מחדלי צמרת משרד התקשורת באסון מירון: קריסתן של רשתות הסלולר!

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> מחדלי צמרת משרד התקשורת באסון מירון: קריסתן של רשתות הסלולר!
איש ממשרד התקשורת לא היה מעורב בהכנות ל"מבצע מירון" בהיבטים של פריסת רשתות התקשורת בכלל והסלולר בפרט. איש מצמרת משרד התקשורת לא היה במירון, לא פיקח על רשתות התקשורת שם ולא עשה מאומה לטובת שרידות הרשתות הללו. "הכתובת הייתה על הקיר". זאת, כי הציבור בכלל וציבור החוגגים העצום במירון בפרט, לא מעניין את הצמרת המושתלת של משרד התקשורת ("מושתלת" של מפלגת "דרך ארץ"), כפי שגם גמלאי המשרד לא מעניינים את הצמרת הזו, ועוד אין-סוף נושאים חשובים לציבור, כמו תחום הדומיינים. ניתוק מוחלט מהמציאות. 
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 3.5.21, 07:50לירן אבישר בן חורין

כשכלי התקשורת דיווחו, שרשתות הסלולר קרסו עם תחילת "אסון מירון", זו לא הייתה בכלל הפתעה עבורי. רק לפני פחות מחודשיים, פרסמתי את כתבת החשיפה הבאה המדברת בעד עצמה: "בהחלטה חשאית משרד התקשורת הרס את היכולת לבנות רשת אינטרנט לחירום!". כותרת המשנה של החשיפה: ""הרמת מסך" מעל עוד שערורייה של "משובטי" מפלגת "דרך ארץ" במשרד התקשורת, ש"הורסים כל חלקה טובה" בשוק התקשורת. הם חיסלו את היכולת של חובבי הרדיו להקים רשת אינטרנט של חירום באוויר במקרה שכל הרשתות האחרות קורסות. סיפור שלא ייאמן, שיכול להתרחש רק בישראל."

ב-EU (האיזור אליו ישראל משתייכת מבחינת תקני התקשורת), כבר מהעשור הקודם נקבעו הכללים, התקנים וההליכים ליצירת רשתות תקשורת בכלל וסלולר בפרט, לעמידות כמעט מוחלטת בפני נפילה, ובמיוחד בעת אסונות ופיגועים, בכל מדינות ה-EU, כמפורט במסמך הרשמי של ה-EU כאן. כך זה מטופל (וברצינות) ע"י ממשלת בריטניה - כאן. בישראל, בצמרת משרד התקשורת הישראלי, לא שמעו על דברים כאלו. 

צמרת משרד התקשורת, שמורכבת כמעט כולה מ"משובטים" של מפלגת "דרך ארץ" (כמפורט בנספח א' כאן למטה), כלל לא הייתה מעורבת בתכנון ופריסת התקשורת ב"מבצע מירון". הציוד המשוכלל המצוי בידי משרד התקשורת - לבדיקת רשתות תקשורת וסלולר - כלל לא הגיע  למירון - כדי לבדוק את היערכות ופריסת חברות התקשורת שם. איש מצמרת משרד התקשורת כלל לא ביקר במירון - לראות שאכן תחום התקשורת מקבל מענה הולם שם. איש ממשרד התקשורת לא השתתף בחפ"ק, שניהל את האירוע ואיש ממשרד התקשורת לא היה בשטח כדי לסייע בשיקום הרשתות שקרסו - מיד עם תחילת האירוע ושעות רבות אחר כך. כלום מכלום. 

הכתובת הייתה על הקיר ותוארה על ידי בכתבות הנוקבות הבאות (דוגמאות בלבד, מתוך עשרות כתבות בנושא הזה): לכן, ביום 30.4.21 שלחתי לצמרת משרד התקשורת את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: רשתות הסלולר במירון.
שלום רב,
1. על פי הדיווחים בתקשורת, רשתות הסלולר נפלו בכל אזור מירון במסגרת מה שנקרא "אסון מירון".

2. סבורני, שיש לקיים על כך תחקיר מקצועי של המשרד, לבחון האם חברות התקשורת נערכו לספק שירות לחוגגים ומדוע הרשתות נפלו.

3. כ"כ, האם התקבלו דיווחים של החברות על הנפילה הזו כאמור בחוק: תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (דיווח של בעל רישיון על אירוע מיוחד).

4. האם משרד התקשורת היה מעורב, או הנחה בהנחיה כלשהי, את חברות התקשורת, בנוגע לאספקת שירותי תקשורת באזור מירון?

5.  ממתין לתשובתכם."

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל.
די ברור למה.

את צמרת משרד התקשורת לא מעניין הציבור בכלל וציבור החוגגים במירון בפרט. אפילו עובדי המשרד, שפרשו והפכו לפנסיונרים של המשרד, שהם היו חלק אורגני של המשרד, לא מעניינים את צמרת המשרד.

שלא לדבר על נושאים טריים דוגמת: "הדומיינים", "תרמית האנטנות", "תעריפי השוק הסיטונאי בהוט" ועוד.

למעשה, שום דבר לא מעניין את "תופרי התיקים" בצמרת משרד התקשורת וקבוצת "המשובטים" המשולבת עם "כת הרל"ב" (RakLoBibi), שמרכיבה את הצמרת הזו (כמפורט להלן בנספח א').

רק לסייע ל"קליקה של סלקום\IBC" (שלאחרונה קבוצת הוט הצטרפה לקליקה הזו), רק זה מה שמעניין אותם. זו "קליקה" הפועלת מחוץ לכל חוק, תקנה נורמה ורישיון, וגם זאת - בצורה כושלת ביותר. 

ברור כשמש, ש"הקליקה המשובטת", שמנהלת כיום את המשרד, מחפשת איך לא לעבוד. למה הם צריכים להתאמץ ולנסוע למירון, בפעילות, שנועדה כל כולה לטובת הצרכנים והאינטרסים הציבוריים?
פעילות לטובת הציבור (אלא אם זה "ציבור הטייקונים ומנהלי חברות התקשורת"), היא פעילות שלא מוכרת לצמרת הזו.
מחפיר ומזעזע. ישראל שנת 2021. 

נספח א':
למה הגענו למצב הזה של "איש הישר בעינין ייעשה" בצמרת משרד התקשורת ואפס דאגה לציבור?
מכמה סיבות:

1כל צמרת משרד התקשורת של היום היא "שיבוט" של אנשים דומים. 

במה הם דומים ומה משותף לכולם (כולל המנכ"לית)?
  • אפס ניסיון ברגולציית עולם התקשורת.
  • אפס ניסיון בעולם התקשורת על כל מרכיביו.
  • אפס ניסיון בניהול חברה עסקית (מכל סוג, לא רק בתחום התקשורת).
  • חסרי השכלה רלבנטית בתחומי עולם התקשורת, טכנולוגיות התקשורת ורגולציית התקשורת.
  • אפס ידע וניסיון בתחומים המקצועיים הקיימים סביב עולם התקשורת (בתוספת שפע של בעיות בתחום "ניגודי העניינים". למשל, דוגמה בולטת: עו"ד דנה נויפלד - היועצת המשפטית של המשרד. גם למנכ"לית יש שפע של "ניגודי עניינים". זו לא רק היא. זה חל כמעט על כל התחומים הרבים סביב עולם התקשורת). 
2. מיהם האנשים הללו בצמרת משרד התקשורת?
כמעט כולם בוגרי הכשרות של ארגונים מהסוג של "קרן וקסנר", "קרן מנדל", "רשת מעוז" וכיו"ב. זה המקור העיקרי ואולי הבלעדי לכמעט כל ה-Deep State ("שלטון הפקידים"), שיש בקרב המערכות הציבוריות בישראל (לרבות במערכות הביטחון, המשטרה, משרדי הממשלה המרכזיים, מערכות השפיטה והתביעה - פרקליטות ועוד). 

יתרה מכך, המנכ"לית וראש מטה השר מקדמים את האינטרסים של הקרנות והתכניות הללו של ה-Deep State בתוך משרד התקשורת. דוגמה קטנה בלבד, מתוך יומן Q3 2020 של מנכ"לית משרד התקשורת - לירן אבישר בן-חורין, בתמונה למעלה משמאל, 2 פעילויות מתועדות היטב לטובת ארגון "מעוז" (לחיצה על כל תמונה מגדילה אותה):
מעוז פעילות ראשונה מתועדת

קידום האינטרסים של מעוז במשרד התקשורת

דוגמה ממש טרייה ל"הצנחת" אנשים למשרד (שקדמה ל"הצנחה", שנחשפה כאן למעלה), היא הקידום של ענבל מעין, שאת שמה בוודאי לא שמעתם, ש"הוצנחה" אך לאחרונה למשרד וממש לאחרונה במקום לפטר אותה (בעקבות הליכת המנכ"ל נתי כהן הביתה, מי שהביא אותה למשרד, בגלל היכרות אישית עם אביה), היא קודמה ע"י המנכ"לית לירן לתפקיד מנהלת המטה של המנכ"לית. את הסיפור שלה אפשר לקרוא כאן בשאלה, שנשאלה ולא נענתה, למתעניינים.

אם תציצו בקורות החיים, למשל, של "מוצנחת" קודמת, ענבל אבנון (כאן), היועצת של שר התקשורת (שר אין, אבל יועצת יש), אפשר להיווכח מיד, שהיא לא יותר מ"שיבוט" של המנכ"ליתלירן אבישר בן-חורין. 

רק לאחרונה נחשפה על ידינו "הצנחה" נוספת של חברה בכירה ב"כת הרל"ב" (RakLoBibi) וזו מעייןמעין אוחנה עזרא אוחנה עזרא, שמונתה לראש אגף תקשורת, דוברות והסברה במש' התקשורת, (בתמונה משמאל). 

זה משתלב היטב בפעילות הפוליטית של המנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, במסגרת תפקידה כמנכ"לית (בניגוד לאין סוף חוקים ותקנות), כמפורט בכתבת החשיפה, שפורסמה על ידי תחת הכותרת: "חשיפת הפעילות הפוליטית האסורה של מנכ"לית משרד התקשורת". כותרת המשנה של החשיפה: "מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, היא "הצנחה" של השר לשעבר יועז הנדל. לא פלא, שהשר בתיאום עימה מילא את כל צמרת משרד התקשורת ב"משובטים" של מפלגת "דרך ארץ" וכעת נחשוף את הפעילות הפוליטית של המנכ"לית, במסגרת "כחול לבן" (לפני ש"דרך ארץ" נפרדה ממנה והשר יועז הנדל פוטר ב-14.12.20)."

למי שלא יודע, מה שהכי מעניין את המנכ"לית - לירן אבישר בן-חורין, זו התמונה שלה (כפי שנחשף כאן, בהסכם הבלתי כתוב, שערכה עם "גלובס", נושא הנמצא כעת בחקירה). דוגמאות מובהקות למרוץ הזה שלה אחרי תמונות מחמיאות, אפשר לראותלירן ופסל בן גוריון בכתבות "המלטפות", שנעשו עבורה ממש לאחרונה ב"כלכליסט" (כאן וכאן), העיתון של נוני מוזס (שעומד לדין כעת בתיק 2000).
אפשר לראות כאן וכאן כיצד גלובס שלח צלם מקצועי במיוחד כדי שיצלם אותה שונה בכל אייטם, ובתמונה כאן (ומשמאל) היא מצולמת על רקע של פסלון של דוד בן גוריון, לרמוז לקוראים בצורה ברורה, שהיא (כביכול) ממשיכת דרכו של בן גוריון. 
פשוט בדיחה עלובה וחילול מורשתו של דוד בן גוריון ז"ל. 

בדיוק כך, המשרד הממשלתי הזה נראה ומתנהל. "ישראבלוף" אחד ענק. 

​מוצנח נוסף, שלירן הביאה (כלומר: "הצניחה" במינוי אישי, ללא כל הליכי מכרז, למשרד התקשורת, על בסיס ההיכרות בעת שלירן עבדה במשרד רוה"מ), הוא נווה דייגי, שלא בא מהתחום ונחת היישר לתפקיד של "יועץ למנכ"לית". איך הוא ייתן עצות למנכ"לית בתחומים, שאין לו צל של מושג בהם? זה לא ברור. 

שיבוט נוסף היא ההצנחה של עו"ד אורטל חזות, שעבדה בעבר במשרד רוה"מ יחד עם המנכ"לית, (לירן אבישר בן-חורין), והגיעה כעת ישירות לתפקיד מנהלת תחום רישוי. אפס ידע, ניסיון והשכלה בתחום הזה. מדהים. 

סביב לשכת השר והמנכ"לית יש עוד סדרה של "משובטים" משבט "דרך ארץ"\"כחול לבן", עם שמות, שאני די בטוח, שאתם לא מכירים ובכלל זה: ענבל מעין (שכבר הסברנו קודם מי זו: ראש מטה מנכ"לית), ענבל אבנון (יועצת השר), בת ציון ברלין (רכזת לשכת שר התקשורת), מיתר בן-ארצי (יועצת למנכ"לית), עמית פרסיקו (ראש מטה השר), וחגי אורן (דובר השר). ויש עוד.

אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע, הכשרה והשכלה בעולם התקשורת - אין

למעשה, אנו ב"אזור הדמדומים" של "איש הישר בעיניו ייעשה". 

מצב חסר תקנה עם הצוות הנוכחי של צמרת משרד התקשורתשמופעל לטובת אינטרסים זרים.

קוראים לזה "קשרי הון שלטון". זו שכבה נוספת לשכבת ה-Deep State. כך נראה משרד ממשלתי מקצועי בשנת 2021. 


3. האם יש איזה סיכוי לשיפור המצב החמור הזה?
לא.
אין כל צפי לשינוי בתחומים הללו בישראל, בעיקר בגלל האטימות המתמשכת של צמרת משרד התקשורת, שכאמור, אין לה, לצמרת הזו, צל של מושג, ניסיון, השכלה או ידע בעולם טכנולוגיות התקשורת, תקני עולם התקשורת והרגולציה הקיימים בעולם בתחום התקשורת.

אבל ספינים - זה קל לשלוח לכתבים של כלי התקשורת, שממחזרים אותם לציבור בשיטת Cut & Paste - בחוסר הבנה מוחלט.

לפעול בצורה עקבית כדי למלא את צרכי הציבור - את זה ראשי משרד התקשורת לא יודעים

עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר

לא פלא, שהשר וצמרת המשרד גם מתנגדים לשמוע ולטפל בגמלאי המשרד, למרות שהמציאות המשפטית "טופחת על פניהם". אלה אנשים מקצועיים ומנוסים, שמבינים בעולם התקשורת, אנשים, שיכולים רק להפריע ולשבש את עבודת ראשי המשרד, שפועלים מחוץ לכל חוק, נורמה, דרישות הציבור והדרישות המקצועיות והטכנולוגיות של תחום התקשורת. 

מומלץ, שראשי משרד התקשורת (לא הנוכחיים, הם אבודים וחסרי תקנה וממילא הם לא מבינים דבר וחצי דבר בתחומים בהם הם עוסקים ומקבלים החלטות. אני מתכוון לבאים), יכירו, למשל, את המחקר שפורסם ממש לאחרונה, תחת הכותרת: " כיוונים חדשים למדיניות הרגולציה בישראל", מד"ר יצחק קליין - כאן.  

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

ANTENAS FREE

 
עדכונים 4.5.21:
א. יהודה קונפורטס מ"אנשים ומחשבים" פרסם כאן את המאמר החשוב הבא (כותרת בלבד): "כמעט עשור אחרי: רשת התקשורת בחירום הלאומית עדיין לא הוקמה.
האם רשתות התקשורת בהר מירון קרסו? בין אם כן או לא, אם וכאשר תקום ועדה לבדיקת המחדל והאסון, יש לקוות שאחת ההמלצות שלה תהיה להוציא לפועל סוף סוף את פרויקט רשת התקשורת הלאומית "רדיו לאומי", שהוחלט עליה כבר ב-2013."

ב. שלומי אנג'י מנוקיה ישראל פרסם כאן מאמר חשוב ביותר תחת הכותרת: ""האסון במירון – רשת הסלולאר לא עמדה בעומס"​. אז מה עושים?" המאמר מציג כמה פתרונות טכנולוגים קיימים, שלא היו במירון.   

עדכון 14.5.21: מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, קיבלה (כאן) ב"ישראל היום" "ריאיון מלטף" מכתב (רן פוני) שאין לו צל של מושג בתקשורת (היה שנים דובר איגוד הטניס...), וזו בדיוק הסיבה, שהיא, שגם לה אין צל של מושג בתקשורת ומעולם לא ניהלה שום עסק בעולם התקשורת (אפילו לא דוכן לסמארטפונים) ולמעשה לא ניהלה שום עסק, בשום נושא, יכלה "למכור" לכתב  "ישראל היום" ולקוראים את המשפט השקרי הבא (בנוגע ל"מחדל אסון מירון"): "כשמאה אלף איש במירון מרימים טלפון - תשתיות אזרחיות לא עומדות בעומס". המשפט החשוב הזה הוא גם כותרת המאמר במוסף "ישראל היום".
למה המשפט הזה (וכל הראיון) הוא שקר אחד ענק? מהסיבות הפשוטות הבאות:

1) ניתן לספק למאה אלף איש תקשורת סלולרית במקום נתון. רק צריך לקבל החלטה על זה (אחרי תכנון מתאים, כמובן. תכנון מגיע אחרי ניתוח צרכים ואז אפשר לקבוע את המספר שאליו יש להגיע במתן שירות סלולרי, במתחם של אירוע ידוע מראש).

2) משרד התקשורת כלל לא היה במירון ולא תכנן דבר וחצי דבר. כך שממילא לא נקבע שום יעד לחברות הסלולר, כמה שיחות הן אמורות לשרת בו זמנית, במתחם האירוע במירון. 

3) אם היה נעשה תכנון, המשרד היה מחלק את הכמות הזו בין החברות (נניח מאה אלף שיחות בו זמנית, כמו שהמנכ"לית אמרה בחוסר ידיעה מוחלט. המספר הנכון, לאור נסיוני והערכתי, לא אמור לעבור את ה-40 אלף, ייתכן והמספר האמיתי הנדרש היה חצי מזה), חלוקת משימות לפי התפלגות לקוחות ה"קומה הכשרה" שיש בחברות, ומקצה לזה תדרים (רובם בדור שני) באופן זמני, לצורך המבצע, לפי הצרכים של החברות (אם אין להן מלאי מספיק של תדרים, כדי לענות על המטרה שהמשרד מציב להן - במתחם מירון).

4) לקראת האירוע ובעת האירוע, אנשי משרד התקשורת היו אמורים להיות במירון עם ציוד מתאים (שיש למשרד), כדי לבדוק באם אכן החברות עמדו ביעד שנקבע להן בשלבי התכנון, ואם לא, מה יש לשפר מיידית, כדי לענות לצרכים המתפתחים בשטח. 

במציאות: מאומה לא נעשה. איש ממשרד התקשורת לא היה מעורב בהכנות ל"מבצע מירון" בהיבטים של פריסת רשתות התקשורת בכלל והסלולר בפרט. איש מצמרת משרד התקשורת (וגם לא מצמרת המשרד התקשורת) לא היה במירון, לא פיקח על רשתות התקשורת שם ולא עשה מאומה לטובת שרידות הרשתות הללו. לא לפני, לא תוך כדי ולא לאחר האירוע. כלום מכלום. מחדל ענק, שכתב ישראל היום, רן פוני, כלל אינו מבין בזה, בדיוק כמו שהמנכ"לית שמרואיינת על ידו, לא מבינה בזה ולא תבין בזה, כי מקומה מחוץ למשרד, אחרי כל כך הרבה כשלונות.
לכן, המנכ"לית לירן אבישר בן-חורין יכלה לשקר לכתב "ישראל היום" ולציבור בלי למצמץ, כי איש ממערכת "ישראל היום" לא הבין ולא מבין, שהיא פשוט משקרת. היא רגילה לשקר, וזו כל הבעיה של המשך ישיבתה על תקן התפקיד של המנכ"לית, במשרד ממשלתי מקצועי, כשאין לה צל של מושג - על מה שהיא מדברת ומתראיינת. 

עדכון 8.6.21: התקבלה תגובת מבקר המדינה לתלונתי בענייין מחדלי מירון (של משרד התקשורת). המבקר מדווח בתגובתו שהוא מטפל בנושא. תשובתו - כאן

עדכון 27.6.21אלי ציפורי פרסם כאן בבלוג שלו (כותרת בלבד): "מתחם מירון: איך בית המשפט העליון מרח את הנושא?.
האם מרים נאור תבדוק גם את תפקידה של הנשיאה הנוכחית אסתר חיות ושופטי העליון במריחת ההחלטה להלאים את מתחם הקבר במשך של 11 שנה?."
מומלץ לקריאה. 

עדכון 21.7.21: פורסם כאן ב"ערוץ 7": "מבקר המדינה ישהה את בדיקת אסון מירון."
ההודעה באתר מבקר המדינה נמצאת כאן

זה היה די ברור שמבקר המדינה יפסיק את עבודת הביקורת בנושא אסון מירון. הסיבה: היועץ המשפטי של המבקר (עו"ד יואל הדר) היה צריך להיחקר על מעשיו כשהיה היועץ המשפטי של משרד הבט"פ במשך 15 שנה (!) עד 31.12.19, והיה צריך להסביר למה משרד לבט"פ לא דאג ליישם את כל הלקחים והחלטות הממשלה במשך שנים בנוגע לאירועי מירון. 

עדכון 20.10.21גד פרץ צייץ כאן: "משרד התקשורת החליט לאפשר לחברות הסלולר לשווק שירותי PTT (Push To Talk) מתועדפים הכוללים (MCPTT Mission Critical Push To Talk) וכן שירותי (POC PTT Over Cellular) מתועדפים, לגופים הנותנים שירותים קריטיים לציבור במצבי חירום. אחד הלקחים מאסון מירון."

להלן הודעת משרד התקשורת: "שר התקשורת, יועז הנדל, החליט לאפשר עדיפות לכוחות הביטחון וההצלה ברשתות הסלולר במקרי חירום.
שר התקשורת, יועז הנדל: "במקרי חירום כמו פיגוע או אירוע רב נפגעים, כוחות הביטחון וההצלה צריכים לתקשר עם מי שנמצא בזירה ולקבל עדיפות ברשתות הסלולר. למדנו מאירועי עבר ואנחנו מתאימים את הרגלוציה למציאות בשטח. החלטנו לאפשר יצירת מסלול חירום לכוחות ההצלה בטלפונים הניידים כדי שבשעת חירום לא יסבלו מניתוקים ומחוסר יכולת להוציא שיחות עקב העומס, וזאת כדי להבטיח טיפול מהיר ומיטיבי לפצועים בשטח ולהציל חיים״.
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "תקשורת איכותית ויציבה של גופי הביטחון וההצלה קריטית ליעילותם ותפקודם בעת חירום. אנו החלטנו לאפשר לחברות הסלולר לספק לגורמי הביטחון וההצלה שירותים קריטיים ועדיפות על גבי הרשת המסחרית במקרי חירום כדי להבטיח תפקוד מיטבי לטובת הציבור הישראלי, תוך מניעה מפגיעה מהותית ובשירות שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר".
================================
משרד התקשורת החליט לאפשר לחברות הסלולר לשווק שירותי PTT (Push To Talk) מתועדפים הכוללים (MCPTT Mission Critical Push To Talk) וכן שירותי (POC (PTT Over Cellular מתועדפים, לגופים הנותנים שירותים קריטיים לציבור הישראלי במצבי חירום לאחר שימוע שנערך במשרד. השירותים יפעלו על גבי רשתות הסלולר המסחריות (דור 4 ודור 5), ויאפשרו לכוחות הביטחון וההצלה תקשורת יציבה במצבי חירום ועומסים חריגים על רשתות הסלולר, ובכך ישפרו את  יעילותם ומהירות התגובה לטובת הצלת חיים ושלום הציבור.
עד היום הגופים המספקים שירותים קריטיים לציבור בישראל  (משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כבאות והצלה, פיקוד העורף ועוד), הקימו מערכות תקשורת מבצעיות על גבי תשתיות ותדרים ייעודיים כדי להשתמש בשיחות קוליות באמצעות מנגנון PTT. אך עקב מחסור במשאב התדרים, והעלויות הגבוהות שנדרשות בהקמתן ותחזוקן של תשתיות יעודיות, מפעילים גופי החירום וההצלה מערכות טכנולוגיות מבצעיות שעושות שימוש בתשתית הסלולר המסחרית. במצב כזה, מתן עדיפות לגופי ההצלה והביטחון במצבי חירום היא מהלך חיוני.
כמו כן, המשרד החליט לקבוע שיעור מקסימלי של 3% מסך המינויים על הרשת, כדי שלא יהיה חשש לפגיעה מהותית בשירות שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר. כמו כן, בשימוע הוגדר אופן אספקת השירות על ידי חברות הסלולר ורשימת הגופים שיכולים לקבל את השירות, כפי שגובש בשיתוף עם רשות החירום הלאומית."



 
 
Bookmark and Share