Telecom News - שנה למהפכת הסלולר - מה קרה?

שנה למהפכת הסלולר - מה קרה?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מאמרי מערכת >> שנה למהפכת הסלולר - מה קרה?
שנה למהפכת הסלולר – מה השתנה?
מאת אבי וייס, 12.5.13, 18:00גלעד ארדן

לדברי משרד התקשורת, לצרכן הישראלי קל יותר היום לעבור בין החברות הסלולריות, המחירים נמוכים במאות אחוזים, מספר החברות גדל, ההכנסה הממוצעת של החברות מלקוח ירדה בצורה ניכרת. אולם, האם זו כל האמת?

משרד התקשורת מתפאר בהישגיו (כדי לחפות על שלל הכישלונות, שחלקם אך פרסמנו בשבוע החולף מפיו של מבקר המדינה) וכל העיתונות משכפלת את התעמולה חסרת הבסיס הזו  ללא כל בקרה ושיקול דעת (מצ"ב כאן ההודעה של דובר המשרד מהיום).
 
המציאות: לרוב הלקוחות לא הייתה כל מהפכה (מתוך למעלה מ- 9 מיליון מכשירים בישראל, רק כמיליון וחצי קשורים באיזו צורה למהפכה, עקב התניידות, שזה 16% בלבד מהשוק). יתרה מכך, על פי נתוני משרד התקשורת עצמו (כפי שחשפנו כאן) לא הייתה כל מהפכה במחירים. אם הייתה איזו מהפכה, זו הייתה על אפו וחמתו של משרד התקשורת, ולא בגללו. יתר על כן, בגלל צעדיו חסרי האחריות של משרד התקשורת, הוא חיסל ומוטט מספר לא קטן של חברות תקשורת, שיכלו לספק "דלק" למהפכה הזו. אלו העובדות לאשורן, שניתחתי אותן במאות מאמרים, שלא אחזור עליהם כאן. אני מציג בנספח רק מאמר אחד, שפרסמתי לסיכום הקדנציה של השר לשעבר משה כחלון (שהרי כל ההישגים המדומים, שפורסמו משום מה היום, שייכים לקדנציה שלו).
 
מכאן, שאין טעם, שאצטרף לדברי החנופה על הישגים מדומים המבוססים על דימיון יצירתי ומניפולציות בנתונים. גם ההכרזות חסרות הבסיס של השר החדש גלעד ארדן (על המהפכות הבאות בעולם הטלוויזיה), אינן עושות עלי כל רושם. כבר הצגתי שאין בהן כל ממש. כשלא מאזינים לציבור – "יורים באוויר" בלי חשבון. זו המציאות ואין בלתה. שום הודעה לעיתונות לא יכולה לשנות זאת. 


נספח.

פורסם: 21.10.12

עמדה: משה כחלון, לא מה שחשבתם
 
תרועות ההצדעה להישגיו האמתיים של שר התקשורת משה כחלון אינם יכולים להעיב על הנזקים הרבים שהוא גרם במו ידיו לשוק התקשורת. נזקים העולים בהרבה על הרווח שהצרכנים קיבלו לכיסם, בטווח הזמן הקצר.
 
הודעתו המפתיעה של שר התקשורת והרווחה משה כחלון על סיום (זמני, כדבריו) של דרכו הפוליטית כשר בישראל, עורר גל אדיר של פוליטיקאים, פרשנים ועיתונאים, שיום אחרי יום, כאילו במקהלה מתוזמנת, משבחים את האיש בפניו, מכתירים לו כתרים ומבכים על האבדה הכבדה לפוליטיקה הישראלית שנוצרה על לכתו. חלקי אינו עמהם. הסיבה: רובם ככולם, כך אני סבור, עיוורים למציאות או אינם מבינים אותה, או אינם רוצים להבין אותה.
 
אין ספק ששר התקשורת משה כחלון היה שר מזן אחר מול השאר, אולי נקי כפיים (כך גם התרשמותי האישית שאינה מבוססת על כל ידע מיוחד, ותקוותי שאיני טועה), ושחשב כנראה רק על טובת הצרכנים ומילוי תפקידו כשר. אלו דברים בסיסיים שאנו מצפים מכל שר ופקיד ציבור בישראל. זה שמשה כחלון התאים לציפייה הזו אינה אמורה להפתיע. כך בדיוק צריך להתנהג כל איש ציבור. אולם, זה לא מונע מכל מי שעיניו בראשו להצביע על הליקויים בתפקודו ותהליכי קבלת החלטות השגויה שלו (למשל בתחום המינויים, מפורט כאן), במשך כל ארבע שנות כהונתו בתפקיד שר התקשורת.
 
לשר משה כחלון היה הישג מרכזי אחד, שלא אנתח אותו כאן בהרחבה, כי כולם עשו זאת בכל כלי תקשורת, וזה: הגברת התחרות בתחום הסלולר. הישג זה הוא יותר פרי המזל וצרוף נסיבות, בעקבות מכרז שנוהל בצורה חובבנית וכושלת ביותר, כשנוצר מצב שבו שני יהודים בעלי ממון וציוניים מצרפת, שעלו לארץ אך לאחרונה והחליטו להעתיק את התחרות בעולם התקשורת שהם פיתחו וקידמו בצרפת - אל ארצם החדשה. נוצרה להם ההזדמנות בעקבות מחדלי המכרז של השר, לזכות בתדרים ולממש את כאן את חלומם. דהיינו: ההישג של שר התקשורת, ביצירת תחרות של ממש בסלולר, הוא יותר פרי נסיבות שלא הייתה לו כל שליטה בהם, וזה מזלו שזה נפל בקדנציה שלו, בעקבות הצעדים שהוא נקט ויזם. זה גם היה יכול להיגמר בפלופ רציני, כמו צעדים אחרים שהוא נקט והחליט ושאפרט אותם מיד.
 
בדרך להצלחה הזו, השר יצר מצג שווא בפני עשרות משקיעים ויזמים שכביכול הם יכולים להתחרות בחברות הסלולר במודל ה- MVNO. רבים השקיעו כסף בהכנות להיות ספקי MVNO, וכשראו שמדובר בהבטחות שווא, חלקם נסוגו מדרכם, אחרי שזרקו כספם לפח, בעקבות הבטחות השווא הללו. יש עדיין כמה חברות שפועלות בתחום ה- MVNO, וברור שמדובר בהפסד כספי מתמשך. מנגד, אלו שכן יכלו להצליח (ספקי VoC כסיפמי ופרי טלקום), נזרקו ע"י השר לפינה (שלא לומר – לכלבים), ולא זכו להגנת החוק והשר, כמצופה וכנדרש משר התקשורת, כמופיע בחוק התקשורת.
 
אבל, כל מה שמסביב, גם בעולם הסלולר והאלחוט, היה כישלון אחד גדול, מתמשך וחמור, שיצר ויוצר נזק של מיליארדים לכל תושבי ישראל, לדורות הבאים. בטווח הקצר תושבי ישראל הרוויחו מהתחרות, בטווח הארוך מדובר בהפסד מתמשך.
 
הכישלון הקולוסאלי של השר כחלון מתחיל בבחירת מנכ"ל לא מתאים למשרד, אי קיום עבודת מטה כהלכתה ומתן האפשרות והבחירה שלו להקיף את עצמו ביועצים ופקידים שקידמו אג'נדה הפוכה בדיוק למה שהשר מתכוון, ובהזדמנות הראשונה להרשות להם לקפוץ, בלי כל צינון, היישר לזרועות חברות הסלולר ושאר הטייקונים, כשלמעשה הם ייצגו כל העת את האינטרסים של הטייקונים ולא של השר הממונה עליהם, בעת מילוי תפקידם הציבורי.
 
מהחלטות כושלות לגבי האנשים שמקיפים את השר, זה ממשיך לסדרה אין סופית של החלטות מוטעות שהתקבלו על ידו, החלטות שגרמו יגרמו נזק בלתי הפיך לכל משק התקשורת בישראל ונזק לכל אזרח באשר הוא, לשנים הבאות.
 
אבי כאן רק את הנושאים העיקריים בהם השר טעה בהחלטותיו וגרם נזק אדיר ובלתי הפיך לשוק התקשורת ולאזרחי ישראל:
  
א. החלטת השר להקדים את הטיפול בשוק הסיטונאי לפני הטיפול בפריסת הרשת של הסיבים של חח"י (חברת החשמל לישראל) ב- FTTH, חיסל למעשה את הרעיון של רשת סיבים עצמאית מצד חח"י לכל בית בישראל. נזק של מיליארדים למשק ולשוק התקשורת לדורות הבאים. נקווה שהשר הבא יוכל לתקן מקצת מן הנזק הזה.
 
ב. רשלנות רבתי בטיפול בנושא התדרים ובמיוחד בכל הקשור לרשת החרום של ישראל. בכך, יצר השר כאוס בלתי הפיך בכל הקשור במערכות התקשורת לחרום של מדינת ישראל וריב עם שכנותיה של ישראל. קשה לאמוד כאן את הנזקים שנגרמו וייגרמו. המחשה קטנה למצב הכאוטי כבר קיבלנו באסון השרפה על הכרמל. הנזק שכבר נגרם, רק בהיבט אחד של הקמת רשת אחת בלבד (זו של משטרת ישראל), מתקרב כבר לכמיליארד ₪, מכספי כל תושבי ישראל. זה עוד עתיד להכפיל את עצמו בשנים הקרובות, נזק מתמשך וכמעט בלתי הפיך.
 
ג. רשלנות רבתי בטיפול ובהחלטות בכל הקשור בנושא התדרים ובמיוחד בתדרים של הדור הרביעי (LTE) בסלולר. ישראל כבר בפיגור של שנתיים ויותר אחרי העולם המערבי. נזק של מאות מיליוני ₪ עד כה, גם לקופת המדינה וגם לאזרחי ישראל.
 
ד. רשלנות רבתי בטיפול בהורדת דמי הקישוריות (קש"ג) וקביעת דמי קישוריות גבוהים בין פי 4 מפי 7 מהמחיר הנכון שלהם. נזק של מאות מיליוני ₪ לאזרחי ישראל, כל שנה. התנהלות זו מנעה מאזרחי ישראל מחירים ברמה של 20-30 ₪ לחודש לחבילות "הכל כלול", ללא הגבלה (!).
 
ה. טיפול כושל בכל עולם המדיה. כמות הכשלים כאן יכולה למלא ספר שלם, ואצטרך לדלג על פירוט בסעיף זה. כל מי שעיניו בראשו רואה לאן הגיע עולם המדיה והטלוויזיה הישראלית בתקופת כהונתו של השר כחלון.
 
ו. עד עצם היום הזה השר לא החליט מה מדיניות ה- OTT \ IPTV בישראל, למרות שיש בפניו ניירות אין ספור בנושא זה. כך, ישראל נמצאת בפיגור של כמעט עשור בתחום זה.
 
ז. טיפול כושל ומתמשך בכל נושא הרישוי, התקינה, החקיקה וכיו"ב הקשור באנטנות סלולר. התוצאה: כל מי שיכול להפחיד, לעכב ולהפריע, מצליח ומונע הכנסת טכנולוגיות מתקדמות לישראל (ראה למשל בסעיף הכנסתWiFi  בבתי הספר, בגלל הפחד מקרינה).  
 
ח. חיסול כל תחום האכיפה והפיקוח על חברות התקשורת בישראל. בתקופת כהונת השר כחלון לא הוטל אפילו שקל אחד קנס על מי מחברות התקשורת, למרות אלפי התלונות המוצדקות שנמצאו כנגדן, מידי שנה. מדובר בהרס כל מוסד הפיקוח והאכיפה על חברות התקשורת בקדנציה הנוכחית. השר הבא יצטרך לשקם את ההריסות שיצר השר במו ידיו, בתחום זה.
 
י. אי הקמת הרשות לתקשורת ואי איחוד מועצת הכבלים והלוויין עם הרשות השנייה.
 
יכולתי להמשיך ברשימה הזו עם עוד מאות סעיפים, המצויים ומפורטים בין דפי אתר TheCom. אולם, אני מאמין שעמדתי הובהרה בעשרת הסעיפים שהבאתי כאן רק לשם ההדגמה. הרעות החולות של שוק התקשורת הישראלי בכלל לא טופלו על ידו, ואם טופלו, טופלו לא נכון ובכללן: כפילויות ברישיונות, הפרדות מבניות מיותרות ומדומות, כפילויות אין ספור כמעט בכל תחום טיפול, עשרות שימועים שלא יצאו לפועל ורק התישו את עובדי המשרד בעבודת סרק, אי טיפול נכון בכשלי השוק הקווי, אי הקשבה לצרכנים ואי בניית מערכת מסודרת לקבל משוב מהצרכנים ומנציגיהם, כישלון מוחלט בטיפול בדואר וקידומו והפיכתו של הדואר ל"בנק חברתי" (כהגדרת השר עצמו), אי טיפול בכשלי IPv4 והצורך במעבר ל- IPv6, הכישלון בטיפול ברשת האיתותים של ישראל, כישלון בטיפול במספרי פרמיום ומספרים מטעים (קשור להיעדר אכיפה בקדנציה הנוכחית), פיגור טכנולוגי שרק גדל ומעצים מול העולם המערבי (כמפורט בסדרה ארוכה מאוד של כתבות), אי טיפול נכון (או בכלל) במונופולים האמתיים בשוק התקשורת, כישלון בטיפול ברדיו הדיגיטלי, כישלון בטיפול בהיערכות רשתות התקשורת למקרי כשל, אסון וחרום, כישלון בטיפול בפנסיונרים של משרד התקשורת עצמו, כישלון טוטלי בביצוע תוכניות העבודה השנתיות של המשרד - שנה אחרי שנה בכל שנות כהונת השר הנוכחי [לדוגמה, מצויה כאן תכנית העבודה של שר התקשורת שפורסמה ב- 2011 לקראת שנת 2012. שום סעיף לא מומש בזמן, כלשונו, לא ב- 2012 וגם לא ב- 2013...], אי פרסום דוחות שנתיים כנדרש בחוק לציבור מידי שנה, ועוד ועוד.
 
לשר משה כחלון היו כמה הישגים יפים, אבל בצדם - כישלונות קולוסאליים רבים שגרמו ויגרמו נזקים כבדים לעם ישראל. צריך לראות את שני הצדדים של המטבע, ולא רק צד אחד. אין ספק שהשר משה כחלון היה שר טוב יותר משרי התקשורת שקדמו לו. את ההישגים שלו - אי אפשר לקחת ממנו. אולם, התמונה הכוללת מצביעה על כך שלשר הבא יש עוד הרבה עבודה, ותהיה לו משימה לא פשוטה לתקן את כל הכישלונות הרבים מספור שצבר בקדנציה הנוכחית, השר היוצא משה כחלון.
 
כשלון



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים