Telecom News - מזימת שר התקשורת והמנכ"לית לסגור את מוקדי השירות בימי שישי מתקדמת!

מזימת שר התקשורת והמנכ"לית לסגור את מוקדי השירות בימי שישי מתקדמת!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מזימת שר התקשורת והמנכ"לית לסגור את מוקדי השירות בימי שישי מתקדמת!
המזימה של שר התקשורת, יועז הנדל, והמנכ"לית, לירן אבישר בן-חורין, לאפשר להפעיל את המוקדים הטלפונים של כל חברות התקשורת לרבות HOT ו-YES בימי שישי ב"מתכונת שבת" (חליף ל-5 שעות ביום, שקבועות ברישיון עד לשינוי, שנולד כחלק מהמזימה), מתקדמת, עם פרסום שימוע משלים בנושא זה, במועצת הכבלים והלוויין. כך, לקחו נושא אחד, שמומש לפני שנים בכל החברות (מעבר מוקדי השירות לכלים דיגיטליים דוגמת וואטסאפ), וחיברו אותו בחוטים גסים עם הרצון של החברות לחסוך הרבה כסף, ע"י צמצום רמת השירות ושעות השירות לציבור הלקוחות שלהן ( שזה כל עם ישראל). מי יעצור את הכיאוס האנטי-צרכני המחריד והמזעזע הזה של הורדת ס"ה 10 שעות שירות שבועיות וכעת מתן חופש מוחלט לחברות לקבוע מתי יופעלו המוקדים?
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 1.8.21, 07:00לירן אבישר בן-חורין

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), ש"הוצנחה" לתפקיד זה ע"י השר יועז הנדל, פועלת באופן עקבי מאז יומה הראשון כמנכ"לית ועד רגע זה, כשליחה של הטייקונים ובעלי\מנהלי חברות התקשורת, במקום לייצג את האינטרסים של הציבור. זה מתבטא בכל תחום ובכלל זה:
  1. מתנה של מאות מיליוני ש"ח בשנה בתחום הפעלת מוקדי השירות בחברות התקשורת, כמפורט בכתבות: אמתנה של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות התקשורת מצמרת משרד התקשורת. במחדל צרכני ענק: מוקדי שירות לקוחות בחברות תקשורת יסגרו בקרוב בימי שישי.  
  2. סגירת עשרות סניפי דואר והורדת רמת השירות לציבור בכל התחומים, כמפורט בכתבה: שר התקשורת מתעלל בקשישים ובגמלאים ומאשר סגירה סיטונית של סניפי דואר.
  3. חיסול חברות ה-ISP ובמיוחד הקטנות (וגם בזק בינלאומי) תוך פגיעה ממשית בתחרות, כמפורט בכתבה: עוד החלטה מטומטמת, מקוממת ואנטי-צרכנית של שר התקשורת יועז הנדל.
  4. חיסול התחרות וההשקעה בתחום שידורי הטלוויזיה, סתימת פה לימין, הורדת ההשקעות ביצירה ישראלית, תוך הוצאת פרטנר, סלקום ונטפליקס מכל רגולציה אפשרית, סגירת גלי צה"ל ועוד מזימות, ספינים ותעלולים בתחומי המדיה, כמפורט בכתבות: א) הוגש דו"ח "ועדת פולקמן" - האמצעי לחיסול ערוץ 20 ורשתות הרדיו הימניות. ב) שר התקשורת יועז הנדל מתערב בנושא גלי צה"ל ללא כל סמכות חוקית!
  5. התעללות נמשכת ומחריפה מיום ליום בגמלאי המשרד, תוך ניסיון מיטוט כל הסדרי הטיפול בגמלאי המדינה, כמפורט בכתבות רבות והאחרונה פורסמה כאן: סוגיית גמלאי משרד התקשורת מאיימת לטלטל את מערכת יחסי העבודה בארץ.
  6. הפיכת תחום הפיקוח והאכיפה לבדיחה, כך שהצפצוף על החוק, התקנות והוראות הרישיון, הפכו לנורמה, בשוק התקשורת הישראלי, כמפורט בכתבות רבות, שהבולטת מבינהן פורסמה כאן: חשיפת הקריסה הפנימית המוחלטת במש' התקשורת בתחומי הפיקוח והאכיפה.
  7. צמצום דרסטי של היקף פריסת האנטנות הסלולריות בישראל, תוך פגיעה אנושה ברמת הקליטה הסלולרית והורדת רמת השירות ורמת השרידות של הרשתות הסלולריות, תוך איחוד כל האנטנות הסלולריות בישראל תחת מונופול לא מוכרז פרטי, ששמו "אלומה", כמפורט בכתבות רבות, והאחרונות והבולטות מביניהן פורסמו כאן: א) מי יהיה מנכ"ל פרטנר? התפתחות מפתיעה ב"תרמית האנטנות"!, ב) הטעו אתכם ושיקרו שהשר בני גנץ אישר הרחבת פריסת הסלולר ל-95%!, ג) תכנית משרד האוצר לתקציב 2021-22 בתקשורת היא לא יותר ממיחזור זבל ישן! 
  8. צמצום דרסטי של כמות הרישיונות בעולם התקשורת (כלומר: "הלבנת עבירות" בקנה מידה מזעזע, הטבה של מאות מיליוני ש"ח לשנה, לחברות התקשורת, והורדת כמעט כל הפיקוח מעל שוק התקשורת, אחרי שאגף הפיקוח קרס לתוך עצמו). זאת, ללא כל שימוע וללא כל עבודת מטה בהוצגה לציבור. הנושא הזה מונח בפני ועדת הכלכלה של הכנסת בהרכבה החדש בראשות חה"כ מיכאל מרדכי ביטון לקריאה שנייה ושלישית: א) הצעת תיקון החוק כפי שהוגשה לקריאה ראשונה - כאן. ב) מצגת מנכ"לית משרד התקשורת - כאן. ג) סיכום הדיון הראשון בנושא זה בוועדת הכלכלה של הכנסת - כאן. ד) עמדת ועד עובדי חברת פלאפון ("ועד אלפא") - כאן. על פי טענת מומחים וגם על פי דברי ועד העובדים של פלאפון, חברת "אלומה" כנראה עומדת מאחורי הצעת החוק הזאת. זאת, כדי להלבין את התנהלותה והתנהלות המנכ"ל הקודם של משרד התקשורת (נתי כהן). לדברי ועד העובדים של פלאפון, הם (החברות בקבוצת "אלומה" וראשיה) מבינים שהעברת האתרים הסלולריים לידיים שלהם, קודם כל מסלקום, לא תוכל להתקיים בלי שיש להם רישיון מפעיל ממשרד התקשורת ומה שהם עושים עד היום ללא רישיון, זו בעיה עבורם. אז פתאום צצה הצעת חוק שפוטרת את הצורך שלהם מרישיון. מריצים בכנסת את הצעת החוק הזו בכוונה כעת, כדי ליצור עובדות, כמה שיותר מהר. הם ("אלומה") מיוצגים על ידי חברת לובינג וממשל (חברת ריפבליק, בראשה עומד לירון הרשקוביץ, "שדלן קבוע", חברה בעלת היתר מהכנסת לפעול כלובינג בכנסת), שמקדמת את החוק הזה, ככל הנראה, בצורה נמרצת וחשאית, כעת בכנסת, כדי שהנושא יעבור "מתחת לרדאר", ללא שימועים ודיונים מיותרים, דיונים שיחשפו את המהפכה האדירה הזו ברגולציה, שנועדה ל"הלבנת עבריינים" (לכאורה). תשומת לב לידיעה כאן בלינק: "הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה".
מה התחדש בשבוע החולף?
ביום 29.7.21, לפתע, מועצת הכבלים והלוויין יצאה (כאן) בשימוע בנושא הורדת שעות הפעילות של מוקדי השירות של החברות HOT ו-YES, בעקבות ההחלטות של שר התקשורת בנוגע לחברות התקשורת. השימוע המפורט נמצא כאן.

תגובתי לשימוע נשלחה בזו הלשון:
"הנדון: תגובתי להחלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 2-13/2021 מיום 22.7.2021 בעניין: הזמנה להצגת עמדות באשר לאפשרות תיקון הוראות נספח ח'1 לרישיונות השידורים הרב-ערוציים בנוגע לשעות הפעילות של מוקדי הפניות הטלפוניים והפעלת מוקד דיגיטלי.
שלום רב,
1. תגובתי לשימוע מצויה בכתבה כאן: https://bit.ly/2Uo7hQc ובלינקים המצויים בכתבה זו.

2. אין כל קשר בין עליית השימוש בכלים דיגיטליים (מה שהחל בכל החברות לפני שנים), לבין הצורך בהורדת שעות הפעלת המוקדים. מדובר בספין גס ושקרי.

3. במקום לבצע ניתוח כלכלי (של עלויות הפעלת המוקדים וכמה כסף החברות תרווחנה מהורדת השעות המוצעת), מקבלים בשימוע כאן ניתוחים, שאינם כלכליים במהותם, בנושאים לא רלוונטיים לחלוטין, כחלק מהספין השקרי, שעומד מאחורי השימוע הזה, כגון: שעות הפעלה של מוקדי השירות במדינות אחרות, שעות הפעלת מוקדים בחברות, שלא מעולם התקשורת, וסיסמאות של "הורדת הנטל הרגולטורי", בעוד שהנושא, שנדון כאן, הוא מתן מענה לצרכים של הלקוחות.

4. מענה לצרכים של הלקוחות - זה לא "נטל רגולטורי". חייבים לסלק את הספין השקרי וההזוי הזה מהשימוע.

5. בניגוד לנטען בשימוע, על פי נתונים, שפרסם משרד התקשורת, הציבור התלונן בשנה האחרונה הרבה יותר (ממש עליה חדה) על השירות ורמת השירות, שהוא מקבל מהחברות (כאן), ובממצאי "מדד איכות השירות" (כאן וכאן), שפרסם משרד התקשורת, הוט-נט והוט-מובייל ממש לא הצטיינו במענה לפניות הציבור (לא הייתה כאן מדידה של HOT ו-YES בתחומי שירותי הטל"כ [טלוויזיה בכבלים] - אבל די ברור, שהתוצאות, אם היו נמדדות לגבי שירותי הטל"כ, הן היו די דומות. כלומר: שירות גרוע וזמני מענה מעבר לאמור ברישיון של החברות).

6. לכן, כל הורדת שעות השירות במוקדי השירות, היא בגדר מתן פרס למפירי החוק, התקנות והרישיון.

7. בנוסף, זה יכול להוביל לסגירת המוקדים כליל בימי שישי.

8. מקווה שהמועצה תוכיח עצמאות מלאה בקבלת ההחלטות, דוגמת מה שכתבתי כאן: https://bit.ly/3rqYadR.
כמובן שניתן לפרסם את תגובתי, ככל שתחליטו לפרסם תגובות".

סיני ליבל, (בתמונה משמאל), לאחר סיני ליבלשלא קיבל מענה לשאלותיו ולתגובה, ששלח לשר התקשורת ולמנכ"לית - כמפורט כאן, החליט להעביר למנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד לירן אבישר בן-חורין, טיוטת עתירה לבג"ץ, שהוא שוקל להגיש. הפנייה שלו לקראת העתירה לבג"ץ מצויה כאן במלואה. 

הכותרת של טיוטת העתירה של סיני ליבל מדברת בעד עצמה:
טיוטת עתירה סיני ליבל

בנוסף, סיני ליבל העביר ביום 29.7.21 תגובה למועצת הכבלים והלוויין בעניין השימוע החדש, שהמועצה פרסמה, תגובה חריפה בזו הלשון: "מגיש העמדה : סיני ליבל.
בתמצית: מזימה של מי ששוקל שיקולים שבטובת חברות התקשורת - חליף לחובה לשקול שיקולים שבטובת הציבור
מטרת המהלך שקופה: לסגור את המוקדים הטלפונים בימי שישי לכלל השירותים (חליף לחמש שעות הקבועות כיום ברישיון).
ראו פנייתי לשר התקשורת וטיוטת עתירה לבג״ץ שהועברה למשרד התקשורת. 
לא לכבוד הגורמים העוסקים בשימוע, ההתעלמות מזמני ההמתנה הארוכים עד למענה נציג. 
כמה הזוי זה להשוות לאירופה - ולהתעלם מזמני ההמתנה לנציג במוקד הטלפוני בישראל!
נכון כי הפניה תהיה מונחת לפני כל אלה שלהם דעה בהחלטה. 
בכבוד רב, סיני ליבל".

עד רגע זה, איש מצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית ומשנה למנכ"לית, שאת עניינו החמור נחשוף בכתבה נפרדת), לא נתן לנו הסבר, או נתן הסבר לכל אדם אחר בישראל, הסבר או כל נימוק הגיוני אחר, לכך, שהשר אישר, וזו פעם שנייה, להוריד את שעות הפעלת המוקדים של חברות התקשורת בישראל ל-45 שעות שבועיות (במקום 55 שעות שבועיות), בכל הנוגע להפעלת מוקדים טלפונים. זאת, ללא ציון ימים ושעות להפעלת המוקדים!?! 

כך, החברות רשאיות להפעיל את המוקדים הטלפוניים שלהן לשירות לקוחות בשעות הלילה הקטנות, ולא בימי שישי (ימי שישי הם הימים הכי נוחים ללקוחות, להתקשר ולבצע בירורים מול מוקדי השירות הללו).

כך, המשרד נתן ידו לכך, שהחברות תעשינה הכל, כדי שהלקוחות לא יוכלו להתקשר אליהן ולהטריד את מנוחתן בשאלות, בירורים וקבלת החלטות לגבי המנוי של הלקוחות באותן חברות. זאת, מעבר לעובדה, שכמעט כל החברות לא עומדות בנורמות של המענה במוקדי השירות, ככתוב בחוק וברישיונן. 

מי "ירים את הכפפה" כדי לעצור את המהלך האנטי צרכני הזה?

כרגע - אין שום תהליך כזה.

הפקרות רגולטורית מוחלטת. 

"הקליקה" מרגישה בטוחה ומוגנת מפני כל תביעה.

כך, שהיא יכולה לקבל כל החלטה גם נגד הציבור והאינטרס הציבורי וגם נגד החוק. 

זו גם הסיבה שהתלונה של סיני ליבל כנגד הסמנכ"ל הבכיר לכלכלה (כאן) לא נענתה ולא טופלה. כלום. גיבוי וחיפוי מוחלטים. 

זו גם לא תלונה ראשונה כנגד שר התקשורת יועז הנדל, שמקבל החלטות מופקרות כנגד האינטרסים של הציבור בישראל (הוא עשה בדיוק כך, גם בסבב הקודם שלו כשר התקשורת), ונותן גיבוי וחיפוי להחלטות כאלו, של צמרת משרד התקשורת, בהובלתה של המנכ"לית (וצוות בכיר, שלא מתפקד ומסתירים זאת מהציבור). 

זה עוד מחדל ענק של "הקליקה", שדואגת רק לחבריה - הטייקונים, ולא לציבור, שמממן מכיסו את משכורתם ותנאי התפקיד שלהם כעובדי מדינה בכירים, כדי שהם יגנו על האינטרסים של הציבור ולא על הטייקונים ומנהלי החברות.

כרגע, רוב הציבור עדיין לא יודע מה הולך שר התקשורת בממשלה הנוכחית, יועז הנדל, ביחד עם המנכ"לית המוצנחת שלו, לעולל לציבור.

לסיכום:
מדובר כאן במצב חמור ביותר, שגובל בהתעלמות מוחלטת של מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, מ-9 מיליון מנויי חברות התקשורת בישראל. 
היא הפכה, מיומה הראשון בתפקיד, לאויב האינטרס הציבורי בישראל. 

היא מזמן לא אמורה לשבת על כיסא המנכ"לית.   

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
CALL FREE
עדכון 2.8.21, 18:00: יואב פרנק פרסם כאן שהגיש תלונה בזו הלשון: "שר התקשורת יועז הנדל, אחה"צ הגשתי נגדך תלונה בחשד לביצוע עבירת תיווך לשוחד ועבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד – קבלת 83,000 ₪ שהועברו ב- 2014 מעמותת "איילים" למכון לאסטרטגיה ציונית בו כיהנת כיו"ר. זו נמצאת לרשותך בענן". פרטי התלונה - כאן

עדכון 19.9.21: מועצת הכבלים והלוויין אישרה את המתווה של משרד התקשורת בעניין שעות הפעלת מוקדי השירות גם לגבי הרישיונות של הוט ו-YES, כלומר: הורדת שעות הפעילות של מוקדי השירות ל-45 שעות בשבוע (ואף פחות, בשבועות שיש ערבי חג וחג). החלטת המועצה כאן ומפורטת כאן

עדכון 29.9.21: עדכון לגבי התלונה שהגיש יואב פרנק כנגד השר יועז הנדל בחשד לתיווך לשוחד, תלונה חמורה שהוגשה נגד שר התקשורת יועז הנדל ליועמ"ש - התלונה הועברה מהיועמ"ש לידי הפרקליטות - כאן

עדכון 10.8.21: בתגובה לפניית סיני ליבל, יחידת חופש המידע הגיבה לגבי מעורבותו של סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, ד"ר עופר רז-דרור בתרגיל הורדת שעות הפעילות של מוקדי השירות, התקבלה תשובה מתחמקת ביותר כדלהלן:
עופר רז דרור



 
 
Bookmark and Share