Telecom News - למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"?

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"?
"ההונאה הצרכנית של העשור" זה הכינוי המתאים לשפע המידע המבלבל, שמפזרים כל אלה, שלא מבינים, שהרפורמה, שמכונה בשם המטעה "שוק סיטונאי", אין לה שום קשר (ולא יהיה לה גם שום קשר) למהפכת הסלולר, והכי גרוע: מי שעובר ישלם יותר, יפסיד כסף ויחווה ירידה בביצועים עד סוף 2018. 
מאת: אבי וייס, 9.3.15, 13:30גלעד ארדן

מזה כמה שנים אני חוזר ומזהיר (בעשרות רבות של כתבות) מפני המצב, שיהיה בשוק התקשורת הקווי ברגע שיחל לפעול מה שמכונה "השוק הסיטונאי". כל מה שכתבתי מתגשם ואלו הן טעויות, שנעשו כבר לפני שנים, למשל: למי שייך הנתב בבית הלקוח? הוויכוח הזה הוכרע כבר ב-2011, כשנטוויז'ן-013 (כיום חלק מסלקום) התעקשה ב"ועדת חיייק" שה-ISP יהיה הבעלים המלאים והיחידים על הלקוח בבית, וממילא על הציוד שיש לו בבית. כך זה אושר ע"י 2 שרי תקשורת ועוגן במסמכים... 

כיום, סלקום, שנפלה בפח ובגדול, מנסה לשנות את זה, אבל זה לא ניתן לשינוי, בוודאי לא בקלות ובלי חקיקה, שיכולה לקחת שנה. הסיבה: זו המתכונת הרגולטורית של הרפורמה שהשם הנכון שלה הוא: "פירוק למקטעים של הלולאה המקומית" (דהיינו: מפרקים את האחריות על הפס הרחב ואת המקטע האחרון, שעיקרו בבית הלקוח ומעבירים את האחריות לספק אחר -ISP). באנגלית זה נקרא ULL.

למה "השוק הסיטונאי" (דהיינו: ה-ULL) לא יכול להיות כמו "מהפכת הסלולר"?
כי אלה 2 שווקים, שאין ביניהם כל קשר (רק במדינת ישראל), בגלל ההחלטות המוטעות של משרד התקשורת. פשוט, "תאונה עבודה". למה משרד התקשורת טעה? כי ההחלטות העיקריות בנושאים הללו "נדחפו" בעבר ע"י "חפרפרות", שהאינטרס הציבורי הוא הדבר האחרון המעניין אותן. זה לא נגמר. רק לאחרונה חשפתי "חפרפרת", שעשתה את זה בפומבי (קוראים לה: גלעד ארדן). היא לא "החפרפרת" היחידה בעניין... 

ההבדלים המרכזיים שמשרד התקשורת יצר בין 2 השווקים (קווי וסלולרי) הם: 

א. ברפורמת הסלולר, משרד התקשורת קבע רק את מחירי הקש"ג (קישורי הגומלין) על רשת הסלולר וקבע שאלה הם מחירים מקסימליים. דהיינו: ספק התקשורת הסלולרי יכול להוריד את המחיר של הקש"ג כרצונו, אפילו כמעט לאפס. זה פחות או יותר מה שקרה... 

כ"כ, כל שאר העלויות על רשת הסלולר הן נושא למו"מ ישיר בין הספק המתחרה (MVNO, או ספק סלולר אחר הרוכב על הרשת הסלולרית של הספק הוותיק, בהסדר "נדידה פנים ארצי", דוגמת החברות גולן טלקום והוט מובייל), הסכם שנעשה עם ספק הסלולר הוותיק (סלקום, פרטנר ופלאפון). לאחרונה, ניסה המשרד להתערב בשאר המחירים בסלולר (בתחום המחירים ל-MVNO), אבל ההחלטה הזו לא יצאה לפועל. המחירים היו ונשארו פרי מו"מ ישיר בין השחקנים והיצירתיות שלהם במבצעים צרכניים (במחירים שיורדים כל הזמן)

בתחום הקווי אין בכלל דבר כזה. משרד התקשורת קבע מחירון לכל שירות, לכל רכיב ברשת, ממש לכל דבר. המחירון הזה אינו גמיש ואינו נתון למו"מ ואין בו הנחות. המחירון הזה הוא Fix ומצוי במחירון שפורסם ושתקף עד סוף 2018. כתוצאה מכל התרגילים, שבזק עשתה על משרד התקשורת, המחירון הזה מעלה את המחירים ללקוחות הפס הרחב הפראיירים, כל שנה, עד סוף 2018. כל מי שטוען אחרת, לא מבין בכלל על מה מדובר. שום מהפכת מחירים בפס הרחב לא יכולה להיות כאן. נקודה. 

אגב, שיטת "הבנדל" שבו משלמים רק ל-ISP (על תשתית + גלישה), קיימת בישראל מזה כעשור, ושיטת הטריפל (3 שירותים ביחד) קיימת כאן גם כעשור ואולי אף יותר. אנשים מתבלבלים וחושבים כאילו הומצאה כאן איזה שיטה חדשה לחיבור בין שירותים, לחשבון אחד מול חברת תקשורת אחת. בנקודה הזו: "אין כל חדש תחת השמש". מה שבעיקר השתנה ברפורמה הזו זה האחריות. כי משרד התקשורת החליט "לפרק את האחריות למקטעים". זה הבור שכולם נופלים בו, בלי להבין שלבור הזה אין תחתית. סופו התרסקות. כמו שקרה בכל העולם. 

אגב, "מהפכת מחירים" מסוימת התרחשה דווקא על רשת הוט, כפי שחשפנו כאן, וניתחנו כאן אם בכלל כדאי לעבור מתשתית בזק לתשתית הוט. זה לא עניין פשוט כל כך, כמו המעבר בין חברות הסלולר. הוא גם לא זול.  

ב. הציוד בבית הלקוח אמור להיות שלו (או של ה-ISP, שישאיל לו את זה). זה לא בחינם. אין מתנות בחינם. מי "שיעבוד" על בזק וישלם את הקנס (200 ש"ח) בלי להחזיר לבזק את הנתב, מסכן את עצמו. זאת, משום שכאשר יזמין טכנאי לתקן תקלות באינטרנט אצלו בבית, יגיע לבית טכנאי של בזק (רק בזק מספקת שירות כזה לבתים לתיקון תקלות). הטכנאי יראה את הנתב של בזק ויעזוב את הבית, בלי לתקן את התקלה וידווח למעסיקיו (בזק) שיש כאן "עבריין אינטרנט", שעבד על בזק. כך, לא רק שהלקוח יישאר מנותק מהאינטרנט, הוא עלול להסתבך אישית. 

יודגש, שגם בלי ביקור של טכנאי בזק בבית הלקוח, בזק יודעת היטב אם הלקוח ממשיך להפעיל את הנתב שלה, אחרי שהצהיר שהוא נגנב\אבד\אכל אותו הכלב\נפל לאסלה\נשרף במיקרוגל\חייזרים מהחלל העלימו אותו וכיו"ב. במערכות הניטור של בזק יש את כל הפרטים הטכניים של הנתב, של כל לקוח שלה, והיא "רואה מרחוק" מה סוג הנתב שהלקוח מחבר לרשת, אצל כל ISP. האם בזק תשתמש במידע הזה כדי לתבוע לקוחות על מתן "הצהרה כוזבת וניסיון מרמה"? זה לא בטוח. הדיון בנושא זה הוא בתחום משפטי-צרכני וחורג מניתוח קצר שניתן לספק כאן. בכל מקרה, מדובר כאן במהלך אומלל שיצר משרד התקשורת במודע, מהלך שהכניס את תושבי ישראל לדילמה: האם להיות "עבריין פס רחב באינטרנט", אם לאו. 

לעומת זאת, בתחום הסלולר, קודם לרפורמה (ובמקביל לה) בוצע מהלך של "ניתוק זיקה" (כאן), ניתוק הקשר בין מכשיר הסלולר לחברת הסלולר מספקת השירות למכשיר הזה. לכן, המצב כיום הוא, שהלקוחות בעולם הסלולר יכולים לבחור בין מכשיר סלולר, שהם רכשו לבד, או מכשיר סלולר, שרכשו מספק הסלולר. אולם, זה לא כובל אותם לספק הסלולר בשום צורה.

יתרה מכך, בגלל שכל ספקי הסלולר עובדים באותה טכנולוגיה, אין זיקה טכנית ישירה בין המכשיר הסלולרי הפרטי לבין ספק הסלולר (הזיקה הזו קיימת רק ב-SIM שבמכשיר, שקל להחליף אותו). אין בכלל מצב כזה בתחום הקווי. 

אם לא די בכך, גם מי שירכוש היום נתב VDSL, מכספו, וירכוש את הנתב הטוב ביותר הקיים בשוק במעל ל-600 ש"ח, או אפילו במבצעים של 400 ש"ח או 300 ש"ח, יגלה בעוד שנה, שהנתב הזה לא שווה אפילו חצי גרוש. הלקוחות הללו פשוט יזרקו את כספם לפח. מי שטוען אחרת, עושה זאת רק כדי שיוכל "לעשות קופה" על הכיס של אנשים שלא יודעים חשבון ונופלים בפח בקלות. 

זאת, כי בזק תשדרג בעוד כשנה את הרשת שלה, והנתב הזה לא מתאים לרשת המשודרגת. כדי להבהיר: הנתבים שמוכרים כיום במבצע בפחות מ-300 ש"ח ללקוחות אקספון-018, הוא נתב מדגם לא הכי מתקדם בעולם ומוביל בהכרח לירידה בביצועים. בנוסף, כתוצאה מהשדרוג ל-Vectoring, הנתב הזה (כל נתב שנמכר כיום בישראל או מסופק ללקוחות ה-ISP המתחרים בבזק בישראל), יוכל לספק ללקוח "השוק הסיטונאי" לכל היותר עד 12 מגה (ברוטו) ולא חשוב על איזו חבילת מהירות הוא משלם ל-ISP. אני מזהיר את הציבור לא ליפול בפח הזה כבר שנים, אבל אנשים לא רוצים להקשיב לעובדות וחושבים שהם יכולים לסדר את בזק (או את הוט). ברפורמה שיש היום, פרי המצאת "החפרפרות", אין מצב כזה. . 

ג. בתחום הסלולר, קדמה לרפורמה רפורמה אחרת של "ניוד מספרים". הרפורמה הזו (של ניוד מספרים) לקחה כמה שנים טובות ונבנו מנגנונים מהירים לניוד מספרים. בתחום הקווי אין דבר כזה. הניוד מבזק זה לא "ניוד מספרים". שלא יבלבלו לכם את המוח.

הלקוחות צריכים להכיר תודה, שיש קשיי ניוד מבזק בפס הרחב, כי זה מאפשר להם לשקול שנית אם הם לא נפלו בפח... לאנשים בכלל אין שום מושג למה הם הולכים ב"שוק הסיטונאי" והם אינם יודעים על הנפילה בביצועים, שהם יחוו. שלא לדבר על ההפסד הכספי המתמשך. 

בכלל, התחרות היא לא בין ה-ISP לבזק, אלא בין ה-ISP בינם לבין עצמם ובין בזק להוט. לא נבנה שום מנגנון "ניוד" בין ה-ISP וגם אין שום מנגנון ניוד בין תשתית בזק להוט. למה? כי הטכנולוגיות שונות. זה לא הניוד בין חברות סלולר, שכולן באותה טכנולוגיה. שלא יבלבלו לכם את המוח בשטויות.

אפשר להתנתק בקלות מכל ספק, אבל החיבור מחדש לספק אחר הוא לא מהיר ולא פשוט כמו "ניוד מספרים, כי זה לא "ניוד מספרים". גם יש בעיה של ציוד הקצה. ציוד קצה של ספק אחד לא מתאים לספק השני. זה יכול להיות אפילו בין ISP על אותה תשתית. זה לא רשת סלולר. 

רק בשיטה של Unlimited, כשעוברים לשירותים מתקדמים בסיבים ובענן, ניתן להתנייד בין ISP בלחיצת כפתור. זה לא קיים במה שמכונה "שוק סיטונאי", כי זו רפורמה בשיטות טכנולוגיות שהומצאו בשנות ה-90 של המאה הקודמת, כשהמושג "ענן" עוד לא היה במילון של עולם התקשורת...

ב-2011, כשהסברתי את הנושאים הללו למי שרצה להקשיב גליתי, שיש מנכ"ל אחד, שמבין על מה אני מדבר. קוראים לו איציק בן-אלעזר, מנכ"ל אקספון-018. הראיון, שערכתי איתו על הצורך לעבור לענן ולא ל"שוק סיטונאי", מצוי כאן. היום, אקספון-018 משמיעה זמירות אחרות מחוסר ברירה כנראה, כי נכפו, גם עליו, "כללי משחק" חסרי הגיון וכיוון.

דהיינו: הרפורמה, שמכונה בשם "השוק הסיטונאי", לא רק שחיסלה את היכולת של Unlimited להתחרות בבזק ובהוט, היא גם חיסלה את היכולת של לקוחות של מה שמכונה בטעות "השוק הסיטונאי", לקבל כעת או בעתיד שירותי תקשורת מתקדמים, מבוססי חיבורי סיבים וענן (מבזק ומהוט). את זה יקבלו רק אלו שלא "ינטשו" כעת את בזק והוט, להרפתקאה הצרכנית קצרת הטווח והמטעה, שמכונה "שןק סיטונאי"... 
 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים