Telecom News - תיק 1000: חקירת משה אשר וליאת גרבר מרשות המיסים ומאיר בינג מהאוצר

תיק 1000: חקירת משה אשר וליאת גרבר מרשות המיסים ומאיר בינג מהאוצר

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> תיק 1000: חקירת משה אשר וליאת גרבר מרשות המיסים ומאיר בינג מהאוצר

תיק 1000: חקירת משה אשר ועו"ד ליאת גרבר מרשות המיסים ומאיר בינג ממשרד האוצר והמשך עדכונים בתיקי האלפים
מאת: מערכת Telecom News, 30.5.23, 11:18משה אשר ועו,ד ליאת גרבר צילומי מסך


לאחר סיום עדותו של ארי הרו בתיק 2000 חוזרים לתיק 1000 עם חקירת משה אשר, (בתמונה משמאל, צילום מסך), ועו"ד ליאת גרבר, (בתמונה משמאל, צילום מסך), מרשות המיסים, ומאיר בינג ממשרד האוצר. הכתבה עוסקת בחקירתם ובהמשך העדכונים בתיקי האלפים ב-30.5.23.

הכתבה האחרונה מדיוני ביהמ"ש: יום מס' 4 בחקירה נגדית של עד המדינה ארי הרו ע"י עו"ד עמית חדד בתיק 1000 ויום מס' 5 בחקירה הנגדית של עד המדינה ארי הרו ע"י עו"ד נוית נגב בתיק 2000, החקירה החוזרת והמשך עדכונים בתיקי האלפים מ-24.5.23 עד 29.5.23 כוללכאן.

עו"ד ליאת גרבר הייתה ממונה על ניהול החקיקה ברשות המיסים: היא הייתה אמונה על ניסוח עיקר חקיקת המס החל מ-2011 וליוות את הליכי אישור החקיקה מול משרד האוצר, משרד המשפטים, ועדת השרים לחקיקה וועדות הכנסת השונות. היא גם שימשה כמנהלת שוק ההון בחטיבה המשפטית ברשות המסים וסגנית היועץ המשפטי ברשות המיסים.

משה אשר היה מנהל רשות המיסים. בשנים 2013-2018.מאיר בינג מאתר GOV

מאיר בינג, (בתמונה משמאל מאתר GOV), עבד באגף התקציבים במשרד האוצר במשך כעשור עד 2014, והגיע לתפקיד סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר. הוא היה בצוות ב-2012, שבראשו עמד מנהל רשות המיסים דאז דורון ארבל, שהכין את טיוטת החוק, שהעניקה לרשות המיסים כלים חדשים בהתמודדות עם ההון השחור, העמקת גביית מיסים והגברת האכיפה. בהצעת החוק היו כלולים שינויים במרבית חוקי המס לצמצום היקף העלמות המס, ייעול בגביית מיסים ודיווח לרשות המיסים ומלחמה בהלבנת הון ובהון השחור. כיום הוא המנכל" של המשרד לשיוויון חברתי.

שלושתם ישפכו אור על הניסיון להאריך את הפטור ממס למילצ׳ן ולהמשיך באי-דיווח על הון ועל הכנסות בחו"ל. משה אשר קיבל פניות דווקא מאנשי לפיד (ולא מאנשי נתניהו!!!) בעקבות פגישותיו של לפיד עם מילצ׳ן (שהסתיר את רוב רכושו באיי הבתולה), והתנגד להארכת הפטור.


תשומת לב שהדס קליין ניהלה חשבון סודי ומסתורי (לצרכי העלמות מיסים, ככל הנראה) של ארנון מילצ'ן בשוויץ - כאן (למה? באיזו סמכות \ מעמד? למה לא טיפלו בחשבון הזה עורכי דינו \ רואי החשבון הבריטים או הישראלים? זה לא ברור). מה שכן ברור, שארנון מילצ'ן היה מפעם לפעם מבלה בשוויץ עם בני משפחתו ואפילו היה מקרה מתועד ומופיע בפרוטוקולים שהדס קליין ביקרה אותו בשוויץ עם עורך דינה דאז - כאן

פרטים בכתבה: שוחד, מרמה והפרת אמונים? יאיר לפיד (בתמונה משמאל, צילום מסך) היה צריך להיחקר וכנראה לקבל כתב אישום - כאן.לפיד תמונת מסך
וכן מסמכים רבים יש כאן.

אלי ציפורי העלה פוסט נוקב בעניין "הפרת האמונים" (לכאורה) של יאיר לפיד בהיותו שר האוצר בחיפוי של עו"ד דינה זילבר - כאן

לקראת הדין - הסברים של המערכת: כפי שפורט בכתבה הנ"ל - כאן. הפניה של מילצ'ן ליאיר לפיד ב-3 הפגישות, שהיו איתו, נועדו בראש וראשונה ל-3 מטרות (מבחינתו):
1) למנוע מרשות המיסים לבטל בחקיקה את הפטור מדיווח על הון והכנסות בחו"ל.
2) להאריך את הפטור ממס ואת הפטור מדיווח ל-10 שנים נוספות על 10 השנים הקיימות על פטור ממס ודיווח, 10 שנים ראשונות, שמילצ'ן כבר קיבל ב-2009.
3) לסדר פטור דומה אבל בעילה אחרת (לא ישראלי חוזר אלא סוג של עולה חדש) לג'יימס פאקר.
את הסעיף הראשון והשלישי הצליחו לקבל מלפיד. את הסעיף השני של הארכה לעוד 10 שנים לא קיבלו, והתוצאה: מילצ'ן עבר יותר מאוחר לבריטניה, שם התנאים דומים ויותר טובים. 

הערה: מול האוצר התעסקו במיקוד של מניעת ביטול הפטור מדיווח!

להלן דיווח של מבקר המדינה מה קרה להצעת החוק של רשות המיסים, מה שמשה אשר תמך בה:
מבקר

דיווחים מזמן אמת תמיד עדיפים על כל ספין ושקר מאוחרים יותר (כאן תצלום של דיווח על לפיד ומילצ'ן מ"הארץ"). 

30.5.23: 
אאלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: במשפט נתניהו הסתיימה עדותו של עד המדינה ארי הרו. את התסכול של הפרקליטות ניתן היה לזהות בפליטת פה של עו"ד אלון גילדין ובהתנהלות של יהודית תירוש. הרו "לא סיפק את הסחורה" ושליחי הרוע התחילו להלך אימים - כאן.

בשידור התמלול מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאן

ג. חקירה ראשית של משה אשר ע"י עו"ד טפת מויאל רוטשילד:
משה אשר: "התחלתי את התפקיד במרץ 2013. שר האוצר היה יאיר לפיד. הבאנו לשולחן רשימה ארוכה של תיקוני חקיקה בענייני מיסים. ביניהם ביטול סעיף 14ד החלק של הדיווח והוראות הפטור מדיווח בסעיפים 134 ו-135. יש להם פטור ממיסים על הכנסות פאסיביות ואקטיביות מחו"ל וגם פטור מדיווח ל-10 שנים ופטור נוסף מדיווח לרשות המס בישראל בין אם זה פטור מדיווח על הכנסות שוטפות ובין אם זה פטור מהגשת הצהרת הון ונכסים שיש לעולה חדש.
במקביל לפטורים האלה הקיימים ביקשתי לבטל את הפטור מדיווח. היה סעיף נוסף 14ד. הייתה אפשרות להאריך את תקופת המס ותקופת הדיווח לעולים חדשים עד ל-10 שנים נוספות. מדובר בפטור נוסף מהכנסות מס. לאורך השנים הסעיף לא תוקן. בנוגע לפטור ממס - ההתנגדות להרחיב את הפטור הכלכלי נובעת מזה שהמטרה אמנם הייתה למשוך השקעות בישראל לאחר שיחזרו לישראל, אבל כעבור 10 שנים, לעניות דעתנו, בן אדם שמרכז חייו בישראל לא שונה מכל אזרח במדינה. לכן זה מספיק זמן לקבל החלטה אם הוא רוצה להתבסס באופן קבוע. לא ראיתי סיבה להגדיל את הפטור הכלכלי.
לעניין הפטור מדיווח - העמדה שלי הייתה חד משמעית שהפטור לא ראוי ואני מניח, שגם לפני, במנהל הכנסות המדינה לא אהבו בלשון המעטה את הפטור מדיווח. במצב זה רשות המיסים לא מקבלת נתונים מחו"ל ולכן יש פה חסינות מפני מידע בין מדינות וזה לא נגמר בזה. מדינות אחרות יראו את זה ולא יספקו גם הן נתונים. לכן רמת שיתוף הפעולה הגלובלי נפגעת ולכן הפטור מדיווח לא ראוי".

חדד: "זו הרצאה מרתקת אבל לא קשורה לכתב האישום". אשר: "זה עלה במפני סגן השר מיקי לוי והמנכ"לית יעל אנדורן, וגם השר יאיר לפיד. זה עלה במסגרת חוק ההסדרים, במסגרתו רצינו לבטל את הפטור מדיווח. זה עבר את שלבי החקיקה והגיע לוועדת הכספים. הייתה התנגדות וזה לא יצא לפועל". טפת: "מי הגורמים שאישרו את זה?". חדד: "למה זה רלבנטי לכתב האישום?". השופט בר-עם: "אנו לא רואים את חוק ההסדרים בכתב האישום".

הפרקליטה פונה חסרת אונים לגילדין שעונה להתנגדות - עוד התנהלות מביכה של הפרקליטות. גילדין מדבר על טענת ההגנה בנוגע ללפיד. בקיצור: כל חקירת משה אשר נועדה בצורה עקומה להתמודד עם הטענה, שלפיד פעל בניגוד עניינים חמור עם מילצ'ן. עכשיו הפרקליטות מפנה לכתב התשובה של ההגנה. זה אירוע די מביך מבחינת הפרקליטות. הפרקליטה החוקרת איבדה כיוון, גילדין קם להציל אותה, נאם נאום כהרגלו והשופטים מקשים עליו. בקיצור, בפרקליטת לחוצים מאוד מהעדות לגבי לפיד ומנסים להעלות טענה שהוא פעל כשורה - איזו בדיחה.

השופט שחם לגילדין: "אנו מתקשים להבין זאת". חדד: "אדרבא, ישבו עם לפיד טרם החקיקה ואח"כ הוא נפגש עם מילצ'ן". גילדין: "לשיטתנו, לפיד פעל נגד האינטרס של לפיד". ממשיך להתקיים דיון על הנושא. השופטים נוזפים בפרקליטת ואומרים שזה לא רלוונטי. חדד: "הפרקליטות מטעה את ביהמ"ש". גילדין נואם נאום על המודעות של נתניהו לחוק ההסדרים ועל העמדה המקצועית של רשות המיסים והמודעות הזו חשובה. נכון שהראייה הזו לא רשומה בכתב האישום. עוד מופע מחפיר של גילדין. חדד לגילדין: "אין טענת הגנה שעניינה ביטול הפטור מחובת דיווח. אז התביעה הטעו את כבודכם. טענת המודעות, אין סעיף בכתב האישום שאמור להוכיח אותו. הטענה היא על עוצמת ניגוד העניינים שאתה יודע מה עמדת גורמי המקצוע ופועל נגדה. אבל זה היה צריך להיכתב בכתב האישום". שופטים מתייעצים ומאפשרים לעד להשיב במגבלות.

פת: "למי הצגתם את העמדה שלכם על ההתנגדות לפטור?". אשר: "הצגנו ליאיר לפיד, לסגן שר האוצר, לוועדת השרים ליועץ המשפטי של המשרד". שופטת: "אתה אומר מידיעה אישית? היה פרוטוקול?". אשר: "הייתי עם נציגי האוצר. לא הייתה התכתבות בנושא". טפת: "מה הייתה עמדת שר האוצר?". אשר: "מקובל עליו". חדד מתנגד: "יש איזשהו טענה שהוא היה מודע?". אשר: "אני לא חושב שהיה דיון מעמיק בנושא הזה. הוא אישר גם את הדברים האלה" טפת: "הישיבות בממשלה לקראת החקיקה הראשונה. אתה נכחת?". אשר: "הייתה ועדת שרים למיטב זכרוני. יש סדר של דברים לקידום חקיקה בכנסת. הייתי יחד עם צוות של רשות המיסים. אני לא זוכר שהיה דיון מהותי בנושא זה. צריך להסתכל בפרוטוקולים". טפת: זכור לך שיח עם לפיד?". חדד מתנגד: "זה חורג מכתב האישום". טפת: "הייתה מעורבות של מבקר המדינה?". חדד: "זה לא בכתב האישום. זה לא יכול לשמש ראייה בתהליך. דו"ח סמוי או חסוי לא יכול לשמש כראייה". השופטים שוב נוזפים. בר-עם: "אולי נביא עוד עשרות ומאות דברים שלא קשורים לכתב האישום?". השופטים מקבלים את ההתנגדות. סיום החקירה הראשית המביכה.

בכל מקרה, משה אשר אמר בעדותו, שלא הייתה שום פנייה מנתניהו!

אלי ציפורי סיכם בטוויטר:
ציפורי

ד. חקירה נגדית של משה אשר ע"י עו"ד עמית חדד (בתמונה משמאל צילום מסך)חדד צילום מסך
עוד משידור התמלול מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאן:...............חדד: "תאשר לי שתיקון 168 [מתן פטור מ-2008 לעולים חדשים ולישראלים חוזרים, שעדיין בתוקף]. הוא כבר תושב ישראל. רלוונטי לאנשים שיעלו לארץ או יחזרו לישראל". אשר: "כן, שרוב ההון שלהם נמצא בישראל". חדד: "תאשר לי שידוע לך שיש מדינות זרות עם הקלות כאלה. תאשר לי שהחוק באנגליה יותר ארוך גם בדיווח". אשר: "לא מכיר". חדד: "האם אתה יודע שלא מעט מעשירי הארץ עברו ללונדון כדי להנות מהפטור הזה?". אשר:"היו לא מעט כאלה". חדד: "לבייב, עידן עופר וגם מילצ'ן דרך אגב". אשר: "לא עקבתי, אבל יש כאלה שעברו לשם".

במהלך הדיון חלה תקלה בהעברת התמלול. במהלך זמן התקלה הוצג, שלמילצ'ן יש עסקים במדינות מערביות ושאין לגביהן בעיה בדיווח כמו שיש לגבי אנשים המגיעים ממדינות לא מערביות ופחות מתקדמות, כמו מדינות במזרח אירופה, וגם שיש להם מה להסתיר במדינות הללו. משה אשר אישר שהוא דיבר על עניני הפטור עם יאיר לפיד ולא דיבר בכלל עם נתניהו.

חדד: "לגבי נתניהו, אתה אומר שאין לך שום מושג על מעורבות נתניהו". אשר: "נכון". חדד: "ברגע שנתניהו שינה את שיטת המס ב-2003 הרבה אנשים כמו מילצ'ן היו יכולים להיפגע מזה. הוא יכול לשים את רכושו בנאמנות והיא הייתה פטורה ממס בישראל. נכון?". אשר: "כן". חדד: "אז אחד כזה שיש לו נאמנויות, אנו זוכרים את הדס קליין עם הפרוטקטורית, היא הייתה פרוטקטורית בנאמנות של החברה, אז תיקון לחוק הנאמנויות גורם לפגיעה במילצ'ן". גילדין מנסה להתנגד כי מבין שנתניהו פעל שוב נגד מילצ'ן. חדד: "אז לפני תיקון 197 הנאמנות שלו הייתה פטורה ממס ומדיווח לנצח וכשמבטלים את זה הנאמנות חייבת במס בישראל" אשר" כן".

תיקון 197 ל"פקודת מס הכנסה" הכולל גם רפורמה בנושא "נאמנות" של עולה חדש ותושב ישראלי חוזר ותיק - כאן

החלטת הממשלה מ-13.5.13 בנוגע למיסוי נאמנויות - כאן

תיקון 167 (בקריאה ראשונה בכנסת) בפקודת מס הכנסה מ-2008 - כאן

דיון בוועדת הכנסת לגבי הפטור ממיסים מ- 2008 - כאן

דיון בוועדת הקליטה של הכנסת בתיקון 167 בפקודת מס הכנסה ב-2008 - כאן

הקשרים ההדוקים בין ארנון מילצ'ן ליאיר לפיד כפי שעולה מהספר שפורסם ב-2011 בארה"ב על ארנון מילצ'ן - כאן

רשות המיסים ניסתה כל השנים (ולאחרונה ב-2021) לבטל חלק מהחוק הזה ובמיוחד את נושא הפטור מדיווחים (פטור מדיווח על הכנסות ופטור מדווח על הון), אך לא הצליחה להוביל לשינוי כמפורט כאן (מ"גלובס"). 


מסמך מתחילת 2018 מהיועצת המשפטית של משרד הקליטה לגבי מעמדם החוקי של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, בהקשר של הפטורים ממיסים ומדיווח, מסמך המדבר בעד עצמו ומראה שהגדרות החוק לגבי קבלת פטור ממיסים ומדיווח - לא התקיימו בעניינם של השניים. המסמך המלא - כאן

חדד: "חוק ההסדרים מוגש ביולי 2013. מה קורה באוגוסט 2013 ואז התקציב עובר, מה שמתברר במהלך החקירה, שיאיר לפיד נפגש עם מילצ'ן ואז ב-14.8 מיד אחרי הקריאה הראשונה בכנסת, למרות הדברים הנכוחים, יאיר לפיד הולך ופוגש את מילצ'ן ואז יש פגישה נוספת במרתף ביתו. ועוד נתון: הוא חבר מאוד טוב של מילצ'ן ועבד אצלו. אומר יאיר לפיד הוא התקשר והנושא עלה. זאת אומרת, שלפיד שמע את ההתנגדות שלך ובכל זאת נפגש עם מילצ'ן. הם דנו בפגישה על הארכת הפטור. אתה יודע או מכיר?". אשר: "לא".

התנגדות רשות המיסים להצעות \ בקשות של ארנון מילצ'ן מיאיר לפיד - כאן.

אלי ציפורי הדגיש בטוויטר:
ציפורי
הסדר ניגוד העניינים של יאיר לפיד שלא מזכיר ואפילו לא ברמז את משפחת מילצ'ן - כאן

חדד מציג את הנייר שכתבה רותם רולף העוזרת של לפיד בפגישה עם מילצ'ן. "לפיד דיבר איתך על העניין?" אשר: "לא זוכר שהוא דיבר איתי". חדד: "לפיד אומר שדיבר איתך". אשר: "לא זוכר שיחה ספציפית כזו. הסברתי לו במסגרת חוק ההסדרים את הכל". חדד: "אז אין סיבה שיחזור אליך". אשר: "כן". חדד: "כתוב במסמך של רותם רולף על הנאמנויות, ונראה שהם מנסים לבטל את זה [הערה: שיבוטל המס על הנאמנויות] בנימוק שזה יפגע בתרומות לארגוני צדקה. האם פנו אליך? האם רותם רולף פנתה אליך?". אשר: "אלי לא פנו אולי לעוזר שלי". חדד: "לא תתפלאו שהעוזר לא נחקר. שמו רובי בוטבול. יש פה גם את השם של שאול מרידור ראש אגף התקציבים וגם ערן יעקב בכיר ברשות המיסים וגם יעל אנדורן מנכ"לית משרד האוצר. כמובן שאף לא אחד מהם נחקר בעקבות השיחה"....חדד: "אני רואה שיש רצף של פעילויות אחרי שאתה אמרת ללפיד שאתה מתנגד ושצריך לבטל את סעיף 14ד".

חדד: "הפטור למילצ'ן כלל 'שנת הסתגלות'. זו הייתה הזכות שלו שלא יכבול אותו, שיחליט בשנה כזו אם הוא תושב חוזר או לא". אשר: "אני לא מכיר את התיק של מילצ'ן". חדד: "רואים שלמילצ'ן היה עד 100 ימים בכל ישראל, 70 יום ממוצע לשנה. אדם כמו מילצ'ן, אני רוצה להקריא לך את מה שזאב פלדמן אמר, על הימים שהוא היה פה בארץ. שמרכז חייו היה בארה"ב". אשר: "באופן כללי היו כאלה שלא היו פה ולא היו שם" [הערה: העד מתחמק מתשובה לעניין].

מסמך הבקשה של "שנת הסתגלות" של ארנון מילצ'ן (ועוד אדם שלא ברור איך שורבב למסמך) - כאן.
הבקשה הזו היא חלק מדיווח מתחילת 2018 של יועמ"שית משרד הקליטה דאז ללהב 433 בנוגע לג'יימס פאקר ולארנון מילצ'ן, בעניין מעמדם בישראל, כפי שמשרד הקליטה הבין זאת בזמן אמת, לאור הטפסים שנמצאו במשרד הקליטה (או שלא נמצאו...): כאן


ביום 25.3.24 עו"ד עמית חדד עדכן את בית המשפט והתביעה בעניין המסמכים שקיבל מרובי בוטבול (כיום סמכ"ל בכיר ברשות המיסים) - כאן. המסמכים הללו מוכיחים ששר האוצר דאז יאיר לפיד באמצעות עוזריו, כן טיפל בבקשת ארנון מילצ'ן להארכת הפטור שלו ממיסים, בניגוד לנטען ע"י יאיר לפיד

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

ה. חקירה ראשית של מאיר בינג
עוד משידור התמלול מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאן: טפת: "אתה יכול להסביר את מה שקרה עם הפטור לעולים?". בינג: "עבדנו על הפטור מדיווח". טפת: "ומה קרה באופן ספציפי?". בינג: "היה דיון במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר. התקיים דיון. לא רצו להכניס את הסעיף הספציפי. לא זוכר אם זה היה מנכ"ל ראש הממשלה או ראש הממשלה. לא זוכר". טפת: אני רוצה להציג לך מייל". בינג: "כן. זה ממני לרותם היועצת של לפיד". טפת: "מה ביקשת?". בינג: "העברתי לה שורה של שינוי חקיקה". טפת: ומה הייתה העמדה שלך לגבי חובת הדיווח?". בינג: "חשבתי שזה בסדר לפטור ממס, אך לא מפטור מדיווח, שזה יהיה דומה לנורמות במערב". חדד "אני לא מבין. יש פה סברות על מדינות נורמטיביות. מה זה משנה מה עמדתו?". שופטים: "את יכולה להתקדם". טפת: בפני מי הבעת את העמדה?". חדד מתנגד: "מבקש לראות את השאלה בהודעה של בינג במשטרה". השופטים קוראים את ההודעה של בינג ואומרים להתקדם. טפת: "למתי המייל נוגע?" חדד: "למייל יש תאריך". טפת: "אני רוצה שהוא יסביר". השופטים מסבירים שהתשובות בהודעה מספקות. שחם: "זה נראה כאילו החקירה הראשית מיצתה את עצמה".

הסתיימה החקירה הראשית המביכה של הפרקליטות אחרי שהשופטים קטעו אותה.

ו. חקירה נגדי של מאיר בינג ע"י עו"ד עמית חדד:
עוד משידור התמלול מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאן:....חדד: "אתה לא דיברת עם ראש הממשלה בעניין הזה. דיברת עם לוקר בנושא זה בעקבות המייל". מאיר: "לא זוכר שהייתה פגישה עם נתניהו. מי שהתנגד היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה". חדד: "כשחקרו אותך על מעורבות נתניהו אמרת שאתה לא יודע ולא יודע אם היו אינטרסים". מאיר: "נכון". חדד: "דיווחת לגורמי מקצוע אחרים כמו משרד הקליטה והעלייה. הם התנגדו לביטול הפטור מדיווח. נכון?" מאיר: "נכון". חדד: "השיח היה בעיקר על מדינות חבר העמים". מאיר: "לא הייתי בשיח הזה".

מייל ממאיר בינג בנוגע להצעות לוקר בענייני מיסים - כאן.

ז. חקירה של ליאת גרבר:

לפני תחילת הדיון זורק עו"ד חדד פצצה (תיאור פרטי מהלך ההתרחשות בביהמ"ש בלינק זה לבלוג של אלי ציפורי) לחלל אולם ביהמ"ש: "אנו חושבים שהדס קליין (בתמונה משמאל, צילום אלי ציפורי) מרעילה את העד מילצ'ן. היא נמצאת בקשר עם מילצ'ן. יש לה קשר עם התביעה. אנו נוכיח את זה".הדס קליין צילום אלי ציפורי

אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי

 עוד משידור התמלול מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאן: טפת: מה הייתה העמדה המקצועית של רשות המיסים בהקשר להסדר עם העולים החדשים?" חדד מתנגד כמו שאמר קודם: "אני לא מבין למה צריך לשמוע את העמדה". טפת: "מה העמדה המקצועית והפעולות שנעשו בנוגע להסדר לעולים חדשים?". גרבר: "העמדה הייתה שצריך לתקן את הפטור מדיווח. היו בעיות בעולם". חדד: "אז אנו נשאל על מדינות כמו שוויץ". גרבר מסבירה למה רצו לתקן את הפטור מדיווח. היה חוסר שביעות רצון מהפטור ממס ומהפטור מדיווח. טפת: "מה הייתה העמדה לאפשרות להאריך את הפטור?". חדד: "העדות לא רלוונטית לכתב האישום". טפת: "מה קרה עם הצעת החוק? "גרבר: "זה עבר בקריאה ראשונה". שחם: "יש החלטת ממשלה. איפה היא? אני לא מבין. יש חומרים שאני יכול למצוא אותם בעצמי". גרבר: "הסעיף הזה הוצא בסופו של דבר". החקירה הראשית הייתה קצרה ביותר וגם היא הופסקה ע"י השופטים.

הנקודה החשובה בחקירה הנגדית היא, שהסתבר, שלגרבר לא היה שום קשר לראש הממשלה, ושהיא לא הייתה עדה להתנגדות איזושהי של ראש הממשלה נתניהו לביטול הפטורים.

לסיכום: על עדות 3 אנשי רשות המיסים והאוצר ריחפה הפצצה המדהימה, שהנחית עו"ד חדד באולם ביהמ"ש על הדס קליין. העדויות היום שללו כל קשר של מעורבות נתניהו בנושאי הבקשות של מילצ'ן בתחום המיסים והצביעו דווקא על מעורבותו של יאיר לפיד. השופטים אפילו הפסיקו ופעמיים, את החקירה הראשית המביכה.

אלי ציפורי סיכם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי

עדכון 7.6.23: הוכנה ע"י מתנדב מצגת מדהימה ומעודכנת בנושא עדותו של יאיר לפיד בתיקי האלפים, מבוססת על סדרת החשיפות הנרחבת (שנעשתה ע"י אבי וייס בשת"פ עם אלי ציפורי) המסתיימת בכתבה כאן: https://bit.ly/Taxes1000.
מומלץ לצפייה ולהפצה בכל דרך אפשרית לציבור הרחב שלא מכיר את האמת.
לינק להורדת קובץ המצגת: https://bit.ly/LapidTik1000.
סרטון יוטיוב של המצגת כאן: https://youtu.be/-p13ATH3tV0.



19.2.24: 
במסגרת המשך הדיונים ב"תיקי האלפים" ובמסגרת חקירת החוקר רפ"ק איתי רמות ב-6.2.24, נחשף דו"ח מודיעיני סודי - כאן, שהועבר אל החוקר מרשות המיסים \ פקיד שומה חקירות ת"א ובו מפורטים הסדרי המס עם ג'יימס פאקר, שהוכר כ"עולה חדש" ע"י רשות המיסים (למרות שמעולם לא היה יהודי, לא עלה בפועל לארץ, גם לא מילא את מכסת הימים הנדרשת בחוק לשהות בישראל ומשום מה הוא קיבל הקלה מ-180 יום הנדרשים להכרה כתושב ישראל מה שבחוק ל-120 יום, שגם בהם לא עמד, ואף לא הגיש שום מסמך למשרד הקליטה - כדי להיחשב עולה חדש). כלומר: מדובר בהסדר מס פיקטיבי לחלוטין, שפטר אותו מתשלום מיסים בכל העולם, רווח מיסוי של בין עשרות עד מאות מיליוני דולרים, כשלא ברור מי עמד מאחורי היוזמה הלא סבירה הזו (סביר להניח שזה היה ראש המוסד דאז יוסי כהן, ביחד עם יאיר לפיד - אז שר האוצר, או ביוזמת בעלי תפקידים בכירים אחרים). הנושא המדהים הזה, כלל לא נחקר. 

בעניין זה הוגשה תלונה חמורה ביותר, מקפת מלווה במסמכים רבים ליועמ"שית, שכהרגלה, העבירה את התלונה לפרקליט המדינה - כאן
התלונות הקודמות שנשלחו לרשות המיסים ותגובת הרשות לתלונות הנוקבות הללו - כאן.

עדכון 10.4.24: למרות הבקשה הברורה בתלונת אבי וייס (השישית) מהיועמ"שית שלא תעביר תלונתו לעו"ד ליאת בן ארי, שכן היא (בין היתר) מושא תלונה זו, התלונה כן הועברה מהיועמ"שית אליה (עו"ד בן ארי היא המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית) וכך יצא שהיא (מי שהתלונה נגדה) שולחת את אבי וייס להתלונן במשטרה, למרות שהנילונים הם, בראש וראשונה, ראשי הפרקליטות. תגובת הפרקליטות נמצאת כאן.
ביום 11.4.24 נמסרה תלונה למשטרה - כאן, אישור קבלה במשטרה - כאן, פתיחת תיק - כאן.  

12.3.24: במסגרת החקירות הנגדיות של חוקרי ארנון מילצ'ן, הפרקליטות הגישה את העדויות שנגבו מארנון מילצ'ן תחת אזהרה בלונדון (פרוטוקולים שהוסתרו עד היום), וביניהם ישנו תמלול של חקירת ארנון מילצ'ן באזהרה ביום 1.9.17 בלונדון (בנוכחות עורך דינו בועז בן צור) ע"י החוקרים מלהב 433 שנסעו ללומדון וחקרו אותו בשגרירות ישראל בלונדון: כורש ברנור ומומי משולם - כאן. בעדותו, ארנון מילצ'ן מדווח על פגישותיו עם יאיר לפיד בעת שהיה שר האוצר וגם חושף שלמעשה הוא לא משלם כמעט מיסים בישראל ולא משלם בכלל מיסים בעסקיו חובקי העולם ובמיוחד לא בארה"ב

1.4.24: פורסם כאן (כותרת בלבד): "אחרי האיום בכניסה לרשימה השחורה: תיקון חוק מילצ'ן אושר בקריאה שלישית.
לפי התיקון שאושר, יבוטל הפטור הקיים מדיווח לעשר שנים שיש לתושבים חוזרים ותיקים ולעולים חדשים — על הכנסות והון מחוץ לישראל ■ התיקון יהיה בתוקף עבור מי שיגיע לישראל החל מינואר 2026 ■ הטבת המס תישאר בעינה."

ההמשך בכתבה: תיק 2000: חקירת אליהו ג'סליט. תיק 1000: חקירת מרגלית ממן, ישראל אמינוב וראם גור, והמשך עדכונים בתיקי האלפים מ-31.5.23 והלאה - כאן.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים