Telecom News - שר התקשורת ממחזר החלטות שרי תקשורת קודמים - בתקווה שלא נרגיש בכך!

שר התקשורת ממחזר החלטות שרי תקשורת קודמים - בתקווה שלא נרגיש בכך!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שר התקשורת ממחזר החלטות שרי תקשורת קודמים - בתקווה שלא נרגיש בכך!
כמעט כל כלי התקשורת ביצעו Cut & Paste להודעת יועז הנדל ב-2 נושאים: 1) מדד חדש, שידרג את מצוינות חברות התקשורת, ו-2) הפסקת תשלום אוטומטית של מנויים רדומים בסלולר ובקווי. הבעיה: אלו החלטות של השרים לשעבר במשרד התקשורת: אריאל אטיאס ומשה כחלון, החלטות, שמוסמסו כל השנים ע"י צמרת משרד התקשורת העובדת בשירות בעלי ההון ו"המקורבים לצלחת". הסיכויים, שזה יבוצע כעת, הם קרוב לאפס.
מאת: אבי וייס, 13.8.20, 10:37חה"כ יועז הנדל

כלי תקשורת, שמבינים בעולם רגולציית התקשורת כמו שאני מבין בהטסת חלליות למאדים, ביצעו כהרגלם "העתק והדבק" להודעת שר התקשורת יועז הנדל, בתמונה משמאל, בעניין שכותרתו: "עליית מדרגה בשקיפות ובשירות" (כאן), הודעה, שמוחזרה על ידו גם בפייסיבוק ובטוויטר.

זו הודעה, שכרכה בתוכה 2 נושאים ביחד, וזו כותרת ההודעה: "שר התקשורת הורה על פרסום מדד חדש שידרג את מצוינות חברות התקשורת, ועל הפסקת תשלום אוטומטית של מנויים רדומים".

שר התקשורת יועז הנדל משוכנע, שכולנו מטומטמים (לגבי רוב כתבי התקשורת שמיחזרו את ההודעה שלו בלי בדיקה ופקפוק, הוא צודק לחלוטין) והוא היה משוכנע, שהכתבים, שממחזרים את הספינים הירודים שלו והציבור, שקורא את זה, לא יבחינו, שהוא ממחזר כאן הודעות והחלטות ישנות, בנושאים, שלא בוצעו וכנראה גם לא יבוצעו,.

המיחזור הקיים כאן הוא לגבי החלטות של שרי תקשורת קודמים לו: אריאל אטיאס בעניין "לקוחות רדומים" ומשה כחלון בעניין מדד לחברות התקשורת, נושא שעוגן על ידו גם בהחלטת ממשלה. 

לכן, ביום 11.8.20 פניתי בדחיפות אל שר התקשורת יועז הנדל ואל צמרת משרד התקשורת לרבות למנכ"לית לירן אבישר בן-חורין בזו הלשון:
"הנדון: עליית מדרגה בשקיפות ובשירות?
שלום רב,
1. פורסמה כאן היום הכרזה \ הודעת דוברות בשם שר התקשורת תחת הכותרת: "עליית מדרגה בשקיפות ובשירות: שר התקשורת הורה על פרסום מדד חדש שידרג את מצוינות חברות התקשורת, ועל הפסקת תשלום אוטומטית של מנויים רדומים".

2. בנוגע לחצי הראשון של ההכרזה הזו ("מדד חדש"), בשביל מה השר מכריז על זה, כשיש החלטת ממשלה בדיוק בנושא זה (החלטת ממשלה 2022 מיום 15.7.10, סעיף 4, כלומר מלפני עשור), החלטה, שלא מומשה עד היום.

מי אחראי לכך, שהחלטת הממשלה הזו לא מומשה עד היום, והיום כאילו השר יועז הנדל ממציא מחדש בספין, וממחזר את ההחלטה הישנה והחשובה הזו, כאילו הוא המציא אותה ממש כעת?

3. בנוגע לחצי השני של ההכרזה ("מנויים רדומים"), העניין הזה עבר מזמן - ממש מזמן, שימוע והחלטה, ואף עוגן במסמכים וברישיונות של החברות (ראה ההחלטות למשל כאן).

כך, שאם יש בעיה כזו - היא תוצאה אומללה וברורה של כישלון קולוסאלי של אגף הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת.
כלומר: גם כאן יש לבוא בטענות למי שלא ממלא החלטות קודמות במשרד התקשורת והתרשל במילוי תפקידו, במשך שנים.

4. אודה להתייחסותך הדחופה."

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 
 
היות ולשר התקשורת יועז הנדל יש הצעת חוק חדשה, של "מעבר מרישיונות להיתרים", שיטה חדשה הכרוכה בשיטת "רגולציה עצמית" (כלומר: החברות תדווחנה בעצמן למשרד התקשורת מתי הן מפרות חוק, תקנות ורישיון), כמפורט בכתבה: "חשיפת הכישלון בפיקוח על חברות התקשורת שמוביל להפקרות בעידוד השר!", די ברור, שכל המיחזור של ההחלטות הקודמות של השרים: אריאל אטיאס (שעוגן ברישיונות של כל החברות, ראה למשל כאן ברישיון של בזק בינלאומי סעיף 82) והשר לשעבר משה כחלון (לגבי מדדים של חברות התקשורת, מה שעוגן גם בהחלטת ממשלה), החלטות שלא בוצעו, אין כל סיכוי סביר שהן תבוצענה, אם החוק הזה יעבור בכנסת.

ההכרזה הספינולוגית והמטעה של השר יועז הנדל גם סותרת לחלוטין את האינטרסים של "קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת", שלא רוצה ולא מעוניינת בשום שקיפות בפעילות קבוצת סלקום ולא מעוניינת, שקבוצת סלקום תאתר אצלה "לקוחות רדומים", שמשלמים לה כפול.  

כל הספינים הירודים הללו מגיעים מיד אחרי סדרת הפלופים הענקיים של מה שמכונה מכרז דור 5 - 5G בסלולר, המכרז הכי מטומטם שהיה אי פעם בעולם (ולא נראה שיהיה בעתיד אי פעם באיזה מקום בעולם דבר כזה מטומטם), כשאיש לא ניגש להוציא רישיון חדש ל-5G במכרז זה, בגלל חוסר האמון המוחלט של היזמים בישראל, במהלכי צמרת משרד התקשורת.  


לסיכום.
הטיפול הכושל ברגולציית עולם התקשורת בישראל והטיפול הכושל וחסר האחריות של ראשי משרד התקשורת וגופי הסמך של המשרד בתחום השמירה על האינטרסים הציבוריים וקיום החוק במדינת ישראל (בדגש על חוק התקשורת ותקנותיו), מחזקים את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 

ראוי, שבנוסף להקמת ''רשות תקשורת לאומית'', תוקם גם ''ועדה קבועה בכנסת לענייני תקשורת''. גם בארה''ב יש ועדה בקונגרס לענייני תקשורת. לעניות דעתי, 
יש להוציא את נושא התקשורת מוועדת הכלכלה של הכנסת העמוסה בנושאים כלכליים מגוונים ואינה מסוגלת להתמחות בתחום התקשורת. היקף תחום התקשורת בישראל הוא מעל 20 מיליארד ש''ח והוא טכנולוגי מאד ורווי בנושאי רגולציה המחייבים התמחות מקצועית ייחודית - גם בכנסת ובוועדותיה.

בכנסת הנוכחית עם השר יועז הנדל - זה לא יקרה. 


רק החלפת צמרת משרד התקשורת באנשים, שהאינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליו, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כולנו משלמים ונשלם את המחדל המיניסטריאלי המתמשך הזה. 

RECYCLING FREE
עדכון 19.8.20: משרד התקשורת העלה הודעה (כאן) בזו הלשון: "משרד התקשורת פתח סדרת כנסים אשר יסייעו לראשי רשויות להתחבר לתשתיות תקשורת מתקדמות". בהחלט יוזמה מבורכת וחשוב לשתף בה גם את שאר נציגי הציבור המוסמכים, במידע ובדיונים החשובים הללו. אולם, מאחורי ההודעה התמימה והלכאורה חיובית הזו, מסתתר דבר אחר לגמרי שנחשף כאן



 
 
Bookmark and Share