משרד התקשורת: אין קליטה סלולרית בכביש? כך תוכלו לשפר אותה
מאת:
מערכת Telecom News, 7.8.25, 12:16
משרד התקשורת השיק מתודולוגית פיקוח על כיסוי סלולרי בכבישים ובתוואי מסילות הרכבת. דיווח הציבור מהשטח ישפיע ישירות על אזורי האכיפה וישפר את השירות. האכיפה תתמקד בכבישים בהם נהגים ידווחו למשרד על קשיי קליטה.
משרד התקשורת הודיע היום על אימוץ מתודולוגיה חדשה ומשופרת לפיקוח על עמידתן של חברות הסלולר בחובות הכיסוי המוטלות עליהן. המתודולוגיה מפרטת את אופן ביצוע הבדיקות באמצעות "נסיעות מבחן" (
Drive Tests) בכבישים, ונועדה להבטיח כיסוי סלולרי איכותי בכבישי הארץ, לטובת הציבור. המתודולוגיה משותפת לסמנכ"לית פיקוח אכיפה במשרד התקשורת ולקמ"ט תקשורת ודואר באיו"ש ותופעל בכבישים בכל רחבי המדינה.
המתודולוגיה החדשה היא פרי תהליך עבודה מקיף שכלל שימוע לציבור ולחברות התקשורת, שבמהלכו התקבלו הערות והתבצעו התאמות. ההחלטה הסופית, שגובשה תוך התייחסות לטענות שהועלו, מבטיחה מתן מענה לתלונות הציבור על קליטה ירודה, לצד שמירה על תהליך הוגן ומקצועי. המתודולוגיה החדשה הינה מתודולוגיה משלימה לזו המבוססת על פרדיקציות פריסת אנטנות סלולריות אותן מגישות החברות למשרד.
עיקרי המתודולוגיה החדשה:
בדיקות מקיפות: נסיעות המבחן תאפשרנה לבחון באופן אובייקטיבי את רמת הקליטה הסלולרית בכל תוואי נסיעה, באזורים שונים ברחבי הארץ.
הזדמנות לתיקון: לפני פתיחת הליך אכיפה רשמי, יינתן לחברות פרק זמן של 4 חודשים לתקן ליקויים שיימצאו בכיסוי.
הליך בדיקה כפול: בכל מקרה של חשד להפרה, תבוצענה לפחות 2 נסיעות מבחן באותו תוואי, בהפרש של שבוע ימים לפחות, כדי לאשש את הממצאים. ככל שתתוקן ההפרה, המשרד יבצע בדיקה נוספת לאחר התיקון ויבצע מעקב שוטף על רמת הכיסוי והשירות באותם כבישים.
שקיפות ותיעוד: כל נסיעת מבחן תתועד באופן מלא ונתוניה יימסרו לחברות, ובהמשך נתוני חוויית המשתמש ישוקפו לציבור.
הציבור מוזמן להגיש תלונות על כבישים שבהם אין קליטה מספקת כדי שיוכנסו לרשימת נסיעות המבחן המתוכננות, בכתובת הדוא"ל: drivetest@moc.gov.il.