Telecom News - רוב המגזר הציבורי לא נמצא ברשת והוא מנותק מרחשי הלב וצרכי הציבור

רוב המגזר הציבורי לא נמצא ברשת והוא מנותק מרחשי הלב וצרכי הציבור

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> רוב המגזר הציבורי לא נמצא ברשת והוא מנותק מרחשי הלב וצרכי הציבור
לרוב העיתונאים בישראל יש אג'נדות משלהם ולרוב המערכת העיתונים יש אג'נדות משלהן,  מה שמוביל אותם לעיוורון מוחלט מה האמת ומה הציבור מחפש ומתעניין. בנימין נתניהו ידע וניצל את החולשות הללו בצורה יוצאת דופן - מה שהוביל לנצחונו. תובנות וממצאים בעולם המדיה הישראלי מפי מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי.
מאת: אבי וייס, 30.5.15, 20:20מני אברהמי

בלעדי: מני אברהמי, (בתמונה), מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי (החברה הגדולה והיחידה בארץ המנתחת וחוקרת את תחום המדיה בישראל), הופיע ונאם בטקס חלוקת מילגות "קרן ידיעות חיפה" לסטודנטים מצטיינים לתארים מתקדמים בחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. בין מקבלי המלגות לכותבי עבודות מחקר אקדמיות מצטיינות נמנית הדוקטורנטית נירית וייס-בלט, עורכת המשנה של אתר Telecom News.

יפעת (בשת"פ עם אוניברסיטת אריאל) מפרסמת מידי שנה את הדו"ח השנתי שלה על התקשורת בישראל, דו"ח המסכם את נתוני השנה הקודמת (הדו"ח של 2014 מצוי כאן להורדה למתעניינים).  

מני אברהמי: "בעבר, הלקוחות של יפעת רצו מידע, בעיקר מידע על פרסום ותקשורת, מידע שמקורו בניטור פשוט של המידע המתפרסם בתקשורת. היום, הדרישה של רוב הלקוחות שלנו היא לא רק ליקוט המידע, אלא גם מצפים מאתנו לקבל שכבות נוספות של מידע וניתוחים. 

בגלל המגוון הרחב של לקוחות, החל מהממשלה, דרך האקדמיה וכלה בתחום המסחרי בעסקים וארגונים מכל תחום, יש לנו מבט מאוד רחב על הצרכים של השוק הזה. כיום, חברות רוצות מידע עסקי, דהיינו: הן מבקשות לאסוף מידע הקיים ברשת האינטרנט, מידע שלא תמיד מתפרסם בכלי התשורת הוותיקים, ולנתח אותו. זה כולל איסוף מידע על התחום בו הן פועלות, על המתחרים, על עצמן ומה אומרים הלקוחות ואחרים עליהן. 

המידע כמידע הוא Comodity, מידע בסיסי והמוני. זמינות המידע מביאה אותנו למושג שנקרא 'נגישות'. השאיפה שלנו היא, שהלקוחות שלנו ישתמשו בעיקר בכוח המחקרי שלנו, כי זה מה שמביא להם ערך של ממש. זו קבלת תמונה של 360 מעלות. לראות מה השפיע יותר, מיהם הקהלים, שנחשפו למידע ולמה.

Big-Data זה השם החדש ליכולות הקיימות בניתוח מידע, עם כלים יותר מתקדמים, שבהם אנו משתמשים.

אנו מתמללים כ-30 מיליון תווים בחודש, כ-200 אלף כתבות בחודש, כ-100 אלף כתבות באינטרנט בחודש, כ-400 אלף 'שיחות' ברשת בחודש. במונח 'שיחות' אנו מתכוונים לכל דבר, שהוא חלק מהניו-מדיה. אנו מנטרים גם טוקבקים, כולל בפייסבוק, בלוגים ועוד. יש בישראל להערכתי יותר כותבי בלוגים מקוראי בלוגים. בכל מקרה, אנו מנטרים את הכל.

יש לנו אתגר באיסוף המידע הזה, למשל: היכן לשמור את המידע, איך לאנדקס אותו ואיך להגן עליו. כיום, הטכנולוגיות החדישות של האחסון מאפשרות לנו אחסון זול יותר מהעבר, תוך שימוש מושכל בשירותי הענן. יש לנו יותר יכולות לנטר מגמות, לראות מגמות בזמן אמת ולאורך שנים בכל תחום.

הניתוח של ה'שיחות', שאנו מנטרים בכמויות אדירות, מספק לנו יכולת להגיע לתוצאות אמינות בזמן מאוד ובאופן מהיר. אנו בעלי יכולת להבין את המגמות בתקשורת, ויחידת המחקר שלנו עוסקת בזה כל הזמן. אנו מנתחים כמיליון וחצי אייטמים (שאינם 'שיחות') בשנה, בעיקר בעיתונות היומית המובילה ובאתרים המובילים, תוך שיתוף פעולה עם חוקרים רבים מהאקדמיה ומחוצה לה. אנו יכולים לרדת לרזולוציות של אג'נדות של כתבים, מה נחשף למי, מה משפיע על מה. זה מצטלב לא פעם עם נושא הבעלויות על אמצעי התקשורת ומוביל לתובנות מאוד מעניינות.

דוגמה בולטת: עשינו ופרסמנו עבודה רחבה על הסיקור של בנימין נתניהו בבחירות האחרונות. בממצאים שלנו בלטה העובדה, שהיתה כאן אג'נדה ברורה של עיתונאים ושל כלי תקשורת. בלט מאוד העיוורון של עיתונאים רבים. נתניהו ידע וניצל זאת בצורה מאוד יוצאת דופן. הוא 'חיית תקשורת'. הוא מבין ופועל באופן מאוד מתוחכם. למשל: הוא הופיע רבות בערוץ 20 והעביר מסרים בולטים דרך כלי תקשורת שלא היה עיוור כלפיו. במחקר שלנו מצאנו בצורה בולטת, שנתניהו הבין את הסנטימנט השלילי כלפיו וידע איך מעבירים זאת לסנטימנט חיובי. זו תורה שלמה בעולם התקשורת, שהוא יישם מאוד בהצלחה.

פעם חשבו, שכל חשיפה היא טובה. כיום מודדים סנטימנט וזה נובע מתוך המסרים. למרות כל ההתקפות עליו, נתניהו העביר מסרים מאוד מסויימים, שהובילו אותו למומנט חיובי וסנטימנט חיובי מבחינתו בציבור. הוא עבד בצורה מדויקת ומתוכננת. התקשורת, שהייתה עיוורת לחלוטין, חטפה 'סטירת לחי' מצלצלת ממנו. נתניהו למעשה 'ניהל את התקשורת', במיוחד בבליץ שלו, שבוצע במשך כמה ימים לפני הבחירות. צברנו כאן חומר בכמויות, חומר מאוד מרתק, שאפשר להמשיך לחקור אותו, בעיקר איך התקשורת טעתה, גם הסוקרים והסקרים. 

יש לנו ייתרון, שיש לנו מידע רב המשמש לצרכים מחקריים, שנים רבות אחורה. אנו לא מוכרים מידע גולמי אבל כן מוכרים מחקרים ומאפשרים מחקר אקדמי אצלנו. המחקר האקדמי מאוד מעשיר אותנו. חקרים מוזמנים להיעזר בנו. ברוב המקרים השירות שאנו נותנים לחוקרים הוא בחינם.

אנו כל הזמן מודדים את ההשפעה על הציבור של כל קמפיין. זה נעשה בעיקר בסקרים. אנו עובדים עם 2 מכוני מחקר לעניין זה. אנו מבצעים כל הזמן סקרים ממוקדי קהלי יעד. יש לנו לקוחות לשירותים הללו לא רק בישראל, גם במדינות שכנות, למשל בדובאי.

כ"כ, אנו מבצעים מחקרי שווי אלטרנטיבי לפרסום - EVA (ר"ת: Economic Value Added). עולם המדיה לא אוהב לעסוק בשאלות של הערכת שווי אלטרנטיבי לפרסום, כי זה הורג למדיה המסורתית את המודלים הקיימים של הפרסום. המדיה אוהבת להשתמש במושג 'השגה' - Reach. 

חשיפה אמורה לשרת יעד עסקי ומיצובי. לכן, חשוב לנו להתחבר ליעדים עסקיים של הלקוחות שלנו. עצם החשיפה לא תמיד עוזרת לעסק. יש לנו כמה קווים אדומים הקשורים לנושאים כמו הסתה וגזענות. בגלל שאנו יחידים בשוק, למרות שלא הוכרזנו כמונופול, אנו חייבים לגלות זהירות ורגישות.

בישראל, המגזר הציבורי הרבה יותר שמרן מהמגזר העסקי. כמעט כל המגזר הציבורי לא נמצא ברשת (האינטרנט), העיוורון כאן הוא מדהים. המגזר הציבורי ככלל גם לא מבקש מחקרים וניתוחים על סנטימנטים ומה קורה בניו-מדיה. זה גורם למגזר הציבורי להיות מנותק לגמרי מהציבור ורחשי ליבו. 

יש כמה דברים מעניינים בניטור המדיה שלנו. אנו מנטרים גם את המדיה הערבית וגם את המדיה הרוסית. חשבנו, שעם הזמן תהיה ירידה במדיה הרוסית, כי העולים והצעירים במגזר הרוסי יעברו לעברית. זה לא קרה. יש עלייה במדיה הרוסית. בנוסף, אנו מנטרים 'משפיענים' ומנסים כל הזמן לאתר 'משפיענים'. יש לזה סיבה: העסקים מעוניינים באנשים הללו ורוצים לרכוש את אמונם. אין עדיין רגולציה לעניין הזה והתחום מאוד פתוח ונזיל. יש לנו בעיות אתיות לא מעטות בתחום הזה ואנו מנסים ליצור אתיקה עצמית בתחום ביחד עם האקדמיה.

עם הזמן, אני מאמין, שהביקוש למידע גולמי ילך וידעך ויעלה הביקוש למידע תלוי מחקר. אנשים בכל הרמות ירצו לדעת יותר על מגמות, על סנטימנט, על זיהוי מסרים סמויים. אנו עוסקים ב'חינוך שוק' בתחום הזה.

יש לנו עדיין חורים בכיסוי, למשל ה-DeepWeb ('הרשת האפלה') לא מנוטרת על ידנו. בנוסף, אנו לא רואים את הכל בפייסבוק, בגלל חומות הגנה, שאנשים שמים סביבם. יש כאן אתגרים במידת המהימנות של הנתונים, שאנו יכולים לאסוף, אם אנו לא רואים את הכל. לכן, אנו מאוד זהירים בניתוחים בניו-מדיה". 
 
עיתונות



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים