Telecom News - ניתוח אנליסט שוק התקשורת: ואם ביבי לא יהיה שר התקשורת?

ניתוח אנליסט שוק התקשורת: ואם ביבי לא יהיה שר התקשורת?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> ניתוח אנליסט שוק התקשורת: ואם ביבי לא יהיה שר התקשורת?
ניתוח אנליסט שוק התקשורת: ואם ביבי לא יהיה שר התקשורת?
מאת: ערן יעקובי, 5.2.17, 15:58ערן יעקובי

אם יחדל בנימין נתניהו לכהן כשר תקשורת או אפילו כראש ממשלה, הדבר רק יטיב עם שוק התקשורת, קבוצת בזק וככל הנראה גם עם קבוצות התקשורת האחרות.

אנסה להראות כאן, שההתעסקות הבלתי פוסקת של המדיה, פוליטיקאים שונים ומשקיעים ישראלים בבורסה ביחסי החברות של ראש הממשלה עם בעל השליטה בבזק, אינה פרופורציונאלית כלל למידת ההשפעה של חברות כזו, ככל שקיימת והדבר רק פוגע בשוק התקשורת ללא יוצא מן הכלל.

בהמשך לעתירה, שהגישו לפני כשבוע וחצי התנועה לאיכות השלטון והמחנה הציוני, נגד המשך כהונתו של בנימין נתניהו כשר התקשורת, בג"ץ הוציא בשובע שעבר (31.1.17) צו על תנאי המורה לראש הממשלה לנמק מדוע לא ישעה את עצמו מתפקידיו גם כשר התקשורת וגם כשר החוץ. נתניהו ייאלץ להגיש תשובה בעניין עוד 3 שבועות.
 
הבחירות האחרונות התקיימו ב-17.3.15, לפני כשנתיים. כידוע, בהרכבת הממשלה לאחר הבחירות, ראש הממשלה מינה עצמו גם לשר החוץ וגם לשר התקשורת. משרד התקשורת הדל יחסית באמצעים ובתקנים, שימש קרש קפיצה לאחדים ולאחרים כבמה מרכזית לייצור כותרות. לטעמי, המשרד מייצר רעש גדול מאד ביחס לגודלו ולהחלטות/רפורמות וכדומה שהוא מקבל ו/או מיישם. הסיבה היא כמובן ההד הציבורי הנובע מנגיעה בגופי המדיה המייצרים את סדר יומם של האזרחים במדינה וכמובן של הפוליטיקאים, שקרנם עולה או נופלת הרבה פעמים ע"י גופי המדיה השונים.
 
אפשר עוד לכתוב הרבה על מעללות שר התקשורת/מחליפו בענייני בזק/מנכ"ל משרד התקשורת והפקידות הבכירה שם. בפועל, בשנתיים האחרונות הקשר, שבין ראש הממשלה לבעלים של בזק, לא יורד מסדר היום. רק נציין, שבעתירה מצאנו יותר טענות כלפי קשרים עם המו"ל של ידיעות אחרונות, ערוץ 10 וישראל היום. הנושא של הקירבה לבעלים של בזק כמעט ולא נמצא שם, אם בכלל (אולי במרומז).
 
חשבתי לעצמי, שיהיה מעניין לבדוק מספר פרמטרים בשנתיים האחרונות כדי להצביע על "תרומת" הקשר כביכול למניית בזק, להפעלת בזק וכד'. מובן מאליו, שאי אפשר לקשור קשר ישיר בין הממצאים לבין היות בנימין נתניהו שר התקשורת. אולם, הגעתי למסקנה די ברורה, שאסביר אותה בסוף: אם ביבי לא יהיה שר התקשורת יותר, יהיה טוב הרבה יותר לקבוצת בזק ובמידה רבה גם לקבוצות האחרות בשוק התקשורת.
 
כמה ממצאים (מבקש שוב לא להיתפס לכל אחד מהם ולנסות להסביר, אלא להסתכל על התמונה הגדולה):
 
גרף
 
  • עסקת אלקטרה - גולן דווחה בשבוע הראשון של ינואר 2017 ואז זינקו מניות סלקום ופרטנר. גם אם נתעלם מהזינוק במניות הסלולר בתחילת ינואר השנה, ניתן לראות, שמניית בזק, אמנם השיגה תשואה טובה יותר ממדד ת"א 25. אולם, לאורך כל השנתיים האחרונות, הקו הצהוב (בזק) נמצא במרבית המקרים מתחת לקו הכחול (סלקום) ולקו האדום (פרטנר). קשה לאבחן כאן ביצועי יתר של מניית בזק בשנתיים של ביבי כשר התקשורת.
נקודות נוספות:
  • הכנסות הקבוצה כולה ב-9 החודשים הראשונים של 2016 קטנו בכ-3% מהכנסות 9 החודשים האחרונים (מאז הבחירות במרץ 2015) ב-2015. כמובן, שלא מוכיח שום דבר אבל...
  • ה- EBITDA בהשוואת אותן תקופות קטן בכ-5.5%. נזכיר, שברמת הקבוצה אין הרבה משמעות לעונתיות בעיקר כאשר הרבעון השלישי נמצא ב-2 התקופות. עם זאת, חגי תשרי ב-2016 נפלו כולם ברבעון הרביעי, שאנו עדיין לא רואים.
  • במבט על נתונים תפעוליים: בזק קווי איבדה כ-74 אלף קווי טלפון מסוף הרבעון הראשון של 2015 ועד סוף הרבעון השלישי של 2016. נציין, שב-2014 כולה, החברה איבדה בסה"כ כ-11 אלף קווים וב-2015 כולה כ-24 אלף קווים. ב-3 רבעונים של 2016, החברה איבדה כ-44 אלף קווים. ה-ARPU  לקו ירד מ-63 ש"ח ב-2014 ל-58 ש"ח כיום.
  • השוק הסיטונאי החל בתחילת 2015 ובסוף הרבעון ה-3 של 2016 מונה כ-347 אלף מנויים. בסה"כ ב-2016 עד כה, ישנם כ-60 אלף מנויי פס רחב חדשים בלבד. את מבנה השוק הסיטונאי והמורכבות שבהפעלתו, לא ייסד שר התקשורת הנוכחי. התרעתי פעמים רבות, שזהו מבנה מסובך ושבזק תרוויח בו הרבה יותר מהמתחרות הרוכבות על התשתית שלה. הבעיות הוצפו הרבה לפני שרוה"מ החל לכהן כשר התקשורת. עוד בנושא -  IBC (אנלימיטד) נדונה לכשלון כבר ביום היווסדה וגם על כך יש מספיק פרסומים. זה שהמיזם עדיין לא נקבר, זה אולי בזכות או בגלל רוה"מ...
  • לגבי מצבה של פלאפון, אי אפשר להגיד שהוא השתפר מיום הבחירות האחרונות. נהפוך הוא. אולי חבר של בעל השליטה היה דורש נחרצות ואכיפה הרבה יותר גדולים כלפי מי שביזה את הרגולציה וכמעט חיסל את שוק התקשורת כולו.
  • לאחר שנים של גיוסים חיוביים, חברת yes דווקא החלה לאבד מנויים מאמצע 2015 וזה כמובן לא קשור לרוה"מ, אלא לתחרות בריאה מצד סלקום וגם מצד HOT ונזכיר, ש-yes היא החברה היחידה, שאינה משווקת טריפל לא פריק. כלומר, עמדת הנחיתות שלה לא השתפרה מאז הבחירות, אלא להיפך. אישור מיזוג עם yes עם בזק עבר אסיפה כללית של משקיעי החברה כעסקת בעלי עניין שבה "הנגועים" לא הצביעו.
  • גם מצבה של בזק בינלאומי לא השתפר, אלא הורע בשוליים.
  • כמובן שכל אחד מוזמן לבדוק את הנתונים של קבוצת בזק מאז הבחירות. נדגיש שוב, שאין מדובר כאן במחקר מדעי ובקורלציות מוכחות, אבל זה בדיוק מה שאני מנסה לומר. אין קשר בין ביצועי החברות בשנתיים האחרונות לטענה, שראש הממשלה מקדם את בזק. מה בכל זאת קורה: סיפור גולן טלקום הוא סאגה ארוכה ומתמשכת המבזה את שלטון החוק בישראל. ביטול הפרדה מבנית אולי נמצא בכותרות אבל לא נראה שהיישום שלו מתקרב. IBC היא גוויה שלא ברורה דרכה/ סלקום מצליחה בעולם הטלוויזיה. פרטנר עדיין לא שם מסיבותיה. הדבר הבולט ביותר הוא כמובן, שאף אחד, למעט בזק, לא מצליח להרוויח מהשוק הסיטונאי. אולם, זה כאמור, אשמת מי שעיצב אותו כך ולא שר התקשורת המכהן. עוד עצה: נסו להיזכר מתי ואיך משרד התקשורת (שהשית את הקנסות הגבוהים ביותר על קבוצת בזק בשנתיים האחרונות) עזר בדיוק לבזק. רק אל תגידו, שהוא לא אוכף החלטות, כי בזה הוא לא הצטיין אף פעם. משרד התקשורת פשוט משותק, פועל עם שר שאסור לו ועוד ממלא מקום שמותר לו בכאילו ועוד מנכ"ל שעסוק במיקרו רגולציה ועוד פקידים שאגב לא מעט מהבכירים פרשו בשנתיים האחרונות.
מה השורה התחתונה?
  • בכל כנס אנליסטים של כל אחת מחברות התקשורת עולה השאלה "כמה ביבי עוזר לשאול?" ואיך זה משפיע על בזק? על סלקום? על פרטנר? אף פעם לא קיבלנו תשובה מלומדת בנושא. אבל הרעש סביב הנושא קיים בכל שיחה על שוק התקשורת. המדיה לא מהססת להשתמש בטענה זו וכמובן שהפוליטיקאים מכל גווני הקשת, חוגגים על טענות אלה (שוב אני לא נכנס לסיקור של וואלה!, אלא להטבות, שכביכול מקבלת קבוצת בזק).
  • היו בעבר דיבורים בשוק ההון על "הקרבת" גולן בתמורה לשקט בנושא השוק הסיטונאי מצד חברות הסלולר ועוד כל מיני רעשים, שייעלמו כאשר רוה"מ לא יהיה עוד שר התקשורת. בפועל כל תחלואי הרגולציה המשיכו כאילו כלום ובאופן די שווה כלפי כולם. טיפול ענייני יהיה רק כאשר תהיה רשות מקצועית.
מה אני מציע?
  • המקום בו בזק סובלת מהקשר המדובר הוא קשה מאד לכימות, משפיע תכופות על שער המניה בלי שקרה שום דבר ומייצר חוסר ודאות לגבי השקעה בחברה, ששוויה קרוב ל-20 מיליארד ש"ח ועוד 2 חברות, ששווין המצרפי הוא גבוה מ-7 מיליארד ש"ח ויש עוד חברות פרטיות.
    • פוליטיקאים יקרים ואנשי המקצוע - תגבירו תחרות, תשימו ברקסים לחברה בשל גודלה, עוצמתה ויכולותיה היכן שצריך, תענישו אותה אם צריך (מישהו אמר מכשירי זמיר ועפרוני?), תעודדו אותה להשקיע בתשתיות, לקדם טכנולוגיות, להיות הוגנת מול הצרכן. מנגד, תפסיקו לשפוט אותה, לשנות את חוקי העסקים הרגילים המקובלים (כמו הכרה בהפסדים לצורך מס, שבטעות קראתם להם מתנה לבעל השליטה), במקרים מסוימים גם תפסיקו להפר הבטחות, ששרים קודמים הבטיחו והכי חשוב תפסיקו להשפיע על המשקיעים רק כדי לצעוק יותר חזק ולקדם את עצמכם.
    • כך גם צריכים להתנהל המשקיעים -  תנתחו את רמת התחרות, הדו"חות הכספיים, את היכולות הטכנולוגיות, את ההוגנות מול הצרכן, את מחיר המניה ותשואת הדיבידנד ביחס לחברות דומות מחו"ל ותתעלמו מהאמירות האינטרסנטיות של הפוליטיקאים ו/או של עיתונאים בשירותם. תנקו רעשים כפי שעושים המשקיעים הזרים ואז תחליטו אם המניות יקרות או זולות ואם כדאי להשקיע בהן או לא.
  • בקיצור הדבר הטוב ביותר עבור שוק התקשורת על שלל מרכיביו: בזק, בעליה, מנהליה, משקיעיה ואותו כנ"ל כלפי שאר חברות התקשורת (ובסוף גם הצרכן), יהיה כנראה, שר שאינו ממפלגת השלטון ובוודאי אינו כזה הנחשב לחבר של בעל השליטה. כשהמשיח יגיע תהיה כאן רשות תקשורת עצמאית ולא פוליטית. אם ביבי לא יהיה שר התקשורת זה יהיה רק טוב לכולם והדבר הכי חשוב בעקבות הכתוב למעלה - תמשיכו לפעול במניות כאילו הוא כבר לא שר ואל תקנו או תמכרו מניות תקשורת ביום שהוא כבר לא יהיה השר, אלא נתחו רציונאלית.
דבר אחרון:
  • את הכתוב למעלה כתבתי לקראת סוף השבוע האחרון. בינתיים, אפשר לקרוא במדיה על כך, שגולן טלקום עותרת לבית המשפט כדי שבנימין נתניהו ימנע מלפעול כשר התקשורת בעניין הקנס, שהטיל עליה משרד התקשורת לאחר שלא עמדה בתנאי הרישיון ופירקה את רשת האנטנות שלה. אפשר לפתוח לדיון גם את הסיפור הזה בהיבט של: האם זה הדבר הכי חכם, שגולן יכולה לעשות כעת לאחר שקיבלה הצעה לרכוש אותה בסכום לא מבוטל של כ-350 מיליון ש"ח, כאשר גם משרד התקשורת וגם הממונה על ההגבלים צריכים עוד לאשר את העסקה? ואם העתירה תתקבל, יהיה למשרד קל לאשר אותה? בכל מקרה, כאשר קוראים את הכתבות לעומק, מבינים כי ייארכו עוד חודשים רבים עד להכרעה בנושא הקנסות וכנראה גם המיזוג עם אלקטרה צריכה. יהיה מעניין לראות כיצד גולן, שאינה שייכת עדיין לאלקטרה, תתנהג גם עם לקוחותיה וגם עם ספקיה ובראשם סלקום...
אבל, העתירה הזו, רק ממחישה את הפלונטר, שמייצרת נוכחות שר תקשורת, שנמצא תחת כל כך הרבה מגבלות וספקות.

מאת:  ערן יעקובי פברואר 2017
מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר.
 

 
ניתוח



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים