המירמה בהודעת "מהפכת הקליטה הסלולרית בישראל יוצאת לדרך"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> המירמה בהודעת "מהפכת הקליטה הסלולרית בישראל יוצאת לדרך"
שר התקשורת יועז הנדל בטוח, שכל כלי התקשורת מטומטמים, לכן הוא יכול להודיע על מהפכה של עלייה של הפריסה הסלולרית מ-75% ל-95% משטח המדינה, בעוד שבפועל הוא מספק הקלה של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות הסלולר ע"ח האינטרס הציבורי, בגלל הצרכים הכלכליים של קבוצת סלקום\IBC, שנמצאת תחת כונס נכסים, והוא מוריד את פריסת הסלולר מכ-100% כנדרש בחוק וברישיונות ל-95%. האמת פשוט הפוכה להודעה, שהיא מעשה מירמה ציבורי בקנה מידה, ש"תיק 4000" קטן לידו. נראה גם, שיש ברקע שיקולים עסקיים מושחתים. מאמר ראשון בסדרה אודות "תרמית האנטנות". 
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 22.11.20, 07:00השקרים של יועז הנדל

מרבית כלי התקשורת בישראל, ממחזרים שוב ושוב בשיטת ה-Cut & Paste את סדרת הספינים השקריים והלא חוקיים של צמרת משרד התקשורת.

אולם, אנו חשפנו רק בסוף השבוע האחרון עוד ספין שקרי בסדרה הזו, מפיו של שר התקשורת, יועז הנדל, בכתבה, שפורסמה תחת הכותרת: "שר התקשורת ממציא קנס שהוא הטיל על חברת "אייס תקשורת"."

במציאות, מאז שנכנס לתפקידו כשר, לא הוציא מפיו אפילו משפט אחד שאינו ספין. 

לא נרגענו מהשקר הזה והנה בא לו שקר ענק גדול כמה מונים מהקודם, עטוף שוב בסיסמאות אורווליאניות של: "ציונות", "קו המחרשה" ו"דאגה לפריפריה".

זאת, כדי להסוות את המהלך המושחת, של הקלות של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות הסלולר ומטרות מושחתות נוספות, שנחשוף בימים הקרובים, מהלך, ש"תיק 4000" מתגמד לידו. 

כמעט כל כלי התקשורת מיחזרו את הספין הזה בלי לבדוק, וגם מיחזרו את ההודעה הראוותנית והשקרית של השר, שמופיעה בתצלום כאן משמאל (לחיצה על התמונה מגדילה אותה). בהודעה השקרית הזו, יש גם תמונה צבעונית להמחשה, איך הפריסה הסלולרית עולה מ-75% ל-95%. 

למתעניינים בפרטים, ההודעה הרשמית של משרד התקשורת נמצאת כאן. השימוע נמצא כאן. ההודעה לתקשורת כאן

האמת הפוכה לגמרי ממה שיש בהודעת המשרד, ובהודעת השר המצויה בתצלום כאן משמאל. 

1. חוק התקשורת ותקנותיו, ורישיונות כל חברות הסלולר בעלות תשתית אנטנותמחייבים, שתהיה פריסה של כ-100%.

את הנתון הזה פשוט הסתירו (בכוונה) מפניכם והנה הוא (בנוגע לדור 4 - LTE):

צילום הזה קיים ברישיונות של כל חברות הסלולר בעלות תשתית (פלאפון, סלקום ו-We4G, פרטנר והוט-מובייל):

כיסוי הרשת

כלומר, כבר בשלב ג' היה צריך להיות כיסוי של 100% מדרישות הכיסוי.

הפירוט המדויק של חובת כיסוי רשת בתחום הפריסה לפי יישובים, כבישים וכיו"ב נמצא כאן.
כל יישובי המדינה היו אמורים להיות מכוסים ברשתות סלולר של כל החברות, כבר בסיום שלב ג'

2. מתי זה - תום שלב ג'?
לא צריך לנחש. הנה זה:

שלבי הכיסוי

כלומר: תום שלב ג' זה 48 חודשים מיום 9.8.15. דהיינו: 9.8.19 (!).

כלומר: כבר באוגוסט 2019 היינו אמורים להיות ב-100% כיסוי ארצי של אנטנות סלולריות לכל 3 רשתות הסלולר הקיימות בישראל, בכל היישובים בישראל (ללא יוצא מן הכלל).

אולם, חברות הסלולר צפצפו על החוק והרישיון, ומשרד התקשורת שתק.

יתרה מכך, חברות הסלולר המשיכו וממשיכות לפרק אנטנות, ומשרד התקשורת שותק. 

פריסת דור 4 אמור להיות על אותן אנטנות של דור 3, שהיו אמורות וממש ממזמן לכסות שטח שבו מתגוררים 99% מהאוכלוסיה (יפורט בהמשך), מה שלא קיים ולא קרה (!)


3. מה שר התקשורת היה אמור לעשות אחרי 9.8.19?
מאוד ברור, זה כתוב בחוק התקשורת, תקנותיו ובצורה מפורשת ברישיון של כל החברות, והנה זה כאן:

ביטול הרישיון

כלומר: שר התקשורת, יועז הנדל (וגם קודמו לתפקיד מאז אוגוסט 2019), היה אמור להודיע כעת לחברות הסלולר, שאם הן לא משלימות את הפריסה ל-100%, הוא ישלול להן את הרישיון וכך החברות הללו תתפרקנה.

4. מה השר יועז הנדל עשה במקום זאת?
הוא נכנע להפרות החוק והרישיון הענקיות הללו והחליט להוריד להן את דרישת הפריסה מ-100% ל-95%, מתנה של מאות מיליוני ש"ח לשנה לכל החברות הסלולריות בעלות תשתית (הפריסה של הפריפריה יקרה מאוד וקשה מאוד ליישום, מול הפריסה בערים המרכזיות ובמרכז הארץ).

בנוסף, הפריסה הנדרשת הזו באיזורי הפריפריה, אמורה להתבסס על 2 מנגנונים קיימים, שכעת מציג זאת השר יועז הנדל כאילו הוא המציא את המנגנונים הללו, מנגנונים בכלל לא רלבנטיים לפתרון הנכון (בקרוב נחשוף למה):
א. "נדידה פנים ארצית" - זה קיים גם כיום בחוק, אין בזה כל חידוש, ראה: שירותי נדידה (תיקון מס' 46) תשע"א-2011 ת"ט תשע"ב-2011 סעיף 5ג לחוק.
כמוגדר בחוק, בעל רישיון חדש יכול להיחשב גם כל מי שהרישיון שלו הורחב, וכל החברות - הרישיון שלהם הורחב לאחרונה, אחרי סיום המכרז לדור 5. כך, שכולן נכנסות להגדרה הזו. כך, שממילא חברות הסלולר מבצעות גם כיום ותוכלנה לבצע גם בעתיד הסכמים ל"נדידה פנים ארצית", שמשמעותה, שחברה אחת מסתמכת על האנטנות של חברה אחרת, במקום בו אין לה כיסוי (די דומה לנדידה בינלאומי, שהלקוח מוקפץ באופן שקוף - לרשת של ספק אחר). 

ב. "שת"פ אנטנות אקטיבי - MOCN". גם נושא זה מעוגן היטב בכתובים (בחוק, בתקנות וברישיונות של החברות) מאז ימיו של גלעד ארדן כשר התקשורת, מי שחתם על ההמצאה הזו, שהפכה ל"ישראבלוף". 

5. האם יש כאן איזה שיקול עסקי מוסתר?
במקום לאפשר שיתוף פעולה של החברות בכל איזורי הפריפריה, שזה יכול להגיע לאלפי אנטנות, משום מה השר יועז הנדל החליט להגביל זאת ל-120 אנטנות לכל חברה (כנראה, יש כאן איזה שיקול עסקי מושחת ביותר, שטרם עליתי עליו במלוא היקפו. אני עובד על הנושא וברגע שיבשיל - אדווח לקוראים):
הגבלת מספר האנטנות

120 אתרים לכל חברה (סה"כ 360 אתרים), מכלל כ-7,800 אנטנות סלולריות הנמצאות כיום בישראל (ירידה מתמשכת מ-2014: בה היו בישראל מעל ל-9,700 אנטנות), לא יאפשרו כיסוי של ה-20% החסרים בפריסה הסלולרית בפריפריה. כך, שגם בזה יש מרמה ברורה של הציבור.
 
6. למה השר יועז הנדל מקבל החלטות כאלו נגד האינטרסים של הציבור?
זה מוסבר בנספח א' כאן למטה.

השר גם בטוח, שכלי התקשורת לא יבחינו בשקר הזה ויקנו את הספין השקרי הזה ממנו, שמופץ תחת סיסמאות אורווליאניות הזויות.

הוא טועה. 

7. הכיאוס הזה הרבה יותר גדול וחמור ממה שאתם חושבים ויודעים:
החברות הסלולריות היו אמורות לפרוס קרוב ל-100%כבר בדור 2 ובדור 3 של הסלולר.

כלומר: פריסה של קרוב ל-100% הייתה אמורה להיות כבר ב-2014 (!).

הנושא של פריסת דור 3 הוטמע בצורה דומה לזו של דור 4, שראינו כאן למעלה, ברישיונות של החברות והנה התצלום של דרישת הפריסה של דור 3, שהוכנסה אחרי המכרז של דור 3 ותיקוני הרישיונות עקב כך, במכרז, שהתקיים בתחילת העשור הקודם:
כיסוי דור 3

אז למה זה לא קרה?

זה אחד התרגילים המוזרים והחשודים ביותר, שלא נבדקו (למרות שהתלוננתי), של שלמה פילבר בהיותו מנכ"ל משרד התקשורת. 
עצירת הפריסה ל-100% נעשתה אז, ככל שחשפתי זאת בזמנו, לבקשת חברת פלאפון (שהייתה אז בשליטת שאול אלוביץ').

נוהל אז שימוע חשאי והתקבלה החלטה חשאית וחשובה ביותר ומאוד מוזרה הנמצאת כאן, כשאחרי הררי המילים המתפתלות במסמך הזה, מסתתרת החלטה, לפיה מה שהחברות פרסו עד סוף 2014 זה כאילו 100% - בעוד שזה בקושי 75% במציאות

ה"ישראבלוף" הזה הומצא אז, לכאורה, ע"י שלמה פילבר, והמסמך הזה, כנראה, כדי להסוות את המרמה, נחתם ע"י 2 פקידים די זוטרים במשרד התקשורת (שגם ניהלו את השימוע החשאי בנושא), פקידים שאין להם כל סמכות לקבל החלטות כאלו

כל שומרי הסף במשרד (לרבות היועצת המשפטית), לא עשו דבר בנושא, למרות שידעו שזה לא חוקי, לא הגיוני ואנטי-צרכני בצורה מובהקת.

למה כולם שתקו? זה שירת ומשרת את האינטרסים של כולם ואז גם החל להתפתח מה שאני מכנה "תיק 5000". 


יתרה מכך, המשרד ולפחות פעמיים "עבד בעיניים" על ועדת המדע של הכנסת, בנושא פריסת האנטנות הסלולריות, במיוחד בימים שאחרי פירוק הרשת ע"י גולן טלקום (ואח"כ פירוק הרשת של הוט-מובייל וגם צמצום אנטנות בסלקום ובפלאפון): כאן וכאן

כאמור, ככל שמצאתי אז, ה"ישראבלוף" הזה נולד לבקשת חברת פלאפון (אז בשליטת שאול אלוביץ'). למרות שהתלוננתי על כך, שוב ושוב, זה לא נחקר.

8. למה זה לא נחקר במסגרת "תיק 4000"?

כי סיני ליבל ואנוכי הגשנו ליועמ"ש, לפרקליטות וליחידות החוקרות (הרשות לניירות ערך ולהב 433 של המשטרה), בזמן אמת, ראיות ברורת, ששלמה פילבר עזר, בהחלטות אישיות שלו, שלא הוסברו בזמן אמת עד הסוף, לחברת פלאפון בלפחות עוד 2 מקרים ברורים של החלטות רגולטוריות מוזרות:
1) הורדת שעות הפעילות במוקדי השירות מ-13 שעות ל-10 שעות ביממה (הטבה שנתנה לכל החברות, כמו בעניין הפריסה הארצית של האנטנות, כי אי אפשר היה להפלות את פלאפון, בעניינים הללו).
ו-2) הקצאת תדרים לפלאפון "מתחת לשולחן".

מדובר בהטבות של מאות מיליוני ש"ח לכל החברות, שמקורן בבקשות של פלאפון, כפי שאז התלוננו (סיני ליבל במקביל אלי).

לא בוצעה כל חקירה, כי אם החקירה הייתה מעלה, ששלמה פילבר קיבל החלטות עצמאיות, זה היה סותר לחלוטין את התזה המרכזית, שעל פיה נתפר "תיק 4000", תזה בה כל ההחלטות של שלמה פילבר לטובת שאול אלוביץ' \ קבוצת בזק נבעו מהנחיות של נתניהו, ולא בגלל שפילבר קיבל החלטות לבדו, כי הוא שקל שזה לטובת הציבור, באופן עצמאי ובלתי תלוי לחלוטין בנתניהו. 

על הפרשה המסריחה ביותר הזו, כתבתי כמה כתבות חשיפה והמרכזית שבהן פורסמה על ידי בזמנו תחת הכותרת: "עוד מתנה ענקית לחברות הסלולר: אין צורך בהשלמת "פריסה אוניברסלית"."

למרות שחשפתי את כל פרטי השערורייה, איש לא טיפל בזה. רק כדי לא לקלקל את התזה של "תיק 4000", שכל מה ששלמה פילבר עשה לטובת קבוצת בזק, זה היה לפי הנחיות של נתניהו, גם בתקופה שנתניהו לא היה שר התקשורת (ההחלטה, שנחשפה בעניין ה"ישראבלוף" של הפריסה הסלולרית, היא מ-22.2.17, עת השר צחי הנגבי נכנס לתפקיד שר התקשורת, שר לכל התקשורת). 

עד פרוץ חקירת "תיק בזק" (מחצית 2017), נטען בכתב האישום שהאינטרסים של אלוביץ' - קבוצת בזק הם שהובילו את ההחלטות הרגולטוריות במשרד התקשורת. זה עוד יתברר במשפט. בסדרת הכתבות אודות תפירת תיק 4000, הראיתי והוכחתי שבמציאות, נתניהו היה נגד בזק, לא בעד בזק, הפוך מהכתוב בכתב האישום.

אולם, סילוקו של שלמה פילבר מתפקיד המנכ"ל החזיר ל"קדמת הבמה" את אלו שבישלו את "תיק בזק" ו"תיק 4000" (כלומר: "הקליקה") והם חזרו לנהל את משרד התקשורת ביד רמה, בתיאום מופלא עם צמרת קבוצת סלקום, שגם בה יש "עדי מפתח" שקשורים ישירות לתפירת התיקים הללו. כך זה ממשיך עד רגע זה.

פרטים נוספים למתעניינים, איך הקשרים הללו מתקיימים כיום, אפשר לקרוא ב-3 כתבות טריות (רק לדוגמה, יש מעל ל-100 כתבות כאלו, עם חשיפות מזעזעות), חשיפות שיש בלינקים כאן: 9. מה יקרה עם היקף פריסת דור חמישי - 5G?
ההצעה של השר יועז הנדל על 95% פריסה, מקרינה מיידית על הפריסה של דור 5, כי אלו אותן אנטנות.

בדור 5 יש החלטות קצת שונות לתקופת הפריסה, בתלות בתדרים:
א. בתדרי ה-700 מגהרץ חובת הפריסה היא כדלהלן:
פריסה ב-700 מגהרץ

כאן, בתדרי ה-700 מגהרץ, בשלב ב', שהוא אחרי 60 חודש, יש להגיע ל-100% פריסה.

ב. תדרי ה-3,500 עד 3,800 מגהרץ, שלבי הפריסה הן כמופיע בתצלום כאן:
פריסה בתדרי 3500 עד 3800 מגהרץ

כאן יש 4 שלבים, כבר בשלב ג' אחרי 60 חודש יש להגיע ל-100% פריסה.

היות ומכרז התדרים לדור חמישי הסתיים אך לאחרונה, יש עוד הרבה זמן עד שיעברו 60 חודשים.

אולם, אם כעת השר מחליט על פריסה של 95% לדור רביעי, ההחלטה הזו גם מסרסת מיידית את ההחלטה על 100% לדור חמישי ומורידה גם בדור חמישי את הפריסה מ-100% ל-95%.

עוד הטבת ענק סמויה לחברות הסלולר.

10. האם ההחלטה הזו מועברת לחברות בצורה חוקית?

גם כאן משרד התקשורת נוהג בניגוד לחוק, ועל פי מסמך השימוע, מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, מתכננת לשנות את הרישיונות של החברות בתחום הפריסה בניסוח המופיע בתצלום כאן:
תיקוני הרישיונות

 מייד כשראיתי את הניסוח הזה בשימוע, הגבתי בחריפות ב-19.11.20 בזו הלשון:
"הנדון: תגובה ראשונית בלבד לשימוע: "מתן הודעה בדבר אבן דרך ד' בהתאם לרישיונות הכלליים של חברות הרט"ן ומתן אפשרות לפרישה נקודתית בעזרת מפעיל אחר - שימוע".
שלום רב,
בהמשך לשימוע שבנדון, להלן תגובה ראשונית (בלבד) לשימוע הנ"ל:
מצ"ב צילום טיוטת תיקון הרישיון המוצע לחברות הרט"ן.
כתוב בו בכותרת: .."ולאחר ששקלתי את טענותיה של חברה XXX".
אין דבר כזה בשום חוק, תקנה או נוהל במדינת ישראל או על פני כדור הארץ, או בכלל ביקום כולו.
החוק אומר במפורש ובצורה שלא משתמעת לשתי פנים, אילו שיקולים יש לשקול (ע"י השר, או מי שהוא הסמיך לקבל החלטה במקומו בנושא זה), בעת ביצוע תיקוני רישיון לחברת תקשורת.
אין שיקול כזה של "טענותיה של חברה XXX", בשום חוק, בשום מקום.
לכן, זה ניסוח בלתי חוקי של תיקון הרישיון, המוצע ע"י המנכ"לית."

למי שמתעניין מהם השיקולים, שיש לשקול בתיקון הרישיון של חברות התקשורת, אז זה מופיע בחוק התקשורת ב-2 סעיפים (בתצלום השני הקטן מתחת, יש להקליק על התצלום כדי להגדיל אותו):
שיקולים במתן הרישיון

שיקולים במתן הרישיון 2

כפי שניתן לראות, אין לטענות חברת תקשורת כלשהי, שום חשיבות ושום מעמד, יותר מטענותיה של גברת כהן מחדרה.

משרד התקשורת אמור לפעול ולעבוד על פי החוק אך ורק עבור האינטרסים של הציבור ולא כדי לשרת את האינטרסים של חברות התקשורת ולספק איזה מענה לטענותיהן. 

יודגש, שהדרך הנכונה להרחבת הפריסה הסלולרית בפריפריה, היא לא בנדידה פנים ארצית ולא ב"שת"פ אנטנות אקטיבי", אלא ב"שת"פ אנטנות פאסיבי".

אבל האופציה הזו לא קיימת (ובכוונה, בהמשך אחשוף לציבור למה), בהצעת ההחלטה של שר התקשורת, יועז הנדל, ומנכ"לית המשרד. 

נספח א':
למה השר יועז הנדל משוכנע, שניתן לרמות את הציבור ולפזר ספנים שקריים בלי הפסקה?

קודם לכל, השר יועז הנדל (שכרגע כבר תלויים כנגדו 2 תיקים פליליים), "ניטרל" את כל שומרי הסף במשרד, כמפורט בחשיפה כאן וכך, רתם את כל משאבי המשרד, כדי להקים לעצמו מפלגהואגב כך לענות על צרכי קבוצת סלקום\IBC. 

לפני שנענה על השאלה למה השר משוכנע, שניתן לרמות את הציבור כל הזמן, נציג את עמדתו הברורה והנחרצת של השר, השר יועז הנדליועז הנדל, (בתמונה משמאל), שפרסם בפייסבוק שלו, איך צריך וחובה למנות בעלי תפקידים ופקידים בכירים כזוטרים במשרד התקשורת:
איך ממנים במשרד התקשורת

יותר ברור מזה - אין.

כלומר: עפ"י יועז הנדל, כל המינויים יהיו אך ורק על פי הכישורים ולא לפי מידת הצייתנות הפוליטית, הכל לטובת המדינה ולא לטובת המנהיג. נגמרו ימי "הפנקס האדום" ולא יהיו פה פנקסים אחרים.

יש רק בעיה אחת.

בעיה עובדתית מצערת וקטנה.


במציאות - המצב פשוט הפוך. לגמרי הפוך. 

כל המינויים של יועז הנדל הם "שיבוטים" של נאמנים לו פוליטית ורעיונית, אנשים חסרי כישורים מינימליים לתפקידים, שהם קיבלו ממנו, שלא לדבר על המינוי המאוד מריח לא טוב, בלשון המעטה (כמפורט בהרחבה כאן), של ידידו האישי ושכנו למושב בו השר גר, רועי פולקמן, לתפקיד החשוב כיו"ר "הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום שידורים".

אם תציצו בקורות החיים, למשל, של ענבל אבנון (כאן) היועצת של שר התקשורת יועז הנדל, אפשר להיווכח מיד, שהיא לא יותר מ"שיבוט" ממוזער וחיוור של הלירן אבישר בן-חוריןמנכ"ליתלירן אבישר בן-חורין, בתמונה משמאל).

סביב השר והמנכ"לית יש עוד סדרה של "משובטים" חדשים, עם שמות, שדי בטוח, שאתם לא מכירים ובכלל זה: ענבל מעיןבת ציון ברליןמיתר בן-ארציעמית פרסיקו וחגי אורן. ויש עוד.

מה משותף לכולם (כולל המנכ"לית), מלבד נאמנות מוחלטת לשר (בדיוק הפוך לספין ההזוי שלו, שהצגנו קודם למעלה)?
  • אפס ניסיון ברגולציית עולם התקשורת.
  • אפס ניסיון בעולם התקשורת על כל מרכיביו.
  • אפס ניסיון בניהול חברה עסקית (מכל סוג, לא רק בתחום התקשורת).
  • חסרי השכלה רלבנטית בתחומי עולם התקשורת, טכנולוגיות התקשורת ורגולציית התקשורת.
  • אפס ידע וניסיון בתחומים המקצועיים הקיימים סביב עולם התקשורת (במקרה שלנו כאן למעלה מדובר בתחום קטן אחד: פריסת אנטנות סלולר, אבל זה חל על כל התחומים הרבים סביב עולם התקשורת). 
בנוסף, למשרד התקשורת אין תכנית עבודה ל-2020 ותכניות העבודה של השנים שעברו ברובן (מעל ל-90%) לא מומשו מסיבות שונות, עקב הכיאוס והמחדלים הרבים בהתנהלות השערורייתית של צמרת המשרד הזה. 

למעשה, אנו ב"אזור הדמדומים" של "איש הישר בעיניו ייעשה". 

מצב חסר תקנה עם הצוות הנוכחי של צמרת משרד התקשורת, שמופעל לטובת האינטרסים של צמרת קבוצת סלקום\IBC

אין כל צפי לשינוי בתחומים הללו בישראל, בעיקר בגלל האטימות המתמשכת של צמרת משרד התקשורת, שכאמור, אין לה צל של מושג, ניסיון, השכלה או ידע בעולם טכנולוגיות התקשורת, תקני עולם התקשורת והרגולציה הקיימים בעולם בתחום התקשורת. אבל ספינים - זה קל לשלוח לכתבים של כלי התקשורת, שממחזרים אותם לציבור בשיטת Cut & Paste - בחוסר הבנה מוחלט.

לפעול בצורה עקבית כדי למלא את צרכי הציבור - את זה ראשי משרד התקשורת לא יודעים

למה משרד התקשורת לא נעזר במומחים עצמאיים (או בוועדה מייעצת חיצונית), כדי להבין את צרכי השוק ולאן לקדם את הרגולציה בשוק?
כי, כאמור לעיל, כך בדיוק נראית צמרת משרד התקשורת, כרגע זה משרד מיותר לחלוטין במסגרת משרדי הממשלה. הם פשוט לא רוצים לקבל סיוע מאנשים חיצוניים, מקצועיים ואמינים. הם בטוחים שהם מבינים בכל ויודעים הכל. 

המנכ"לית של המשרד, ש"הוצנחה לתפקיד" ע"י השר (אבל היא חברה של השר... שדוגל רק במינויים של אנשים מוכשרים ומתאימים בשירות הממשלתי....) לא ניהלה מימיה עסק, לא בתחום הכלכלי ולא בתחום התקשורת, ואפילו דוכן זעיר לתיקוני סמארטפונים היא לא ניהלה. לא ידע, לא ניסיון ולא השכלה רלוונטית לעולם התקשורת.

כך גם הסמנכ"לים הבכירים המצויים תחתיה וכמובן המשנה למנכ"לית. איש מהם לא ניהל חברת תקשורת, או חברת הייטק קטנה כגדולה, או אפילו איזו יוזמה של איזה סטארטאפ זעיר ביותר בעולם ההייטק והטכנולוגיה.

כמעט כולם הגיעו לתפקידם בשיטת "חבר מביא חבר", חלק מהם הגיעו היישר מהצבא, בלי שום ניסיון בתחום האזרחי והציבורי (שלא לדבר הרגולטורי).

אז איך הם מקבלים החלטות בעניינים רגולטוריים וטכנולוגיים מסובכים, שכל החלטה שווה בין עשרות מיליוני ש"ח למיליארדי ש"ח, לשוק התקשורת? שאלה טובה. התשובה שלי ברורה ומוכחת: אלו הם מי שמנחים אותם ואומרים להם בדיוק מה לעשות בכל תחום, מזה כמה שנים טובות - כמפורט כאן

כלומר, הם עבדו ועובדים בשירות האינטרסים הכלכליים של צמרת קבוצת סלקום\IBC. די פשוט להבין זאת.

אני מניח, שמיד תשאלו: מדוע יחידת "להב 433" של המשטרה לא חוקרת את זה? גם זאת די פשוט להבין: "מה שלא ביבי לא חוקרים".

המצב הזה יכול להתקיים, רק בגלל ששר התקשורת, יועז הנדל, והמנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, כנראה סבורים, שהם יכולים להמשיך בשיטת חסמב"ה (ר"ת: חבורת סוד מוחלט בהחלט), לצפצף בלי פחד על החלטות היועמ"ש, לפעול בחוסר שקיפות מוחלט, לזלזל בהחלטות הממשלה והכנסת ולצפצף על חוקי מדינת ישראל, והכל יהיה סבבה, "כאילו כלום" ושהכתם הזעיר הזה "ירד בכביסה".

עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר

לא פלא, שהשר וצמרת המשרד גם מתנגדים לשמוע ולטפל בגמלאי המשרד. אלה אנשים מקצועיים ומנוסים, שמבינים בעולם התקשורת, אנשים, שיכולים רק להפריע ולשבש את עבודת ראשי המשרד, שפועלים מחוץ לכל חוק, נורמה, דרישות הציבור והדרישות המקצועיות והטכנולוגיות של תחום התקשורת. 

מומלץ, שראשי משרד התקשורת (לא הנוכחיים, הם אבודים וחסרי תקנה וממילא הם לא מבינים דבר וחצי דבר בתחומים בהם הם עוסקים ומקבלים החלטות. אני מתכוון לבאים), יכירו את המחקר החדש, שפורסם ממש לאחרונה, תחת הכותרת: " כיוונים חדשים למדיניות הרגולציה בישראל", מד"ר יצחק קליין - כאן.  

לסיכום:
זה, שמדבר על "שקיפות",
"ציונות", קו המחרשה" ושאר סיסמאות וספינים נבובים, נוהג בחסר שקיפות קיצוני בכל התנהלותו ומטעה באופן קבוע את הציבור. 

מביש ברמות-על, שזה שר התקשורת במדינת ישראל. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
 
כמובן, שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל). 

SMARTPHONE FREE
עדכון 22.11.20: בית המשפט המחוזי אישר מכירת מניות דסק"ש (שהיו בידי אדוארדו אלשטיין) לקבוצת מגה-אור, קבוצה בבעלות צחי נחמיאס שמכהן גם כיו"ר החברה. ההודעה של קבוצת סלקום לבורסה - כאן

עדכון 27.11.20פורסמה (כאן) כתבה "מלטפת ומפנקת" בצורה קיצונית במיוחד, למנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, ע"י כתבת "כלכליסט", דיאנה בחור-ניר, שאין לה צל של מושג בתקשורת. כתבה מתחנפת, מופרכת, תלושה מכל מציאות והזויה לחלוטין. הפקידה היהירה, ששמה לירן, הוצנחה לתפקיד מנכ"לית משרד התקשורת ע"י "חבר לדרך" (השר יועז הנדל), ללא כל ידע, השכלה רלבנטית, ניסיון או מינימום הבנה בתחום עולם התקשורת. לא פלא, שכבר במהלך כניסתה לתפקיד, הפכה להיות חלק מ"הקליקה שתפרה את תיק 4000", ששונאת את נתניהו ובזק ואוהדת סלקום \ IBC, כמפורט כאן: https://bit.ly/2Bm2mG5. מאז, כל יום היא ממשיכה בצלילה מהירה לתהום, שאין לה תחתית.

עדכון 3.2.21: בניסיון לענות על השאלות הרבות שלי לגבי יכולת המעקב ובדיקת הפריסה הסלולרית, לרבות איכות הפריסה והקליטה (חווית השימוש) הסלולרית ע"י משרד התקשורת, המשרד פרסם כאן שימוע בנושא הזה תחת הכותרת: "שימוע - אופן בדיקת עמידה בתנאי הרישיון לעניין כיסוי סלולרי".

המשרד שלח הודעה לתקשורת בנושא זה בזו הלשון: "פועלים להגברת היקף הקליטה הסלולרית ברחבי ישראל. מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין: "לכל תושב ובכל מקום – בבית, בעבודה ובדרכים  – מגיע לקבל כיסוי סלולרי איכותי"
בהמשך לפעילות משרד התקשורת להרחבת הכיסוי הסלולרי בישראל, בכוונת המשרד להגביר את אפקטיביות הפיקוח על הכיסוי הסלולרי של חברות הסלולר, על מנת לוודא עמידה בתנאי הרישיון ולהבטיח כיסוי וקליטה לכלל התושבים ברחבי הארץ.
לצורך כך, פונה משרד התקשורת לחברות בשימוע, במסגרתו שוקל המשרד לבצע שינויים ברשיונות הרט"ן, שלפיהם, בחינת רמת הכיסוי הסלולרי ודיווחי בעלי הרישיון, יתבצעו באופן עיתי, על פי פרמטרים עדכניים, אחידים ושוויוניים, אשר ישקפו את התמורות שחלו עם ההתקדמות הטכנולוגית, היקפי בנייה, הרחבת ישובים, כבישים, מסילות ברזל ומנהרות. 
החברות יידרשו לתת מידע פרטני לגבי כיסוי בטכנולוגיות מדור 3 עד 5."

עדכון 14.3.21: פורסם כאן ע"י גולן חזני ב"כלכלסיט" (כותרת בלבד): "עסקת דסק"ש תפוצל: 47%‑60% יירכשו בשלב הראשון. הקבוצה בראשות מגה אור (צחי נחמיאס) תעביר 813‑647 מיליון שקל. אם יתקבל אישור הרגולטור, תצורף לעסקה אלקו, שתרכוש 29.8% ממניות דסק"ש. בשלב האחרון, יושלם החלק של הרוכשים ל־82% לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל."



 
 
Bookmark and Share