משרד התקשורת הסתיר מהציבור את היקף הכמות הגדולה של הסניפים, שאישר לחברת הדואר לסגור, אך כמות זו נחשפת וגם מיקום הסניפים. השר יועז הנדל החל בביקורים בסניפי דואר ללא כל תכלית - הצגה, שנועדה לצרכי ספינים, כשהנתונים החמורים מונחים בפניו גם בלי הביקורים הללו. השר צריך להתחיל בפיטורי צמרת חברת הדואר או להתפטר בעצמו בגלל המחדל המבהיל הזה, שהוא יצר במו ידיו, בתיקוני החקיקה, שהגיש לכנסת, ובהחלטותיו השגויות. מי משלם את המחיר של הכיאוס ואבדן הדרך בשליטה על פעילות חברת הדואר? - השכבות החלשות בציבור, בעיקר קשישים וגמלאים, שעשרות אלפים מהם גם לא קיבלו החודש את מלוא שכרם.
מאת:
אבי וייס, 18.7.21, 07:00
לא מספיק הטיפול הכושל והמחפיר בגמלאי משרד התקשורת (שנזרקו לעמותת גמלאי חברת הדואר, עמותה, שנשלטת ע"י הנהלת חברת הדואר, עמותה,
שמסרבת לטפל בגמלאים, וכך הם נשארו תלויים באוויר, מזה שנים וכספם נשדד ע"י חברת הדואר מזה שנים, בחסות צמרת המשרד), כנחשף בסדרה, שהפרק האחרון שלה מצוי
כאן, שר התקשורת,
יועז הנדל, (בתמונה משמאל), בעקבות המידע הרב, שהונח על שולחנו לאחרונה, החליט לעשות מעשה ולסייר בסניפי הדואר, כל שבוע בסניף אחר, הכל מלווה כמובן בצילומים וספינים, שהוא מפזר ברשתות חברתיות, אחרי כל ביקור כזה.
ארז רביב מ-Davar1 כתב על זה טור נוקב תחת הכותרת: "
הנדל טועה: שיפור השירות בדואר לא יגיע בלי השקעה נכונה. שר התקשורת יועז הנדל החליט לבקר בכל שבוע בסניף דואר | זה מבורך, אבל זה הפך למסע יח"צנות, במקום לעבוד בשיפור השירות של הדואר, שבהחלט זקוק לטיפול מקיף."
ביום 27.6.21 קיבלתי את התשובה הבאה משר התקשורת, בעקבות תלונה מאוד נוקבת, שהוא קיבל ממני, בנושא הכאוס של שירותי הדואר בישראל: "
אבי שלום. להלן תגובת שר התקשורת
יועז הנדל: בכוונתי לקיים בשבוע הבא דיון חירום בנושא השירות לציבור בדואר ישראל. יש בעיה חמורה ואנו נטפל בה".
האם היה דיון חירום כזה אצל השר בנושא חברת הדואר? לא ידוע. האם הדיון, שהיה (או לא היה), הוביל את השר
יועז הנדל לטייל בין סניפי הדואר מידי שבוע - לצרכי ספינים, במקום לקבל החלטות על מה שהוא עצמו החליט בעבר? גם זה לא ידוע.
אולם, את הכיאוס בתחומי הדואר אנו מתעדים היטב והוא מצוי עם עשרות מסמכים, תלונות ועדויות, כמפורט ב
נספח א' כאן למטה.
בכל מקרה, מעיון בתשובה, שעלתה ממש בשבוע החולף לאתר אגף "חופש המידע" במשרד המשפטים, על פי נתונים ממשרד התקשורת, שנשלחו לפונים, על פי "חוק חופש המידע" - כאמור
כאן, התגלה מסמך, שהוסתר מאתנו ומהציבור מאז מרץ 2021.
התברר, שמשרד התקשורת הסתיר מאתנו את היקף כמות הסניפים, שמשרד התקשורת עצמו אישר לחברת הדואר לסגור עד סוף 2020.
זה לא
3 סניפים, שאנו
חשפנו ופרסמנו, אלא
22 (!) סניפים - שאושרו לסגירה ע"י משרד התקשורת עד סוף 2020 והם כבר נסגרו ויש
עוד 24 בקשות סגירה, שנמצאות בתהליכי טיפול שונים (ייתכן וחלק מהבקשות הללו כבר אושר. זאת, כי אנו במחצית 2021 והרשימה, שנחשפה על פי "חוק חופש המידע", מעודכנת לסוף 2020).
הרשימה המזעזעת הזו, של סגירת סניפי דואר, שמשרתים את הציבור, נמצאת בתצלום כאן משמאל (לחיצה על התמונה מגדילה אותה).
מדובר
באבדן דרך מוחלט של חברת הדואר ושל צמרת משרד התקשורת, שנותנת גיבוי וחיפוי לכך, שחברת הדואר (עדיין חברה בבעלות ממשלתית מלאה ובפיקוח מלא של משרד התקשורת) החליטה להתעלל באזרחי ישראל, ע"י
סגירת עשרות סניפי דואר, וכך נוצרים תורים בסניפים, שעדיין פתוחים, וכמובן
זה מחייב את הציבור ללכת או לנסוע למרחקים גדולים יותר, כדי לקבל שירות חיוני זה, דבר שקשה במיוחד על הקשישים.
אם לא די בכך, ביום 8.7.21 שלחתי את השאלות הדחופות והחמורות ביותר הבאות, ממש חמורות, לשר התקשורת,
יועז הנדל, לצמרת חברת הדואר
ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: האם חברת הדואר אחראית לכך, שאלפי גמלאים בישראל נותרו החודש ללא כל הכנסה [וקיבלו חלק משכרם באיחור רב]?
שלום רב,
1. לאור המסמך שיש כאן למטה, האם חברת הדואר אחראית לכך,
שאלפי גמלאים בישראל נותרו החודש ללא כל הכנסה?
2. לטענת מינהלת הגמלאות, עשרות אלפי גמלאים לא החזירו את טפסי הדואר חתומים ולכן גבו מהם את המס המקסימלי רטרואקטיבית מחודש ינואר 2021, דבר,
שהותיר אותם ללא הכנסה למחייה.
השיטה היא כזו: מינהלת הגמלאות מצרפת לתלוש השכר מעטפה, שבה מחזיר הגמלאי את טופס ה101 בדואר רגיל (ללא מעקב), באמצעות חברת הדואר.
אמנם, ניתן לשלוח זאת גם באמצעות המייל, אולם מאחר שמדובר בגמלאים, חלק ניכר מהם שולח באמצעות הדואר (מה גם שצורפה מעטפה לצורך כך).
3. סביר להניח, שחלק מהמחדל הנ"ל נובע בשל העובדה שחלק מהגמלאים לא שלחו את טופס 101. אולם,
מה לגבי אלה שכן שלחו אבל חברת הדואר לא מסרה אותו ליעדו - כנדרש?
4.
האם שר התקשורת שלח מייד פקחים לבית המיון המרכזי של הדואר ולבית המיון בירושלים (מנהלת הגמלאות יושבת בירושלים), כדי לנסות לאתר מעטפות, שנשלחו ע"י הגמלאים ולא הגיעו למינהלת הגמלאות?
כאמור, מדובר
בעשרות אלפי גמלאים, שנותרו החודש ללא כל הכנסה.
5.
אודה להתייחסותכם הדחופה, לנוכח העוול, שנגרם כאן (ככל הנראה גם בגלל חברת הדואר), לאוכלוסיית הגמלאים של שירות המדינה.
בברכה
אבי
*********************************************************************************************************************
גמלאים וגמלאיות יקרים בוקר טוב,
ביום חמישי האחרון הובא לידיעתי, שעשרות אלפי גמלאים בפנסיה תקציבית לא קיבלו את הפנסיה שלהם ו/או קיבלו פנסיה מופחתת.
לאחר בירור מקיף שלי ושל מר אריאל יעקובי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה מול מנהלת הגמלאות, נאמר לנו, שגמלאים, שלא שלחו טופס 101 חתום כמתחייב בחוק, הפחיתו להם מהפנסיה (מי שמקבל שכר/פנסיה משני מקומות עבודה ויותר).
היום סיכמנו עם מנהלת הגמלאות, שבימים הקרובים תועבר מקדמה בגובה של 75% מהפנסיה מההפחתה שבוצעה.
אני מבקש מכל מי שלא קיבל את הפנסיה שלו להיכנס לגוגל - מנהלת הגמלאות פורטל תלוש חכם 101 להוריד את הטופס למלא ולשלוח דחוף לכתובת: gimlaot@mof.gov.il.
בברכת, שבוע טוב
אהוד סרפיאן, עו"ד
מחזיק תיק גמלאי המדינה. הסתדרות עובדי המדינה."
*****************************************************
תגובה לשאלות הנוקבות שהעליתי כאן מעל, לא הצלחתי לקבל מאיש.
ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת (וכמובן צמרת חברת הדואר) באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
נספח א':
רשימת כתבות קודמות מהשנה החולפת, בנוגע לתהליכי הפיקוח והאכיפה על חברת הדואר, מצד צמרת משרד התקשורת, וגם בהתייחס להפרטת חברת הדואר וליישום מסקנות "ועדת
רוזן", בכל הנוגע
לשירותי חברת הדואר לציבור הרחב: