Telecom News - גישה ייחודית של מאזדה לרכב אוטונומי המחפשת מיזמים ישראליים

גישה ייחודית של מאזדה לרכב אוטונומי המחפשת מיזמים ישראליים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> גישה ייחודית של מאזדה לרכב אוטונומי המחפשת מיזמים ישראליים
גישה ייחודית של מאזדה לרכב אוטונומי המחפשת מיזמים, יזמים, מפתחים וטכנולוגיות ישראליות בעולם הרכב
מאת: אבי וייס, 26.9.16, 17:20MAZDA
 
בלעדי: מה קונצרן המכוניות הענק מאזדה מחפש בישראל? למה מאזדה לא מאמינה ברכב אוטונומי? חשיפה בלעדית.
 
"אנו מאוד צמודים וקשובים ללקוחות שלנו ואלה - הנהגים. אנו בטוחים, שגם ב-2020 יהיו נהגים על הכביש", מתאר Hiroshi Kajiyama, מנהל הפרויקטים בחטיבת שירות הלקוחות מאזדה. "יש כיום נטייה בעולם יצרני הרכב לעבור לקישוריות Online עם הלקוחות וכלי הרכב. אולם, רוב היצרנים בעולם לא יודעים איך לעשות את זה נכון או בכלל. הם מתרכזים בפיצ'רים של המכונית, במקום להתרכז בצרכים של הלקוחות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם Hiroshi Kajiyama (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "מכונית אוטונומית למחצה" (Semi-Autonomous Vehicle) ועל הענן של מאזדה המחובר עם לקוחותיה וכלי הרכב מתוצרתה.
 
Hiroshi Kajiyama הגיע לישראל כחלק ממשלחת של 18 מנהלים בכירים מהתעשייה המסורתית ביפן (חלק מהקבוצה נמצאת בתצלום בתחתית הכתבה), שהיו אורחים של Samurai House in Israel, אקסלרטור יפני בישראל, שנולד מיוזמתו של המשקיע והיזם היפני הייחודי - קן סמוראי, והסניף בישראל מנוהל ע"י יוני גולן.
 
המטרה העיקרית של המשלחת: למצוא מיזמים וטכנולוגיות ישראליות מלהיבות, שיסייעו לתעשייה המסורתית ביפן לצעוד קדימה, להוביל ולהתחדש.
 
בין חברי המשלחת היו מנהלים מ: JAL (חברת התעופה היפנית), אולימפוס, מאזדה ובנק Mizuho. ברגע האחרון הצטרף לקבוצה דיקן אוניברסיטת וואסדה היוקרתית, שתחום ההתמחות שלו הוא: Cognitive Computing (מחשוב קוגניטיבי). מה שמשותף לכל חברי הקבוצה: כולם בקיאים ועוסקים ב-Cognitive Computing
 
שאלה: מה תפקידך בתאגיד המכוניות היפני מאזדה?
Hiroshi Kajiyama: "אני עובד כבר כמה שנים טובות במאזדה. עד פברואר 2016 טיפסתי לצמרת ארגון המו"פ של מאזדה ועסקתי בפיתוח של מאזדה 6. הוצע לי להתקדם לתחום, שאותו אני מכיר ואוהב, וזה תחום הקישוריות. המדובר בקישוריות עם הלקוחות ועם כלי הרכב.
 
למאזדה יש מוצרים טובים. אבל לא פחות חשוב מטיב המוצר, זה הקשר עם הלקוחות.
 
לכן, פיתחנו במאזדה תכנית, שכל רכב חדש, שיוצא ממפעלי הייצור שלנו, מקבל תכנית שירות Online, שמחוברת לענן שלנו. ברגע שיש למכונית בעלים, הוא מתחבר גם כן לענן. המערכת משדרת באופן שוטף מידע על הנהג ונהיגתו, כמו גם על המכונית ומצבה.
 
לתחום הזה יש לנו צוות של Big Data האוסף את כל המידע, שנצבר בענן מהלקוח ומהמכונית, ומבצע פעילויות אוטומטיות לטובת כל לקוח.
 
עיקר השירות שלנו הוא השימוש ב-Big Data כדי לעזור ולהכווין את הלקוחות. זה מאוד חשוב ללקוחות ולנו. אני עומד כיום בראש החטיבה המספקת את השירות הזה בכל העולם והנהלת מאזדה רואה חשיבות עצומה לרמת השירות, שאנו נותנים ללקוחות שלנו, שירות שכולו Online ובענן".
 
שאלה: איך המידע נאסף מהמכונית ומגיע לענן כשהמכונית בנסיעה?
תשובה: "אנו משתמשים ונשתמש ב-2 מערכות ברכבים שלנו:
1) מערכת TCM (ר"ת: (Transmission Control Module חדשה, מערכת שכרגע ב-POC (הוכחת היתכנות) ושתהיה בקרוב בכל מכונית חדשה שלנו.
2) אנו משתמשים בשיטה הטובה ביותר, שהוכיחה את עצמה ברכבים הקיימים שלנו: חיבור בבלוטוס' (Bluetooth) מהרכב לסמארטפון של הנהג ומשם זה משודר ברשת הסלולר לענן שלנו.
 
ככלל, יש לנו 2 שיטות של איסוף מידע מהרכב: איסוף בזמן אמת ואיסוף לא בזמן אמת, שאז המידע נשלח בבת אחת, למשל כשהרכב נכנס למוסך, או למרכז שירות. במצב של איסוף מידע בזמן אמת, המידע נשלח בקצב של מסר מידע אחד לכל דקה. רשת הסלולר מתאימה לקצב הזה, בלי כל בעיה.
 
המכשיר הסלולרי של הנהג אוסף את המידע מהמכונית, את מצבה, את צורת הנהיגה של הנהג, אוסף נתונים נלווים כמו GPS, הכל נצבר ומשודר מהסמארטפון לענן. אם אין אינטרנט באיזה קטע של הנהיגה, המידע נצבר בסמארטפון עד שיש שוב חיבור אינטרנט סלולרי ואז הכל משודר לענן".  
 
שאלה: איך אתם מגינים על שטף המידע האדיר הזה שנצבר בענן שלכם מכל המכוניות מתוצרת מאזדה?
תשובה: "יש לנו למעשה 2 מערכות מידע מקבילות: מערכת מידע על הלקוחות, למשל: שם הלקוח, הטלפון שלו, הכתובת שלו וכיו"ב ויש מערכת מידע על הרכב.
 
אנו מפרידים בבסיסי הנתונים שלנו בין 2 המערכות, בגלל הצורך בשמירה על הפרטיות. כל מערכת מוגנת בפני עצמה בכלים הטובים ביותר הקיימים כיום בשוק".
 
שאלה: אילו שירותים אתם נותנים במערכת הזו לנהג?
תשובה: "המטרה שלנו לעזור לנהג בכל תחום. אנו בעיקר עוזרים לו לנהוג יותר טוב. אם אנו רואים, שהנהג עושה הרבה שגיאות בנהיגה שלו והטיפים, שאנו שולחים לו לסמארטפון, לא בדיוק עוזרים, אזי אנו ממליצים לנהג להגיע לאחד ממרכזי השירות שלנו, שם יש לנו מורי נהיגה מוסמכים, שיעזרו לו לשפר את הנהיגה. זה שירות שלנו לנהגים המוכיח את עצמו: שיפור נהיגה עם מורי נהיגה שלנו. זה מפחית בברור את כמות תאונות הדרכים של מי שנוהג במאזדה.
 
בנוסף לדאגה לנהג, אנו דואגים גם לתקינות הרכב שלו. אנו מוצאים אילו טיפולים הרכב צריך לבצע, למשל החלפת שמן או החלפת מצבר. אנו שומרים על הרכב מרחוק ועוקבים אחרי כל פרט ברכב, כולל לחץ אויר בצמיגים, מצב הבלמים, מצב האורות וכיו"ב.
 
דבר נוסף חשוב לא פחות: אם יש תאונה, אנו יכולים לתת לנהג עזרה יותר מהירה מכל דרך אחרת, כי אנו מקבלים חיווי מהמכשור הקיים ברכב על כך, שיש תאונה. אנו יודעים בדיוק היכן הרכב ויכולים לשלוח במהירות לנהג צוותי עזרה וחילוץ. זה הוכיח את עצמו כבר בתאונות לא מעטות".  
 
שאלה: לאן המערכת הזו מתפתחת?
תשובה: "אנו מעוניינים לפתח במערכת שלנו שירותים ייחודיים, עם תכנים הייחודיים למאזדה, תכנים, שיספקו ערך מוסף ייחודי ללקוחות שלנו. זו בדיוק הסיבה שהגעתי לישראל.
 
ממה שכבר הספקתי לראות, יש בישראל הרבה פתרונות מעניינים בעולם הרכב. בישראל יש המון טכנולוגיות מתקדמות ולכן אני מחפש כוחות מקומיים כאן בישראל, שיוכלו להציע לנו פתרונות מתאימים ושנוכל להטמיע את הפתרונות הללו במערכת שלנו ביפן.
 
אנו מחפשים בעיקר פתרונות לרכב שמחובר Online לענן, מה שייתן שירות טוב יותר לנהג, שזה הלקוח שלנו".
 
שאלה: מה הספקת לראות בישראל?
תשובה: "מאז שהגעתי, בסיוע בית סמוראי, הם הפגישו אותי כבר עם 15 סטארטאפים ישראליים. זה מאוד הרשים אותי ואני אמשיך לבדוק את השוק כאן, מה מתאים לצרכים שלנו.
 
בעקבות מה שראיתי כאן החלטתי, שביחד עם 'בית סמוראי בישראל' נארגן תחרות - האקתון בשנה הקרובה, כאן בישראל, לסטארטאפים שיפתחו פתרונות על המערכת שלנו. אנו נספק את תשתית המחשוב והכלים לפיתוח והיזמים יתחרו מי מפתח את הפתרון הטוב ביותר על המערכת הזו".
 
שאלה: כל העולם מדבר כיום על רכב אוטונומי ויש כמה רכבים כאלה, שכבר נמצאים בשלבי POC בכמה מדינות בעולם, כולל ביפן. מה עמדת קונצרן מאזדה בתחום הזה? האם למאזדה יהיה ב-2020 רכב אוטונומי?
תשובה: "התשובה היא לא. קו החשיבה שלנו שונה לגמרי.
 
אנו עושים הכל כדי שהנהגים יהיו יותר טובים. אולם, לא אנו ולא הנהגים לא רוצים להוציא את הנהגים מתחום נהיגת הרכב על הכביש.
 
אנו לא מתעלמים מהרכב האוטונומי ואנו גם כן מפתחים רכב אוטונומי. אבל זה לעתיד הרחוק מאוד. אנו בטוחים, שבעשור הקרוב עדיין אנשים ירצו לנהוג במו ידיהם.
 
הנהיגה היא כיף וחוויה לרוב הנהגים. החוויה הזו משתפרת כל הזמן, כי הרכבים משתפרים והכלים לעזור לנהגים משתפרים. אנו לא רואים את הנהגים מוותרים כל כך מהר על חוויית הנהיגה. יש לנו גישה אחרת לגמרי בתחום הזה משאר היצרנים והיזמים, שרצים במהירות לכיוון של רכב אוטונומי מלא".
 
שאלה: מה הגישה של מאזדה לתחום הרכב האוטונומי?
תשובה: "אנו דוגלים בגישה של ה-Semi-Autonomous Vehicle. כלומר: הרכב יהפוך לאוטונומי רק כאשר יש בעיה עם הנהג. למשל: הנהג מתעלף, מקבל התקף לב, חש עייפות חזקה ועיניו נעצמות, לפתע הוא לא מרגיש טוב.
 
ברגע שהחיישנים ברכב ירגישו, שהנהג מאבד שליטה על הרכב, המערכת האוטומטית תיכנס לפעולה ותנהג את הרכב אוטומטית עד למקום מבטחים. זה המשמעות של רכב חצי אוטונומי.
 
כלומר: חוויית הנהיגה תישאר. זו האסטרטגיה שלנו לרכב אוטומטי, שייכנס לפעולה רק כשהנהג לא מתפקד או לא מסוגל לנהוג. ממה שאנו רואים ואוספים מידע מהנהגים, הרוב המוחלט מאוד נהנים לנהוג והם לא יוותרו בקלות על הנהיגה ברכב שלהם".
 
שאלה: יש לכם פתרון בתחום הרכב החשמלי?
תשובה: "כן. אנו מפתחים ומייצרים גם רכב חשמלי, בעיקר לשוק האמריקאי. אולם, לרכב החשמלי יש בעיות לא פשוטות. רכב הנוסע על דלק הוא הרבה יותר יעיל ויותר נוח לתחזוקה. הבעיות של המצבר, טווחי נסיעה והטעינה, טרם נפתרו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
Hiroshi Kajiyama: "שכל אחד יאהב את מאזדה ב-2020. אנו מעוניינים להיות מובילי שוק וסוללי הדרך בשוק הרכב לגישה של 'רכב חצי אוטונומי'.
 
אני בכוונה אמרתי 2020, כי בשנת 2020 תהיה חגיגה גדולה של 100 שנה למאזדה. אני מזמין את כולם להגיע לעיר הירושימה, שם נמצא המטה של מאזדה, ולהצטרף לחגיגות שלנו.
 
החגיגות הללו תיערכנה במקביל לאולימפיאדה, שתתקיים בטוקיו ב-2020. כך, שאני מאמין, שתיירים ומבקרים רבים יגיעו ליפן ב-2020. אני מזמין כל אחד להגיע לא רק לטוקיו לתחרויות הספורט, אלא גם לבוא אלינו ולחגוג יחד אתנו את ההצלחה רבת השנים שלנו".
 
בתמונה: חלק ממשלחת הבכירים מהתעשיות המסורתיות הגדולות ביפן המבקרת בישראל לאתר טכנולוגיות ומיזמים מתאימים ומלהיבים: במרכז התמונה מלפנים בחולצה הכהה עם הבוהן למעלה: קן סמוראי, ממש מאחוריו: יוני גולן, המארחים של המשלחת. 
משלחת הבכירים מיפן



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים