Telecom News - ההחלטה השערורייתית של שר התקשורת (הקודם) לאשר תכנית סודית של הדואר

ההחלטה השערורייתית של שר התקשורת (הקודם) לאשר תכנית סודית של הדואר

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> ההחלטה השערורייתית של שר התקשורת (הקודם) לאשר תכנית סודית של הדואר
לא ניתן להסתיר מהציבור לאורך זמן החלטות סודיות ואנטי-ציבוריות של צמרת משרד התקשורת. חשיפת מלוא המצגת הסודית והמושחרת ברובה (דווקא בצבע אדום ולא בצבע שחור) של חברת הדואר, (כדי להסתיר את התוכן מהציבור), ששר התקשורת הקודם, יועז הנדל, אישר ביומו האחרון בתפקיד. במקום לבצע שימוע מסודר, שרי התקשורת מקבלים החלטות בסתר ומנסים להסתיר את המידע הזה מהציבור. לא עוד. הכל נחשף כאן, כי ניתן להסיר הסתרות ומחיקות במסמכים, שמשחירים אותם בחובבנות וברשלנות.
מאת: אבי וייס, 24.5.21, 11:05לירן אבישר בן-חורין

אמש פרסמנו כיצד חברת הדואר מצפצפת בגלוי על צמרת משרד התקשורת, בכתבה: "חברת הדואר ממשיכה "לצפצף" על משרד התקשורת בסגירת יחידת דואר נוספת".

הקנס המגוחך, שהוטל על חברת הדואר ע"י מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), לא היה החשיפה היחידה אמש בנושא הדואר, חשיפה, שנעשתה באיחור רב (הקנס הזה הוטל על חברת הדואר כבר ביום 26.3.21 אך פורסם ע"י משרד התקשורת רק כעת)

לפתע, אחרי יותר מחצי שנה, התכנית, ששר התקשורת הקודם, (יועז הנדל), אישר בחטף ובחשאי, ללא כל שימוע או איזה הליך גלוי, ביומו האחרון בתפקיד (16.12.20), תכנית של חברת הדואר (שהוצאה בעקבות "ועדת רוזן"), תכנית, שהוסתרה עד כה מהציבור אבל עיקריה הודלפו לעיתון אחד, עלתה במלואה (105 עמודים) לאתר משרד התקשורת - כאן.
עדכון 17:00: המצגת נעלמה מהאתר. מהלכי הטיוח וההסתרה - נמשכים. 

השר הקודם, יועז הנדל, אישר את המצגת הזו של הדואר. אולם, ההחלטות שלו מוסתרות (עד רגע זה) וכך גם המצגת הייתה מוסתרת, מצגת חשובה ביותר מבחינת השירות לציבור, שרק כעת הועלתה לאתר משרד התקשורת, באיחור בלתי מוסבר של למעלה מחצי שנה. 

הרקע לחשיפת המצגת הזו והמשמעויות, שנגזרות ממנה, יש בלינקים כאן למטה בנספח א'.

אולם, כל המעיין במצגת הזו רואה, שרוב דפי ותוכן המצגת הזו מושחרים (למעשה הדפים וחלקי דפים מכוסים באדום, לא בשחור, כדי להסתיר את התוכן של השקפים, או חלקים מהשקפים. הצבע האדום משמש כאן אולי כדי להסיח את הדעת בקריאת המצגת, בצבע האדום של ההסתרה הנרחבת הזו, כאילו זה חלק מהמצגת שמלאה גוון אדום).

החכמים במשרד התקשורת (או אולי בחברת הדואר), שעסקו בהסתרת רוב השקפים במצגת הזו, ע"י השחרה באדום, לא קראו כנראה את הכתבות, בהם אני מתאר איך מוסרת ההשחרה בהסתרות הקיימות במסמכים שהיו חסויים של הפרקליטות, למשל כאן

בזכות מיומנויות, שפותחו ע"י אנשים מסורים וחדורי מוטיבציה, כדי להסיר הסתרות ומחיקות למשל מהמסמכים ב"תיקי האלפים", הורדת ההסתרות במצגת הזו של הדואר, שעלתה כעת לאתר משרד התקשורת, הייתה עבורם עניין של קלי קלות. 

זה לא סוד איך עושים זאת: בפוטושופ. כל מי שיש לו ידע בפוטושופ, יכול לעשות אותו דבר. זה אפשרי למימוש במסמכים, שמשחירים אותם בחובבנות וברשלנות, כמו שנעשה כאן, במצגת של חברת הדואר, שפורסמה באתר משרד התקשורת. 

לכן, ביום 23.5.21 שלחתי לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"לית) ולצמרת חברת הדואר את השאלות הנוקבות הבאות:
"הנדון: למה מוסתרים רוב השקפים במצגת של חברת הדואר, ב"תכנית לשיפור השירות לאזרח"?
שלום רב,
1. לפתע, אחרי יותר מחצי שנה, התכנית הסודית, ששר התקשורת הקודם, יועז הנדל, אישר בחטף, ללא כל שימוע או איזה הליך גלוי, טרם הליכתו מהתפקיד (ממש ביומו האחרון במשרד), תכנית של חברת הדואר (שהוצאה בעקבות "ועדת רוזן"), תכנית, שהוסתרה עד כה מהציבור, אבל חלק קטן מעיקריה הודלפו ל"כלכליסט", עלתה לפתע במלואה (105 עמודים), לאתר משרד התקשורת: כאן וכאן.

2. אולם, רוב השקפים במצגת הזו מושחרים (מושחרים בצבע אדום, משום מה).

3. מי החליט על ההשחרה הזו? ולמה כל כך הרבה שקפים מושחרים?

4. מעיון במצגת ללא ההשחרה, לא ברור מדוע בוצעה בכלל השחרה הזו, במיוחד אחרי שעיקריה הודלפו כבר ל"כלכליסט".
זה הכל מידע ציבורי של חברה ממשלתית, שמפוקחת על פי החוק והתקנות ע"י משרד התקשורת, מידע הנוגע לציבור ולשירות לציבור, שמן הדין היה להציג אותו בגלוי לציבור, בשימוע מסודר לפני קבלת החלטות (מה שלא נעשה, במקרה זה).

5. אודה לתגובתכם הדחופה."

תגובה לא קיבלתי מאיש. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו כבר יודעים, שתוגבה לא אקבל. די ברור למה.

המצגת המלאה ללא ההשחרות, לא מוצגת כאן, לפי דרישת דוברת משרד התקשורת, מעין אוחנה עזרא.
כך ממשיכים בהסתרת המידע מהציבור.

אתן כאן רק דוגמא, לחוסר ההגיון המוחלט של ההסתרה של שקפים (רוב השקפים במצגת) של חברת הדואר, מצגת, שעלתה באתר משרד התקשורת, כאמור לעיל, באיחור של יותר מחצי שנה:

א. דוגמה של שקף עם הסתרה חלקית של 2 שורות:
שקף 1 דואר

ב. הדוגמה הזו ללא ההסתרה הזו:
שקף 1 דואר ללא הסתרה


לא צריך להיות מומחה לענייני רגולציית הדואר, כדי להבחין שאין כל הגיון בהסתרות הללו בצבע אדום.

לא מדובר במידע סודי של מיקום הבונקרים של החמאס בעזה. מדובר כאן במצגת, שעוסקת ברמת השירות לציבור, של חברה ממשלתית ציבורית, שנתונה לרגולציה של משרד התקשורת, על פי חוק.

בכתבה נפרדת ננתח לעומק, את מה שמצאנו במצגת הזו, שאושרה למימוש ע"י שר התקשורת הקודם בהחלטה חשאית, מצגת שלא רק שהוסתרה מהציבור, רוב התוכן שלה הוסתר עם פרסומה, בהשחרה בצבע אדום

מה שלא הגיוני כאן, זה שלא נעשה שימוע על המצגת הזו ללא ההשחרות באדום, והיא אושרה ללא כל הליך גלוי הידוע לי, או לאיש מתושבי מדינת ישראל, שמקבלים ותלויים בשירותי חברת הדואר. 

יתרה מכך. לא ברור מדוע המשרד עיכב את הפרסום של המצגת הזו כל כך הרבה זמן (המצגת הועברה למשרד התקשורת בתחילת דצמבר 2020). אולי חיאיתן גינזבורגכו עם הפרסום, כדי להציג עשייה מדומה של המשרד בפני השר החדש איתן גינצבורג, (בתמונה משמאל), שנכנס לתפקידו ב-3.5.21 וכמה ימים אחר כך, קיבל החלטות ללא כל בסיס (כמפורט כאן). כך, השר איתן גינזבורג כבר נפל קרבן לתעלולי "הקליקה", שהחתימה אותו על תזכיר חוק בנוגע לדואר (מפורט כאן וכאן), תזכיר, שכבר פורסם באתר החקיקה הממשלתי - כאן. זאת, בלי שיש לו צל של מושג על מה הוא חותם ולמה.

התוצאה: הוא (איתן גינזבורג), המשיך את דרכו של השר הקודם יועז הנדל: הוא מקבל החלטות ללא שימועים ובלי לשקול את האינטרסים הציבוריים, תוך הסתר המידע המשמש כבסיס לקבלת ההחלטות שלו - מהציבור.

מדובר בשר המנותק מכל מציאות, במשרד ממשלתי, שלא מוכן להיות מחובר למציאות ולהימדד ברמת השירות לציבור שהמשרד עצמו מספק, משרד הפועל ללא כל עבודת מטה, משום סוג

לסיכום:
האחריות לכיאוס ולחדלון המתמשך בצמרת משרד התקשורת הישראלי, בשגרה ובחירום, גם בתחום הדואר, מונחת כעת לפתחה של המנכ"לית.

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת "המוצנחת", לא מבינה כנראה בכלל את תפקידהסמכויותיהאחריותה והמסגרת הציבורית-רגולטורית, שבה היא פועלת כמנכ"לית.

זו לא סטייה מקרית, אי הבנה מקומית רגעית, או מעידה חד-פעמית. זו דרך החשיבה וההתנהגות שלה, של "אני ואפסי עוד". לכן גם אין תשובות לשאלות שלי (ולא רק שלי). בדיוק כמו חלק מקודמיה, מתחילת העשור ועד היום.

לכן, היא לא יכולה להיות מנכ"לית משרד התקשורת. ככל שהקדנציה שלה תהיה יותר קצרה, כך ייטב לשוק התקשורת ולתושבי מדינת ישראל (וכמובן ייטב לשלטון החוק ולטוהר השירות הציבורי במדינת ישראל). 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

 
נספח א':
רשימת כתבות קודמות בנוגע לתהליכי הפיקוח והאכיפה על חברת הדואר מצד משרד התקשורת, להפרטת חברת הדואר וליישום מסקנות "ועדת רוזן", בכל הנוגע לשירותי חברת הדואר לציבור הרחב:
SECRET FREE

 



 
 
Bookmark and Share