Telecom News - "ברוך שפטרנו מעונשו של זה" - מהשר יועז הנדל, השר המיותר לתקשורת

"ברוך שפטרנו מעונשו של זה" - מהשר יועז הנדל, השר המיותר לתקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "ברוך שפטרנו מעונשו של זה" - מהשר יועז הנדל, השר המיותר לתקשורת
ממש בקרוב, יועז הנדל, השר המיותר התקשורת, שמהווה מטרד לשוק התקשורת, ייעלם מחיינו הציבוריים, אחרי שקפץ שוב למפלגה קיקיונית. כל אלה, שהשתיל בצמרת המשרד, ילכו גם הם הביתה, כשעננה של חשדות פליליים ומשמעתיים מרחפת מעל. למשרד התקשורת אין תקומה כמשרד ממשלתי: האפשרויות הן או חיסולו והפיכתו לאגף במשרד הכלכלה והתעשייה, או הפיכתו לגוף עצמאי מחוץ למערך משרדי הממשלה (בדומה לרגולטורים לתקשורת בעולם הנאור). סקירת 18 חטאים של צמרת המשרד בחודשים האחרונים, (שעוברת על החוק ונמנעת מלהגיב עליהם), מה שמוביל לריקון הצורך במשרד ההזוי הזה. 18 החטאים הם בתחומי הבדיחה של דור 5 בסלולר, ההתעלמות מהפרות חוק של סלקום, הכישלון ברפורמת הקומה הכשרה, רישיונות לתנועה האסלאמית, ניגודי עניינים של מנכ"לית משרד התקשורת, הנגישות לשירותי הדואר, התעלמות מהכאוס בשמות המתחם, הרס הטלוויזיה הקהילתית, שעות הפעלת מוקדי השירות, ועוד.
מאת: אבי וייס, 22.8.22, 07:00

שר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה יועז הנדלמשמאל), הצטיין בכמה דברים בו זמנית: אי הבנה פוליטית (ולכן הוא קופץ כל הזמן בין מפלגות), אפס דבקות באמת, גניבת קרדיט לרעיונות של אחרים שקדמו לו (למשל בתחום פריסת הסיבים), הריסת הצורך במשרד התקשורת (ע"י ביטול הצורך ברישיונות תקשורת), ומעשים על הגבול הפלילי ומעבר לכך, לכאורה, כמפורט, למשל, בכתבה: "חשיפה: הפקרות במימון חשמל מתקציב משרד התקשורת ע"י השר יועז הנדל".

בכתבה זו יש פירוט של הרבה מקרים דומים ואף חמורים יותר בהתנהלותו. ה"פטור מניגודי עניינים" שקיבל מעו"ד דינה זילבר (לשעבר המשנה ליועמ"ש), מגן עליו עד היום מפני כל חקירה (לפי העיקרון: "מה שלא ביבי לא חוקרים"). 

המנכ"לית המוצנחת של המשרד, לירן אבישר בן-חורין (הוצנחה ע"י הנדל בחוסר כישורים מתאימים, ביחד עם עוד כמה "משובטים" לצמרת המשרד), אינה טובה ממנו ואת מעשיה ומחדליה חשפנו שוב ושוב במאות כתבות. אחת הנוקבות והחמורות בהן פורסמה  תחת הכותרת: "חשיפת ההסכם הסודי בין מנכ"לית משרד התקשורת לצמרת העיתון גלובס". 

הצמרת הזו הרסה את שוק התקשורת, הרסה את יכולת השיקום של חברת הדואר, הרסה את יכולת השיקום של שוק הטלוויזיה, התרשל בקידום תשתיות סיבים, אך הדבר הכי חמור, שייזכר לדיראון עולם, הוא זריקת גמלאי המשרד ע"י צמרת המשרד לפח האשפה, תוך התעמרות בגמלאי המשרד ושדידת כספם. לא פחות מזה. 

מדובר בהתנהלות בלתי מתקבלת על הדעת ועבריינית, לכאורה, של צמרת משרד ממשלתי - דבר שלא היה מעולם בשירות הציבורי בשום מדינה בעולם. החשיפה הטרייה  בפרשה מזעזעת וחמורה ביותר זאת היא בכתבה: "כספי "עמותת גמלאי הדואר" הושקעו בבורסה במקום לשרת את הגמלאים!". בכתבה זו יש קישורים לעשרות (28 ליתר דיוק) חשיפות מזעזעות קודמות, שקשורות להתייחסות המופקרת והביזיונית של צמרת משרד התקשורת מול גמלאי המשרד, כאילו הם אויבים של צמרת המשרד ולא חלק בלתי נפרד מהמשרד, התפתחותו, עשייתו ומורשתו.

בתחילת אוגוסט 2021 פרסמתי את המאמר: "חשיפת 13 פרשיות שצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) מסתירה מהציבור". בתחילת אוקטובר 2021 פרסמתי את המאמר: "חשיפת עוד 5 פרשיות שצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) מסתירה מהציבור".

יודגש, שמאז, שום מסמך החלטה של הלירן אבישר בן-חוריןשר יועז הנדל (ולתקופות קצרות - השרים בני גנץ ואיתן גינזבורג) או המנכ"לית לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), שום מסמך, שהוסתר ונחשף בסדרת כתבות זו, לא הועלה לאתר משרד התקשורת. שום מסמך. הכל ממשיך להיות מוסתר היטב. די ברור למה.

אלו בפועל ראיות למעשים הפליליים, לכאורה, שהם עשו ועושים. צמרת המשרד המוצנחת, שכל מעשיה הם בהשראת "הקליקה", שפועלת באופן קבוע ומתמשך לטובת "הקליקה של קבוצת סלקוםובראש וראשונה צמרת המשרד דהיום פועלת במרץ בלתי נלאה, כדי למצוא הצדקה לקיומה של המפלגה הדמיונית של שר התקשורת - יועז הנדל, שפועל מחוץ לכל חוק ונורמה, בחסות "איתרוג"

מאז המאמרים הקודמים על חשיפת עשרות פרשיות קשות, פרסמתי במאמרים נפרדים - עוד עשרות פרשיות של כאוס רגולטורי, ספינים על הציבור, שקרים וטיוחים לרוב, כש-8 מאמרי החשיפה אולי המביכים ביותר, מבין עשרות מאמרי החשיפה, הם: ההסתרה, הספינים והטיוח, הם המדיניות הקבועה של צמרת משרד התקשורת תחת השר (יועז הנדל) והמנכ"לית דהיום, מהרגע שהם מונו לתפקידם, ועד רגע זה. לכן, כל המשק מצפה שהם פשוט ייעלמו מהשירות הציבורי, לאחר הבחירות הקרובות.ד"ר עופר רז דרור

הסמנכ"ל הבכיר לכלכלה, ד"ר עופר רז-דרור (בתמונה משמאל) הוא שותף מלא לכל התעלולים הללו, יחד עם עוד כמה פקידים בכירים במשרד ההזוי הזה, חלקם עדי תביעה ב"תיק 4000כאן."ביזיון של בכירים.

כל פעילותם זו הסתרה בלתי חוקית ונוגדת כל עיקרון של "שקיפות" בפעילות עובדי המדינה ומשרדי הממשלה.

מדובר (לכאורה, חזקת החפות חלה כל כולם), ב"הפרת אמונים" בדרגת חומרה יתרה, של צמרת המשרד הנוכחית. התנהלות מזעזעת ומטרידה ביותר כל שוחר חוק וצדק

כעת אציג חשיפה של עוד 18 פרשיות של הסתרת מסמכים והחלטות חשודות ביותר, מהחודשים החולפים, שנעשו ע"י צמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"לית).

לכל 18 הפרשיות
 לא קיבלתי תשובות/תגובות מאיש. 

קוראינו כבר יודעים שלא אקבל שום תשובה. די ברור למה (רוצים להסתיר את הכאוס והעבירות, לכאורה, מהציבור). לא רק שמתעלמים משאלותיי, כאילו הבעיה תיעלם אם לא משיבים לי (בניגוד לחוק), יחידת הדוברות של משרד התקשורת גם מקבלת תוספות שכר נאות - 20% תוספת שכר למשכורת החודשית, רק בגלל שלא עונים לי.

את העובדה המדהימה, הבלתי תיאמן והמזעזעת הזו, חשפתי בכתבה: "איך מקבלים תוספת שכר באי מענה לשאלות של אבי וייס? סודות מש' התקשורת".

כלומר, די ברור למה אני לא מקבל תשובות (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). לצפצף על עוד כמה חוקים הקשורים באי מענה לשאלותיי - זה כבר דבר פעוט ערך, מול הצטברות המעשים, שחלקם, לכאורה, טעון חקירה פלילית דחופה, מעשים המפורטים בעשרות כתבות החשיפה הקודמות, וב-18 הנושאים להלן:

1. התעלמות מוחלטת מחברה מפרת חוק סדרתית: קבוצת סלקום (ובתוכה גולן טלקום) תוך מתן גיבוי וחיפוי למעשיה:

מי שקרא את סדרת הכתבות המזעזעות שיש כאן למעלה קולט, שיש קבוצת תקשורת מועדפת על צמרת המשרד (קבוצת IBC\אנלימיטד\סלקום וכיום גם קבוצת הוט בתוך הקבוצה הזו), שזוכה לגיבוי וחיפוי מתמידים, לא משנה מי עומד בראש הקבוצה (ראה למשל פירוט כאן, ראשי הקבוצה של העבר). הפוך בדיוק מהנטען ב"תיק בזק" וב"תיק 4000", שקבוצת בזק היא הקבוצה המועדפת ע"י צמרת משרד התקשורת. 

א. לכן, ביום 22.10.21 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: סלקום (וגון טלקום) - ביצוע הנחיות המשרד בנוגע לחיבורים.
שלום רב,
1. מצ"ב החלטה (ולא בפעם הראשונה) של המשרד בנוגע לחיבורים (חיבורי גומלין) של קבוצת סלקום לחברת 015 – השקמה NGN.

2. מתברר, שלמרות כל ההחלטות של המשרד שיש במצ"ב, מאז קבלת האישור של המשרד בנושא זה מתאריך 2.2.2020 (זו ההחלטה הקודמת, שעסקה בגולן טלקום, כיום היא חלק מקבוצת סלקום) ועד לרגע זה ממש, קבוצת סלקום/גולן לא חיברה את חברת 015 לפעילות SMS.

זאת, בניגוד להחלטות כתובות וברורות של המשרד, כבר מלפני יותר משנה וחצי, בהחלטה, שתוקפה הורחב כעת לקבוצת סלקום כולה, לא רק לגולן טלקום.

3. הכיצד?

4. אודה להתייחסותכם הדחופה, לנוכח הצפצוף הארוך והמביש של קבוצת סלקום על החלטות משרד התקשורת."

ב. לאחר ההתעלמות ממתן מענה, שלחתי שוב ביום 14.12.21 את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: המשך התעמרות קבוצת סלקום בחברת הלו-015.
שלום רב,
1. בהמשך לחשיפות שלי בעבר, בעניין חסימת חברת הלו-015 ע"י קבוצת סלקום (הכוללת בתוכה את גולן טלקום, ממנה החלה החסימה הזו) (למשל: כאן, כאן וכאן), מתברר כעת, שסלקום ממשיכה לצפצף על כולם (כולל על צמרת משרד התקשורת, שנותנת כנראה גיבוי וחיפוי להפרות החוק הללו של קבוצת סלקום), וקבוצת סלקום ממשיכה לחסום את הלו-015.

מצ"ב ב-PDF כל התכתובת הנוגעת בנושא זה.

2. האם שר התקשורת סבור כי חברת הלו- 015 היא "שק חבטות" של חברת סלקום/גולן, חברה שמקבלת גיבוי וחיפוי במשך שנים רבות מצמרת משרד התקשורת?
הרי התלונה נדונה והוכרעה במשרד התקשורת כבר לפני כיותר משנה!!! אחרי משיכת זמן של שנתיים. 
הרי יצא מייל מסודר ממשרד התקשורת ביום 14.10.2021 המחייב את סלקום בחיבור השירות. היכן מומשו ההחלטות של משרד התקשורת עצמו?

3. למה צמרת משרד התקשורת פותחת אותה תלונה שוב ושוב, בנושא הזה שנמשך כבר שנים מיותרות?
הרי מדובר על נזק תדמיתי וכספי של מאות אלפי ש"ח, שנעשה לחברת הלו-015 - בגלל התנהלות בריונית מחוץ לכל חוק של קבוצת סלקום.
כנראה משרד התקשורת חזק על הקטנים!!!

4. האם שר התקשורת יועז הנדל מתכוון לפעול על פי הסמכויות המוקנות לו בחוק וברישיון של קבוצת סלקום ולשלול את הרישיון של קבוצת סלקום על התנהלותה המופקרת?

5. ממתין לתגובתכם."

ג. בעקבות ההתעלמות ביום 9.7.22 חזרתי שוב לעניין זה, שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: מה תגובתכם להתעלמות סלקום מהחלטות המשרד?
שלום רב
מה התייחסותכם למצ"ב, מחברת הלו-015?"

ד. אם לא די בכך, ביום 20.8.22 חזרתי שוב לעניין זה, שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: אי כפיית חיבורים של חברת התקשורת הלו-015 ע"י סלקום (גולן טלקום לשעבר).
שלום רב,
  1. כעולה מהמסמך המצ"ב, משרד התקשורת ממשיך ונותן גיבוי וחיפוי לעברייני תקשורת מובהקים: קבוצת סלקום (וגולן טלקום לשעבר, שהיא חלק בלתי נפרד מהקבוצה), למרות החלטות ברורות של בית המשפט, של מנכ"לית המשרד ושל "צוות יח"ד", שהוקם כדי לטפל ולקדם הנושא הזה במשרד, כשקבוצת סלקום מצפצפת פעם אחרי פעם ובלי למצמץ, על ההחלטות.
  2. הנושא הזה נשאל והוצג על ידי כמה פעמים בעבר ובכלל זה בכתבה מתחילת 2021 תחת הכותרת: "למה גולן טלקום ממשיכה לקבל "חסינות" מצמרת משרד התקשורת?".
  3. מדובר בסאגה רגולטורית חמורה ביותר, של התפרעות חברת תקשורת מפרת חוק, תקנות, רישיון והחלטות בית משפט והמשרד, סאגה בת כמעט 5 שנים של מחדלים נמשכים של המשרד באכיפת החוק וההחלטות על קבוצת סלקום.
  4. הכיצד?
  5. מי במשרד אחראי לכיסוי, לחיפוי ולגיבוי הבלתי חוקי הזה לקבוצת סלקום ומה מניעיו?
  6. ממתין להתייחסותכם." 
2. פטריק דרהי (הבעלים של הוט) תושב איזו מדינה הוא?
הנושא של הפיברוק של התושבות הישראלית של פטריק דרהי (שהוא בפועל תושב שווייץ וגם בעל אזרחות מכמה מדינות ובראשן צרפת), מככב באתר פעמים רבות. למשל כאן

לאחר סדרת תלונות ודיונים, שלחתי ביום 1.11.21 את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: פטריק דרהי.
שלום רב,
1. באופן מפתיע, זמן קצר אחרי שהתלוננתי אצל מבקר המדינה (מצ"ב פנייתי בעניין הישראליות של פטריק דרהי ואי מתן מענה לשאלותיי), עלה באתר משרד התקשורת (כאן) מסמך החלטה (כאן) אודות דיון, שנערך במועצת הכבלים והלוויין ב-21.1.21.

2. מצ"ב צילום מסך של הפער של מעל ל-10 חודשים בין מועד הדיון למועד פרסום הדיון. למה הפרוטוקול הזה הוחבא 10 חודשים מהציבור?

3. בתוך המסמך של הדיון (כאן) ישנה פסקה (שצילומה מצ"ב), שיש בה פטנט, שלפיו תושב שווייץ הופך לתושב ישראל (אולי בגלל שהוא אוהב את ישראל... או אולי בגלל שהוא לובש בגדים מישראל). הכיצד?

4. הפטנט הזה הוכן גם ע"י היועץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין. אולם, אני לא מוצא את חוות הדעת הזו. היכן היא? למה מסתירים אותה?

5. אודה לתגובתכם לאור המסתורין (בלשון המעטה), שיש במהלך הזה של מועצת הכבלים והלוויין."

יצוין, שנעשתה פנייה דרך "חוק חופש המידע" לקבלת החומר\המסמכים ממועצת הכבלים והלוויין (כאן), אבל המשרד החליט לצפצף על החוק ולא לענות.

ביום 21.8.22 הוגשה תלונה ליחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, עקב אי מתן המענה לפניית אבי וייס. התלונה במלואה כאן.
אישור קבלת התלונה ותחילת הטיפול בה במשרד המשפטים - כאן

עדכון 31.3.23: אחרי כמעט שנתיים, התקבלה תשובת יחידת חופש המידע במשרד התקשורת בעניין בקשתי לקבל מסמכים הנוגעים למעמדו של פטריק דרהי. ההחלטה היא כן להעביר לי את המסמכים, בהשמטות של נתונים פרטיים. אולם, המסמכים טרם הועברו אלי, כי ניתנה להוט הזדמנות לערער על ההחלטה. ההחלטה - כאן

עדכון 28.9.23: לאחר מאבק שנמשך שנים (מצ"ב כאן חלק מהתכתובות), התקבלו שלושת המסמכים שעל פיהם מועצת הכבלים והלוויין הפכה את פטריק דרהי ל"ישראלי" בחסות תצהיר מפוברק מהוט והחלטה פרשנית תמוהה מהמשנה ליועמ"ש.
שלושת המסמכים שהתקבלו מחופש המידע ממשרד התקשורת - כאן
בעקבות זאת הוגשה תלונה גם למשרד התקשורת וגם למועצת הכבלים והלווין בזו הלשון: "פטריק דרהי הוא הבעלים של חברות תקשורת ישראליות (קבוצת הוט, הוט-מובייל, הוט-נט ו-i24News). אחרי מאבק של שנים (שהחל במרץ 2019) סוף סוף קיבלתי כעת את כל המסמכים של המרמה הרגולטורית שהפכה אותו ל"ישראלי", על בסיס תצהיר כוזב מהוט ופלפולציה משפטית מופרכת מהמשנה ליועמ"ש, הנשענת גם על הנתונים הכוזבים שהתקבלו מהוט. פטריק דרהי, אשתו הנוצריה וילדיו גרים מזה שנים בשוויץ, הוא גם מכר את הדירה שכביכול גר בה בישראל ושימשה כיסוי לתרמית הזו. בשנים האחרונות היה ימים ספורים בישראל, והיו שנים שכלל לא הגיע לישראל. שום "ישראלי" אי אפשר לייצר מזה. אבקש לפעול בדחיפות בהתאם לחוק ובהתאם לפניותיי המרובות והמגובות במסמכים מזה שנים, או שמר דרהי ימצא לו שותף ישראלי (כמו שנעשה בבזק). מצ"ב המסמכים. חג שמח."מכירת הבית של דרהי
המסמכים הנלווים לתלונה - כאן

צילום מ"גלובס" המדווח על מכירת ביתו של פטריק דרהי בת"א - משמאל (לחיצה על התצלום מגדילה אותו). 

אישור קבלה של משרד התקשורת - כאן. אישור קבלה של מועצת הכבלים והלוויין - כאן

כתבות קודמות בנושא זה (כולל חשיפה מי התחיל בתהליך של הפיכת פטריק דרהי ל"ישראלי"), למתעניינים בשערורייה המדהימה הזו: 
שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים!​​
מה הקשר בין נתניהו, פטריק דרהי ואישור שניתן ב-18.11.20 להוט?
"הקליקה" ממשיכה לקדם את "יקיריה" ואישרה עוד הקלות לקבוצת הוט.

עדכון 1.11.23משרד התקשורת \ מועצת הכבלים והלוויין ממשיכים לשקר בלי למצמץ בעניין "הישראליות" המזויפת של פטריק דרהי כבעלים של קבוצת הוט ודחו את הערר של אבי וייס בנושא זה - כאן

3. הבדיחה של דור 5 בסלולר.
א. ביום 30.7.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: 
למה עדיין אין דור 5 בישראל?
שלום רב,
  1. פורסם כאן ב- IsraelDefence ע"י עמי רוחקס דומבה (כותרת בלבד): "בישראל אין דור-5. האם מכרז התדרים הבא יחייב את הספקיות להשקיע בליבה?
    למרות שלל הפרסומים בשנים האחרונות סביב מהפכת דור-5 בסלולר, אין בישראל ספק סלולר אחד עם ליבת דור-5. במשרד התקשורת מסרבים לומר האם מכרז התדרים העתידי צפוי לכלול התניה להשקעה בליבת דור-5."
  2. על היעדר דור 5 בישראל (מה שיש בישראל, זה דבר שלא קיים בשום מקום בעולם, זה "ישראבלוף" תוצרת משרד התקשורת בשת"פ ספקי הסלולר, הונאה ענקית ומחרידה של הציבור), כתבתי על הונאה זו עשרות פעמים, למשל: כאן, כאן וכאן.
  3. על פי דו"ח חברת המחקר הבינלאומית Ookla - Speedtest Global Index - כאן, ישראל הידרדרה למקום 68 בדירוג העולמי, נכון למאי 2022, למרות שאנו כבר כשנתיים אחרי סיום מכרז 5G, שהסתיים באוגוסט 2020.
  4. זאת, לעומת שיפור מסוים במיקום ישראל בתחום הפס הרחב הקווי, עקב עליית היקף חיבורי סיבים לבתים בישראל, ובתחום הקווי אנו במקום 31 בטבלה העולמית, מצב לא מזהיר במיוחד (אחרי שלפני 2 עשורים היינו בראש הטבלה העולמית - גם בנייד וגם בנייח), אבל זו לא חרפה בינלאומית מדהימה, מה שמתרחש במצבנו בתחום הסלולר בהשוואה עולמית.
  5. ממתין להתייחסותכם."
ב. אם לא די בכך, ביום 20.8.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: בדיחת דור 5 של משרד התקשורת הישראלי.
שלום רב,
  1. משרד התקשורת (המסמך בחתימת המנכ"לית) החליט להקצות תדרי דור 5 לחברות שאינן חברות סלולר.
  2. המציאות היא, שאין באמת בישראל דור 5 והמשרד נותן את ידו לשדידת כספי הציבור ע"י חברות הסלולר, שגובות מהציבור תעריפים גבוהים יותר על דור 5, שלא קיים במציאות ברשתות שלהן.
  3. בישראל למעשה אין עד היום 5G אלא "ישראבלוף" טיפוסי - המתאים למשרד התקשורת המתחמן הישראלי. זאת, מפורט בכתבה: "ישראל במקום אחרון בתחום ה-5G במחקר עולמי טרי! ".
  4. אם לא די בכך, המשרד גילה לאחרונה, מה שידוע ברבים מזה שנים, למעשה, מאז שגולן טלקום פרקה את הרשת שלה מתחת לאף של צמרת המשרד, אבל עד לאחרונה צמרת המשרד הייתה אדישה לחלוטין להפקרות החוקית הזו, שחברות הסלולר לא ביצעו פריסה של דור 4 כנדרש בחוק וברישיונן. זה נחשף לפתע ע"י המשרד ב-26.7.22 כאן, בביקורת מדגמית רק ב-2 כבישים בישראל. יודגש, שההפקרות הזו קיימת בכל הארץ, ולא רק ב-2 הכבישים, שנבדקו לאחרונה ע"י המשרד, שלפתע מגלה, שהציבור לא מקבל מה שמגיע לו - בדין.
  5. כלומר: הציבור משלם על אי שירות סלולרי נאות ברחבי מדינת ישראל, גם בדור 4 וגם בדור 5 שלא קיים בפועל.
  6. הכיצד?
  7. ממתין להתייחסותכם." 
4. הכשלון המחפיר של צמרת משרד התקשורת בתחום רפורמת "הקומה הכשרה".
ביום 15.8.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: מי נושא באחריות לכישלון של משרד התקשורת בתחום "רפורמת הקומה הכשרה" ("מהפכה בשוק הסלולר הכשר: שר התקשורת יועז הנדל הכריע: שוק הטלפונים הכשרים נפתח לתחרות; תתאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים")??
שלום רב,
  1. החלטת משרד התקשורת ברשות השר יועז הנדל (כאן) בנושא "מהפכה בשוק הסלולר הכשר: שר התקשורת יועז הנדל הכריע: שוק הטלפונים הכשרים נפתח לתחרות; תתאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים", החלטה זו נזרקה בינתיים, על פי החלטת הבג"ץ המצ"ב, לפח האשפה.
  2. פשוט ביזיון רגולטורי ממדרגה ראשונה, שנדמה לי, ככל שזכרוני פועל, זה ביזיון, שמעולם לא היה בתולדות החלטות הרגולטוריות של צמרת משרד התקשורת.
  3. הכיצד?
  4. מי נושא באחריות בצמרת משרד התקשורת לכישלון המהדהד הזה (שהזהרתי מפניו בעשרות כתבות, בשנים האחרונות, אודות הטיפול הכושל, המזגזג והמחפיר של צמרת משרד התקשורת, בתחום "הקומה הכשרה")?
  5. ממתין להתייחסותכם."
5. יועז הנדל תומך בתנועה האסלאמית (לא פלא, אלה החברים שלו בקואליציה, שעתידה לעבור מן העולם, בקרוב, כך רבים מקווים).
ביום 30.7.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: למה משרד התקשורת אישר 3 רישיונות תקשורת לתנועה האסלאמית.
שלום רב,
  1. פורסםכאן  שהתנועה האסלאמית הצליחה לקבל 3 רישיונות תקשורת ממשרד התקשורת.
  2. המדובר ב"אלין קום" (2 רישיונות), "ספייד קום" ו-"א.ג'. קום".
  3. הכיצד?
  4. ממתין להתייחסותכם."
6. שערוריית ניגודי העניינים של מנכ"לית משרד התקשורת (בעניין בעלה).
נושא ניגודי העניינים של מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין בהקשר של מגוון העיסוקים של בעלה, מלווים אותה כל השנים בהן היא מנכ"לית המשרד.

חלק מהשערוריות לא הצלחנו לברר עד תום, למשל, בנושא בו המשרד של בעלה (משרד יחסי ציבור בן חורין אלכסנדרוביץ') ייצג או מייצג את סמסונג - סאני תקשורת, שהיא בעלת רישיונות ממשרד התקשורת ומושפעת מרגולציית משרד התקשורת. ראה גם הרחבה בנושא זה - בסעיף 12 בהמשך הכתבה.

אולם, נושא אחד חמור נשאר תלוי באוויר. הייצוג של העותרים נגד "הקומה הכשרה" בעליון. 

לכן, ביום 2.6.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לשר התקשורת ולנש"מ (נציבות שירות המדינה) בזו הלשון:
"הנדון: שערוריית מנכ"לית משרד התקשורת ובעלה.
שלום רב,
1. מה תגובת שר התקשורת ונציבות שירות המדינה לשערורייה המחרידה, שנחשפה כאן:
https://www.kore.co.il/viewArticle/106063

2. ממתין להתייחסותך." 

7. מה קרה לוועדה לעניין "פריסה אוניברסלית" (פריסה ארצית של חברות התקשורת הגדולות)?
על נושא הוועדה לענייני "פריסה אוניברסלית" אפשר לכתוב אנציקלופדיה מלאה, שבה יפורטו כל תעלולי ותחמוני צמרת משרד התקשורת בנושא (חלק מזה מופיע גם בתוך האישומים ב"תיק 4000").

לכן, ביום 26.5.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: ועדה מייעצת לעניין פריסה אוניברסלית - מתה?
שלום רב,
1. מאז שעודכן הרכב הוועדה המייעצת ב-2020 [ועדה מייעצת בהתאם לתקנה 2 לתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (ועדה מייעצת), התשע"א - 2011 – עדכון: https://www.gov.il/he/Departments/policies/20102020]
לא פורסם שום דיווח, שהיא אי פעם התכנסה.

2. יש איזו סיבה מיוחדת מדוע הוועדה הזו לא כונסה מאז שמונתה בהרכב מעודכן ב-2020?

3. או שזה סתם עוד פרט אחד מסדרת הרשלנויות והכאוס בהתנהלות צמרת משרד התקשורת?

4. ממתין להתייחסותך.

בפועל, שר התקשורת והמנכ"לית שלו הרגו בהתנהלותם ומחדליהם את סעיפי החוק של "פריסה אוניברסלית". כך הסעיף הצרכני החשוב ביותר הזה בחוק התקשורת, הפך בתקופת השר יועז הנדל - לאות מתה. 


8. רשלנות בשליחת דואר יוצא ממשרד התקשורת.
לפעמים קשה להאמין כמה המשרד הזה פועל ברשלנות ובכאוס, עד שנתקלים בתופעה שיש כאן

לכן, ביום 18.4.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: מה זה?
שלחתם מייל בתפוצה עצומה (מאות מכותבים) עם כל המיילים של כל מי שפועל בתחום התקשורת בישראל ולכל מי שיש להם כנראה קשר לשוק התקשורת, הכל גלוי
ברשימה יש כמה עיתונאים, כנראה אלה, שכותב המייל מדליף להם קבוע....
למשל כלכליסט...
אני כמובן לא ברשימה.
למה יחידת תכנון והנדסת ספקטרום שולחת מייל חיצוני עם כל המכותבים גלויים?"

9. התעלמות מהכאוס בתחום "שמות מתחם" (דומיינים).
נושא "שמות מתחם" מככב באתר טלקום ניוז בעשרות רבות של כתבות. דוגמה אחת מני רבות - כאן

לכן, ביום 13.4.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: הסדרת שמות המתחם בישראל - בקשה להחלטה בעניין האינטרס הציבורי ושמירה על קיום החוק. 
שלום רב,
מה עמדת שר התקשורת בהתייחס לפנייה שיש כאן? (מפורט גם: כאן, כאן וכאן)?"

10. התעמרות בתושבי המדינה שאין להם גישה לאפליקציה ומתקשים לתפעל סמארטפון (בהזמנת תור לסניף הדואר הקרוב למגוריהם).
ביום 12.4.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: נגישות לשירותי דואר ישראל.
שלום רב וחג שמח,
1. האם שר התקשורת מסכים לקביעתו של אורן לביאן (כאן), שחברת הדואר יכולה לחייב את אזרחי המדינה להזמין תור רק באמצעות האפליקציה (או בהזמנה באתר או במוקד תורים)?

2. מדוע פקיד במשרד התקשורת, שאמור לייצג את הציבור, במיוחד את הציבור המוחלש, מונע מציבור זה, שמונה כמה מיליונים, לקבל שירותי דואר (כגון משלוח דואר רשום או קבלתו, קניית בולים, קניית מעטפות, שליחת דואר רגיל או כל שירות דואר אחר) - במובחן משרותי בנק הדואר (ששם ניתן לדרוש זימון תור… - לשיטת בנק ישראל, בעיקר בגלל הקורונה), ללא תאום תור מראש?
 
למה משרד התקשורת נותן יד לעוול הצרכני הזה?

3. להתייחסותך אודה."

11. הרס הבסיס לטלוויזיה הקהילתית בישראל.
ביום 18.4.22 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: הרס מכוון של הטלוויזיה הקהילתית בפריפריה - ע"י צמרת משרד התקשורת: https://www.gov.il/he/departments/news/30112021
שלום רב,
1. בהמשך לנושא וללינק בנושא, קיבלתי את הפנייה הבאה (אחת מכמה פניות, האחרות ביקשו להישאר ללא שם ולכן לא מובאות כאן):
***********************************************************************************************************************
שמי ד״ר שולה לוין ואני במערכת של קבוצת ״אמצע הדרך חדרה״ של הטלוויזיה הקהילתית.
שלום אבי. קודם כל ברכות לך על פעילויותיך המבורכות והחיוניות בכל הנוגע לתקשורת ולתשתיותיה והקשר המשפטי שלה גם.
שנית, יש לי בקשה לא קטנה. האם תוכל לבדוק במשרד התקשורת, איך קרה הדבר הבא:
יועז הנדל, שר תקשורת, סגר את התקציבים לטלוויזיה הקהילתית, פרויקט בן 30 שנה של גמלאים הלומדים ליצור סרטים קצרים וכתבות מקומיות, לערוץ 98 בהוט וביס.
כ- 150 קבוצות מכל הארץ, מכל שכבות החברה, נותרו ללא תמיכה, והפעילות שלהן יורדת לטמיון!
ראה הסבר במאמר:
https://spirala.sapir.ac.il/30750
תודה!"
************************************************************************************
2. ממתין לתגובתכם."

12. פגישות חשודות תמוהות ביותר, הטעונות חקירה פלילית, של מנכ"לית משרד התקשורת והשר.
בהמשך ובמקביל לסעיף 6 לעיל (ניגודי העניינים של מנכ"לית משרד התקשורת מול עיסוקי בעלה בשוק התקשורת), התברר שהעניין הזה הרבה יותר רחב והרבה יותר חמור ועמוק. ממש חמור.

לכן, ביום 14.12.21 נשלחה פנייה ישירות ליועץ המשפטי לממשלה דאז, עם העתקים לצמרת משרד המשפטים וצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: הצורך בחקירה של השר והמנכ"לית של משרד התקשורת בנושאים הקשורים לתחומי הסלולר.
שלום רב,
1. מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, על פי היומן שלה נכון לרבעון ראשון 2021, נפגשה פעמיים רק ברבעון זה, עם המיזם, שנולד בחטא ובחסות צמרת משרד התקשורת (כנחשף בסדרה שהסתיימה כאן, מפורט בפניות הבאות ליועמ"ש: סימוכין 78221 מ-18.2.21, סימוכין 78170 מ-16.2.21 סימוכין 76473 מ-3.12.20 ועוד. סה"כ 6 פניות ליועמ"ש), כדי ליצור מונופול של אנטנות סלולר בישראל ולקצץ דרסטית בהיקף האנטנות הסלולריות שיש בישראל כדלהלן:
א. 25.2.21 פגישה עם אורי יוגב "אלומה".
ב. 16.2.21 פגישה עם "עוגנים בירוק".
 
2. במענה לשאלה של סיני ליבל בעניין זה, התקבלה תשובה בזו הלשון: "לא נמצא כל מידע כתוב הרלוונטי לכל סעיפי פנייתך". מצ"ב (כאן נמצא כל החומר והמסמכים).

כלומר: הכל היה בע"פ, ללא כל תיעוד משום צד וללא כל תיאום מסודר משום צד לפגישות הללו (הכל לכאורה).
 
3. התשובה הזו שקריתלכאורה, ברמה גבוהה, משום שלפגישה הזו קדמה גם פגישה של אותם נציגים של אותה קבוצה, עם שמילה מימון ולפגישה זו נעשו הכנות, כמו לקראת כל פגישה עם בכירים במשרד התקשורת והוכנה גם מצגת, שהתקבלה במשרד התקשורת, כאמור במסמך המצ"ב, מסמך, שהתקבל ממשרד התקשורת.
 
4. זה בלתי אפשרי שעם המנכ"לית דווקא נערכו 2 הפגישות עם הבכירים הללו - ללא כל תיאומים, ללא כל רישומים וללא המצגות הללו, שהוצגו לשמילה מימון - המשנה למנכ"לית, עוד קודם לפגישות עם המנכ"לית.
 
5. בנוסף, המנכ"לית הסתירה ב"הסדר ניגוד העניינים" שלה (כאן), את העובדה, שבעלה מטפל בחברת "סאני תקשורת" כבר מ-2020, כעולה מהמסמכים המצ"ב, והמנכ"לית לא נמנעה מלטפל בנושאים המשליכים, ,בין היתר, על חברת סאני תקשורת, כמובילת שוק בעולם הסלולר בישראל.
 
יודגש, שבמענה לשאלה של סיני ליבל בעניין זה, התקבלה תשובה שקרית, לכאורה, בזו הלשון: "לא נמצא מידע רלוונטי". מצ"ב.
 
6. לאור כל זאת, אבקש מהיועמ"ש להורות על פתיחה בחקירה דחופה כנגד המנכ"לית והשר יועז הנדל המגבה אותה, בפעולות הבלתי חוקיות, לכאורה, הללו.
 
7. אודה לטיפולך הדחוף."

13. הפיכת נושא שעות המענה במוקדי השירות הטלפונים לבדיחה וכאוס רגולטורי בלתי חוקי.
הנושא של שעות ההפעלה וימי הפעלה במוקדי השירות של חברות התקשורת, "מככב" באתר טלקום ניוז בעשרות כתבות. דוגמה אחת כאן

ביום 14.12.21 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: שאלות בעניין דבריה של מנכ"לית משרד התקשורת בנושא שעות הפעלה של מוקדי השירות.
שלום רב,
1. כמה שבדקתי את כל המסמכים שיש באתר משרד התקשורת (כולל כאן וכאן, לרבות שאר המסמכים שיש כאן וכאן ובמקומות נוספים באתר המשרד), בניגוד לתשובה, שקיבל סיני ליבל כמופיע בתצלומים כאן למטה, ובהמשך לשפע המסמכים המצ"ב כאן, המדברים בעד עצמם, לא מצאתי שום בסיס או אסמכתה אפילו לא עקיפה, שתומכת בדבריה של המנכ"לית, לירן אבישר בן חורין.

לא קיים דבר כזה (כנטען על ידה) בשום מסמך של המשרד, לרבות לא במסמך הנטען של סמנכ"ל לכלכלה (שבכלל כלל ניתוח נתונים ישנים בחו"ל, שאינם רלוונטיים למדינת ישראל, כי לגבי מדינת ישראל היו בידי המשרד ממצאים של מחקרים ישראליים, כולל מחקר שהמשרד עצמו הזמין ופרסם וקנסות שהמשרד בעצמו הטיל, בעקבות בדיקות שהמשרד עצמו ביצע, בנוסף לסקר).
מסמך 1
 
מסמך 2
 
4. אבקש לקבל את הבסיס הכתוב לדבריה של המנכ"לית בדיונים הפנימיים כולל בדיון אצל השר, שכן, בהיעדר בסיס ברור וחד-ערכי שכזה, עולה, שהיא שיקרה במצח נחושה, גם לשר התקשורת יועז הנדל והטעתה אותו חמורות, כדי להוביל את השר לאשר ולשנות את שעות הפעילות של מוקדי השירות, לפי דרישת כמה חברות סלולר ובראשן קבוצת סלקום, שכנראה קרובות לליבה, מה שדורש חקירה.
 
5. ממתין לתגובתכם."

14. ערוץ 14 (מקודם ערוץ 20) והתקלות בשידורי "עידן +".
א. ביום 12.12.21 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) וצמרת הרשות השנייה בזו הלשון:
"הנדון: אי שידור ערוץ 14 (20 לשעבר) בממירים הוותיקים של "עידן +".
שלום רב,
1. על פי תלונות רבות שקיבלתי, של המחזיקים בממירים הוותיקים של "עידן +", הם לא יכולים לקלוט את שידורי ערוץ 14 (ערוץ 20 לשעבר), בממירים הללו.
יש קשיי שקליטה (בלי אנטנה) גם בממירים החדשים.

2. הסיפור הזה מתואר בהרחבה באתר "עידן פלוס" כאן.

3. זה גם פורסם בהרחבה באתר ICE כאן.

4. מדובר בסכסוך כספי על הגב של הציבור.

5. הייתכן? מתי פרשה זו תטופל במלואה ע"י השר ותסתיים מבלי לפגוע בכל ציבור המשתמשים?

6. ממתין לתגובתכם."

ב. לאור אי המענה, ביום 13.12.21 שלחתי שוב את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) וצמרת הרשות השנייה בזו הלשון:
"הנדון: אי שידור ערוץ 14 (20 לשעבר) בממירים הוותיקים של "עידן +".
שלום רב,
1. פורסם כאן ב-ICE כך (כותרת בלבד): "הנדל נגד הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין: דרישה לשקיפות.
שר התקשורת שלח מכתבים לשני הגופים בטענה: "אני מוצא לנכון לבקש כי מועצת הרשות תפעל בשקיפות רבה ככל האפשר ובכלל כך; פרסום אודות הנושאים שעתידים לעלות על סדר יומה של המועצה לקראת ישיבותיה וכן פרוטוקולי הדיונים", האם הדרישה תיושם?."

2. מה תגובת המועצה והרשות, למכתב החצוף, היהיר והמנותק מכל מציאות זה, בחתימת השר?

3. מתי שר התקשורת יועז הנדל יפעיל את עקרונות השקיפות על עצמו ועל משרד התקשורת, שהוא ממונה עליו מיניסטריאלית?

4. מתי שר התקשורת ד"ר יועז הנדל יואיל בטובו לענות לי - נניח לפחות על פנייה אחת מתוך 10, אולי אפילו אסתפק בתשובה אחת מתוך 100 פניות, פניות שאני שואל את השר (כנדרש ממנו להשיב, על פי חוקי מדינת ישראל, התקשי"ר והנחיית היועמ"ש)?

5. ממתין לתגובתכם."

15. הכאוס בטיפול בדמי הקישוריות הקווי והסלולרי.
ביום 10.11.21 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: שאלות בעניין דמי הקישוריות בטלפון הקווי ובטלפון הנייד.
שלום רב,
1. מצ"ב כאן עתירה, שהוגשה כנגד מנכ"לית משרד התקשורת, שר התקשורת ומשרד התקשורת, בגין השימוע המנותח על ידי בהרחבה תחת הכותרת: "תכנית יועז הנדל לייקור תעריפי טלפוניה קווית וסלולרית שלא סיפרו לכם עליה".

2. מה תגובת שר התקשורת (תגובה ראשונית, כי ברור שתגובה מפורטת תוגש באמצעות הפרקליטות לבית משפט גבוה לצדק)?

3. האם לוח הזמנים של השימוע שוב יידחה, עקב העתירה?

4. מדוע לא הוכן ע"י מומחי המשרד, מסמך ניתוח RIA - להצעת שינוי הרגולציה שיש בשימוע, בתחום דמי הקישוריות בטלפון הקווי ובטלפון הנייד?

5. ממתין לתגובתכם."

16. התעלמות משרד התקשורת מאי פריסת הוט במגזר הערבי.
בהמשך לסעיף 7 לעיל (היעלמות "הוועדה לפריסה אוניברסלית", במשרד התקשורת) מתברר, שמשרד התקשורת החליט לתת חסינות מלאה להוט על כך, שלא פרסה במגזר הערבי בניגוד לחוק ולרישיונה. די ברור למה. הוט היא חלק מ"הקליקה". 

ביום 9.11.21 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: שאלה בעניין עמדת משרד התקשורת בתביעה ייצוגית כנגד חברת הוט, בעניין אי קיום החובה לפריסה אוניברסלית של רשת הוט ואפליית המגזר הערבי ע"י הוט.
שלום רב,
1. בהמשך למצ"ב, האם עמדת היועמ"ש, שהוגשה לבית המשפט, היא גם עמדת משרד התקשורת?

2. מדוע משרד התקשורת החליט (כאמור בסעיף 14 במסמך המצ"ב), לא להצטרף כצד להליך זה בבית המשפט המחוזי מרכז?

3. ממתין לעמדת המשרד בנדון." 

17. חוסר שקיפות בתחום התדרים וההצפנות ברשתות התקשורת.
כל תחום התדרים (ספקטרום) הוא כאוס אחד ענק במשרד התקשורת, אפס שקיפות, עם אפס אכיפה ואפס פיקוח.
זאת, למרות שהוקצו תקנים וניתנו בחקיקה למשרד התקשורת כלי פיקוח ואכיפה בתחום הזה. 

ביום 4.11.21 שלחתי את השאלה הנוקבת הבאה לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) בזו הלשון:
"הנדון: שאלה: האם ואיך יש אישור למדא להשתמש בהצפנה ברשת הקשר שלה?
שלום רב
בהמשך לכתוב כאן למטה, האם מד"א קיבלה אישור שימוש בהצפנה במערכות התקשורת שלה?"

18. המשך תשלום לא חוקי של קנסות בעולם שירותי הטלוויזיה.
את נושא התשלום הלא חוקי של קנסות בעולם שירותי הטלוויזיה המפוקח ע"י מועצת הכבלים והלוויין חשפתי כמה פעמים, לדוגמה כאן
מועצת הכבלים והלוויין לא יכולה להטיל קנסות (עיצומים כספיים) למי שאין לו רישיון, ולכן הומצא פטנט, שמטילים קנסות על ערוצים (שאין להם רישיון כי לא צריך) דרך הטלת הקנס על הוט ו\או YES, אבל מי שמשלם את הקנס זה הערוץ (למשל ערוצי הספורט, שמככבים בהפרות של החוק, התקנות והנהלים של מועצת הכבלים והלוויין), במקום החברות הוט ו\או YES, בניגוד לחוק.

ביום 1.11.21 שלחתי את השאלות הנוקבות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית) ולצמרת מועצת הכבלים והלוויין בזו הלשון:
"הנדון: מי משלם את הקנסות, שהטיל ניר שווקי על הוט ו-YES?
שלום רב,
1. באתר משרד התקשורת (כאן, [בהתייחס לערוץ ספורט 5]) פורסמה הודעה על קנס שהוטל ע"י יו"ר המועצה, ניר שויקי, על הטלת קנס על הוט וגם YES.

2. מי ישלם את הקנס הזה?

3. שכן, יש נטייה למועצת הכבלים והלוויין לעבור על החוק ולאפשר, שערוץ הספורט ישלם את הקנס, במקום הוט ו-YES.
זה מפורט אצלי באתר למשל בכתבה: "חשיפת התעלול הבלתי חוקי של הטלת הקנסות על ערוצי הספורט".
וגם בכתבה: "חשיפה: הטלת קנס בלתי חוקי בנושא שידורי הספורט ע"י מי שלא אושר לתפקיד".
יש בכתבה זו ניתוח של טענת המועצה, שזה מותר בחוק (חוק, שהמועצה המציאה בהבל פה).

4. אודה לתגובתכם לאור המסתורין (בלשון המעטה) שיש במהלך הזה של הטלת קנס ע"י יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, לגבי הנקודה הכי חשובה כאן: מי ישלם את הקנס של הוט ו-YES, האם החברות או ערוץ הספורט, בניגוד לחוק."

כאמור לעיל, תגובות על 18 הנושאים הללו לא קיבלתי מאיש.

ככל שאקבל תגובות, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים שלא אקבל שום תשובה. די ברור למה (רוצים להסתיר את הכאוס והעבירות, לכאורה, מהציבור).

לא רק שמתעלמים משאלותיי, כאילו הבעיה תיעלם אם לא משיבים לי (בניגוד לחוק), יחידת הדוברות של משרד התקשורת גם מקבלת תוספות שכר נאות - 20% תוספת שכר למשכורת החודשית, רק בגלל שלא עונים לי.

את העובדה המדהימה, הבלתי תיאמן והמזעזעת הזו, חשפתי בכתבה: "איך מקבלים תוספת שכר באי מענה לשאלות של אבי וייס? סודות מש' התקשורת".


לסיכום:
יועז הנדל
, שמדבר בכל הזדמנות ובכל אירוע על "שקיפות", "ציונות", "קו המחרשה" ושאר סיסמאות נבובות וספינים תלושים מכל מציאות, נהג במציאות בחוסר שקיפות קיצוני בכל התנהלותו והטעה באופן קבוע את הציבור בכל תחום. 

הוא סיפק גיבוי וחיפוי למעשים פליליים, לכאורה, בקנה מידה מחריד בכל תחומי האחריות של המשרד (וגם מחוצה להם, דוגמת הטיפול במועצת הרשות השנייה), החלטות וספינים, שהוא המציא מדמיונו ומדמיון המנכ"לית "המוצנחת" שלו, כדי לנסות להלבין עבירות, לכאורה (של עצמו ושל אחרים), בתחומים רבים בעולם רגולציית התקשורת בישראל. מביש ברמות-על, שזה היה שר התקשורת במדינת ישראל. 

דרושה ועדת חקירה (פרלמנטרית, או ממלכתית) לבדיקת שוק התקשורת בישראל, כי הנזקים, ששר התקשורת יועז הנדל יצר בשוק הזה, עברו כל גבול וכל נורמה חוקית וציבורית. 

אם משרד התקשורת יישאר על כנו, רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

לחילופין, ראוי לפרק את המשרד ולהפוך אותו לאגף במשרד הכלכלה. או להקים "רשות לאומית לתקשורת", כמו שיש בכל מדינה מתוקנת, אבל זה קרוב לוודאי לא יקרה בקרוב (או בכלל).

FAILURE FREE
עדכון 13.9.22: פורסם כאן (כותרת בלבד): "השר יועז הנדל לא יתמודד בבחירות הקרובות: "לא אשקר, כואב לי"
שר התקשורת יועז הנדל החליט שלא לרוץ לכנסת אחרי פירוק השותפות עם שקד: "משלם מחיר פוליטי כבד על האמונות שלי".
זה סופו (העצוב אבל ברור) של כל נוכל ונוכלת. 

עדכון 27.1.23: כמה שלא ניסינו, לא הצלחנו לקבל תשובה ממשרד התקשורת לגבי הסתרת עיצומים (קנסות) משנת 2021 (!). הפנייה שלנו כאן. משרד ממשלתי דפוק עם שר עוד יותר דפוק והזוי, שחושב שחוקי מדינת ישראל הם לא עבורו. 

עדכון 28.1.23: כמה שלא ניסינו, לא הצלחנו לקבל תשובה ממשרד התקשורת לגבי הסתרת עיצום (קנס) משנת 2022 (!) על הוט והיכן פרוטוקול הדיון בוועדה המייעצת, כנדרש בחוק לפרסם. הפנייה שלנו כאן. ברור שיש לנו כאן משרד ממשלתי דפוק עם שר עוד יותר דפוק, מסוכן, שחצן והזוי, שהפך למגיש ופרשן בערוץ אלג'זירה 13 (כאן), אדם יהיר שחושב שחוקי מדינת ישראל הם לא עבורו. 
 
עדכון 27.2.23: על פי דיווח של רפי הוידה, מצ''ב כאן הצעת החוק מרשם שמות מתחם בישראל, התשפ''ג - 2023. ההצעה הונחה היום על שולחן הכנסת.
היוזמים: חברי הכנסת: שרון ניר, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, יוליה מלינובסקי, חמד עמאר.
רפי הוידה: "לפי הכללים, כעת יש להמתין 45 יום עד שההצעה תועלה לקריאה טרומית ואז נראה מה תהיה עמדת הממשלה. לתשומת לב, כבר הוגשו בכנסת ה-25 כ-2700 הצעות חוק פרטיות !!! למשרד התקשורת כרגע אין עניין בנושא. כידוע, הצעתי בשעתו בוועדת הכלכלה בעת הדיון על הצעת תיקון 76 לחוק התקשורת כי משרד התקשורת יקבל סמכות ואחריות לתחום שמות המתחם והמענה היה סירוב!!! ...
מעניין מה תהיה עמדת משרד המשפטים בנושא ... לסיכום - נמתין בסבלנות למועד העלאת הצעת החוק לקריאה הטרומית". 

עדכון 12.3.23: סוף סוף המנכ"לית הכושלת של משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, שהושתלה במשרד עם עוד עדר של "כבשים משובטות" מהקרנות והארגונים הנכלוליים של המתחזה לשר - יועז הנדל, הולכת הבייתה. שלום ולא להתראות. מכתב הפרידה הבכייני, השקרי והפתטי שלה נמצא כאן, למתעניינים.
   
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים