Telecom News - רשמים ותובנות מכנס "עיר חכמה" מוסקבה יולי 2018 Moscow Urban Forum

רשמים ותובנות מכנס "עיר חכמה" מוסקבה יולי 2018 Moscow Urban Forum

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> רשמים ותובנות מכנס "עיר חכמה" מוסקבה יולי 2018 Moscow Urban Forum
רשמים ותובנות מכנס "עיר חכמה" מוסקבה יולי 2018 Moscow Urban Forum
מאת: מיקי ברקאי, 1.8.18, 11:40כנס ערים חכמות מוסקבה

הכנס נערך לאחר משחקי המונדיאל בסיסמה: Megacity Future: New Space for Living. ההיערכות למונדיאל בתחום התחבורה נמשכה שנתיים. האם מוסקבה היא עיר חכמה? ומה זה נוגע לירושלים, חיפה, נתניה?

"כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו". ציטטה מפורסמת זו הפותחת את הרומן "אנה קרנינה" מאת לב טולסטוי תשמש אותי בגיבוש תובנות ורשמים מכנס "עיר חכמה", שנערך במוסקבה בשבוע החולף אליו נשלחתי מטעם Telecom News. ואיזה מקום מתאים יותר ממוסקבה לצטט בו את טולסטוי? ובעקבות ציטוט זה: האם כל הערים החכמות דומות זו לזו?
 
כנסUrban Forum 2018  Moscow נערך בסיסמה: "Megacity of the Future: New Space for Living" באחת הערים הגדולות והחשובות בעולם, בירתה של המדינה הגדולה בשטחה בעולם רוסיה, ששטחה למעלה מ-17 מיליון קמ"ר, פי 800 ויותר משטחה של ישראל. ברוסיה יש כ-143 מיליון תושבים, מתוכם 12 מיליון בעיר מוסקבה, 17 מיליון יחד עם הערים הסמוכות. להשוואה – בניו יורק כ- 8.3 מיליון תושבים, בפריס 2.3 מיליון, בתל אביב  0.4 מיליון.סרגי סוביינין
 
הכנס מתקיים אחת לשנה החל מ-2011, ונחשב לגדול מסוגו בתחום פיתוח ערים גדולות (Megacity). המארחת היא עיריית מוסקבה בראשות סרגיי סוביינין Sergey Sobyanin (בתמונה משמאל, מתוך האתר הרשמי שלו), וראשי האגפים בעירייה, שמעמדם הוא של שר בממשלה מקומית. זה עתה סיימה הנהלת העירייה לטפל באירועי המונדיאל, שהתקיימו בהצלחה רבה. אמנם מוסקבה הייתה רק אחת מתוך 11 ערים, שאירחו משחקים, אך 12 משחקים, ובראשם הגמר, התקיימו ב-1 מ-2 האצטדיונים בעיר.
 
בצמוד לכנס האורבני הכללי, התקיים זו הפעם השישית כנס לעיתונות, עם דגש על עיר חכמה, שעליו אדווח כאן. בהמשך אתאר במה מתגאה עיריית מוסקבה בתכניות העיר החכמה שלה, והאם יש דמיון, הקבלה או חפיפה בין עיר חכמה במוסקבה לבין עיר חכמה בכל מקום אחר, ואבחן את תקפות המשפט הפותח בדבר המשפחות המאושרות ביחס לערים חכמות.
 
הכנס לעיתונאים נמשך יומיים, והשתתפו בו כ-60 כתבים ממדינות רבות, בחלקם דוברי רוסית. פגשתי לא מעט רוסים, שגרים בפורטוגל, נורבגיה או בגרמניה, וכותבים ברוסית ועל רוסיה. בנוסף להם השתתפו גם כתבי טלוויזיה, עיתונות מודפסת ועיתונות אלקטרונית ממדינות רבות. תחת הכותרת It's time for Moscow יצאה עיריית מוסקבה מגדרה, כדי להציג את ההתקדמות הרבה של העיר, ואת רצונה לפתח שיתופי פעולה בינלאומיים.
 
סימן מובהק לכך הוא תפקיד שר לשיתופי פעולה בינלאומיים בעיריית מוסקבה, אותו ממלא סרגיי צ'ריומין Sergey Cheryomin, שגם פתח את המושב הראשי של הכנס. במושב זה הציגו נציגי העירייה ברמת שר או ראש אגף את העיר, ואת התפתחותה בתחומי תחבורה, בריאות, דיור, בטחון, מידע לתושבים, תיירות, חינוך ועוד.
 
גולת הכותרת של הנואמים הייתה המונדיאל, שהסתיים כשבוע לפני הכנס, והוצג על ידם כהצלחה גדולה. סקירה ממוקדת בתחום התחבורה, למשל, הציגה היערכות, שנמשכה כשנתיים, ובה ננקטו 35 צעדים שונים כדי לאפשר זרימת צופים, שחקנים וסגל אל 2 האצטדיונים במוסקבה ואל אצטדיונים נוספים בערים הסמוכות. בין הצעדים: נסיעה חינם בימי המשחקים בתחבורה ציבורית אל ומהמגרשים, סגירת מרכז העיר לתנועת מכוניות, הקמת אתר אינטרנט לציבור בנושא תחבורה ציבורית למשחקים, הקמת פורטל שליטה ובקרה ייעודי לגורמי התחבורה. הדובר ציין, ש-90% מהצופים הגיעו למגרשים בתחבורה ציבורית. הלוואי עלינו! אפשר לדמיין כיצד היו נראים הכבישים במוסקבה לו עשרות אלפי מכוניות פרטיות היו מנסות להגיע למגרשים ולחנות באותו זמן, או לצאת מהם לאחר סיום המשחק.אלכסנדר פוליאקוב מימין
 
את אלכסנדר פוליאקוב Alexander Polyakov, מנכ"ל החברה העירונית לתחבורה: MosTransProekt, שהציג את ההיערכות לתחבורה, ראיינתי בנפרד (בתמונה משמאל בצד ימין), ובקשתי התייחסותו לעיר חכמה.

נקודה מעניינת, שהעלה פוליאקוב, היא, שעיר חכמה מתאימה לתושבים חכמים, אחרת התושבים אינם מנצלים את היתרונות שלה. מוסקבה נעזרת בניסיון, שנצבר בערים אחרות, ופוליאקוב ציין כדוגמא את נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בחיפה.
 
סרגיי צ'ריומין Sergey Cheryomin, בתשובה לשאלה שלי, מסר, שעיריית מוסקה מקיימת קשרים שוטפים עם ערים בישראל, וציין במיוחד את ירושלים ואת נתניה.
 
במושב אחר הציגו נציגי חברות מסחריות את פרויקטי העיר החכמה, שהקימו במוסקבה ובערים אחרות, ואת היתרונות שאלה מביאים לעירייה ולתושבים. נציג אורנג', למשל, הציג פרויקט בתחום ניהול התחבורה, ששיפר את התחבורה ב-10%. יש לחברה חזון כיצד צריכה להראות עיר חכמה. אורנג' מציעה דרכים למוניטיזציה של שירותי העיר החכמה, כדי להפוך אותם גם למקור הכנסה לעירייה.
 
אחת הדוגמאות במישור האישי יותר היא, שכאשר לקוח נכנס לחנות הוא מזוהה מיד וניתן להתאים לו יחס אישי. לחברת התקשורת הרוסית MTS יש פתרון לאינטרנט של הדברים - IoT, כולל תקשורת מכונה למכונה IoT/M2M. אחד מהפתרונות המוצעים הוא שיתוף רכב על סמך תשלום המתבסס, בין היתר, על צורת הנהיגה Pay how you drive. גישה זו מתאימה גם לחברות ביטוח, שתתאמנה את הפרמיה לרמת הסיכון של נהג הרכב. MTS הכינה הצעות עיר חכמה כוללות ל-20 ערים.
 
נקודה מעניינת היא, שחברות תקשורת כמו אורנג' האירופית או MTS הרוסית אינן מסתפקות בקישוריות סלולרית, אלא מכוונות לוורטיקלים (מגזרים), כמו תחבורה, בטחון, חינוך ועוד. בכך הן הופכות לאינטגרטורים ולמנהלות פרויקטים כוללים. גישה דומה שמעתי רק החודש בעת ביקור בחברת פלאפון.
 
אפשר להבחין בחדירה של חברות תקשורת לתחום החדש יחסית של עיר חכמה, אולי כפיצוי על שחיקת ההכנסות בתחום הסלולרי ממנו באו, וודאי כמקור לחיבורים סלולריים רבים נוספים. הבנק העולמי קובע, שכלכלות הערים הגדולות צומחות מהר יותר מאשר כלכלות המדינות, מה שמסייע למפעילי התקשורת במיקוד שוקי היעד שלהן.
 
נמסר, שסקר של חברת הייעוץ PWC מדרג ערים בסולם עיר חכמה, ומוסקבה מקבלת בסקר זה ציון גבוה. האו"מ בדרוג Government Development Index EGDI 2018 E מעניק למוסקבה מקום ראשון. חברת התקשורת הרוסית MTS מציינת, שהדרוג של מוסקבה באימוץ שירותי ענן הוא 53%, לעומת המובילה סינגפור עם ציון 64%.
 
חברת Vision Labs, שפועלת במימון ממשלתי, מסייעת לתהליך קבלת ההחלטות בעירייה וכן לרגולציה - קביעת דרישות, התניות ומגבלות לשירותי עיר חכמה. לדבריה, המידע העירוני חייב להיות בפורמט דיגיטלי, כדי להשתלב בתהליכי עיר חכמה. בין היתר, עוסקת החברה בפיתוח יישומים למשתמשי קצה.
 
המארגנים השקיעו מאמצים רבים בתיאור יתרונותיה של מוסקבה כמקום לעשיית עסקים ולהתגורר בו, ובין היתר, הציגו דוגמאות של מהירות הטיפול ברישום חברה במוסקבה לעומת ברלין. מסתבר גם, שהשקעות גרמניות במוסקבה מסתכמות בכ-8.8 מיליארד דולרים. מקימים במוסקבה גם מרכזים רפואיים בשיתוף חברות ישראליות, בין היתר, כדי להחליף תיירות מרפא רוסית לישראל. רשת WiFi ציבורית וחינמית מכסה חלקים גדולים מהעיר, וכן אוטובוסים ומטרו. תקציב אגף מערכות מידע של העיר הוא 750 מיליון דולרים.
 
יישום מעניין, שהוצג בפנינו, עוסק בהתפשטות מחלות בין תלמידי בית ספר. המערכת מנתחת דיווחי מחלה של תלמידים, מחליטה האם קיימת התפרצות מחלה מדבקת (כגון שפעת), ושולחת מסרון SMS להורים, שלא ישלחו את ילדיהם לבית הספר, כדי שלא ידבקו. יישומים אחרים, שהוצגו בפנינו, נראים מוכרים לנו - קביעת תור לרופא באינטרנט, תשלום עבור חניה בטלפון. פירוט של מגוון השירותים והתייחסות אל החדשנות שלהם יבוא במאמר נפרד.
 
השר הממונה על בטחון בעירייה, ולדימיר צ'רניקוב Vladimir Chernikov, הציג את ההיערכות למשחקי המונדיאל, עם כמה יישומים מעניינים. בתחנות הגבול זיהו מצלמות פנים של חוליגנים מוכרים לשלטונות ואלה סורבו כניסה למדינה. טכנולוגיות אלו עדיין דרשו נוכחות פיסית של שוטרים ברחובות בזמן המשחקים.
 
הסיורים המודרכים, שנערכו לנו בעיר, שילבו תיירות רגילה יחד עם מסע יחסי ציבור, כדי להציג בפנינו לא רק את יופייה של מוסקבה, אלא גם את התפתחותה ואת תשתיותיה הטכנולוגיות. פארק הניצחון הוקם על גבעה המשקיפה על העיר, והוא מסמל את ניצחונה של ברית המועצות על גרמניה במלחמת העולם השנייה, ניצחון ,שעלה במחיר ניכר של חיי אדם. אותה גבעה הייתה גם מקום הכינוס של צבאו של נפוליאון, שצר על מוסקבה ב-1812 ונאלץ לסגת בגלל "גנרל חורף". גם המצור הגרמני על סטלינגרד ב-1942 הושפע ממזג האוויר החורפי, אך בעיקר מגבורת הלוחמים הרוסים.

גני התערוכה, שבצידה האחר של העיר, לעומת זאת, כוללים ביתן המוקדש לתצוגת קבע של מוסקבה עיר חכמה, ובו מציגים התפתחויות נוכחיות ועתידיות במגוון תחומים, בינם:
  • חינוך - לוח קיר, שבנוסף לכתיבה רגילה מאפשר הצגת תכנים דיגיטליים, וכן מדפסת תלת מימד;
  • רפואה - ריכוז ואיחוד רשומות רפואיות ממקורות שונים, וכוונה להפוך את המרשמים הרפואיים למותאמים אישית;
  • תחבורה - קבלת תמונת מצב משולבת של אמצעי תחבורה מגוונים, הן תחבורה ציבורית והן פרטית, בקרה ושליטה על רמזורים, ניהול כ-1,600 מצלמות;
  • בטחון - גישה לכ-160 אלף מצלמות המאפשרות מעקב אחר התרחשויות בעיר, כולל אפשרויות לזיהוי פנים;
  • ניקיון - מעקב אחר פחי אשפה ותכולתם, ואחר משאיות פינוי האשפה.
סמוך לביתן מוסקבה עיר חכמה נמצא ביתן קוסמוס, שמוקדש להצגת ההישגים של רוסיה בתחום החלל, כולל התא בתוכו הוחזרו קוסמונאוטים מתחנת החלל אל פני האדמה, דגם בקנה מידה 1:1 של תחנת החלל, חליפות החלל של הקוסמונאוטים ועוד.
 
באותם גני תערוכה יש ביתן ובתוכו דגם גדול של העיר מוסקבה, שמרשים את הצופים בהצגת ממדיה הגדולים של העיר. תצוגה אור קולית משלימה את הרושם.
 
ומדגם של העיר אל התמונה האמתית, בה צפינו מהקומה ה- 89, בגובה של 332 מטר, במגדל הגבוה בעיר. מצד אחד מראה מרשים של מוסקבה על מגדליה הצומחים במהירות, מצד שני פקקי תנועה ארוכים ומייאשים. מסר סמוי האומר: ראו כמה כבר התקדמנו, וראו כמה הרבה יש לנו עוד לעשות.
 
ובחזרה למשפט, שחיבר טולסטוי ,והשלכותיו. אני מאמין, שיש מן המשותף בין הערים השונות, אבל לא פחות מכך, יש גם נושאים ייחודיים ופתרונות מותאמים. התוצאה המעשית של אבחנה זו היא הצורך לפתח פלטפורמות הניתנות להתאמה, ותאפשרנה לעיר להפוך לחכמה בצורה יעילה, מהירה וכלכלית יותר. ומעבר לכך, כל עיר חכמה - בדרכה שלה.
 
בתמונה: מיקי ברקאי (שני מימין) ליד כרזת הכנס, עם משתתפים מרומניה, הודו, גרמניה ואיראן.
הכותב היה שליח Telecom News לכנס במוסקבה.

כנסב ערים חכמות מוסקבה
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים