איך מודדים ומשפרים את חווית המשתמש בדור 4 - LTE?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מודדים ומשפרים את חווית המשתמש בדור 4 - LTE?
איך משפרים את חווית המשתמש בדור 4 - LTE?
מאת: אבי וייס, 1.7.14, 22:30Feel Stream
 
חברת ההזנק המבטיחה ,Feel Stream שיושבת כעת בראש העין ב- Orange 4G Innovation Lab טוענת, שיש בידה את הפתרון לבעיית רוחב הפס בסלולר.
 
"Feel Stream מבטיחה שיישומים רגישים כגון: YouTube או יישומי הזרמת וידיאו אחרים, יסופקו למשתמשי קצה עם איכות אופטימלית של חווית משתמש (QoE)", מדווחים בני חדד ועזי רונן, יזמי Feel Stream. "מה שחשוב כאן, שהמדידה שלנו לא קשורה רק לרשת. היא קשורה לכל מה שעושה המשתמש: איך הוא מפעיל את המכשיר שלו, איך הוא מקבל את המידע על המסך ומה הוא עושה עם זה. המדידה שלנו מודדת איך הווידיאו עולה, האם הוא נתקע ולמה, מה עושה המשתמש כשהווידיאו נתקע וכך הלאה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם בני חדד (בתמונה - משמאל), מנכ"ל Feel Stream ועזי רונן (בתמונה - מימין), סמנכ"ל השיווק של החברה, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שיפור חווית גלישה בסלולר, בדגש על עולמות השימוש בווידיאו בסמארטפונים ובשאר המכשירים הסלולריים הניידים.
 
חברת Feel Stream נבחרה בתחרות הסטארטאפים של חברת פרטנר, כפי שתיארנו כאן, למשך 12 שבועות של "האצה", במיזם הזנקת הסטארטאפים על גבי פלטפורמות רשת הדור הרביעי – LTE.  
 
שאלה: מהיכן צמח רעיון Feel Stream?
תשובה: "אנו בעלי ניסיון רב שנים בתחום רשתות התקשורת בכלל ורשתות הסלולר בפרט. השוק, שאליו אנו מכוונים את הפתרון שלנו, הוא עולם רשתות ה-LTE, הדור הרביעי בסלולר.
 
הרשתות הללו נפרסות עם הבטחות ללקוחות, שהן באות עם רוחבי פס גבוהים. הציפיות של המשתמשים בסלולר הולכות וגדלות כל הזמן ולכן יש צורך ברוחבי פס גדולים באוויר, במיוחד לתחום הווידיאו. רוב התעבורה היום היא של וידיאו.
 
אולם, המציאות מראה, שהרשתות הללו תקועות וחנוקות, בעיקר במקומות צפופים ובמקומות בהם יש הרבה משתמשים. יש רשתות LTE שנפלו. זה כבר התרחש בכמה מקומות בעולם. זה קרה גם לחברות ענק. אנו באים עם הרעיון של פתרון בעיית חוויית המשתמש והפתרון שלנו מיועד לחברות הסלולר".
 
שאלה: ממה מורכב הפתרון שלכם?
תשובה: "הפתרון שלנו מגיע ב-2 רמות, שנובעות מהבנת חוויית המשתמש ברשתות הסלולר. עד היום, כל הפתרונות לטיפול בבעיות העומסים ברשתות סלולר הם של חברות הנמצאות ברשת הסלולר ובודקות פרמטרים של הרשת דוגמת: שיהוי, אבדן מנות ועוד. אנו באים עם גישה שונה לגמרי.
 
הגישה שלנו, שמופעלת בענן, כוללת 2 מרכיבים חשובים:
א. אנו בודקים את חווית הלקוח במכשיר הסלולר עצמו, לא רק ברשת. אנו פיתחנו אפליקציה למכשירי הקצה. זו אפליקציה, שמבחינת המשתמש, היא חינמית ותסופק לו ע"י המפעיל הסלולרי. למעשה, במכשירים חדשים היא תהיה כבר על המכשיר הנקנה מספק הסלולר. במכשירים קיימים מורידים את האפליקציה מהחנות.
 
זו גישה חדשנית, כי היא נותנת תמונת מצב מדויקת לכל אזור כיסוי סלולר, לכל סקטור סלולרי, עד רמת מכשיר הקצה, כל מכשיר קצה וכל משתמש בכל שניה. אין כיום תמונת ידע מסוג זה למפעיל הסלולר.
 
כל הנתונים, שאנו אוספים, נאספים בגישת ה-Crowd Sourcing, 'חוכמת ההמון'. זה מידע בעל ערך למפעיל הסלולרי. על הנתונים הללו אנו מפעילים את האלגוריתמים, שפיתחנו, ומבצעים 'ניקוד' – Score לחוויית המשתמש בכל אזור ואזור. כך, נוצרת מפה של חווית המשתמש עם ערך – Score של רמת החוויה. זה מאפשר ניהול רשת חכם מצד המפעיל הסלולר.
 
ב. אנו לא רק בודקים את חוויית המשתמש, אלא אנו מתערבים בחוויה הזו כדי לשפר אותה בזמן אמת.
 
אנו מתערבים ב-2 תצורות אפשריות:
1) הקצאת משאבים לאפליקציה מסוימת ומתן עדיפות לאותה אפליקציה, קצה לקצה, ברשת.
2) העברת המשתמש ל-Offload, בעיקר ל-WiFi. לפני ההעברה הזו, המערכת בודקת אם רשת ה-WiFi טובה יותר באותו רגע מרשת הסלולר ואיזו חוויית לקוח יקבל המשתמש אם הוא יעבור ל-WiFi במקום בו הוא נמצא. אם ה-WiFi קיים והוא טוב יותר מבחינת חוויית המשתמש, המערכת תעביר את המכשיר באופן שקוף לרשת ה-WiFi. פיתחנו מערכת העברה שקופה ל-WiFi וגם הפוך, להחזיר את המשתמש מה-WiFi לסלולר, אם הוא זז למקום בו ה-WiFi פחות טוב, או שהיה שיפור ברשת הסלולר".  
 
שאלה: האם שליחת נתונים באופן רציף ממכשיר הסלולר לענן לא יוצרת עומס של דיווחים על רשת הסלולר?
תשובה: "ממש לא. מדובר באפליקציה מאוד רזה השולחת מידע ממש מינימלי, ממש כמה ביטים. זה לא מעמיס בכלל.
 
השרת שלנו נמצא בענן והמפעיל מחובר לענן הזה ומקבל את תמונת חוויית הלקוח ברשת שלו. הענן יכול להיות אצל המפעיל עצמו או בכל מקום בו יש שירותי ענן. כך, שאנו מספקים שירות למפעיל הסלולר בלי כל תוספת חומרה אצלו ברשת ובכך אנו שונים מכל הפתרונות, שהיו עד כה, למדידה ושיפור ביצועי רשתות הסלולר. כל הפתרון שלנו מבוצע בתוכנה ונמצא בענן מחוץ לרשת הסלולר".
 
שאלה: האם מפעיל הסלולר בעצמו יכול להתערב ברשת, כדי לשפר את חוויית הלקוח?
תשובה: "בהחלט. אם חוויית המשתמש המתקבלת מתמונת ה-Score של הלקוחות אינה טובה, המפעיל יכול להתערב ב-PCRF (רכיב ברשת הסלולרית) ולהקצות משאבים לחיבור וידיאו מסוים אצלו, בגלל ביקוש מוגבר לאותו ערוץ וידיאו. או לחילופין, אפשר להעביר את המשתמשים ל-WiFi לטובת אותה אפליקציה ספציפית, שבה יש נפילה בחוויית הלקוח".  
 
שאלה: מה החלק החשוב ביותר בפתרון שלכם?
תשובה: "אנו בונים את ה-Feel Score, שזה הרכיב החשוב ביותר במערכת שלנו. הגשנו בקשת פטנט על הנושא הזה, פטנט על מדידת חוויית הלקוח ברשת הסלולר.
 
אנו מאפשרים גם למשתמש עצמו להגיב מה חווית הגלישה והצפייה שלו. אנו מאפשרים למפעיל לשאול את המשתמש מה הייתה חוויית הצפייה שלו בסיום הצפייה בכל אפליקציה, שהוא הפעיל על המכשיר. כך, אנו מקבלים משוב, שהוא יותר סובייקטיבי, ישר מהלקוחות. הנתונים הללו הם חלק מה-Feel Score".
 
שאלה: האם יש לכם מתחרים?
תשובה: "בתחום שלנו יש 2 קבוצות של מתחרים: כאלה הבודקים את הכיסוי הסלולרי בשטח, ברשת בין האנטנות, וכאלה הבודקים את הביצועים של רשת הסלולר ב-Core של מפעיל הסלולר. אנו באים למפעיל עם הצעה חדשה: להפעיל אפליקציה של חוויית המשתמש על המכשיר הסלולר עצמו, אצל כל לקוח קצה. זה אין בשוק.
 
אנו מוכיחים, שמפעיל הסלולר מקבל פתרון המשלים את רמת הידע הקיימת שלו על הנעשה ברשת, מנקודת המבט של חוויית הלקוח. אנו מביאים לו מידע על מה שקורה במכשירי הקצה הקיימים בידי כל משתמש".
 
שאלה: באיזה שלב אתם בפיתוח?
תשובה: "סיימנו גרסת אלפא, שנכנסת כעת לבדיקה במעבדה של הדור הרביעי בפרטנר ואנו מתחילים כעת בשלבי בדיקות. במקביל, התחלנו בתהליך של גיוס משקיעים".
 
שאלה: מה השלב הבא?
תשובה: "אנו מקווים לסיים את שלב האלפא בהצלחה ולראות שהכול עובד לפי מה שתכננו. הגרסה, שאנו מריצים כעת, היא די מוגבלת ונרצה להרחיב ולהוסיף לה יכולות הנדרשות ע"י מפעילי הסלולר השונים.
 
כרגע אנו מצויים בשלב של 'הוכחת יכולת'. נצטרך להוכיח, שהרעיון של Feel Score עובד ונותן אינדיקציה נכונה למפעיל.
 
בשלב הבא נבצע אופטימיזציה על בסיס המערכת הקיימת לרבות נושא הקצאת ה-Priority וה-Offload.
 
המוצר יספק פתרון מלא, End-to-End וכולל אפליקציית ניטור לטלפון חכם מהדגמים הנפוצים ומערכת איסוף וניהול מרכזית המוצעת כשירות ענן ואינה דורשת התקנות ברשת עצמה. המערכת אוספת את נתוני חווית המשתמש כפי שנמדדו ע"י האפליקציה ובונה תמונת מצב ברורה ביותר על רמת השרות ברשת.
 
בנוסף, הלקוח יקבל חיווי אישי על איכות השירות, שסופקה לו או צפויה להינתן באזור בו הוא נמצא. כמו כן, הלקוח יכול לבקש דרך האפליקציה לשדרג את רמת השירות שלו ע"י תיעדוף של התעבורה (למשל ווידאו), או ע"י ניתוב התעבורה דרך רשת WiFi. המערכת, שאנו מפתחים, כוללת ממשקי ADNSF  ו-3GPP להשתלבות עם ה-PCRF של רשת הסלולר".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלכם?
תשובה: "לשפר את חווית המשתמשים בסלולר בכל העולם. אנו פונים אל מפעילי הסלולר והם פונים למשתמשי הקצה שלהם. אנו מעוניינים לתת בידי ספקי הסלולר את היכולת לספק שירות אופטימלי ללקוחות שלהם ושהם (הלקוחות בכל מקום בעולם) יהיו מרוצים מהגלישה הסלולרית. זו משימה לא פשוטה.
 
אנו מקבלים כבר היום הרבה מידע מעניין במוניטורים שלנו, מהמידע הנאסף ממכשירי הסלולר הנמצאים בשלבי הניסוי הראשוניים. אנו יכולים לספק התראות זמן אמת בכל אזור: מה הבעיות הקיימות בו ומה ניתן לשפר בכל אזור עד רמת האפליקציה ומכשיר הקצה הבודד.
 
אנו פותרים את הבעיה הקשה ביותר של ספקי הסלולר: להבין מה המשמעות של חוויית השימוש בווידיאו סלולרי. אנו רואים, שזו בעיה בלתי פתורה בעולם הסלולר. אנו לומדים את הנושא מהתוצאות המתקבלות במערכת שלנו ועושים הכל כדי שמשתמשי הקצה ייהנו מהשיפור בחוויית הצפייה עקב ההתערבות של המערכת שלנו כשהיא רואה ירידה בחוויית השימוש".
 
LTE



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים