למה שר התקשורת יועז הנדל חוזר שוב ושוב על השקר בעניין "מנויים כפולים"?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> למה שר התקשורת יועז הנדל חוזר שוב ושוב על השקר בעניין "מנויים כפולים"?
כדי "להסיט את האש" מהמחדלים של שר התקשורת יועז הנדל עצמו, הוא זורק האשמות שווא, כאילו עובדי בזק בינלאומי אשמים במחדל של "מנויים כפולים - רדומים", בעוד שהטיפול שלו עצמו בנושא הוא ספין שקרי אחד ענק, שכולל גם האשמת שווא שכאילו עובדי בזק בינלאומי תקפו את ילדיו.
עדכונים חשובים בסוף הכתבה
חה"כ יועז הנדל
מאת: אבי וייס, 31.10.20, 17:31

נושא "מנויים רדומים" (או "מנויים כפולים") היא תופעה הקיימת בתחומי שירות רבים, למשל, בתחום ביטוחי הבריאות וגם בעולם התקשורת על כל רבדיו.

אולם, בתחום "המנויים הרדומים" של חברות הסלולר, בוצע ב-2006 (כאן) שימוע לעיגון נושא ניתוק "מנויים רדומים" ברישיונות של חברות הסלולר, והתקבלו החלטות ב-2008 (כאן), שעודכנו מאז כמה פעמים בתיקונים זעירים, כאשר רק ב-2019 (כאן) הוטלה החובה על חברות הסלולר לדווח חודשית למשרד התקשורת, אודות מנויים רדומים וניתוקם. פיקוח ממשי אין, רק דיווחים בדיעבד. 

שר התקשורת, יועז הנדל, ידע שיש בעיה דומה (דומה למה שיש בסלולר), גם בתחום מנויי האינטרנט. הוא קיבל כמה אזהרות, גם ממני, שמערכת הפיקוח והאכיפה של המשרד לא מתפקדת, לא מבצעת שום מטלה ככתוב בחוק, בתקנות וברישיונות של החברות, בתחומי הפיקוח והאכיפה, והיחידה הענקית (יחסית) הזו, שקיבלה בעשור החולף אין ספור סמכויות ותפקידים, לא מבצעת שום בקרות פתע ולא פתע בחברות. למעשה, יחידה זו לא מגנה בכלל על הצרכנים, אלא פועלת רק לטובת החברות, בדגש של קבוצת סלקום\IBC

הנושא הזה הועלה בשאלות חוזרות ונשנות גם על ידי לשר (שאלות, שכמובן לא נענו) ופרסמתי זאת בסדרת כתבות ארוכה, כשהכתבות המרכזיות בנושא זה מהחודשיים האחרונים פורסמו בהרחבה על ידי בלינקים הבאים: מה שר התקשורת יועז הנדל ביצע כתגובה ישירה ועקיפה לחשיפות הללו?
הרס עוד יותר את התחום של פיקוח ואכיפה, עד שחיסל אותו לחלוטין, בהחלטות הבאות, שקשה להאמין, שיש דברים כאלה במשרד ממשלתי במדינה דמוקרטית מערבית, בשנת 2020, אבל אלו הן העובדות המעוגנות באין ספור מסמכים:

א. החליט, בחוק חדש, שממתין כעת לדיון בכנסת, להציע לבטל כמעט את כל סוגי הרישיונות בעולם התקשורת. אזי, גם נעלם הצורך לפקח על חברות תקשורת, שממילא לא יהיה להן רישיון. הרעיון הגאוני ועל גבול הפלילי הזה, נותח על ידי תחת הכותרת: "הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה".

ב. החליט ל"הלבין" עבירות לעברייני התקשורת הרבים, במיוחד בתחום פריסת הסיבים.
כלומר: בשביל מה צריך פיקוח ואכיפה, אם ממילא כל עבירה, שתבוצע בעולם התקשורת, כולל פלילית, "תולבן" ע"י שר התקשורת, יועז הנדל, מחוץ לכל חוק ונורמה קיימת בספרי החוקים של מדינת ישראל?
לא מאמינים? זה מפורט בכתבה, שפורסמה תחת הכותרת: "השר יועז הנדל ממהר לנסות ו"להלבין" עבירות פליליות (לכאורה) של עצמו!".
למותר לציין, שנושא חמור זה נמצא כעת בדיון אצל היועמ"ש\מ"מ פרקליט המדינה, אם להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד השר, בגין הצעד הזה שהוא נקט, "להלבנת עבירות פליליות" של עברייני תקשורת. 

ג. החליט ויישם מהלך של "נטרול" כל "שומרי הסף" במשרד התקשורת (יועצת משפטית, מבקר פנים, קב"ט ועוד), בתרגילים מגוונים, מחוץ לכל מסגרת של חוק ונורמה, מעשים, שייחשפו בנפרד. נתניהו, בהיותו שר התקשורת בתקופה המוזכרת ב"תיק 4000", כלל לא העלה על דעתו ולא העז לבצע מהלכים פסולים כאלו. גם לא שום שר אחר במשרד התקשורת, מלבד יועז הנדל.

ד. במקום לפרק את יחידת פיקוח ואכיפה, שכשלה, ולבנות אותה מחדש עם מנהלים מתאימים, צעירים, מוכשרים, נמרצים, חדורי מוטיבציה לעבוד עבור הציבור, וישרים כמו סרגל, החליט לעשות את ההפך הגמור: להשאיר את כולם ללא מעש, ו"לקנות" את הפקידים ביחידה זו ע"י מהלך סודי של "שינוי ארגוני", שהוביל לקידום שניים מהם לדרגה בכירה ביותר של "ראשי אגפים", תקנים בכירים ביותר חדשים, שהושגו ב"עבודה בעיניים" על נש"מ (נציבות שירות המדינה) והאוצר. זאת, במהלך חשאי, שחשפתי אותו לפרטי פרטים ופורסם על ידי תחת הכותרת: "המצאה חדשה של מנכ"לית משרד התקשורת: "שינוי ארגוני" לקידום "משובטים"."

מה התוצאה של כל המהלכים הללו של השר והמנכ"לית?
כך, במקום לבצע שימוע נוסף לגבי "מנויים רדומים" באינטרנט, כמו שנעשה בסלולר, ולהרחיב את ההסדר של ניתוק והפסקת גבייה ל"מנויים רדומים" באינטרנט ולתקן בהתאם את הרישיונות של כל חברות האינטרנט, השר החליט להסתפק במעין "תכנית כבקשתך", של בניית איזה מדד דמיוני חדש. מדובר בתכנית הזויה לחלוטין, שפורסמה על ידו תחת הכותרת: "עליית מדרגה בשקיפות ובשירות: שר התקשורת הורה על פרסום מדד חדש שידרג את מצוינות חברות התקשורת, ועל הפסקת תשלום אוטומטית של מנויים רדומים".

אם לא די בכך, השר החליט לשקר לציבור ולטעון, שהציבור ירוויח כ-50 מיליון ש"ח בביטול הצורך ברישיון ISP, בגלל ביטול הכפילויות של "מנויים רדומים". זה פורסם על ידי השר תחת הכותרת: "רפורמה במבנה שוק האינטרנט, מוצר אחד - אינטרנט!". זאת, למרות שהשימוע, שיצא בנושא בכלל לא כולל, אפילו לא ברמז, או בעקיפין, את נושא "המנויים הרדומים", ואין לעניין "המנויים הרדומים" שום קשר לעניין ביטול רישיון ה-ISP. עניין מטעה ושקרי זה של השר מפורט בכתבות הבאות: התוצאה האומללה והצפויה של כל המהלכים ההזויים הללו של השר היא, שחברות התקשורת ביצעו תהליך של "פיקוח עצמי" (במקום שהמשרד יפקח עליהן, אחרי תיקוני הרישיונות הנדרשים), ובבזק בינלאומי התגלה הפער הגדול ביותר של "מנויים רדומים", פער, שמקורו בהזנחה של הפיקוח על בזק בינלאומי ע"י המשרד - מזה שנים.

חברת האם בזק הודיע לבורסה כאן, מפורט כאן, על ירידת ערך אפשרית של בזק בינלאומי ב-2020 בסכום של 200 עד 300 מיליון ש"ח, בכפוף לבדיקות, שתיעשנה בנושא זה. בהחלט מכה רצינית לערך של בזק בינלאומי, ככל שיתגלה היקף המדויק של "הלקוחות הרדומים" הקיימים אצלה.

בכל מקרה, עניין זה הוא לא באחריות עובדי בזק בינלאומי (זו אחריות מנהלים), כפי ששר התקשרת יועז הנדל מנסה לייחס להם (מיד יפורט בהמשך הכתבה). טיפול לא מקצועי וללא כל בסיס חוקי או אחר, בבעיה צרכנית - רגולטורית כזו, יוצרת רק פגיעה (בכולם, לא רק בבזק בינלאומי). 

זו הייתה ונשארה בעיה של שר התקשורת עצמו, שלא ביצע את תפקידו והרס לחלוטין את יכולת הפיקוח והאכיפה והדאגה לציבור הצרכנים. כך, שנוצר מצב של "איש הישר בעיניו ייעשה" בשוק התקשורת.

נושא "הלקוחות הרדומים" הוא אולי הבעיה הכי קטנה בכאוס, שהוא יצר בשוק התקשורת, מתוך מטרה ברורה אחת ויחידה: לבנות על זה מפלגה.  

עורך דין זריז, מיהר להגיש "תביעה ייצוגית" כנגד בזק בינלאומי, עוד לפני הבדיקה, וזה פורסם ע"י בזק לבורסה כאן ומפורט כאן. בבקשה לתביעה ייצוגית נטען, בין היתר, כי בזק בינלאומי גובה מלקוחותיה תשלומים בגין שירותים, שהיא אינה מספקת להם, ביודעה, לכאורה, שהלקוח החליף את ספק האינטרנט והתנתק מבזק בינלאומי. בהתאם לבקשה, סכום התביעה האישית למבקש הועמד על סך של 393 ש"ח לכל הפחות, וסכום הנזק לקבוצה אינו ניתן לאומדן בשלב זה, אך יחד עם זאת הוערך ע"י המבקש בעשרות מיליוני ש"ח לכל הפחות, לכלל חברי הקבוצה.

לא רק עורכי דין מיהרו להתנפל על בזק בינלאומי ב"תביעה ייצוגית". גם השר יועז הנדל החליט "לפתוח את הפה" ולהתנפל על בזק בינלאומי ועובדיו, לאור ההפגנות של עובדי בזק בינלאומי כנגדו. וזה מפורט בפסקה הבאה. 

האם עובדי בזק בינלאומי פגעו בילדי השר יועז הנדל (יש לשר 4 ילדים)?
שלחתי את הפנייה הדחופה הבאה לשר התקשורת יועז הנדל:
"הנדון: האם השר התלונן במשטרה או שהוא רק סתם משקר (כהרגלו)?
שלום רב,
1. פורסם כאן ע"י גד פרץ בגלובס כך: "שר התקשורת יועז הנדל הגיב היום (ג') להתקפות נגדו מצד עובדי בזק בינלאומי ואמר שהעובדים חצו את גבול הטעם הטוב כאשר תקפו את ילדיו במהלך ההפגנות מול ביתו. הנדל אמר שהדבר לא ירתיע אותו מלקבל את ההחלטות הטובות והנכונות למען כלל הציבור ולא לטובת עובדי בזק בינלאומי".
 
2. האם השר הגיש תלונה במשטרה בגין "תקיפת ילדיו"? ואם לא - למה?

3. מה תגובת השר לדברי יו"ר עובדי בזק בינלאומי, שפורסמה בגלובס (מצ"ב הצילום של דבריה)?
יועז הנדל נגד בזק בינלאומי

4. האם העניין של "תקיפת ילדי השר" היא חלק בלתי נפרד ממסכת השקרים, הספינים והכזבים של השר, מסכת, שהחלה ממש ביומו הראשון בתפקיד כשר התקשורת (כמפורט למשל כאן), בנושאים קריטיים דוגמת: הטיפול בגמלאי המשרד, חופש העיתונות ושקיפות בעבודת המשרד?

5. ממתין לתשובות לאור חומרת הנושא." 

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

הסיבה המרכזית להתעלמות ולהסתרה של החשיפות והשאלות שלי (כולל חשיפה על חשד למעילה, לכאורה, של השר בכספי המשרד, חשיפה טרייה ומזעזעת - כאן), ולהסתרה של העובדות המטרידות ביותר הללו, המתוארות למעלה בכתבה, סדרת מהלכים, שמוסתרים ע"י צמרת משרד התקשורת מהציבור במטרה די ברורה: השר והמנכ"לית רוצים להסתיר החלטות, שיכולות להוביל, לכאורה, לחקירה פלילית נגד צמרת המשרד.

זה כנראה הלקח העיקרי שהשר למד מ"תיק 4000". 

המטרה של כל הספינים המרובים הללו, כולל הספין השקרי והנבזי של הפגיעה כביכול בילדי השר ע"י עובדי בזק בינלאומי, ברורה לחלוטין: לטשטש לציבור את המציאות לגבי השר, שהוא המכשול הכי גדול בשוק התקשורת בישראל. כבר חשפנו, ששר התקשורת, יועז הנדל, יהיה השר הראשון בממשלה הנוכחית, שהחלטותיו הועברו לחקירת המשטרה, על פי החלטת מ"מ פרקליט המדינה (זה היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט). פרטי המעשה ייחשפו על ידנו, כשנהיה בטוחים שלא נשבש החקירה, ככל שתתפתח.

מי יעצור את שטף הספינים והשקרים של השר יועז הנדל?
כרגע איש לא עוסק בכך (למעט מ"מ פרקליט המדינה).

איש לא עושה בעניינו מאומה.

רק בגלל ההתעללות וההתעמרות שלו בגמלאים של המשרד, משרד ממשלתי עליו הוא ממונה כשר, הוא חייב להיות מסולק וכמה שיותר מהר - מהממשלה.

מקומו מחוץ לממשלה, בחקירות ב"להב 433".

אי אפשר לשקר את כולם כל הזמן ולהצליח!!!

לכן, מזמן קראתי לפטר אותו (ולא רק בגלל התיקים הפליליים, לכאורה, שתלויים נגדו אצל היועמ"ש ומ"מ פרקליט המדינה). 

אינטרנט ישראלי
 
עדכון 31.10.20: כנראה בתגובה לחשיפה שיש כאן למעלה, פרסם גד פרץ בגלובס (כאן) את המאמר הבא מפי השר ומנכ"לית המשרד (כותרת בלבד): "משרד התקשורת על הפחתת הערך של בזק בינלאומי: נדהמנו לגלות על היקף המנויים הכפולים.
לאחר שבזק בינלאומי הודיעה על ירידת ערך של 200-300 מיליון שקל, בעקבות ביטול המינויים הכפולים באינטרנט, הודיע משרד התקשורת כי "יפעל בנחישות עד שכל החברות יפסיקו את התופעה הנפסדת של גביית תשלום מלקוחות שאינם מקבלים שירות"."
שוב השר והמנכ"לית זורקים את האחריות מהם והלאה ומשקרים לציבור בלי למצמץ. 

עדכון 1.11.20
:
אגד פרץ צייץ: "החודש בזק תשיק את שירות ה 200 מגה. כזכור בזק מוכנה כבר שנתיים להשיק את השירות ורק בגלל המשרד הוא עוכב. אפשר להגיד שמשרד התקשורת הצליח בתוכנית להרוג את השירות. בזק משיקה את פרויקט הסיבים במקום, כפי שהמשרד רצה. אך מי הפסיד? הציבור, שיכל לקבל שיפור מהירות משמעותי כבר לפני שנתיים."

ב. אם לא די בתביעה הייצוגית כנגד בזק בינלאומי, פורסם כאן בדה-מרקר (כותרת):
"בקשה לתביעה נגזרת נגד בזק בעקבות המנויים הכפולים.
התביעה הוגשה לאחר שבזק הודיעה כי היא מוחקת עד 300 מיליון שקל משווייה של בזק בינלאומי בגין מנויים כפולים ■ "הפגיעה בקופתה של בזק בינלאומי מקורה בהתנהגות זדונית של נושאי המשרה בה או לכל הפחות ברשלנותם"."

עדכון 2.11.20
א. לקראת דיון בכנסת, ארז רביב מ-Davar1 שלח ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת (לקראת דיון על האינטרנט האיטי שיש בישראל) את הנקודות הבאות, בהקשר של הרפורמה המוצעת ע"י משרד התקשורת):
1. המשרד מציע להוסיף 2 מסלולי שיווק, בשוק שיש בו עשרות מסלולים פעילים. 
המשרד מקווה שהאיסור לשווק חלק מהמסלולים הקיימים יגרום להם לדעוך, אבל אין לדעת מה יקרה.
2. המשרד מציע להפר פרטיות באורח המוני של כ-700,000 לקוחות במסלול באנדל הפוך ולחייב את הוט ובזק למסור את פרטי ההתקשרות המלאים שלהם לספקי אינטרנט של אותם לקוחות, כדי שהספקים יוכלו ללקוחות בהצעות שיווקיות להחליף מסלול. זה יכול להיות לטובת הלקוח, אבל הצעת המשרד לא מבקשת את אישור הלקוחות למסירת הפרטים שלהם. 
3. המשרד מגדיר "שוק סיטונאי" בתור "מסלול אחוד" של שירות, אבל בפועל "שוק סיטונאי" נשאר שירות מפוצל.

עדכון 3.11.20:
אארז רביב מ-Davar1 פרסם כאן מאמר בעקבות הדיון בכנסת (כותרת בלבד): "מה עומד מאחורי ההבטחות לאינטרנט מהיר? חברות התקשורת מוכרות מהירות גלישה מקסימלית, את המינימום הצרכן כבר ירגיש. לקוחות המזמינים חבילת אינטרנט לפי המהירות מקסימלית המובטחת, מגלים כי קשה להבין מה המינימום אליו מתחייבת הספקית | ח"כ מרגי: "הצרכנים גולשים בתוך ענן ערפל סמיך מבלי לדעת את האמת על מהירות הגלישה"." מאמר מומלץ לקריאה. 

ב. סיכום הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מהירות הגלישה - כאן.

ג. סקירת הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא ה-ISP ב-News1 - כאן.
סיכום הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת כמופיע באתר הכנסת בנושא ה-ISP - כאן

ד. בישיבת וועדת הכלכלה (כאן) בנושא "בחינת ההפרדה בין שירות תשתית רחבת-פס לבין שירות גישה לאינטרנט", דיבר רפי הוידה על נושא הפקרת תחום הדומיינים בישראל.
רפי הוידה שלח את הפנייה דלהלן ליו"ר הוועדה:
"חה''כ יעקב מרגי – יו''ר ועדת הכלכלה – כנסת ישראל.
שלום רב,
א. משרד התקשורת פירסם ב- 4.10.2020 שימוע לבחינת ההפרדה בין שירות תשתית רחבת פס לבין שירות גישה לאינטרנט. מסמך השימוע נכלל כחומר רקע לישיבת ועדת הכלכלה ב- 3.11.2020.
ב. משרד התקשורת ביטל את מסמך מדיניות רישוי שירותי אינטרנט מ- 17.12.2000 ופירסם במקומו ב- 13.10.2020 מסמך מדיניות חדש לרישוי שירותי אינטרנט בחתימת שר התקשורת הנוכחי.
ג. בשני מסמכי המדיניות נכלל סעיף 5.3 זהה הקובע פעילות הסדרה עצמית של ניהול מרחב כינויי המען בסיומת ישראל (שמות מתחם בסיומת ישראל) למרות שאין לשר התקשורת סמכויות בתחום שמות המתחם בחוק התקשורת.
ד. מערכת האינטרנט כוללת שלושה מרכיבים עיקריים: ספקי תשתית לאינטרנט, ספקי גישה לאינטרנט וספק יחיד המהווה מרשם לאומי לשמות המתחם בסיומת ישראל.
ה. שירותי התקשורת ושירותי האינטרנט מוסדרים בחוק התקשורת, אולם תחום מרשם שמות המתחם בישראל המקיף כמאתיים וששים בעלי שמות מתחם תחת שם ישראל הינו ללא הסדרה בחוק. 
ו. ראוי כי בתקופת הסגר הנוכחית נוכח מגפת הקורונה תינתן תשומת לב לקידום תשתיות האינטרנט בישראל והרחבת השימוש באתרי אינטרנט באנגלית ובעברית, במטרה לקדם את תחום העסקי והלימודי.
ז. לדעת רבים הימנעות מקבלת החלטה נאותה בעת הזו עלולה להותיר את מדינת ישראל בפיגור טכנולוגי במרכיב מהותי של תשתיות האינטרנט.
ח. מוצע כי ועדת הכלכלה תתיחס בישיבה גם לסוגיית הסדרת מרשם שמות המתחם בישראל כחלק מהותי ממערכת האינטרנט הכוללת וזאת לטובת כלל משתמשי האינטרנט בישראל.
ט. אני מעביר לעיונך את פנייתי למשרד ראש הממשלה בנושא זה ...  מצ''ב בצרופה.
י. אודה להיענותך.
בברכה,
רפי הוידה
סגן המדען הראשי לשעבר במשרד התקשורת
גימלאי שרות המדינה משנת 2006
חבר איגוד האינטרנט הישראלי (ע''ר)."

עדכון 9.11.20: ביום 8.11.20 נשלחה סדרת השאלות הדחופות הבאה לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: מה הבסיס החוקי להנחיות משרד התקשורת בנושא המנויים הכפולים?
שלום רב,
1. פורסם היום ע"י גד פרץ מגלובס: "משרד התקשורת מוציא מכתב אזהרה נוסף לספקיות האינטרנט ודורש מהן להפסיק את תופעת המנויים הכפולים עד ה - 17 בדצמבר. כבר הזהיר את הספקיות שאם התופעה לא תחוסל הוא יעשה זאת בחקיקה, והיום שולח שוב עוד מכתב למקרה שהספקיות לא הבינו?".

2. היכן כל המסמכים הקשורים לנושא הזה?

3. מה הבסיס החוקי שלפיו מוצאים המסמכים הללו?

4. אודה להתייחסותכם הדחופה, מכיוון שהנושא הצרכני החשוב הזה, מתנהל במחשכים, כמו במדינה קומוניסטית חשוכה."

תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן).

הסיבה המרכזית להתעלמות ולהסתרה של החשיפות ואי מענה לשאלות שלי (כולל התעלמות מהחשיפה על חשד למעילה, לכאורה, של השר עצמו בכספי המשרד, חשיפה מלפני כחודש - כאן), ולהסתרה של העובדות הנחשפות בעשרות כתבות באתר זה, שכוללות סדרת החלטות רחבה ביותר, שהתקבלו בחשאי ע"י צמרת משרד התקשורת, היא די ברורה: השר והמנכ"לית רוצים להסתיר החלטות, שיכולות להוביל, לכאורה, לחקירה פלילית כנגד צמרת המשרד, שהם עומדים בראשו.

זה כנראה הלקח העיקרי שהשר יועז הנדל למד מ"תיק 4000".  

יצויין שגם בזק דיווחה לבורסה (כאן) שקיבלה מסמך חדש ממשרד התקשורת, וזה הנוסח של בזק בהודעתה לבורסה: "ניתן בזאת דיווח משלים כי היום התקבלה בחברה הודעה לפיה התקבל היום בבזק בינלאומי מכתב נוסף בעניין ממשרד התקשורת לפיו המשרד מצפה כי בנקודת הדיווח הבאה (שנקבעה ליום 17.12.2020) ישקפו הנתונים שידווחו למשרד על ידי מפעילי התקשורת את צמצום התופעה באופן משמעותי ביותר, כי יש להעביר במועד זה התייחסות לשאלה כיצד פועל בעל הרישיון למנוע את הישנות התופעה, וכן, בדומה למצויין במכתב מיום 10.9.2020, כי ככל שלא תצומצם התופעה באופן ניכר, המשרד ינקוט בפעולות שונות, ובכלל זאת קביעת הוראות מחייבות בעניין זה. בזק בינלאומי נערכת לצמצום התופעה תוך פניה ללקוחותיה...". יודגש, שהמסמך הזה, כמו גם קודמו, לא פורסם לציבור (משום מה) בשום מקום. 

עדכון 22.11.20: גד פרץ מגלובס פרסם כאן מאמר מעניין (כותרת בלבד): "הרפורמה של הנדל באינטרנט נדרשת לעבור כיול מחדש. שר התקשורת יצא בקמפיין על הרפורמה באמצע שימוע • רוצים לעזור לספקיות הקטנות? תורידו את מחירי הטכנאים ואת מחירי התעבורה ברשתות • זה עדיף מאשר לייצר כאוס צרכני בדמות איסור על הוט ובזק למכור אינטרנט • מישהו חשב מה המשמעות של החלטה כזאת בזמן קורונה?"



 
 
Bookmark and Share