YES לאן? לשידורי טלוויזיה פרסונאליים

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> YES לאן? לשידורי טלוויזיה פרסונאליים
בכנס AWS (שירותי הענן של אמזון) נחשף, שמערכות ה-IT לרבות מערכות התמיכה ואיסוף המידע על הרגלי הצריכה של הלקוחות (מידע המגיע מהממירים בבתים), נאסף בענן של אמזון, כשלב מכין למעבר לשירותי טלוויזיה אישיים (פרסונאליים).
מאת: אבי וייס, 25.6.15, 20:00עידו ביגר

עידו ביגר, (בתמונה), מנהל ה-BI בחברת הלוויין YES, הציג את המעבר והשימוש של YES בשירותי הענן של אמזון (AWS). הבחירה באמזון כספק שירותי הענן של YES לתחום ה-IT (ולא למשל שירותי הענן של חברת האם בזק, או של ספקי ענן אחרים בישראל) מצביעה על כך (כדברי עידו ביגר), שב-YES שקלו ובחנו היטב את כל היכולות של שירותי ענן הקיימים בארץ ובעולם ומה מתאים לצרכים של YES.

הצהרה זו הושמעה כנס AWS Summit, שהתקיים היום (ה') בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-2,500 מפתחים, מקצועני טכנולוגיה ולקוחות ארגוניים. 

המעבר של כל מערכות YES לענן כלל גם תהליך, שבו כל נתוני הצפייה של YES מכל הממירים הקיימים בבתי הלקוחות של YES  (לרבות בגישת ה-MultiRoom), מועברים לענן של אמזון. כל המידע מכל המקורות מעובד ע"י YES בכלים של (BI (Big-Data. המטרה: להגיע בעתיד (לא ננקב זמן) לשירותי טלוויזיה אישיים (פרסונאליים), שמותאמים לכל אחד מבני הבית, לפי החדרים והטלוויזיות (או המסכים האחרים - למשל בסמארטפונים ובטאבלטים), שבהם בני המשפחה צופים.

אם ננתח את המשמעות של ההכרזה הזו, נבין יותר את המשמעות המעשית (מנקודת הראות של הלקוחות) של תהליך מיזוג בזק-YES, שאושר אך לפני יומיים:

1. מערכות ה-IT של חברת YES עוברות לענן, והיא למעשה חברת התקשורת הראשונה בישראל, שעברה (בעצמה) לענן. בכך, YES מקדימה את כל מתחרותיה בשוק התקשורת הישראלי (אין למשל סיכוי, ש-HOT תעביר את כל מערכות ה-IT שלה בשנתיים - שלוש הקרובות לענן). שאר המתחרים החדשים, דוגמת סלקום, שנכנסו לעולם הטלוויזיה, בכלל לא ניחנים ביכולות הללו, שהענן של אמזון מספק ל-YES על כל מערכות המידע שלה. מולה, Take היא ספקית חדשה הפועלת מהענן (של Veeam) ויש לה רמה מסוימת ודי יפה של פרסונאליזציה, במערכת הנמצאת בתחילת הדרך. 

2. פרסונאליזציה אינה "סייען המלצות צפייה" או כלי Search, כמו שיש כמעט בכל חברות שירותי הטלוויזיה בעולם (וגם בישראל). "המלצות צפייה" הוא כלי חשוב, אבל הוא לא פרסונאלי עד רמת כל אחד מבני הבית והוא אינו יכול להתאים באופן דינמי את הערוצים המוצעים לצופה לפי הטעם האישי של אותו יום של כל אחד מבני הבית.

אגב, יש סטארטאפ ישראלי בשם Jinni, שפיתח פלטפורמה של "המלצות צפייה" עם יכולת להתאמה דינמית של תכנים והוא מוביל את התחום הזה בעולם. לא ברור אם YES תשתמש בפלטפורמה הזו לצורך מימוש המידע, שנצבר אצלה. מדובר בהררי מידע ממה שייאסף בענן של אמזון מהממירים בבתי הלקוחות ומשאר המערכות הקיימות ב-YES, לרבות מערכות ה-CRM, ה-Billing והתמיכה למינם, לרבות נתוני התנהגות כל צופה ברשתות חברתיות שבהן הוא חבר. 

כיום, שירותyesGo  מכיל מערכת המלצות פרסונאליות המבוססות על מערכת Comass של חברתViaccess-Orca  - חברת הזנק ישראלית, שנרכשה ע"י חברה צרפתית מקבוצת Orange, מערכת שממליצה לצופה על תכנים רלוונטיים המתאימים לטעמו האישי. זאת, על בסיס הרגלי הצפייה שלו. אולם, המערכת הזו אינה יכולה להתערב במה שקיים בבית הלקוח המנוי בחבילת הטלוויזיה שלו, לשנות ולספק את התכנים באופן דינמי ופרסונאלי לכל אחד מבני הבית, לפי טעמו הרגעי. הלקוח מקבל רק המלצות פרסונאליות והתוכן, שהוא יראה, תלוי בו. חבילת השידורים של המנוי לא משתנה עקב קיומו של מנוע ההמלצות הזה. כ"כ אין ודאות, שההמלצות קלעו לטעם האישי שלו, באותו יום ובאותה שעה. 

3. כדי לספק פרסונאליזציה מלאה, יש צורך בחיבור דינמי, מהיר, ידידותי וקל לתפעול ודו-כיווני בין מערכת השידורים של ערוצי הטלוויזיה לבין הממירים בבית הלקוח (וגם למסכים האחרים, שהלקוחות צופים בהם, למשל בסמארטפונים ובטאבלטים, באמצעות שירות yesGo). זה אפשרי רק על רשת האינטרנט (ולא בחיבור הלווייני, שהוא חד כיווני). 

דהיינו: יש לצפות, ש-YES תרד משידורי הלוויין ותעבור לחיבור הלקוחות גם בערוצי הטלוויזיה (ולא רק ה-VOD כמו היום), על הפס הרחב של בזק (שבקרוב יהיה עוד יותר רחב). 

4. עלויות: לא ברור איך השידורים האישיים יימכרו ללקוחות YES. היות וממילא הכל ב-YES עובר לענן של אמזון, נראה, שכל המודל של מכירת שירותי טלוויזיה של YES ישתנה והוא יעבור למודל ה-SaaS המקובל בעולם הענן. דהיינו: תשלום רק על פי צריכה בפועל. אם זה יקרה, זה יגרום לרעידת אדמה בעולם שירותי הטלוויזיה בישראל.

הרגולציה בישראל בכלל לא בנויה למודל כזה, למודל שירותי טלוויזיה מפולחים אישית ההמפוקחים ומנוהלים מהענן. אולם, לא תהיה לרגולטורים ברירה, כי גם הם חייבים לצעוד קדימההעולם הישן הולך למות
yesGO LOGO



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

6-7/9/17 - DLD Tel Aviv Innovation Festival 2017

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים