Telecom News - תכנית יועז הנדל לייקור תעריפי טלפוניה קווית וסלולרית שלא סיפרו לכם עליה

תכנית יועז הנדל לייקור תעריפי טלפוניה קווית וסלולרית שלא סיפרו לכם עליה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> תכנית יועז הנדל לייקור תעריפי טלפוניה קווית וסלולרית שלא סיפרו לכם עליה
ב-13.9.21 כל כלי התקשורת מיחזרו את הודעת שר התקשורת בלי להבין אותה: "משרד התקשורת ממשיך את מדיניות הדה-רגולציה ועידוד התחרות בשוק התקשורת: שר התקשורת יועז הנדל מעדכן על כוונתו לבטל בהדרגה את דמי הקישוריות בטלפון הקווי ובטלפון הנייד". הבעיה: התכנית הזו תשיג תוצאה בדיוק הפוכה בגלל שהיא נתפרה ברשלנות רבתית. הנדל גם יהפוך את תחום הצנתוק למגפת מדינה, לא רק למגזר החרדי, אלא לכל הציבורמהן הטעויות המרכזיות של ההודעה ההזויה והמנותקת מכל מציאות הזו של שר התקשורת, שהיא קטסטרופה רגולטורית אחת ענקית לציבור ובמיוחד למגזר החרדי? 
עדכונים חשובים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 28.9.21, 19:07ד"ר יועז הנדל

השר יועז הנדל, (בתמונה משמאל), מתמחה בהפרחת ספינים תלושים מכל מציאות בחלל האוויר. בשבוע שעבר פרסמנו את הודעת המשרד בכתבה תחת הכותרת: "משרד התקשורת מתכוון לבטל בהדרגה את דמי הקישוריות בטלפון הקווי/הנייד" (הודעת המשרד - כאן, מסמכי השימוע - כאן, הצעת תיקוני החקיקה בתקנות - כאן). ציינו בפרסום זה, שאת הניתוח של הנושא הזה נציג בנפרד, וזה מה שנעשה כאן.

מטרות השינוי החדש מוגדרות ע"י השר כך (צילום מהודעת השר):
מטרות השימוע

הבעיה: אין שום קשר למציאות ולמה שיהיה בפועל בנושא זה, וכרגיל השר והמנכ"לית של המשרד, מבצעים שימועים ומקבלים החלטות על בסיס מידע מוטעה, שנובע תמיד מהתככים של "הקליקה", שעובדת בשירות "הקליקה של סלקום" וחיפוש מתמיד אחר גימיקים ו"ספינים על הציבור", במטרה להצדיק את קיומה של המפלגה הדמיונית שהקים השר יועז הנדל

נעסוק כאן בטעויות המרכזיות של ההצהרה וההודעה ההזויה והמנותקת מכל מציאות של שר התקשורת יועז הנדל:

א. כבר אין כמעט כעת תופעת צינתוקים במגזר החרדי, שיש צורך "למגר".
ההחלטה הזו תביא לייקור התעריפים למגזר החרדי (ולא רק למגזר החרדי) ודווקא להגדלת תופעת הצינתוקים לממדים מחרידים.
 

כלומר: ההחלטה והשימוע הזה מבוססים על דברים, שאינם אלא בדמיונם של ראשי המשרד.

לא רק אני אומר זאת, המגזר החרדי אומר זאת בצורה מאוד ברורה ואני מפנה את הקוראים לכתבה נוקבת ביותר שפורסמה ב"חדרי חרדים" תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "שר התקשורת, שומע? כוונתך רצויה, מעשיך יגרמו לעוול! במסגרת מאבקו המוצדק והמבורך לתיקון העיוותים בשוק התקשורת נחפז השר יועז הנדל להכריז על "רפורמת הצינתוקים" על בסיס חוות דעת לא רלוונטית משנת 2009. התוצאה עלולה להיות הרסנית ולגרום עוול בל יתואר לכלל המגזר החרדי. צלצול השכמה."

מאמר זה מומלץ לקריאה, שכן במאמר זה יש ניתוח מאוד מעמיק למה שר התקשורת יועז הנדל פשוט המציא וממציא בתחום זה, ומשקר לציבור.

זה ממש לא חדש אצלו ורק לאחרונה פרסמתי מאמר נוקב תחת הכותרת: "שלמה פילבר ("עד המדינה") עושה צחוק מתכניות שר התקשורת והמנכ"לית".

לפני מאמר זה פרסמתי את המאמר הנוקב לא פחות: "השימוע המוזר החדש שאיש לא שמע עליו: "עדכון הגדרות מנויי סלולר רדומים"."

זו אותה תופעה, שחוזרת על עצמה שוב ושוב, החל מיומו הראשון של הצמד, שהיה אמור לנהל את משרד התקשורת אבל מעופף בחלל החיצון: יועז הנדל ולירן אבישר בן-חורין, ששולטים בצמרת ובכל אגפי משרד התקשורת באמצעות "משובטים": אפס קשר למציאות. אפס קשר לצרכי הציבור. אפס הבנה ברגולציית עולם התקשורת של היום ומחר. אפס ניסיון בעולם התקשורת. אפס השכלה רלוונטית. אפס יכולת קבלת החלטות נכונות. 

תופעת הצינתוקים אכן הייתה בעבר הרחוק בעיה במגזר החרדי, אולם היא כמעט נעלמה מסיבות רבות, מזמן.

בכל מקרה, אין לתופעה זו כל קשר לנושא ביטול "דמי הקישוריות", שכן החיוב והזיכוי בשיטת הצנתוק כבר התחשב בדמי הקישוריות... המשגרים שילמו על הקישוריות למפעילי מערכות שיגור ההודעות. כלומר: הורדת הקישוריות הצפויה תוביל לכך, שהחיוג הזה של הפעלת המוני צינתוקים יהיה כמעט בחינם. בדיוק הפוך!!!

מי שממשיכים בחיוגי צנתוקים אלה בעיקר עמותות צדקה המבקשות תרומות והן לא תפסקנה את השיטה הזו בגלל דמי הקישוריות, אלא להפך: הורדת דמי הקישוריות תקל עליהן לרכוש כמות דקות יוצאות בכמויות מסחריות ענקיות, ממש ענקיות ובמחירי אפס, כדי להפיץ את הבקשות שלהן לתרומות, במגזר החרדי.

כלומר: החלטת השר תגביר את הצינתוקים. באופן מבהיל. ממש הגדלה באופן מזוויע. בדיוק הפוך מהכותרת הספינולוגית והשקרית של השר יועז הנדל. 

מזה לפחות שנתיים בציבור החרדי תופעת הצנתוק הישנה (של קווית תוכן) כמעט נעלמה והמגזר הזה נשאר עם שיחות מוקלטות של עמותות וארגוני חסד. שוב, לא צנתוק קלאסי (כי המחייגים לא מבקשים, שמקבלי השיחה יחזרו אליהם מיד), אלא הודעה קולית בעלות מסר קצר, בתפוצה נרחבת.

הורדת הקישוריות תוביל מיד להקמת חברות (לא רק במגזר החרדי), שתשגרנה הודעות קצרות בכמויות עצומות, בגלל המחיר של כמעט אפס - להוצאת שיחות. חוק הספאם מאפשר שיגור הודעות לצרכנים בהודעות מהסוג הזה של תרומות וגם תעמולה (וגם כל סוגי ההודעות של המדינה ומוסדותיה). כך, השר יועז הנדל יהפוך את תחום הצנתוק למגפת מדינה, לא רק למגזר החרדי, אלא לכל הציבור.  

הטיפול הנכון לצינתוקים הוא פיקוח ואכיפה. אולם, תחום זה הושמד כליל ע"י צמרת המשרד, כפי שחשפתי בכתבה: "חשיפת הקריסה הפנימית המוחלטת במש' התקשורת בתחומי הפיקוח והאכיפה". כאוס מוחלט. 

ב. עלויות החיוג בארץ ולחו"ל לא תוזלנה, אלא תתייקרנה! בדיוק הפוך להצהרת השר. 
מי שהכין את חוות הדעת לשר הסתמך על נתונים לא נכונים מ-2009 ולא ביצע שם בדיקה עדכנית מול הביקושים (הצרכנים ונציגי הציבור המסומכים), ולא דאג, שיוכן מסמך RIA, כנדרש בעבודת מטה נכונה.

לכן - צמרת המשרד הגיעה למסקנות הלא נכונות. ככה תמיד עובד המשרד הזה. זה ממש לא חדש. 

התוצאה: הורדת הקישוריות תוביל להתייקרויות, כי החברות חישבו את הקש"ג בהכנסותיהן והן לא יכולות לספוג את הירידה הזו ולכן הורדת הקש"ג תוביל לכך, שהן תייקרנה את המחירים כדי לפצות את הירידה בהכנסות, וזה יגרור את כל השוק לעליות מחירים מתמידות ובלתי נשלטות.

הסיבה המרכזית לעליית מחירים מתמשכת ובלתי נשלטת: עליית מחירים של השיחות מובילה את הלקוחות לנטוש את השיחות במכשירים הנייחים והניידים ולעבור לשיחות אינטרנט.

בכל הרשתות החברתיות יש כיום אופציה של קיום שיחות, החל מווטסאפ, דרך מסנג'ר, אינסטגרם, ג'ימייל וכלה בטלגרם. זאת, בנוסף לכלים הנפוצים לשיחות אודיו ווידיאו של: זום, סקייפ וכיו"ב.

ירידת השימוש בשיחות ברשתות הקוויות והניידות ומעבר הולך וגובר לשימוש בשיחות אינטרנט, תאלץ את המפעילים לייקר את השיחות, אחרת הם יפשטו את הרגל וכך זה יהפוך למעגל סגור, שסופו נפילה של חברות חלשות (כמו שכבר 2 חברות נפלו במשמרת של ראשי משרד התקשורת הנוכחיים: גולן טלקום ואקספון). 

במגזר החרדי, שנשען על ההתחשבנות של דמי הקישוריות, הורדת הקישוריות תוביל מיידית להתייקרות, כנראה, בכל החברות. הסיבה די ברורה: במגזר החרדי, שמציית להוראות הרבנים, הציבור הזה לא יעבור לשיחות באינטרנט, כי אין להם במכשירים אינטרנט. כלומר: גם החבילות החודשיות תתייקרנה וגם השימוש בתוכן וצריכת התכנים הנדרשים להם (למשל לפי הוראות הרבנים), יתייקרו. מכה כפולה למגזר החרדי הודות לתעלולי השר יועז הנדל וצוותו. 

מאז ותמיד משרד התקשורת הישראלי היה הולך לפי עקרונות הרגולציה האירופאית. הבעיה כאן, שב-EU יש עדיין קישוריות. היא לא אפס ולא תהיה כזו בשנים הקרובות. מה ראשי משרד התקשורת המהוללים יודעים, שאנשי המקצוע ב-EU לא יודעים? כלום. רק יהירות וטפשות מקומית, האופיינית לצמרת משרד התקשורת הישראלי, צמרת שחושבת שהיא יודעת הכל. 

יש דרכים להורדת הקישוריות, תוך שליטה בתהליכים ואיזון בשימושים (שיחות יוצאות מול נכנסות ומניעת שימוש לרעה בהיעדר דמי קישוריות). התמודדו עם זה בעולם (למשל בארה"ב) בצורה מקצועית ונכונה. מזמן. אולם, זה מעל לידע, ההשכלה, הניסיון וההבנה של ראשי משרד התקשורת דהיום, ולכן השימוע, שהם הציגו בשבוע שעבר, הוא קטסטרופה רגולטורית אחת ענקית לציבור. 

למה ראשי משרד התקשורת לא מסוגלים להוציא תחת ידם מסמך נכון מבוסס על ניתוח ביקושים עדכנים וניתוח צרכי הציבור של היום ומחר?
התשובה ברורה וכבר ציינתי אותה קודם: הם לא מבינים דבר וחצי דבר בנושא, חסרי כל השכלה רלוונטית, חסרי ניסיון רלוונטי והם לא ניהלו מעולם איזה עסק, אפילו לא דוכן זעיר לתיקון ולמכירת סמארטפונים. כלום מכלום. שום מושג בכלום. אפס ידע. 

הם רק יודעים לעבוד לפי "החליל" של "הקליקות" (כאן וכאן) ולפזר ספינים באוויר בלי סוף, תוך ניצול חוסר הבקיאות בעולם התקשורת של רוב כתבי התקשורת ורוב כלי התקשורת בישראל.

חוסר הידע, ההשכלה וההבנה של צמרת המשרד, מוביל מיידית לתחושה ולתפיסה של "אני ואפסי עוד", של זלזול מוחלט בביקורת חיצונית, אי מענה לפניות (בניגוד לחוקי מדינת ישראל ולתקשי"ר) והתעלמות מוחלטת של הצמרת הזו - מכל מה שמתקבל בשימועים. הראש פשוט אטום להקשיב לעצות ולתגובות מכל מקור וכיוון, כי היהירות היא המאפיין המרכזי של סוג כזה של אנשים, שקיבלו (ש"הוצנחו" זו המילה הנכונה) תפקידים שגדולים למידות נעליהם בכמה מספרים. 

מעיון ביומן של מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חוריןלירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), (למשל כאן וכאן), מבינים מייד למה משרד התקשורת עובד עקום, שומע רק את צד ההיצע (ולא שומע בכלל את צד הביקוש, לרבות נציגי הציבור המוסמכים), כאילו המשרד הוא "סניף לובינג" (מה שמתמחה בעלה של המנכ"לית...), לובינג של חברות התקשורת ולא משרד ממשלתי, שניזון מהכיס של כולנו ושנועד לשרת את הציבור הרחב ולענות על האינטרסים של הציבור הרחב.

מדובר במשרד, שפועל ללא כל תכנית שנתית, בלי קוד אתי, בלי אמנת שירות, בלי שום נוהל עבודת מטה ושימועים וללא כל מערכת מסודרת לניהול תקין, כמפורט בכתבה: "היעדר עבודת מטה במש' התקשורת היא מחלה ממארת שיש לעקור בניתוח דחוף!".

כך, אנשים (פקידים "מוצנחים" ו"משובטים"), שלא ניהלו שום עסק כלכלי בימי חייהם (זה כולל את כל צמרת המשרד, כולל כל מטה השר וכל מטה המנכ"לית), לא מצליחים להבין בכלל למה הם טועים. כל הזמן.

על הרקע הזה, ניתן אולי להבין את המסמך הספינולוגי והמטעה, שנקרא "שינוי משטר התעריפים". אלה החתומים על המסמך הזה - בכלל לא מבינים על מה הם חתמו. אין להם צל של מושג להבין למה הספינים שלהם שקריים ולא מחוברים לשום מציאות. 

השימוע היחיד בשנה האחרונה שנוהל באופן יחסי בצורה סבירה, נכונה, עם עבודת מטה מקיפה ובאופן תקין היה בנושא: "היערכות לניהול ההגנה בסייבר", שימוע שהוכן ע"י צוות בראשותה של אתי שמואלי, מנהלת אגף הנדסת תקשורת במשרד התקשורת. זהו. 

תשומת לב, שכרגע אין יועצת משפטית במשרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד עברה למשרד הבריאות) ועו"ד ברוריה מנדלסון היא מ"מ היועצת המשפטית של משרד התקשורת, בהסכמת היועמ"ש. לא ברור למה היא נתנה את ידה והסכמתה להפצת המסמך ההזוי והמחפיר הזה של משרד התקשורת. 

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
 

עדכון 26.6.22: שר התקשורת, יועז הנדל, חתם על התקנות, שתבאנה לביטול הדרגתי של דמי הקישוריות. דמי הקישוריות בין חברות הסלולר והטלפון הקווי סייעו לפני כ-2 עשורים להגברת התחרות בשוק הסלולר ולהכנסת שחקנים נוספים לשוק הטלפון הקווי. אולם, לאור התמורות הטכנולוגיות והתחרותיות, תשלום דמי הקישוריות בין החברות מאבד מהצדקותיו והרלוונטיות שלו.

המתווה ההדרגתי לביטול דמי הקישוריות יותאם לתנאים התחרותיים בשוק הפועלים במסגרת חבילות "הכל כלול" הנהוגות בארץ, וצפוי להפחית עומס רגולטורי, ואת מחירי הדקה בטלפון הקווי. כ"כ, המהלך צפוי למגר את תופעת הצינתוקים (צלצול וניתוק) ממנה סובלים מאות אלפי מנויים במגזר החרדי. לפי המתווה המוצע תתבצע הפחתה הדרגתית לאורך 3 שנים של תעריף הקישוריות בשוק הנייד, הקווי ובשוק השיחות הבינלאומיות.

MONEY FREE
עדכון 29.9.21: עדכון לגבי התלונה שהגיש יואב פרנק כנגד השר יועז הנדל בחשד לתיווך לשוחד, תלונה חמורה שהוגשה נגד שר התקשורת יועז הנדל ליועמ"ש - התלונה הועברה מהיועמ"ש לידי הפרקליטות - כאן

עדכון 26.10.21: דוברות השר שחררה את ההודעה הבאה:
"ממשיכים לעשות סדר בחסימות מספרים: אם יש ספק, אין ספק - לא חוסמים מספרים בצורה שרירותית
שר התקשורת, יועז הנדל, בהבהרה לחברות התקשורת – יש לספק למנויים הסברים על חסימת מספרי טלפון.
שר התקשורת, יועז הנדל: "כפי שהחלטתי בעבר, נגמרו הימים שחברות התקשורת יכולות לחסום מספרים למנוייהם מבלי להסביר מדוע נחסם מספר טלפון בגלל לחץ של גורמים חיצוניים או בעלי עניין. החברות יצטרכו לתת דין וחשבון לציבור על כל מספר שנחסם ולתעד זאת ובמידת הצורך גם לבטל את החסימה״.
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: " כבר מספר שנים שחברות התקשורת חוסמות לצרכנים מספרי טלפון ללא ידיעתם, לא מפרטים על כך ונותנים תשובה אמורפית. אין שום סיבה שמספר טלפון של מנוי ייחסם באופן שרירותי. החברות יצטרכו להסביר לכל  מנוי ומנוי שנחסם את הסיבה לחסימה באופן פרטני ולא שרירותי״.
=============
בעקבות פניית חברות התקשורת, שר התקשורת, יועז הנדל, מבהיר את ההחלטה שקיבל בנושא חסימת האפשרות החיוג למספרים מסוימים מלפני מספר חודשים וקובע כי על החברות לספק תשובות מפורטות לחסימות וכי אין להסתפק בסיבה כללית אחת לכל החסימות. כמו כן, קבע שר התקשורת כי אם חברת תקשורת חוסמת מספר להתקשרות לבקשת המנוי, אז בעל הרישיון יידרש לשמור תיעוד עדכני של פרטי החסימה עבור כל מספר טלפון שנחסם להתקשרות. על בסיס זה החברות יתעדו עבור כל מספר שנחסם הן את הגורם שביקש את החסימה והן את סיבת החסימה. חברות התקשורת יחוייבו גם לפרסם באתר האינטרנט שלהן מספרים שנחסמו לבקשת קבוצת המנויים, השייכים לתאגידים, עמותות והקדשים ויוודאו כי מספרים של המדינה ומוסדותיה לא ייחסמו עוד.
המשרד פרסם מסמך הבהרות בנושא זה ביום 25.10.21, והעניק ארכה ליישום ההחלטה עד ליום 16.12.2021. בין היתר הבהיר המשרד כי בנוסף לחובתן של החברות לפרסם באתר האינטרנט שלהן אילו תאגידים עמותות והקדשים נחסמו על החברות לאפשר למנויים לבצע שאילתות מול המוקד הטלפוני של החברה, וכי האפשרות לקבל פרטים באתר האינטרנט של חברות התקשורת אינה מחליפה את החובה לספק מענה טלפוני למנויים. עוד הבהיר המשרד כי על החברות לפעול באמצעים העומדים לרשותן על פי חוק כדי לוודא למי שייך המספר שנחסם."

עדכון 27.10.21: פורם כאן באתר "בחדרי חרדים: (כותרת בלבד): "מס הטלפונים הכשרים: מאות מיליונים לבזק - מכה קשה לחרדים.
300 מיליון ש"ח תחסוך בזק בשנה על חשבון חברות הסלולר, אם תיכנס לתוקפה רפורמת ביטול דמי הקישוריות שמוביל שר התקשורת יועז הנדל. את המחיר ישלם הצרכן החרדי שיאלץ לממן את המערכות הטלפוניות המהוות אלטרנטיבה לאינטרנט. מס הטלפונים הכשרים."

עדכון 28.10.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "מי מנסה להילחם בהפחתת דמי הקישוריות, ולמה?
במשרד התקשורת מתכננים להתחיל בהפחתת תעריפי סיום שיחה ברשתות הסלולר, והגורמים שמרוויחים מהתעריפים יוצאים למתקפה • פרסומים בעיתונות החרדית יצאו נגד הרפורמה והפיצו טענות כי דווקא בזק היא זו שעומדת להרוויח מהמהלך, ולכן צריך למנוע אותו • הטענות משוללות כל יסוד."

עדכון 9.11.21: פורסם כאן ב"ערוץ 7" (כותרת בלבד): "עתירה לבג"ץ: "חרדי מתעדכן באמצעות הטלפון".
הוגשה עתירה לבג"צ נגד משרד התקשורת המבקש לבטל את דמי הקישוריות בקווי המידע הקולי המיועדים לציבור החרדי."
העתידה לבג"ץ במלואה - כאן, החלטת הבג"ץ בעניין הבקשה ל"צו ארעי" - כאן

עדכון 16.11.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "האם המחלוקת על הפחתת תעריפי הטלפוניה של בזק תעבור להכרעת השרים?
משרדי התקשורת והאוצר לא מצליחים להגיע להבנות על הפחתת התעריפים, וההערכה היא שללא פשרה בין הדרגים המקצועיים, הנושא יגיע להכרעה בין שר התקשורת לשר האוצר."

עדכון 17.11.21: גד פרץ מ"גלובס" מדווח כאן (כותרת בלבד): "המהירות משתפרת, המחירים יורדים: שוק התקשורת פורח, אבל לא כולם מרוויחים.
דוח שוק התקשורת ל-2020: לצד השחיקה ברווחי החברות בשל משבר הקורונה, ההשקעות המואצות בתשתיות משפרות את השירות לצרכנים • מה זה אומר מבחינת המשקיעים בחברות הסלולריות? הם כנראה ימשיכו להתנדנד בין ייאוש לתקווה." הדו"ח המלא של משרד התקשורת נמצא כאן.

עדכון 25.11.21: גד פרץ מ"גלובס" עדכן כאן (כותרת בלבד): "תעריפי הטלפוניה של בזק: משרד התקשורת הסכים להפחתה מדורגת.
המשרד קיבל חלק מטענות בזק, ולכן ההפחתה תהיה קטנה במעט מכפי שתוכנן במקור, אך ההקלה הגדולה לבזק תהיה בהפחתה המדורגת בתעריפי השיחות."

עדכון 28.11.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "ספקיות התוכן למגזר החרדי עתרו לבג"ץ נגד משרד התקשורת.
ספקיות קווי המידע "ימות המשיח" ו"קרויז תקשורת" טוענות כי נפלו פגמים בהחלטה על הפחתת תעריפי קישורי הגומלין מהם הן מתפרנסות, ודורשות לעכב את ההליך."

עדכון 29.11.21: פורסם כאן ב"חדרי חרדים" (כותרת בלבד): "הרבי מויז'ניץ לשר התקשורת: "גם היוונים ניסו ולא הצליחו" • תיעוד מהמפגש.
המפגש של גדולי ישראל אצל השר יועז הנדל מעורר התעניינות גדולה. 'בחדרי חרדים' שחשף אודות המפגש הבוקר לראשונה, מביא את הפרטים מתוך החדר | הבקשה של גדולי ישראל מהנדל שיחוס וירחם שלא לערבב את הטלפונים הכשרים עם המכשירים הפסולים. ומה השיב השר?".

עדכון 7.12.21: פורסם בטוויטר כאן: "מכתב חריף מאוד של ח״כים חרדים לשר התקשורת יועז הנדל בנוגע לביטול המונופול של ׳ועדת הרבנים לענייני תקשורת׳״צער ונזק למאות אלפי איש שלא יוכלו להחזיק מכשיר סלולרי כלל, המשך רדיפת הדת בכל הדורות, כפייה חילונית, הרס החיים". 
המסמך של חברי הכנסת החרדים נמצא כאן, ומסמך תגובה לפנייתם מהתנועה הרפורמית נמצא כאן

עדכון 2.1.22: בזק מדווחת כאן וכאן לבורסה על ההחלטות של משרד התקשורת בעניין תעריפי בזק לשנים הקרובות, בתחום הטלפוניה הקווית הרגילה.
החלטת משרד התקשורת - כאן. כל מסמכי הההחלטה - כאן

עדכון 2.2.22: משרד התקשורת פרסם כאן: "רפורמת הסלולר מגיעה לציבור החרדי: שר התקשורת, יועז הנדל, מתכוון לאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים ולפתוח את שוק הקווים הכשרים והמכשירים המשמשים את הציבור החרדי לתחרות. פתיחת השוק לתחרות תפרק את המונופול השולט בשוק הסלולר הכשר הכולל כחצי מיליון מנויים, תקל על מעבר בין חברות, ותוזיל את המחירים לצרכן." 
פרטי השימוע כאן לתגובות עד 2.3.22.

עדכון 17.3.21: קבוצת בזק מדווחת לבורסה כאן כדלהלן: דיווח מיידי משלים - מתווה חילופי לשינוי מבני בחברות הבנות בזק בינלאומי ו-yes
בהמשך לדיווחים המיידיים של החברה מיום 2021.3.25( מס' אסמכתא: 044769-01-2021 ,) מיום 2021.5.26
תוכנית בעניין(, 2021-01-064390 :אסמכתא' מס )12.8.2021 ומיום( 2021-01-030505 :אסמכתא' מס)
השינוי המבני שקיבלו החברה והחברות הבנות בזק בינלאומי בע"מ )"בזק בינלאומי"( ו- די.בי.אס שירותי לווין )1998 )בע"מ )"yes( )"יחד: "החברות הבנות"(, במסגרתה הייתה אמורה הפעילות הפרטית של בזק בינלאומי להתמזג עם ולתוך yes ופעילות ה- ICT של בזק בינלאומי להתפצל לחברה חדשה בבעלותה המלאה של החברה )"תכנית המיזוג/פיצול"(, וכן לעדכון באותו נושא בפרק תיאור עסקי התאגיד בדוח הרבעוני של החברה לתקופה שהסתיימה ביום 2021.9.30 ,החברה מתכבדת לדווח, כי ביום 2022.3.16 החליט דירקטוריון החברה בהמשך להחלטות שהתקבלו באותו יום בדירקטוריוני החברות הבנות, לאשר את ביטול תוכנית המיזוג/פיצול, ולאשר מתווה חלופי שתוכנית לביצועו תוצג תוך 60 יום לדירקטוריוני החברות תשתית רחבת-פס לבין שירות גישה לאינטרנט )ISP ,)ותוקם פעילות ISP ב-yes לצורך מכירת חבילות "טריפל" ללקוחות, תוך שאיפה להשיג, ככל הניתן, את התכליות האסטרטגיות, העסקיות והכלכליות שעמדו
בבסיס ההחלטה על קידום השינוי המבני )"המתווה החילופי"(.
לפי מתווה חלופי זה, תושגנה התכליות העסקיות שהיו בבסיס תוכנית הפיצול/מיזוג, שכן yes צפויה להפוך לזרוע מכירת "טריפל" המשלב סיבים וטלוויזיה, ובסוף המהלך בזק בינלאומי תהפוך לחברת ICT ממוקדת צמיחה. כמו כן, במתווה חלופי זה טמון פוטנציאל לצמצום משמעותי בהוצאות ובהשקעות בזק בינלאומי בתחום ה- ISP במקביל לצמצום מואץ בפעילות זו.
אין ביכולת החברה והחברות הבנות להעריך, בשלב זה, האם יתקיימו כל התנאים הנדרשים לביצוע המתווה החילופי, ובאיזה מועד יתקיימו, ככל שיתקיימו, ובהתאמה אין ודאות כי המתווה החילופי יתממש באופן המתואר לעיל או בכלל. 

עדכון 14.3.22: פורסם כאן ע"י מאיה כהן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "גילת טלקום תספק שירותי אינטרנט סיבים.
החברה שעסקה עד כה במתן שירותי תקשורת לוויינית ניידת למטוסים, אוניות ורכבות, מתמקדת כעת בלקוחות עסקיים, ותציע חבילות של 100 מגה־ביט עד 1 ג’יגה. בהמשך תציע שירותים משלימים של אינטרנט - יחד עם פתרונות ענן, אבטחה, שירותי נתב ועוד."

עדכון 22.3.22: פורסם כאן ב-ICE (כותרת בלבד): "הנדל קיפל את בזק: משרד התקשורת דחה את הבקשה.
משרד התקשורת דחה את בקשת בזק למשוך את מנויי האינטרנט מבזק בינלאומי כשבועיים בלבד לפני שהרפורמה באינטרנט תצא לפועל. לדברי משרד התקשורת, המהלך היה עלול להוביל לפגיעה בתחרות."

עדכון 10.4.22גד פרץ מגלובס מדווח כאן על שלב נוסף במימוש התכנית של שלמה פילבר, באיחור אופנתי של כמה שנים ותיק פלילי תפור אחד ששמו "תיק 4000" (כותרת בלבד): "לאחר ביטול הפיצול בין הספק לתשתית: במשרד התקשורת נערכים לדיון על ביטול ההפרדה המבנית בבזק. 
בתחילת השבוע יצאה לדרך הרפורמה בשוק האינטרנט, וכעת מאבקי הכוח מתמקדים בביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק • שר התקשורת יועז הנדל מעוניין ללכת למהלך הרחב שיאפשר לקבוצה למכור חבילות טריפל, אך נראה כי המציאות הפוליטית תחייב שלבי ביניים."

עדכון 11.4.22: חברת הענק AT&T ביקשה מהרגולטור בארה"ב, ה-FCC, שני רישיונות להרצת ניסויים ב-6G בעיר אוסטין שבטקסס. 
התדרים המבוקשים לניסויים:
5.9 עד 8.4 גיגהרץ.
10.7 עד 15.35 גיגהרץ.
92 עד 100 גיגהרץ. 

עדכון 17.4.22גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "הוגשה עתירה נגד שיתוף פעולה בין חברות הסלולר.
החברות תיבר ומגדלי תקשורת, חברות בנות של אלומה שבראשה עומד אורי יוגב, החליטו לפעול נגד רשות התחרות והחברות הסלולריות שהחליטו לשתף פעולה ביניהן בהקמת אתרים סלולריים."

עדכון 18.4.22: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "דור חמש בכאילו: חברות הסלולר משווקות ולא משקיעות בתשתיות.
בשנים האחרונות טכנולוגיית הדור החמישי צוברת תאוצה ברחבי העולם • אלא שבישראל, חברות הסלולר מעדיפות להתמקד בהגדלת מספר המנויים ושיווק חבילות הדור החמישי, ופחות בפיתוח יישומים ותשתיות שיאפשרו את הפעלתו • האם כניסת ענקיות הענן לתחום תשנה את התמונה?."

עדכון 6.6.22: גד פרץ מ"גלובס" מפרסם כאן: "משרד התקשורת החליט על ביטול הקישוריות בסלולר עד 2025.
משרד התקשורת יבטל באופן הדרגתי את התשלום עבור קישוריות בין המפעילים ויעבור למודל שבו תיפסק העברת תשלומים בגין שיחות נכנסות • המהלך ייפרס על פני שלוש שנים והוא צפוי לצמצם עד מאד את תופעת הצינתוקים בחברה החרדית." הודעת משרד התקשורת - כאן

עדכון 23.6.22: פורסם כאן (כותרת בלבד): "מהפכה בבזק: יס נכנסת לאינטרנט, בזק בינלאומי תתמקד בעסקי.
יס מיישרת קו עם ספקיות התוכן ותוכל מהיום למכור חבילה משולבת עם אינטרנט. המהלך יכין את יס למעבר מלא לאינטרנט טרם המהפכות בעולם הסטרימינג. המהלך מגיע לאחר החלטת הקבוצה להתמקדות של בזק בינלאומי במגזר העסקי על פני הפרטי."

הודעת קבוצת בזק לבורסה על קבלת רישיון ISP לחברת YES - כאן

עדכון 28.6.22: פורסם כאן (כותרת בלבד): "מהפכה בשירותי התקשורת: הכוח עובר לידיים של המנויים.
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: מנויי שירותי תקשורת יוכלו להסכים להגביל או לחסום שירותים. חברי הכנסת בליאק ומקלב ביקשו דיון מחדש וההצעה לא תועלה למליאה בשלב זה. היו"ר ביטון: "הוסכם שההצעה תקודם לקריאה ראשונה בלבד", ח"כ אזולאי: "יש רצון להתערב בחינוך ילדנו"."

עדכון 29.6.22: גולן חזני מדווח כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "דסק"ש מאשרת: מנהלת מגעים למכירת סלקום.
החברה דיווחה לבורסה כי החליטה "לבחון את מימוש אחזקותיה בחברה", וכי קיבלה הצעות מגורמים שונים; "כלכליסט" דיווח בשבוע שעבר שקרן אייפקס מנהלת מגעים עם דסק"ש על רכישת סלקום."

עדכון 5.12.22: פורסם כאן (כותרת בלבד): "מהפכה במספרי הטלפון: מי יוכלו לקבל מספרים מקוצרים?
שר התקשורת יועז הנדל בבשורה לעצמאים ועסקים קטנים: המספרים המקוצרים שלא היו בשימוש יוחזרו לשיווק: "התאם להחלטה, כל בעל עסק יוכל לרכוש באופן שוויוני מספר מקוצר לעסק שלו לרווחת ציבור הלקוחות שלו. אנחנו ממשיכים לתקן עיוותים בשוק ולהחזיר את הכח לעסקים הקטנים ולצרכנים"."
הודעת משרד התקשורת במלואה - כאן



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים