Telecom News - עד מתי שר התקשורת יועז הנדל יעמוד חסר אונים מול השתוללות הוט-מובייל?

עד מתי שר התקשורת יועז הנדל יעמוד חסר אונים מול השתוללות הוט-מובייל?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עד מתי שר התקשורת יועז הנדל יעמוד חסר אונים מול השתוללות הוט-מובייל?
חשיפת התעללות נוספת של חברת הוט-מובייל בלקוחה שלה, מה שמצביע על "חברה מפרת חוק סדרתית", כפי שהתגלה בחשיפה הקודמת של סיני ליבל. צמרת משרד התקשורת ממשיכה "לטמון את הראש בחול" ולהתעלם מהשתוללות חברת הוט-מובייל על הגב והכיס של לקוחותיה, ולא נוקטת את מה שהחוק מטיל על צמרת המשרד: להגן על צרכני חברות הסלולר בישראל מפני מעשי שוד, עושק וגזל. עוד תביעה נגד הוט-מובייל.
מאת: אבי וייס, 20.6.20, 20:35חה"כ יועז הנדל

זה לא מקרי, שבדו"ח פניות הציבור הטרי של משרד התקשורת (כאן), חברת הוט-מובייל יצאה כחברה הגרועה ביותר מבין חברות הסלולר, לפי הקריטריון של כמות תלונות ל-10 אלף לקוחות. 

לפני כחודש וחצי חשפתי שערורייה בלתי מתקבלת על הדעת, ופרסמתי אותה תחת הכותרת: "התניית החזר כספי על גבייה לא חוקית ע"י חב' סלולר באי פרסום בתקשורת" וכותרת המשנה של הכתבה: "בפרשה כזו לא נתקלתי בשוק הסלולר: הוט מובייל מתנה מתן החזר כספי על קו, שלא קיים, שגבתה עליו כסף שלא כדין מלקוח, בכך, שהלקוח, שמקבל את החזר הכסף בסך אלפי ש"ח, שנגבה במרמה, יתחייב לא לפרסם זאת בכלי התקשורת, אחרת לא יקבל את ההחזר המגיע לו".

[הטופס ההזוי והבלתי חוקי הזה של הוט-מובייל נמצא כאן].

בהמשך לכתבה זו חשפתי את ההתפתחות, שנולדה כתוצאה מתגובה חצופה ביותר ושקרית של הוט-מובייל, ופרסמתי זאתסיני ליבל תחת הכותרת: "עליית מדרגה במאבק בהוט-מובייל שדורשת תמורת החזר: אי פרסומו בתקשורת!", וכותרת המשנה שמדברת בעד עצמה: "המאבק של סיני ליבל, (בתמונה משמאל), מול הוט-מובייל עולה מדרגה: הוא העלה את גובה התביעה, שהגיש בבית המשפט, ובמקביל הגיש תלונה במשטרה נגד הוט-מובייל על זיוף הסכם ודיווחים, שלא קיימים. לא היה כדבר הזה בישראל: חברת סלולר מתנה מתן החזר כספי על קו, שלא קיים ושגבתה עליו כסף שלא כדין מלקוח, בכך, שהלקוח, שמקבל את החזר הכסף המגיע לו בדין בסך אלפי ש"ח - כסף שנגבה במרמה, יתחייב לא לפרסם זאת בכלי התקשורת, אחרת לא יקבל את ההחזר המגיע לו".

בעקבות פרסום הכתבה הזו, קיבלתי תלונות של אזרחים, שנמצאים במצב דומה לזה של סיני ליבל, אבל אחת מהתלונות שקיבלתי הייתה ממש הזויה וחריפה, תלונה של לקוחה של הוט-מובייל, שביקשה להישאר בעילום שם, ולכן לא אפרסם כאן את שמה ולא אציג את כל פרטי תביעתה ואת התגובה השקרית והחצופה של הוט מובייל בעניינה. למשרד התקשורת הוגשו, כמובן, כל המסמכים המלאים. 

בין היתר, מדובר בתביעה, שמוצגת ונחשפת כאן, אודות התנהלות הזויה ומופקרת של הוט-מובייל: החזירו קו מת ולא קיים לחיים אחרי כמה שנים ולא ניתקו אותו למרות אין ספור פניות. זה כולל תלונה למשרד התקשורת על 2 מספרים שלא נותקו, כאשר התלונה הובילה לניתוק של מספר אחד מתוך 2 המספרים, שהתלוננו לגביהם, ובמקביל, הוט-מובייל גבתה כסף על קווים, שלא קיימים ברשות המתלוננת ושלא נותקו. 

התביעה של הלקוחה היא בתמצית כמופיע בכתב התביעה שלה כאן בתצלום:
כתב תביעה הוט מובייל 1

בכתב התביעה מוצגות הפרות קודמות של הוט-מובייל בנושאים הללו (של התביעה הנוכחית), כולל קנסות והוצאות, שהוט-מובייל חויבה בהם, גם במשרד התקשורת וגם בבתי המשפט, מעשרות המקרים שפורטו בכתב התביעה אציג כאן רק 3 מהם לדוגמה:
הוט מובייל 2

הוט מובייל 2

הוט מובייל 3

לאור כל זאת, שלחתי ביום 9.6.20 את הפנייה הדחופה הבאה לשר התקשורת יועז הנדל, בתמונה למעלה משמאל, עם העתק לראשי קבוצת הוט (שהוט-מובייל היא חלק מהקבוצה), ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: הוט מובייל ממשיכה לצפצף על החוק, הלקוחות והוראות רישיונה - בקשת תגובה.
שלום רב,
1. מצ"ב תביעה חדשה, שהוגשה כנגד חברת הוט-מובייל בגין התעמרות, הוצאת כספים שלא כדין והתנהלות ממש לא לפי החוק והרישיון, כלפי לקוחה של הוט-מובייל.

2. העניין החמור הזה הוא די בהמשך של חשיפה טרייה בעניין הוט-מובייל (מול סיני ליבל) – כאן.

3. בדו"ח פניות הציבור הטרי של משרד התקשורת (כאן), חברת הוט-מובייל יצאה כחברה הגרועה ביותר מבין חברות הסלולר, לפי הקריטריון של כמות תלונות ל-10 אלף לקוחות.

4. לאור כל זאת אבקש:
א. את תגובת הוט-מובייל לתלונה החדשה והמרגיזה המצ"ב.
ב. את תגובת משרד התקשורת: מה בדעת משרד התקשורת לעשות, כדי להכניס את חברת הוט-מובייל למסגרת ההולמת של ציות לחוק, לתקנות ולהוראות רישיונה, ולהתחיל לספק רמת שירות מתקבלת על הדעת ורצינית - ללקוחותיה?

היות ועיצומים, שהטיל המשרד בעבר על הוט-מובייל, לא הואילו, האם לא הגיעה העת לפעול בהתאם לחוק התקשורת ולבטל את הרישיון של הוט-מובייל להיות מפעיל סלולרי?

או לחילופין, לחלט לחברה סוררת זו את כל הערבויות של החברה, בתור עונש כספי יותר משמעותי, לאור הצפצוף המתמשך של החברה על כולם, גם על משרד התקשורת?

5. ממתין להתייחסות".

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי וחזרתי וניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

יצויין שעל פי חוק התקשורת, במקרים חמורים יש בסמכות שר התקשורת לא רק לשלול את הרישיון מחברת תקשורת פורעת חוק, אלא גם להוביל את המנכ"ל שלה לכלא (כמובן אחרי חקירה ותביעה בבית המשפט, בפרוצדורות החוקיות הכתובות והמפורטות בחוק). סבורני, שיש לשקול ברצינות שאולי מנכ"ל הוט-מובייל ואולי עוד כמה מצמרת החברה, יהיו הראשונים שיופעל לגביהם הסעיף הזה. אולי כך, "דרך הרגליים" והכלא, למנהלי חברת הוט-מובייל תגיע התובנה וכובד האחריות, בתחום ההתנהלות של החברה כלפי לקוחותיה והחוק במדינת ישראל. 

שורה תחתונה
מה שהכי מטריד כאן זו שתיקת צמרת משרד התקשורת, זו המתעסקת באובססיביות, בחוסר שקיפות מוחלט, בהוצאת שימועים הזויים והנגועים בפלילים לטובת סלקום\IBC, בשטויות, ב"שוד גמלאי המשרד" ו"חלוקת שלל" ל"מקורבים לצלחת".

כל זאת, תוך צפצוף על החלטות היועמ"ש. לא פלא, ש"עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת", חזרה לסורה ולחסימות הבלתי חוקיות שלה, כי הבחינה שיש במשרד התקשורת "שר מעופף"

ההתכתבות בין סיני ליבל למשרד התקשורת מצויה כאן וגם כאן, והיא מצביעה בברור, שהמשרד הממשלתי הזה מזמן לא ממלא שום תפקיד בשוק התקשורת. 

"בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה" (ספר שופטים, כ"א, כ"ה). 
 
הכי פשוט והכי חסכוני לציבור: לסגור את המשרד המיותר הזה - הנקרא משרד התקשורת.

רק בהקמת רשות עצמאית לתקשורת, יש סיכוי (אולי) לשקם את החורבן, שהשאירו אחריהם דודי אמסלם ונתי כהן ועוד כמה "טייסי חלל ללא רישיון", שנמצאים בצמרת המשרד, פקידים בכיריםשעסקו ועוסקים יומם וליל בהרס שיטתי של שוק התקשורת הישראלי, וממשיכים בכך גם תחת השר החדש - יועז הנדל, שהוא, למרות כל כוונותיו הטובות, חסר ניסיון בתחום ומובל על ידם, גם כעת, במצב החירום הכלכלי, שבו אנו נמצאים.

יחס גרוע


 



 
 
Bookmark and Share