"מוכרי האשליות" מחסלים את הוט ומוכרים לציבור ספין: "שוק סיטונאי" בהוט

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> "מוכרי האשליות" מחסלים את הוט ומוכרים לציבור ספין: "שוק סיטונאי" בהוט
לאור הצלחת "מבצע חיסול Unlimited" הגיעה העת למבצע לחיסול מתחרה נוסף בבזק - קבוצת הוט. "יצרני החלומות" מעוניינים להפוך את הוט לגרורה של בזק ולהביא לפשיטת רגל מהירה שלה. הספין, ששמו "שוק סיטונאי" על רשת הוט, יצא אתמול (14.1.16) לדרכו. 
מאת: אבי וייס, 15.1.16, 10:30שלמה פילבר

לאחר הצלחת מבצע "חיסול Unlimited", "סוכן המכירות של בזק", מועמד לפרס נובל לפיזיקה על המצאותיו בתחום הספקטרום האלקטרומגנטי, שהוא במקרה גם המייסד, הבעלים והמנכ"ל של חברת התקשורת החדשה שנולדה השבוע"ש. פילבר - JV בע"מ, שירותי הקמת תשתיות סלולר במהירות ביו"ש" (בתמונה משמאל, למי שלא מזהה את השם), יצא לדרך במבצע מקיף חדש, לחיסול מתחרה נוספת של בזק ושמה: קבוצת הוט. 

המבצע החדש הזה כולל כמה מרכיבים המופעלים בבת אחת:

א. שימוע בתחום "השוק הסיטונאי" על רשת הוט. מייד ננתח את החידוש המרענן והכושל (ספין אומלל) הזה. בינתיים, לקוראים המתעניינים, מצ"ב כאן הודעת הוט לבורסה מאתמול, עם המחירון החדש של "שוק סיטונאי" על רשת הוט. באתר משרד התקשורת כרגע אין שום זכר לשימוע הזה, אבל המתעניינים יכולים להוריד את השימוע המלא מכאן. הדו"ח הנלווה של פרונטיר מצוי כאן ומסמך לבאות וגרונאו מצוי כאן. בעבר, שלמה פילבר השלים עם היעדרות הוט מהשוק הסיטונאי. לפתע, הוא שינה את עמדתו, בלי להסביר למה. להערכתי, זה פשוט עוד "ספין". 

ב. תכנית עבודה ל-2016. זו תכנית הרסנית לשוק הכוללת 3 מרכיבים חשובים הנוגעים להוט:
1) בזק היא זו שתהיה החברה, שתפרוס סיבים לכל הבתים בישראל. תמורת ההשקעה הזו, בזק תקבל את "הסרת ההפרדה המבנית" מעליה, כך שתוכל לחסל בקלות את כל מתחרותיה (לא רק את הוט ו-Unlimited...).
2) הוט תרכב על רשת בזק באיזו מתכונת לא ברורה (כנראה משהו דמוי OTT, או סוג של MVNO על רשת בזק). בתמורה, גם הוט תקבל "הסרת ההפרדה המבנית" מעליה (לא ברור למה. הרי מזמן אין "הפרדה מבנית" בהוט. זה רק בניירות ובחלומות של פקידי משרד התקשורת). זה מזכיר לי את הבדיחה הלא יפה הבאה: "מה עוד אפשר להוריד ממזכירה ערומה לגמרי? התשובה הנכונה היא: את המנכ"ל". המבין יבין. 
3) רפורמה בשוק ה-OTT, שתייצר תחרות בהוט וב-YES. נושא כבד שנעסוק בו בנפרד. 

ג. חיסול המודל העסקי של קבוצת הוט. זו המצאה המגיעה מבית היוצר
ד"ר יפעת בן חי שגבשל יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב (בתמונה משמאל)שיצאה בשימוע (כאן), וגם הסבירה, שמבחינתה, כל שירותי הוט אמורים להינתן בחינם לציבור. כלומר" רובין הוד" מודרני. את כל הפרות החוק, שהיא עצמה עושה: היא שכחה...

למה היא (ד"ר יפעת בן-חי-שגב) עדיין בתפקיד? שאלה טובה. כשתהיה לי תשובה - אעדכן את הקוראים. 

התוצאה המצטברת של כל המהלכים המקבילים הללו, שנחתו בחודש החולף על הראש של הוט מאוד ברורים:

א. הבעלים של הוט, פטריק דרהי, יצטרך להירשם בתור אצל "כונס הנכסים" (אם כל התכניות תתגשמנה).  
ב. הוט תפסיק להשקיע בשדרוג תשתיותיה ותעצור כל השקעה משמעותית אחרת, עד שתדע לאן היא הולכת (כי כרגע יש חוסר ודאות רגולטורית מוחלטת לגבי עתידה). 
ג. הוט תתחיל ב"מלחמה" מול הרגולטורים, מלחמה, שמביאה פרנסה טובה לענף עורכי הדין בישראל. בשורה תחתונה: רק עם ישראל יפסיד מכך ועורכי הדין ירוויחו, בכל מקרה, ובכל תוצאה שלא תהיה במאבק הזה. אגב, כבר בסוף 2014 חזיתי את המצב האומלל הזה של הוט, בעקבות ה"פטור ממכרז" שהוציא משרד התקשורת לפרונטיר (כאן). 

למה אני בטוח כל כך שהספין, ששמו
"אסדרת השירותים הסיטונאיים - שימוע לקביעת תעריף מרבי בעד שירותים סיטונאיים ברשת הוט", עתיד להיכשל?
 
היות ויש רק באתר זה 201 מאמרים בתחום "השוק הסיטונאי" (זה המאמר ה-202), ארכז כאן את הסיבות לכישלון הצפוי לשימוע החדש בקצרה בלבד. מי שמעוניין לקבל פרטים יותר לעומק, יוכל לצלול לכל 201 המאמרים הקודמים. ואלו הן הסיבות:

1. השימוע הזה הופץ קודם כל לבעלי העניין ולא לציבור הרחב ולנציגיו המוסמכים. משרד התקשורת חוזר שוב ושוב על הטעות הזו ולא מצליח להשתפר.

איש מהציבור או מהגופים שמייצגים את הציבור וצרכי הציבור וקהילות התקשורת הישראלית - מעולם לא הוזמן לאיזה דיון במשרד התקשורת או בכלל. לכן - המשרד כל הזמן טועה. המנהלים שם חושבים שהם מייצגים את הציבור ואת צרכי הציבור המדויקים - אלוהים מעביר להם את החוכמה הזו בשנתם, כל לילה. או שהשמש פשוט זורחת להם מהXXX. ככה הם יודעים הכל ומה הציבור שמשלם את משכורתם - צריך. פשוט גאונות מופלאה.

אביא כאן 2 ציטטות מפורסמות של אלברט איינשטיין
"אמונה עיוורת בסמכות היא האויב הגדול ביותר של האמת".
"אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות".

אלו בדיוק הסיבות שמעל ל-95% מהשימועים של משרד התקשורת כושלים. מחצית מהשימועים כושלים כבר במועד פרסומם (דהיינו: אין שום תוצאה לשימוע והוא נגנז או נגרס ב"מגרסה של שמילה", מייד לאחר פרסום השימוע, בלי שום המשך טיפול). החצי של השימועים, שכן מגיעים למימוש בהחלטות של ממש, נכשל במבחן הזמן. בד"כ בטווח של עד 3 שנים אחרי קבלת ההחלטות ניתן לראות בברור, שהשימוע הוביל להחלטות כושלות.

אסיים סעיף זה בעוד ציטטה מפורסמת מאלברט איינשטיין: "הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה". 

במקרה שלנו, צוות "חולמי החלומות", שהמציא את המחירון של "שוק סיטונאי" של הוט (וגם זה של בזק), כוללהרן לבאות בתוכו את המנכ"ל (שלמה פילבר) ואת ממציא המספרים, המומחה לתחמונים ולהמצאות מכל סוג, מי שחי באמונות קדומות חסרות כל בסיס: סמנכ"ל בכיר לכלכלה, הרן לבאות (בתמונה משמאל), הנמצא עדיין במשרד התקשורת.   

2. השימוע מכיל בתוכו מחירון מבולבל לגמרי (שכולו "המצאות מצוצות מהאצבע" של הרן לבאות), בלי טלפוניה (שתהיה לפי הקביעה של הוט, ללא פיקוח רגולטורי), מחירון שמכיל בתוכו 3 מרכיבים כלכליים:

א. מחירון "שוק סיטונאי", שיכול לכאורה לצאת לפועל והוא כולל את: מחירי החיבורים של עד 200 מגה ומעל 200 מגה, מחיר הגיגות ומחיר ביקור טכנאי של הוט בבית הלקוח. מייד נתייחס ספציפית לסעיף זה. 

ב. מחיר שירות Multicast על רשת הוט. אין, לא היה ולא יהיה דבר כזה על רשת הוט. גם אם היה, המחיר שנקבע הוא דבר שלא ייאמן: אם סלקום (או פרטנר) תרצה להעביר שידורי טלוויזיה באיכות HD ללקוחות שירותי הטלוויזיה שלה ב-Multicast, היא תצטרך לשלם להוט כ- 10 מיליארד ש"ח מידי חודש (ואחרי חודש אחד כזה - היא כמובן תפשוט את הרגל...). המחיר  המלא על פי המחירון של משרד התקשורת הוא 1.3 טריליון ש"ח, אני כתבתי כאן רק 10 מיליארד ש"ח, כדי להיות צנוע במספרים. זו לא בדיחה ל-1 באפריל, זו המציאות של "השוק הסיטונאי" נוסח משרד התקשורת הישראלי. מי המציא את זה? תסתכלו על התמונה משמאל, ממש בסעיף הקודם. את הנושא הזה כבר ניתחתי בהרחבה כמה פעמים, למשל כאן

ג. מחירון של SLU על רשת הוט (כולל גישה לקנה, שירותי סיב אפל בשתי רמות). מדובר כמובן בהזייה, שחתום עליה מנכ"ל משרד התקשורת (הקודם והנוכחי). אין, לא היה ולא יהיה שום SLU (הכולל בתוכו "שימוש בתשתיות הפיזיות", כדי להגיע ללקוחות הקצה הפרטיים והעסקיים) ברשת הוט, למרות מסמך משרד התקשורת, שקובע שיש דבר כזה.

אין להוט שום "ארונות סעף" בשכונות (כמו שיש לבזק), שניתן להעביר אליהם סיבים בקנים, כדי להתחבר ללקוחות הוט. פשוט אין. לכן גם אין SLU. גם לא יהיה. 

יתרה מכך, שלמה פילבר בעצמו עשה "ספין על הציבור" כשהכריז, שיש SLU על רשת בזק מ-1.8.15, דבר שלא היה ולא נברא וגם לא יהיה. לעולם. פשוט "עבודה בעיניים" של אנשים, שלא ראו מתג תקשורת מימיהם וכל הידע שלהם מסתכם ביכולת לבצע ספינים על הציבור והעיתונאים, ציבור, שלא מבין בכלל במה מדובר ולא שמע שיש בכלל דבר כזה - SLU כשלב השני של ה-BSA.  

מכאן, שהחלק הזה במחירון (למעשה יותר ממחצית המחירון בשימוע הטרי), שכולל את ה-Multicast, שירותי גישה לקנה ושירותי סיב אפל ראשון ושני עד 4, הם פשוט בדיחה אחת גדול ל-1 לאפריל. פשוט, המצאה של "טייסי חלל שאיבדו קשר עם תחנת הקרקע". 

3. רשת הוט היא לא רשת בזק. למרות שמשרד התקשורת הוציא המון מסמכים (למשל כאן, כאןכאןכאן וכאן) הכוללים כביכול התאמה של התהליכים (שנקבעו לגבי בזק) כך, שיתאימו לרשת הוט, המסמכים הללו הוכנו ע"י אנשים, שלא ראו מימיהם מתג תקשורת של הוט. 

ברשת בזק, רוחב הפס של הטלפוניה והאינטרנט הוא של כמה קילו-הרצים בודדים, שמופרדים בבית הלקוח בין טלפוניה לאינטרנט באמצעות פילטר מאוד פשוט וזול. ברשת הוט, אין בכלל דבר כזה. הרשת של הוט כוללת בתוכה מאות מגהרצים הנשלטים מרחוק באופן דינמי. הנתב בבית הלקוח הוא חלק מרשת הוט, כמו שכתבה זאת נכון "ועדת חייק". החוכמולוגים ממשרד התקשורת ביטלו את הסעיף הזה מדו"ח חייק וקבעו, שרשת הוט היא בדיוק כמו רשת בזק (עם התאמות מזעריות בנושאים שוליים). 

התוצאה של אי ההבנה הטכנית הזו תוביל לידי כך, שהשוק הסיטונאי לא ניתן למימוש על רשת הוט, גם אם יהיו מחירונים סופיים לעלויות השוק הסיטונאי, אחרי השימוע, משתי הסיבות הבאות:

א. לא ניתן להפעיל נתבים פרטיים מטעם הלקוחות או מטעם ה-ISP  על רשת הוט (כלל לא ברור מי מייבא אותם ומתחזק אותם ותהליך האישור להסמכת הנתבים הללו תלוי כולו ברצון הטוב של הוט).

ב. זה דבר בלתי אפשרי מבחינה טכנית,. כי הוט צריכה לשלוט על כל הספקטרום הענק של מאות מהגהרץ ברשת שלה, כדי להקצות לכל נתב בבית הלקוח את הערוצים של הפס הרחב ושהם יהיו מופרדים מהערוצים של שידורי הטלוויזיה, ה-VOD והקול. 

מדובר בסיוט טכנולוגי עבור הוט, לנהל את התדרים ברשת שלה, עם קופסאות נפרדות השייכות לשירותי רשת שונים ובבעלות שונה בבית המנוי. אין לעניין הזה שום מודל מקביל בעולם ושום ספק כבלים בעולם לא התנסה אי פעם ב"מגדל בבל" כזה. רשת הוט יכולה לקרוס מהמהלך הזה (כך טוענים כמה מומחים).

מדובר כאן (מנקודת הראות של הוט) בהרפתקאה מאוד מסוכנת, שתפגע בלקוחותיה, גם אלה, שלא עברו לשוק הסיטונאי. זאת, כי רשת הוט היא רשת Shared (משותפת) ברמת הסגמנט. בלי להיכנס להסברים טכניים מורכבים, המשמעות של זה: לקוח אחד יכול לפגוע קשות בלקוח שני באותו בניין או באותו רחוב, אם התדרים המוקצים לכל אחד מהם לא מנוהלים נכון. 

4. העיקר: בכלל, אי אפשר להיות ISP ב"שוק הסיטונאי" ולהתקיים ולהרוויח, במחירונים ובתנאים, שקבע משרד התקשורת. זה עוד לפני המחירון החדש וההזוי לרשת הוט (שכולל רק חלק קטן מהעלויות של ISP ב"שוק הסיטונאי", שהמציא משרד התקשורת הישראלי). זו אינה הצהרה סתמית. התנסיתי בזה בעצמי וכתבתי על כך מאמר מפורט כאן.

5. הדו"ח של פרונטיר, הדו"ח של גרונאו ולבאות, ומסמך מנכ"ל משרד התקשורת (שניתן להורידם בתחילת הכתבה) מסלפים לגמרי את עובדות, בכך, שנאמר על ידם, שאף ספקית אינטרנט לא הצטרפה לשירות "שוק סיטונאי" של הוט ושום לקוח לא נויד בשוק הסיטונאי על רשת הוט, מה שעובדתית לא נכון. Fast הצטרפה ותיארנו (למשל כאן, כאן וכאן) את הקשיים שלה במימוש ההצטרפות הזו. איש מפרונטיר ו\או ממשרד התקשורת לא שוחח עם מישהו מהוט, מ-Fast או עם מי מלקוחותיה, כדי לראות אם יש איזה קשר בין מה שנכתב במסמכים למציאות שיש בשטח.

אם לא די בכך, איש מפרונטיר (או מישהו ממשרד התקשורת) בכלל לא בדק אם רשת הוט בנויה לפי מה שהם פרסמו במסמך. למשל: איך אפשר לחשב SLU ו"שימוש בתשתיות פיזיות" על רשת הוט, כש-40% מתשתיות הוט הן בכלל בחכירה מבזק? כבר כתבתי בסעיף 2ג למעלה שאין, לא היה ולא יהיה SLU על רשת בזק! אז איך זה יהיה על רשת הוט שבחכירה מרשת בזק?

בנוסף, בתחילת המסמך שלהם, פרונטיר מדווחים שהם אולצו ע"י משרד התקשורת לחשב את עלויות רשת הוט לפי מודל TS-LRIC ולבנות את טבלאות החישובים לפי העקרונות שהוחלטו במשרד התקשורת לגבי רשת בזק. כבר חשפנו (כאן וכאן) שמדובר ב"תחמון" פרי המצאת הרן לבאות, שאין לו שום דימיון למה שנעשה באירופה בתחום "השוק הסיטונאי" ב-10 השנים האחרונות. TS-LRIC זה מודל כלכלי, שהומצא לפני יותר משני עשורים ובוטל לפני כעשור ונעלם סופית מהשטח (באירופה) לפני כ-5 שנים. לא אצל הרן לבאות. פשוט לא ייאמן. 

כ"תוספת יוקר" לאוסף הבלתי נגמר של השטויות שיש בשימוע הטרי, כתוב בדו"ח של לבאות וגרונאו (כאן) בעמוד 13, שברשת הוט יש מהירויות גלישה נמוכות יותר מאשר ברשת בזק. כנראה כותבי הדו"ח הזה מעולם לא גלשו באינטרנט והם עדיין תקועים בעידן הפקס (מחשבים מודרניים אין במשרד התקשורת, כי את המנמ"ר של משרד התקשורת (אופיר שלום לב-ארי) פיטרו, כשרצה למחשב את המשרד ולקדם אותו למאה ה-21...).

כלומר: השימוע הזה והמסמכים המצורפים אליו (מפרונטיר ומאגף הכלכלה) אינם משקפים שום מציאות. זה Virtual Reality במיטבו, על צג התצוגה בקסדה של טייסי החלל, שחיברו את המסמכים הללו. 

6. סלקום ופרטנר ראו ב"שוק הסיטונאי" כלי להחליש את המתחרות שלהן והן האמינו לשרי התקשורת הקודמים, שהן תהיינה "קבוצת תקשורת כוללת". הן גם האמינו למסמכים של הרן לבאות שבזק תפסיד מיליארדים מהשוק הסיטונאי, כסף שיגיע לכיס שלהן. זה נגמר. נגרס ונקבר. פשוט, תכנית העבודה ל-2016 של "מוכרי האשליות" הרגה את הרעיון הזה - סופית. לכן, הן כיום "יורות לכל כיוון", בפאניקה ובעצבנות (סלקום למשל, דורשת כעת "לפרק את בזק"... פרטנר הגישה בג"ץ נגד משרד התקשורת ועוד צעדים חסרי כל הגיון, כמו ניסיון כושל לרכוש את ערוץ הספורט במחיר מופקע). 

מה המסקנה המתבקשת מכל זה?
צריך לחזור למקורות: "שוק סיטונאי" נולד כדי לספק יכולת תחרות לחסרי תשתיות קטנים עד בינוניים, ש"ירכבו" על בעלי התשתיות המונופוליסטיות. זה לא נועד לספק מענה לספקי תשתיות ענק מסוג אחד, כדי שירכבו על בעלי תשתיות ענק מסוג שני. הרעיון הזה (של בעלי תשתיות הרוכבים על בעלי תשתיות מתחרים), לא הצליח בשום מקום בעולם. אין שום סיבה, שיצליח דווקא בישראל, ארץ הספינים, הקומבינות וה"עבודה בעיניים" (ראה ערך: רמי לוי וגולן טלקום).

לכן, יש להוציא את סלקום ופרטנר מ"השוק הסיטונאי". אם הן רוצות להגיע בתשתיות פס רחב קווי או נייד (או משולב) ללקוחות הקצה ולספק להם "שירותים כוללים", יש להן 4 אפשרויות:
  • להרחיב את התשתיות הקיימות שלהן ולחבר בסיבים לקוחות באיזורי ביקוש כרצונן (הן לא חייבות בפריסה אוניברסלית משום סוג בתחום התשתיות הקוויות). 
  • להצטרף ל-Unlimited.
  • לספק פס רחב סלולרי ללקוחות, גם בבתים (זה כבר קיים למשל בגרמניה, בדרום קוריאה ובעוד מדינות רבות), במיוחד ע"י שדרוג הרשתות הסלולריות שלהן ל-LTE-A ואחרי כן ל-5G.
  • כל זאת, בתוספת של רשתות WiFi ארציות או מקומיות, גם כ-Offload, ולפעול אצל הרגולטור כדי שיבטל את המניעה שלהן לפרוס רשתות WiFi מסחריות, כמו שנהוג בכל העולם.  
תגובת הוט לשימוע: "החברה משתפת ותשתף פעולה עם משרד התקשורת ביישומו של השוק הסיטונאי. החברה תלמד את השימוע ותגיש למשרד התקשורת את עמדתה, בהתחשב בכך כי המחיר הסיטונאי צריך לשקף את עלויות החברה".

לסיכום: כפי שכתבתי כבר עשרות פעמים, על רשת הוט ניתן ליישם "שוק סיטונאי" רק במודל של WLR ורצוי בגישת ה-Retail Minus. ככה זה עובד באירופה ואין סיבה שזה לא יעבוד כך - כאן.

כדי להגיע לרגולציה כזו, יש לפטר קודם כל את הממציא של השימוע הנוכחי (הרן לבאות), שמסרב להתפטר בעצמו לנוכח כל כשלונותיו המתמשכים, ומתעקש להמשיך ולגרום נזקים בלתי נסבלים לשוק התקשורת הישראלי, שהידרדר לתהום (גם בכל קנה מידה עולמי). אחריו יש לשלוח הביתה את ד"ר יפעת בן-חי-שגב.
רק אחרי כן אפשר להוציא שימוע חדש לגמרי ל"שוק הסיטונאי" על רשת הוט, שיש לו סיכויים להתממש.
לשימוע המוצע כעת - אין כל סיכוי
 
אסון תקשורתי!



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

6-7/9/17 - DLD Tel Aviv Innovation Festival 2017

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים