לקראת 1 באפריל: הבדיחה של דו"ח פניות הציבור למשרד התקשורת ב-2015

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> לקראת 1 באפריל: הבדיחה של דו"ח פניות הציבור למשרד התקשורת ב-2015
משרד התקשורת פירסם היום את ד"וח סיכום פניות הציבור למשרד התקשורת לשנת 2015. כמו בשנים שחלפו (מאז שנכנס שמילה מימון לתפקיד סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה מערך התקשורת), גם השנה מדובר לכל היותר בבדיחה ממש לא מוצלחת לקראת 1 באפריל המתקרב ובא. 
מאת: אבי וייס, 28.3.16, 13:30שמילה מימון

משרד התקשורת פרסם היום את דו"ח פניות הציבור לשנת 2015 (מצוי להורדה כאן, למתעניינים). עפ"י הנתונים, שהוצגו בדו"ח, ב-2015 התקבלו 10,391 פניות ציבור, עלייה של כ-9.3% לעומת 2014, שבה התקבלו 9,506 פניות. מבין כל התלונות, שלגביהן ניתן היה להביע עמדה ברורה, נמצא, שכ-42% מהתלונות על חברות התקשורת נמצאו מוצדקות ב-2015! 

מלבד הצגת הנתונים הסטטיסטיים הללו (מידי שנה) בגרפים צבעוניים, שכל תלמיד יסודי כבר יודע לעשות, אין מאחורי דו"ח זה מאומה. רק "עבודה בעיניים" ו"אפלייה באכיפה". כמדי שנה בשנים האחרונות, העיתונות, גם השנה, עושה Copy & Paste להודעת משרד התקשורת ולדו"ח אגף בכיר פיקוח ואכיפה של משרד התקשורת, בלי לבדוק את העובדות. איזו רדידות, עצלנות וחוסר מקצועיות מובהקת, של מקצוע העיתונאות בישראל. בעולם שמחוץ לישראל, זה לא קורה. 

אתם יכולים להתנסות לבד ולהגיש תלונה למשרד התקשורת (כאן) ולראות מה יצא מהתלונה שהגשתם. כלום. פשוט כלום. אם אתם במקרה יבואני ציוד אלחוטי, אתם גם לא תקבלו שום תשובה ויעכבו לכם את האישור לייבוא בחודשיים - שלושה (בתור עונש על שהעזתם להתלונן). מה שיוצא מכל התלונות הללו מהציבור, שנגנזות מהר (או נגרסות מהר), זה רק גרפים צבעוניים ברמה של כיתה א'. זה הכל. 

יתרה מכך. מימון שמילה, בתמונה, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה, הוא ממציא השיטה של אי טיפול בתלונות הציבור וגריסת התלונות המטרידות הללו במגרסה ("המגרסה של שמילה") ואח"כ להציג זאת בגרפים צבעוניים.

הוא (שמילה) לא פועל בלי גיבוי. מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פישלמה פילברלבר, בתמונה משמאל), בכבודו ובעצמו המציא אך לא מכבר נוהל ששמו: "מדיניות הטיפול בתלונות הציבור". כלמר, בעברית יותר פשוטה: איך משרד התקשורת לא התכוון ולא מתכוון לטפל בשום תלונה של הציבור... 

אני מביא כאן שוב את הניתוח שערכתי, של הנוהל החדש של שלמה פילבר, אותו מיישם בדבקות יתירה שמילה מימון לגבי (אי) טיפול בתלונות הציבור:

"אין במסמכי המדיניות הללו (של משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין, בעניין הטיפול בתלונות הציבור) שום סנקציות כנגד מי שלא עונה ולא מטפל בתלונות הציבור. זה לא סביר, שיהיו קנסות רק על הפרות של נהלים לחברות התקשורת, ופקידי משרד התקשורת הבכירים יהיו "חסינים מקנסות".

היות ולא נעשה שום שימוע טרם פרסום מסמכי המדיניות החשובים הללו, לא נותר לי אלא להציג כאן את עמדתי:

אני מציע, שהנוהל של טיפול בתלונות הציבור יעודכן כך, שכל בעל תפקיד במשרד התקשורת, שיש לו אחריות בנוהל לטפל בתלונות הציבור, בעל תפקיד שלא עונה ולא מטפל בפניות הציבור בפרקי הזמן המוגדרים, ייקנס בסכום של 1 ש"ח לכל יום של איחור בטיפול \ אי טיפול, על כל פניה שלא טופלה בזמן, וזאת עד גובה מחצית ההכנסה החודשית נטו של אותו בעל תפקיד (למה להשאיר לבעל התפקיד מחצית מההכנסה החודשית נטו? כדי שבני משפחתו לא יסבלו חרפת רעב, בגלל רשלנות שלא הם אחראים לה). 

היות ומדובר בתופעה המונית וייגבו כאן הרבה מאוד כספים בקנסות, מייד יקפצו כמה קוראים וישאלו: מה ייעשו במשרד התקשורת עם כל כספי הקנסות הללו? התשובה שלי מאוד ברורה: הכסף מהקנסות על אי טיפול בתלונות הציבור יושקע במערכת מיחשוב מודרנית, שתפשט את תהליכי הגשת התלונות ותייעל את מהלכי הטיפול בתלונות וגם תספק כלי למנכ"ל משרד התקשורת לראות על צג המחשב שלו מידי בוקר: כמה תלונות התקבלו ביום החולף, מה הסטטוס של הטיפול בתלונות העבר, מי לא עומד בזמנים למענה, מה תקוע והיכן בטיפול בתלונה ספציפית וכך הלאה.

אני מניח, שברגע זה יהיו כמה קוראים עירניים, שיגיבו להצעתי בשאלה די קשה: איך יושקע הכסף מהקנסות הללו במערכת מיחשוב לתלונות הציבור, כשאך לפני כמה זמן "פוטר בהפתעה" (ע"י תמי לשם), מי שאמור להתקין ולתחזק מערכת מיחשוב כזו - המנמ"ר של משרד התקשורת, ואין כרגע ובטווח הזמן הנראה לעין מי שיחליף אותו? האם תמי לשם (סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש האחראית גם על תחום המיחשוב במשרד התקשורת) תתקין ותתחזק את מערכת המיחשוב החדשה הזו בעצמה?? זה אפילו לא מצחיק כבדיחה ל-1באפריל. 

יש לי תשובה לשאלה הנוקבת הזו, תשובה די טובה לדעתי. שרת המשפטים, שדוגלת בשקיפות (מדהים, יש שרים כאלה בישראל), אימצה את "הסדנא לידע ציבורי" כפי שחשפנו כאן, ואפשר יהיה לקבל מהעמותה הנחמדה הזו בהשאלה תוכנה כזו, כולל התחזוקה שלה, עד שימונה מנמ"ר חדש למשרד התקשורת. כך, ניתן יהיה לשתף פעולה עם גוף ציבורי הפועל רבות במשרדי ממשלה רבים לשקיפות המידע הציבורי, ומשרד התקשורת יוכל להצטרף למהלך הזה ולקפוץ היישר מהמאה ה-19 למאה ה-21

הצעות נוספות לייעול הטיפול בתלונות הציבור, לאור מסמכי המדיניות החדשים, ניתן לשלוח למנכ"ל משרד התקשורת וליו"ר מועצת הכבלים והלוויין. בשלב זה, המגרסה של שמילה תגרוס גם את ההצעות הללו, כל עוד אין קנסות למי שלא עונה, אבל יודע להכין מצגות צבעוניות עם סטיסטיקות ברמה של כיתה א', של מספרים המצוצים מהאצבע"
 
הצילו!



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים