Telecom News - חשיפה: הפקרות במימון חשמל מתקציב משרד התקשורת ע"י השר יועז הנדל

חשיפה: הפקרות במימון חשמל מתקציב משרד התקשורת ע"י השר יועז הנדל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפה: הפקרות במימון חשמל מתקציב משרד התקשורת ע"י השר יועז הנדל
לאחר שלא התקבל כל הסבר לשערוריית ההפקרות במימון החשמל, ע"י שר התקשורת, יועז הנדל, הוגשה תלונה ליועמ"ש לפתוח נגדו בחקירה. מדובר בהפקרות נמשכת של שר התקשורת, שחושב שהוא נמצא מעל לכל חוק, נורמה או איזה צורך לתת דין וחשבון על מעשיו לציבור. עד היום, כל התלונות נגד השר בגין חשדות למעשים פליליים, לכאורה, נגרסו או טרם טופלו ולא ברור מה המניע של היועמ"ש להגן עליו. כנראה, פועל כאן הכלל הידוע: "מה שלא ביבי לא חוקרים". 
עדכונים בגוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 5.12.21, 07:40השר יועז הנדל

כנגד שר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה משמאל), הוגשו לא מעט תלונות בגין חשד למעשים פליליים, לכאורה, ולא רק על ידי. למשל: ב-2.8.21 יואב פרנק פרסם כאן, שהגיש תלונה בזו הלשון: "שר התקשורת יועז הנדל, אחה"צ הגשתי נגדך תלונה בחשד לביצוע עבירת תיווך לשוחד ועבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד - קבלת 83,000 ₪, שהועברו ב-2014 מעמותת "איילים" למכון לאסטרטגיה ציונית בו כיהנת כיו"ר. זו נמצאת לרשותך בענן". פרטי התלונה - כאן. ב-28.9.21 דווח, שהתלונה הועברה מהיועמ"ש לידי הפרקליטות - כאן. מאז לא נעשה מאומה עם תלונה זו. 

בנספח א' כאן למטה יש חלק קטן מהחשיפות שלי בעניינו של השר יועז הנדל, חשיפות, שלוו בתלונות רבות ליועמ"ש, לפתוח בחקירה נגד השר. במקרה אחד הייתה החלטה לפתוח בחקירה פלילית, ב-3 פרשיות שונות, אבל ההחלטה הזו חיש מהר בוטלה ונגרסה אצל המשנה לפרקליט המדינה לעניינים לפליליים, עו"ד מומי למברגר. ניסיון התערבות של הנציב, אליו פניתי בתלונה, כבוד השופט בדימוס דוד רוזן, כשל, מהיעדר סמכויות. 

לא ברור לי ולרבים בציבור, מדוע היועמ"ש והפרקליטות מספקים חסינות מלאה לשר יועז הנדל.

כנראה, פועל כאן הכלל הידוע: "מה שלא ביבי לא חוקרים".

בנספח א' כאן למטה יש פירוט חלק מרכזי משלל הפרשיות הפליליות (לכאורה) בהן מעורב השר והמנכ"לית המוצנחת שלו. 

את ההפקרות של השר יועז הנדל בהתייחס לכספי משלמי המיסים בכלל ולתקציב משרד התקשורת בפרט, פרסמתי בחשיפה מיום 15.10.21 בכתבה המדברת בעד עצמה ומומלצת לקריאה, כרקע להבנת דפוס ההתנהלות הקבוע של השר, יועז הנדל: "על חשבון מי ולמה יטוס שר התקשורת יועז הנדל לארה"ב?". מדובר בזריקת כחצי מיליון ש"ח, שיצאו מהכיס של כולנו, היישר לפח. 

בעקבות החשיפה, שמייד אפרט, הגשתי תלונה נוספת בסדרה ליועמ"ש, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר יועז הנדל.
הפנייה במלואה נמצאת כאן, אישור קבלה - כאן.

תמצית הפנייה ליומ"ש נמצאת בתצלום כאן:
גניבת חשמל

עדכון 5.12.21 11:00: בעקבות פרסום הכתבה, קיבלתי ראיה חד משמעית, שמחזקת את התלונה ומוכיחה אותה באופן חד-ערכית (הראיה חסויה).
את הראיה החדשה הזו שקיבלתי, שלחתי כהשלמה לתלונתי ליועמ"ש - כאן, אישור קבלה - כאן

על מה מבוססת התלונה?
ביום 29.11.21 שלחתי סדרת שאלות נוקבת במיוחד לשר התקשורת, יועז הנדל, עם העתקים לשר טרופר חילי (ששותף אף הוא, לכאורה, במעשה הזה), לשב"כ, לשר האוצר, לחשכ"ל, למשרד ראש הממשלה, ועוד בזו הלשון:
"הנדון: בזבוז כספי ציבור מזעזע ע"י השרים חילי טרופר ויועז הנדל, שחושבים שכספי הציבור הם הפקר!
שלום רב,
1. שר התקשורת, יועז הנדל, ושר התרבות והספורט, חילי טרופר, זכאים לאבטחה, ובמסגרת זו - אבטחה צמודה לבית. יועז הנדל גר בערך חצי ק"מ מחילי טרופר, וניתן היה לסדר עמדות שמירה בכל בית עם חשמל המוזן מארון החשמל של הבית.
כאן אני מתייחס ספציפית לבוטקה של שומרים של השרים חילי טרופר ויועז הנדל בנס הרים.

2. אולם, טרופר והנדל התנגדו בתוקף, שהחשמל יגיע מהבית.
השם המתאים להתנהלות הזו: חזירות ברמה פלילית, לכאורה, כדי לשדוד, לכאורה, את כספי הציבור.
זאת, כי לכל השרים האחרים בממשלה, מאז ומתמיד, החשמל לעמדת השמירה מגיע מהבית.
אם הוצאות החשמל גבוהות מדי, השר יכול לבקש החזרים, במסגרת החזרי ההוצאות של השר.

3. אני מתמקד כאן מה קרה בהתייחס לבית של השר יועז הנדל, (שרוצה לסגור את "גלי ישראל" ולהטיל צנזורה על הרשתות החברתיות, מה שלא מפריע לו - לא לענות על פניותי - בניגוד לחוק ולחסום אותי ברשתות חברתיות) - המדינה הוציאה מהכיס של כולנו 35,000 ₪.

זאת, כדי להתקין מונה חשמל חדש מחח"י, רק עבור הבוטקה לשמירה של בית השר יועז הנדל.

4. כל אחד יכול לראות בתמונה המצ"ב, (משמאל), את התצלום ארון החשמל של השר הנדלמונה העליון המיוחד, שהותקן בביתו של השר יועז הנדל, מספר מונה 19049836 בדרך הכרמים נס הרים, בעל המונה והחוזה: משרד התקשורת,
המונה נבדק ב-25.6.20. ניתן לראות היטב בתמונה, שאת הלוח העליון הזה עשו במיוחד לבוטקה.

כלומר: תקציב משרד התקשורת משמש לצרכי החשמל בבוטקה הצמודה לבית השר יועז הנדל.

יותר נמוך מזה לא יכול להיות.

פשוט הפקרות מוחלטת בתקציב משרד התקשורת, תוך הסתרת ההפקרות הזו מהציבור.


6. כך, לבית של שר התקשורת, יועז הנדל, בשונה מכל השרים, שהיו אי פעם בממשלות ישראל, יש מונה נפרד של חח"י לבית, ולבוטקה הצמודה לבית - יש מונה נפרד נוסף מחח"י, שהותקן במיוחד בעלות של יותר מ-35,000 ש"ח!!!

כל זאת, בתוספת לעלויות החשמל השוטפות, שנופלות מידי חודש בחודשו, על תקציב משרד התקשורת.


7. אם מחר השר יועז הנדל לא יהיה שר (וזה יקרה במוקדם או במאוחר), מפרקים הכל ו-35,000 ש"ח הלכו ישר לפח, מהכיס של כולנו, מתקציב משרד התקשורת.

זאת, בנוסף לעלויות החשמל החודשיות המצטברות, שגם הן משולמות מתקציב משרד התקשורת.

פשוט לא ייאמן.

5. ממתין לתגובתכם."

תגובה לא קיבלתי מאיש. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל שום תשובה. די ברור למה (רוצים להסתיר את הכאוס והעבירות, לכאורה, מהציבור).

לא רק שמתעלמים משאלותיי, כאילו הבעיה תיעלם אם לא משיבים לי (בניגוד לחוק), יחידת הדוברות של משרד התקשורת גם מקבלת תוספות שכר נאות - 20% תוספת שכר למשכורת החודשית, רק בגלל שלא עונים לי.

את העובדה המדהימה, הבלתי תיאמן והמזעזעת הזו, חשפתי בכתבה: "איך מקבלים תוספת שכר באי מענה לשאלות של אבי וייס? סודות מש' התקשורת".

לכן, זה די ברור למה אני לא מקבל תשובות (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

לצפצף על עוד כמה חוקים הקשורים באי מענה לשאלותיי - זה כבר דבר פעוט ערך, מול הצטברות המעשים, שחלקם, לכאורה, טעון חקירה פלילית דחופה, מעשים המפורטים כאן למעלה ובעשרות כתבות החשיפה הקודמות (חלקן בנספח א' כאן למטה).

על פי ההנחיות הקיימות, החשמל לבוטקה של השומר בבתים של שרים שרמת אבטחתם היא מינימלית, כמו שר התקשורת, אמור להגיע מהחשמל הרגיל של הבית (ואצל יועז הנדל בבית יש תלת-פאזי, שאין בו שום בעיה להוציא קו חיבור לבוטקה). זאת, כי מדובר בהוצאה זניחה ביותר (2 שקעים ומנורה אחת). ממילא השר מקבל משכורת נאה והחזרי הוצאות, שאמורים לכסות לו כל הוצאה, לצרכי מילוי תפקידו. אולם, השר יועז הנדל החליט להתקמצן על כמה שקלים לחודש, לא לבקש החזרי הוצאות (אם הוצאת החשמל החדשה הזו, משום מה, תקפיץ את חשבון החשמל הביתי שלו), ובמקום זה להעמיס עשרות אלפי שקלים על תקציב משרד התקשורת. כלומר: לגנוב את הכסף הזה, היישר מהכיס של כל אזרחי ישראל, דרך תקציב המשרד עליו הוא ממונה, בלי שתרגישו. הוא לא הניח שנחשוף את התעלול הנבזי והמחפיר הזה.

בחודשים האחרונים היתה הצטברות ענקית של תלונות בנושאים פליליים, לכאורה, גם כנגד השר יועז הנדל וגם כנגד המנכ"לית לירן אבישר בן חורין (ולא רק ממני).

אני ממש לא אהיה מופתע, אם מימון החשמל לבוטקה של בית השר, יועז הנדל, יגיע מתקציב הרווחה של גמלאי המשרד. זאת, משום שהמשרד מסרב לטפל בגמלאי המשרד ולכן המשרד לא מבצע שום פעולת רווחה לטובת גמלאי המשרד, ומצד שני המשרד לא מעביר את הכספים הללו לעמותת גמלאי הדואר, בגלל שזה כרגע מהלך מסוכן מבחינה חוקית, לאור הדיונים המשפטיים המתקיימים בנושא זה - בבית הדין לעבודה.

השר יועז הנדל ייזכר לדיראון עולם כמי שהתעלם והפקיר (ולמעשה "זרק לכלבים") את גמלאי משרד התקשורת. אדם בזוי ושפל ביותר שלא ראוי להיות פקיד במדינה, שלא לדבר על תפקיד שר.

כך, הכסף הזה פנוי במשרד, כסף המיועד לרווחת הגמלאים, יכול להיות מומר לכל שימוש אפשרי אחר (כל עוד זה לא מתגלה...), כולל לחשמל לבוטקה של השומרים על ביתו של התקשורת יועז הנדל.

לכן,
 ראוי לחקור נושא זה בדחיפות - מהו המקור התקציבי, כדי לשלול, שהוא מגיע מכספי הגמלאים.

האם שר התקשורת יועז הנדל ניצל את המצב, שאין כרגע יועצת משפטית במשרד התקשורת בתקן "יועמ"ש המשרד", כפי שנחשף על ידי כאן? זה טרם ברור, כי לא התקבל מענה וכרגע זה מוסתר היטב, כדי לא לפגוע באספקת החשמל על חשבון הכיס של הציבור ותקציב משרד התקשורת. יודגש, שגם מי שמשלם (מיחידת החשבות משרד התקשורת) את ההוצאה המופקרת הזו, נכנס למסגרת של מי שיש צורך לחקור אותו.

כל עוד לא נקבל תשובה ברורה, מי אשר את ההפקרות הזו של השר יועז הנדל, לא נרפה מהנושא. 

למרות שברור לי לחלוטין ש:"מה שלא ביבי - לא חוקרים". 

לסיכום:
יועז הנדל, שמדבר בכל הזדמנות ובכל אירוע על "שקיפות",
 "ציונות", "קו המחרשה" ושאר סיסמאות וספינים נבובים ותלושים מכל מציאות, נוהג במציאות בחסר שקיפות קיצוני בכל התנהלותו ומטעה באופן קבוע את הציבור בכל תחום. 

הוא סיפק גיבוי וחיפוי למעשים פליליים, לכאורה, בקנה מידה מחריד, בכל תחומי האחריות של המשרד (וגם מחוצה להם, דוגמת הטיפול במועצת הרשות השנייה), החלטות וספינים שהוא המציא מדימיונו ומדימיון המנכ"לית "המוצנחת" שלו, כדי לנסות להלבין עבירות, לכאורה (של עצמו ושל אחרים), בתחומים רבים בעולם רגולציית התקשורת בישראל. 

מביש ברמות-על, שזה היה ועודנו שר התקשורת במדינת ישראל וזו המנכ"לית שהוא הצניח במשרד התקשורת. 

דרושה ועדת חקירה (פרלמנטרית, או ממלכתית) לבדיקת שוק התקשורת בישראל והקמת רשות תקשורת לאומית. זאת, כי הנזקים, ששר התקשורת יועז הנדל והמנכ"לית המוצנחת שלו יצרו ויוצרים בשוק הזה, עברו כל גבול וכל נורמה חוקית וציבורית. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

נספח א':
חלק משלל החשיפות הקודמות הקשורות בשר יועז הנדל ותעלוליו:
עדכון 1.1.22: כצפוי, ביום 30.12.21 התלונה שלי "נגרסה" ע"י היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט בשיטה המוכרת, הוותיקה והמפורסמת כמה פעמים באתר זה: "החשודים יחקרו את עצמם ויסגרו לעצמם את התיק הפלילי בשקט...", כמפורט בתגובה ההזויה, הבלתי חוקית והחצופה, של משרד המשפטים שקיבלתי כאן



 
 
Bookmark and Share