המהפך הצרפתי-סיני של ALU-E מנקודת המבט של המנכ"ל

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> המהפך הצרפתי-סיני של ALU-E מנקודת המבט של המנכ"ל
חברת Alcatel-Lucent-Enterprprise עברה מהפך מאוד מרשים ושינוי כיוון, כדי לתת מענה לכוח העבודה הנייד והלקוחות הניידים, שהם ההווה והעתיד של עולם ה-ICT. זאת, עם הליכה לכיוון של Personal Cloud, שיהיה על כל מכשיר קצה בידי כל אחד, בכל מקום.
מאת: אבי וייס, 9.4.15, 09:00

חברת אלקטל-לוסנט-ארגונים (Alcatel-Lucant Enterprise), או ALU-E בקצרה, היא חברה צרפתית בת כ-3,000 עובדים, מהם כ-600 בפריז והשאר בשלוחות בכל רחבי העולם, כולל בישראל, עם מעל ל-500 אלף לקוחות וכ-2,500 שותפים בכ-80 מדינות.

החברה הזו נפרדה לאחרונה מחברת האם אלקטל-לוסנט (מבלי להחליף את השם) ועברה לבעלות של משקיעים סינים המאוגדים בחברת השקעות ענקית בשם China Huaxin. המשקיעים הסינים רכשו את רוב הבעלות בחברה, תמורת כ-202 מיליון יורו. כיום, 85% מהמניות הם בידי מנכ"ל ALU-Eהמשקיעים הסיניים ו-15% מהמניות הם בידי חברת אלקטל-לוסנט. החברה נשארה חברה צרפתית ומנכ"לה (מישל אמליאנוף - Michel Emelianoff) (בתמונה משמאל), הוא צרפתי וכך גם כל צוות הניהול הבכיר של החברה.

מישל אמליאנוף, מנכ"ל ALU-E: "יש לנו, כחברת אלקטל-לוסנט-ארגונים, היסטוריה ארוכה במסגרת חברת האם אלקטל-לוסנט. אולם, כעת אנו חברה חדשה לגמרי, שחנכה קמפוס חדש בפריז, עם משקיעים חדשים, שהם למעשה חברת השקעות סינית, בין הגדולות ביותר בעולם ההשקעות העולמי. יחד עם זאת, אנו חברה צרפתית.

למה עברנו בעלות? חברת אלקטל-לוסנט החליטה להתרכז בתחומים של עולם התקשורת המכוון לספקיות התקשורת. תחום הארגונים והעסקים דורש התמקצעות שונה ולכן חיפשנו דרך כיצד להתפתח ולהתרחב, במקביל לחברת האם, עם כוונה להכפיל את כמות הלקוחות שלנו בעולם ולהיכנס למגזרים חדשים ומלהיבים של השוק.

זה דרש מאיתנו השקעות עצומות. לכן, חיפשנו משקיעים המוכנים להשקיע ומאמינים בעתיד שלנו ושלא באים לעשות עלינו אקזיט מהיר, אלא מוכנים להשקיע לטווח ארוך. כך, הגענו אל הקבוצה הסינית, שרכשה 85% מהבעלות ו-15% נשארו בידי אלקטל-לוסנט. 

המשקיעים הסיניים ממוקדים ולא מאתמול בהשקעות בעולם הטלקום. היו לנו איתם כבר פרוייקטים ושותפויות קודמות בסין. האסטרטגיה שלהם היא ליצור נוכחות עולמית, לא רק בסין, ב-5 תחומים מרכזיים:
א. רשתות של ספקיות תקשורת, בדגש על סין. בסין הם מושקעים ב-ZTE ובוואווי.
ב. תחום הרדיו והשידורים. יש כאן 2 חברות כשאנו מעורבים בשותפות עם חברה אחת מהשתיים, שתיהן חברות מובילות בעולם התחום הרדיו והשידורים.
ג. תחום האינטגרציה. כאן יש להם תשתית ענקית, בעיקר בסין.
ד. תחום הארגונים והעסקים. זה התחום שבו אנו נמצאים והם בחרו להשקיע בנו, לאחר שבחנו כמה אפשרויות השקעה בחברות מתחרות בנו בעולם.
ה. תחום פתרונות של אפליקציות למובייל. כאן נעשות השקעות רבות בעיקר בסטארטאפים בכל העולם.

מכיוון שלקבוצת המשקיעים הסינית, שהשקיעה בנו, יש מבט רחב על שוק התקשורת העולמית, היא הביאה לנו יכולת של נגישות רבה יותר לשווקים. הקבוצה לא באה 'לתת מכה' ולצאת מהעסק. היא באה כדי לתת ערך לחברה והדרך שלה היא להנפיק את החברות שהיא משקיעה בהן בבורסות באותן מדינות. המטרה העיקרית שלה היא להצמיח חברות ולאורך זמן.

עבורי כמנכ"ל, אני מאוד מרוצה, שקבוצת המשקיעים הסינית רכשה חברה מכספה ולא עשתה זאת ע"י מיחזור חובות או יצירת חובות והלוואות. כך, שאנו יוצאים לדרך חדשה עם השקעות אמת וללא כל נטל של חובות. 

היינו ונשארנו חברה צרפתית עם המטה המרכזי שלנו בצרפת -בפריז והענן המרכזי שלנו בצרפת - בצפון המדינה, עם מרכז המו"פ המרכזי בבניינים צמודים אלינו בפריז, האחזקות שלנו הן בצרפת ולא באיזה מקלט מס, כמו שיש בכמה חברות עולמיות. יש לנו 16 חברות בנות ואנו מצויים כעת בתהליכי היפרדות פיזית מ-ALU מבלי להחליף את השם, שהוא שם מותג חזק בשוק העולמי. אני מקווה, שתוך כ-5 שנים ניכנס לתהליך של הנפקה בבורסה בפריז כחלק מהמדיניות החדשה של הבעלים הסיניים שלנו. 

ביחד עם הבעלים החדשים קבענו לעצמנו יעד חדש: להכפיל את הנוכחות העולמית שלנו בזמן קצר. זו תהיה צמיחה מהירה ביותר עם חדשנות מובילה. כדי להשיג את היעדים השאפתניים הללו, פיתחנו אסטרטגיה המורכבת מ-2 רבדים:
א. מיקוד. אנו מעוניינים להיות באחד מ-3 המקומות הראשונים בעולם באותם תחומים, שאנו מחליטים שנהיה בהם.
ב.ביצועים. אנו בחנו כיצד אנו מביאים ערך לשוק, שאין בו צמיחה כל כך מהירה, שוק ה-ICT.
 
מהניסיון שלנו, המוצרים שלנו תמיד היו טובים. אבל עד היום, הלקוחות הם היו אלה שהיו אחראים על הפקת ערך לעצמם מהציוד שלנו. זה נגמר. אנו מעוניינים להוביל מהלך של הבאת ערך ללקוחות שלנו מהיום הראשון, שהם בוחרים בנו. זה דורש שינוי בגישה שלנו ובשיטות העבודה שלנו. לכן, נכנסנו לתחומים כמו 'נאמנות לקוחות קצה', 'חוויית לקוחות קצה', הקטנת עלויות תפעול וניהול יעיל. כל אלה הם תחומים המביאים ערך ממשי ומיידי לכל ארגון. 

לאחר שניתחנו את תחומי הפעילות שלנו החלטנו להתמקד ב-3 שטחים:
א. התמקדות באירופה (כולל EMEA). כאן, אנו מובילים מזה זמן גם בתחומי הטלפוניה וגם בשאר תחומי התקשורת. המטרה שלנו: להפוך לספקי הענן עם כל שירותי ה-ICT לכל שכבות השוק. 
ב. להשקיע בערוצים שלנו, שיוכלו לצמוח בכל מקום, גם בסין, רוסיה, ישראל, דרום אמריקה ועוד. השקעה בשותפים ובערוצים הללו דרשה גיוס מסיבי של כוח אדם, בחירת שותפים, הכשרת שותפים, מתן ערכים מוספים וכלים לשותפים המקומיים, מתן פתרונות לצרכים מקומיים והגברת המודעות בשווקים לפתרונות החדשים שלנו.
ג. תהליך של השקעות במו"פ וגידול המלווה בפתרונות חדשים, שנובעים מההשקעה הזו במו"פ, עם פיתוחים חדשים לגמרי, שאין עדיין למתחרים שלנו. אלה פתרונות, שצמחו מתוך הביקושים, שראינו בשווקים השונים". 

אריק פניסון (Eric Penisson), סמנכ"ל מוצרים, ALU-E: "ב-2014 הגענו למקום שני ב-EMEA בפתרונות התקשורת שלנו לארגונים, לפני סיסקו, אוויה ועוד מתחרים. כשהצגנו לשוק את המערכת החדשה שלנו: OpenTouch, לפתרונות ענן. היא התקבלה באהבה ובביקוש עצום ואנו בגידול במערכת הזו של 40% לשנה. 

אנו מלווים ארגונים ועסקים בכל תחום של קבלת ההחלטות שלהם ומציעים להם פתרונות חדשים מבוססי IP, מבוססי ענן, עם יישומים חדשים, כשהדגש עובר לפרסונליזציה ושיפור חווויית המשתמש, בתוך הארגון ומחוצה לו. שינינו את המודלים של הגישה ללקוחות בכך, שאנו מעבירים הכל לענן, גם בישראל. אנו בונים עננים מקומיים, וגם בישראל נבנה ענן מקומי. 

הכיוון שאנו מציגים לארגונים: שליטה מלאה בהוצאות, הקטנת הסיכונים וייעול התפעול. כל זאת, בלי לזרוק לפח את השקעות העבר.

יצרנו מסלול התפתחות. כך, שיש לנו מפת דרכים, שהלקוחות שלנו מכירים, והם יכולים להיות שקטים לגבי מסלולי השדרוגים ושמירה על עליונות טכנולוגית לאורך זמן.

הגישה שלנו היא: פתרון ארגוני אחד. בעבר קראו לזה UC (ר"ת: Unified Communications). הלקוחות שלנו הכירו את הפתרונות, שנקראו OXO/OXE. כיום, אנו משקיעים רבות בעולם התוכנה, כך, שהמוצרים שלנו ירוצו על כל מכשיר קצה ועל כל מערכת הפעלה. הכיוון החדש ביותר הוא: Personal Cloud

אחד השינויים, שביצענו במיקוד שלנו: התחלנו לספק פתרונות לעולם ה-SMB, כולל פתרונות לספקי תקשורת, שיספקו פלטפורמה שלנו לעסקים ברמת ה-SMB אצלם. השנה אנו משקיעים רבות בעולם הווירטואליזציה, כולל שילוב בפתרונות VMware. אנו משקיעים ב-IPv6 ובעולם הסייבר וההצפנות.

ב-2016 נבצע שדרוג נוסף לפתרונות הענן שלנו בדגש על פתרונות ענן היברידי והמשך המגמה של Personal Cloud. בשנה הקרובה נשיק מוצרים חדשים כולל מוצרים שולחניים זולים יחסית, שכוללים וידיאו ויכולות מתקדמות לשיחות ועידה.

החיבור שלנו לשוק הייצור בסין מאפשר לנו להוציא לשוק מוצרים זולים יותר. יש לנו פתרונות BYOD חדשים, גם לארגונים וגם לשווקים ורטיקליים דוגמת בתי מלון ובתי חולים. הגישה: ניתן לחבר כל סמארטפון באמצעות תחנת עגינה לרשת התקשורת הקווית ולהפוך להיות חלק מהתקשורת הקווית. 

אנו פועלים לשפר את פיריון העבודה בארגונים, כי אנו מעריכים, שזה פרמטר חשוב ביותר, במיוחד כשזה מגיע לארגון במקביל להתפשטות תופעת ה-BYOD והעבודה הניידת.

במקביל, אנו מספקים פתרון חדש למוקדי שירות לקוחות. במציאות של היום, הלקוחות כבר לא רוצים להתקשר בטלפון הקווי והם פונים למרכזי השירות בדרכים רבות. המערכת החדשה היא חלק בלתי נפרד מה-OpenTouch. הפתרון מאפשר ללקוח הקצה לנוע משיטת גישה אחת לשיטת גישה אחרת, באופן שקוף לגמרי. הפתרון שלנו הוא Multi-Channel מהיר ביותר וקל לתפעול. ניתן לשדרג מערכות קיימות ע"י Add-On, בלי לזרוק ציוד הקיים במוקדי השירות. 

השלב הבא יהיה: הכל בגישת ה-Plug&Play עם הטמעה מהירה ביותר. הפתרון יכלול את כל סוגי הגישות בכלי המולטימדיה, על כל מכשיר קצה, כדי לתת חוויית שימוש מירבית למשתמשי הקצה.

אנו משקיעים רבות במעבר ל-WebRTC ונציג פתרונות, שיספקו חוויית משתמש טובה יותר. כבר חיברנו את המערכת שלנו בתאימות למערכות של מיקרוסופט לרבות ל-Lync. החיבור שלנו למערכות מקבילות בענן הוא חלק חשוב בפתרון.

בין החידושים, שכבר חשפנו:
א. 'הסטת שיחה' באמצעות NFC המצוי בסמארטפון. מקרבים את הסמארטפון ל
טלפון NFCטלפון נייח, שיש בו רכיב NFC (כמו בתמונה משמאל) והשיחה קופצת מהסמארטפון לטלפון השולחני ולהיפך, בלי לנתק את השיחה. 

ב. בטלפונים סלולריים, שאין בהם NFC, מקפיצים את השיחה מהסמארטפון לטלפון השולחני באמצעות QR-Code. זה טוב לאייפונים.מהדגמים הוותיקים.

כך, ניתן לקבל שיחה בארגון בכל מקום ולכל מכשיר קצה, לסמארטפון ולטלפון השולחני, לא חשוב היכן הטלפון השולחני הזה נמצא ולמי הוא שייך. 

כיום, בתחומי הענן, כבר מחצית מההתקנות שלנו הן בענן וזה אחוז, שילך ויגדל בשנים הבאות. הארגונים מבינים, שאי אפשר להישאר מאחור עם פתרונות קנייניים ויקרים.

אנו מפתחים ומספקים 3 סוגי עננים:
א. ענן ל-SMB.
ב. ענן לארגונים.
ג. ענן אישי - Personal Clooud. בגישה הזו, ניתן לספק שירותי ענן לכל גודל של קבוצות עובדים, אפילו לקבוצות עובדים מאוד קטנות. 

הגישה המבוקשת כיום היא הגישה של ענן היברידי, בטכנולוגיות ה- SDN/NFV, גישה שהפתרון שלה אצלנו הוא Cloud Connect, ענן המחבר את כל סוגי העננים הקיימים בארגון, בין אם הם עננים פרטיים או ציבוריים, שלנו או של אחרים.

זה מאפשר כמה יכולות חדשות ובכללן:
1. לפשט את התהליכים. כל הטמעה של מערכת הופכת לפשוטה ביותר ולמהירה ביותר. נגמר העידן של התקנות של מערכות במשך חודשים ושנים. זה עניין של דקות, לכל היותר. 
2. שליטה מלאה בכל היישומים ובכל השימושים, מה שמאפשר ניתוחי ביג-דאטה, הגנה מפני מרמה, הונאה ומתקפות סייבר ועוד יכולות חדשות.
3. מבט יותר ברור מה קיים ברשת, מה עובד, מה דורש תיקון וכך הלאה.
4. מודל עסקי חדש לגמרי. ניתן לתמחר ולחייב לפי שימוש מדוייק ובפועל במשאבים. כיום, אנו לוקחים 1 יורו לחודש לפורט לשירות ענן בענן שלנו ללקוחות מוקדי שירות, שיש להם ציוד טלפוני קיים של ALU-E. 
5. אימוץ מהיר של שימושים ואפליקציות חדשות. 
תוך 3 שנים 80% מכוח העבודה יהיה נייד. הפתרונות שלנו מותאמים לעולם החדש הזה". 

נטלי ברבייר, (בתמונה מש
נטלי ברביירמאל), מנהלת המו"פ, ALU-E: "אנו כ- 500 איש בתחום המו"פ, שמרכזו בפריז, עם שלוחות במספר מדינות בעולם. אנו מפתחים בעיקר את מוצרי התוכנה והטרמינלים.

אנו מרוכזים ב-6 נושאים בעולם המו"פ בו אנו עוסקים:
א. פיתוח מוצרים איכותיים.
ב. שיפור חוויית המשתמש.
ג. אנו משתמשים במוצרים, שאנו מפתחים, קודם כל לעצמנו, לצרכים שלנו, עוד לפני שאנו מציגים אותם לשוק.
ד. מפתחים מתודולוגיות Agile לכל הצוותים. זה מאפשר הצגת מוצרים מהר ובדרך טובה יותר ודינמית. 
ה. חדשנות בכל דבר. זה הדבר החשוב ביותר לנו, שנהיה תמיד בקדימות בחדשנות. כיום, החדשנות שלנו מרוכזת בעולם הנייד ובעולם הווידיאו, שאלה התחומים המובילים אצלנו בחדשנות, ביחד עם טכנולוגיות Web.
ו. שימושיות ומינימום תחזוקה לכל פתרון. הנושא הזה בעיקר חשוב לשותפים שלנו, לאינטגרטורים, שיוכלו ליישם מהר וללא בעיות את הפתרונות שלנו ולא להתעסק בתחזוקה לאורך חיי המוצר.

במסגרת הגישה החדשה שלנו, פתחנו את המעבדות שלנו לביקורי חוץ, כולל הקמת תצוגות, כדי לקבל משוב מיידי וישיר מאנשים, שהם אמורים לעסוק במכירות או בהטמעות וכמובן מלקוחות אפשריים ומנהלים בכל תחום המבקרים אצלנו.

אנו משלבים פיתוחים מסטארטאפים ומשלבים סטודנטים להנדסה, שמבצעים אצלנו פרויקטים. כך, שיש תועלת לכל הצדדים מהפיתוחים הללו". 


הכותב היה אורח ALU-E במטה החברה בפריז, במסגרת כנס יועצי תקשורת.
פתרונות טלפוניה חדשים



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים