Telecom News - ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000
אבי וייס, עורך Telecom News, הציג אמש בראיון ל"אולפן פתוח" עם בועז גולן בערוץ 20, שני מסמכים המראים, שבנוסף לתפירת תיק 4000 לנתניהו, נתפרו תיקים לעורכי דינו באשמת שווא של הדלפת מסמכים לתקשורת בהתייחס במיוחד לכתב החשדות נגד נתניהו.
מאת: מערכת Telecom News, 20.5.19, 00:53
 
אבי וייס 19.5.19

אמש (19.5.19) התראיין אבי וייס, עורך Telecom News, יחד עם אלי ציפורי פרשן בכיר בגלובס, בערוץ הטלוויזיה 20 בתכנית "אולפן פתוח" עם בועז גולן. בראיון נחשפו 2 מסמכים (מתוך רבים), שמנותחים בפרקים מס' 23 ו-24 בסדרת הכתבות על שערוריית תיק 4000 (רשימה בתחתית הכתבה) המוכיחים, ש"נתפר תיק" לעורכי הדין של נתניהו כאילו הם אלה שהדליפו לתקשורת את כתב החשדות ומסמכים נוספים בהקשר לתיקי נתניהו ביום 28.2.19.

בין היתר, בתכנית נחשפו העובדות המראות, שמסמך כתב החשדות עבר "שיפוצים" בזמנים מתוך ניסיון (שלמעשה נכשל) להדביק את ההדלפה לתקשורת לעורך דין תל-צור (עורך דינו של נתניהו), כאילו הוא היה הראשון, שקיבל לידיו את "כתב החשדות".

אלי ציפורי דיבר על חוסר המענה העינייני של הפרקליטות ומשרד המשפטים לפניות שלו ולחשיפות של אבי וייס. הוא הדגיש, שמשרד המשפטים, שאמון על שקיפות ושמירת החוק, התנהג לאור תגובת דובר המשרד בדיוק ההפך

כ"כ, אלי ציפורי ציין, שהיועמ"ש ד"ר מנדלבליט (וגם קודמו) אישרו את כל המהלכים וההחלטות של נתניהו בתיק 4000 ולכן ד"ר מנדלבליט הסתיר ועדיין מסתיר את המסמכים הרלבנטיים - התומכים 1:1 בגרסתו של נתניהו. בנוסף הוא ציין, שעצם החלטת פרקליט המדינה, שי ניצן, לקבוע תקדים בינ"ל בו שוחד זה כתבות מפנקות, ולהפעיל זאת בדיעבד לראשונה לגבי נתניהו  - זו תפירת תיק.

עורך התוכנית בועז גולן, תהה כיצד היועמ"ש ד"ר מנדלבליט, שעסק וחתם על מסמכים בעינינו של נתניהו, מעורב בהכנת "כתב החשדות", כאשר הוא למעשה מעורב בו באופן אישי ב"ניגוד עיניינים" שלו עצמו. בנוסף, הוא תהה מי אמור לבדוק את "שומרי הסף" כשהם עצמם נדרשים לענות על שאלות קשות ומתחמקים מתשובות עינייניות.

צילום 2 המסמכים, שהוצגו בראיון ב"אולפן פתוח" (ההסברים בראיון, והרחבה בנושא זה בפרק מס' 23 בסדרת הכתבות על תיק 4000: "תיק 4000: כך זוהו מי שהדליפו, תיחמנו ושיקרו בהדלפות לכלי התקשורת"  - כאן).

1

2

קישור לראיון המלא מאמש בערוץ 20, מדקה מס' 4:00 - כאן.

הכתבות כבסיס לראיון אמש (19.5.19):
תיק 4000: כך זוהו מי שהדליפו, תיחמנו ושיקרו בהדלפות לכלי התקשורת: חשיפה בלעדית, שמבוססת על מסמכי היועמ"ש והפרקליטות, מהיכן בדיוק הודלפו מסמכים חסויים לכלי התקשורת, מי שינה (כלומר: זייף) שעונים במחשבים בהם נוצרו המסמכים הללו ומי שיקר לציבור, שהמסמכים הללו הודלפו מעורכי הדין של נתניהו. כך עוזרת הטכנולוגיה ל"עיתונות חוקרת" לחשוף את האמת, במיוחד כשהנוגעים בדבר אינם "מומחי מחשבים" וסבורים, שמעשיהם לא יתגלו. פרק מס' 23 בסדרת הכתבות על שערוריית תיק 4000 - כאן.

תיק 4000: כך מסגירים ציוצים בטוויטר את ההדלפות מהפרקליטות ומטרתן: מי ישמור על השומרים? השקרים, התחמונים ו"תפירת התיקים" לא מפסיקים. פרק נוסף על איך מנגנון "תפירת התיקים" עובד וממשיך לפעול, לשקר, להדליף ו"לתפור תיקים" לאנשים הלא נכונים. הפעם המיקוד הוא רק על יום אחד: 28.2.19, ומוצגות עובדות ברורות נוספות "שחור על גבי לבן" על ההדלפות האסורות על פי החוק מהפרקליטות. למה פרקליט המדינה ממשיך להאשים שוב ושוב גם לאחרונה את פרקליטי נתניהו בהדלפות - כאשר האמת שונה לגמרי? פרק מס' 24 בסדרת הכתבות על שערוריית תיק 4000 - כאן.

קישור לראיון הקודם בערוץ 20 ביום 4.3.19 ולכתבה: "ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000" - כאן.
הכתבות כבסיס לראיון ביום 4.3.19:
"שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש?: יש 2 גרסאות שונות עם חשדות שונים בנושא תיק 4000 (והתיקים האחרים). גרסה רשמית באתר משרד המשפטים וגרסה שהודלפה לעיתונות (כשעצם ההדלפה מהווה אוסף של עבירות פליליות - כאן), במקביל למסירתה לפרקליטי החשודים. ב-2 הגרסאות יש טעויות חמורות הנובעות מאי הבנת רגולציית התקשורת. ניתוח הטענות השגויות מול מסמכים וחלק מההבדלים הבולטים שבין 2 הגרסאות. פרק מס' 21 בסדרת הכתבות על שערוריית תיק 4000 - כאן.

"אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת": "הסלט", שנעשה, לכאורה, בצורה מכוונת ע"י היועמ"ש, כדי להוכיח "דפוס התנהגות עברייני על פני רצף של פרשיות ורצף של זמן", מחזק את הצורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור כיצד הגענו לכך, שלפחות בתיק 4000, שמוכר לי היטב, "נתפר תיק" בחוטים גסים. דוגמאות למקצת מאוסף הטעויות הרבות, שנכתבו במסמך של היועמ"ש. כתבה מס' 20 בסדרת הכתבות על תפירת תיק 4000 לאיש הלא נכון - כאן.

קישור לראיון בערוץ 20 ביום 28.1.19 - כאן.
הכתבה בהקשר לראיון ביום 28.1.19: "ערוץ 20: אבי וייס: תיק 4000 - פנו לשב"כ לאישור מיזוג בזק-YES" - אבי וייס, עורך "טלקום ניוז", חשף בראיון ל"אולפן הפתוח" עם בועז גולן בערוץ 20, מסמכים חדשים מאחורי הקלעים של תיק 4000, כמו גילוי של עבירה פלילית בתוך פרוטוקול המיזוג, ואי שימוש הולם בפרוטוקול ובמסמכים השונים התומכים בגרסת רוה"מ בחקירת גורמי האכיפה את תיק 4000 - כאן.

קישור לראיון בערוץ 20 מיום 22.1.19 - כאן.
הכתבה בהקשר לראיון ביום 22.1.19: "ערוץ 20: 'תיק תפור' אבי וייס חושף את מחדלי 'תיק 4000'"
 - אבי וייס, עורך אתר 'טלקום ניוז', חושף בראיון ל'האולפן הפתוח' עם בועז גולן בערוץ 20, את המחדלים והמסמכים, שטרם נבדקו וטרם הוצגו בפרשת בזק-YES - וקובע: "לחוקרים ולפרקליטים אין שמץ של מושג בהליכים השונים בתיק 4000" - כאן.

עדכון 22.7.19: אתר "העין השביעית" פרסם מאמר וניתוח (כאן), שבו הוא מדרג את גודל כלי התקשורת בישראל על פי מספר תעודות לע"מ שנופקו לעיתונאים שעובדים בכלי התקשורת הללו. הנתונים נכונים ל-2018. על פי הנתונים הברורים הללו, אתר וואלה! מדורג במקום 9 (תשיעי), אחד לפני האחרון. הנתונים הללו משלימים ודי דומים לנתוני "סקר החשיפה של TGI", שהוא המדד המקובל לחשיפה ולתפוצה של כלי התקשורת בישראל. כלומר: הטענה של היועמ"ש ב"כתב החשדות", שוואלה! הוא אתר החדשות השני בגודלו בישראל, היא חסרת כל בסיס ונובעת מבורות תהומית. עוד על הנושא הזה, בפרק השביעי בסדרה - כאן

עדכון 15.9.19, 22:00: משרד המשפטים מסר כי טענת פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר להדליף לתקשורת תמלילים מחקירות נתניהו היא אבסורדית. "בהמשך למכתבם של באי כוחו של ראש הממשלה בעקבות טענה אבסורדית שפורסמה כאילו היועץ המשפטי לממשלה אישר שידור של תמלילים מהחקירות שבהן נחקר ראש הממשלה כחשוד, נבקש למסור כי מדובר בטענה מגוחכת, אשר מוכחשת באופן מוחלט. טענה זו לא הייתה זוכה להתייחסות כלשהי מטעמנו, אלמלא מכתבם של הסנגורים המלומדים, אשר הועבר לתקשורת הערב. מדובר בחומרי חקירה שנמסרו לסנגורים כמקובל לצורך היערכותם לשימוע, ולצורך זה בלבד".

עדכון 15.9.19 22:15: חשיפת התכתבויות בין "עד המדינה" ניר חפץ לבין בועז גולן מערוץ 20 חושפות את השקרן הזה במלוא קלונו. ניתוח של החשיפה הטרייה הזו ע"י אלי ציפוריכאן. הסרטון מערוץ 20 נמצא כאן, תחת הכותרת: "ניר חפץ בהתכתבות וואטסאפ: ״איך ריטמן יכול לנהל את תיקי 1000, 2000 ו-3000 בצורה אובייקטיבית ונטולת נקם ושיקול זר״????".. 

עדכון 23.9.19: לפתע, התקבלה היום אצלי בפקס, באיחור של 4 וחצי חודשים, תגובת היועמ"ש לכתבה שמכונה על ידו "מחקר", "מחקר" שפורסם על ידי לטענת היועמ"ש ב-16.5.19 (בתאריך זה לא פרסמתי דבר וחצי דבר בנושא "תיק 4000"... לעומת זאת, אני פרסמתי 2 כתבות בנושא "חשיפת המדליפים": בתאריכים 14.5.19 ו-19.5.19 עם כתבה מסכמת ב-20.5.19. אבל זו רק טעות אחת קטנה מכלל הטעויות הרבות בתגובה הזו שקיבלתי, בחתימת עוזר בכיר ליועמ"ש, והטעות הכי פחות חשובה). 

תגובת היועמ"ש במלואה מצויה כאן - למתעניינים.

בקצרה: היועמ"ש מכחיש מכל וכל (אבל ללא כל תיעוד תומך בהכחשה) את כל הכתוב בחשיפות, בתאריכים שציינתי קודם.

אם אכן כל החשיפות הללו לא נכונות, אז מדוע שהמוזכרים בחשיפות (אלו שזוהה שמהמחבים שלהם בוצעו ההדלפות), לא ייגשו לבדיקת פוליגרף, להוכחת אמיתות הטענות המועלות בתגובת היועמ"ש, שלא הם שהדליפו ולא בוצעה שום הדלפה מהפרקליטות ו\או מלשכת היועמ"ש? 

לחילופין, כפי שהצעתי בחשיפות הללו, מדוע שאיש מקצוע (או צוות מקצועי) בלתי תלוי, עם הרשאות גישה למערכות מסווגות ממשלתיות, שייבחר מתוך מערכת ה-IT הממשלתית, לא יבדוק את המחשבים והרישומים שיש במערכות המידע והתיעוד הממוחשבות שבפרקליטות ולשכת היועמ"ש, ויבדוק במערכות הללו האם נכונה טענתי המגובה במסמכים ברורים, לגבי המחשבים שמהם יצאו המסמכים המודלפים, אם לאו? ללא בדיקה מקצועית פרטנית, העננה הזו לא תיעלם מאליה. ממש לא. 


עדכון 7.10.19: פורסם מאמר מפרי עטו של מנחם בן במעריב (כאן), תחת הכותרת: "הדלפות המשטרה והפרקליטות יכולות להיות עילה לזיכוי נתניהו". מאוד מומלץ לקריאה. 

עדכון 8.10.19: פורסם פוסט בפייסבוק פרי עטו של אלי ציפורי (כאן), ותחילת הפוסט מדברת בעד עצמה: "שאלות שהפניתי לפרקליטות ולמשרד משפטים ערב יום כיפור: האם מנדלבליטניצן ובן-ארי מוכנים לגשת לפוליגרף, כדי להסיר את עננת ההדלפות הפליליות מעל לראשם בתיקי נתניהו; מדוע לא נבדקו/נחקרו הטענות המעוגנות במסמכים על התעמרות של ליאת בן-ארי בפרקליטות בכירות במחוז בת"א (מיסוי וכלכלה) – באותה מהירות שנבדקות הטענות נגד שרה נתניהו; וכמה פיצויים שולמו מכספי המסים הישראלי, כדי להשתיק את אותן תביעות וטענות". הפוסט המלא מאוד מומלץ לקריאה. 

נספח 

פירוט רשימת הפרקים הקודמים בסדרה שפורסמה על ידי, בעניין "תיק 4000": כמה פרקי רקע חשובים, שהקדימו וליוו את הסדרה הזו, וששימשו כבסיס ונקודת מוצא לחשיפות הטריות והחדשות:
 



 
 
Bookmark and Share