Telecom News - הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-17.10.23 עד 17.1.24

הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-17.10.23 עד 17.1.24

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-17.10.23 עד 17.1.24
הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמה מ-17.10.23 ועד 17.1.24
מאת: מערכת Telecom News, 17.10.23, 15:07אנטנה
 
הפעילות היא בתחומי תשתיות וביטחון, קליטה, סלולר ולמידה מרחוק, מוקדים במצבי חירום, סיבים אופטיים, דואר ויבוא ציוד אלחוטי, טלוויזיה, רשתות חברתיות וביטחוני.

הכתבה:
הודעות ופעולות משרד התקשורת בעת מלחמת "חרבות ברזל" מ-8.10.23  עד 16.10.23 - כאן.

עדכונים בתחתית הכתבה על פעולות משרד התקשורת ופעולות הקשורות לנושאי המשרד. עדכון אחרון 17.1.24 וגם לינקים לכתבות נוספות.

 
א. משרד התקשורת פרסם היום (17.10.23) סיכום פעילות ב-10 ימי המלחמה הראשונים.
 
תשתיות וביטחון
1. חמ"ל התקשורת נפתח מהיום הראשון ללחימה, צוותי התקשורת בחברות ובמשרד עבדו כדי להבטיח שתשתיות התקשורת בכל הארץ ובפרט בדרום תישארנה יציבות ככל שניתן למרות הנזק שנגרם מהתקיפות. במקומות שהיו פגיעות, חברות התקשורת קיבלו סיוע לחידוש אספקת החשמל ע"י חב' החשמל, ובמקומות אחרים, בתיאום עם צה"ל, הוכנסו גנרטורים שהתקבלו בסיוע מש' האנרגיה.
2. אושרה והופעלה הרחבת התמסורת האלחוטית בנקודות אסטרטגיות על פי דרישה לטובת הרחבת כיסוי סלולרי לכוחות הביטחון ותמסורות ייעודיות.
3. מתקיימת פעילות לתיאום חברת 'סטארלינק' בישראל, כך שתתאפשר הפעלת טרמינלים בתקשורת לוויינית של חברת 'ספייס-אקס', שיאפשרו חיבור לאינטרנט רחב פס בישראל. כ"כ, בהנחיית השר, המשרד מקדם רכישת מכשירים לווייניים אלה לטובת רבש"צים וראשי ישובים ביישובי קו העימות.
4. במקביל, מבוצעת בדיקת מוכנות של החברות לחירום באזור הצפון  - אתרי תקשורת סלולריים ותקשורת נייחת לאינטרנט.
 
קליטה, סלולר ולמידה מרחוק
5. בוצע תיאום מול חברות הסלולר כדי לשפר את תשתיות התקשורת באתרים ייעודיים, דוגמת מחנה שורה שפועל לזיהוי חללים, חמ"ל עירוני שדרות ועוד.
6. המשרד מקדם אפשרות הפעלה של נדידה פנים ארצית  לצורך תגבור יתירות הקליטה הסלולרית באזור העוטף גם במקרה של פגיעה בתשתיות, שיאפשר גיבוי הדדי בין החברות.
7. נעשתה פניה לחברות הסלולר לגבי הגדלת חבילות הסלולר ללקוחות ישראלים ש"נתקעו" בחו"ל.
8. מתקיימת פעילות שתאפשר למידה מרחוק. הפעילות כוללת הגדלת חבילות סלולר ונייח והתקנת מרכזיות למוסדות חינוך.
 
מוקדים ופתרונות למצבי חירום
9. ערוצי טלוויזיה נוספים כמו i24, הידברות ועוד, מקבלים סיוע להטמעת מערכת התרעות של פיקוד העורף.
10. בוצעה הגדלה של מספר ערוצי הטלוויזיה והרדיו בעידן פלוס.
11. הופעל גל שקט  במספר תחנות טלוויזיה ורדיו.
12. הוקצה מספר חירום ייעודי עבור החמ"ל לאיסוף מידע לאיתור חללים, מספר 1229.
 
דואר וציוד אלחוטי
13. שירות חלוקת דואר ישראל ובנק הדואר נשמר בתפקוד בדומה לשגרה ככל שניתן.
14. נערכים להפניית דואר וחבילות של המפונים למיקום הנוכחי שלהם ברחבי הארץ.
15. מתקיים טיפול בהליך מואץ בדרישות לשחרור ציוד אלחוטי מהמכס: רכיבי תקשורת וציוד עבור הלחימה כמו ציוד תקשורת ליחידות מיוחדות וציוד תקשורת וחירום ליישובי העוטף.
16. חלה הקלה בבדיקת הבקשות ליבוא אישי של פריטים הדורשים אישורי תקשורת.
17. הוקצו תדרים לשימושים רבים ומגוונים בלוח זמנים קצר במיוחד.
 
טלוויזיה, רשתות חברתיות וביטחוני:
18. פועלים לסגירת הערוץ הקטארי אלג'זירה המשמש לתעמולת החמאס ולפגיעה בביטחון המדינה בזמן המלחמה.
19. מתקיימת בחינה והיערכות לקראת סגירת תקשורת סלולרית ואינטרנט לעזה.
20. בוצעה פתיחת ה-SOC  (סייבר) והפעלתו 24/7 לניטור וסריקת רשתות חיצוניות של ספקיות התקשורת, הפצת ידע והנחיות לטובת התגוננות של החברות, וסיוע למערך הסייבר בניטור כתובות החשודות כזדוניות.
21. ישנה פעילות ביחד עם חברת מטא לסייע לעוסקים בפעילות הסברתית, שתכנים שלהם נחסמים בפלטפורמות השונות.
 
כללי:
22. מיקוד המאמץ הינו מתן מענה בתחום התקשורת והדואר. לכן, הוקפאו הליכי פיקוח ודרישות מידע, כדי למנוע הכבדה על החברות בשעה שעובדיהן מתמודדים עם ניהול מצב החירום. 
23. דפוס בארי - המשרד מעודד ותומך בהחזרת דפוס בארי לפעילות.
 
ב.  פורסם ב-YNET: הקבינט המדיני-ביטחוני דן הלילה בהצעת שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את משרדי תחנת אל ג'זירה בישראל בתקנות לשעת חירום. עם זאת, בשל התנגדות עקרונית של היועצת המשפטית [גלי בהרב מיארה] למהלך, הנושא בסופו של דבר לא עלה להצבעה, וסוכם שמערכת הביטחון תגבש חוות דעת מבוססת יותר, שתעלה לאישור הממשלה.

20.10.23: לאחר פעילות שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ואנשי משרדו, בתמיכת המוסד, השב״כ ומשרד הבטחון, ולאחר בחינת ההיבטים המשפטיים הנדרשים והגעה להסכמות עם משרד המשפטים והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, הממשלה אישרה היום את התקנות שיאפשרו הפסקת פעילות של גוף שידור זר הפוגע בבטחון המדינה, למשך תקופת המלחמה. סגירת רשת אל-ג'זירה בישראל מגיעה לאחר הצגת הוכחות כי היא מסייעת לאויב, משדרת תעמולה בשירות החמאס בערבית ובאנגלית לצופים בכל העולם, ואף מעבירה מידע רגיש לאויב. ההצעה לסגירת אל-גזירה, בהתאם לתקנות לשעת חירום שהגיש שר התקשורת לאישור הממשלה, צפויה לעלות לאישור בישיבת הקבינט הקרובה, לאחר הסכמת שר הבטחון ובגיבוי גורמי הבטחון בישראל. עם אישור הקבינט, הצו להפסקת השידורים, סגירת משרדי הערוץ ותפיסת הציוד, ייחתם ע"י שר התקשורת וייצא לפועל באופן מיידי.

22.10.23התרעות פיקוד העורף בדבר ירי טילים מופעלות לראשונה בשפה האנגלית ב-3 ערוצי i24NEWS.

23.10.23: המשרד פרסם שימוע לגבי שיחות לימוד מרחוק בתקופת המלחמה - כאן.

26.10.23
א. פורסם בסרוגים: אתמול התקיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, כשבין הנושאים שהיו אמורים לעלות לדיון לבקשת שר התקשורת שלמה קרעי הוא אישור הקבינט לסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל. אלא שלפי הדיווח, ראש הממשלה מנע את העלאת הנושא לדיון ובכך מנע את אפשרות סגירת התחנה המסיתה תוך כדי המלחמה. מטעמו של שר התקשורת קרעי נמסר ״ממתינים להחלטת קבינט״. גורם מדיני מסר בתגובה לעיכוב כי ״זה לא מה שהכי חשוב בעולם כרגע, הם גם תמיד ימשיכו לשדר מתוך רצועת עזה. אין ביסוס בשלב זה להערכה שהשידורים שלהם מאפשרים להעביר מיקום כוחות לחמאס. בסוף זה יעמוד למבחן משפטי - אבל הדרך לשם עוד ארוכה״.
פורסם ב-N12: נתניהו לא העלה דיון בקבינט על סגירת שידורי אל-ג'זירה בארץ, וייתכן שהסיבה היא עסקה שמתגבשת בתיווכה של קטאר - שממנה פועלת רשת החדשות הערבית.

ב. שר התקשורת ושר האוצר החליטו לפטור כיתות כוננות מתשלום אגרות תדרים על מכשירי הקשר: שימוש במכשירי קשר, שדורשים הקצאת תדרים ממשרד התקשורת, כרוך בתשלום אגרות תדרים שנתיות. מדובר בעלות של כמה אלפי ש"ח לכיתת כוננות. עד שיוסדר העניין באופן רשמי, בהסכמת ובתמיכת שר האוצר (בהוראת שעה לשנה, עם סמכות שר התקשורת להאריך), הנחה שר התקשורת את גורמי המקצוע במשרדו להקצות התדרים הנדרשים לכיתות הכוננות ברחבי הארץ ללא תשלום בעת הזו עד להסדרת הפטור מתשלום. רק בשבועיים האחרונים הצטברו אגרות לתשלום מכיתות הכוננות ברחבי הארץ בסך של למעלה ממיליון ש"ח. ההוראה הנ״ל תפטור את אותם מתנדבים מתשלום זה.

27.10.23: פורסם בערוץ 7יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן קורא לסגור לאלתר את סניף אל ג'זירה בישראל.

28.10.23: שר התקשורת שלמה קרעי, בתגובה להצהרתו של אילון מאסק על כך שיחבר את האו"ם וארגוני הסיוע ברצועת עזה לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק, אמר כי "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש". קרעי הוסיף כי "מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. כולם!. עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק".

[רשת "סטארלינק" היא רשת תקשורת לווינית, שפותחה ע"י SpaceX - חברת הטיסות לחלל של מאסק, כדי לספק אינטרנט בעלות נמוכה למקומות מרוחקים. ללוויין סטארלינק יש תוחלת חיים של כ-5 שנים].

29.10.23: ערוץ 7 פרסם את תגובת אילון מאסק: "אנחנו לא נאיבים. כל התחברות לרשת שלנו תעבור בידוק בתיאום עם הממשל הישראלי והאמריקאי. נוודא שהשימוש נעשה לצרכים הומניטריים בלבד".
פורסם ב-N12
: האיש העשיר בעולם התקשר לכמה גורמים בישראל, בהם ראש השב"כ ולשכת נתניהו, והבטיח שפעילות סאטרלינק ברצועה תופנה רק ל"צרכים הומניטריים". מאסק טען שהוא "לא ממהר להפעיל תקשורת לוויינית בעזה", כפי שהשתמע מהציוץ שלו הבטיח שיעמוד בקשר עם גופי הביטחון בישראל.

[עדכון 10.12.23 בנושא זהאילון מאסק חוזר בו: המיליארדר ובעליה של X הודיע כי לא יאפשר לעזתים חיבור לרשת האינטרנט בלווין "סטארלינק" שבבעלותו].

1.11.23: פורסם בערוץ 7: השר קרעי: ההחלטה על הגבלת שידורי אלג'זירה נמצאת בידי שר הביטחון. לאחר הסכמתו, שטרם קיבלנו אותה, תובא הבקשה לאישור הקבינט.

6.11.23
פורסם בישראל היום: סמוטריץ' העביר 50 מיליון שקלים לכיסוי פערי הסלולר ביו"ש. בזכות העברת הכספים מתקציב המינהל האזרחי, גורמי המקצוע יוכלו להקים תרנים נוספים, לאחר ששניים הוקמו בשנה האחרונה בבנימין. גורמי ביטחון תמימי דעים כי המחסור הנוכחי בקליטה עלול להוות סיכון לחיי אדם.

7.11.23: משרד התקשורת פרסם 12 פעולות ודרכי תקשורת שיסייעו למפונים בפנייה למשרד התקשורת לפתרון תקלות ובעיות בנושאי תקשורת, דואר, טלוויזיה ורדיו.

10.11.23: משרד התקשורת הכריז על מודל שיאפשר למידה מרחוק לתלמידים המתבססים על שיחות טלפון (ולא על אינטרנט) בתוספת מזערית לחשבון החודשי למי שיחרוג מחבילות השירות של אותו מנוי, רטרואקטיבית מ-15.10.23.
 
במסגרת ההחלטה, חברות התקשורת המספקות שירות טלפוניה ניידת ונייחת (למעט בזק הסדר שונה אך די דומה), יוכלו לבחור בין גביית תשלום ממנוייהן המתקשרים לרשימת מספרים מוגדרת מראש עבור למידה מרחוק ומספרים נוספים שיוחלט עליהם, בתעריף של אגורה לדקת שיחה בלבד וזאת ככל ותהיה חריגה מהתכנית הבסיסית של המנוי, לבין אפשרות נוספת והיא לגבות תשלום מזערי זה עבור כל דקה חורגת, ללא הבדל, בתעריף של אגורה אחת ליעדים נייחים ו-5.3 אגורות ליעדים ניידים, שזוהי למעשה העלות דמי הקישוריות לדקה.
 
כך לדוגמה, על 1,000 דקות חריגה ליעדים של למידה מרחוק או למספרים נוספים שעליהם יוחלט תשולם תוספת של כ-10 ש"ח בלבד, כל זאת כאמור ללא כל צורך ליזום פניה לחברת הסלולר או לרכוש חבילה נוספת.
בנוסף, הוחלט כי חברות התקשורת תאפשרנה מעבר בין חבילות ללא דמי מעבר.
 
בהמשך להחלטה, חברת בזק תציע חבילת דקות חדשה בת 3,000 דקות שתאפשר לימוד מרחוק בחיוג ליעדים נייחים בתעריף של 65 ₪ לחודש, במסגרת זו, הדקות החורגות לנייח יעלו כאגורה לדקה לנייח וכ-7.1 אג' לדקה לנייד.
 
13.11.23: ערוץ חיזבאללה ״אלמיאדין״ יחסם בישראל ע"י משרד התקשורת, לאחר שהסגירה אושרה בקבינט המדיני-ביטחוני. ההחלטה - כאן

16.11.23:
אאדי כהן פרסם בטוויטר: התאגיד הציבורי הישראלי מכאן 33 בערבית הוא ערוץ ציבורי, שמשדר בשפה הערבית ומיועד לערביי ישראל, במטרה לקרב אותם לחברה הישראלית. אך מעל לשנה הוא עושה את ההפך.... מסית נגד המדינה ובמימון המדינה.
שר התקשורת פרסם בטוויטר בתגובה: : ...אין סמכות לשר התקשורת להתערב בתכנים. ...אני זקוק לעוד חומר כדי לנסות לפעול בעניין.

ב. בית-המשפט אישר הבוקר היום את חסימת הגישה לאתרי האינטרנט של ערוץ "אל-מיאדין".

21.11.23: מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, חתם אמש על צווי עיצומים שיאפשרו לראשונה הטלת עיצומים כספיים על חברות התקשורת אם יפרו את הוראות רישיונן ברחבי יהודה ושומרון, בדומה לשאר הארץ. הצווים גם יחייבו את חברות הסלולר להעניק לצרכנים קליטה וכיסוי ב-95% מכבישי יהודה ושומרון כמו בשאר הארץ. יחידת קמ"ט תקשורת במנהל האזרחי ביו״ש תבצע פיקוח ואכיפה על מתן שירותי תקשורת ביהודה ושומרון כמו בכל רחבי הארץ. הצפי: זירוז של הקמת אתרים סלולריים חדשים, פריסת תשתיות נייחות ועוד, שיביאו לרווחת התושבים ואף יתרמו להצלת חיי אדם. הצווים ייכנסו לתוקף במרץ 2024.

23.11.23
א. פורסם בטוויטר: שר התקשורת הגיש היום לממשלה הצעת מחליטים להפסקת המימון של עיתון הארץ, כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה, כולל צה"ל, משטרה, שב"ס, משרדי ממשלה וכל חברה ממשלתית - זאת לאור מה שהוגדר על ידו "הפצה באופן עקבי של תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה". הצעת השר קרעי בעניין "הארץ" - כאן

ב. בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", ועדת המכרזים הבין-משרדית בהובלת משרד התקשורת החליטה היום על צעדים, שנועדו לסייע לחברות בהאצת פרישת סיבים אופטיים באזורים בהם בזק בחרה שלא לפרוש (אזורי תמרוץ). על פי ההחלטה החדשה של הוועדה, באזורים צמודי גבול ובאזור יהודה ושומרון, כדי לקבל את כספי התמרוץ עבור השלמת אבן דרך 2 במכרז, החברות לא תידרשנה לבדיקה בשטח ע"י משרד התקשורת כפי שנקבע בעבר, אלא תידרשנה להצהיר על השלמת הפרישה בהתאם להוראות שקבעה ועדת המכרזים. גם בשאר אזורי התמרוץ לא תידרש בדיקה בשטח כדי לקבל את כספי המענק, והחברות תוכלנה לשלוח אסמכתאות כגון תמונות של המחברים האופטיים ולהצהיר על השלמת הפרישה בהתאם להוראות ולהתחייבויות שקבעה ועדת המכרזים. כ"כ, החברות הזוכות תוכלנה לא להגיש את ההזמנות שביצעו לרכישת קווי תמסורת אופטיים מחברות התשתית, אלא להסתפק בהצהרה גם לעניין זה, בכפוף לבדיקה עתידית ככל שתידרש.

28.11.23:
א. סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר במהלך ביצוע עבודות חשמל יזומות במתקן בזק, אירעה פגיעה שכתוצאה ממנה נותקו קווי תקשורת רבים, ביניהם מוקדי חירום. בזק טיפלה באירוע מרגע התרחשותו ומשרד התקשורת עקב מקרוב אחר האירוע. בזק דיווחה, שהחיוג לכלל מוקדי החירום באמצעות המספרים המקוצרים חזר לפעילות תקינה. על פי המידע והממצאים עד כה, אין מדובר במתקפת סייבר אלא בתקלה שנגרמה במהלך ביצוע עבודות חשמל יזומות. משרד התקשורת הקים צוות מיוחד על מנת לוודא החזרת השירותים לכשירות מלאה, לתחקור האירוע ולהפקת לקחים בחברת בזק, בכלל חברות התקשורת וגם במוקדי החירום. השירותים חזרו לפעול.

ב. משרד התקשורת פרסם היום קול קורא לרשויות המקומיות שמטרתו האצת חיבור מקלטים ציבוריים לגישה לאינטרנט ולקליטת שידורי עידן פלוס. רשויות מקומיות, שתבקשנה להאיץ את החיבור של המקלטים בתחומן לאינטרנט ולשידורים, תוכלנה לבקש סיוע של כ-1,700 ₪ למקלט ציבורי ועד 950,000 ₪ בס"ה לרשות מקומית. כלל הסיוע הוא כ-10 מיליון ₪. התמיכה מוצעת לרישות מקלטים ציבוריים ברמת כשירות טובה ברשויות מקומיות הנמצאות בטווח של עד 40 ק"מ מגבולה הצפוני של המדינה או מגבול עזה, וביישובי יהודה ושומרון. את הבקשות יש להגיש במערכת המרכב"ה עד ל-7.12.23.

4.12.23:
א. משרד התקשורת השיק אמש שירות אינטרנטי באתר "יחד" להעברה ועדכון כתובות של מפונים במהלך תקופת מלחמת חרבות ברזל, שנאלצו להעתיק את מקום מגוריהם באופן זמני לכתובת חדשה. השירות, שהוקם באמצעות מערך הדיגיטל הלאומי, יאפשר למפונים לקבל דברי דואר בכתובת החדשה והזמנית בלחיצת כפתור בלבד. המעוניינים בשירות ימלאו פרטים בטופס ייעודי לשירותי דואר ותקשורת באתר "יחד" הממשלתי המסייע למפונים, ובו יציינו את הכתובת הזמנית לתקופת המלחמה אליה יבקשו לקבל את דברי הדואר. בתום המלחמה הכתובת תעודכן אוטומטית לכתובת הקודמת.
 
ב. משרד התקשורת הודיע, שישנה תשתית סלולרית מלאה במנהרת נרקיס החדשה שבצומת הגבעה הצרפתית, בכניסה הצפונית לירושלים, שתשמש אלפי נהגים ונוסעים מדי יום. המשרד ביצע בדיקה יזומה עם כלל חברות הסלולר ונמצא כי תשתיות הסלולר במנהרה פועלות באופן תקין לרווחת הציבור.

6.12.23:
א. הכתבה: יופעל ניסוי ברכבת ישראל לבחינת חלופות לשיפור הקליטה לנוסעי הרכבת - כאן.

ב. 
פורסם בערוץ 7: ניתוק הקווים (ראה בעדכון סעיף א' מ-28.11.23): הכנסת תדון במחדל קריסת מוקדי החירום. כשבוע לאחר מחדל קריסת מוקדי החירום בעיצומה של המלחמה אישרה מליאת הכנסת את העברת הדיון במחדל לועדת החוץ והבטחון.

13.12.23: סמנכ"לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, איה בן-פורת, הטילה השבוע קנס בסך 88,410 ש"ח על חברת Inet איינט 066 בע"מ המספקת שירותי אינטרנט, בשל הפרות חמורות של תנאי ההיתר החלים עליה. הקנס הוטל לאחר שהחברה לא העבירה למשרד מידע שנדרש ממנה לגבי הסכמי התקשרות והקלטות שיחות ונמצא, שהחברה אינה ממציאה למנוייה הסכמי התקשרות כנדרש. כ"כ, נמצא שהחברה לא הציעה למנוייה שירותי סינון אתרים פוגעניים חינם, כמתחייב מהוראות האסדרה החלות עליה. לאחר שמשרד התקשורת מצא כמות חריגה של תלונות צרכנים על החברה, הוחלט לבצע הליך פיקוח שכלל ביקור במשרדי החברה ודרישת מסמכים והקלטות. יצוין שגם בימים אלה לאחר שהמשרד הודיע לחברה על כוונתו להטיל עליה עיצום כספי, ממשיכות להגיע אליו תלונות נגד החברה על פגיעה בצרכנים.
 
20.12.23: שר התקשורת וצוות משרדו החלו בסיורים ביישובי קו העימות לצורך אספקת צרכי חירום ממשרד התקשורת, שכוללים טלפונים לווייניים לרשויות ולכיתות הכוננות, אינטרנט ועידן פלוס למקלטים ציבורים, פטור מאגרות תדרים למכשירי קשר לכיתות כוננות ובהמשך גם יחידות לווייניות של סטארלינק לחמ"לי הישובים. המשרד החל לחלק מאות מכשירי טלפון לווייני, שנרכשו על ידו, לרשויות מקומיות בסמיכות לאזורי הלחימה. המכשירים, מחולקים לבעלי תפקידי מפתח ברשויות כדי לשמור על קשר גם בעת נפילת מערכות תקשורת ולאפשר המשך תפקוד ולהגן על המרחב.
נהלים והנחיות: רכישת טלפונים לווייניים ונקודות גישה לוויניות לאינטרנט רחב פס - מסמך קריטריונים - כאן.

26.12.23: ועדת הכלכלה אישרה למשרד התקשורת לדחות בשנה נוספת את הטיפול באגרות התדרים - לתקן את תקנות הטלגרף האלחוטי, שעוסקות ברישיונות, תעודות ואגרות, ודרשה לסיים את הטיפול בנושא עד סוף 2024. מדובר בתקנות שתוקנו ב-2015, ועסקו בהליכי גבייה של האגרות עבור רישיון והקצאה של תדרי רדיו, והוראת שעה הכוללת תיקונים בסכומי האגרות. בנוסף, בהתאם על עבודה כלכלית, שנעשתה בזמנו, הופחתו אגרות התדרים של תחום הרדיו באזורי הפריפריה ב-30% ואגרות התדרים האלחוטיים מנקודה לנקודה בכ-20% בממוצע. במקביל החלה עבודה כלכלית שאמורה לבחון מחדש את נושא האגרות והמשרד מבקש ארכה של שנה כדי להשלימה.

3.1.24: בהמשך לעדכון מ-28.11.23 סעיף ב', הודיע משרד התקשורת, שיעניק תקציבים לתמיכה ב-65 רשויות מקומיות לצורך אספקת שירותי רשת תקשורת בכ-3,900 מקלטים ציבוריים שבתחומן וקליטת שידורי עידן פלוס. התמיכה תינתן ברשויות במרחק 40 ק"מ מהגבולות וביהודה ושומרון. בין הרשויות הזוכות: מ.א. מבואות חרמון, מ.א. גולן, קריית שמונה, טבריה, כרמיאל, שלומי, נהריה, מ.א מטה אשר, מ.א. מרום הגליל, חורפיש, פסוטה, מ.א. חוף אשקלון, מ.א. שער הנגב, אשקלון, מ.א אשכול, מ.א. שומרון, מ.א. מרחבים, שדרות, נתיבות, אופקים ועוד. הרשויות המקומיות הזוכות יקבלו מימון של עד 90% מעלות המיזם. עם השלמת ביצוע הפעילות בפועל על ידי הרשויות המקומיות והעברת אסמכתאות על כך למשרד התקשורת, יבוצע תשלום על הביצוע בהתאם למסגרת התמיכה וכמות המקלטים שאושרה לכל רשות מקומית. 

4.1.24: קולטים רדיו בכל רחבי הארץ גם במקלטים וגם בחבל עזה: משרד התקשורת, רשות החירום הלאומית רח"ל, גל"צ וחברת בזק יאפשרו קליטת רדיו בחירום באמצעות משדרי AM, דרכם ניתן יהיה לקלוט את שידורי גלי צה"ל. המשדרים פועלים החל מאמש בתדר 1,287 קה"צ בחיפה והצפון ובתדר 945 קה"צ בין חיפה לבאר שבע. המשדרים יאפשרו קליטה בכל הארץ לרבות במרחבים מוגנים ומקלטים. משדרי AM מאפשרים קליטת רדיו ממטולה ועד באר שבע, לרבות בתוך מרחבים מוגנים ומקלטים, וזאת בשונה ממשדרי FM המצריכים פיזור רחב של משדרים וקליטתם במרחבים מוגנים ומקלטים עלולה להיות מוגבלת. לאחר הניסוי, יופקו לקחים ויוטמעו בהמשך.

11.1.24: פורסמה היום החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 1-11/2023 מיום 27.12.2023 בעניין: קביעת השיעור מהכנסותיהם השנתיות של בעלי הרישיונות אשר יושקע בהפקה או רכישה של הפקות מקומיות - כאן.

14.1.24: פורסם ב"דה-מרקר" כאן ע"י נתי טוקר ויסמין גואטה (כותרת בלבד): "איש השוק החופשי רוצה להזרים 1.7 מיליארד שקל לטייקוני הסלולר
שר התקשורת שלמה קרעי יוזם הצעה לפריסת תשתית דור 5 בכל רחבי הארץ והקמת גנרטורים לאנטנות הסלולריות.  כך, כסף ציבורי - 1.7 מיליארד ש"ח ליתר דיוק - יעבור לידיהם של בעלי חברות התקשורת הגדולות. קרעי: "עלינו להשקיע בתשתית מצילה חיים".
מסמך שר התקשורת שלמה קרעי לרוה"מ בעניין תקציב משרד התקשורת מצוי במלואו - כאן

17.1.24: שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי מודיע לבית המשפט העליון שהוא מסרב לבצע את החלטת הבג"ץ בעניין הדחתו של יו"ר הדואר - כאן

1.4.24: פורסם כאן (כותרת בלבד): "למרות הביקורת הפנימית: אושר החוק המרוכך נגד אל ג'זירה.
למרות הביקורת בתוך הקואליציה כי מדובר בחקיקה "חסרת שיניים", מליאת הכנסת אישרה את החוק שיאפשר לממשלה לסגור ערוץ זר הפוגע בביטחון המדינה."

הכתבה מ-21.1.24: משרד התקשורת: טיפים לשיפור קליטת אינטרנט במרחב המוגן: סובלים מקשיי גלישה באינטרנט במרחב המוגן? אין לכם תשתית אינטרנט קווית קיימת במרחב המוגן? ניתן לשפר את התקשורת הנייחת ולגלוש באינטרנט באמצעות מגוון פתרונות טכנולוגיים שניתן להתאים לתשתית הקיימת במרחב המוגן - כאן.

הכתבה מ-24.1.24: משרד התקשורת מתכוון להטיל על חברת דואר ישראל קנס עצום ויוצא דופן: זאת, בגין הפרות וליקויים מתמשכים ב-6 ישובים המפורטים בהודעה - כאן.

הכתבה מ-4.2.24: מהפכה בשוק הסלולר: משרד התקשורת פועל לחייב את חברות הסלולר להפעיל שירות sim וירטואלי (eSIM) בחודשים הקרובים - כאן.

הכתבה מ-7.2.24: סניפי דואר בפריפריה יחויבו בפרישה רחבה וברמת שירות גבוהה יותר לציבור - כאן.

הכתבה מ-20.2.24: משרד התקשורת וחברת החשמל מקדמים פרישת אתרי סלולר זעירים על רשת החשמל - כאן.

הכתבה מ-3.3.24: קליטה סלולרית או קנס ביהודה ושומרון - כאן.



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים