Telecom News - IoT זה לא רק סנסורים זעירים, זה בעיקר מחשבים בקופסאות מוקשחות

IoT זה לא רק סנסורים זעירים, זה בעיקר מחשבים בקופסאות מוקשחות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> IoT זה לא רק סנסורים זעירים, זה בעיקר מחשבים בקופסאות מוקשחות
IoT זה לא רק סנסורים זעירים, זה בעיקר מחשבים בקופסאות מוקשחות
מאת: אבי וייס, 11.5.17, 05:30Jeff Brown
 
חשיפת עולם ה-IoT, שפחות מוכר בציבור הרחב אבל הוא עיקר השוק הזה: קופסאות מוקשחות, שהן מחשב שלם, שמשדר מידע בכמויות מכל פינה בעולם - לענן. את השוק הזה מובילה קבוצת Dell Technologies , שבמרכזה קבוצת Dell EMC, שמקדמת שימוש בקוד פתוח בעולם ה-IoT.
 
"אנו מעודדים חברות וארגונים בכל השוק להיכנס לעולם פתרונות ה-IoT ולאתגר אותנו בדרישות", מתאר ג'ף בראון (Jeff Brown), סגן נשיא, מערכות IoT ופתרונות Embedded PC, Dell EMC. "ברור לנו, שנושא האבטחה עומד כרגע בראש סדר העדיפויות ולכן אנו משקיעים מאמצים רבים בתחום הזה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ג'ף בראון (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של IoT לארגונים ולעסקים ולאן התחום הזה הולך.
 
שאלה: מהם הפתרונות של IoT, שאתם מספקים לשוק ולמה זה הולך אצלכם ביחד עם Embedded PC?
ג'ף בראון: "אם תבחן את ההתפתחות של עולם ה-IoT תראה, שהתחום הזה צמח מתוך עולם ה-PC. ה-PC הוא מכשיר ה-IoT הראשון והחשוב ביותר הקיים בשוק הזה.
 
אולם, לצרכי התעשייה, היה צורך לצמצם את הנפח של המחשב ולהקשיח אותו. זאת, כי המחשב הזה יכול להיות מוצב בכל מקום, גם בחוץ תחת השמש, הרוח, האבק והגשם, ולכן התחום הזה צמח בחברה כחלק מעולם המחשבים, זה הפך ל'מערכת משובצת מחשב' – Embedded PC.
 
אם תפתח את קופסת ה-IoT תראה, שבפנים זה לוח של מחשב עם מעבד של אינטל. אנו עוסקים מעל ל-5 שנים בפתרונות IoT והמחשבים הללו נבנים בצורה מוקשחת. כך, שיוכלו לתפקד עצמאית בכל תנאי סביבה לפחות 5 שנים ללא החלפה או תחזוקה.
 
אני מנהל את קבוצת ה-IoT וה-Embedded Computing, שהיא חלק מקבוצת ה-OEM בחברה, שהמשמעות היא: יש לא מעט ארגונים המעוניינים לשים את הלוגו שלהם על הקופסה, שהם מוכרים ללקוחות הסופיים".
 
שאלה: ממה מורכבת קופסת ה-IoT שלכם?
תשובה: "למעשה, זו מבואה – Gateway המספקת מידע על מה שקורה בשטח למכשיר מסוים, לציוד מסוים של הארגון. יש בקופסה הזו כמה סנסורים, שבאים כחלק בלתי נפרד מהקופסה ובכלל זה: GPS, כדי לדווח על המיקום, זה חשוב במיוחד אם למשל הקופסה מותקנת ברכב נוסע, או במכולות הנעות ממקום למקום. יש סנסור למדידת האצה, סנסור לחץ וסנסור חום. אפשר להוסיף עוד סנסורים לפי הצורך של הלקוח.
 
הקופסה מכילה לוח עם מעבד של אינטל - Atom ויש לנו כמה סוגי קופסאות עם Cores (ליבות) לפי צרכי הלקוח, מליבה אחת ועד 4 ליבות. אין בקופסה שום דבר נע, הזיכרון והאחסון מבוססי פלאש. כך, שאין בקופסה דיסק קשיח, אין מאוורר. אפשר להרחיב את נפח האחסון המקומי ע"י SD-Card ויש קופסאות הבאות עם SSD בנפחים, שהלקוח מבקש.
 
הסוללה הנמצאת במכשיר יכולה להחזיק כ-10 שנים, אבל היא רק למידע הכי בסיסי שעל הלוח. לכן, יש לחבר את הקופסה למקור מתח, או בחיבור ישיר לחשמל, או בגישת ה-PoE. המערכת הזו מוגנת מפני פרצי מתח או הפרעות מתח, במקרה והקופסה מותקנת בסביבה, שיש בה רעש חשמלי, או חשמל סטטי.
 
יש בקופסה 3 אפשרויות בסיסיות לתקשורת לעולם החיצוני כדי לדווח: סלולר, WiFi ובלוטוס'. זאת, בנוסף לחיבורים קווים של: חיבורי אתרנט, חיבור סריאלי ו-USB. יש לנו קופסאות, שיש בהן גם ZigBee. כל לקוח מגדיר מה צורת התקשורת המתאימה לו".  
 
שאלה: מי הלקוחות של הקופסאות הללו?
תשובה: "כל השוק. אלו מוצרים לתעשייה. זה לא IoT לאנשים פרטיים, אלא IoT למשימות, שארגונים זקוקים לפתרונות כאלה.
 
קח לדוגמה לקוח אחד גדול שלנו, Weird Group, שמפתח ומספק משאבות לתעשיית הכרייה. הוא מספק ציוד לכל העולם ויש לו עשרות אלפי משאבות הפזורות בכל פינות העולם במכרות. הוא היה מעוניין לנטר מרחוק את כל המשאבות בכל מקום בו הן נמצאות ולדעת מה מצבן ומתי הן זקוקות לתחזוקה או תיקון. לכן, היה חשוב לחברה הזו לקבל פתרון, שעובד בכל מקום ויכול לדווח גם על מיקומו עפ"י GPS ושהפתרון הזה יפעל בכל מצב ובכל תנאי סביבה. לכן, הלקוח בחן את השוק ובחר בפתרון שלנו. אין לנו כמעט מתחרים במשבצת הזו".
 
שאלה: מהי מערכת התוכנה שיש בקופסה?
תשובה: "המוצר החדש ביותר, שאנו מוצאים לשוק, שמו Edge Gateway 3002. הוא מגיע ב-2 גרסאות תוכנה לפי רצון הלקוח: לינוקס או חלונות של מיקרוסופט.
 
ההבדל המרכזי בשימוש בין מערכות ההפעלה: בגרסת הלינוקס, שזו גרסת אובונטו, ניתן להפעיל מעליה קונטיינרים ולנהל את הקונטיינרים הללו בענן. זה עדיין קשה למימוש במערכת הפעלה חלונות".  
 
שאלה: לאן המערכת הזו מתפתחת?
תשובה: "אנו מעוניינים לפתח עוד מוצרים לשוק עם עוד יכולות. השוק מאוד מעוניין במערכות חזקות ומאובטחות. זו הדרישה החזקה ביותר הקיימת כיום. ארגונים מבקשים מערכות מוקשחות, חסינות, שרידות, חסינות מפני התקפות סייבר וזה נושא, שמאד מטריד את הלקוחות. לכן, אנו מקשיחים גם את מערכות התוכנה הנמצאות בקופסה.
 
כדי להגיע לאחידות בשוק ולקדם את התחום, יזמנו הקמת מערכת של שותפויות, שתפתח פתרונות IoT בשת"פ עם כל מי שיכול לתרום לשוק הזה. ההצטרפות היא דרך האתר, שפתחנו לנושא: כאן. הגישה, שאנו מובילים, קרויה EdgeX Foundry. כלומר: שזה יהיה מבוסס על קוד פתוח.
 
המטרה שלנו לבנות אקוסיסטם שלם לעולם ה-IoT, בדגש על פיתוחי תוכנה על בסיס לינוקס, פיתוחים, שבהם ישותפו מפתחים מכל העולם ומכל התעשיות. הם יבחנו את הפתרונות הקיימים ויתנו לנו משוב וכיוונים לאן צריך להתפתח והיכן להשקיע את המאמצים שלנו. כך, נוכל להתמקד לצרכים של התעשייה, כי לא כל החוכמה נמצאת אצלנו ונוכל להגיע לפתרונות של קופסאות חכמות יותר, שעונות לצרכים ספציפיים של כל תעשייה.
 
חברות מבקשות מאתנו פתרונות ואנו מבינים, שאנו לא יכולים לפתור כל דבר וכל צורך. לכן, אנו בונים את האקוסיסטם הזה, שבו נוכל להיעזר בשותפים כדי לתת פתרונות לכל בעיה ולענות על כל האתגרים של הלקוחות הקיימים והעתידיים שלנו".
 
שאלה: האם תצאו עם קופסאות זעירות למוצרי IoT זעירים?
תשובה: "יש מעט לקוחות בתעשייה, שמחפשים פתרונות זעירים. זו בעיקר הדרישה בשוק הפרטי, למשל למוצרי IoT על גוף האדם. אלה מוצרים לא מוקשחים ולא כל כך חכמים והם משדרים מעט מידע.
 
טרם החלטנו אם להיכנס לתחום של המוצרים הזעירים. זה שוק הפונה פחות לתעשיות ולארגונים הגדולים והבינוניים, שבו אנו נמצאים ויותר מוכוון לשוק הפרטי. יש כאן גם בעיה של הרווח הצפוי. ממכשיר IoT, שעולה 15 דולרים, אין הרבה רווח גם אם מוכרים אותו בכמויות. לכן, כרגע התחום הזעיר פחות מעניין אותנו, מה גם, שהוא נשלט כרגע ע"י יצרנים זולים מאוד מסין.
 
המטרה שלנו לשרת לקוחות המחפשים פתרון שלם ויכולת לקבל תמונת מצב מלאה לכל מה שהם מוכרים ומספקים ללקוחות שלהם, למשל: מוני חשמל, מים וגז, או כל מוצר אחר, שיש יתרון במעקב אחריו מרחוק. אנו מסוגלים לספק ללקוח כזה במהירות אלפי יחידות קצה מוקשחות, שנותנות לו מענה מהיר ואמין. זה שוק ה-IoT, שבו אנו מרוכזים בו".
 
שאלה: מי מטמיע את הפתרון אצל הלקוח ומתחזק אותו לאורך זמן?
תשובה: "זה לבחירת הלקוח. אנו יכולים לבצע זאת, או אינטגרטור  - שותף שלנו יכול לבצע זאת. יש מדינות ,שבהן אין לנו מכירה ישירה ואנו עובדים רק דרך השותפים ויש מדינות, שיש לנו בהן נוכחות עם מכירה ישירה בלי אינטגרטורים, או שיש גם וגם. זה תלוי בלקוחות ובמבנה המכירות הקיים בכל מדינה".
 
שאלה: מה היקף הדרישה לבצע את החיבור של הקופסה דרך רשת הסלולר?
תשובה: "זו הדרישה הנפוצה ביותר כיום בעולם ה-IoT. יש לנו כיום 2 מודלים של חיבורים סלולריים:
  1. חיבורי LTE בארה"ב, דרך ספקי הסלולר הארציים הגדולים דוגמת ורייזון ו-AT&T.
  2. חיבורי דור 3 - 3G בכל המדינות מחוץ לארה"ב. הסיבה, שאנו לא מספקים LTE מחוץ לארה"ב, היא בגלל השונות הרבה הקיימת למושג LTE ברחבי העולם. המערכת שלנו מוכנה ל-LTE, ואם יש לקוח המתעקש על LTE, הוא יקבל LTE, שיותאם לרשת הסלולרית הקיימת באותה מדינה.
אנו עובדים כיום בשת"פ הדוק עם ספקי הסלולר סביב כל העולם, כדי לקדם את הפתרון שלנו. יש ספקי סלולר, שביקשו וקיבלו פתרון OEM. כלומר: הם יפיצו וימכרו את הפתרון שלנו, תחת שם המותג שלהם. ספקי הסלולר לא יודעים לבנות מבואות של IoT ולכן אנו מספקים להם את היכולות הזו בהסכמי OEM. למעשה, רוב מכירות ה-IoT שלנו בתחום חיבורי הסלולר הם דרך פתרונות OEM".
 
שאלה: מה קורה עם ה-Data המשודר מהקופסאות שלכם?
תשובה: "אנו מרוכזים בקופסאות הנמצאות בקצה וחברות אחרות בקבוצה מטפלות במידע. המידע כמובן מגיע היום לענן.
 
לכן, כשאנו הולכים לחברה כדי למכור לה פתרון IoT, אנו באים עם הפתרונות של החברות האחרות בקבוצת Dell Technologies, פתרונות, שיודעים להתמודד עם אגירת וניתוח המידע בענן.
 
זה אתגר לא פשוט לאגור את המידע, לשמור אותו, לנתח אותו בכמויות היוצאות מהקופסאות שלנו. אנו דואגים לאבטח את המידע היוצא מהקופסה. בענן גם כן יש דאגה לאבטחה ולפרטיות של המידע, גם כמענה לרגולציות המחמירות הקיימות כיום במדינות רבות בעולם.
 
לכן, אנו באים היום ללקוחות עם פתרון 'קצה לקצה', שמכיל את כל המרכיבים הנדרשים כדי לטפל במידע ולטפל בו נכון בענן. הקישור של המבואות לענן מזרים הרבה מידע בזמן אמת, שיש צורך לנטר ולנתח אותו.
 
אנו מוכנים לספק את הפתרון על כל ענן, לא רק שלנו, או של השותפים שלנו. אין כל בעיה להתאים את הפתרון שלנו לכל ענן ולכל צורך. היכולת והיתרון של קבוצת Dell EMC הם, שאנו יודעים לספק מענה 'קצה לקצה' לכל צורך על כל פלטפורמה לפי רצון הלקוח".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ג'ף בראון: "כמי שחי בעולם ה-IoT וקורא ורואה את הפוטנציאל העצום הקיים לתחום הזה, אני מצפה, שהפוטנציאל הזה יתממש. החלום שלי הוא, שהשוק הזה יהיה עבור החברה שוק של ביליון (מיליארד) דולרים ומעלה.
 
אנו עדיין לא שם, כי השוק לא זז כל כך מהר. אולם, אני מאמין, שזה יקרה, אולי מהר יותר ממה, שאנו מצפים.
 
אנו משקיעים בתחום הזה המון, המון מאמצי פיתוח, המון מאמצי שיווק ומכירות וכעת משקיעים בהקמת קהילת קוד פתוח ל-IoT. בגלל שהפכנו להיות חברה פרטית, יש לנו כיום יכולת לבצע השקעות לטווח ארוך ולהסתכן, כי אנו מאמינים בתחום הזה ומאמינים, ששוק ה-IoT יפרח לגבהים. זה החלום שלי ואני מקווה לראות אותו מתגשם בקרוב".

הכותב הוא אורח של Dell-EMC World 2017.
 
תמונה של מוצרי IoT מבית Dell EMC:
IOT
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים