Telecom News - ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000
אבי וייס, עורך Telecom News, הציג הערב בראיון ל"אולפן פתוח" עם בועז גולן בערוץ 20, מקצת מהדוגמאות של הטענות השגויות והמטעות בכתב החשדות של היועמ"ש מנדלבליט נגד נתניהו. עדכונים שוטפים בתחתית הכתבה.
מאת: מערכת Telecom News, 4.3.19, 22:58
 
אבי וייס ערוץ 20 ב-4.3.19

הערב התראיין אבי וייס, עורך Telecom News, יחד עם אלי ציפורי מגלובס, בערוץ הטלוויזיה 20 בתכנית "אולפן פתוח" עם בועז גולן. בראיון הוצגו דוגמאות לטענות שגויות בכתב החשדות של היועמ"ש אביחי מנדלבליט נגד רוה"מ בנימין נתניהו.

בין היתר, בתכנית נחשפו העובדות המראות, שכתב החשדות מורכב מסעיפים, שאין להם כל בסיס במציאות, ולמעשה, מדובר באי הבנה בסיסית כיצד עובדים עולם התקשורת ועולם העתונות וכל הממשקים בין העולמות הללו. 

כ"כ, נחשפו מסמכים בחתימות היועמ"ש לממשלה הקודם והנוכחי, שהוסתרו מתיק 4000, מסמכים התומכים בגרסת נתניהו מפי היועמ"שים בחתימת ידם, מה שהופך את תיק 4000 לתיק תפור מלא חורים, כי העובדות מהמסמכים הללו לא מצויות בכתב החשדות.

בנוסף, הוצגו הסימנים, שלפיהם אפשר לזהות באופן חד ערכי מי הדליף מתוך הפרקליטות את כתב החשדות ואת מכתבו של היועמ"ש ד"ר מנדלבליט, מסמך, שהודלף עם פרטים סודיים, שהושחרו במכתב הרשמי. דהיינו, נעשתה פה עבירת הדלפה ומעליה נעשו עבירות נוספות בכך, שהודלף מסמך עם חומר רגיש לא מושחר לפני שלב ההשחרה. זה נושא נוסף לבדיקת ועדת חקירה ממלכתית, שאמורה לקום לנוכח כל הממצאים החמורים שנחשפו ב-21 פרקי הסדרה בנושא "תפירת תיק 4000 לאיש הלא נכון". (רשימת הפרקים למטה).

קישור לראיון זה היום בערוץ 20 - כאן.

מומלץ לקרוא כרקע לראיון הנ"ל את 2 הכתבות העוסקות בטעויות החמורות בכתב החשדות כדלקמן:

"שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש?: יש 2 גרסאות שונות עם חשדות שונים בנושא תיק 4000 (והתיקים האחרים). גרסה רשמית באתר משרד המשפטים וגרסה שהודלפה לעיתונות (כשעצם ההדלפה מהווה אוסף של עבירות פליליות - כאן), במקביל למסירתה לפרקליטי החשודים. ב-2 הגרסאות יש טעויות חמורות הנובעות מאי הבנת רגולציית התקשורת. ניתוח הטענות השגויות מול מסמכים וחלק מההבדלים הבולטים שבין 2 הגרסאות. פרק מס' 21 בסדרת הכתבות על שערוריית תיק 4000 - כאן.

"אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת": "הסלט", שנעשה, לכאורה, בצורה מכוונת ע"י היועמ"ש, כדי להוכיח "דפוס התנהגות עברייני על פני רצף של פרשיות ורצף של זמן", מחזק את הצורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור כיצד הגענו לכך, שלפחות בתיק 4000, שמוכר לי היטב, "נתפר תיק" בחוטים גסים. דוגמאות למקצת מאוסף הטעויות הרבות, שנכתבו במסמך של היועמ"ש. כתבה מס' 20 בסדרת הכתבות על תפירת תיק 4000 לאיש הלא נכון - כאן.

קישור לראיון הקודם בערוץ 20 ביום 28.1.19 - כאן.
הכתבה בהקשר לראיון ביום 28.1.19: "ערוץ 20: אבי וייס: תיק 4000 - פנו לשב"כ לאישור מיזוג בזק-YES" - אבי וייס, עורך "טלקום ניוז", חשף בראיון ל"אולפן הפתוח" עם בועז גולן בערוץ 20, מסמכים חדשים מאחורי הקלעים של תיק 4000, כמו גילוי של עבירה פלילית בתוך פרוטוקול המיזוג, ואי שימוש הולם בפרוטוקול ובמסמכים השונים התומכים בגרסת רוה"מ בחקירת גורמי האכיפה את תיק 4000 - כאן.

קישור לראיון בערוץ 20 מיום 22.1.19 - כאן.
הכתבה בהקשר לראיון ביום 22.1.19: "ערוץ 20: 'תיק תפור' אבי וייס חושף את מחדלי 'תיק 4000'"
- אבי וייס, עורך אתר 'טלקום ניוז', חושף בראיון ל'האולפן הפתוח' עם בועז גולן בערוץ 20, את המחדלים והמסמכים, שטרם נבדקו וטרם הוצגו בפרשת בזק-YES - וקובע: "לחוקרים ולפרקליטים אין שמץ של מושג בהליכים השונים בתיק 4000" - כאן.

עדכון 11.3.19, 18:50: זו פעם שנייה שלשלמה פילבר "נפלט" "לייק" - למה שאני כותב ומצייץ.
הפעם צייצתי נגד הפרקליטות (בעניין אי הקמת ועדת חקירה \ בדיקה ע"י שרת המשפטים לנושא של רות דוד, פרקליטת מחוז לשעבר שעומדת לדין)... ...והוא (פילבר) "אהב את זה"...
מדהים.
למה לא עוצרים אותו על הפרת תנאי "עד מדינה", שהוא חתום עליו?
זה עד מדינה, שמדבר עם התקשורת (למשל עם עמית סגל ונתי טוקר) ומדליף מידע גם חסוי (כלומר: מתוך תיק החקירה בו הוא "עד מדינה"), למשל: כאןכאןכאןכאן וכאן וגורמי אכיפת החוק מספקים לו משום מה "חסינות מוחלטת" (!), למשל בניגוד לסעיף 4חלהנחיות היועמ"ש  (סעיף האוסר במפורש על עד מדינה לדבר עם כלי תקשורת כלשהו, לא כל שכן, להדליף מסמכים ומידע, שיש להם קשר לחקירה).
גם ציוץ בטוויטר זה תקשורת, וזו פעם שנייה (הפעם הראשונה מצ"ב גם כן למטה, מצילום ממסך הטלוויזיה, למי ששכח).
פילבר 1
 
פילבר 2
 
צילום ה-LIKE הראשון:
פילבר LIKE ראשון


עדכון 13.3.19, 19:30: כתבה של אלי ציפורי מגלובס בנושא הציוצים הראשון והשני של שלמה פילבר לדברים של עורך Telecom News - כאן

עדכון 22.4.19, 09:00: ראיון אצל שרון גל בערוץ 20, וגם ברשתות הרדיו המאוחדות בשידור זה: 94fm, 106.5fm ורדיו גלי ישראל, בנושא "תפירת תיקים" ע"י המשטרה והפרקליטות: כאן


עדכון 22.7.19: אתר "העין השביעית" פרסם מאמר וניתוח (כאן), שבו הוא מדרג את גודל כלי התקשורת בישראל על פי מספר תעודות לע"מ שנופקו לעיתונאים שעובדים בכלי התקשורת הללו. הנתונים נכונים ל-2018. על פי הנתונים הברורים הללו, אתר וואלה! מדורג במקום 9 (תשיעי), אחד לפני האחרון. הנתונים הללו משלימים ודי דומים לנתוני "סקר החשיפה של TGI", שהוא המדד המקובל לחשיפה ולתפוצה של כלי התקשורת בישראל. כלומר: הטענה של היועמ"ש ב"כתב החשדות", שוואלה! הוא אתר החדשות השני בגודלו בישראל, היא חסרת כל בסיס ונובעת מבורות תהומית. עוד על הנושא הזה, בפרק השביעי בסדרה - כאן

נספח:
פירוט רשימת הפרקים שפורסמו עד כה בסדרה בעניין "תיק 4000":
כמה פרקי רקע חשובים, שהקדימו את הסדרה הזו, וששימשו כבסיס ונקודת מוצא לחשיפות הטריות והחדשות:
פסל דרייפוס בפריז



 
 
Bookmark and Share