Telecom News - האם אפליקציות לשירות עצמי תחלפנה את מוקדי השירות הטלפוני?

האם אפליקציות לשירות עצמי תחלפנה את מוקדי השירות הטלפוני?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> האם אפליקציות לשירות עצמי תחלפנה את מוקדי השירות הטלפוני?
האם אפליקציות לשירות עצמי תחלפנה את מוקדי השירות הטלפוני?
מאת: שלומי אנג'י, 19.1.16, 09:00שלומי אנג'י
 
מחקר מצביע על כך, שאפליקציות לשירות עצמי הן אטרקטיביות במיוחד עבור הצרכנים. רוב הלקוחות יהיו מוכנים לעשות הרבה כדי להימנע משיחה עם מוקדי שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית. 10 המלצות וטיפים ליישום לעסקים וארגונים בכלל ולספקיות התקשורת בפרט. 
 
אחת מהתופעות המעניינות כיום בעולם שירותי התקשורת, היא עלייתן של אפליקציות לשירות עצמי. מדובר למעשה ביישומים, שמאפשרים ללקוחות לאבחן ולפתור בכוחות עצמם בעיות טכניות שונות, במקום לצלצל למוקד התמיכה הטכנית.

אפליקציות שירות עצמי מהוות חלופה מצוינת עבור ארגונים ועסקים מסוגים שונים וספקיות שירותי תקשורת, כמו חברות הסלולר והאינטרנט למשל, שמעוניינות לספק חוויית לקוח מעולה ושירות איכותי ובמקביל לכך להקטין את העלויות הכרוכות בשירות לקוחות מסורתי המתבסס על מוקד טלפוני.

לאחרונה השלימה אלקטל-לוסנט מחקר מקיף, שבו גילתה, בין השאר, שאפליקציות לשירות עצמי הן אטרקטיביות במיוחד עבור הצרכנים. עפ"י תוצאות הסקר, מרבית הלקוחות יהיו מוכנים לעשות הרבה מאוד כדי להימנע משיחה עם מוקדי שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית.

למען עסקים וארגונים, שמעוניינים לבנות ולהציע ללקוחות אפליקציות לשירות עצמי, להלן 10 תובנות מועילות, שכדאי לקחת בחשבון, במיוחד לאחר שקיבלו תימוכין במחקר הנ"ל. זאת, תוך מתן דגש והתייחסות כדוגמא לספקיות התקשורת, שהיו במוקד המחקר.
 
  1. לקוחות בכל העולם מעוניינים באפליקציות לשירות עצמי
רבים ממשתתפי הסקר ציינו, שהיו מעדיפים להוריד אפליקציה של ספקית שירותי התקשורת שלהם ושזו תעזור להם לתקן בעיות טכניות בעצמם, מאשר לצלצל לתמיכה טכנית (בקרב לקוחות הסלולר ביפן=45%; בארה"ב=44%; בבריטניה=51%; בברזיל=59%). יש צמאון רב לגישת "עשה זאת בעצמך" בפתרון בעיות, בקרב צרכני התקשורת בשווקים בהם נערך הסקר.
 
(לחיצה על התמונה - מגדילה אותה). 
 גרף
 
באמריקה הלטינית התגלו ממצאים מפתיעים למדי. חלק ממפעילות שירותי התקשורת בברזיל ציפו, שיותר אנשים יעדיפו לצלצל למרכז התמיכה. אולם הסקר גילה, ש-45% מהלקוחות של שירותי המובייל בברזיל יעדיפו להתעלם מבעיה, או לאפשר לה להימשך, רק כדי להימנע משיחת הטלפון למוקד התמיכה הטכנית.
 
בדומה לברזיל, תוצאות הסקר הפתיעו כמה מהמפעילות המובילות ביפן. רק 14% מצרכני המובייל ביפן מצלצלים למרכז התמיכה כשהם נתקלים בבעיה ויעדיפו תחת זאת לפתור את הבעיה בעצמם, או בעזרת חיפוש באינטרנט תוך שימוש בידע האישי שלהם, או בעזרת חברים ומכרים. יותר מ-45% מאותם לקוחות יעדיפו להוריד אפליקציה של שירות עצמי.
  1. עודדו את המתמהמהים לאמץ שירות עצמי
מוקד התמיכה הוא עדיין האפשרות הטבעית עבור רבים מהלקוחות, שנדרשים לפתור בעיה טכנית. אולם, נציגי שירות לקוחות יכולים גם להציע אפליקציות רלוונטיות לשירות עצמי ולעודד את השימוש בהן. משתתפי הסקר נשאלו כיצד ירגישו אם כשהם מצלצלים כדי לקבל פתרון לבעיה, נציג השירות יבקש מהם להוריד אפליקציה לפני שיוכלו לקבל עזרה. רבים ממשתמשי המובייל אמרו, שתגובתם לגישה כזו הייתה חיובית או נייטרלית (יפן=51%; ארה"ב=55%; בריטניה=55%; ברזיל=56%).
  1. בדקו באיזו תכיפות נעשה שימוש ביישומים קיימים
בקרב משתתפי הסקר נמצאה תכיפות נמוכה של שימוש באפליקציות קיימות. רק קומץ ממשתמשי המובייל דיווחו, שהם משתמשים באפליקציית שירות הלקוחות, שמותקנת אצלם, לפחות פעם בשבוע (ארה"ב=16%; בריטניה=17%; יפן=20%; ברזיל=35%). ביפן, בבריטניה ובארה"ב, אחד מתוך 5 משתמשים דיווחו, שהורידו את האפליקציה אך לא עשו בה שימוש מעולם. התוצאות הללו מדגישות את הצורך לספק פונקציונליות אטרקטיבית יותר בתוך האפליקציות הקיימות.
  1. הבינו מה הצרכנים רוצים – ותנו להם את זה
כלי שירות עצמי חייבים לכלול תכונות ופונקציות, שהצרכנים מחשיבים כשימושיות. תוצאות הסקר מצביעות על כך, שהמשתמשים מעוניינים במיוחד בפונקציות הבאות:
  • בירור מידע ופתרון בעיות בנושאי חיוב וחשבוניות עבור סלולר, אינטרנט וטלוויזיה,
  • פתרון בעיות טכניות,
  • מעקב אחרי שימוש,
  • תכונות אבטחה – לרבות יכולות התראה, זיהוי והסרה של איומים,
  • יכולת לשנות בזמן אמת תכניות זמן שיחה ונפח נתונים,
  • שליטה בהגדרות המכשיר לשיפור השירות.
  1. פרסמו וקדמו את האפליקציה שלכם
תוצאות הסקר מראות, שרבים ממשתמשי המובייל אינם מודעים בכלל ליישומי השירות העצמי של ספקיות שירותי התקשורת (ברזיל=32%; ארה"ב=38%; יפן=44%; בריטניה=45%). משתמשי טלוויזיה ואינטרנט מהיר מודעים באופן מובהק פחות ממשתמשים אחרים לקיומן של אפליקציות לשירות עצמי.
  1. בחרו את פלטפורמות ההפצה המתאימות
מרבית המשיבים מצפים להוריד אפליקציות מחנויות כדוגמת Google Play, iTunes Apple iOS App Store או Amazon Appstore. עם זאת, במקרה של אפליקציה רשמית של ספקית תקשורת לשירות עצמי, רבים ממשתמשי המובייל היו מעדיפים להוריד אותה ישירות מאתר האינטרנט של הספקית עצמה (ברזיל=38%; ארה"ב=43%; יפן=48%; בריטניה=46%). זו נקודה חשובה הדורשת התייחסות וקבלת החלטה מושכלת מראש.
  1. אל תבנו כמה יישומים שלכל אחד מהם מטרה אחרת
המחקר מראה, שצרכנים רואים בספקית התקשורת שלהם מקור למידע, שאמור לעזור להם לתכנן את פעילויות היומיום. אחת הדרכים, שבהן ספקיות תקשורת יכולות לעודד אימוץ של אפליקציות, היא לכלול בהן מידע, שהלקוחות צריכים מדי יום כמו תחזית מזג האוויר, דיווחי תנועה והתראות על תאונות דרכים, לצד תכונות מסורתיות יותר כמו פתרון בעיות, מעקב אחרי התנועה, שינויי זמן אוויר והתראות אבטחה – וכל זאת באפליקציה אחת ויחידה. יש להימנע מריבוי אפליקציות נפרדות המספקות תכלית נקודתית.
  1. דחפו את היישום אל המשתמשים באופן אוטומטי
חלק נכבד ממשתמשי המובייל בכל מדינה ציינו, שהם מצפים, שאפליקציית שירות עצמי תעלה אל ההתקן שלהם באופן אוטומטי (יפן=12%; ארה"ב=17%; בריטניה=17%; ברזיל=22%).
  1. השתמשו בניתוח נתונים כדי לבדוק איך, מתי, והיכן משתמשים ביישומים
מעקב בתוך האפליקציה יכול לסייע באיסוף מידע שיאפשר להרכיב תמונה מלאה וברורה יותר של דרישות המנויים והצרכים האמתיים שלהם. יש לזכור, שהשימוש במעקב בתוך היישום מצריך את אישורם של הצרכנים.
  1. למדו מתעשיות אחרות
ענף הבנקאות נחל הצלחה גדולה בתחום של אפליקציות לשירות עצמי עם שיעורי אימוץ של עסקאות מקוונות המגיעים ל-66.2% עבור ענף כרטיסי האשראי ול-73.1% עבור כלל ענף הבנקאות והשירותים הפיננסיים. הצרכנים מעדיפים להימנע מהזמן והמאמץ הכרוכים בהגעה פיסית אל הסניפים ומהאינטראקציה עם עובדי הבנק. הם מעדיפים לבצע את פעולות הבנקאות שלהם בזמן ובמקום המתאימים להם.

הגיע הזמן, שגם ספקיות שירותי התקשורת ישרתו את הרצון ההולך וגדל הזה של הלקוחות ויספקו להם אפשרות של שירות עצמי בעזרת אפליקציה עוצמתית, יעילה ונוחה לשימוש.
 
מאת: שלומי אנג'י, ינואר 2016.
CTO נוקיה ישראל (לשעבר אלקטל-לוסנט ישראל)

אפליקציות שירות עצמי
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים