פורסם עוד שימוע תלוש מכל מציאות בתחום השוק הסיטונאי

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> פורסם עוד שימוע תלוש מכל מציאות בתחום השוק הסיטונאי
משרד התקשורת ממשיך במסורת של התעלמות מהציבור ומנציגיו המוסמכים והוציא עוד שימוע בתחום "השוק הסיטונאי", שלא יוביל לשום דבר מועיל לשוק. בזק תמשיך "לקרקס" את משרד התקשורת ו"לעשות קופה" על חשבון המתחרות בה. 
מאת: אבי וייס, 17.5.16, 08:00שלמה פילבר

בעוד שבעולם מזמן עברו לסיבים עד הבית, אצלנו מתעסקים עם טכנולוגיות של שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת.  למשל: באיחוד האמירויות הערביות (UAE) בוצעה פריסה של FTTH לבתים בכל רחבי UAE. כך, שכיום 85.4% מהבתים ב-UAE מחוברים בסיבים לפס הרחב במהירויות של כ- 500 מגה. בעומן (שכנתה הדרומית של UAE) החלו לפרוס רשת IoTבאירופה מתעסקים עם השדרוג של רשתות חברות הבזק ל-G.fast, ואצלנו מתעסקים שוב ושוב, בלי הפוגה, עם טכנולוגיות העבר, שלא קיימות כבר בשום מקום בעולם. 

במדינה, שמכנה את עצמה Startup Nation (אבל בפועל יש בישראל 2 מדינות שאין בינהן שום קשר, בגלל קשרי הון-שלטון, כמנותח בהרחבה כאן), יכול משרד התקשורת הישראלי להוציא באמצע 2016 שימוע בלי שאיש מבין למה זה קורה ומה המשמעויות של השימוע הזה.

ביום 2.5.16 הוציא משרד התקשורת הודעה לציבור ולתקשורת (כאן). באופן די מפתיע, רוב העיתונות לא ביצעה Copy & Past להודעה הזו ולא ניתחה אותה. למה? כי כנראה היו בהודעה יותר מדי מילים באנגלית (למעשה ראשי תיבות מוזרים דוגמת: SLA ו-BSA). 

כעבור מספר ימים, פורסם באתר המשרד (כאן) הנוסח המלא של השימוע הטרי. גם זה עבר בשקט ללא דיווחים בעיתונות המסורתית. אני די משוכנע, שמי שיצליח לקרוא את המסמך הזה מתחילתו ועד סופו, לא יצליח להבין אותו. זה לא מקרי.

הסבר: מסמך השימוע הארוך הזה לא מיועד לאיש. זה מהלך טכני הנוגע לבג"ץ 8976/14 (שאודותיו כתבנו בהרחבה כאן), שמשום מה היה חסוי זמן רב וכעת עומד להיגמר ב"קול ענות חלושה", תוך "מריחת השופטים" בבית המשפט העליון ע"י "קליקת הפרקליטים ועושי דברם". זה הכל. זה מספיק חמור (מבחינה ציבורית), אך אין לשימוע שום משמעות מעשית. 

מדובר (שוב) בנייר של שימוע הזוי לחלוטין, אוסף של מלל ארוך וחסר כל פשר מבית היוצר של משרד התקשורת הישראלי (היו מסמכים ארוכים יותר שהוגשו לשופטי בג"ץ, מאות עמודים של מלל חסר כל פשר, כמיטב היוצר של "קליקת הפרקליטים"). זה פשוט יוצא כחלק משלל "המריחות" של משרד התקשורת סביב "השוק הסיטונאי", שוק המתנהל "בהצלחה רבה" (לפי גרסת משרד התקשורת).

מי שלא מרגיש, יש כאן סדרת מהלכים, שבמכזם מהלכים מאוד מתוחכמים של בזק, ש"מורחת" את כולם ודי בהצלחה, מלמעלה עד למטה. התוצאות של כל המהלכים הללו מופיעות בדוחות הכספיים של בזק לבורסה... 


בתחום "השוק הסיטונאי" מאז שנולד ועד היום, עוסקים אנשים, שאין להם "מושג ירוק" במה מדובר, הכותבים מונחים שאין להם צל של מושג מה הם אומרים. "ועדת חייק" לא כללה אפילו מהנדס תקשורת קווית אחד עם ניסיון וידע מתאים בתחום מתגי התקשורת של בזק, והמצב הזה לא השתנה עד היום. לכן, הפוך מתחזיות משרד התקשורת, השוק הקווי מייצר לבזק עוד ועוד כסף ומתחרותיה שוקעות עמוק יותר (בנוסף לפארסה בשם גולן טלקום).. 

המשך הקרקס הבלתי נגמר הזה נמצא כעת בשימוע מקביל, שנועד להכניס את הוט למסגרת השוק הסיטונאי. עוד סרט דמיוני כמיטב מסורת ה-VR מבית היוצר של משרד התקשורת. למרות "הקלף הסודי" שמשרד התקשורת שלף לאחרונה נגד הוט (גיוס מנהל ההנדסה לשעבר בהוט), אין סיכוי למהלך הזה (שנפתח מול הוט) להצליח.  

למה השימוע החדש בנוגע לרמות השירות של בזק ב"שוק הסיטונאי" לא יצליח ויישכח די מהר (למעשה הוא כבר נשכח, כי איש לא מבין אותו ולא פרסם ניתוח אודותיו)?
  • כי כרגיל, ראשי משרד התקשורת חושבים, שהם מבינים הכל ויודעים הכל, ולכן אין צורך לשאול את הציבור ונציגיו המוסמכים בעניינים הנוגעים לציבור. השימוע הזה מופנה רק לבעלי ההון והעניין (מעבר לעובדה, שחצי מלוח התפוצה של השימוע מופנה לחברות, שלא קיימות). לכן ברור, שאין לשימוע שום סיכוי להצליח. כל עוד משרד התקשורת חושב, שהוא מקבל את רצון הציבור באמצעות חלימה בלילה, או איזה תהליך של טלקינזיס והעברת מחשבות, כך תיראנה החלטות משרד התקשורת הישראלי (מה שלא קיים בשום מדינה אחרת בעולם המערבי). 
  • כרגיל, מנכ"ל משרד התקשורת חושב, שכולם מטומטמים (יכול להיות שהוא צודק..), ולכן הוא יכול לזרוק בשימוע שפע של מונחים מקוצרים באנגלית, בתקווה שאיש לא ישים לב. אז אני שמתי לב, איך בעמוד השני של השימוע, הוכנסה טבלת השוואה לאירופה. אבל מי שהכניס את הטבלה החשובה הזו לשימוע שכח למחוק את המקור של הטבלה הזו באנגלית. באנגלית כתוב: Wholesale Line Rental 2013. מי שקורא את האתר הזה יודע שרגולציית WLR (ראשי התיבות של Wholesale Line Rental) לא קיימת במדינת ישראל. יתרה מזה: ניסיון של מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) להכניס את הטלפוניה של בזק למסגרת רגולטורית של WLR, נתקל בהתנגדות רבתית של כולם (החל ממשרד האוצר וכלה ב"חפרפרות" שיש במשרד התקשורת עצמו), והרעיון הזה נפל ומת. אז איך פתאום ה-WLR "קם לתחיה" וחזר לככב במסמך שימוע חדש, כאשר אין דבר כזה בישראל?? לכן, אי אפשר להשוות תפוחים לעגבניות, או להשוות BSA ל-WLR!
  • אם לא די בכך, השימוע מטיל חובה על בזק (ומשום מה גם על הוט) לפרסם באתר שלה שפע של נתונים ומידי חודש על פעילות הטכנאים של החברה (כל מה שהם עשו בפירוט מלא, יומי ושעתי, אצל כל לקוח). לא שמעתי בשום מדינה בעולם, שחברות התקשורת מפרסמות את פעילות הטכנאים שלהן באתר האינטרנט של החברה. מהיכן צץ הרעיון האידיוטי הזה לשלמה פילבר? האם הרעיון הזה בא לו בחלום (אותו חלום בו הוא קיבל את ניתוח ציפיות הציבור לרמת השירות ב"שוק הסיטונאי")?? שאלה מעניינת ביותר. ברור לי, שמדובר בבדיחה נוספת ל-1 באפריל, שתיגרס בקרוב ב"מגרסה של שמילה".
בדיחה



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים