Telecom News - שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש?

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש?
יש 2 גרסאות שונות עם חשדות שונים בנושא תיק 4000 (והתיקים האחרים). גרסה רשמית באתר משרד המשפטים וגרסה שהודלפה לעיתונות במקביל למסירתה לפרקליטי החשודים. ב-2 הגרסאות יש טעויות חמורות הנובעות מאי הבנת רגולציית התקשורת. ניתוח הטענות השגויות מול מסמכים וחלק מההבדלים הבולטים שבין 2 הגרסאות. פרק מס' 21 בסדרת הכתבות על שערוריית תיק 4000.
מאת: אבי וייס, 2.3.19, 18:152 FREE

אתמול (1.3.19) פרסמתי את כתבה מס' 20 בסדרת הכתבות על תפירת תיק 4000, תחת הכותרת: "אוסף הטעויות בתיק 4000: 'אני מאשים' - לא חתרו כלל לגילוי האמת". הכתבה הסתמכה על הפרסום לציבור של כתב החשדות של היועמ"ש ד"ר מנדלבליט באתר משרד המשפטים כאןכאן וכאן. (רשימת כל הכתבות בסדרת תפירת תיק 4000 מצויה בתחתית הכתבה).

הגרסה הנ"ל, שפורסמה באתר משרד המשפטים, מכילה 24 עמודים.

בכתבה הקודמת הנ"ל מס' 20, כדי להדגים את הכאוס בפארסה, שקרויה "תיק 4000", הבאתי רק מספר קטן של נקודות להדגמה, מקצת מאוסף הטעויות החמורות, שמתגלות ממש בקלות, ושנכתבו במסמך של היועמ"ש, שפורסם לציבור, כאמור, באתר משרד המשפטים. מומלץ לקרוא את כתבה מס' 20, כרקע לכתבה הנוכחית, שבה אין חזרה על דוגמאות לטעויות, שכבר פורסמו בכתבה קודמת זו.

אגב, עיתונאי גלובס - אלי ציפורי הוסיף לא מעט נקודות נוספות בניתוח שלו, לגבי אוסף הטעויות והשטויות הקיים בנייר של היועמ"ש (כאן), מומלץ גם כן לקריאה לפני מאמר זה. 

לאחר פרסום כתבה מס' 20, שנשענת על מסמך החשדות, שפורסם באתר משרד המשפטים, הובאה לידיעתי גרסה אחרת לגמרי של כתב החשדות, שמכילה 57 עמודים - כאן, ששונה באופן מאוד משמעותי מהגרסה של 24 העמודים - כאן, שזהה לגרסה המצויה באתר משרד המשפטים).

הגרסה של ה-57 עמודים (להלן: "הגרסה המורחבת"), כנראה, הודלפה ממקור לא ידוע (ראה גם בניתוח החריף של אלי ציפורי מגלובס - כאן), מה שמטיל צל כבד מאוד על התקפות והמהימנות של "כתב החשדות" של היועמ"ש.

אציג כאן רק מקצת מהסתירות וההבדלים בין 2 הגרסאות (יש הרבה) ואחשוף טעויות חמורות נוספות בחקירת גורמי האכיפה, טעויות, שהשתרבבו למסמך היועמ"ש:

1. להיכן נעלם בגרסה המוקטנת הטיעון של אישור רכישת בזק ע"י אלוביץ' ב-2010?
בגרסה המורחבת מופיעה פסקה מאוד מעניינת:

1

מצוין כאן, שאלוביץ' ביקש את עזרת נתניהו לאשר את עסקת רכישת בזק ב-2010.

יש כמה בעיות חמורות ביותר בעניין הזה:
  • ארוחת הערב בוצעה בדצמבר 2012. למה בדצמבר 2012 אלוביץ' מזכיר את הצורך באישור של העברת השליטה בבזק, העברה שכבר בוצעה ב-2010 ולאחר שאלוביץ' כבר קיבל את הרישיון לאחזקת בזק, מהשר משה כחלון, בטקס חגיגי ב-2010? אגב, משה כחלון תמך ב"מיזוג" בזק-Yes, בדיוק כמו עמדת כל הגורמים המקצועיים באותה עת, בעשור קודם לכך ואף לאחר תקופת כהונתו של משה כחלון
 
  • טקס הענקת הרישיון לאלוביץ' להחזיק בבזק, רישיון אותו קיבל מהשר משה כחלון היה מתועד (למשל כאן, עם התצלומים החגיגיים של קבלת הרישיון). זה היה באפריל 2010 (!)... אלוביץ' נראה בתצלומים מאושר וטוב לב, ולא נראה בכלל, שהוא צריך לדאוג בדצמבר 2012, לגבי אישור ורישיון, שכבר קיבל ממשה כחלון (שגם נראה מאושר בתמונות), באפריל 2010.
  • נתניהו, כראש ממשלה (כל ראש ממשלה), חותם על כל המסמכים הנוגעים למניות חברת בזק, בתור חתימה אחרונה, וזו תוצאה של חוק התקשורת וצו הבזק. הטענה הזו (בסעיף 95 בצילום למעלה) מראה, שמי שכתב אותה אין לו שמץ של מושג איך רגולציית התקשורת עובדת לגבי בזק. בכל מקרה, לראש הממשלה אין שום השפעה והוא נדרש לחתום בעיקר בגלל שהוא ממונה על השב"כ, שמעורב חזק בבזק והשב"כ גם מחזיק נציג בדירקטוריון של בזק. 
 
  • טענה שגויה זו חזרה על עצמה בנייר של היועמ"ש בנושא חתימת נתניהו על הנפקת בי-קום ועל מכירת יד2. מדובר באי הבנה מוחלטת של הרגולציה. שום הטבה וסיוע לא היה כאן לאלוביץ' מצדו של נתניהו. הוא בכלל לא מכווין, לא משפיע, לא שולט ולא מעורב בנושאים כאלה.
 
  • עניין "אישור עסקת רכישת בזק ב-2010נעלם בגרסה המוקטנת. למה? שאלה טובה.

2. כמה אלוביץ' הרוויח מ"ההטבות הרגולטוריות", שסיפק לו נתניהו?
בגרסה המורחבת יש נתון, שלא קיים בגרסה המוקטנת: הטבות של לפחות 1.8 מיליארד ש"ח (!):
2

לא ברור מי עשה את החשבון המדהים הזה, אבל יש לי משום מה הרגשה, שאולי ביצע זאת "המומחה לשליפת מספרים מקצה האצבע", הרן לבאות. אם זה לא הוא, כנראה שיש לו "אחים תאומים" לשיטה הזו, בקרב גורמי החקירה. 

בגרסה המוקטנת המספר "לפחות 1.8 מיליארד ש"ח" נעלם ויש בו מספר אחר: 680 מיליון + 300 מיליון = 980 מיליון ש"ח.
ה חצי. כנראה המספר המדומיין של 1.8 מיליארד ש"ח לפחות, התכווץ במכבסה של הפרקליטות, בין הגרסאות.

בכל מקרה, תנועה של כספים במעלה הפירמידה של אלוביץ' (שלא נכנסה לכיסו, אלא הלכה מיד לנושים) היא לא נושא, ששייך בשום צורה למשרד התקשורת או לשר התקשורת. זה נושא שמסור בלעדית, על פי חוקי מדינת ישראל, לבעלי המניות ובעלי החוב של החברות בכל ה"פירמידה" ולרשות לניירות ערך (ולבית משפט אזרחי, ככל שיש טענות למי מבעלי המניות או בעלי החוב, בנושאים הללו, ואכן התקיימו לא מעט דיונים בסוגיות הללו). זהו.

כל הדבקה של מספרים כלשהם לנתניהו - היא בבחינת "זריית חול בעיני הציבור".

תיק חקירה פלילי אינו פוסט בפייסבוק והוא אמור להכיל רק עובדות, עובדות של אמת שניתן להוכיח אותן בבית המשפט, ולא ספינים המצוצים מקצה האצבע. 

העובדות הן שונות לחלוטין. שאול אלוביץ' נשאר בלי כלום, אפילו את טבעות הנישואין החרימו לו.

אלו בדיוק ההטבות, שסידר לו נתניהו.

פשיטת רגל מוחלטת.

אבדן כל הנכסים שצבר כל חייו, עד הרכוש הפרטי האישי. 

יתרה מכך, גורמי החקירה שכחו (או לא ידעו), שבזק (זה גם אלוביץ') הפסידה לא פחות מ-462 מיליון ש"ח, נקי, בגלל אי יכולת לנצל את "נכס המס".

אלה העובדות ואין אחרות. 

כלומר: המספרים הללו של היועמ"ש, השונים בין 2 הגרסאות, הם במקרה הטוב פרי הדמיון. במקרה הרע זה פשוט פיברוק מספרים, שנועד להעצים את "מעשי השחיתות הסדרתיים של נתניהו".

לא פלא, שקראתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית, לחקור "מי בישל את הדייסה הזו".  


3. מה זה אתר וואלה! בשוק פורטלי החדשות בישראל?
בגרסה המורחבת יש נתון, שלא קיים בגרסה המוקטנת: אתר וואלה! הוא האתר השני בגודלו בישראל אחרי YNET:
3

כנראה גם כאן "מומחה להמצאת מספרים" פעל, והחליט, שוואלה! זה אתר שני בגודלו אחרי YNET.

כנראה אין תחתית לדמיון ולשטויות של גורמי החקירה.

וואלה! מעולם לא היה מס' 2 בישראל. 

רוב הכניסות לאתר וואלה! הן לא של בני אדם (אלא של דואר אלקטרוני)
וכן של קונים, שבאים לבצע רכישות של מסחר אלקטרוני (כאן) - ולא מעניין אותם שום דבר חוץ מקניות. הם לא מתעניינים בתוכן החדשות.

רק 13.54% מהנכנסים לאתר וואלה! - נכנסים לקרוא חדשות וכמעט מחציתם נוטשים ויוצאים מהאתר כעבור כמה שניות. כלומר: הם בכלל לא קוראים את תוכן החדשות, אלא מרפרפים בקיצור על כמה כותרות וזהו.
אז מה זה הקשקוש הזה? מהיכן הוא נולד?

4. האם היה מועד קשיח לפקיעת אישור מ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים לעסקת בזק-Yes?
בגרסה המורחבת יש וכמה פעמים מעין "דחיפות" בזמנים לאישור מה שמכונה "המיזוג" בהודעת סיכום החקירה ע"י המשטרה, כאילו התוקף של האישור יפוג במרץ 2015 ואין כל יכולת לשנות את התאריך הזה:
4

בגרסה המוקטנת יש "נתון יותר מדויק":
מוקטן 1

הבעיה: מדובר ב"ישראבלוף" נוסף מבית היוצר של גורמי החקירה.

ככה זה שלא מבינים ברגולציית עולם התקשורת.

העובדה: אמנם היה מועד פקיעת תוקף לאישור (שנה), אבל לא הייתה כל מניעה להאריך את המועד הזה, בקלי קלות והגבלת השנה בכלל לא נגעה לתהליכים הבאים, שמבוצעים אחרי אישור הממונה על ההגבלים העסקיים (שבסופם אישור שר התקשורת ואח"כ אישורי רשות ניירות הערך, רשות המיסים, רשם החברות וכיו"ב). .

לא מאמינים? אז הנה האישור והנה הנימוקים לאישור וניתן לראות למשל כאן, שמ"מ הממונה על ההגבלים עסקיים מזיז תאריכים ודוחה תאריכים בקצב גבוה, בלי שום בעיה. זה בסמכותו המלאה. 

ד"ר אסף אילת, בחתימתו, האריך ופעמיים (!) את המועדים לאישור "מיזוג" בזק-יס, וקודמו לתפקיד זה, ד"ר שלומי פריזט, ביצע לא פחות מ-9 הארכות בלוחות הזמנים ל"מיזוג" (!)... כלומר: בוצעו לא פחות מ-11 ׁׁ(!) הארכות למועדים באישורי "המיזוג", ע"י 2 מ"מ הממונה על ההגבלים עסקיים מאז תחילת העשור ועד 2014, כי הם בעצמם לא ראו בלוחות הזמנים איזו בעיה, שלא ניתן לספק הארכה, בהתאם להתפתחויות. 

אלוביץ' ידע את זה היטב, כי הוא עסק בזה אישית, כבר מהעשור הקודם וכל הארכות המועדים הללו נעשו או לפי בקשתו, או שהופנו אליו, כי הוא היה "המעורב הראשי" בכל ההחלטות הללו. לכן ידע היטב - שאין כל בעיה לדחות את לוח הזמנים. הוא לא היה זקוק לשום "טובות" מנתניהו בעניין זה. 


הסיבה די ברורה, למה לא הייתה כל קשיחות בלוח הזמנים של "המיזוג": מ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים הטיל מגבלות ותנאים די קשים ליישום, לבזק ול-Yes והוא קבע, שעד שהכל לא ימולא לשביעות רצונו, המניות של אלוביץ' ינוחו בשקט במגירה שלו (הם שכבו במגירה של הנאמן שלו לא פחות מ-5 ורבע שנים...). לא היה בהחלטותיו (שהיו גלויות לכל ברשת האינטרנט וגם פורסמו ברבים וברשומות) שום לחץ, שלא ניתן יהיה להאריך את זה, כמו שנעשה פעמים רבות (11 פעם) קודם לכן.

מהיכן גורמי החקירה המציאו את זה?

יתרה מכך: המגבלה של השנה הייתה רק לגבי מילוי התנאים בהחלטת מ"מ הממונה על ההגבלים עסקיים (כאמור בסעיפים 8 ו-9 להחלטתו וסעיף ו5 למסמך הנימוקים למיזוג). זאת, כדי לאפשר שחרור המניות של יורוקום מידי הנאמן (לפי החלטה מ-2010). זה מוסבר במפורש בתחילת ההחלטה - כי זו החלטה על תיקון התנאים במיזוג ולא החלטה על המיזוג (כי ההחלטה על אישור המיזוג כבר התקבלה כמה שנים קודם לכן, גם ב-2010 ע"י בועז גולן וגם ב-2012 ע"י מ"מ הממונה שלומי פריזט). לטווח הזמן של השנה לא הייתה כל נגיעה לנושא האישורים הנוספים הנדרשים למיזוג, לרבות אישור משרד התקשורת \ מועצת הכבלים והלוויין ושאר הרגולטורים שהיו מעורבים בזה (החל מהיועמ"ש, דרך השב"כ וכלה ב"וועדת הריכוזיות"). לכן, ב-25.3.15 חתם מ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים על אישור המיזוג ושחרור המניות, ללא קביעת שום זמן להמשך התהליך, כי זה לא בסמכותו

5. איזה סעיף או תנאי הושמט מאישור העסקה בניגוד לדעת היועצת המשפטית של משרד התקשורת?
בגרסה המורחבת יש פירוט של סעיף "חשוב", שמישהו (כלומר: פילבר בהוראת נתניהו) השמיט מתנאי אישור עסקת בזק-Yes עליה חתם נתניהו ב-23.6.15:
5

בגרסה המוקטנת יש גרסה אחרת ודי מסתורית לעניין הספציפי הזה (כאן זה "תנאי משפטי חשוב"):
מוקטן 2

אז כדי שיהיה ברור לקוראינו:
  • היועצת המשפטית עו"ד דנה נויפלד אישרה את העסקה. אם היא התנגדה בסתר, היא לא הייתה חותמת על האישור, כי היא כפופה רק ליועמ"ש לממשלה ולא למנכ"ל או לשר התקשורת. בעברה, היא הפגינה לא אחת עצמאות יתרה, ולא היססה להתנגש עם בכירים. למשל, עם מנכ"ל המשרד דאז מרדכי מרדכישטען שהיא משבשת לו את העבודה (לא עזר לו...). אם הייתה לה איזו הסתייגות - היכן מסמך ההסתייגות הזה? התשובה: לא מוכר לי דבר כזה
 
  • ליועצת המשפטית של משרד התקשורת לא היה שום מעמד חוקי בעניין זה, כי השר (ארדן, זה שיקבל את בקשת Yes) לא מינה אותה ולא את משרד התקשורת כ"בודק". לכן, כל הסמכות החוקית הייתה אך רק של מועצת הכבלים והלוויין, שלה יש לשכת ייעוץ משפטי נפרדת ועצמאית.
 
  • הנושא של "מימוש האופציות" ע"י בזק (לכ-58% מ-Yes) נדון בצורה מאוד מפורשת בפרוטוקול הדיון במועצה והיועצים המשפטיים של המועצה (וגם יו"ר המועצה) אמרו, שאין עם זה כל בעיה משפטית, אחרי שמאשרים את ה- 100%, ובכל מקרה - אפשר לבחון זאת בנפרד. 
 
  • ממילא היועץ המשפטי לממשלה (עו"ד יהודה וינשטייןאישר את כל המהלך, כולל מיזוג ומתן אפשרות לבזק לקבל רישיון ללוויין במקום Yes, אז מה זה חשוב בכלל מה שהיא טוענת?? היועמ"ש לממשלה נמצא מעליה ולא מתחתיה... 
  • אם לא די בכך, הסדר "ניגוד העניינים" שלה דורש בירור (שלא נעשה עד היום), למה היא בכלל התערבה בעסקה הזו, ונתנה חוות דעת נוספת - בעד...

7. מי בדיוק חתם על "הסדר ניגוד העניינים" של נתניהו כשר התקשורת?
ממש שאלה טובה.

אז יש לנו 2 נוסחים, הנה הנוסח בגרסה המורחבת:
מנדלבליט 1

הנה הנוסח בגרסה המוקטנת:
מנדלבליט 2 

מה ההבדלים בין הגרסאות?
אני מניח ש-99% מהקוראים ישיבו שהגרסה הראשונה היא בגוף ראשון (כי היא מופיעה במסמך המופנה ישירות לנתניהו) ובגרסה השנייה היא בגוף שלישי ("מר נתניהו"), כי זה מסמך המיועד לכלי לתקשורת.

נכון.

ככה 99% מהאנשים טועים בקריאת מסמכים מטעים, כי הם לא יודעים מה עומד מאחוריהם.אביחי מנדלבליט

למה? - כי צריך לקרוא את המסמכים המקוריים הקשורים בעניין זה, שפורסמו בזמן אמת.

כי ב-14.6.2016, מי שחתם על "הסדר ניגוד העניינים הסופי" היה אדם בשם עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט (בתמונה משמאל). הוא ממש במקרה היה אז (וגם היום) היועץ המשפטי לממשלה.
לא "משנה ליועץ המשפטי לממשלה...". 

אם במקרה בלשכת היועמ"ש איבדו משום מה את המסמך הארוך והחשוב ביותר הזה, אז הנה הוא באתר של עידו קינן כאן בגרסה הלא מושחרת והלא חתומה שלו (כלומר: זו ההדלפה של המסמך לאתר של עידו קינןעוד לפני שהוא שנחתם והושחר בנקודות רגישות), ועוד פעם כאן, באתר משרד המשפטים, בגרסה המושחרת, עם חתימתו ידו של ד"ר מנדלבליט. התאריך: 14.6.16.

עצם קיומו של המסמך הזה באתר משרד המשפטים מאז 14.6.16, משמעו שהוא לא חלק מתיק החקירה...

הדלפת מסמך רשמי כזה רגיש, לפני שנחתם ולפני שהושחר (כלומר: קטעים הרגישים נשלחו ופורסמו בגלוי באינטרנט - ללא השחרה), זה כשלעצמו הוא אוסף לא קטן של עבירות, שכמובן אין כל סיכוי שהם ייחקרו (כי זה התרחש בלשכת היועמ"ש). 


בנוסף, באותה עת, מי שסייעה לד"ר מנדלבליט להכין את המסמך עליו הוא אישית חתם, עו"ד דינה זילבר (היא כתבה את המסמך ביחד עם עו"ד דנה נויפלד), היא לא הייתה "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי - מנהלי)". זה התואר שלה היום, לא אז.. טוב, זה כבר ממש לא חשוב, אחרי ש"נעלם לפתע" דבר חתימתו של ד"ר מנדלבליט,  ומנדלבליט עצמו אפילו לא מוזכר ברמז כחתום על "ניגוד העניינים" ב-2 הגרסאות של כתב החשדות, למרות שהוא זה שחתם בזמנו על "ניגוד העניינים"... 

ניתוח נוסף של הנושא המדהים הזה והבעייתיות שבו, מצוי במאמר הקודם בסדרה, בפסקה אודות "ניגוד העניינים" של נתניהו.

8. מה המעמד של אילן ישועה?
הגרסה המורחבת כוללת עשרות רבות של ציטוטים מההקלטות, שמסר אילן ישועה, (בתאילן ישועהמונה משמאל), מנכ"ל וואלה! לחוקרים.

הרוב רכילות והרבה שטויות, בטונות. חלק מהרכילות הירודה הזו הודלף ע"י גורמי החקירה לכתב גיא פלג מ"החדשות" וכבר ניתחתי את אוסף ההבלים הזה במאמר: "התבלבלתם: גיא פלג הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000". מוזמנים לקרוא.

כך, הכתב גיא פלג הוטעה והטעה את כל עם ישראל בחשיפה שלו.

כעת, ממחזרים במסמך היועמ"ש את אותם ההבלים. קוראים לעניין הזה "מיחזור" בעולם שמירת איכות הסביבה.

הבעיה, שרבים עמדו עליה וגם כאן: מה מעמדו של אילן ישועה?

על פי מה שיש בגרסה המורחבת, הוא היה שותף פעיל ל"פשעים", כפי שהוא מעיד במו פיו על עצמו.

הנה 4 דוגמאות, שליקטתי (יש הרבה כאלו בגרסה המורחבת):
ישועה 1
ישןעה 2
ישועה 3
ישועה 4

ממה שקוראים, בכל שפע הציטוטים בגרסה המורחבת, אילן ישועה הוא "מנוע מרכזי" ומוביל אקטיבית במערכת יצירת "השוחד". כלומר: הוא יכול, לכאורה, להיות או "עד מדינה" או חשוד שותף לפשע, שממתין לו כתב אישום.

משום מה הוא לא זה ולא זה.

יש למישהו הסבר חוקי לעניין הזה? אני לא הצלחתי להבין את זה. 

עדכון 12.6.19: אחרי 13 שנה, מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, סיים אמש (11.6.19) את תפקידו באתר וואלה!. ישועה סיים את תפקידו בהסכמה עם הנהלת קבוצת בזק, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות בחודשים האחרונים בינו לבין יו"ר בזק, שלמה רודבעידו אשד, סמנכ"ל התוכן של האתר, יחליף אותו וימונה למנכ"ל החברה מהיום. דירקטוריון וואלה! בראשות רודב התכנס ואישר את פרישת ישועה ומינויו של אשד
ישועה הוא אחת הדמויות המרכזיות ב"תיק 4000". הוא האיש שביצע בפועל את ההנחיות מטעם משפחת אלוביץ' בעניין החשד (כביכול) להטות את סיקור האתר למען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה. בשלב מסוים החל ישועה להקליט את אלוביץ' וגורמים נוספים כשהם מעבירים לו הנחיות מעין אלה. העדות של ישועה, ההקלטות והמסרונים שמסר, הפכו למשמעותיים מאוד להפיכת חקירת "תיק בזק" לחקירת "תיק 4000"

מה אומרים במשרד המשפטים על קיומן של 2 גרסאות לא זהות (ובחלקן אף סותרות) בכתב החשדות של היועמ"ש?
ביום 1.3.19 פניתי בדחיפות למשרד המשפטים בשאלה הבאה:
"אתמול, כשהקריאו לי את המסמך בטלפון (הייתי בחתונה) זכרתי, שיש בו אזכור לאישור רכישת בזק ב-2010 ואני שאלתי (את זה שהקריא לי) איך זה יכול להיות.
כעת אני רואה, שיש 2 נוסחים להודעה (מצ"ב 2 הקבצים) באחד זה נמצא (ב-PDF בסעיף 95) ובשני זה איננו.
גם באתר משרד המשפטים העניין הזה איננו (כאן).
כ"כ, יש ב-PDF נספחים, שאינם בקובץ הוורד ובאתר משרד המשפטים.
איך זה ייתכן, שיהיו 2 נוסחים (לא ביצעתי עדיין השוואה מלאה בין 2 הגרסאות, שאחת היא בת 57 עמודים והשנייה בת 24 עמודים)
מה שקפץ לי זה, שהטענה של אישור רוה"מ מ-2010 נעלמה!!!
איך זה שהעיתונות קיבלה נוסח של 57 עמודים ובאתר משרד המשפטים יש רק 24 עמודים (על אותו נושא בדיוק, זו לא ההקדמה אלא הנספחים)?"

תגובת משרד המשפטים הגיעה מהר מאוד (הפנייה שלי הועברה, כנראה בכוונה, מדוברות המשרד לדוברות פרקליטות ת"א):

"לתקשורת הופצו אמש תמציות של החשדות, וכן מסמך PDF עם החלטתו החתומה של היועמ"ש. לשם הנוחות, ולבקשת עיתונאים רבים, צורף גם העתק של מסמך זה בפורמט וורד.
כתב החשדות המלא לא הופץ בהודעת הדוברות".

טוב. כעת הכל ברור.

לא לי. כי התגובה גם לא מסבירה למה יש אי התאמות ואף סתירות בין 2 הגרסאות.

מה שברור הוא, שמדובר כאן באוסף של שגיאות מהותיות, שמסמכים רגולטוריים מזמן-אמת סותרים לגמרי, וכי שלל הטענות השגויות צריך להיחקר בוועדת חקירה ממלכתית (ככל שתקום).

עדכון 6.9.19: חברת בזק הודיעה לבורסה (כאן, המסמך המלא כאן וגם כאן), על "מחיקת נכס המס" (זה מפרשת "תיק בזק"), בסך של 1.166 מיליארד ש"ח, מדוחות החברה ומרישומיה. זאת, בעקבות החלטת הרשות לניירות ערך (כאן). 

המחיקה הזו באה במקביל למחיקת \ ירידת ערך של חברת פלאפון (כאן) ב-0.951 מיליארד ש"ח (הפחתה בשווי הפעילות של פלאפון לכ-1,214 מיליוני ש"ח, שהביאה למחיקה בשווי הפנקסני של פלאפון בספרי החברה בסך של כ-951 מיליון ש"ח, ובהתאמה לקיטון ברווח הנקי ובהון העצמי של החברה) ולמחיקה קודמת של הערך של חברת YES (כאן), בהיקף של כ-1.5 מיליארד ש"ח, במרץ 2019.

ניתוח המשמעויות הכלכליות של המהלכים הללו בבזק ובנותיה, כפי שנותח ע"י הכתב ארז רביב - מומלץ לקריאה כאן.

מחיקת "נכס המס" הזה, באה בתוספת להפסד של בזק בסך 462 מיליון ש"ח בשנת 2016 (כמפורט כאן), בעקבות ההסכם שנערך אז בין בזק למס הכנסה (כאן), 

כך שסך ההפסד המצטבר של בזק בגין "תרגיל נכס המס" של "מיזוג בזק YES" (שלא יצא עד כה לפועל), הוא 1.628 מיליארד ש"ח (!). זאת, ללא חישוב ירידות הערך של YES, בזק ופלאפון, בעקבות כל המהלכים השגויים הללו של צמרת בזק, בעליה ומנכ"לי משרד התקשורת דאז (ברגר ופילבר). 

מה שמוכיח שנתניהו לא רק שלא עזר לבזק, הוא סייע (ישירות ובעקיפין) בהחלטותיו ובהסכמותיו, להתמוטטות הערך של בזק ובנותיהלפשיטת הרגל של "פירמידת בזק" והעמדתה למכירה אצל "כונס הנכסים" בבית המשפט המחוזי בת"א ולהפסד של כל האחזקות של משפחת אלוביץ' ב"פירמידת בזק". כך, שכל הטיעונים שנתניהו "עזר לאלוביץ' ולבזק", מתנפצים מול המציאות ההפוכה לחלוטין.

פירוט רשימת הפרקים הקודמים בסדרה החדשה שפורסמה על ידי בעניין "תיק 4000": כמה פרקי רקע חשובים, שהקדימו את הסדרה הזו, וששימשו כבסיס ונקודת מוצא לחשיפות הטריות והחדשות:
TWO FREE

DOCUMENTS FREE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים