Telecom News - צמרת מש' התקשורת מפרה את החוק בעצמה בהטלת קנסות על חברות תקשורת

צמרת מש' התקשורת מפרה את החוק בעצמה בהטלת קנסות על חברות תקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> צמרת מש' התקשורת מפרה את החוק בעצמה בהטלת קנסות על חברות תקשורת
צמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית ומשנה למנכ"לית מדומיין), מפרה את חוק התקשורת ברגל גסה, בעת שהיא מטילה קנסות על חברות התקשורת, קנסות המוטלים כעת בקצב גובר, במיוחד כדי להסתיר את ההתמוטטות המוחלטת של אגף פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת וגם את הצפצוף של חברות התקשורת הגדולות, במיוחד סלקום, הוט ופרטנר, על עשרות סעיפי חוק, תקנות ותנאי הרישיון.  
מאת: אבי וייס, 1.8.21, 12:35לירן אבישר בן חורין

כשחשפנו את ההתמוטטות הפנימית והקריסה המוחלטת של משרד התקשורת, בדגש על האגף הגדול ביותר במשרד, אגף פיקוח ואכיפה (במאמר: "חשיפת הקריסה הפנימית המוחלטת במש' התקשורת בתחומי הפיקוח והאכיפה"), היה ברור לנו, שהמשרד, בראשות המנכ"לית המוצנחת, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), ינסה להסתיר את המציאות הזו, כולל מה שקרה למשנה למנכ"לית, נושא שיטופל בכתבה נפרדת. זאת, ע"י פעלתנות יתר בתחום, שבו ראשי המשרד מצטיינים בו היטב: ספינים על הציבור. 

במציאות, מי שיוזם ואוכף את הרגולציה על החברות הסוררות, הם אנשים פרטיים, דוגמת סיני ליבל (כאן) והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שתפסו את החלל, שהשאיר משרד התקשורת בשוק התקשורת, בתחום ההגנה על האינטרסים של ציבור הצרכנים בישראל. החלל הזה התמלא בספינים ומצגות צבעוניות, שמפזרים ראשי המשרד, כל שבוע.

במציאות, החברות, שרגילות לצפצף על החוק, התקנות והוראות הרישיון (כאן), מגבירות את קצב הצפצוף, גם בתחומי שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט (כאן), גם בתחום מוקדי השירות (כאן), גם בתחומי פריסת הסיבים לבתים (כאן) ע"י סלקום ופרטנר, ולמעשה, בכל תחום בו "הקליקה" בצמרת משרד התקשורת יכולה לסייע רגולטורית לקליקה של סלקום ושות'. 

בשבוע החולף, המשרד הטיל כמה קנסות מגוחכים לגמרי, כדי להוכיח, שאגף הפיקוח והאכיפה כאילו ממשיך לתפקד, למרות ההתמוטטות המוחלטת שלו בכל התחומים (הקנסות מפורטים כאן), ולאור הפרסומים הללו, שלחתי את השאלות הדחופות ביותר הבאות, ביום 29.7.21, לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית. למשנה למנכ"לית ומנהל מינהל הנדסה ממילא אין מה לשלוח שאלות, למרות שהוא קיבל גם את המינוי הזמני של מ"מ ראש אגף פיקוח ואכיפה):
"הנדון: אי פרסום הודעות על קנס (עיצום כספי) כאמור בחוק.
שלום רב,
1. משרד התקשורת ממשיך לפרסם הודעות על קנסות ("עיצומים כספיים") שלא במתכונת הקבועה בחוק (החוק מצ"ב בתצלום).
פרסום הטלת קנס במשרד התקשורת

2. בהודעה שפורסמה ב-29.7.21 (כאן), בעניין, שפורסם תחת הכותרת "משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך מאות אלפי שקלים על חברת הוט טלקום לאחר שלא איפשרה ללקוחות להתנתק מהשירות" חסרים הפרטים הבאים:
א. מי הטיל את העיצום?
ב. אילו סעיפים בחוק\ברישיון הופרו ובאילו נסיבות בדיוק.
ג. מהם עיקרי הנימוקים לגובה הקנס (עיצום) מול ההפרה.
ד. מה הסכום המרבי, שניתן היה להטיל על המפר בשל ההפרה.

3. אודה להתייחסותכם, מדוע המשרד שוב ושוב מפר בעצמו את החוק, בפרסום של קנסות בגין הפרות החוק\תקנות\רישיון של חברות התקשורת.

4. יצוין, שיש הודעות על עיצומים, שכן נעשות כנדרש בחוק - ע"י המשרד, לדוגמה ההודעה הקודמת לגבי הקנס על חברת הדואר מ-27.7.21 (כאן), או קנס ממש זהה, לגבי אי ניתוק מינויים, שהוטל במועצת הכבלים והלוויין על הוט ב-21.6.21 (כאן).

5. כ"כ, עד היום לא פורסמו הפרטים הנדרשים בחוק לגבי הקנס של כ-6 מיליון ש''ח שהוטל על הוט טלקום (כאן).

6. אודה להתייחסותכם."

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.  

לסיכום:
האחריות לכיאוס, לקבלת החלטות כיאוטית ללא כל עבודת מטה מסודרת ולחדלון המתמשך בצמרת משרד התקש
יועז הנדלורת הישראלי, בשגרה ובחירום, גם בתחום הפיקוח והאכיפה, וזניחת כל ההאינטרסים הציבוריים והצרכניים של כל תושבי מדינת ישראל, מונחת כעת לפתחם של המנכ"לית והשר החדש-ישן, יועז הנדל, (בתמונה משמאל).

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת "המוצנחת", לא מבינה כנראה בכלל את תפקידהסמכויותיהאחריותה והמסגרת הציבורית-רגולטורית, שבה היא פועלת כמנכ"לית.

זו לא סטייה מקרית, אי הבנה מקומית רגעית, או מעידה חד-פעמית.

זו דרך החשיבה וההתנהגות שלה, של "אני ואפסי עוד".

לכן, גם אין תשובות לשאלות שלי (ולא רק שלי). בדיוק כמו חלק מקודמיה, מתחילת העשור ועד היום. זאת, בניגוד לחוקי מדינת ישראל.

לכן, היא לא יכולה להיות מנכ"לית משרד התקשורת. ככל שהקדנציה שלה תהיה יותר קצרה, כך ייטב לשוק התקשורת ולתושבי מדינת ישראל (וכמובן ייטב לשלטון החוק ולטוהר השירות הציבורי במדינת ישראל). 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
 

MONEY FREE

 
עדכון 9.8.21: משרד התקשורת פרסם כאן הודעה נוספת אודות הקנס שהוטל על הוט טלקום. 
גם הודעה זו נוסחה שלא כחוק ונשלחה שאילתה חוזרת למשרד התקשורת. 

עדכון 2.9.21: לפתע עלתה כאן הודעה באתר משרד התקשורת (כותרת בלבד): "הודעה בדבר הטלת עיצום כספי על הוט טלקום בגין הפרת רישיונה בנושא אי יישום רפורמת הפס הרחב ("שוק סיטונאי")".
ההודעה הזו מתקנת את הטעויות בהודעות הקודמות של צמרת המשרד, אבל עדיין חסר כאן הפרוטוקול של "הוועדה המייעצת". 

עדכון 18.10.21: באיחור רב פורסם כאן (המסמך המלא כאן) פרוטוקול מספר 9 של הוועדה המייעצת לעיצומים כספיים - מיום 26 במאי 2021.



 
 
Bookmark and Share