Telecom News - המסלול החדש של CrowdFunding בארה"ב - הזדמנות ליזמים ישראליים

המסלול החדש של CrowdFunding בארה"ב - הזדמנות ליזמים ישראליים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> המסלול החדש של CrowdFunding בארה"ב - הזדמנות ליזמים ישראליים
בארה"ב נפתח מסלול חוקי וחדש של Equity CrowdFunding (גיוס הון מהציבור הרחב תמורת מניות). זה מסלול המיועד ממש לציבור הרחב ולא רק ל"משקיעים מאושרים". 15 פורטלים מאושרים כבר החלו לגייס כספים למיזמים במסלול החדש. הזדמנות ליזמים ישראליים להשתלב במהפכה החדשה הזו.
מאת: אבי וייס, 29.8.16, 10:09ליאור אוסטשינסקי

במפגש Citi Accelerator TLV, שנערך ביום 23.8.16 בבית CiTi בתל-אביב תחת הכותרת The Crowdfunding Revolution, נחשפו פרטי המהפכה, שעובר תחום גיוס המונים בארה"ב, ממש כעת. 

עו"ד ליאור אוסטשינסקי, (בתמונה משמאל), מייסד ובעלים של Ostashinsky Lior Law Office: "אני עו"ד, שעוסק בדיני חברות ודיני ניירות ערך ואני חבר בלשכת עורכי הדין של ישראל ושל ניו-יורק. התחום של מימון המונים נמצא בתחום העיסוק שלי מזה שנים, אך לאחרונה התחום הזה קיבל תפנית שלא מוכרת כאן בישראל.

קצת רקע: מימון המונים כשיטת גיוס כסף און-ליין ברשת האינטרנט החלה ב-1997 במימון הופעה של להקת רוק, ב-2001 הוקם אתר ראשון, שזה עיסוקו: ArtShare, שאסף כסף למופעים בעולם המוזיקה.

רק בעשור החולף השיטה הזו עברה לעולם הסטארטאפים. בגלל חוקי ניירות הערך, נולדו גופי ענק לגיוס המונים דוגמת קיקסטארטר ואינדיגוגו, שלמעשה, גייסו כסף תמורת 'מתנות', או 'מוצרים עתידיים', או 'פרסים'. לא תמורת אחזקות בחברה המגייסת (מניות).

זו מגבלה רצינית לכל הצדדים. הבעיה המרכזית: בגלל שהמשקיעים לא מקבלים אחזקות בחברה בה הם משקיעים, הם לא יוכלו ליהנות מהצלחת החברה, אם היא תצליח. הבסיס להגבלות הוא (גם בארה"ב וגם בישראל): אין לגייס כסף תמורת מניות בלי לפרסם תשקיף. פרסום תשקיף שה לא מתאים לסטארטאפים, בוודאי לא בתחילת דרכם.

בהמשך, נולדו אתרים לגיוס הון תמורת מניות, אבל רק ל'משקיעים מאושרים', כלומר, זה לא מיועד לציבור הרחב. בישראל, זה גם מוגבל במספר המשקיעים (35). הבסיס לשינוי נבע מחקיקה חדשה, שנולדה ב-2012. בארה"ב קראו לזה Job Act, חוק, שנולד כדי לתת מענה לצורך, שהתפתח בשווקים הפיננסיים, תוך מתן מענה לדרישה להגן על המשקיעים.

החוק הזה כוון לחברות חדשות או חברות צעירות, ואיפשר להן לגייס כספים ב-Crowdfunding תמורת מניות מ-Accredited Investors. נולדה גם תעשייה שלמה של 'הסמכת משקיעים'. בחוק הזה גם נאמר, שבשלב השני תאופשר פנייה לציבור הרחב, אבל לא נקבע לזה מועד ותקנות מתאימות. 

השלב הראשון של יישום החוק יצא לדרך ב-2013 (בישראל די העתיקו את המודל הזה), כי 'משקיע מאושר' זה דבר די ברור. בקצרה: זה דורש שתהיה עשיר, וזה ממש לא מתאים לציבור הרחב. 

השלב השני של החקיקה עבר בארה"ב באוקטובר 2015 והחקיקה החדשה נכנסה לתוקף ב-16 במאי 2016. החקיקה החדשה משנה לגמרי את השוק, כי היא מאפשרת גיוס הון בכל השלבים, גם סיד וגם אפילו פרה-סיד. זה מאפשר לגייס לא דרך אנג'לים או VC וזה מאפשר לפנות לכולם, בכלי מגבלות של כמות משקיעים או צורך ב'הסמכת משקיעים'.

כל פלטפומה אינטרנטית, שרוצה לעסוק בגיוס המונים ברשת האינטרנט, עוברת תהליך אישור של ה-SEC ("רשות ניירות הערך" של ארה"ב) וברגע שהיא מקבלת אישור, היא מתחילה לפעול. תהליך הסמכת פורטל נמשך כחצי שנה. לכן, רק כעת עלו לאוויר פורטלי גיוס המונים, לפי החוק החדש. כרגע יש כבר 15 פלטפורמות מאושרות לגיוס המונים, ברשימה שניתן לראות אותה כאן.

כל אחד יכול להשקיע במיזם (במגבלות מסוימות של סכומים), מכל מקום בעולם. אולם, מיזם יכול לסגור השקעות של משקיעים מחוץ לארה"ב, אם הוא חפץ בכך.

כרגע אין רגולציה על משקיעים מחוץ לארה"ב המשקיעים במיזמים בפלטפורמה החדשה. אולם, סביר להניח, שעם הצלחת השיטה הזו תצאנה תקנות ומגבלות גם על המשקיעים במדינות העולם השונות, האם מותר להם להשקיע בארה"ב וכמה, ומה לדווח ולמי לדווח.  

בכל מקרה, מה שחשוב כרגע הוא, שהחברה המגייסת חייבת להיות רשומה בארה"ב.

חברות ישראליות רבות מחפשות כסף בשלבי הפרה-סיס וסיד, והן נתקלות במצב, שבו VC ואפילו אנג'לים נרתעים מהשקעות בשלבים כל כך מוקדמים של חיי המיזם. המתווה החדש לגיוס המונים, למעשה, פותח את הדלת לגיוס כסף בצורה מהירה ונוחה לכל סטארטאפ ישראלי, ממש מתחילת דרכו, עם מגבלות די צנועות (יחסית).

החוק החדש קובע 2 מסלולים של גיוס הון, והפורטלים השונים מכוונים את עצמם להתמקדות באחד מ-2 המסלולים הללו. המסלול הראשון הוא לחברות מתחילות וצעירות, שמייד נפרט אודותיו, והמסלול השני הוא לחברות מבוססות בשלבי A ו-B עם 2 רמות גיוס: עד 20 מיליון דולרים ועד 50 מיליון דולרים.

המסלול הפופולרי, שכבר יצא לדרך, הוא המסלול הראשון, לחברות מתחילות, מסלול, שבו ניתן לגייס עד מיליון דולרים בשנה. ה-SEC יבחן להגדיל את יכולת הגיוס מעבר ל-1 מיליון דולרים בשנה, אבל ההגדלה של הסכום הזה לא תהיה בקרוב. כל חברה, שרוצה לגייס כסף במסלול הזה, צריכה לספק ל-SEC מידע לפי טפסים, שניתן להוריד מאתר SEC. 

העובדה, שאין מגבלה על כמות המשקיעים וזהותם, היא יתרון גדול. אפשר לקבל השקעה מאלפי אנשים, שכל אחד משקיע כמה עשרות דולרים. על המשקיעים יש מגבלה של השקעה בשנה לפי רמת ההכנסה של המשקיע, אבל אין מי שיכול לפקח על זה. בכל אופן, ניתן להשקיע עד 100 אלף דולרים בשנה, שזה המון למשקיע בודד.

בעת הצהרת הגיוס, הסטארטאפ המגייס חייב להצהיר מה יעד הגיוס המינימלי (בתנאי שזה לא ייעלה על 1 מיליון דולרים), מה המועד האחרון לגיוס ההשקעה, וכמה מניות מקבלים המשקיעים תמורת ההשקעה שלהם. 

כספי המשקיעים בפורטלים החדשים מוחזקים בנאמנות עד ההגעה ליעד הגיוס, או סגירת הגיוס בתאריך הסיום שלו. אם היעד הושג, החברה המגייסת תקבל את הכסף מהנאמנות, תמורת הקצאת תעודות של מניות למשקיעים. התהליך הזה מתבצע ע"י חברות, שקיבלו אישור מה-SEC ונקראות: Transfer Agents. אם הגיוס נכשל, הכסף חוזר מהנאמן למשקיעים. 

אם הגיוס נכשל, החברה יכולה להתחיל גיוס חדש (אין מגבלות על פער הזמן בין גיוס שנכשל לגיוס חדש). החברה יכולה לנסות לגייס בפורטל אחר. אין גם שום מגבלה אם רוצים לגייס במקביל מאנג'לים, מהמדען הראשי או מ-VC. 

מהניסיון הקצר, שכבר נצבר במסעי גיוס המונים בפלטפורמות החדשות, סיכויי ההצלחה בגיוס הם מאוד גבוהים. יש גם יתרונות בשיטה זו: המשקיעים לא מקבלים מקום במועצת המנהלים ואין להם בפועל שום השפעה על התנהלות הסטארטאפ (בשונה מגיוס מאנג'לים ו-VC הרוצים נציג במועצת המנהלים ומעורבים בהתנהלות הסטארטאפ). בישראל, התקנות, שנוגעות לשיטה הזו, טרם פורסמו, כך שהשיטה הזו קיימת כרגע רק בארה"ב.

עלויות: הסטארטאפ המגייס יכול לקחת בחשבון, שבערך 10% מהגיוס הולך לכל הגורמים המעורבים בתהליך. כ-5% הולך לגורמים, שהסטארטאפ חייב לקחת אותם בחשבון: עו"ד, רואה חשבון, Transfer Agent, קרן הנאמנות וההסכם עם הפורטל, שבו מגייסים. אם הגיוס הצליח, עוד כ-5% הולכים לפורטל הגיוס. יש פורטלים, שאם יש אצלם הצלחה בגיוס, העמלות הללו נלקחות מהמשקיעים ולא מהסטארטאפ. מומלץ לבדוק את הנקודה הזו בעת בחירת הפורטל המתאים ליזם. בארה"ב, יש תחרות עצומה בתחומים הללו ובעלי המקצוע עולים כמה אלפי דולרים לכל היותר. כך, שסך ההוצאות על מהלך הגיוס הוא סביר ודי נמוך, מול כל מסלול גיוס אחר.  

המלצות והתהליך, שיזם ישראלי חייב לבצע, כדי לגייס הון בפלטפורמות החדשות בארה"ב:
  • להירשם כחברה בארה"ב. בד"כ רושמים חברות בדלאוור או בנבדה. זה כולל פתיחת תיק במס הכנסה באמצעות נציג מקומי, שמסמיכים אותו לבצע זאת. בד"כ העו"ד, שהחברה לוקחת לשלב הרישום (עו"ד שחייב להיות בעל הסמכת עריכת דין בארה"ב), מבצע עבור המיזם את כל השלבים הפרוצדורליים הקיימים בתהליך הזה. 
  • לחתום הסכם עם פורטל גיוס מאושר.
  • להגיש את המסמכים ל-SEC. זה בפועל מסמך של 10 עד 20 עמודים, שחייב להיעשות ולהימסר ל-SEC עד 25 יום לפני מועד תחילת הגיוס. 
  • להכין חומר שיווקי לשוק היעד לגיוס.
  • לחתום הסכם נאמנות עם חברת הנאמנות, שתחזיק את הכסף המגויס עד מועד סיום הגיוס.
  • לחתום הסכם עם Transfer Agent, שייעסוק (אם הגיוס הצליח) בהעברת הכסף מהנאמנות למיזם, תמורת כתבי מניות למשקיעים. 
  • לבצע את הגיוס בפורטל ולהפיץ חומר שיווקי למי שרוצים להניע אותו להשקיעבמיזם. אפשר להשתמש בכלי ההפצה הקיימים (אם קיימים) בפורטל הגיוס. 
  • בסיום הגיוס יש להגיש דו"ח מצומצם ל-SEC. 
אחד התחומים, שכרגע די פתוח, הוא: מה השווי של המיזם בשלבים מוקדמים של המיזם, שווי, שממנו נגזר הגיוס וחלוקת המניות למשקיעים. כרגע זה מדע לא מדוייק. אולם, סביר להניח, שעם התפתחות השיטה הזו, הנושא הזה יתמסד עם כלים, שייעמדו לרשות המשקיעים והיזמים בפורטלים. יש כמה חברות העוסקות בהערכת שווי מיזמים. כרגע הן לא מחוברות לפורטלים החדשים ולכל התהליך החדש הזה. סביר להניח, שדי מהר תיעשה חבירה כזו, כדי להפוך את תחום הערכת השווי של מיזם חדש ליותר מדויק.

בגלל שבישראל אין עדיין את השיטה החדשה, שהופעלה בארה"ב, ובגלל סיכויי ההצלחה המאוד גבוהים בגיוס המונים בשיטה החדשה שהופעלה בארה"ב, היא מאוד מומלצת ליזמים ישראליים. יש לקחת בחשבון את כל ההשלכות, שיש להחלטה כזו, כולל בתחום המיסוי".  

כהשלמה לשיטה החדשה, נשיא ארה"ב החליט ממש בשבוע החולף להרחיב את היקף האשרות הניתנות ליזמים זרים המגיעים לארה"ב, ל-5 שנים, בתנאי, שהם ביצעו גיוס הון בארה"ב. מדובר בהרחבה של האשרות הקיימות ליזמים זרים, משנתיים ל-5 שנים, בתנאי שיראו גיוס הון משמעותי בארה"ב (המינימום זה להראות גיוס הון של 100 אלף דולרים מקרן ממשלתית או ציבורית, או 345 אלף דולרים ממשקיעים פרטיים). כלומר, יזמים מישראל, שיגייסו במסלול החדש מעל ל-345 אלף דולרים, יוכלו גם לעבוד בארה"ב עד 5 שנים, בלי צורך להעביר את מטה החברה, או יחידות הפיתוח של החברה, מישראל לארה"ב. 

גיוס



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים