Telecom News - רשתות התקשורת ממשיכות ליפול ללא כל שליטה ודיווח ושר התקשורת מתעלם!

רשתות התקשורת ממשיכות ליפול ללא כל שליטה ודיווח ושר התקשורת מתעלם!

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> רשתות התקשורת ממשיכות ליפול ללא כל שליטה ודיווח ושר התקשורת מתעלם!
מעטים בציבור מבינים את עוצמת המהפך המתרחש כעת וגודל הגזירות על שוק התקשורת. שר התקשורת, יועז הנדל, ומנכ"לית המשרד המוצנחת, לירן אבישר בן-חורין, ממשיכים במסע ההתעללות והזנחת הציבור גם בתחום שרידות רשתות התקשורת והבעלות עליהן. הבשורה: המצב הולך להיות הרבה יותר גרוע (!), לאור שינויי חקיקה דרסטיים להרס שוק התקשורת, שנמצאים כעת בדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת, לקראת קריאות שנייה ושלישית מהירות, ושהופכים את משרד התקשורת ל"משרד רישום", במקום להיות משרד רגולטורי הדואג לציבור. מדובר בהלבנת עבירות של חברות התקשורת ובמתנה נוספת של מאות מיליוני ש"ח לשנה לבעלי ומנהלי חברות התקשורת. התקשורת הכללית מתעלמת (ובכוונה), מהכל. כך הממשלה הזו מתנהלת וכך כלי התקשורת הציבוריים בישראל מתנהלים. 
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 4.8.21, 10:47יועז הנדל

הנפילה של רשתות התקשורת בישראל בימים האחרונים, כבר הובילה לתביעה ייצוגית כנגד סלקום TV (כמפורט כאן). השידורים של סלקום נפלו בלמעלה מ-6 שעות (בתקלה הראשונה. היו שתיים). 

סביר להניח, שנראה תביעות דומות כנגד פרטנר TV וכנגד הוט.

למעשה, רוב הרשתות (למעט בזק) נפלו בימים האחרונים ולכן ביום 2.8.21 שלחתי את השאלות הדחופות ביותר לשר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה משמאל), ולצמרת משרד התקשורת בראשות המנכ"לית "המוצנחת"  - לירן אבישר בן-חורין, בזו הלשון:
"הנדון:  תקלות נרחבות בשרתי ה-DNS של חלק מחברות התקשורת (בפרטנר זו התקלה הכי נרחבת). מה המשרד עושה כדי להחזיר את שירותי האינטרנט והתקשורת לעם ישראל?
שלום רב,
1. מאז שעות הבוקר ועד רגע זה (כלומר: מדובר בשעות רבות) יש תקלות תקשורת ואינטרנט חמורות לחלק מתושבי ישראל (ללקוחות פרטנר זה הכי חמור. בפרטנר TV ובסלקום TV התקלה החלה כבר אמש).

2. הסיבה המרכזית: תקלה בשרתי DNS.

3. זו לא פעם ראשונה שיש תקלות נרחבות בתחומי שירותי התשתית בישראל (דוגמאות כאן וכאן).

נראה, ששום לקח לא נלמד, כי שום סנקציה לא הוטלה על שום חברה.

4. מה בדעת השר יועז הנדל לבצע ולהגיב, בדחיפות ומידית, כדי להחזיר את שירותי האינטרנט בישראל לכל עם ישראל, עם השרידות הנדרשת למתן שירותים רציפים 24X7?

5. ממתין להתייחסות השר." 

ב- 3.8.21 הוספתי לשאלות הנ"ל שאלות השלמה:
"בהמשך לשאלות כאן [למעלה] עולה כי:
1. ב-1.8 הייתה תקלה נרחבת גם בסלקום TV. לטענת סלקום זו הייתה בעיית חשמל (לא ברור למה, כי מערכותיה אמורות לפעול - בכל מצב).

2. התקלה של ה-DNS הייתה כנראה בשרתי פורטינט הנמצאים אצל רוב הספקים (FortiDNS). תקלה ספציפית זו נמשכה מעל ל-3.5 שעות, שזה מעל לסביר.

3. בכל מקרה, כל רכיבי הרשת המרכזיים אצל כל ספקי תשתיות אמורים להיות עם שרידות המוגדרת ברישיון שלהם, ונפילה כזו חורגת מכל נורמה סבירה.
ממתין להתייחסותכם." 

 תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

הבעיה היא, שצמרת המשרד לא רוצה ולא מסוגלת לטפל בהגנה על צרכני שוק התקשורת והאינטרסים של הציבור.

ראשי המשרד מצטיינים בספינים, התנערות מאחריות לגמלאי המשרד ובפיזור שקרים ללא הפוגה.

בנספח א' כאן למטה יש לינקים לנפילות הקודמות של רשתות התקשורת בישראל, נפילות שעברו ללא שום הפקת לקחים וללא כל סנקציה, כנגד מי שהפר את החוק, התקנות ותנאי הרישיון שלו.

הבשורה: זה הולך להיות הרבה יותר גרוע (!)
למה?
כי ללא כל שימוע, בהליך חצי חשאי וללא כל עבודת מטה או ניתוח RIA, כהמשך להתמוטטות הפנימית של המשרד בתחומי הפיקוח והאכיפה, המשרד מתנער מכל מחויבות לשוק התקשורת, מספק מתנה של מאות מיליוני ש"ח לשנה לטייקונים, למנהלים ולבעלי חברות התקשורת, בכך, שכמעט כל הרישיונות הקיימים בשוק התקשרות ייעלמו ויהפכו ל"רישום".

כך, משרד התקשורת יהפוך ל"משרד לרישום", במקום למשרד רגולטורי המפקח על קיום החוק, התקנות והרישיונות. כמעט כל הרישיונות הקיימים כיום פשוט ייעלמו. 

כל התהליכים המרכזיים להרס שוק התקשורת מיוזמת השר, יועז הנדל, והמנכ"לית, מפורטים בנספח ב' כאן למטה.

איש מהציבור הרחב בכלל לא יודע מהגזירות החמורות הללו על שוק התקשורת הישראל. התקשורת הכללית מתעלמת (ובכוונה), מהכל. כך הממשלה הזו מתנהלת וכך כלי התקשורת הציבוריים בישראל מתנהלים. 

התהליך המדהים הזה, של הרס הבסיס של פעילות ואחריות משרד התקשורת, מתנהל כעת בוועדת הכלכלה של הכנסת, בדיונים מהירים לקראת הנחת השינוי הדרסטי בחוק התקשורת לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

מעטים מבינים את עוצמת המהפך שיש כאן, שבו המשרד לא רק "מלבין עבירות" לטובת כמה טייקונים, אלא פשוט מתנער מכל אחריות לשוק התקשורת. הכל ינוהל ע"י המונופוליסטים הפרטיים, שממתינים בשקט להעברת החוק הזה בכנסת. 

כאמור, המדובר בצמצום דרסטי של כמות הרישיונות בעולם התקשורת (כלומר: "הלבנת עבירות" בקנה מידה מזעזע, בהטבה של מאות מיליוני ש"ח לשנה, לחברות התקשורת, והורדת כמעט כל הפיקוח מעל שוק התקשורת, אחרי שאגף הפיקוח והאכיפה במשרד קרס לתוך עצמו).

זאת, ללא כל שימוע וללא כל עבודת מטה שהוצגה לציבור. כאמור, הנושא הזה מונח ממש בימים אלו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת בהרכבה החדש, בראשות חה"כ מיכאל מרדכי ביטון, לקריאה שנייה ושלישית, והנה המסמכים העיקריים הקשורים בנושא זה:
א) הצעת תיקון חוק התקשורת, כפי שהוגשה לקריאה ראשונה - כאן.
ב) מצגת מנכ"לית משרד התקשורת, שהוצגה בוועדת הכלכלה - כאן.
ג) סיכום הדיון הראשון בנושא זה בוועדת הכלכלה של הכנסת - כאן.
ד) עמדת רפי הוידה (בכיר לשעבר במשרד התקשורת), שהוגשה לוועדה - כאן. ההצעה המפורטת של רפי הוידה לוועדת הכלכלה - כאן
ד) עמדת ועד עובדי חברת פלאפון ("ועד אלפא") - כאן.

על פי טענת מומחים וגם על פי דברי ועד העובדים של פלאפון, חברת "אלומה", כנראה היא זו העומדת מאחורי הצעת החוק הזאת.

זאת, כדי "להלבין" את התנהלותה והתנהלות המנכ"ל הקודם של משרד התקשורת (נתי כהן). לדברי ועד העובדים של פלאפון, הם (החברות בקבוצת "אלומה" וראשיה) מבינים, שהעברת האתרים הסלולריים לידיים שלהם, קודם כל מסלקום, לא תוכל להתקיים בלי שיש להם רישיון מפעיל ממשרד התקשורת ומה שהם עושים עד היום ללא רישיון - זו בעיה חמורה עבורם.

אז פתאום צצה הצעת חוק, שפוטרת את הצורך שלהם מרישיון.

מריצים בכנסת את הצעת החוק הזו בכוונה כעת, במהירות, כדי ליצור עובדות, כמה שיותר מהר. זה נעשה בלי שימוע, בלי ניתוחים, בלי כל עבודת מטה גלויה. ככה. 

הם ("אלומה") מיוצגים ע"י חברת לובינג וממשל (חברת ריפבליק, בראשה עומד לירון הרשקוביץ, "שדלן קבוע", חברה בעלת היתר מהכנסת לפעול כלובינג בכנסת), שמקדמת את החוק הזה, ככל הנראה, בצורה נמרצת וחשאית, כעת בכנסת, כדי שהנושא יעבור "מתחת לרדאר", ללא שימועים ודיונים מיותרים, דיונים, שיחשפו את המהפכה האדירה הזו ברגולציה, שנועדה ל"הלבנת עבריינים" (לכאורה).

תשומת לב לידיעה כאן בלינק, בנוגע להצעת החוק החמורה ביותר הזו: "הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה".

חשוב לציין לפי "מסמך המדיניות" שנחתם ע''י השר יועז הנדל, ''תחום שמות המתחם וכינויי המען'' הינו "בהסדרה עצמית", כיון לשר התקשורת אין סמכויות בנושא בחוק התקשורת. לכן, לא פלא שלמשרד התקשורת אין כל יכולת לדעת מה קורה במערכות האינטרנט בישראל. ראה מסמך מדיניות רישוי שירותי אינטרנט בחתימת יועז הנדל שר התקשורת מ- 13.10.2020 סעיף 5.3 - כאן

לפי עיקרון זה, שהשר חתום עליו, עדיף שלא יהיה בכלל חוק תקשורת ולרבות משרד התקשורת והממשלה והכנסת יחליטו, כי תחום התקשורת יהיה ב"הסדרה עצמית" של ספקי התקשורת. כך, לא צריך בכלל את משרד התקשורת ושוק התקשורת יתנהל לפי "רוח השיתוף וההרמוניה" ב"הסדרה עצמית", של העולם הפוסט-מודרני, עולם דמיוני שבו חי שר התקשורת וצמרת משרד התקשורת הנוכחית.

נספח א':
הכתובת הייתה על הקיר ותוארה על ידי בכתבות הנוקבות הבאות (דוגמאות בלבד, מתוך עשרות כתבות בנושא של נפילת רשתות התקשורת בישראל בשנה האחרונה, תחת צמרת המשרד, שלא רק שלא מבינה בנושא, לא רק שאין לה כל ידע, השכלה או ניסיון בנושא, כלל לא אכפת לצמרת משרד התקשורת הנוכחית, שהרשתות נופלות, כל הזמן): נספח ב':
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חלירן אבישר בן-חוריןורין, (בתמונה משמאל), ש"הוצנחה" לתפקיד זה ע"י השר יועז הנדל, כדי להגשים את משנתו (כלומר: לבנות מפלגה דמיונית על הגב של שוק התקשורת), פועלת באופן עקבי מאז יומה הראשון כמנכ"לית ועד רגע זה, כשליחה של הטייקונים ובעלי\מנהלי חברות התקשורת, במקום לייצג את האינטרסים של הציבור.

זה מתבטא בכל תחום ובכלל זה:
  1. מתנה של מאות מיליוני ש"ח בשנה בתחום הפעלת מוקדי השירות בחברות התקשורת, כמפורט בכתבות: אמתנה של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות התקשורת מצמרת משרד התקשורתבמחדל צרכני ענק: מוקדי שירות לקוחות בחברות תקשורת יסגרו בקרוב בימי שישי. ג) מזימת שר התקשורת והמנכ"לית לסגור את מוקדי השירות בימי שישי מתקדמת! 
  2. סגירת עשרות סניפי דואר והורדת רמת השירות לציבור בכל התחומים, כמפורט בכתבות: אשר התקשורת מתעלל בקשישים ובגמלאים ומאשר סגירה סיטונית של סניפי דואר. בעוד גזירות: עוד סניפי דואר נסגרים תוך התעללות בקשישים ובשכבות החלשות!
  3. חיסול חברות ה-ISP ובמיוחד הקטנות (וגם בזק בינלאומי) תוך פגיעה ממשית בתחרות, כמפורט בכתבה: עוד החלטה מטומטמת, מקוממת ואנטי-צרכנית של שר התקשורת יועז הנדל.
  4. חיסול התחרות וההשקעה בתחום שידורי הטלוויזיה, סתימת פה לימין, הורדת ההשקעות ביצירה ישראלית, תוך הוצאת פרטנר, סלקום ונטפליקס מכל רגולציה אפשרית, סגירת גלי צה"ל ועוד מזימות, ספינים ותעלולים בתחומי המדיה, כמפורט בכתבות: אהוגש דו"ח "ועדת פולקמן" - האמצעי לחיסול ערוץ 20 ורשתות הרדיו הימניות. ב) שר התקשורת יועז הנדל מתערב בנושא גלי צה"ל ללא כל סמכות חוקית!
  5. התעללות נמשכת ומחריפה מיום ליום בגמלאי המשרד, תוך ניסיון מיטוט כל הסדרי הטיפול בגמלאי המדינה, כמפורט בכתבות רבות והאחרונות פורסמו כאן: אסוגיית גמלאי משרד התקשורת מאיימת לטלטל את מערכת יחסי העבודה בארץ. ב) דרמה ביחסי עבודה: מש' התקשורת זרק את גמלאיו והתרגיל התפוצץ לו בפרצוף.
  6. הפיכת תחום הפיקוח והאכיפה לבדיחה, כך שהצפצוף על החוק, התקנות והוראות הרישיון, הפכו לנורמה, בשוק התקשורת הישראלי, כמפורט בכתבות רבות, שהבולטת מבינהן פורסמה כאן: חשיפת הקריסה הפנימית המוחלטת במש' התקשורת בתחומי הפיקוח והאכיפה.
  7. צמצום דרסטי של היקף פריסת האנטנות הסלולריות בישראל, תוך פגיעה אנושה ברמת הקליטה הסלולרית והורדת רמת השירות ורמת השרידות של הרשתות הסלולריות, תוך איחוד כל האנטנות הסלולריות בישראל תחת מונופול לא מוכרז פרטי, ששמו "אלומה", כמפורט בכתבות רבות, והאחרונות והבולטות מביניהן פורסמו כאן: א) מי יהיה מנכ"ל פרטנר? התפתחות מפתיעה ב"תרמית האנטנות"!, ב) הטעו אתכם ושיקרו שהשר בני גנץ אישר הרחבת פריסת הסלולר ל-95%!, ג) תכנית משרד האוצר לתקציב 2021-22 בתקשורת היא לא יותר ממיחזור זבל ישן! 
  8. ספינים שקריים בלתי נגמרים בתחום פריסת הסיבים לבתים, תוך זריעת חול בעיני הציבור, כמפורט בעשרות כתבות והאחרונה כאן: בנט והנדל משיקים סיבים בלי מסכות ומפריחים ספינים שהם חיקוי של נתניהו.
  9. צמצום דרסטי של כמות הרישיונות בעולם התקשורת (כמפורט לעיל), כדי לשרת אינטרסים של טייקונים, שרוצים להיות מונופולים פרטיים בשוק תשתיות התקשורת בישראל. 

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).


אנטנות

עדכון 6.8.21: מהפך. נתי טוקר ורפאלה גויכמן מ"דה-מרקר" מדווחים כאן (כותרת בלבד): "אחרי תשע שנים: היועצת המשפטית של משרד התקשורת עוברת למשרד הבריאות. 

עו"ד דנה נויפלד תשמש כממלאת מקום היועצת המשפטית של משרד הבריאות ■ נויפלד לקחה חלק בשורת רפורמות מרכזיות בשוק התקשורת, ביניהן חוק תאגיד השידור הציבורי ופיצול ערוץ 2 ■ ואיך היא קשורה לתיק 4000?."

ברוך שפטרנו מעונשה של זו. 

עדכון 9.12.21.
פורסם כאן ב"סרוגים" (כותרת בלבד): "תקלה בחברות פלאפון וסלקום: שיבושים בשיחות.
בשעה זו נרשמת תקלה נרחבת בהוצאת וקבלת שיחות של מנויי חברות התקשורת פלאפון וסלקום. מחברת פלאפון נמסר כי הנושא נמצא בטיפול של הצוות ההנדסי."

עדכון 29.3.22: רפאלה גויכמן מ"דה-מרקר" פרסמה כאן (כותרת בלבד): "משרד התקשורת אישר את עסקת פרטנר: קבוצת גבאי-רודב-הפניקס תחזיק בחברה.
הקבוצה תחזיק ב-27% ממניות החברה, שאותן רכשה תמורת 930 מיליון שקל ■ משרד התקשורת אישר אתמול תיקון לפיו גופים מוסדיים יוכלו להחזיק בשיעור של עד 25% ממניות השליטה של שתי חברות סלולר במקביל."

עדכון 1.4.22: קבוצת פרטנר מדווחת כאן לבורסה התקבל אישור משרד התקשורת למכירת מניות החברה המוחזקות ע"י כונס הנכסים. פירוט כאן. תוכן ההודעה: "פרטנר תקשורת מודיעה על קבלת אישור משרד התקשורת בקשר עם עסקה למכירת מניות החברה המוחזקות על ידי כונס נכסים - חברת פרטנר תקשורת בע"מ (להלן: "פרטנר תקשורת" או "החברה"NASDAQ ו-TASE :PTNR) מפעילת תקשורת מובילה בישראל, מודיעה, כי בהמשך להודעות החברה מיום 25 בנובמבר 2021 ומיום 16 בדצמבר 2021 ,וסעיף 3.3D בדוח השנתי של החברה לשנת 2021( F-20 ,)ביום 29 במרץ, 2022 התקבל אישור שר התקשורת (להלן: "האישור") להעברת שליטה ואמצעי השליטה בחברה ואישור שינוי בעלי המניות המייסדים או חליפיהם, אגב העסקה לרכישת 000,862,49 מניות החברה הנמצאות בבעלות חברת ס.ב. ישראל טלקום בע"מ, המהוות כ-%27 מההון המונפק והנפרע של החברה על ידי אמפיסה אחזקות שותפות מוגבלת (להלן: "העסקה").
על פי האישור, השותף הכללי באמפיסה אחזקות שותפות מוגבלת (להלן: "השותפות") הוא חברה ישראלית לספנות והספקה בע"מ אשר למיטב ידיעת החברה מוחזקת %50 בבעלות מר שלמה רודב ו-%50 בבעלות מר רוני גת ובני משפחתו, והשותפים המוגבלים הם ברובם גופים מוסדיים מקבוצות הפניקס, כלל ומנורה. האישור מאפשר למר אבי גבאי להצטרף בהמשך לשותפות כשותף מוגבל וכשותף כללי, במישרין או באמצעות חברה בשליטתו. בהמשך לאישור, נמסר לחברה כי השלמת העסקה צפויה להתקיים ביום 4 באפריל, 2022 ."



 
 
Bookmark and Share