Telecom News - vCPE ארגוני: הזדמנות משמעותית ל-CSPs

vCPE ארגוני: הזדמנות משמעותית ל-CSPs

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> vCPE ארגוני: הזדמנות משמעותית ל-CSPs
vCPE ארגוני: הזדמנות משמעותית ל-CSPs
מאת: צ'ארלי אשטון, 26.7.17, 12:04צ'ארלי אשטון

ציוד וירטואלי באתר הלקוח מספק הזדמנות לספקי שירותי תקשורת להאיץ את האספקה של שירותים מנוהלים, להשיק במהירות שירותים חדשים יוצרי הכנסות, ולהפחית עלויות תפעול.

vCPE (ציוד וירטואלי באתר הלקוח) ארגוני מספק הזדמנות אדירה ל-CSPs (ספקי שירותי תקשורת) להגדיל הכנסה משירותים עסקיים מנוהלים, למזער עלויות תפעול, ולבדל היצע שירותים. במצב בו האימוץ של NFV ו-SDN נמשך, ה-vCPE הארגוני הוא אחד ממקרי השימוש העוצמתיים ביותר וזוכה לתאוצה בשוק. למעשה, עפ"י סקר HIS Markit, מרבית פריסות NFV ב-2017 ומעבר לה, תהיינה עבור vCPE ארגוני.
 
בעוד שוק השירותים העסקיים המנוהלים גדל באופן יציב, ולפי Analysys Mason צפוי להגיע להיקף גלובלי מרשים של 146 מיליארד דולרים ב- 2018, הרי הדרך המסורתית של אספקת שירותים מגבילה את היכולת של ספקי שירותי תקשורת להשיק במהירות שירותים חדשים ולהגדיל הכנסות. כמעט כל סוג של שירות רשת עסקי, בין אם מדובר במיתוג Multiprotocol Label או קישוריות אתרנט, VPN או אבטחה, דורש מהספק להתקין התקן פיזי ייעודי באתר הלקוח.

פריסת שירות חדש, אפילו עבור לקוח עסקי קיים, דורשת בד"כ לשלוח טכנאים מנוסים לאתר הלקוח כדי להתקין ולהפעיל יחידה חדשה של ציוד, תהליך שיכול להימשך שבועות או חודשים. ביצוע שינויים בשירותים קיימים דורש לעיתים קרובות מ- CSPs לשלוח את הטכנאים שלהם בחזרה לאתר כדי לבצע תצורה מחדש של ציוד קישוריות. התהליך אינו יעיל ואינו גמיש, מה שמונע מ- CSPs להשיג את התשואה המרבית להשקעה בשוק השירותים העסקיים.

vCPE ארגוני, לעומת זאת, עונה על רבים מהאתגרים איתם מתמודדים כיום CSPs. כפלטפורמה וירטואלית, vCPE מאפשרת ל-CSPs לספק לארגונים שירותים מנוהלים בעלות תפעול נמוכה יותר ועם אג'יליות גדולה יותר מאשר באמצעות התקנים פיזיים מסורתיים. במקום התקנים פיזיים ייעודיים, VNFs (פונקציות רשת וירטואליות) רצות כמכונות וירטואליות (VM) על שרת חומרה סטנדרטי בסביבות ענן ומרכז נתונים.

בכך, התקנים ייעודיים יקרים מוחלפים בשרתים סטנדרטיים, שניתן לעשות בהם שימוש חוזר, דבר המפחית את ההוצאה ההונית על ציוד (CAPEX). כמות הציוד באתר קטנה גם היא, דבר המאפשר ל-CSPs למזער את היציאות לאתר ולהפחית הוצאות תפעול (OPEX).
כפתרון קישוריות מבוסס תוכנה, vCPE מציע זמן יציאה מהיר בהרבה לשוק של שירותים מנוהלים, בהשוואה לפריסת התקנים ייעודיים באתרי לקוחות. הוא גם מציג דרך קלה יותר לביצוע מכירה נוספת (upsell) של עוד שירותים יוצרי הכנסות, מכיוון שהפלטפורמה מאפשרת ל-CSPs להגדיל באופן דינמי ולפרוס שירותים קיימים או חדשים. מחזורי אימוץ שירות מואצים עוד יותר באמצעות הקצאה עצמית יעילה יותר, שמתאפשרת  בזכות וירטואליזציית רשת.

עפ"י המודל העסקי של ,Analysys Masons ל-vCPE ארגוני, מפעיל Tier 1 זריז עם 100,000 מנויי vCPE ישיג החזר השקעה (ROI) של 156% במהלך5  שנים, וחסכון תפעולי של 47% בכל אתר לכל שנה. במהלך תקופה של 5 שנים, המודל מראה,שה-CSP גם ייצר הכנסה גבוהה יותר ב-5% לכל אתר לכל שנה, שמצטברת לסך הכנסות חדשות של 1.4 מיליארד דולרים.

ההכנסה הנוספת נובעת בעיקר מהזדמנויות  upsell ו-cross-sell של שירותים חדשים, המתאפשרים מווירטואליזציה של הרשת, כמו תצורת VPN ו-WAN דינמית, רוחב פס עפ"י דרישה בשירות עצמי, אבטחה כשירות (כגון פיירוול והגנת DDOS) או אופטימיזציה של WAN.

פירוק לגורמים של החיסכון הכספי במודל של Analysys Mason מראה, ש-vCPE מביא לחסכון משולב של 42% ב-CAPEX ו-OPEX, הודות להחלפת התקנים ייעודיים בשרתים סטנדרטיים. באמצעות ביטול תהליכי התקנה ידנית ותהליכי אספקת ציוד, CSPs יכולים להפחית העלויות בין הזמנה עד לקבלת התשלום ב-72%. ודרך ביטול מרבית היציאות לאתרי לקוחות ושימוש בפתרון תקלות מרחוק, ייהנו CSPs מהפחתה של 61% בעלויות, שבין זיהוי בעיה עד לפתרונה.

אבל המניעים העסקיים ל-vCPE מרחיקים לכת מעבר לצרכים של ספקי שירות. לספקי טלקום ושרתים, המעבר ל-vCPE מהווה הזדמנות להתרחבות נוספת בשוק האנטרפרייז באמצעות החלפת התקני תקשורת וותיקים ייעודיים באתרי לקוחות. זה בעיקר המצב כאשר התקנים ייעודיים מגיעים לסוף חייהם, וארגונים מחפשים פתרונות טובים יותר, שמספקים גמישות רבה יותר וחסכון בעלויות.

vCPE גם פותח את הדלת לחוזי ציוד למרכזי נתונים ו-PoP, אותם ניתן למנף עבור מקרי שימוש NFV אחרים בתוספת ל-vCPE. במקום לראות וירטואליזציה של הרשת כאיום על עסקי הציוד הקיימים שלהם, ספקים יכולים לנצל את ההזדמנות כדי לצמוח בשווקים חדשים כפי שמראה תרחיש השימוש ב-vCPE.

.כדי לממש את ההבטחה במלואה, פתרון vCPE חייב להיות אמין ובעל ביצועים גבוהים כשווה לפתרונות רשת פיזיים. במעבר לוירטואליזציית רשת, CSPs לא יכולים להרשות לעצמם להקריב איכות שירות. להסכם רמת שירות (SLA) שהופר, יש השפעה שלילית ישירה על הכנסות מעסקי שירות, תוך הגברת נטישת לקוחות.
 

ענף דק או ענף עבה

השיקול הראשון כאשר מטמיעים פתרון vCPE הוא להחליט היכן לארח את עומסי העבודה של תפקודי הרשת: באתר מרכזי (מודל ענף דק) או בהפעלה מקומית באתרי הלקוח (מודל ענף עבה), או בתצורה היברידית של 2 המודלים להטמעה. לכל מודל יש השלכות שונות על העלות וניהול פריסות vCPE. אבל כולם דורשים פתרונות, שיכולים להבטיח אמינות ברמת ספק שירות וביצועים גבוהים כדי להבטיח, ש-CSPs יכולים לעמוד ב-SLAs ללקוחות עסקיים, תוך הפחתת ה-CAPEX וה-OPEX.
 
ענף דק: במודל הענף הדק, משאבי המחשוב מרוכזים במרכז נתונים של CSP, משרד מרכזי או נקודת נוכחות (PoP). מרבית ה-NVFs רצים כמכונות וירטואליות מאתר מרכזי, וה-CPE הוא התקן  קצה רזה עם משאבי מחשוב מינימליים כדי להריץ VNFs ליבה מינימליים באתר. מודל זה מותאם לעסקים קטנים ובינוניים, שלא דורשים יכולות עיבוד אינטנסיביות בהפעלה באתר. חיוני גם, שהלקוח יקבל שירות קישוריות אתרנט בנפחים גבוהים. מודל זה מאפשר ל-CSPs להקצות באופן אוטומטי ולתחזק בקלות שירותי vCPE מנוהלים מאתר מרכזי וכן לאגם משאבי שרתים כדי לשרת לקוחות עסקיים רבים.

ענף עבה: מודל הענף העבה, שמכונה גם ארכיטקטורה מבוזרת, דורש שרתי vCPE עם שליטה ומשאבי מחשוב ואחסון משמעותיים באתר הלקוח. מודל זה מותאם לעסקים הדורשים שירותים עם השהייה נמוכה מאוד ואבטחת רשת חזקה, כגון בנק או חנות קמעונאית גדולה. במודל זה, CSPs יכולים להרחיב שירותי vCPE עפ"י דרישה ולהקצות שירותים חדשים מרחוק ללא צורך בשליחת מהנדסים לאתר. 

פריסה היברידית: עבור CSPs מסוימים, גישה היברידית, שמשלבת את המודלים של ענף דק וענף עבה, היא הבחירה המועדפת. פריסה היברידית היא המתאימה ביותר לפריסות vCPE בהיקף גדול המשרתות מגוון לקוחות, החל מארגונים בגודל  בינוני עד לארגונים גדולים בהם אמינות ואבטחה הן קריטיות.
 

סיכום

vCPE ארגוני מהווה הזדמנות משמעותית לספקי שירותים, להאצה ואספקה של שירותים עסקיים מנוהלים, תוך התבססות על מכירת שירותים נוספים, והפחתה גדולה של עלויות תפעול. אבל ללא הפתרון המתאים,vCPE  יהפוך להזדמנות, שהוחמצה. במעבר לווירטואליזציה של רשת, ספקי שירותים זקוקים לפתרונות ,vCPE שמספקים אמינות ברמת ספק טלקום, לצד גמישות, זריזות שירות, וחסכון בעלויות.

CSPs צריכים פתרון vCPE משולב, מאומת מראש עבור שירותים ארגוניים מנוהלים, שלא רק מספק את כל הרכיבים הדרושים כדי לצאת לדרך, אלא גם מספק את האמינות ברמת ספק טלקום הנדרשת.

מאת: צ'ארלי אשטון, יולי 2017.
מנהל פיתוח עסקי, ווינד ריבר

vCPE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים