איך מעבירים 6 גיגה בתוך מכונית במקביל להורדת משקלה וחיסכון בדלק?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות סטארטאפים >> איך מעבירים 6 גיגה בתוך מכונית במקביל להורדת משקלה וחיסכון בדלק?
איך מעבירים 6 גיגהביט בתוך מכונית במקביל להורדת משקלה וחיסכון בדלק?
מאת: אבי וייס, 19.4.16, 16:30מיכה ריסלינג - ולנס
 
יצרני הרכב מחפשים פתרון לצרכי מולטימדיה ורוחבי פס בכלי הרכב מרובה מערכות מחשוב ואלקטרוניקה, מה שהוביל לבעיית משקל בגלל הכבילה ו-Valens מהוד השרון מביאה את הפתרון: במקום כבלים במשקל עצום למכשירים השונים ברכב מוצע חיווט פשוט, קל, תקני וזול, שיכול להעביר עד 6 גיגה ביט ברשת הפנימית ברכב, לכל מטרה.
 
"המטרה שלנו, בעת הקמת החברה, הייתה להציג יכולת של העברת וידיאו באיכות למרחק של עד 100 מטר, על כבל תקני הכי רגיל של אתרנט. הגשמנו את זה בהצלחה יתרה", מתאר מיכה ריסלינג, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, ולנס. "כשהצגנו את הפתרון השלם החדש שפיתחנו, קיבלנו פידבק כל כך חיובי משוק יצרני הרכב, שממש הופתענו. פתרנו להם בעיה, שהם לא ידעו איך לפתור אותה בעצמם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם מיכה ריסלינג (בתמונה), שמוביל את פעילות החברה בכניסה לשוק האוטומוטיב (Automotive), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של פס רחב (מאוד) ומולטימדיה במכוניות העתידיות.
 
חברת ההזנק ולנס מהוד השרון היא מובילה עולמית בתקן HDBaseT, שפותח על ידה, תקן, שאושר ע"י ועדות התקינה העולמיות דוגמת IEEE, עם הצלחה עולמית בתחום זה, מה שהוביל אותה, בין היתר, לזכייה בפרס אמי היוקרתי (Emmy Award). הפרס מוענק בארה"ב לחברות, שהחזון והחדשנות שלהן השפיעו באופן בולט על הדרך בה אנו צופים בטלוויזיה.
 
שאלה: מהיכן צמח ב-Valens הרעיון של אוטומוטיב?
מיכה ריסלינג: "ולנס הוקמה ב-2006. אנו למעשה חברת Fabless, שהכניסה את תקן HDBaseT לשוק העולמי. הפתרון שלנו פתר בעיה: איך מעבירים וידיאו באיכות גבוהה בכל התצורות על תשתית זולה ותקנית.
 
כך, אנו מציגים ביצועים של חיבור ,HDMI שעובד במרחק של לכל היותר מטר, והופכים זאת ל-100 מטר, שזה הצורך הקיים בשוק, עם יכולת להעביר דברים נוספים על אותו כבל דוגמת: Power, HDMI, USB ומערכת ניהול.
 
כשיצאנו לדרך, השוק לא האמין, שאנו מסוגלים לפתור את הבעיה הזו ושנציג פתרון ל-100 מטר על כבל זול ותקני. אולם, כשהוכחנו שזה עובד, השוק קיבל את זה בהתלהבות, כי פתרנו צורך אמיתי בשוק. כיום, התקן שלנו מצוי (מאז 2010) בכל ציודי המולטימדיה שיש בעולם.
 
הקמנו ,Alliance שמבצע אישורים למי שמבקש אישורי תקן לציוד שלו, ארגון, שהוקם על ידנו בשת"פ סמסונג וסוני וכיום מונה מעל ל-160 חברות מובילות בעולם.
 
העיקרון, שהוכחנו ב-HDBaseT הוא, שניתן להשתמש בתשתיות קיימות בלי צורך להשחיל חוטים חדשים, ולספק רוחב פס מעולים, שזה הצורך של עולם הווידיאו והטלוויזיה הנוכחי והעתידי, וזה מספק מענה לכל צורך עתידי לבתים ולעסקים.
 
אחרי הכניסה לבתים, נכנסנו לארגונים ולעסקים, שיש להם תשתיות אתרנט ופתרנו להם את בעיות רוחב הפס הפנימיות. למעשה, כיום, רוב ההכנסות שלנו הם מהשוק המקצועי, שוק היצרנים והשוק העסקי והארגוני. הפכנו למובילים בעולם עם מיליוני פורטים בשוק, עם מאות מוצרי קצה התואמים לתקן.
 
עם הניסיון, שצברנו בשוק, ראינו, שההצלחה שלנו לא תלויה רק ביצרנים ובמפיצים, היא תלויה בעיקר במתקינים, במתקיני הציוד בבתים, בעסקים ובארגונים. לכן, הקמנו Installers Zone, פורטל העוסק באספקת מידע למתקינים, שהם למעשה מחליטים איזה ציוד להתקין. תוך כשנה צברנו מעל ל-5 אלף מתקינים, שקיבלו הדרכות מאתנו וכעת אנו בהרחבת הנושא ע"י הסמכת אוניברסיטאות ומדריכים, שידריכו ויכשירו מטעמנו את המתקינים, בקורסים של HDBaseT בכל רחבי העולם. ההדרכות הללו הן חלק מחינוך השוק, שאנו מבצעים, כדי להחדיר את הטכנולוגיה הזו בכל מקום.
 
לפני כשנה וחצי החלטנו, שהיות ואנו מובילי שוק, אנו צריכים לחפש שוק חדש לכבוש אותו. למדנו, שאי אפשר לעמוד במקום, כי מי שעומד במקום למעשה נסוג אחורה ובסוף התחרות תהרוג אותו.
 
זה מה שהוביל אותנו לעולם האוטומוטיב. כולם מדברים על אוטומוטיב, אבל לא מבינים את הצרכים האמתיים של יצרני הרכב בעולם. לבעיה הזו קוראים Connectivity. כל רכיב אלקטרוני, שנוסף לרכב מוסיף עוד נדבך לרכב ומחריף את הבעיה. הסיבה: לכל רכיב אלקטרוני חדש צריך להוסיף חיווט ברכב, לרוב מקצה לקצה.
 
כך, יצרני הרכב נתקלו, כבר לפני כמה שנים, בבעיה של משקל הרכב, בעיה שנעשית חמורה בגלל הכבילה. ברכב יש כיום המון כבלים. ממש המון, במשקל עצום. הכבילה הזו מאוד רגישה לתקלות וזו תשתית, שיצרני הרכב מחפשים איך לשדרג אותה, כדי שתענה על הצרכים העתידיים. יש המון מכשירים ברכב, וזה גדל כל הזמן, מוסיפים מצלמות, מסכים, וחיבורים מכל סוג. את הבעיה הזו החלטנו לפתור".
חיווט ברכב
 
שאלה: למה זה כל כך חשוב ליצרני הרכב בעולם?
תשובה: "יצרני הרכב התעלמו מהבעיה הזו במשך שנים. אבל הם נתקלו בקיר שנקרא Recall. לכל תקלה הם צריכים לזמן מיליוני כלי רכב על חשבונם למוסכים, כדי לתקן תקלות ב-Connectivity.
 
אנו באים ליצרני הרכב ואומרים להם: אנו נוריד לכם את המשקל של החיווט, תבצעו חיווט פשוט ברכב, קל מאוד, תקני, מאוד זול, בחיווט, שיכול להעביר עד 6 גיגה ביט ברשת הפנימית ברכב, לכל מטרה. אנו נצמצם את כמות הכבלים ונוריד את התקלות כמעט לאפס. הורדת המשקל תשפר את ביצועי הרכב ותחסוך בדלק".  

הרכב העתידי
 שאלה: מה המרכיבים של הפתרון החדש שלכם?
תשובה: "אנו משתמשים בכבלי UTP, למעשה כבלי אתרנט תקניים לרכב, שהם מאוד קלים ומאוד זולים, ובבת אחת מספקים ליצרני הרכב יתרונות רבים, גם בצריכת הדלק ובביצועים.
 
יצרני הרכב לא מסכימים היום להכניס שום דבר חדש לרכב, אם לא מראים להם שהם חוסכים במשקל. הכבלים ברכב של היום מאוד כבדים, ממש קילוגרמים לכל כבל, שנפרס קצה לקצה ברכב.
 
זה מה שאנו מחדשים לשוק הרכב. אנו ייחודיים בגישה הזו, כי זו בדיוק הגישה של המצאת HDBaseT בעולם המולטימדיה הביתית, שהתחלנו בה לפני כעשור.
 
כשהתחלנו לפתח את הפתרון, אמרו לנו, שאנו הולכים לשוק שלא מתאים לסטארטאפים ויצרני הרכב לא יתנו לסטארטאפ להיכנס לתהליך ייצור הרכב. לא קיבלנו את הגישה הזו וחשבנו, שאנו יכולים להתגבר על החשדנות ולהציג ערך ממשי ליצרני הרכב.
 
הם לא האמינו, שאנו מסוגלים להעביר רוחבי פס כל כך גדולים על זוג חוטים דק בתוך הרכב. הם גם לא האמינו, שנוכל לענות על כל תקני ה-EMC, למניעת הפרעות בקרינה וחסינות לרעשי קרינה, תקנים מאוד מחמירים בעולם הרכב.
 
לקחנו על עצמנו למטרה להגיע עם פתרון של 6 גיגה ביט עם קרוב לאפס השהייה (Latency), על תשתית תקנית קיימת בכלי הרכב, שעד היום התקן דיבר על לכל היותר 100 מגה על חוטי האתרנט הללו.
 
כך, אנו אומרים ליצרני הרכב: יש לכם כבל אתרנט תקני, שאתם יכולים להשחיל ברכב לכל המטרות. תשימו צ'יפים זעירים שלנו בקצוות ותקבלו בלי לגעת בשום דבר בכבילה, פי 60 יותר רוחב פס ממה שהייתם מעבירים על הכבל הזה. ובנוסף תוכלו להעביר על הכבל את כל הצרכים הקיימים והעתידיים שלכם דוגמת: USB, חשמל, בקרה, וידיאו וכיו"ב. לא תצטרכו יותר כבלים.
 
אנו מגיעים לעולם הרכב עם פתרון תקני, שפותח לצרכי עולם מוצרי הצריכה האלקטרוניים הביתיים, עם ניסיון אדיר שלנו בתחום, ואנו עושים לזה התאמה והסבה לעולם הרכב".

פתרון קצה לקצה
 
שאלה: יש לזה סיכויים להצליח?
תשובה: "אני מאמין בכל ליבי, שהמהפכה החלה. הפתרון שלנו הוא להעביר על זוג חוטים דק לטווח של עד 15 מטר, שזה מתאים לכל רכב פרטי, עם 4 מחברים לכל היותר, 6 גיגה סימטרי עם תמיכה בכל, גם ב-HDMI, גם ב-Controls, Power, USB , חיבורי סמארטפונים, חיבור קונסולות משחקים, וכל מה שיצרני הרכב רוצים להעביר בכל קצוות הרכב.
 
הוכחנו, שהרעיון הזה עובד בדמו, שהצגנו ליצרני הרכב. במאי הקרוב נוציא מקווי הייצור צ'יפ ראשון, שייבדק ע"י כל הגורמים הבודקים ומאשרים ציוד לרכב. כך, שייענה על כל התקנים הכי מחמירים לרכב.
 
אנו לא נוגעים בכלל בכבל, רק  מוסיפים בקצוות את הצ'יפים שלנו. כך, שרק הצ'יפים צריכים לעבור אישורי תקינה לרכב.
 
כשהתחלנו ברעיון הזה, זה היה אחרי שחיפשנו שוק מספיק גדול עבורנו, להגשים חלום ולצמוח בשוק חדש ואני משוכנע, שנגשים זאת".  
 
שאלה: מתי נראה כלי רכב עם המערכת שלכם?
תשובה: "להערכתי, ב-2020 או לכל המאוחר ב-2022. יצרני הרכב מחליפים קווי ייצור מאוד בזהירות ורק אחרי כל אישורי התקינה. כך, שזה הצפי שיש לנו, שבנינו יחד עם יצרני הרכב.
 
יש כאן פוטנציאל של מיליארדי פורטים, שיותקנו בכלי הרכב. אני מעריך, שנראה לפחות 100 מיליון מכוניות בשנים הראשונות לכניסתנו לשוק, עם מיליארדי פורטים, שיש בהם High-Speed עם הצ'יפים שלנו. זה שוק ענק עבורנו".
 
שאלה: למה קיבלתם את פרס אמי?
תשובה: "האמריקאים הכירו בתרומה שלנו לתעשיית הטלוויזיה העולמית. פתרנו לתעשייה הזו את הצורך ברוחבי פס עצומים לחיבור למצלמות באיכות גבוהה, כיום זה 4K, בלי להחליף לתשתיות חדשות ויקרות. ברגע שניתן להשתמש בכבלי אתרנט תקניים בכל מקום, אפשר להעביר עליהם הכל. כיום מדברים על 8K. זה עובר בקלות על התשתיות המבוססות על הפיתוח שלנו".
 
שאלה: מי מיצרני הרכב יאמץ את הטכנולוגיה שלכם לאוטומוטיב?
תשובה: "בינואר השנה צרפנו את GM להנהלת הארגון (HDBaseT) ומאז אנו במו"מ לצרף חברות נוספות ובקרוב נוכל להכריז על עוד חברות. יש לנו שותפים רבים ביוזמה הזו ואני מאמין, שתמצא את הטכנולוגיה שלנו בכל סוגי כלי הרכב בעולם".
 
שאלה: יש לכם מתחרים?
תשובה: "לטכנולוגיה שלנו יש מתחרים בכיוונים אחרים, למשל להעביר הכל באלחוט. השאלה היא: מה החלופות העומדות בפני יצרני הרכב? כל הפתרונות האחרים מאוד יקרים מול הפתרון שלנו, מאוד מסובכים למימוש בכלי הרכב והרבה יותר כבדים, עם בעיות בתקינה. כך, שאנו באים ליצרני הרכב עם יתרונות רבים, שאין לשום מתחרה בשום טכנולוגיה אחרת".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
מיכה ריסלינג: "כרגע אנו חולמים להגשים את החזון, שהצגנו לשוק הרכב, ולהיות בכל סוגי היצרנים והמכוניות. אני מאמין, שניכנס לכל המכוניות ולא רק למכוניות היוקרה.
 
אני מאמין, שנוכל לשכפל את ההצלחה, שעשינו בשוק אחד, ולהעביר זאת לשוק לא פחות קשה, שוק הרכב. המוצרים שלנו נמצאים בכל מקום, גם בצבא, למשל בעיר הבה"דים בנגב ובכל הפרויקטים הכי גדולים בעולם, שיש בהם מולטימדיה.
 
הפתרון שלנו טוב יותר, יציב יותר, חסין יותר לרעשים ולהפרעות וזול יותר, מכל פתרון אחר, כולל פתרון אלחוטי. אני מכיר את כל הפתרונות, שהציעו ליצרני הרכב, ואין שום מתחרה העומד ברמה שלנו.
 
יצרני הרכב נעשו היסטריים משיטת ה-Recall של כלי רכב, כי זה שוחק להם את כל ההכנסות. הם מחפשים פתרון לבעיה הזו ואנו מביאים את הפתרון, כי ראינו, שרוב תקלות ה-Recall נובעות מבעיות חיווט ותקשורת ברכב. לכן, בגלל בעיית ה-Recall, יצרני הרכב נהיו מאוד שמרניים וזהירים והם גם בודקים את הפתרון שלנו בדקדקנות.
 
אני אומר ליצרני הרכב: להעביר וידיאו ורוחבי פס אחרים כבדים, זה לא יכול להצליח באוויר - באלחוט. בסביבה רועשת כמו רכב בנסיעה, המולטימדיה לא תעבור באוויר. זה לא דבר קל. ממש לא. הפתרון שלנו הוא על חוטים פיזיים עם חסינות להפרעות ועם שרידות. זה מה שיפתור לכם את הצרכים של הרכב לדורות הבאים, גם לרכב אוטונומי, שבו רוחבי הפס של מערכות המחשוב, שמתקינים ברכבים האוטונומיים, הם עצומים".
 
בתמונה: מיכה ריסלינג ופרס אמי היוקרתי שהחברה קיבלה בספטמבר 2015. 
פרס אמי לחברת ולנס



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

24-25/1/17 - יריד חדשנות אורבנית של השלטון המקומי

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים