Telecom News - מה עתיד עולם ה-IoT? הסנסורים ידברו זה עם זה. האם זה אפשרי?

מה עתיד עולם ה-IoT? הסנסורים ידברו זה עם זה. האם זה אפשרי?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מה עתיד עולם ה-IoT? הסנסורים ידברו זה עם זה. האם זה אפשרי?
מה עתיד עולם ה-IoT? הסנסורים ידברו זה עם זה. האם זה אפשרי?
מאת: אבי וייס, 27.9.16, 07:14ד"ר לוק ג'וליה
 
בלעדי: חשיפת פתרון "ישר מהמדף" המאפשר ל"חפצים" לדבר זה עם זה ולשרת את האדם לפי צרכיו, לשימוש כל מי שמחפש קישוריות בין מוצרים וכל מי שמפתח מוצרים ופתרונות לעולם ה-IoT. ראיון בלעדי עם ממציא ה- Siri המעוניין כעת לכבוש את עולם ה-IoT, מחפש מפתחים, יזמים וסטארטאפים ישראלים ומספק להם שימוש במערכת בחינם.
 
"אני קורא ל-IoT בשם חדש המתאים לעתיד המלהיב של התחום הזה, שאנו בונים ממש כעת בענן: Interoperability In The Cloud. בלי זה, לא יהיה לנו עולם IoT", מתאר ד"ר Luc Julia, VP of Innovation, Samsung Strategy & Innovation Center, סמסונג. "אני מאמין, שתפקיד ה'חפצים' - Things שב-IoT הוא לעזור לאדם. זה בדיוק אותה תפיסת עולם, שהובלתי בפיתוח ה-Siri, שזו מערכת זיהוי קולי, שנועדה לעזור לאנשים בכל תחום בכל מקום".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ד"ר Luc Julia (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "ענן IoT מאוחד". ד"ר Luc Julia הגיע לישראל כדי להיפגש עם עולם היזמות הישראלי ולהרצות בכנס DevelopEX2016, שהתקיים באולמי אווניו ליד נתב"ג בהשתתפות מאות מנהלים, מומחים ואנשי מקצוע בעולם הפיתוח.
 
המרואיין היה אחד מעמודי התווך בפיתוח מערכת הפיקוד הקולי Siri המשולבת בכל הסמארטפונים של אפל. את פיתוח המערכת החל כשעבד ב-SIRI International אך המערכת הגיעה לרמת שימוש מסחרי רק לאחר שהצטרף לאפל (שרכשה את Siri) ב-2011 והוביל את צוות הפיתוח הפנימי של החברה. כיום הוא משמש כסגן נשיא לחדשנות בסמסונג ומוביל את פיתוח פלטפורמת ARTIK המאפשרת למפתחים לפתח יישומים מגוונים תוך ניצול יכולות מחשוב ענן.
 
בכנס בישראל ד"ר Luc Julia פגש מעל ל-20 סטארטאפים, שמפתחים בעולם ה-IoT והוא ממשיך לחפש טכנולוגיותIoT  מעניינות בישראל אצל סטארטאפים ומפתחים.
 
שאלה: מה אתה עושה בסמסונג?
ד"ר Luc Julia: "אני אחד משני הממציאים של ה-Siri. רשמתי פטנט עם שותף והקמנו מיזם, שנקנה ע"י אפל. במסגרת הרכישה, השותף שלי ביקש, שנצטרף לאפל וכך היה. עזרתי לאפל בתחילת הדרך להטמיע את Siri במכשירים שלה. התחלנו מאפס וכשעזבתי את אפל היו ל-Siri כבר כ-300 מיליון משתמשים לסירי בעולם. בהחלט הישג יפה עבור המערכת שפיתחנו. ההישג הזה הושג בזכות עבודה מאומצת שלנו בשנים 2010 עד 2011, עד שהמערכת יוצבה ועבדה בכל המכשירים של אפל.
 
כשהרגשתי, שמיציתי את עצמי באפל, החלטתי ב-2012 לעבור לסמסונג. בעמק הסיליקון בארה"ב אין 'חוקי צינון' במעבר בין חברות מתחרות. עברתי לסמסונג כי שם ניתנה לי ההזדמנות לבנות דבר חדש, נושא שהחל להתבשל בסמסונג כבר בשנות ה-90 אבל לא הצליח להמריא והוא: קישוריות וחיבוריות שקופה לכל מוצרי ה-IoT ולכל פלטפורמות ה-IoT.
 
סמסונג קיבלו את ההצעה שלי לפתח מערכת חדשה בתוך סמסונג. התחלתי מאפס וכיום אני עם צוות של מעל ל-50 מהנדסים, שנמצאים בכמה מקומות בעולם, בעיקר במרכז הפיתוח והחדשנות שלנו בארה"ב וגם קצת בצרפת ובדרום קוריאה".
 
שאלה: מה פיתחתם?
תשובה: "פיתחנו מערכת הנקראת ARTIK Cloud. זו פלטפורמה המאפשרת לחבר ביחד את כל המוצרים הקיימים בשוק, לא רק את המוצרים של סמסונג.
 
התחלנו לפתח בפועל את המערכת אחרי שסיימנו את התכנון ב-2014, ואחרי 18 חודש, במאי 2016 יצאנו עם זה לשוק.
 
היכולת לצרף מכשירים מכל סוג למערכת אינטגרטיבית אחת, מוצרים, שיכולים 'לדבר' זה עם זה, היא דבר חדש, שאין בשום מערכת IoT אחרת בעולם. זה נועד למטרה אחת ברורה: לספק שירות סביב השעון לפי צרכי האדם המשתמש במערכת. הכל באופן שקוף.
 
היתרון של סמסונג: אנו מפתחים 'מערכת פתוחה', לא 'מערכת קניינית' סגורה. זו מערכת, שכל אחד יכול להשתמש בה ולפתח עליה, מערכת, שמאפשרת תאימות בין כל מוצרי ה-IoT הקיימים בעולם או שיומצאו אי פעם בעתיד".  
 
שאלה: למה הקישוריות הזו בין מוצרי IoT חשובה?
תשובה: "כיום, יש לנו אוסף אין סופי של Silos. ה-IoT משמעו, שכל סנסור וכל 'חפץ' מתחבר לאינטרנט לבד. זה כמו 'מגדל בבל'. כל סנסור מחובר לאינטרנט בצורה אחרת, בתדרים אחרים, בטכנולוגיה אחרת, בפרוטוקולים אחרים. זה פשוט כאוס.
 
החיבור לאינטרנט של סנסורים לא מעניין. מה שמעניין זו התועלת שהוא מביא לאדם. לכן, הקישוריות ההדדית היא הדבר החשוב ביותר.
 
כיום, זה בלתי אפשרי, שמכשירים ידברו זה עם זה. זה חלק מהאגו שיש בשוק לכל השחקנים. ועדות תקינה רבות ניסו לפתור את הבעיה הזו והן כשלו כישלון חרוץ.
 
לכן, אין מנוס אלא ללכת לפתרון בענן. אי אפשר להגיע לקישוריות אם לא עוברים לענן. רק בענן, הייצוג הווירטואלי של 'החפצים' מאפשר להם לדבר זה עם זה.
 
ניקח דוגמה הכי פשוטה, שלמדנו מהניסיון האישי שלי: יש לי צמיד חכם של Fitbit. הצמיד הזה נותן לך פידבק על צריכת הקלוריות שלך, טמפרטורת הגוף שלך וההליכה שלך. אולם, אני, וכך רוב משתמשי הצמידים הללו, זורקים את הצמידים הצידה אחרי כחודשיים. זה לא מביא לנו כל ערך, כי אנו יודעים כבר מה הצמיד הזה יגיד לנו. הוא בכלל לא עונה לצרכים שלנו.
 
יש לי בבית למעלה מ-200 מוצרי IoT. כל אחד מדבר בנפרד עם הענן שלו, הענן של היצרן שלו. אולם, אם למשל היה ניתן לחבר את הצמיד החכם Fitbit לתרמוסטט במזגן אצלי בבית, כשהייתי חוזר מאימון הליכה, הייתי נכנס לבית שהיה כבר ממוזג בדיוק לטמפרטורה המתאימה למצב הגוף שלי, אם הגוף שלי חם או קר בעקבות האימון.
 
אפשר היה לחבר את הצמיד הזה לתרמוסטט של מערכת חימום המים לרחצה אצלי בבית. כך, שהייתי נכנס להתקלח אחרי האימון, כשטמפרטורת המים במקלחת הייתה מותאמת לטמפרטורת הגוף שלי.
 
זו הדרך לספק שירות מותאם אישית לי ולמצבי בכל רגע. זה יכול להיווצר רק אם המכשירים ידברו זה עם זה, מה שבלתי אפשרי כיום.
 
לכן, אם נייצג כל מוצר כזה באופן וירטואלי בענן, נוכל לספק תובנות בחיבור הישיר בין החפצים. זה מה שיביא תועלת לאנושות. כל מה שיש אצלך בבית ניתן לחיבור דרך הענן.
 
תחשוב על חיבור המקרר עם התאורה, חיבור התאורה עם הטלוויזיה וכך הלאה. הכל יסתנכרן לפי מיקומך, לפי מה שאתה עושה או מתכוון לעשות ויותאם אליך. כיום, כל מוצר עובד בנפרד בלי כל קשר למוצרים שלידו.
 
הפתרון שלנו עונה על בעיות השיהוי: חצי שניה שיהוי במעבר לענן הלוך ושוב, זה מהיר יותר מכל פעולה ידנית שלא תעשה. אנו גם מספקים כלים כדי לנטר אם יש בעיות בקישוריות בין מכשירים ואיך לפתור את הבעיות הללו. כ"כ, פיתחנו מערכת אבטחה סביב הפלטפורמה. כך, שהנתונים האישיים שלך וכל המידע שלך יישארו מוגנים בענן".
 
שאלה: מי יהיה מעוניין להשתמש במערכת החדשה הזו?
תשובה: "לעניות דעתי: כל מי שמפתח מוצרים ופתרונות לעולם ה-IoT, החל מסטארטאפ בתחילת דרכו וכלה בחברות ענק, לרבות חברות התקשורת והאינטגרציה למינן.
 
כל מי שמחפש קישוריות בין מוצרים, אנו מספקים את הפתרון 'ישר מהמדף'. לא צריך להמציא את הגלגל, כי אנו כבר המצאנו אותו.
 
רוב השוק עדין לא מבין מה זה תאימות בין מכשירים. גישת ה-Silos עדיין שולטת בשוק ומפריעה לו להתפתח. יש יותר מדי אגו".  
 
שאלה: יש מי שמשתמש במערכת הזו, שניתן לדווח עליו?
תשובה: "בהחלט. יש כבר לא מעט מאז שעלינו לאוויר במאי 2016. למשל, חברת הענק הצרפתית Legrand, שהיא בעיקר ספק ויצרן של מתגים לחשמל. היא רצתה לחבר את מתגי החשמל שלה לעולם ה-IoT ולחבר אותם לשאר המערכות החשמליות הקיימות בבית ובמשרד. זה כבר עובד.
 
תחשוב על מצב, שבו אתה נכנס לחדר הסלון כדי לראות טלוויזיה. ברגע שאתה פותח את הטלוויזיה, הטלוויזיה מתחברת לשקעי התאורה ומודיעה להם להנמיך את התאורה. כך, שתתאים בדיוק לצפייה בטלוויזיה. אתה יוצא מהסלון ונכנס לאמבטיה, התאורה מתאימה את עצמה, שהיא תדלוק רק באמבטיה ובחדרים בהם אין אנשים בבית התאורה תיכבה והמזגן יתאים את פעולתו לזמן שאתה באמבטיה. זה הכוח והיכולת של חיבור בין מכשירים.
 
אנו גם פונים לסטארטאפים המפתחים IoT ולא יודעים איך להתחבר לענן ולא יודעים לחבר את המכשירים שלהם בענן. אנו תומכים בסטארטאפים ומספקים להם שימוש במערכת בחינם עד גבול של 160 מסרים ליום. מעבר לזה צריך לשלם מחיר מאוד אטרקטיבי עבור האחסון והתנועה לענן".
 
שאלה: מתי המנורות אצלי בבית ידברו עם המקרר, עם המזגן ועם הטלוויזיה?
תשובה: "אצלי בבית זה כבר עובד. כל המוצרים שלי בבית, כולל הקומקום החשמלי, מחוברים לרשת ומדברים זה עם זה. כל המכשירים משרתים את הצרכים שלי באופן שקוף ואוטומטי. אם אני רוצה לשנות איזה פרמטר, אני עושה זאת בסמארטפון שלי.
 
אני מאמין, שזה יחל להתפשט בשוק במהירות ותוך כמה שנים כבר לא תשאל את השאלה הזו".
 
שאלה: למה מבחינה טכנית אי אפשר היה לעשות את החיבור בין המוצרים בבית ישירות, בלי שהם ידברו ביניהם דרך הענן?
תשובה: "אתה יכול לענות על זה בעצמך. תסתכל על הטלוויזיה החכמה, שיש לך בבית, ותראה, שחיבור שלה לרשת האינטרנט נעשה או בכבל או ב-WiFi. במנורות החשמל ובמתגים הכניסו ZigBee. שתי הטכנולוגיות הללו לא מדברות זו עם זו בשום צורה.
 
אתה הולך עם צמיד חכם על היד, שהוא יודע לדבר עם האינטרנט רק בבלוטוס' (Bluetooth). הבלוטוס' לא יודע לדבר עם שום טכנולוגיה אחרת.
 
לכן, אין ברירה אלא לדבר דרך הענן. כיום, כל יצרן בנה Silo של קישור נפרד לענן שלו. זה יצר מצב בלתי אפשרי בעולם ה-IoT. אנו באים לפתור את זה.
 
יתרה מכך. אם אין אינטרנט, זו בעיה עבור ה-IoT. אתה יכול 'להדליק נרות' אם נעלם לך האינטרנט במוצרי ה-IoT הקיימים. אתה פשוט חסר אונים והחפצים נעשים חסרי תועלת. הכל נופל. לכן, אנו מתכננים את המערכת, שתמשיך לעבוד גם בזמן שאין לך אינטרנט.
 
אנו לא מעוניינים, שתפחד מה יקרה אם האינטרנט נופל או לא קיים. אנו אומרים לך: הטלוויזיה שלך תמשיך לעבוד גם בלי אינטרנט. נהינו תלויים כל כך באינטרנט, שאנו בכלל לא מבינים איך חיינו קודם".
 
שאלה: למה שאנשים יבטחו במערכת שלכם?
תשובה: "רוב האנשים בעולם המערבי כבר משתמשים בשירותי בנקאות על הסמרארטפון שלהם. כמעט כולם מאמינים במערכות האבטחה, שהבנקים משתמשים בהן באפליקציות שלהם. אנו משתמשים בדיוק באותן המערכות, שהבנקים משתמשים בהן, באותן שיטות אבטחה והגנת סייבר.
 
אם אתה סומך על האבטחה בשימוש בשירותי הבנקים, אין כל סיבה שלא תסמוך על השימוש במערכת שלנו. אצלנו לא עובר כסף במערכת. כך, שזה הרבה פחות קריטי. אנו מגינים על התקשורת שלך באותם פרוטוקולי ההגנה, שהבנקים משתמשים בהם.
 
מלבד זאת, בוא נחשוב בהיגיון. מה יקרה אם יתקפו אותך? מה כבר יכול להיות? את מי זה בכלל מעניין מהם המוצרים הקיימים במקרר שלך? הרי ממילא יש למפרסמים מידע על כל ההרגלים שלך, רק מזה שאתה משוטט באינטרנט וקורא חדשות או רואה סרטוני יוטיוב.
 
אני מאמין, שאנו נותנים למשתמשים את ההגנה ברמה הטובה ביותר, שאנו מסוגלים לספק. בכל מקרה, גם אם הייתה פריצה, זה לא סוף העולם. אי אפשר לגנוב לך כסף או נכסים ממשיים, במערכת שלנו. ניתן רק לשלוף מידע עליך, מידע, שממילא נאסף עליך כל הזמן בדרכים אחרות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ד"ר Luc Julia: "אני חולם ומקווה, שהמערכת שלנו תהיה בכל מקום. בכל בית ובכל משרד. מבחינתי, זו הפלטפורמה השלישית בעולם הקישוריות, שאני מפתח בקריירה שלי.
 
בתחילת הקריירה שלי בעולם הקישוריות, פיתחתי פלטפורמה ל-HP כדי לחבר את המדפסות שלה לענן שבנתה. אחרי כן פיתחתי את מערכת Siri בענן, מערכת, שנרכשה ע"י אפל וכיום מאד מצליחה. כיום אני בסמסונג, עם הקישוריות של עולם ה-IoT.
 
ב-2 הפלטפורמות הקודמות, ב-HP ובאפל, יש כיום מאות מיליוני מוצרי קצה המחוברים לענן של HP ואפל. כעת אני מאמין, חולם ומקווה, שלמערכת של ה-IoT יתחברו מיליארדי מוצרי קצה. זו קפיצת מדרגה מאוד משמעותית מבחינת הסיפוק העצמי שלי במערכות, שאני מפתח. זה שוק ענק פי כמה משוק המדפסות ומשוק מוצרי אייפון של אפל.
 
השוק, שאני עוסק בו כיום, הוא שונה בכך, שהוא שוק של Crowd Sourcing. זה שירות המספק ויספק קישוריות למיליארדי מוצרי קצה ויכול להפיק תובנות חדשות משפע המידע הנצבר (Big Data) מהקישוריות הזו, שבין המוצרים. זו הגשמה של חלום ענק.
 
ה-IoT של היום כבול ב-Silos ולא מביא שום תועלת לאדם לאורך זמן. האגו בין החברות, שלא רוצות לדבר זו עם זו, הורס את עתיד ה-IoT. אני מאמין, שהפתרון שלנו יסיים את התקופה הזו ויאפשר קישוריות שקופה ותקשורת בין מכשירים. בענן אפשר לעקוף את האגו של כל היצרניות הגדולות בעולם של כל המוצרים החשמליים שיש לך בבית או במשרד".
 
IOT



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים