אפליקציות המסרים הן IN בקרב צעירים. פייסבוק בדרך להיות OUT

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> אפליקציות המסרים הן IN בקרב צעירים. פייסבוק בדרך להיות OUT
אפליקציות המסרים הן IN בקרב צעירים. פייסבוק בדרך להיות OUT
מאת: מערכת Telecom News, 10.11.13, 19:13רשתות חברתיות

חלק מאפליקציות המסרים כבר לא משמשות רק למסרים. הן מהוות למעשה רשתות חברתיות בעצמן.  צעירים מתחת לגיל 25 הם המשתמשים הכי הרבה באפליקציות המסרים. אחת הסיבות: יותר ויותר "בעלי שיער אפור ולבן" הגיעו ומגיעים לפייסבוק.

פייסבוק הודתה החודש, שהיא רואה ירידה הדרגתית במספר המשתמשים היומיים, במיוחד בקרב צעירים. במלים אחרות: צעירים נמצאים עדיין בפייסבוק, אך הם אינם משתמשים יותר בצורה אינטנסיבית בפלטפורמה הזו כמו שנהגו להשתמש בה בעבר. הצעירים מצביעים על הנהירה לדבר הגדול הבא: אפליקציות המובייל בחינם של המסרים המידיים. המדובר באפליקציות כמו WhatsApp, WeChat, KakaoTalk, Line, SnapChat, Tango,  וגם KiK (לאייפון ולאנדרואיד) ועוד.

אתר thegaurdian הקדיש היום כתבה מקיפה לנושא הנטישה ההדרגתית של הצעירים את פייסבוק ומעבר שלהם לאפליקציות המסרים הניידות. 1.2 מיליארד בני האדם הרשומים בפייסבוק, כוללים חוץ מצעירים גם את ההורים שלהם, הדודים והדודות, שמכניסים לרשת החברתית את התמונות של ילדיהם תוך מתן מידע והערות. לכן, אין זה מפתיע, שפייסבוק כבר לא מהווה מקום "בטוח" לעדכונים "ללא מעצורים" לגבי נושאים שונים כמו בילויים בפאבים, זוגיות וכד'. פייסבוק נשארת כלי תקשורת, שצעירים עדיין אינם מתנתקים ממנו רשמית "כי כולם עדיין רשומים שם".

האקשן האמיתי מתרחש באפליקציות המסרים הסלולריות, שגרמו הפסדים עצומים לחברות הסלולר, בגלל שהן מאפשרות משלוח מסרים דרך גלישה באינטרנט ולרבים יש חבילות לגלישה בהיקף מספיק. לאחר האיום על חברות הסלולר והנזק הכספי בהיקף מיליארדי דולרים שהאפליקציות הללו גרמו להן, מתחילות האפליקציות לאיים יותר ויותר על הרשתות החברתיות המסורתיות.

מספר המשתמשים באפליקציות הוא ענק (ומשתנה במקורות השונים). ניתן להזכיר, של-WhatsApp יש 350 מיליון משתמשים (יותר מטוויטר שיש לה כ-220 מיליון משתמשים), ל-WeChat הסינית יש סביב 270 מיליון משתמשים, ל-Line היפנית יש 200 מיליון משתמשים (15 מיליון בספרד), ל-SnapChat יש 150 מיליון משתמשים, ל-KakaoTalk הדרום קוריאנית יש 90 מיליון משתמשים ול-Tango יש 60 מיליון משתמשים. אלה המשתמשים הכי הרבה באפליקציות המסרים הם צעירים מתחת לגיל 25. יש לכך כמה סיבות:
  1. יותר ויותר "בעלי שיער אפור ולבן" הגיעו ומגיעים לפייסבוק.
  2. אפליקציות המסרים המיידיים מציעות צ'ט פרטי עם חברים אמיתיים בחיים האמיתיים במקום קשר כללי בפייסבוק לאנשים רבים,  שכמעט לא מכירים בפועל. הקשר באפליקציות נעשה לפי מספרי טלפון של חברים ממשיים.
  3. צעירים רבים לא רוצים ש"כל העולם ידע" מה הם עושים. הם רוצים משהו יותר אישי. מרביתם משתמשים באפליקציות הללו לתכנן פגישות עם חברים אמיתיים.
  4. תמונות: המשלוח של התמונות באפליקציות הללו בטוח יותר מאשר הצגתן בפייסבוק. אז עלולים לראות אותן גם אנשים שלא רצוי שיראו אותן כמו למשל הבוס בעבודה, מכרים רחוקים או חברים רשומים מסוימים. באפליקציה SnapChat נעלמות התמונות זמן קצר לאחר הצגתן. זו דרך מועדפת על צעירים. הם יכולים לשלוח תמונות סקסיות של עצמם ללא חשש שהן תשארנה עקבות דיגיטליות.
חלק מאפליקציות המסרים כבר לא משמשות רק למסרים. הן מהוות למעשה רשתות חברתיות בעצמן. למשל, WeChat, KakaoTalk ו-Line האסיאתיות וגם KiK מקנדה מציעות גם משחקים (חלקם בחינם), סטיקרים (חלקם בחינם) ושיתוף מוסיקה. Tango מארה"ב מזמינה גם היא מפתחים ליצור משחקים לפלטפורמה שלה. ל-Tango יש שיתוף פעולה עם Spotify להזרמת מוזיקה. הסטיקרים הם פופלריים כי צעירים רבים בוחרים לשלוח סטיקרים במקום טקסט כדי להביע את עצמם (מצטערים, עצובים, מאושרים וכד').

במילים אחרות: מאחר שהאפליקציות הללו כבר כוללות משחקים, סטיקרים ושיתוף מוזיקה, קשה יותר ויותר להגדירן רק כאפליקציות של שירות מסרים. הן הופכות לרשתות חברתיות. ניתן אולי להגדירן כ"אפליקציות צ'ט חברתיות". WhatsApp, אפליקציה פופולרית ביותר במערב וגם בישראל, היא הקונסרבטיבית מביניהן. היא יוצאת מן הכלל כי אין בה משחקים וכד', כי המוטו שלה הוא "רק תקשורת" ולא "לעשות הכל מכל".

כדי לשרוד ולהתמודד גם מול Facebook Messenger  (עם 200 מיליון משתמשים) ומול iMessage של Apple צריכות אפליקציות המסרים להרוויח. רובן מבדלות עצמן מהן בתוספת מרכיבים נוספים של רשת חברתית:WhatsApp  מרוויחה מדמי מנוי שנתיים. אולם, האפליקציות האסיאתיות ו-KiK מקנדה מרוויחות ממשחקים ומסטיקרים,Pinger  מארה"ב (פועלת שם ובקנדה) לאנדרואיד ולאייפון, מרוויחה מפרסומות. (ל-SnapChat אין עדיין מודל עסקי לרווח). כדי להגדיל רווחים הן שואפות לפרוץ לשווקים נוספים (כמו ש-Line הצליחה בספרד), ולכן הן תצטרכנה להתאים עצמן ואת המראה שלהן לטעם של הצעירים באזורים השונים בעולם. עם זאת, כרגע כולן עדיין רחוקות מהרווחים של פייסבוק. בגלל השוני ביניהן לא נראה שיהיה פה איחוד שלהן ליצירת רשת חברתית גלובלית גדולה כמו פייסבוק.

בינתיים נוצרות עוד ועוד אפליקציות מסרים במיוחד כדי לשבות את לב הצעירים, וביניהן גם אפליקציות מיוחדות של רשתות חברתיות ייחודיות לנושאים מסוימים ולמטרות מסוימות, שתגרומנה לעוד ועוד צעירים להשתמש פחות ופחות זמן בפייסבוק. ניתן למנות לדוגמא את האפליקציה Maaii מהונג-קונג, האפליקציה המאד מדוברת לאחרונה - Anomo, האפליקציה Path, האפליקציה Whisper, האפליקציה Fring ועוד רבות אחרות.

אין ספק, שהצעירים ישתמשו יותר ויותר באפליקציות המסרים ובאפליקציות של רשתות חברתיות ייחודיות (שהשימוש בהן שונה בתכניו ובמטרותיו מהשימוש שלהם בפייסבוק) ויקדישו להן יותר זמן. נראה, שהירידה במספר המשתמשים הצעירים היומיים בפייסבוק תלך ותתעצם.
 
רשתות חברתיות
 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 





לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22-30/11/20 - Oracle Week

18-20/5/21 - EcoMotion 2021



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

חשיפה: סלקום אספה ומכרה במשך שנים את כל נתוני לקוחותיה לרבות מיקומם - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן






 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים