Telecom News - דו"ח הקונגרס בארה"ב על המצב החוקי של הביטקוין ב-40 מדינות כולל ישראל

דו"ח הקונגרס בארה"ב על המצב החוקי של הביטקוין ב-40 מדינות כולל ישראל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> דו"ח הקונגרס בארה"ב על המצב החוקי של הביטקוין ב-40 מדינות כולל ישראל
דו"ח הקונגרס האמריקאי על המצב החוקי של הביטקוין ב-40 מדינות כולל גם את ישראל
מאת: מערכת Telecom News, 1.2.14, 10:10
ביטקוין
כתבה זו מתעדכנת מידי פעם. עדכון אחרון: 8.9.18
ראשונים לדווח: הסנאטור הדמוקרטי Tom Carper ביקש מספריית החוק והמשפט בקונגרס לסכם את המצב החוקי של הביטקוין במדינות העולם, בין היתר, לשימוש רשות המסים האמריקאית – IRS. דו"ח הקונגרס מקיף 40 מדינות, ביניהן ישראל.

מדינות נוספות (מעבר ל-40 המדינות) בתחתית הכתבה.


במדינות רבות בעולם קיימת דאגה לגבי השפעת הביטקוין על המטבעות הלאומיים, על מערכת המיסוי ועל הפוטנציאל לשימוש עברייני. Forbes העולמי מדווח, שהסנאטור הדמוקרטי Tom Carper, ביקש מספריית הקונגרס לנושאי חוק ומשפט לבדוק את המצב החוקי של הביטקוין במדינות העולם, כדי שארה"ב והרשויות שלה כמו רשות המסים, תוכלנה להשתמש בו לקביעת מדיניותן.

דו"ח הקונגרס מקיף 40 מדינות ביניהן ישראל. באופן כללי, מגלים הממצאים של הדו"ח, שהדיון לגבי הדרך הנאותה לטפל במטבעות הווירטואליים הוא רק בחיתוליו, וזה לא מפתיע, מכיוון שהביטקוין הוא בקושי בן 5 שנים.

הדו"ח מגלה, שהביטקוין חי, נושם ובועט בכלכלות רבות והוא קורא לשיתוף פעולה גלובלי גדול יותר לגביו, מאחר שאין תמימות דעים לגבי הגדרה או טיפול ברור בביטקוין. בברזיל ובסין יש רגולציות ספציפיות די ברורות לגבי השימוש בביטוקין, בגרמניה, פינלנד, סינגפור, בריטניה וקנדה פורסמו הנחיות לגבי המיסוי לגביו, ובישראל, אירלנד, אוסטרליה וסלובניה אותתו על כוונה לעשות כך. הסנאטור ביקש מרשות המסים האמריקאית לקרוא את הדו"ח כדי להחליט על טיפול ברור במטבעות הווירטואליים.

עדכון 3.6.15, 18:50: על פרטי הרגולציה הסופית BitLicense בניו יורק לעסקי ביטקוין - כאן.

עדכון 18.9.15, 12:02: עפ"י אחד הרגולטורים בארה"ב, ה-CFTC - US Commodity Futures Trafding Commission הביטקוין הוא סחורה כמו זהב, חיטה או נפט (לא מטבע): bitcoin has been given official commodity status 

להלן הפירוט של המצב החוקי של הביטקוין במדינות השונות:

האי Alderney באיי התעלה: למרות שהוכרז שהוא "אי הביטקוין הראשון", אין לו עמדה ממשלתית רשמית. עם זאת, עיתונאים קבלו מסמכים המציינים, שהאי מנסה לקחת את ההובלה ולהפוך לצומת מרכזי לביטקוין ע"י הטבעת והפצת מטבעות פיסיים של ביטקוין וע"י יצירת מרכז בינ"ל לשירותי אחסון ביטקוין, שיציית לחוקי הלבנת ההון.

ארגנטינה: "ביטקוין יכול להיחשב כסף אבל לא מטבע חוקי…" למרות שאין רגולציות ייחודיות לביטקוין, השימוש בו הולך וגדל. עדכון 5.8.14, 21:30: ה-Unidad de Information Financiera - UIF שהיא סוכנות נגד הלבנת הון Argentina Anti Money Laundering - AML,  דורשת החל מ-1.8.14 דיווח מחברות לשירותים פיננסיים על טרנזקציות בהן מעורב ביטקוין. 

אוסטרליה: יש כוונה למסות את הביטקוין. באוקטובר 2013 נפרץ שם אקסצ'יינג' ביטקוין ונגנב ביטקוין בערך של מיליון דולרים אמריקאים, כפי שדיווחנו - כאן. עדכון 9.2.14: הודעה לגבי פרטי המיסוי תינתן עד 30.6.14. עדכון 10.4.14, 14:00: הבנק האוסטרלי הלאומי, אחד מהבנקים הגדולים במדינה יסגור עד 2.5.14 חשבונות של עסקים בביטקוין כי ביטקוין הוא מסוכן. עדכון 20.8.14, 17:12: משרד המיסים באוסטרליה - ATO החליט שלא להתייחס לביטקוין ככסף ולכן ישולם עליו מס כמוצר, מס ה-Capital Gains Tax במכירתו. טרנזקציות הביטקוין תטופלנה כטרנזקציות בארטר. עדכון 19.12.14, 12:59: ה-ATO פרסם את ההוראה מאוגוסט 2014 לגבי ה-Good & Service Tax - GST. עדכון 8.4.15, 16:24: הבנק המרכזי באוסטרליה החליט לא להטיל כל רגולציה על הביטקוין. עדכון 4.8.15, 15:40: הומלץ באוסטרליה על הכרה בביטקוין כמטבע. עדכון 3.5.16, 19:57: משרד האוצר באוסטרליה יפטור את הביטקוין מ-GST  Good & Services Tax.

בלגיה: שר האוצר הודיע, שהתערבות ממשלתית לגבי מערכת הביטקוין לא נראית בשלב זה הכרחית. עדכון 26.9.14, 11:23: בלגיה לא תמסה את הביטקוין.

ברזיל: עבר שם חוק באוקטובר 2013 לגבי המטבעות הווירטואליים. עדכון 8.4.14, 20:51: ממשלת ברזיל לא מכירה בביטקוין כמטבע. רשות המסים בברזיל הודיעה, שתמסה את המשקיעים בביטקוין המרוויחים מעל סכום מסויים ולא את המשתמשים היומיומיים בו בסכומים קטנים.

קנדה: כספומט הביטקוין הראשון בעולם הוצב בוונקובר מאחר שמפעיליו לא היו צריכים לדאוג לגבי חוקים מורכבים סביב הביטקוין - כפי שדיווחנו -כאן גם לגבי תרגיל העוקץ למיליון דולרים בטרנזקציות שנעשה לגביו.  קנדה לא מחשיבה את הביטקוין כהילך חוקי אך לא מעוניינת כרגע להפעיל עליו רגולציה. היא קבלה החלטות רק לגבי מיסוי. אנשים המשתמשים בו לטרנזקציות צריכים לשלם מס כמו שהם צריכים לשלם על המרות-Bartering ורכישות ספקולטיביות. הרגולטור הפיננסי בקנדה לא רואה באקסצ'יינג' ביטקוין עסק לשירות פיננסי. ואקסצ'יינג' ביטקוין לא צריך להירשם או לדווח על טרנזקציות חשודות. ראו פירוט לגבי קנדה בכתבה שפרסמנו - כאן, בה המטבע הווירטואלי אינו מהווה מטבע עובר לסוחר.
ההחלטה לא סותרת את מדיניות המיסוי לגבי הביטקוין בקנדה כדלקמן:
The Canada Revenue Agency warns that tax laws that apply to bartering also apply to transactions involving Bitcoins. And any money you make by investing in Bitcoins is taxable as well
עם זאת:                           The government has already issued guidance for taxes, but other regulations remain unclear
עדכון 24.6.14, 01:04: קנדה פרסמה כמה חוקי רגולציה על הביטקוין כ- money services business

צ'ילה: ההתעניינות ברכישת ביטקוין גדלה באיטיות. אולם, מאחר שאין שם כל רגולציה לגבי השימוש בו, הטרנזקציות הן בלתי פורמליות ונעשות בעיקר בין חברים. ב-2013 הקימה שם קבוצה של אמריקאים ליברליים קהילה בחווה במרכז צ'ילה עם כלכלה מבוססת ביטקוין בשם Galt's Gluch Chile.

סין: הכריזה בדצמבר 2013, (לאחר שגם בסין נסגר אתר מסחר בביטקוין לאחר שנגנבו ממנו ביטקוין בערך של 5 מיליון דולרים כפי שדיווחנו - כאן), שביטקוין איננו מטבע ואין להשתמש בו בשוק כמטבע. בשעה, שאנשים בסין יכולים למכור ולקנות אותו, אין המצב הזה קיים עבור מוסדות פיננסיים, כפי שדיווחנו – כאן. (הערה: עם זאת, השבוע החל אקסצ'יינג' הביטקוין הגדול BTC China לקבל שוב הפקדות כפי שדיווחנו –כאן).

קרואטיה: ביטקוין איננו מהווה בה הילך חוקי, אבל ניתן להשתמש בו...

קפריסין: הבנק המרכזי הצהיר בדצמבר 2013, שהוא רואה סיכון בשימוש בביטקוין, שפעולות בו אינן מפוקחות. עם זאת, ניתן לשלם שם בביטקוין באוניברסיטת ניקוסיה, כפי שדיווחנו – כאן. עדכון 8.2.14: הבנק המרכזי הזהיר שווב שהביטקוין אינו הליך חוקי. עדכון 19.3.14, 14:42: ממשלת קפריסין והבנק המרכזי לא החליטו אם הביטקוין הוא קללה או ברכה ופונה לייעוץ לחברות האיחוד האירופי.

דנמרק: הרשות הפיננסית פרסמה הצהרה בה היא דוחה את הביטקוין כמטבע והיא לא תפעיל עליו רגולציה. מיליון דולרים נגנבו בפריצה לאתר ביטקוין בדנמרק  בנובמבר 2013 כפי שדיווחנו - כאן. עדכון 18.3.14: בפרסום נוסף אמר הבנק המרכזי הדני, שבניגוד לכסף ולזהב הרי לביטקוין אין כל ערך כמו לחרוזי זכוכית.

אסטוניה: הבנק המרכזי הוציא אתמול אזהרה מפני הביטקוין עקב השימוש הגובר בו במדינה, כפי שדיווחנו בתחתית הכתבה - כאן, וטען, שהביטקוין עלול להיות Ponzi Scheme. עפ"י גוגל, אסטוניה היא המדינה השניה בעולם בהיקף החיפוש של המילה "ביטקוין". עדכון 13.9.14: 20% מע"מ על מסחר בביטקוין כשירות ו-10% מס על רווחים ממכירת ביטקוין.

האיחוד האירופי: ה-EBA - European Banking Authority הוציא בדצמבר 2013 אזהרה לגבי השימוש בביטקוין, כפי שדיווחנו - כאן. מאחר שהביטקוין לא נמצא תחת רגולציה, אין הגנה למשתמשים ויש סיכון באובדן כספם. בנוסף, הם עדיין יכולים להידרש לשלם מס כאשר הם משתמשים במטבעות הווירטואליים.

עדכון 14.8.16, 14:59: הבנק המרכזי יישר קו עם הרגולטורים האירופיים ומזהיר מפני הסיכון בשימוש בביטקוין. - הלבנת הוון, מימון טרור  וסיכון פיננסי.

פינלנד: רשות המסים בפינלנד הודיעה, שמס רווחי הון קיים כאשר הביטקוין עובר המרה למטבע אחר. שימוש בו לקניית מוצרים מטופל כמסחר, כאשר כל עליה מעבר למחיר בו הוא התקבל תמוסה. אי אפשר לקזז הפסדים בביטקוין. ראו כפי שדיווחנו על כך, שפינלנד לא מכירה בביטקוין כמטבע ולא כאמצעי תשלום אלא רק כמוצר בתחתית הכתבה - כאן. עדכון 14.11.14, 19:41: פינלנד הכירה בשירותי הביטקוין כשירותים פיננסיים הפטורים ממע"מ, כלומר, בביטקוין כאמצעי תשלום.

צרפת: אין חוקים ייחודיים של רגולציה על מערכת הביטקוין שם, אבל הבנק המרכזי הזהיר מפני השימוש בו כפי שדיווחנו – כאן. הערה: הרגולטור הצרפתי הודיע שאקסצ'יינג'ים של ביטקוין בצרפת צריכים להירשם כפי שדיווחנו – כאן. עדכון 25.4.14, 15:35: יש להצהיר על רווחים בביטקוין לרשויות המס. עדכון 12.7.14, 12:01: משרד האוצר והכללכה הצרפתי פרסם רגולציות לגבי השקיפות של הביטקוין בהתייחס לנושא האנונימיות ולתחום המיסוי.

גרמניה: המדינה מטפלת בביטקוין כמו במטבע זר.

יוון: הממשלה כרגע מתעלמת מהביטקוין. עדכון 13.2.14: הבנק המרכזי ביוון הוציא אזהרה מפני הביטקוין.

הונג קונג: אין בה שום הודעה רשמית. משרד האוצר רק אמר, שהחוקים הקיימים אוסרים הלבנת הון. עדכון 14.3.14, 16:40: ממשלת הונג קונג הזהירה את הציבור מסכנות הביטקוין.

איסלנד: הבנק המרכזי הודיע, שמעורבות בהמרות במסחר בביטקוין אסורה, בהתבסס על חוק המרות מטבע זר במדינה.

הודו: הבנקים הזהירו בדצמבר 2013 את הציבור מפני הביטקוין – מהסיכונים של התקפות סייבר והלבנת הון הקשורות לביטקוין, והפלטפורמה הגדולה בה BuySellBitCo.in הושעתה לאחר ההודעה הזו,  וגם רשויות אכיפת החוק פשטו על עוד פלטפורמות  למסחר בביטקוין בגין הפרה של חוקי המרת מטבע זר כפי שדיווחנו –כאן. עם זאת, חלקם חזרו לפעול וצצו כבר שחקנים אחרים בתחום. אולם, אין עדיין חוקים ברורים לגבי הביטקוין. עדכון 3.2.17, 18:01: הבנק ההודי RBI הזהיר מפני הביטקוין. ומתנגד לו כהילך חוקי. עדכון 29.3.17, 12:01: הבנק ההודי RBI הזהיר שוב משימוש בביטקוין והצהיר, ששימוש בביטקוין מנוגד לחוקים נגד הלבנת הון.

אינדונזיה: דובר הבנק המרכזי הוציא הצהרה בדצמבר 2013, שהביטקוין הוא אמצעי תשלום פוטנציאלי השונה מהמטבעות הרגילים, שהוא לא מפוקח  ע"י הבנק המרכזי כך, שטמונות בו סכנות ושהבנק לומד את הנושא ואין כוונה להפעיל עליו רגולציה. ראו דיווח בתחתית הכתבה - כאן. עדכון 3.6.15, 18:30: למרות אזהרת הבנק של אינדונזיה ולמרות שהביטקוין אינו הילך חוקי במדינה, עסקי הביטקוין פורחים. עדכון 20.6.15, 15:10: הבנק של אינדונזיה שוב פרסם אזהרה מפני הביטקוין. עדכון 14.1.18, 21:10: הבנק של אינדונזיה פרסם שוב אזהרה מלעסוק בביטקוין. 

אירלנד: אין כל הודעה רשמית אך דווח על דיונים לגבי הדרך למסות אותו. עדכון 14.3.14, 18:09: הבנק המרכזי באירלנד הזהיר מפני סכנות הביטקוין.

ישראל: כמו אירלנד. בנוסף, בדו"ח הקונגרס מדווח האיום ב-19.12.13 על 3 בנקים בארץ בו נדרש תשלום בביטקוין בתמורה לאי שחרור פרטים של מיליוני לקוחות… הערה: ראו דיווח לגבי רשות המסים בישראל – כאן. בנוסף, ראו דיווח על הקמת איגוד הביטקוין הישראלי, על נתונים לגבי הביטקוין בישראל ועל כוונות פעולה בתחום - כאן. עדכון 19.2.14: בנק ישראל הזהיר היום את הציבור הישראלי מפני הביטקוין.
עדכון 25.7.16, 12:20: ניתוח של החוק שעבר המאפשר סחר בביטקוין בארץ - כאן.
עדכון 12.1.17, 18:30: רשות המיסים הכריזה, שהביטקוין איננו מטבע אלא נכס ופרטה את נושא המיסוי - כאן.
עדכון 19.2.18, 16:15רשות המסים פרסמה חוזר לגבי מיסוי על פעילות במטבעות קריפטוגרפים. זה חוזר מקצועי המסדיר את אופן המיסוי של פעילות ב"מטבעות וירטואליים" - לדוגמה הביטקוין, כאשר מדובר בנכס ולא במטבע. מידע חשוב למשתמשים, לעסקים ולכורים.


איטליה: כאן הולכת המדינה עפ"י הנחיות האיחוד האירופי. היא לא מפעילה רגולציה על שימוש פרטי של אזרחיה אך השימוש בביטקוין מוגבל לבנקים ואקסצ'ייג'ים המאושרים ע"י הבנק המרכזי.

יפן: למרות שהיא מארחת את בורסת Mt. Gox, עד כה לא הצהירה המדינה דבר לגבי הביטקוין. עדכון 7.3.14: ממשלת יפן החליטה, שהביטקוין הוא לא מטבע אלא מוצר והוא ימוסה בהתאם. עדכון 8.4.14, 18:31: הצהרה נוספת שהביטקוין בלתי אמין מלהחשב כמטבע.
עדכון 19.6.14, 17:55: יפן החליטה שלא להפעיל רגולציה כלשהי על הביטקוין. עדכון 1.4.17, 12:30: ביטקוין הפך להילך חוקי ביפן ע"ס תיקונים לחוק הבנקאות, שהושלמו לאחרונה, שהופכים אותו לשמיש ברחבי המשק היפני כשיטת תשלום. עדכון 26.1.18, 17:24: עפ"י הבנק המרכזי ביפן, אין שום בעיות עם הביטקוין. להפך, בניין ביפן נמכר ב-547 ביטקוין (6 מיליון דולרים).

