלא, שהשר וצמרת המשרד גם מתנגדים לשמוע ולטפל בגמלאי המשרד. אלה אנשים מקצועיים ומנוסים, שמבינים בעולם התקשורת, אנשים, שיכולים רק להפריע ולשבש את עבודת ראשי המשרד, שפועלים מחוץ לכל חוק, נורמה, דרישות הציבור והדרישות המקצועיות והטכנולוגיות של תחום התקשורת. 

מומלץ, שראשי משרד התקשורת (לא הנוכחיים, הם אבודים וחסרי תקנה וממילא הם לא מבינים דבר וחצי דבר בתחומים בהם הם עוסקים ומקבלים החלטות. אני מתכוון לבאים), יכירו, למשל, את המחקר החדש, שפורסם ממש לאחרונה, תחת הכותרת: " כיוונים חדשים למדיניות הרגולציה בישראל", מד"ר יצחק קליין - כאן.  

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

CLOSED FREE



 
 
Bookmark and Share