מלזיה: אין שם כלום.

מלטה: אין בה שום דבר רשמי לגבי הביטקוין, למרות שמתפתחים שם עסקים בביטקןין.

הולנד: לא רואה בביטקוין מטבע אלקטרוני כך שאין כל רגולציה עליו. עם זאת, הבנק המרכזי קרא לאחרונה לציבור לשים לב לסיכונים ברכישת מטבעות וירטואליים כולל ביטקוין ו-Litecoin. נשיא לשעבר בבנק המרכזי קרא לביטקוין "בועה ספקולטיבית". עדכון 7.4.14, 20:15: הרגולטור בהולנד אמר שביטקוין הוא לא כסף אלא הוא  טכנולוגיה ובועה. עדכון 8.5.14, 23:06: הבנק המרכזי בהולנד פרסם אזהרה מפני הביטקוין וגורס שהוא לא חלופה למטבעות רגילים. עדכון 19.5.14, 21:30: כך טען גם בית המשפט בהולנד.
עדכון 26.11.14, 15:20: משרד האוצר ההולנדי מתכנן לא לדרוש מע"מ מטרנזקציות בביטקוין בדומה לאי דרישה כזו ממטבעות רגילים.


ניו זילנד: אפשר להשתמש בביטקוין כל עוד הוא לא הופך למטבע פיזי. עדכון 7.7.14, 20:20: מהבנק המרכזי בניוזילנד עולים קולות תמיכה.

ניקרגואה:  הממשלה לא עושה דבר לגביו, אם כי יש בו שימוש במדינה. לאחרונה קנה בנקאי אמריקאי שטח אדמה באזור תיירותי עבור 80 ביטקוין – 72,000 דולרים.

פולין: פועלת במקביל להנחיות האיחוד האירופי, כאשר שר האוצר הפולני הודיע שהמדינה צריכה לתכנן איך למסות אותו. בנוסף, דיווחנו - כאן על התקפה בנובמבר 2013 על אתר ביטקוין פולני בה רוקנו כל ארנקי הביטקוין. עדכון 27.5.14, 18:15: בפולין מוטל מע"מ של 23% על כורים המוכרים את הביטקוין שכרו. עדכון 9.7.14, 11:15: משרד הואצר בפולין הודיע, שהביטקוין יכול להיות שמיש במדינה כמכשיר פיננסי,  אך לא כמטבע חוקי במדינה.

פורטוגל: המדינה לא חושבת שהוא "מטבע בטוח" אבל מאפשרת לאזרחים למכור ולקנות ביטקוין ולקנות מוצרים ושירותים באמצעותו בעולמות הפיזי והווירטואלי. עדכון 5.10.14, 01:23: הבנק בפורטוגל הזהיר מפני הביטקוין, שהשימוש בו מסוכן.

רוסיה: אין כרגע חוקים ספציפיים כלפי הביטקוין אבל פורסם, כפי שדיווחנו בתחתית הכתבה –כאן, ששימוש בו לקניית מוצרים אינו חוקי כי רק הרובל הוא חוקי ברוסיה כאמצעי תשלום, והדבר עלול להוביל למאסר. עפ"י גוגל, רוסיה נמצאת במקום הראשון בעולם בחיפוש המילה "ביטקוין". עדכון 3.2.14, 14:21: היום פרסם הבנק המרכזי ברוסיה אזהרה מפני השימוש בביטקוין ומפני פוטנציאל הלבנת ההון הטמונה בו כדלקמן:
The Bank of Russia warns both private individuals and legal entities, lending institutions and non-lending financial institutions first and foremost, against the use of ‘virtual currency’, that is, exchanging this for goods (work, services) or legal tenders such as rubles or foreign currency. According to Article 27 of the Federal Act on the Central Bank of the Russian Federation, it is illegal to issue any quasi-money on the territory of the Russian Federation
The growing exchange rate and the money-laundering potential of this ‘currency’ have aroused a lot of interest lately. People who are considering investing in Bitcoins must be aware of very high risks, as this financial instrument has no economic foundation whatsoever
עדכון 2.7.14, 15:47: הבנק המרכזי ברוסיה ריכך את עמדתו שאין להשתמש בביטקוין וכעת הוא מודיע שכרגע לא ימנע שימוש בו.
עדכון 4.10.14, 19:10: הצעת חוק של משרד האוצר הרוסי אם תעבור, תאסור יצירה והפצת  תוכנת מחשב לשימוש בביטקוין:

prohibit the creation and distribution of a computer program that allows the use of money substitutes, including bitcoin

The latest development, which was first made public in August as a proposal, marks the first time the finance ministry has announced the proposed law, which also defines the meaning of “money surrogates” under which digital money may be banned

עדכון 14.1.15, 10:30: רגולטור התקשורת חסם 7 אתרים הקשורים בביטקוין:
 bitcoin.org, indacoin.com, coinspot.ru, hasbitcoin.ru, bitcoinconf.ru, bitcoin.it and btcsec.com
החשש הוא, שזה פתיח לקראת איסור על השימוש בביטקוין:
We can safely say that this is a dress rehearsal for the prohibition of Bitcoin in Russia

עדכון 16.5.15, 15:44: בימ"ש ברוסיה ביטל את חסימת אתרי הביטקוין,  שנחסמו ע"י הרשויות ב-14.1.15.

עדכון 20.9.15, 16:36:  רוסיה תציג את Bitruble - מטבע דיגיטלי שיתחרה בביטקוין.

עדכון 24.9.15, 18:24: פורסם שממשלת רוסיה מתכננת לאסור שימוש בביטקוין.

עדכון 9.10.15, 18:12: למרות הנ"ל, חברת מנוע החיפוש ושירותי האינטרנט ה גדולה ברוסיה - Yandex, הביעה עניין בשילוב הביטקוין בפלטפורמה הפיננסית שלה. 

עדכון 18.1.6, 18:41: שוב פורסמה כוונה לאסור על שימוש בביטקוין.

עדכון 20.7.16, 12:58: רוסיה מתכוונת לטפל בביטקוין כמטבע זר.

עדכון 12.8.16, 19:26: רוסיה מתכוונת לא לראות במשתמשי הביטקוין כמבצעים עבירה פלילית.

עדכון 13.1.17, 16:58: הבנק של רוסיה לא יאסור על שימוש בביטקוין.

עדכון 16.10.17: רוסיה תנפיק קריפטו-רובל משלה.

סינגפור: המדינה הזהירה מפני הביטקוין, כפי שדיווחנו בתחתית הכתבה למטה – כאן. אולם, היא לא אסרה על אזרחיה והעסקים לקבל או להשתמש בביטקוין. רשות המסים טוענת שהמיסוי תלוי בדרך השימוש. עדכון 14.3.14, 16:30: הבנק המרכזי בסינגפור הודיע, שהוא עומד להפעיל רגולציה על האקסצ'יינג'ים לביטקוין ועל הכספומטים לביטקוין עקב חששות לטרנזקציות לא-חוקיות.

סלובניה: לא בטוחה עדיין מה לעשות עם הביטקוין, אך מאותתת שבכוונתה למסות אותו.

ספרד: אין כל דבר רשמי כאן, אבל אנשים המשתמשים בביטקוין אמורים לשלם מס עפ"י חוקי ההמרות-Bartering. אתר התיירות הגלובלי הגדול Destina הפועל מספרד הודיע על קבלת ביטקוין עבור כרטויסי טיסה ובתי מלון כפי שדיווחנו - כאן. עדכון 21.9.14, 23:29: ספרד שוקלת לאשר ולהחשיב את הביטקוין כמערכת תשלומים אלקטרונית. עדכון 23.4.15, 22:06: באופן רשמי הביטקוין פטור ממע"מ - VAT.

דרום קוריאה: שתיקה מוחלטת ביחס לביטקוין. עדכון 11.1.18, 18:55: דרום קוריאה שוקלת לאסור מסחר בביטקוין.

טייוואן: הזהירה את האנשים מהסיכונים הטמונים בביטקוין, וגם אמרה שהסיכויים לראות כספומט ביטקוין בטייוואן הם אפסיים כפי שדיווחנו בתחתית הכתבה  – כאן. עדכון 2.11.15, 15:20: הוצהר, שהביטקוין לא חוקי בטייוואן.

תיאלנד: הביטקוין נמצא באזור האפור כי חוקים קיימים לא מתייחסים אליו. עדכון 15.2.14: היום פורסם, שלאחר איסור על הביטקוין, חזר בו הבנק המרכזי והודיע, שאקסצ'יינג'ים של ביטקוין הם לא תחת רגולציה של משרד האוצר אם הם לא מציעים גם מט"ח להמרה. עדכון 18.3.14: הבנק התיאלנדי הזהיר היום את האזרחים שלא להשתמש בביטקוין כאמצעי תשלום כי הוא לא מטבע, ופירט סכנות בשימוש בו. עדכון 31.12.15, 15:32: דו"ח מפורט על המצב החוקי של הביטקוין בתאילנד - כאן.

טורקיה: הבנק המרכזי אמר, שהחוקים הקיימים לא מתייחסים לביטקוין והזהיר אנשים מלהשתמש בו. עם זאת, השימוש בביטקוין פורח בטורקיה, יש בה אקסצ'יינג' גדול BTCTurk ולמי שנשארו מטבעות בלירה טורקית הוא יכול להמירם לביטקוין בשדה התעופה במכשיר דמוי כספומט.

בריטניה: בדו"חות האחרונים של הבנק הבריטי לא הוזכר הביטקוין…
תוספת: דו"ח הקונגרס לא דיווח על כך, שרשות המס הבריטית תכיר בביטקוין ככסף פרטי ולא כשובר סחיר עם 20% מע"מ כפי שדיווחנו - כאןרשות המיסים תשנה את הכיוון ותטפל בביטקוין כמטבע פרטי, ומע"מ ישולם רק על העמלות באקסצ'יינג'ים. הוא יהיה תחת סוג המס CGT – Capital Gains Tax. ואלה, שיחזיקו בביטקוין למעלה משנה, יהיו פטורים ממנו ולא יהיו עליו מיסים נוספים. ברשות המיסים הבריטית טוענים, שללא איזה שהיא רגולציה מכיוון נושא המס, עלול הביטקוין למצוא את עצמו דווקא קורבן של ההצלחה שלו. ברשות המיסים הבריטית טוענים, שארה"ב תצטרך לאמץ גם היא איזה שהיא מדיניות מס בהקשר לביטקוין כדי להישאר תחרותית בשוק הביטקוין העולמי. יותר ויותר גופים בארה"ב, ביניהם גופים גדולים כמו Zynga או Overstock.com, מתחילים לקבל ביטקוין וכל שיהוי בתחום הרגולטורי רק יגרום נזק לארה"ב. רשות המסים הבריטית רוצה לייצב בכך את שוק הביטקוין המקומי ולמשוך אליו משתמשים מאירופה ומרחבי העולם, כי עתה יהיו בבריטניה חוקי מס ברורים (ודי מקלים בהשוואה למה שהיה עד כה). זה יתן לבריטניה יתרון מול מדינות מהססות, שאין להן חוקים ברורים לגביו. אוניברסיטה ציבורית ראשונה בה הזדרזה להודיע על קבלת ביטקוין כשכ"ל כפי שדיווחנו - כאן.

להלן מידע נוסף לגבי מדינות שלא נכללו מדו"ח הקונגרס:

נורבגיה: לא מכירה בביטקוין ככסף אמיתי והרווחים בגינו הם ברי מיסוי כמוצר בשיעור 25%, כפי שדיווחנו - כאן.

שבדיה: גם ממשלת שבדיה החליטה כמו נורבגיה, כפי שדיווחנו בתחתית הכתבה - כאן. במדינה זו גם נעלם כסף באקסצ'יינג' הביטקוין Kapiton.se, כפי שדיווחנו - כאן. עדכון 22.5.15: שבדיה החליטה להטיל מס הכנסה על כריית ביטקוין.

ליטא: הבנק המרכזי הוציא הודעה לאזרחים להיות מאד זהירים עם המטבעות הווירטואליים הנוצרים ומנוהלים ע"י קבוצות, שאיש לא מפקח עליהן ויש סיכון גדול שהן תעלמנה עם הכסף.

הונגריה: עדכון 19.2.14: הבנק המרכזי ההונגרי הזהיר היום מפני הביטקוין. 

וייטנאם: עדכון 20.2.14: הבנק המרכזי והממשלה בוייטנאם לא מכירים בביטקוין כאמצעי תשלום במדינה ואין להשתמש בו  בשטחה.

ירדן: עדכון 23.2.14: הבנק המרכזי בירדן הזהיר מפני הביטקוין, ואסר על חברות פיננסיות להיות מעורבות בעסקי הביטקוין.

מקסיקו: עדכון 15.3.13, 10:03: הבנק המרכזי במקסיקו הזהיר מפני סכנות הביטקוין.

טרינידד-טובגו: עדכון 18.3.14, 20:16: הבנק המרכזי בטרינידד-טובגו הזהיר מפני סכנות הביטקוין.

קמבודיה: עדכון 21.3.14, 12:30: הבנק המרכזי הקמבודי הודיע שהוא לא מכיר בביטקוין כאמצעי תשלום.

קולומביה: עדכון 22.3.14, 17:51: הבנק המרכזי הכריז שהביטקוין הוא לא מטבע. הבנק, משרד האוצר והרשויות הפיננסיות עומדים לפרסם אזהרה מפני הביטקוין ואף איסור שימוש בו ע"י גופים פיננסיים. עדכון 2.4.14, 01:00: מקור נוסף לאיסור זה - כאן.

בולגריה: עדכון 4.4.14, 16:57: בולגריה מפעילה מדיינות מס על המטבעות הווירטואליים כנכס פיננסי financial assets בשיעור 10%. יש לדווח על רווח/הפסד בדו"ח המס.

שוויץ: עדכון 8.5.14, 10:30: הבנק המרכזי פרסם חוות דעת על הביטקוין הכוללת מידע לגבי סיכונים בו והדרכה. עדכון 21.6.14, 00:04: הרגולטור בשוויץ נתן אישור להצבת רשת כספומטים של ביטקוין במדינה.

בוליביה: עדכון 20.6.14, 23:58: הבנק המרכזי בבוליביה הודיע אל איסור השימוש בביטקוין וסיווג אותו כמטבע בלית חוקי כיוון שהו אלא מפוקח ע"י הממשלה.

אקוודור: עדכון 25.7.14, 18:01: ממשלת אקוודור עומדת לאסור בחקיקה שימוש בביטקוין ולהודיע על יצירת מטבע דיגיטלי לאומי חדש (במקביל לדולר) אך לא מבוזר (תחת פיקוח המדינה).

רומניה: עדכון 13.9.14, 12:01: רומניה עדיין לא התייחסה רגולטורית לביטקוין אך יש שם מסחר ער במטבע. (גם סלובקיה, צ'כיהלטביה ולוקסמבורג לא התייחסו עדיין למטבע).

בנגלדש: עדכון 15.9.14, 17:49: הבנק המרכזי הזהיר נגד השימוש בביטקוין והודיע, ששימוש בו יגרור מאסר לפי חוקי הלבנת הון.

סרביה: עדכון 6.10.14,:20:14: הבנק המרכזי של סרביה הזהיר מפני הביטקוין.

Isle of Man: עדכון 26.2.15, 18:40: הוצגה רגולציה על עסקים בביטקוין (כמו אקסצ'יינג'ים) שעיקרה ציות לחוקים נגד הלבנת הון.

עדכון 11.4.15, 20:30: כתבה מסכמת לגבי המצב הרגולטורי של הביטקוין בעולם בצורה גרפית ותרשימית - כאן.

איראן: עדכון 26.8.15, 11:14: על מצב הביטקוין באיראן ופתיחת אקסצ'י'ינג' ראשון - כאן

עדכון 24.9.15, 18:20: כתבה מחו"ל המסכמת את המצב החוקי של הביטקוין במדינות שונות.

עדכון 22.10.15, 23:15: החלטת האיחוד האירופי על כך שהביטקוין לא יהיה נתון למיסי מכירה בכל 28 מדינות האיחוד (מע"מ) - כאן

קולמביה: עדכון 1.1.17, 16:26:  קולומביה החליטה, שהביטקוין ושאר המטבעות הקריפטוגרפיים אינם חוקיים. עם זאת, לא ברורה מידת האכיפה שתיעשה בעניין.

עדכון 28.1.17, 11:24: דו"ח מסכם על מצב הביטקוין ב-65 מדינות העולם נכון להיום - כאן.

הפיליפינים: עדכון 7.2.17, 23:20: פורסמו ע"י הבנק המרכזי חוקים חדשים לגבי אקסצ'יינג'ים של ביטקוין. עדכון 13.2.17, 11:57: בפיליפינים הכירו בביטקוין כאמצעי תשלום חוקי.

אנטיגה וברבודה: עדכון 1.5.17, 15:59: Antigua & Barbuda יתחילו לקבל ביטקוין עבור שירותים ממשלתיים, לאחר חקיקת חוקים להטמעתו באיים הקאריביים הללו.

אוקראינה: 6.10.17, 15:30: הבנק המרכזי של אוקראינה לא רואה בבטקוין מטבע או אמצעי תשלום, בשעה שהוא עומד לפרסם החלטות רגולטוריות ומסגרת חוקית לגבי המטבעות הקריפטוגרפיים. עדכון 8.9.18, 14:08: בינתיים, יש לשלם 19.5% מס על הרווחים בקריפטו.

אוזבקיסטאן: 8.9.18, 14:07: האקסצ'יינג'ים והמסחר בביטקוין הפכו לחוקיים.

צילום תמונות: ש. וייס
ביטקוין



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים