Telecom News - איך "כתבות מפנקות" הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד?

איך "כתבות מפנקות" הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> איך "כתבות מפנקות" הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד?
אתגר לקוראי האתר: למצוא ולהציג לציבור לינק או צילום של פסק דין האומר "שחור על גבי לבן", שכתבות מפנקות ומלטפות בעיתונות, השפעה על בחירת עורך או כתב באתר חדשות פרטי, החלפת כותרות באתר או השפעה על הורדת כתבות הן בגדר "טובת הנאה", שהיא מיסודות עבירת השוחד. פיצוץ ה-Fake News סביב תיק 4000 והאתר וואלה! וכמה טריקים ועובדות מביכות ומפתיעות העולים מהנתונים הסטטיסטיים הגלויים של אתר וואלה!.  פרק שביעי בסדרה, שמבוסס כמו כל הפרקים הקודמים רק על עובדות המגובות במסמכים. אם כתבות מפנקות וחיוביות, שמקורן ברצון לקדם אינטרסים כלכליים או פוליטיים של מישהו הן בבחינת מתן שוחד או מתן איזה סוג של טובת הנאה, אזי יש להקים מחנה מעצר ענק בנגב, שבו יהיה צורך להכניס למעצר כמעט את כל העיתונאים, כל עובדי תעשיית יחסי הציבור והדוברים ואת כל בעלי השליטה והעורכים הקיימים בישראל מאז קום המדינה. עבור מקבלי השוחד צריך להקים "עיר מעצרים" בסדר גודל של כל גוש דן.
עדכונים בסוף הכתבהWALLA FREE
מאת: אבי וייס, 16.1.19, 10:43

התחלתי להתערב עם כל מי שדיבר עמי על הפרשה לפני כשנתיים, כבר כשהתחילו הרינונים של "סיפורי וואלה!", שהתגלגלו שנה וחצי מאוחר יותר לסיכום המשטרה של החקירה ב"תיק 4000", סיכום שקבע, שיסודות עבירת השוחד בתת הסעיף של "טובת ההנאה" (כשאין חולק שלא עברו מעטפות של כסף בפרשה זו), בין ביבי לאלוביץ' - מבוססים על העבודה היומיומית בכל מערכת של עיתון, מאז שהעיתונות נולדה. נטען שזה החל ברומא במחצית המאה הראשונה לפני הספירה. מאז ועד היום וכך יגם היה בעתיד.

העבודה היומיומית הזו השגרתית הזו לפתע הפכה לעבירת פלילית של שוחד (תחת תת הסעיף של "טובת הנאה"). 

מה הייתה התערבות שלי עם אלו שהתווכחתי עימם (וגם עם המשטרה)? תשלח לי לינק או צילום של פסק דין מישראל, או מאיזו מדינה דמוקרטית בעולם, שבו נקבע "שחור על גבי לבן", שהשפעה או התערבות בתכני עיתון פרטי מקוון או לא מקוון, נופלת במסגרת יסודות "טובת ההנאה" ,שהיא מיסודות עבירת השוחד.

אני יכול לבשר לכם שמזה כשנתיים לא הפסדתי בהתערבות מול איש, כי אין דבר כזה.

כעת אני מרחיב את ההתערבות: אני "מסיר את הכובע" בפני מי שישלח לי לינק או צילום, של איסור להתערב בתכני עיתון פרטי, או להתערב במינוי כתביו או עורכיו, זאת: בתקש"יר, בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, בתקנון האתיקה של עובדי המדינה, או בכל מסמך רשמי אחר, שמחיב עובדי מדינה זוטרים כבכירים.

אדווח לקוראינו אם נשלח אלי לינק כזה. אגב, עברתי מזמן על כל מסמך רשמי הקיים בישראל - ולא מצאתי דבר כזה. אולי אני זקוק לרופא עיניים באופן דחוף, יכול להיות. אבל יותר בטוח לעניות דעתי - שאין דבר כזה

חשיפה מסעירה לקוראינו - איך מתנהל עיתון מאחורי הקלעים, מאז המצאת העיתון ברומא לפני אלפי שנים ועד היום:
אני עוסק רק בתקשורת והייטק, לא בפוליטיקה. עברתי כמה תחנות בחיי המקצועיים בתחום הזה: כתב, כתב בכיר, מנהל תחום תקשורת, סגן עורך, משנה לעורך ומאז מרץ 2013 אני עורך ראשי של Telecom News שזה עסק קטן - בבעלותי. 

כל השנים, הייתי ועודני מקבל כל יום, בין 20 ל-50 בקשות להעלות ולפרסם "כתבה מפנקת" על מישהו, או על חברה, או על מוצר, או על שירות. מפעם לפעם (זה די נדיר, כמה פעמים בשנה) אני מקבל בקשות להוריד כתבות ו\או להחליף כותרות, כי היא לא מוצאת חן בעיני מישהו. כמעט כל שבוע אני מבצע "עסקה" עם דובר או עם איש יחסי ציבור, שהוא (כלומר הקליינט שהוא מייצג אותו) יקבל ממני "כתבה מלטפת" באתר, תמורת הבטחת "בלעדיות" או "קדימות" לידיעה שהוא מספק לי ממנו.

בנוסף, יש כאלו שמתערבים לי או מנסים להכתיב לי מי ינהל את האתר ומי יהיו הכתבים שיכתבו בו, בנושאים מסוימים. מי עושה את זה? למשל משרד התקשורת, שאוסר עלי להגיע למסיבות עיתונאים ולא מוכן שאראיין את ראשי המשרד, אבל מוכן לקבל כתבים אחרים של טלקום ניוז (עם הגדרת השמות של אלה, שהוא כן מוכן לקבל). זו ממש לא בדיחה ל-1 באפריל ואף כתבתי זאת בגלוי (למשל כאן). 

בתחום בו אני עוסק (שהוא מקצועי ולא פוליטי), יש מעל ל-30 משרדי יחסי ציבור, עם מאות עובדים וגם כמה עשרות של דוברים (של החברות הגדולות במשק, ומשרדי הממשלה העוסקים בתחומים המכוסים בטלקום ניוז). כל האנשים הנחמדים והמקצועיים הללו הללו מקבלים משכורת ובונוסים (אם יש) למטרה אחת עיקרית, בהקשר של הפניות שלהם לטלקום ניוז: לדאוג, שבטלקום ניוז תהיינה "כתבות מלטפות" על הקליינטים שלהם.

ככה זה עבד, עובד ויעבוד, מאז המצאת העיתונות וגם כיום וזה יימשך ולעד. ככה העיתונות עובדת. זו שגרת העבודה מאז ומתמיד. אין שיטת עבודה אחרת, אלא ביום שכל בני האדם שעובדים בתעשייה הזו יהפכו לרובוטים עם AI.

אי אפשר לקחת את שגרת העבודה של העיתונות, הדוברות ויחסי הציבור, ולהפוך אותה לפלילית, בלי שום חוק או החלטה חלוטה של בית משפט. זה גם לא מתקבל על הדעת.

בלי מערכת יחסים הדוקה ומקצועית, בין מערכות יחסי הציבור והדוברות עם כל כלי התקשורת למינם, אין יכולת קיום לשני הצדדים. בשביל זה נבנה מנגנון "האתיקה העיתונאית", שמסדיר את מערכת היחסים הזו וגם אם מישהו לא מקיים את האתיקה העיתונאית, זה לא עניין פלילי בכלל. זה עניין פנימי של גופי העיתונות להסדיר בתוכם פנימה (במקרים קיצוניים זה מגיע לבית הדין הפנימי של מועצת העיתונות, כאשר העונש המכסימלי האפשרי הוא: נזיפה ופרסום התנצלות על הטעות...).

מועצת העיתונות היא המקום הנכון לברר בו טענות (ככל שיש) על "הטיית סיקור" בעיתון (מודפס או מקוון). לא במשטרה, לא בפרקליטות ולא ברשות ניירות הערך!

מי שהחליט להפוך את סדרי העבודה של עולם העיתונות, יחסי הציבור והדוברות, לפשע מסוג שוחד, הוא פשוט אדם הזוי, פוגע בחופש העיתונות ופוגע בחופש העיסוק. מדובר באדם (או קבוצה של אנשים, אם זה יותר מאחד) פשוט מסוכן, מסוכן ביותר, שמתאים ל"רפובליקת בננות", אדם שפוגע באינטרסים הציבוריים הכי חשובים שיש במדינה דמוקרטית, שיש לסלק אותו מכל תפקיד ציבורי, וכמה שיותר מהר. 


איך ייתכן שיש "טובת הנאה" בלי "הנאה"?
אם ביבי ושרה קיבלו "כתבות מפנקות ומלטפות", אז צריך למצוא מה הייתה "ההנאה" שלהם מכך, היות והם מכחישים את הטענות נגדם. אפשר למדוד זאת בכמה דרכים. דרך אחת כבר נמדדה והיא בדיקת כל המאמרים, שהיו בתקופה, שביבי היה שר התקשורת: כמה היו חיוביים, כמה שליליים וכמה נייטרליים. הממצאים ברורים ולא אחזור עליהם כאן.

יש הטוענים, שביבי ושרה "שלטו" בוואלה! באותה עת דרך אנשי קשר ויח"צ. זה נראה עוד יותר הזוי, כי למערכת וואלה! יש מנכ"ל, מועצת מנהלים, מנהלים בכירים, עורכי דין וכיו"ב. אי אפשר לשלוט בכל כך הרבה אנשים בלי שירגישו בזה. מה גם שנטען, שלא מעט מהם הם בכלל "אנטי ביבי" בהשקפת עולמם הפרטית. בכל מקרה, זה לא נוגד שום חוק. עיתון פרטי מקוון וגם לא מקוון לא כפוף או מפוקח בשום צורה ואפילו לא בעקיפין - למשרד התקשורת. יתרה מכך, באותה תקופה בכלל ביבי התעסק עם הבעלים של "ידיעות אחרונות" ו-YNET וגם נטען בכמה כלי תקשורת, שהוא שולט ב"ישראל היום". אז למה הוא צריך היה "להתעסק" עם אתר כמו אתר וואלה!? זה לא נראה הגיוני.

כאן אני מציג אתגר אחר לגמרי. אתגר שבכלל לא נבדק. כמה קוראים קראו את הכתבות המלטפות, מול כמה קוראים שקראו את הכתבות השליליות וכמה את הכתבות הנייטרליות. זאת, מול הקוראים שקראו ידיעות אחרות באתר. כשאני מתכוון ראו, זה ממש קראו, לא רק הקליקו על הכותרת או עברו ליד הכותרת (הכל מדיד וקיים באתרים מקוונים). 

אפשר להוציא את הנתונים הללו מגוגל אנליטיקס של וואלה! (נתונים של מדידה פנימית של האתר, שלא גלויים לציבור, בניגוד, למשל, לנתוני גוגל אנליטיקס של אתר טלקום ניוז, שחוברו על ידי לאתר SimilarWeb למדידה חיצונית של אתרים באינטרנט. כך, שכל נתוני הקוראים מגוגל אנליטיקס יהיו חשופים בשקיפות מלאה לציבור - כאן.

אגב, SimilarWeb היה סטארטאפ ישראלי, שנולד ב-2007, ושהפך לחברה גדולה ברמה העולמית והניתוחים של סימילרווב נחשבים ל"מילה האחרונה" בקרב החברות הגדולות בעולם, לרבות חברות מדיה ותקשורת.  

ההצעה שלי היא כזו: לקחת 10 כתבות מלטפות על ביבי, 10 כתבות מלטפות על שרה, 10 כתבות שליליות עליהם, 10 כתבות נייטרליות עליהם, ומול זה להציב 30 כתבות שלא נכתבו עליהם, בכל התחומים הקיימים באתר החדשות של וואלה!: פוליטי, פלילי, ספורט, אופנה וכיו"ב), ולהציג טבלה משווה סטטיסטית, של כמות הקוראים, שהקליקו על הכתבות בכל קטגוריה וכמה זמן בממוצע הם התעכבו על הכתבה (מה שמצביע, שאולי הם הושפעו מהכתבה) וכמה הקליקו על כל כתבה ונטשו אותה מייד (מה שמצביע, שהם לא הושפעו מהכתבה כי לא קראו אותה. הנתון הזה (של נטישת כתבה, או בכלל נטישת האתר) נקרא Bounce Rate בלשון המקצועית, בעולם של של צפייה של קוראים באינטרנט, והנתון הזה נמצא גם כן בנתונים של גוגל אנליטיקס.

אני בטוח, שהמשטרה לא תבקש ולא תרצה לבצע בדיקה כזו. למה אני בטוח בזה: כי כך, כל "מגדל הקלפים", שהיא בנתה על וואלה - יתמוטט ברעש ענקי.

לעניות דעתי, בספק אם היו קוראים ל"כתבות המלטפות והמפנקות" הללו, קוראים שהקדישו זמן לקרוא את הכתבות הללו עד סופן ולהיות מושפעים (אולי) מהן. הנתונים של וואלה! (שמייד נציג אותם) מצביעים, שחלק נכבד מאוד מהקוראים נוטשים את הכתבות באתר, מייד כשהם נכנסים אליהן מבלי לקרוא את הכתבה (פירוט בסעיף הבא). כלומר, זו לא תהיה הפתעה אם אספר לכם, שאת "הכתבות המלטפות" על ביבי ושרה מעט מאוד קוראים (אם בכלל) קראו את הכתבות הללו, מול כתבות אחרות המצויות באתר וואלה!.

אני סבור, שאפילו ביבי ושרה ידעו ויודעים, ש"וואלה!" הוא בכלל לא אתר מוביל או משפיע בתחום העיתונות המקוונת, בוודאי לא בעל השפעה מול כלי התקשורת המובילים. כך, שנושא "ההנאה" הוא אולי מינורי ואולי אפסי, או אף שלילי. לבנות על זה תיק פלילי? הזוי לחלוטין.  

חשיפת השטיקים והטריקים של אתר "וואלה!":

כמה קוראים יש בכלל לאתר וואלה!? 

אני מבקש, שתחזיקו טוב טוב בשולחן או בכל דבר יציב, כדי שלא תפלו לרצפה מרוב צחוק או תדהמה.
כי אני די בטוח שתפלו מהכיסא, מצחוק או מתדהמה, אם אתם יושבים על כיסא, או אפילו עומדים. 

התשובה: 35 מיליון מבקרים בחודש החולף (דצמבר 2018). ליתר דיוק: 35.38 מיליון.
במצטבר בין אקטובר 2018 עד דצמבר 2018 (3 חודשים): 106.1 מיליון מבקרים.

מאיפה? 90.54% מישראל.

כלומר: מעל ל-31 מיליון בחודש החולף וכ-96 מיליון בשלושת החודשים שחלפו. 


לא מאמינים?
אז הנה מייד תראו את צילום הנתון, שהוצאתי אתמול מ-SimilarWeb, אתר שנחשב שני בגודלו ובאמינותו בעולם מדידת ביצועים באתרים באינטרנט, אחרי גוגל אנליטיקס (שכבר ציינתי לעיל - מוסתר ע"י וואלה! מהציבור):

הדו"ח החופשי המלא של אתר וואלה! מ-SimilarWeb מצוי כאן להורדה, למי שמתעניין והוא חופשי לכל אחד. מי שמעוניין בדו"ח מעמיק יותר, יכול להירשם ולשלם באתר.

כאן אני מביא את 2 הצילומים הכי חשובים מהדו"ח הזה והראשון הוא של סיכום התעבורה השוטפת של הנכנסים לאתר בחודש האחרון וב-3 החודשים שעברו:
וואלה! צילום ראשום

לא רק שיש לאתר הזה 35.38 מיליון "מבקרים" ׁׁלחודש - נכון לתחילת ינואר 2019, ה-Bounce Rate ("אחוז הנוטשים") של האתר הוא ענק, 40.55% (הנתון של אתר טלקום ניוז, רק לשם השוואה, הוא 7.91%).

כלומר, מעל ל-40% מה-35 מיליון הללו, נכנסים לאתר ונוטשים אותו כעבור שניות ספורות, בלי לקרוא מאומה

מדהים. לא?

איך נולד ה"ישראבלוף" הענקי הזה?

מכאן:
וואלה! 2

אם אתם לא הבנתם את הנתונים, אז אסביר את זה שוב לאט, בציון כמה עובדות מרתקות ומביכות:
  • חלק ניכר מהנכנסים לוואלה! הם בכלל לא בני אדם. למשל. לי יש תיבת דואר בוואלה, שאני נותן אותה לכל אתר בארץ ובעולם, שרוצה ממני הרשמה בכניסה לאתר, או כדי לקבל איזה מידע מהאתר. זאת עשיתי ואני עושה, כמו רבים בישראל, כדי שאת כל הזבל הפרסומי, שמגיע מייד לאחר ההרשמה הזו, אקבל לתא הדואר הזה בוואלה. אני מקבל בין עשרות למאות מיילים של "דואר זבל", כלומר פרסומות, כל יום, לתא הדואר שלי. כל כניסה של מייל לתא הדואר שלי - זו כניסה לוואלה. כל כניסה שלי לוואלה כדי למחוק את הדואר הזה, זו כניסה לוואלה.
  • כעת מתחיל להיות יותר מובן למה ה-Bounce Rate כל כך גבוה (41%). כל מייל, שמגיע לתא הדואר שלי, חולף לו במהירות בפתח האתר ונוחת במהירות הבזק בתיבת הדואר שלי בוואלה. המייל הזה לא קורא את הידיעות על ביבי או שרה, כי המייל הזה שנשלח אלי הוא פשוט טיפש מדי. הוא רק מייל המכיל פרסומת, לא יכולת קריאה והנאה של כתבות מפנקות על ביבי או שרה. את המייל הזה בכלל לא מעניין ביבי או שרה. המייל הזה מגיע אלי - כדי למכור לי משהו, שאני בכלל לא רוצה לקנות...
 
  • על פי הנתון הנמצא בתצלום, 18.49% מהכניסות לאתר וואלה זה דואר. פשוט דואר (במקרה של תא הדואר שלי, כמעט הכל זה זבל עבורי...). על זה אפשר לבנות תיק פלילי? מדהים, שאנשים בכלל לא יודעים מה זה אתר וואלה!. הם לא הסתכלו על הנתונים הגלויים לעין כל. רק "יורים באוויר" האשמות שווא. רק בגלל שזה ביבי ושרה.
  • אפשר לראות, שרק 13.54% מהנכנסים, מגיעים לאתר החדשות של וואלה!. לאיזה חדשות הם בדיוק מגיעים? כמה זמן הם מקדישים לכל כתבה? האם הם באמת קוראים את הכתבה, או נוטשים אותה מייד בהתחלה (Bounce Rate)? לזה צריך גם את גוגל אנליטיקס, כפי שהצעתי בפסקה הקודמת. עד שזה לא ייבדק עם נתוני אמת, כל טענה יכולה להישמע הגיונית, כולל הטענה, שאיש לא קרא את "הכתבות המלטפות והמפנקות" על ביבי ושרה, אולי חוץ מביבי ושרה, ואנשי יחסי הציבור שלהם...  גם הם (אנשי יחסי הציבור) יודעים שכל העניין הזה הוא "ישראבלוף" אחד ענק, כי הם משתמשים בכלים דוגמת SimilarWeb, כדי למדוד את החוזק, ההשפעה והיקף הכניסות לאתרים. 
 
  • מי הם כל שאר המיליונים, שנכנסו לאתר וואלה? זה התרגיל של וואלה! (לזכות האתר ייאמר, שיש עוד אתרים לא מעטים, שעושים את התרגילים הללו, כך שזכות ההמצאה הזו, לא שייכת דווקא לוואלה!): יש לוואלה לא פחות מכ-500 (!!) דומיינים ("שמות מתחם"' מכונים בשם Sub-Domains - כאן), שזה ממש מספר מדהים בהיקפו, דומיינים שסווגו על ידי וואלה! כ-SubDomains, כמופיע בתצלום כאן למעלה (רשימת 40 ה-SubDomains הבולטים יש כאן), לכל השירותים שיש באתר, מ-VOD דרך וא"ל ועד לוח מודעות לנדל"ן, והכל נרשם על הדומיין הראשי. כלומר: כל הכניסות לכל הדומיינים הללו נרשמות על הדומיין הראשי. דוגמה להמחשה: אם מישהו נכנס לוואלה לחפש להשכיר דירה, לרכוש רכב, או לקנות צעצוע לילד, זה נרשם ככניסה לאתר, למרות שאותו מחפש דירה, רכב, או רוכש צעצוע לילד, לא קרא שום "כתבה מפנקת ומלטפת" על ביבי או שרה
 
  •  תשומת לב שהמניפולציות של התעבורה של אתר "וואלה!" היו כולן היו פרי הבישול והתכנון של אילן ישועה, שמתנהל כמו "סוכן" וזה עוד ייחשף עבור מי הוא פועל, כדי לדאוג שהוא יקבל כל שנה בונוסים ענקיים על ביצועים (ביצועים שהוא עצמו ייצר לעצמו). הבסיס לנתונים שהובילו למתן הבוסנוסים הללו היה "סקר TIM", סוג של מדידה בשאלון לכמות קטנה של נסקרים (מוסבר כאן). זו לא מדידה אובייקטיבית של תעבורה בזמן אמת לאתר, כולל כמה זמן שהו הגולשים באתר ואילו תחומים הם התעניינו באתר. יתרה מכך, מדובר בסקר שמומן ע"י המזמינים שלו, ששלטו למעשה בתוצאות הסקר, כפי שנחשף כאן ע"י ויקיפדיה, בהודעה לציבור שפורסמה על ידם תחת הכותרת: "סקר TIM מטעה את הציבור". כל הסקר הזה היה "ישראבלוף" אחד ענק, שנולד לצרכים האישיים (כלומר לכיס הפרטי) של אילן ישועה.  
 
  •  יתרה מכך. ביבי התעניין בכלל כל אותה תקופה וגם לפניה ואחריה, בנושאים של שוק הטלוויזיה וזה היה ממש נושא מרכזי עבורו, לא בזק וואלה!, ובתחום העיתונות המודפסת והמקוונת, הוא התעניין ועסק באופן אישי בעיתונים, שבאמת יש להם השפעה על דעת הקהל בישראל: "ידיעות אחרונות", "אתר YNET" ו"ישראל היום". כל זה מסופר ומתועד בהרחבה יתרה, במה שמכונה ע"י המשטרה והתקשורת: "תיק 2000", תיק, שנראה על פניו "פייק ניוז". קצת פרופרוציות ונתונים מוצקים, לא יזיקו לחקר האמת. אבל נראה בעליל, שלא מחפשים את האמת, אלא את ראשו של ביבי לא די שרבים "התגייסו" כדי לייצר "אווירת שוחד" כנגד ביבי, "בתוספת יוקר" דחפו בכוח גם את שרה לעלילה הבלשית המבושלת הזו. מה היא בכלל מבינה בענייני רגולציה ובזק? היא חתמה אי פעם על מסמכים רגולטוריים? היא מבינה בכלל איך מייצרים מסמכים רגולטוריים בעולם התקשורת? זו פשוט בדיחה ואבדן דרך של המשטרה והפרקליטות.
חשיפה של "העין השביעית" מ-2014 (כאן), חשיפה שמסתמכת, בין היתר, על נתונים פנימיים של אתר "וואלה!" משנת 2014, מחזקת היטב את המסקה שנתוני האתר הזה הם "ישראבלוף" אחד ענק. 

אם צריך להעמיד לדין פלילי כל אחד, שרוצה כתבה חיובית בעיתון (דוגמת שרה), אזי צריך לכסות את כל שטח מדינת ישראל בגג ולהכריז על כל המדינה הזו כבית סוהר אחד גדול כמעט לכולם (אפשר להתחיל עם הפוליטיקאים...). גם יהיה שם מקום מכובד להרבה קציני משטרה...

מדפי החקירה של שרה במשטרה בפרשה זו, אפשר רק "לעטוף דגים" או לבנות עפיפונים מנייר, לא כתב אישום עם ראיות קבילות לבית המשפט. ועוד הקימו "חמ"ל" בלהב 433 עם עשרות ואולי מאות חוקרים, בראשות המפכ"ל וקצינים אחרים בצמרת המשטרה, לחקירה ההזויה הזו. זה פשוט פלופ משטרתי אחד גדול, מקומם ועצוב.

התייחסות נוספת לסוגיות הללו יש כאן, כשהתייחסתי לבקשת התביעה הייצוגית שהוגשה כנגד וואלה! ב-12.12.18.

"התפירה של התיק" ו"חושף השחיתויות" המהולל - אילן ישועהאילן ישועה יחצ
בסיפור, שהניע מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה (בתמונה משמאל, יח"צ), נעשו כל כך הרבה שגיאות, שצריך להקדיש לזה יותר מקטע קצר במאמר. אציין כאן רק את הנקודות המרכזיות:
  • אילן ישועה הוא לא עובד ציבור ולא עובד מדינה. לתת לאדם, שעובד במקום פרטי, הגנה של "חושף שחיתויות", הגנה שחלה רק על עובדי ציבור, מבלי להגדיר אותו כ"עד מדינה", או לחילופין "חשוד", היא דבר בלתי מתקבל על הדעת. 
  • יתרה מכך. במקום עבודה פרטי זה נראה ממש סותר כמה חוקים אם אתה מקבל מיליונים כשכר ובונוסים מבעל הבית שלך ותוך כדי כך במשך שנים אתה מקליט אותו ואוסף נגדו חומרים, לקראת "יום פקודה" ככסת"ח למעשים שלך עצמך, כדי ל"הגן על התחת" של עצמך ובסוף אתה מפנה את החומרים הללו נגד ביבי מטעמים אידיאולודיים וכי כך מפעיליך כ"סוכן" רצו.
  • אם בעל הבית שלך מושחת, תתפטר ותגיש נגדו תלונה, או שתגיש תלונה בזמן אמת ולא אחרי שנים, כשיש לך חשש, "שעלו על עקבותיך". לעניות דעתי, זו הדרך הנכונה, הישרה והמוסרית לנהוג. אצטט כאן משפט חשוב, שפורסם כאן: "אדם ערכי לא משתף פעולה במשך שנים (מתחילת העשור ועד 2018) עם הוראות המנוגדות לערכיו המקצועיים והמוסריים, ובוודאי לא כשהוא סבור, שהן מהוות גם עבירה על החוק ומצדיקות הקלטה של מנהליו, שאותם הוא מחשיב כעבריינים – כשכל אותו זמן הוא מכניס לחשבון הבנק שלו מיליוני שקלים (כנראה עשרות מיליוני ש"ח. 'רק' 12 מיליון ש"ח הוא קיבל בונוס על מכירת יד2. זאת, על חשבון בעלי המניות של חברה ציבורית)".
  • אחת הטענות המרכזיות, שגם המשטרה הכניסה בהמלצותיה לפרקליטות בסיום החקירה, הייתה הטענה, שביבי התערב במטרה להחליף את עורך וואלה!. זאת, בעקבות ידיעה, שפורסמה בוואלה! בנובמבר 2016 בעניין "פרשת הצוללות". כל מי שבודק את לוחות הזמנים, היה מגלה בקלות, שבנובמבר 2016 ביבי בכלל לא היה שר התקשורת לענייני בזק, כי הוא "קיבל חסינות" בגלל תלונות חלק מכלי התקשורת, חסינות מהיועמ"ש, ושר התקשורת לענייני בזק מיולי 2016 (ליתר דיוק מ-18.7.16) והלאה היה צחי הנגבי (עד שהוחלף ע"י איוב קרא). זה בדיוק אותו סיפור הקיים בכל סדרת הכתבות שלי. לוקחים מעשים, שבוצעו (אם בכלל) אחרי שביבי כבר לא עסק בענייני בזק, ומעבירים אותם לאחור ב"מנהרת הזמן", כאילו זה הוכחה שניתן שוחד. שוחד נותנים ומקבלים בהקשר של המעשה (המעשה היה חתימה של ביבי על מיזוג בזק-יס, שנחתם על ידו ב-23.6.15. כלומר: נובמבר 2016 זה שנה וחצי אחרי כן (!). המכתב של פילבר בעניין "ההפרדה התאגידית" נחתם ביום 23.12.16, כחודש אחרי "הניסיון של ביבי להדיח את עורך וואלה! - אבירם אלעד". אי אפשר לגלגל את המעשה הזה (של ניסיון לפטר עורך) לאחור שנה וחצי לקשור אותו בדיעבד למעשה, שנעשה שנה וחצי קודם, ואי אפשר לגלגל אותו חודש קדימה ב"מנהרת הזמן", כדי לקשור את המעשה הספציפי הזה של "השוחד", למעשה של "ההטבות לבזק" מפילבר, אולי בשליחות ביבי. זה לא הגיוני ולוחות הזמנים פשוט לא תואמים. זה נראה על פניו "תפירת תיק" ב"חוטים גסים". 
  • על פי הפרסומים (למשל כאן) נאמר כך בעדותו של אילן ישועה לחוקריו: ""הייתי במצוקה אישית ומקצועית קשה. בסוף 2015 פניתי לעו"ד אייל רוזובסקי, שמלווה אותי מאז. אחר כך התחלתי לתעד את הפניות ואת הלחצים של שאול אלוביץ' ושל אשתו איריס". זה סותר לחלוטין את כל מה שיש בכתב החשדות ובכתב האישום, בו מופיעות הקלטות מסוף 2012 ועיקר ההקלטות מיוחסות לשנים 2013-2015, דוגמה כאן להקלטות מתחילת 2013 עד 2014, הרבה לפני שאילן ישועה פנה (כך לטענתו) לעו"ד אייל רוזובסקי שהנחה אותו להתחיל להקליט (בסוף 2015). 
  • אם כתבות מפנקות וחיוביות, שמקורן ברצון לקדם אינטרסים כלכליים או אינטרסים פוליטיים של מישהו, או שניהם גם יחד, הן בבחינת מתן שוחד, או מתן איזה סוג של טובת הנאה, אזי יש להקים מחנה מעצר ענק בנגב, שבו יהיה צורך להכניס למעצר כמעט את כל העיתונאים, כל עובדי תעשיית יחסי הציבור והדוברים, כל בעלי השליטה והעורכים הקיימים בישראל, כמעט בכל אמצעי התקשורת, מכלי התקשורת הגדולים הארציים ועד המקומונים הכי קטנים בקרית שמונה (או באילת, אותו דבר), מאז קום המדינה (למה מקום מהמדינה? כי לפני כן הבריטים ולפניהם הטורקים שלטו כאן עם חוקים משלהם...) ועד עצם היום הזה. למה יש צורך לעצור כמעט את כולם? משום שזה בדיוק מה שהם עושים כמעט כל יום, כל השנה וגם היום. מחנה המעצר בנגב זה רק בשביל העיתונאים, אנשי היח"צ, המו"לים, הבעלים והעורכים, נותני השוחד ומתווכים בשוחד. עבור מקבלי השוחד צריך להקים "עיר מעצרים" בסדר גודל של כל גוש דן. לכן מכאן, אם כתבות מלטפות ומפנקות הן טובת הנאה ושוחד, הגיוני ומתקבל על הדעת, שהיה ראוי לעצור בפרשות "תיק 4000", את אילן ישועה מנכ"ל וואלה!, זה שמסר לחוקרים את "ההקלטות המפלילות" (למעשה, מפלילות קודם כל את עצמו בעניין זה) וגם כינה את משפחת אלוביץ' "משפחת פשע". זה אולי נכון ואולי לא, אבל החלק החשוב מהמשפחה הזו - זה הוא בעצמו. הוא היה לכאורה ראש "נותני השוחד", עם הצוות שלו בוואלה! במשך שנים - רק אם אכן "כתבות מפנקות" בתקשורת - זה שוחד. לכן, אם הוא לא נעצר ע"י המשטרה, אז זה יכול להיות רק מאחת הסיבות הבאות: 1) הוא "עד מדינה", אבל לא סיפרו לנו את זה (או לא רצו לספר לנו את זה והעובדה הזו תתגלה עוד מעט). 2) הוא מודיע קבוע של המשטרה, והמפעיל שלו ביחידת המודיעין המשטרתית קיבל עבורו מהפרקליטות "חסינות" לכל מעשיו במשך שנים בשירות "משפחת הפשע", שהייתה הבעלים של וואלה! ושדאגה "לרפד" אותו ב"משכורות מפנקות" במשך שנים. 3) אין עבירה כזו ולכן לא עצרו אותו. (רגע, אבל את ביבי כן מאשימים בעבירה כזו. משהו פה לא מסתדר עם הטיעון הזה. בהערת אגב אציין, שאלי ציפורי מגלובס כתב על הנושא הזה מאמר מאוד נוקב ונכון - כאן). 
 
  • לא די שהחקירה נוהלה ברשלנות ובחוסר הבנה בסיסי של עולם רגולציית התקשורת, לא נעשו דברים בסיסים כדי לאמת את מה ש"עדי המדינה" מוסרים. למשל, אם היו בודקים את הסמארטפון של ניר חפץ ("עד מדינה" בתיק)וגם את המחשב שלו ביסודיות, היו מגלים, שכל מה שהודלף ע"י הפרקליטות לכמה כתבים לגבי הרצון של נתניהו (ואשתו) ל"כתבות חיוביות" בוואלה!, עם כל מיני רכילויות טפשיות ועסיסיות (דוגמת "סיפורי אשת והאב של השר נפתלי בנט"), נעשה על ידו מול כל כלי התקשורת, שחפץ עמד עימם בקשר, לא רק מול וואלה!. ככה עובדים בעולם העיתונות, מאז שהיא נולדה בימי הביניים ועד עצם היום הזה. יש עורכי עיתונים, שיכולים להעיד על כך, אבל הם כלל לא נחקרו. בכלל, כל החומר, שהעביר אילן ישועה בחקירתו וכל ההקלטות שלו, היה צריך להיות מועבר למועצת העיתונות. שם מטפלים בהפרות של האתיקה העיתונאית. לא במשטרה. זה בכלל לא עניין של המשטרה או של הפרקליטות. מדובר בכשל חקירתי ענק ובכשל משפטי מדהים. 
  • בדיקה סטטיסטית של הכתבות בעד או נגד ביבי בוואלה! בתקופה הרלבנטית, לרבות כמה הקליקו על כל כתבה וקראו אותה (בהשוואה מול כתבות אחרות, כפי שכתבתי למעלה), מה שלא נעשה עד רגע זה, הייתה מגלה, שהיו יותר כתבות "נגד ביבי"(או "ניטרליות"), מאשר "כתבות מלטפות ומפנקות" אותו ואת שרה, ובכלל את כל הכתבות המפנקות הללו קראו רק קומץ קטן של קוראים וזה לא השפיע על איש וגם ביבי ידע שזה לא משפיע על איש. זאת, כי וואלה! זה קודם כל אתר של מסחר אלקטרוני ודואר אלקטרוני ולא אתר של חדשות מוביל ומשפיע בישראל. כלומר: רוב כלי התקשורת, שהיללו את "חושף השחיתויות" אילן ישועה,, במערכת אדירה של Fake News, יצרו מצג שווא לציבור, שאין לו שום בסיס בעובדות, ודחפו את המשטרה והפרקליטות לחקור בסדר הלא נכון ובכיוון הלא נכון את החקירה הזו, וגם נפלו בפח עם "עדי מדינה" ספינולוגים "עם דיפלומות בספינולוגיה", אנשים, "שלא הייתי קונה מהם רכב משומש", ובכך הכשילו את החקירה של המשטרה לכל אורכה, וגם את הפרקליטות, שנגררה אחרי הקו השגוי הזה.
  • יתרה מכך. בזמן אמת, בתחילת 2018, הכתב גלעד צוויק מאתר "מידה" (כאן) בדק את הטענות להטיית סיקור ב"וואלה!" ומצא שכ-80% מהכתבות היו נגד נתניהו... וזו כותרת הכתבה: "העובדות מוכיחות: אתר ‘וואלה’ לא העניק סיקור אוהד לנתניהו." הכתב גם צייץ אחר כך ציוץ הנמצא כאן, המדבר בעד עצמו. מעט יותר מאוחר - ב-16.8.18, באתר "מידה" (כאן) פורסמה כתבה של משה איפרגן, שהלכה בעקבות הבדיקה של גלעד צוויק, ובדקה האם חל שינוי בסיקור שרי התקשורת בין משה כחלון, גלעד ארדן ובנימין נתניהו, והכתב מצא שהשניים הראשונים (כחלון וארדן) קיבלו ב"וואלה!" כיסוי חיובי יותר מנתניהו, בתור שרי תקשורת. הכותרת של המאמר: "ב’וואלה’ אהבו שרי תקשורת – עד שבא נתניהו. בזמן כהונת שרי התקשורת כחלון וארדן נסק הסיקור החיובי שלהם באתר ‘וואלה’, כמו גם בפרסומי ערוץ 2 ו-10. אצל נתניהו, לעומת זאת, לא היה שינוי בכיסוי."
שורה תחתונה:
יש כאן, למיטב הערכתי, על בסיס כל המידע והמסמכים שהצגתי וניתחתי בסדרת הכתבות (עד כה 7 כתבות מרכזיות ועוד כמה כתבות משנה נלוות), "תסמונת של עיוורון", תסמונת, מעין קונספציה, שמזכירה את "הקונספציה של יום הכיפורים".
המשטרה והפרקליטות בנו כאן בחוטים גסים "פייק תיק" המבוסס על "פייק ניוז". 
 

נספח
רשימת הפרקים הקודמים בסדרה החדשה בעניין "תיק 4000": כמה פרקי רקע חשובים, שהקדימו את הסדרה הזו, וששימשו כבסיס ונקודת מוצא לחשיפות הטריות והחדשות: עדכון 17.1.19: כתבה ב"ישראל היום" מוסף השבוע 18.1.19, עמ' 16-17: "המשטרה לא חקרה את האנשים הנכונים בתיק 4000".
נצ"מ בדימוס אבי וייס, בעל האתר "טלקום ניוז", עלה לכותרות כאשר שלמה פילבר עשה "לייק" לידיעה: "מסמכי בזק־YES מוכיחים - תפירת תיק" • בראיון, מספר וייס על האיתות של פילבר ("לא כדאי שיעלה להעיד") √• על החקירה • ועל כך שנתניהו לא עזר לבזק. - כאן.

עדכון 23.1.19, 22:30: עלתה לפתע כתבה מדהימה ונוקבת, מבוססת מסמכים מקוריים, בעיתון "דבר ראשון" מהכתב ארז רביב. להלן הכותרת של הכתבה, כותרת המדברת בעד עצמה: "תהליך האישור נחשף חשיפה: פרוטוקול אישור עסקת YES-בזק מראה החלטה לחוצה אך מקצועית. לפי המסמכים שהגיעו לידי 'דבר ראשון', אישרה מועצת הכבלים והלוויין את ההעסקה שבמרכז תיק 4000 בלוחות זמנים לחוצים, אך קיימה דיון מעמיק וענייני בפרטיה | אם במשרד התקשורת הייתה התנגדות, איש לא הביע אותה | איך זה מסתדר עם גרסתו של נתניהו? כל הפרטים בכתבה". 
הכתבה המלאה - כאן

עדכון 18.5.19: בראיון מדהים, שפורסם ב-8.5.19 ע"י כתבי "מקור ראשון" (כאן), עם עו"עו"ד שי ניצןד שי ניצן (בתמונה משמאל), פרקליט המדינה, עולות, בין היתר (ולעניות דעתי), 3 תובנות חשובות:
1) עו"ד שי ניצן טוען, שההדלפות מגיעות מעורכי הדין של נתניהו ולא מהפרקליטות. הוא כמובן יודע את האמת, וזו לא האמת (מה שטען בראיון). האמת כתובה כאן - "שחור על גבי לבן".
2) הוא לא שמע על תופעת "תפירת תיקים" בישראל. ייתכן ויש לו בעיות בשמיעה, או בזיכרון, או בקריאה, או בכולן יחד. זה נראה די ברור מדבריו.
3) עו"ד שי ניצן "מודה בפה מלא", שאין תקדים להעמדה לדין של איש ציבור בחשד לקבלת שוחד כתוצאה מפרסום "כתבות מחמיאות ומלטפות" עליו (או על אשתו ו\או בנו) בעיתון מקוון (או בכל כלי תקשורת אחר). כלומר: הוא המציא חוק שלא קיים ורוצה ליצור תקדים משפטי עולמי, "על הגב שלנתניהו". די ברור למה. 

בנוסף, עו"ד שי ניצן הצדיק את יצירת התקדים המדהים הזה בטענות ש: "צריך לזכור שוואלה היה אז אתר החדשות השני המוביל בישראל", ו-"כתבה רצינית בעיתון היא בעלת משמעות גדולה עבור איש ציבור ועבור כל אחד". הבעיה שלשקרים הללו - אין בכלל רגליים, כמפורט כאן בכתבה למעלה. אין כאן כלום והעובדות שונות לגמרי. פשוט המצאה ו"תפירת תיק" קלאסית

אותי (ולא רק אותי) זה די מזעזע, שזו דמותו ואלה הם ערכיו של פרקליט המדינה של מדינת ישראל. 

זו בדיוק הסיבה, שלאחר הפרסומים (למשל: כאן וכאן) בדבר "סיכול חקירת חשדות לפלילים" ע"י עו"ד שי ניצן, הגשתי לשופט (בדימוס) דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות (נת"מ), תלונה (כאן), אודות "העלמת תלונה" ע"י הפרקליטות בראשותו של עו"ד שי ניצן (התלוננתי רק על המקרה האחרון. יותר מ-10 תלונות בחשד לפלילים "הועלמו" אצלו, מאז תחילת 2018 ועד היום. היו "העלמות" של תלונות, שהגשתי ליועמ"ש ,ש"נגרסו" בפרקליטות גם קודם לכן, אבל לא ספרתי...), התלונה הוגשה כעת לנת"מ, אודות המקרה הכי חריף והכי "טרי". נקדיש לנושא הזה כתבה ספציפית ומלאה במסמכים, בהמשך סדרת הכתבות אודות "תפירת תיק 4000".  

עדכון 12.6.19: אחרי 13 שנה, מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, סיים אמש (11.6.19) את תפקידו באתר וואלה!. ישועה סיים את תפקידו בהסכמה עם הנהלת קבוצת בזק, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות בחודשים האחרונים בינו לבין יו"ר בזק, שלמה רודבעידו אשד, סמנכ"ל התוכן של האתר, יחליף אותו וימונה למנכ"ל החברה מהיום. דירקטוריון וואלה! בראשות רודב התכנס ואישר את פרישת ישועה ומינויו של אשד

ישועה הוא אחת הדמויות המרכזיות ב"תיק 4000". הוא האיש שביצע בפועל את ההנחיות מטעם משפחת אלוביץ' בעניין החשד (כביכול) להטות את סיקור האתר למען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה. בשלב מסוים החל ישועה להקליט את אלוביץ' וגורמים נוספים כשהם מעבירים לו הנחיות מעין אלה. העדות של ישועה, ההקלטות והמסרונים שמסר, הפכו למשמעותיים מאוד להפיכת חקירת "תיק בזק" לחקירת "תיק 4000"

עדכון 22.7.19: אתר "העין השביעית" פרסם מאמר וניתוח (כאן), שבו הוא מדרג את גודל כלי התקשורת בישראל על פי מספר תעודות לע"מ שנופקו לעיתונאים שעובדים בכלי התקשורת הללו. הנתונים נכונים ל-2018. על פי הנתונים הברורים הללו, אתר וואלה! מדורג במקום 9 (תשיעי), אחד לפני האחרון.
הנתונים הללו משלימים ודי דומים לנתוני "סקר החשיפה של TGI", שהוא המדד המקובל לחשיפה ולתפוצה של כלי התקשורת בישראל.
כלומר: הטענה של היועמ"ש ב"כתב החשדות", שוואלה! הוא אתר החדשות השני בגודלו בישראל, היא חסרת כל בסיס ונובעת מבורות תהומית. 

עדכון 18.10.19: פורסם מאמר של קרולין גליק ב"ישראל היום" (כאן), תחת הכותרת: "זה התקדים הדרמטי שהציגו פרקליטיו של נתניהו בשימוע - ועשוי למוטט את התיקים נגדו", אודות חוות הדעת המשפטית הבינלאומית המעמיקה שנמסרה לד"ר אביחי מנדבליט בשימוע. זו כותרת המשנה בכתבה: "לבכירי הפרקליטות הוצגו תיקים מהעולם שעסקו ביחסי פוליטיקאים ואמצעי תקשורת • בכולם נקבע: לא מדובר בשוחד • גולת הכותרת: חקירה בריטית על יחסיו של רופרט מרדוק עם שורה של ראשי ממשלה • "כתב אישום יציב את ישראל בבידוד משפטי בעולם ויסכן את חופש העיתונות"." פרקליטי הצמרת הביאו תיעוד עשיר של פסקי דין ודו"חות חקירה מארה"ב, בריטניה, אוסטרליה ואירופה. בכולם, השאלה שעמדה לנגד עיניהם של השופטים והתובעים היתה האם אפשר להגביל - לא כל שכן, להפליל - יחסים שבין גורמי תקשורת לבין פוליטיקאים. העמדה בכל המקרים היתה אחת: אי אפשר. זה הדין גם במקרים של יחסים מאופיינים בקח ותן וגם ביחסים שאין בהם קח ותן. 
מומלץ לקריאה

עדכון 8.11.19: נחשף (כאן וגם כאן וכאן): וואלה סוחרת במידע

אילן ישועה התלונן שהתערבו לו בתכנים? אלא שבשנת 2014 נמצא שאתר וואלה סחר כתבות עבור כסף.

‏במסגרת האזנות בפרשת 'ישראל ביתנו' ב-2014 נמצא כי אתר 'וואלה' סחר בכתבות עבור כסף!

חלק גדול חדשות וואלה פורסמו באתר וואלה תמורת תשלום יחצנים - אנשים מתפלאים. מדוע הם לא מקבלים חשיפה בתקשורת !!

שלמו כמה אלפים ותהיו סלב!

‏לא בקשה לשינוי כתבה, עריכת מילים או תמונה, אלא הכנסת ידיעה חדשותית מיועץ תקשורת רונן צור עבור תשלום.

באופן "מפתיע" וכשנה לאחר שנודע לפרקליטות ולמשטרת ישראל ש'וואלה' סוחרת בכתבות, המנכ"ל אילן ישועה מצטייד במכשיר הקלטה והופך לעד ראשי בפרשה 4000.

מדהים!


דוגמה נוספת היא הפרסום הסמוי ש"וואלה!" עשו עבור "בנק הפועלים" - כאן.  

תשומת לב לנקודה חשובה: על פי YNET, גלובס (מתבסס על חברת החדשות), כלכליסט ובחדשות 2 (מצוטט בכלכליסט), ישראל היום, וואלה!, מאקו, בכל העיתונים הללו וגם באחרים, יש אותו דבר בדיוק: אילן ישועה טען בחקירותיו: "הייתי במצוקה אישית ומקצועית קשה בסוף 2015. פניתי לעורך הדין אייל רוזובסקי, שמלווה אותי מאז. אחר כך התחלתי לתעד את הפניות ואת הלחצים של שאול אלוביץ' ושל אשתו איריס", כך סיפר ישועה במשטרה, כמופיע בכל ההדלפות בכל כלי התקשורת.

אולם, גם בכתב החשדות וגם בכתב האישום יש הקלטות שלו מסוף 2012 ולאורך 2013, ורוב ההקלטות המצוטטות הן מהשנים 2014-15, כלומר: לפני שהוא החליט להקליט. הכיצד? למה נולד השקר הזה, שהוא החל להקליט בעקבות עצה של עו"ד אייל רוזובסקי בסוף 2015, כשרוב ההקלטות שלו בוצעו שנים לפני כן? 

עדכון 11.11.19בית המשפט המחוזי בתל אביב (כאן) מרשיע את ראש העיר אשקלון לשעבר איתמר שמעוני בקבלת שוחד, יחד עם זאת הוא מזכה אותו מחמת הספק בפרשת הסיקור האוהד באתר החדשות המקומי. בהמ"ש פסק: סיקור אוהד אינו שוחד

פרקלטיו של ראש הממשלה נתניהו בתגובה להכרעת הדין בעניין איתמר שמעוני: "לא במקרה מעולם בהיסטוריה המשפטית של הדמוקרטיות לא היה תיק שקבע שסיקור חיובי זה שוחד. קביעה כזו תפגע באופן אנוש בחופש העיתונות שהוא מיסודות הדמוקרטיה. 
מקרה אחד בלבד הובא לבית המשפט ב-2017. הקבלן דוידי קנה ב-600 אלף ש"ח אתר ביקורתי נגד ראש העיר אשקלון - ומייד סגר אותו. זה הרבה יותר חמור מתיק 4000, שבו לא נטען שראש הממשלה קיבל אפילו אגורה אחת. 
ובכל זאת בית המשפט זיכה את הנאשמים מהאשמה שסיקור חיובי הוא שוחד - ולא יצר את התקדים הזה. 
אם בית המשפט סגר היום תיק שוחד הרבה יותר חמור ממה שנטען בתיק 4000 - רכישת אתר אינטרנט ביקורתי נגד ראש העיר ב-600 אלף ש"ח וסגירתו מייד לאחר הרכישה - ברור שתיק 4000 קורס.
הטענות נגד ראש הממשלה נתניהו הן חלק מאכיפה בררנית שזועקת לשמיים: סחיטה באיומים של עד המדינה ניר חפץ, הפריצה הלא חוקית לטלפונים של דובריו ושיטפון ההדלפות הפליליות והמגמתיות נגד ראש הממשלה במטרה לנהל נגדו משפט שדה בדעת הקהל".

ניתוח של עקיבא ביגמן מ"ישראל היום" אודות ההשלכות של פסק הדין בעניינו של איתמר שמעוני - כאן. החלק המרכזי בניתוח שלו: "בסופו של יום, מדובר בצעד תקדימי ומסוכן בעל השלכות רוחביות על החוק הפלילי בישראל שנוצר, פעם נוספת, בהחלטה מקרית ולא מחושבת של ערכאה נמוכה. כפי שהודה פרקליט המדינה שי ניצן בעצמו, חוקרי המשטרה והפרקליטות יצרו יש מאין תקדים עקרוני במשפט הפלילי בעצם קביעתם שסיקור אוהד יכול להיחשב לשוחד. עתה שופטת בית משפט מחוזי מאמצת עיקרון זה באמירות אגב שאינן נוגעות באופן ישיר לתיק שבו עסקה. 
התוצאה היא שלנגד עינינו אנחנו חוזים בצמיחתה מלמטה של יצירה משפטית חדשה, שאין לה אח ורע בדין הפלילי לא בישראל ולא בעולם, כשהמנוע המרכזי שלה הוא יוזמות מקומיות של פקידים משפטיים בדרגים נמוכים. אם זו לא מהפכה שיפוטית, אינני יודע מה כן. 
כך או כך, אם יאומצו התבחינים של [השופטת] מרגולין־יחידי, הרי שרבים במערכת הפוליטית צריכים לעמוד לדין יחד עם נתניהו, ובראשם חברי הכנסת שתמכו בחוק "ישראל היום", כמו איתן כבל, יאיר לפיד וציפי לבני. כל עוד הדיון בסיקור אוהד כשוחד נותר בלעדי לתיקי ראש הממשלה נתניהו, האכיפה הבררנית צובעת את הכל."

 
עדכון 21.11.19: פורסם
מאמר בגלובס (כאן), של עמדת מומחי ההגנה של נתניהו: "למה לדעתנו סיקור חיובי איננו שוחד". בשימועים בתיקי רה"מ הציגו פרקליטיו חוות דעת מיוחדת שכתבו חמישה מומחים למשפט בכירים, נתן לוין, אבי בל, ריצ'רד הידמן, יוסף טיפוגרף ואלן דרשוביץ, ולפיה אסור לפרקליטות להתערב בנעשה בתקשורת • כעת, ערב החלטת היועמ"ש הם מבקשים להשיב למבקרים והציגו במאמר את עמדתם בתמצית. מומלץ לקריאה למתעניינים

עדכון 31.1.20: בסקר TGI (פורסם למשל כאן), לסיכום החשיפה של הציבור לאמצעי התקשורת ב-2019, שוב וואלה! לא נמצא בין עשרת כלי התקשורת המובילים בישראל (גם בשנים שעברו אתר וואלה! היה מחוץ לעשירייה הראשונה על פי TGI, ראה למשל נתוני 2014 - כאן ו-2015 - כאן וכאן, בשנים הרלבנטיות לתיק 4000). כך שהטענה שוואלה! הוא "כלי תקשורת מוביל" (שני אחרי YNET), ככתוב בכתב החשדות ובכתב האישום, אין לה ידיים ורגליים

עדכון 13.9.20:
אלי ציפורי העלה כאן פוסט נוקב ומפורט, בעקבות פניית עורכי הדין של משפחת אלוביץ' לבית המשפט בי-ם: 
"המסתירים: מנדלבליט וליאת בן ארי ממשיכים להסתבך - מסתבר שיש עוד הרבה חומרי חקירה שהוסתרו בנוגע לאילן ישועהשלמה פילבר וניר חפץ.
************************
*פרקליטי אלוביץ׳ לבית המשפט: דורשים את חומרי חקירה בפרשת מח״ש-חפץ*
פרקליטיהם של שאול ואיריס אלוביץ' הגישו הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה מפורטת לקבלת חומרי חקירה אשר לטענתם נעדרים מחומר החקירה שנמסר להם בידי הפרקליטות. לטענת הסניגורים, עורכי הדין ז'ק חןמיכל רוזן עוזרנעה פירר ותאיר בן שושן, קיימות בתיק אינדיקציות ברורות לכך שחומר חקירה רלבנטי בעניינים מהותיים לא נמסר להגנה בשלמותו, וכי בקשתם עוסקת "בניסיון לפזר את מסך הערפל מעל מהלכי ותרגילי חקירה פסולים, וחילופי דברים שהוחלפו בין גופי האכיפה והתביעה לבין עדים, חשודים ובאי כוחם".
בקשתם של בני הזוג אלוביץ' מהבוקר עוסקת, בין היתר, בעניינם של עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, עניין מעמדו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, עניין הניסיון לשבור את רוחו של שאול אלוביץ', ובניסיון לגרום לו להפליל את עצמו ואת ראש הממשלה נתניהו.
כך למשל, מתייחסים פרקליטי אלוביץ' לתרגיל החקירה שננקט נגד ניר חפץ שעיקרו עיכובה לחקירה של מקורבת אליו, ובִּיום מפגש ביניהם במסדרונות חדרי החקירות. לטענת סנגורי אלוביץ', אין ברשימת החומר שנאסף ובחומר החקירה שהועבר להגנה תיעוד מלא ומסודר של האירוע, כולל הסכמת המשטרה שלא להעביר לידי ההגנה חומר בעניין: "חילופי הדברים המבוקשים שופכים אור על התנהלות המשיבה עם עד המדינה ומשקפים חלק מטובות הנאה נוספות שנתנו לו. יש בחומר המבוקש לסייע בחשיפת התמונה המלאה של אחת הסיבות שהביאו את ניר חפץ להיכנע ללחצים הפסולים והאכזריים שננקטו כלפיו במסגרת להיטות היתר להפכו לעד מדינה. לפחדיו ולחששותיו של העד מפני החוקרים, גם בהקשר זה, חשיבות ברורה בבחינת מהימנות דבריו ומשקלם לאחר שהפך לעד מדינה", מציינים סנגורי אלוביץ'.
בהמשך, מתייחסים פרקליטי אלוביץ' לפרסומים מן הימים האחרונים שלפיהם בתחילת 2018, בזמן אמת, פנה גורם משטרתי לחוקרי מח"ש וסיפר להם על הלחצים הפסולים שהופעלו על חפץ בניסיון לגייס אותו כעד מדינה נגד נתניהו. בבקשתם, דורשים פרקליטי אלוביץ' להעביר לידיהם תרשומת המתעדת את אירוע התלונה במח"ש בעניין התרגיל, וכל תרשומת הקשורה לתלונות או מידע שהגיע למח"ש בקשר עם החקירה.
בעניין עד המדינה פילבר, מבקשים סנגורי אלוביץ' לקבל לידיהם מסמכים המופיעים בחומר החקירה תחת הכותרת "עדכונים והנחיות לגבי ניהול משא ומתן עם פילבר", וכן מסמך שהוגדר "אישור הלנה לעצור בתא מעצר שלמה פילבר". לטענת סנגורי אלוביץ', "לא מדובר בעניין טכני או פורמלי, כי אם מדובר במסמך שקשור לתרגיל חקירה פסול של הכבדה על העד בדרך של כליאתו בתנאי מעצר קשים וטרטורו בין בתי מעצר. מדובר בהפעלת אמצעי לחץ על נחקרים על מנת לגרום להם לשתף פעולה או בקשר לטובות הנאה שקיבל העד בניסיון לגייסו לעד מדינה״.
בעניינו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, טוענים פרקליטי אלוביץ' כי "קל להתרשם שערפל כבד מאוד רובץ על שאלת מעמדו של העד ולא ניתן להתחמק מהרושם שמדובר בערפול מכוון", וכי "נדרש גילוי מלא ומקיף של כל הדברים שהוחלפו בין אילן ישועה ובאי כוחו לבין חוקרי המשטרה ונציגי הפרקליטות".
כך למשל, מציינים פרקליטי אלוביץ' כדוגמה, שלמרות שבסוף יוני 2020 הצהירה הפרקליטות כי כל החומר שבידה, בין היתר בנושא זה, נמסר לעיון ההגנה, מעיון מהודעתו של אילן ישועה מינואר 2018 עולה כי חוקרי המשטרה יצרו קשר עם ישועה בעוד שזה שהה בארה"ב, אולם לשיחה זו אין כל תיעוד או אזכור בחומר החקירה.
לטענת סנגורי אלוביץ', בעניינו של ישועה "שאלות חשובות נותרו ללא מענה: מי שקל והחליט שלא לחקור אותו כחשוד ולהעמידו על זכויותיו ומה היו הטעמים לכך, ומדוע הוחלט שאת חקירתו הראשונה, להבדיל מחקירותיו הרבות הבאות, אין להקליט ולתעד. עוד מציינים פרקליטי אלוביץ' כי השיחות שמסר ישועה הן מתקופת זמן מצומצמת שבין השנים 2015 עד סוף שנת 2016, בעוד שהתקופה הרלוונטית בכתב האישום מתייחסת לפרק זמן ממושך המשתרע בין דצמבר 2012 ועד לחודש ינואר 2017. "עניין חשוב שיתברר במשפט הוא מדוע בחר ישועה להקליט ולהעביר לגורמי החקירה דווקא שיחות אלה ולא אחרות", טוענים סנגורי הזוג אלוביץ', ודורשים גילוי מלא ומקיף של כל הדברים שהוחלפו בין ישועה ובאי כוחו לבין חוקרי המשטרה ונציגי הפרקליטות, וכן את מכשיר טלפון הנייד של ישועה, "על מנת שההגנה תוכל לערוך בדיקה מקיפה והשוואה מעמיקה בין השיחות שהוא בחר להקליט ולמסור לגורמי החקירה לבין אלה שהקליט ומחק".
חלק מיוחד בבקשה לגילוי חומרי חקירה שהגישו פרקליטי אלוביץ' עוסק בתרגילים ופעולות חקירה, ובמיוחד אלה שהופעלו כלפי אור אלוביץ'. "תרגילי חקירה הם חומר חקירה", מדגישים סנגורי אלוביץ' בבקשה ומוסיפים כי "בפרט נכונים הדברים בנסיבותיה החריגות של פרשה זו. המעט שניתן לומר על תרגילי החקירה שננקטו בפרשה כלפי עדי מפתח, ואשר נחשפו עד כה, הוא שהם היו לא חוקיים וחמורים ביותר".
פרקליטי אלוביץ' מתייחסים בבקשתם גם לפרשת פעריי התמליל והקלטת השיחה בין חוקרת המשטרה לבין בנו של שאול אלוביץ'אור, שהייתה השיחה המקדימה שבה יזמה החוקרת מפגש בין שאול לבין בנו שבו ינסה לשכנע את אביו להחליף את סנגורו ז'ק חן ובכך לסלול את הדרך לחתימתו של שאול על הסכם עד מדינה.
"קטעים משמעותיים ומהותיים שהושמטו מהתמלול, מבהירים את השיח שהתקיים בין השניים בנושא ולא מותירים יותר מקום לספק באשר לאחריותם המלאה של החוקרים למעשה החמור והלא חוקי של התערבות בוטה ואסורה במרחב הייצוג שבין המבקש לסנגורו", טוענים פרקליטי אלוביץ', ומוסיפים כי "היא מגלה שהיועץ המשפטי לממשלה הוטעה בנושא, וכתוצאה מכך הגיע למסקנות חסרות שחר אותן הביע במכתבו כאמור. היא מותירה את ההגנה ואת בית המשפט במצב בו הם אינם יכולים לתת עוד אמון בתמלילים הרבים של אלפי שעות ההקלטה שנערכו בתיק".
לטענת פרקליטי אלוביץ', התמליל המלא מלמד שחוקרי המשטרה היו מעורבים עד צוואר ביוזמה הבלתי חוקית בעליל, ועל מנת לעמוד על המצב הנוראי בו הועמד בנו של שאול אלוביץ' ניתן ללמוד מהלחץ הבלתי נתפס שהפעילה עליו החוקרת, כפי שעולה בשיחה המקדימה: "...אני לא מבינה, אתה רוצה להרוס לעצמך את החיים? אין לך שום דרישה לאבא שלך?"; "...אתה תעמוד מולו ותגיד לו אבא אתה הכנסת אותי לזה אתה תוציא אותי מזה"; "אני לא הולך לפרק עכשיו את הבית שלי בגללך, לא הולך להיכנס להוצאות כלכליות כבדות בגללך ולא ייהרסו לי החיים בגללך..."; "תגיד לי מה אתה צריך כדי שהוא ירגיש בנוח לדבר איתך, תגיד לי, תגיד לי איפה, תצביע, אני אעשה מה שאני יכולה כדי להשיג את זה. מה אני מבקשת ממך, לעזור לעצמך אור"; "תגיד לי מה אתה צריך לדבר איתו, אתה בקרב על החיים שלך זה הדבר הכי קריטי שאתה חייב להבין עכשיו, כי עוד מעט הרכבת בכל דקה שאתה עובר, אתה שומע מה אני אומרת לך תסתכל עליי רגע כל דקה שעוברת..".
לטענת פרקליטי אלוביץ', "מדובר באירוע חמור ביותר ובהתנהגות אכזרית שמדגימה את להיטות היתר שאפיינה את גורמי החקירה בפרשה זו, וכי אירוע זה מדגים עד כמה חשוב לגלות להגנה כל חומר חקירה הקשור בתרגילי חקירה שננקטו כלפי נחקרים, על מנת שהתמונה המלאה תובא בפני בית המשפט. באופן ספציפי בקשר עם אירוע זה, ובשים לב למובהקות שיש למצוא בהשמטה השיטתית כאמור, נדרשת המשיבה למסור להגנה את כל טיוטות ההתכתבות שלה ושל המשטרה עם חברת התמלול החיצונית בקשר עם התמלול החסר וכן את הקבצים הדיגיטליים כולם של תמלול השיחה המקדימה כפי שנמסרו למשטרה"."

עדכון 15.9.20:
א. פורסם כאן וכאן: "תיק 4,000: הפרקליטות פרסמה את רשימת העדים. הפרקליטות הודיעה היום (ג') לעורכי דינם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר הנאשמים בתיקי האלפים על סדר העדים שיופיעו מטעם התביעה בבית המשפט תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) שידון ראשון. הראשון להעיד יהיה המנכ"ל לשעבר של אתר "וואלה" - אילן ישועה. אחריו יעיד העורך הראשי לשעבר באתר אבירם אלעד. הבאים בתור יהיו העיתונאי דב גילהר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר דרור שטרום, וכן יועצו של נתניהו ניר חפץ."

באלי ציפורי פרסם כאן פוסט בזו הלשון:
השחיתות של הפרקליטות וליאת בן ארי בתיקי נתניהו – וההתעלמות של התשקורת.
***********************************************************************************
• הפרקליטות והמשטרה השתמשו באילן ישועה כסוכן וביקשו ממנו לשלוח לאלוביץ' מסרון (כנראה שקרי) מתוך חדר החקירות.
• בן ארי הסתירה מצוותי ההגנה חוות דעת של פרקליטו של ישועה הקובעת כי מותר למו"ל (אלוביץ') לקבוע קו מערכתי מסויים ואין בכך שום דבר פלילי.
• ישועה, משום מה, הקליט ומחק שיחות מסויימות בינו לבין ניר חפץ ואיריס אלוביץ'.
• החוקרים פינקו את ישועה: "מה תרצה לאכול? יש סלט פטריות מוקפצות, סלט שף ניסואז, סלט קינואה וגבינת עיזים. אני לא יודע מה זה פשוט, יש את הלינגוויני רוזה עם בזליקום ושום".
***********************************************************
אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה, אמור להיות העד הראשון בתיק 4000; אין כמו עדותו של ישועה לסמל את השחיתות של הפרקליטות וליאת בן אריישועה, שקיבל 15 מיליון שקל כתוצאה מעסקת יד2, מעולם לא נחקר באזהרה והפרקליטות אומרת שהוא אף לא עד מדינה. כיצד קרה שישועה, שלפי כתב האישום, היה שותף למעשה לעבירות – והפרקליטות לא עשתה לו דבר, לא חקרה אותו באזהרה, לא חתמה איתו לכאורה על שום הסכם – ונשאה אותו על כפיה. עם זאת, ברור שיש סיכומים כלשהם עם ישועה אבל הפרקליטות לא טרחה למסור אותם לצוותי ההגנה של נתניהו ואלוביץ'.
הנה עוד פרטים המעידים על השחיתות של הפרקליטות, מתוך עדותו של ישועה:
******************************************************************************
 ההסתרה של ראייה המזכה:
ישועה: "אחרי גידי וייץ (הכתבה ב"הארץ" שהחלה את תפירת התיקים, מי שהוגדר ע"י יואב יצחק כאן, כ"סוחר סמים" ו"מסומם") הלכתי לרלי לשם, עורכי הדין של וואלה, וחשפתי בפניו לאור הכתבה את הלחצים שמופעלים עליי לערוך כתבות, לשנות ולהוריד ושאלתי אם אני עובר עבירה בזה. ונאמר לי שזכותו של מו"ל (שאול אלוביץ'), המו"ל בתור זה שהוא הבעלים של וואלה וכיו"ר בזק לדרוש איזה קו מערכתי שהוא רוצה, כולל אמר לי במפורש שזכותו לא להרגיז את ראש הממשלה שהוא רוצה וכדומה..."
המשמעות: רלי לשם, אחד מבכירי עורכי הדין בישראל, מעמיד את ישועה על כך שאין דופי – ודאי לא פלילי, בכך שמוציא לאור של כלי תקשורת קובע קו מערכתי עבור כלי תקשורת. אבל, באורח פלא, החוקרים לא שאלו את לשם בעדותו על חוות הדעת הזו ומן הסתם היא הוסתרה מחומרי החקירה מהטעם הברור: היא לטובת אלוביץ' ובעצם לטובת נתניהו.
**************************************************************************************************
החוקרים הפכו את ישועה לסוכן של ממש, בלי שום הסכם:
בשלב מסויים, התבקש ישועה לשלוח לשאול אלוביץ' מסרון מתוך חדר החקירות. ישועה ניהל שיג ושיח עם חוקריו בדבר נוסח המסרון שישלח.
ישועה: "בשביל בציר בינו לביני, כן. בציר שלי ושלו שיהיה זמן לעבוד ובכלל שהוא לא ייבהל גם יותר מדי. עכשיו אני אומר, אני מנסה למצוא את הדבר שהוא הכי טוב ישרת את הדבר הזה".
נוסח המסרון אמור היה להיות שקרי, ולכן ישועה התייעץ עם עורכי דינו. בשובו לחדר החקירות העמיד את חוקריו על הקושי שבדבר:
ישועה: "... ואז אחר כך אומרים יבוא מישהו וישאל אותך למה עשית את זה. החוקרים ביקשו. אז מה? כשהחוקרים מבקשים ממך אתה משקר אז אולי שיקרת גם... אני חושב דרך אגב שהם צודקים, זה יהיה טיפה too much, טיפה over the top... הם (עורכי הדין של ישועה) אומרים תשמע אילן זה יצבע אחר את זה שאתה...
חוקר: "לא, אבל אתה לא משקר".
ישועה: "אתה מן שקרן, מבקשים ממך לשקר אתה משקר".
עם שליחת המסרון, המתינו החוקרים בציפייה דרוכה לטלפון חוזר מאלוביץ', ואף הציעו לישועה "להוריד אפליקציית פה".
******************************************************************************************************************
ישועה מחק שיחות לא נוחות לו בינו לבין ניר חפץ.
חוקרי המשטרה איתרו ארבע שיחות מחוקות בין ישועה לבין ניר חפץ בשנת 2016 וגם חלק מהשיחות עם איריס אלוביץ' נמחקו משום מה.
************
הפינוקים של החוקרים לישועה:
חוקרים לישועה: "אנחנו הולכים איתך בצורה הכי ידידותית למשתמש, אתה נמצא במקום הכי טוב בעולם".
חוקר: "מה תרצה לאכול בצהריים?"
ישועה: (מצחקק).
חוקר: "אתה רוצה פסטה, סלט?"
ישועה: "לא יודע, איזה סלט?"
חוקר: "יש סלט פטריות מוקפצות, סלט שף ניסואז, סלט קינואה וגבינת עיזים".
ישועה: "פסטה פשוטה".
חוקר: "אני לא יודע מה זה פשוט, יש את הלינגוויני רוזה עם בזליקום ושום".
************************************************************************
כל זאת – נמצא במסמך 200 העמודים שהגישו השבוע פרקליטי נתניהו – אבל כל שופרות מנדלבליט (גליקמןגרינצייגברוך קראגיא פלגרביב דרוקר ועוד) – מצנזרים זאת, נגד זכות הציבור לדעת."

עדכון 16.9.20:
אאלי ציפורי פרסם כאן פוסט: "ליאת בן ארי שוב שיקרה לבית המשפט: אמרה שזה יהיה נכון להביא את עדי המדינה ראשונים לעדות אבל החליטה להביא את אילן ישועה כעד ראשון למרות שהוא אינו עד מדינה.
*********************************************************************************
פרקליטי נתניהו: המכתב ששלחה הפרקליטות בנוגע לסדר העדים אינו מציית לאף לא אחת מהוראות החלטת בית המשפט: למסור את סדר העדים המלא בתיק 4000, להודיע מה המסמכים שבדעתה להציג לכל עד במהלך העדות ולמסור להגנה תיעוד ראיונות העדים שהיא עורכת מיד לאחר לאחר עריכתם.
*****************************************************
סנגורי אלוביץ׳ לבית המשפט: ״הפרקליטות עושה דין לעצמה ולא קיימה החלטת ביהמ״ש, מודיעה שתוכל להפתיע את הנאשמים״.
************
״למרות שמועד ההוכחות בפתח מוסיפה המאשימה להקשות ככל יכולתה להיערכות ההגנה למשפט״, כותבים היום (רביעי) סנגורי שאול ואיריס אלוביץ׳ לבית המשפט, פחות מיממה לאחר שהפרקליטות הודיעה לסניגורים כי היא מחלקת את העדים בתיקי ראש הממשלה לארבע ״קבוצות דיונים״ ומסרה לסניגורים את סדר הבאת העדים בתיק בקבוצת הדיונים הראשונה בלבד.
בבקשה שהוגשה הבוקר טוענים סנגורי אלוביץ׳, עורכי הדין ז׳ק חן ומיכל רוזן עוזר, כי משמעותה של הודעת הפרקליטות - שהיא מבקשת לנהל את ההליך הפלילי תוך שמירת כוחותיה העודפים על פני הנאשמים: ״בדרך שבה מבקשת המאשימה לנהל את ההליך היא תוכל להפתיע את הנאשמים, עובר להעדת העדים, הן ביחס לסדר העדת העדים והן ביחס למסמכים שיוצגו בחקירתם״.
לטענת הסניגורים, קיים שוני בין הודעת הפרקליטות לבית המשפט, לבין המכתב שנשלח למשרדם של עורכי הדין במובן זה, שבהודעה לבית משפט כותבת הפרקליטות כי ״מילאה במלואה את החלטת בית המשפט״ משמסרה לסניגורים את סדר העדת העדים, אך במכתב לסניגורים נמסר סדר העדה רק ביחס לקבוצת עדים אחת מתוך ארבע".
עוד טוענים הסניגורים כי במכתבה שמרה לעצמה הפרקליטות זכות "לשלב" בתוכנית העדים עדויות חוקרים תוך מתן "הודעה מראש" במועד לא ידוע.
בעניין העברת המסמכים אשר יוצגו לעדים במהלך עדותם בבית המשפט, מציינים הסניגורים כי אין די בהפניית הפרקליטות למסמכים שהוצגו לעדים במהלך חקירותיהם במשטרה שמובן מאליו שיוצגו במהלך המשפט, אלא מסמכים שאינם נזכרים בחקירות - ואלה לא הועברו: ״בניגוד מוחלט להחלטת בית המשפט הנכבד, ותוך שהיא עושה דין לעצמה, המאשימה מודיעה שהיא תוכל להפתיע את הנאשמים עם מסמכים רבים נוספים שיוגשו במסגרת עדותם״, כותבים הסניגורים ומוסיפים כי ״הכרת המסמכים שיוגשו במהלך עדותם היא המעט שניתן לדרוש מהמאשימה״.
פרקליטי אלוביץ׳ מבקשים מבית המשפט לחייב את הפרקליטות להצהיר שמסמכים חדשים שתבקש להציג הפרקליטות בבית המשפט ושלא הוזכרו בחקירות במשטרה יהיו בודדים בלבד ורק כאלה שלא ידועים למאשימה עכשיו. ככל שלא תינתן הצהרה זו מבקשים הסנגורים שיינתן פרק זמן משמעותי בין חקירתם הראשית של העדים לבין חקירתם הנגדית באופן שיאפשר להגנה להתכונן לחקירתם באופן הולם. בשים לב לכך שרק ביחס לקבוצת העדים הראשונה נמסר סדר העדות - מבקשים הסנגורים שיינתן פרק זמן משמעותי בין חקירות קבוצות העדים באופן שיאפשר להגנה להתכונן באופן הולם.
עוד מבקשים הסנגורים פירוט סדר הדעת החוקרים, תמצית עדותם והמסמכים שיוגשו באמצעותם." 

ב. מסמך הפנייה של פרקליטי נתניהו לבית המשפט המחוזי בי-ם נמצא במלואו כאןגיא לוי פרסם סדרת פוסטים משלו, המנתחים בהרחבה את המסמך הזה - כאן

ג. פורסם כאן מאיתמר לוין ב-New1 (כותרת): "פרקליטיו של נתניהו טוענים: הפרקליטות הפרה הוראת ביהמ"ש. פילבר. גם אשתו תעיד. אילן ישועה - העד הראשון במשפט נתניהו. זימונו של מנכ"ל וואלה לשעבר כעד הראשון יחזק את טענת סניגוריהם של נתניהו ואלוביץ לפיה הוא למעשה עד מדינה * ניר חפץ יהיה רק העד התשיעי ושלמה פילבר אינו מופיע ברשימת 20 העדים הראשונים - בניגוד להצהרות קודמות של התביעה. טוענים שלא מסרה כנדרש את סדר כל העדים בתיק 4000 ומהם המסמכים שיוצגו לכל אחד מהם  פילבר יעיד רק בקבוצת העדים הראשונה; הסניגורים טוענים: יהיו עשרות ישיבות לפני כן."

ד. פורסם כאן ע"י איתמן לוין מ-News1 (כותרת): "סניגוריהם של שאול ואיריס אלוביץ: הפרקליטות פוגעת בהגנת הנאשמים.
זימונו של מנכ"ל וואלה לשעבר כעד הראשון יחזק את טענת סניגוריהם של נתניהו ואלוביץ לפיה הוא למעשה עד מדינה * ניר חפץ יהיה רק העד התשיעי ושלמה פילבר אינו מופיע ברשימת 20 העדים הראשונים - בניגוד להצהרות קודמות של התביעה. ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר רומזים שבכוונתם לחקור בצורה ממושכת את חוקרי המשטרה בנוגע לאופן בו הפך ניר חפץ לעד מדינה  מבקשים שיהיו הפסקות משמעותיות בין קבוצות עדי התביעה."

עדכון 23.9.20:
אאלי ציפורי פרסם כאן את הפוסט הבא:
"כך בחשו רביב דרוקר וברוך קרא בחקירות נתניהו יחד עם אילן ישועה עוד לפני הגשת כתב האישום.
********************************************************************************************
**המידע שהיועץ המשפטי לממשלה הסתיר מבית המשפט העליון ועשוי לחשוף את זהות המדליף לתכנית המקור**
פרקליטי ראש הממשלה, בעז בן צור ועמית חדד, הגישו היום בקשה להצטרף לעתירתו של שאול אלוביץ׳ בעניין ההדלפות של חומרי חקירה בתיק 4000 לתכנית ״המקור״.
בקשת ההצטרפות מוגשת אחרי שפרקליטי ראש הממשלה חשפו מסמך שהוסתר מבית המשפט העליון ומגלה שבניגוד לתשובתו של היועץ לבית המשפט העליון, לפיה לא תיתכן חקירה בעניין ההדלפות כיוון שלחומרים שהועברו לתכנית ״המקור״ "נחשפו לכל הפחות עשרות אנשים", ועל כן: "החלטה על פתיחה בחקירה בעניין תחייב החשדת רבים, וחקירתם באזהרה של חשודים פוטנציאליים רבים.
אולם, במסגרת למידת חומרי החקירה הרבים בפרשה איתרו אתמול פרקליטי ראש הממשלה מזכר שמלמד על כך שכבר בשנת 2018 הונחה בפני גורמי האכיפה אינדיקציה משמעותית לכך שזהות הגורם שמסר את המידע לתכנית "המקור" הוא אילן ישועה.
מהמזכר עולה כי מוסר המידע היה לא אחר מעד המדינה, ניר חפץחפץ דיווח לחוקריו, מיוזמתו, כי נמסר לו כי מר ישועה הוא, בפשטות, "המקור" של (תכנית) "המקור": הוא זה ששוחח עם כתב חדשות 13 ברוך קרא ומסר לו מסמכים. על פי ניר חפץ, הוא למד על כך מהעיתונאית אילנה דיין.
תוכן המזכר זה סותר לחלוטין את תגובת היועץ לבית המשפט, שהציג מצג מתעתע כאילו לא ידוע מקור ההדלפה וכי נדרשת חקירה ענפה הכוללת גורמים רבים.
בהינתן ראייה ברורה על מקור ההדלפה, היה על היועץ להורות לפתוח בחקירה ולחקור את אילן ישועה בעניין הדלפה זו.
חשוב לציין, אילן ישועה הוא העד הראשון בתיק. התנהלות היועץ מעלה חשש שהמדינה לא חשפה את המידע לבית המשפט כדי לא לפגוע באמינותו של העד הראשון מטעמה, ששיתף פעולה עם המדינה כסוכן לא פורמלי במסגרת חקירת ראש הממשלה."

ב. המסמך החסוי ששלחו עורכי הדין של נתניהו לבג"ץ נמצא כאן.

ג. בתגובה, הפרקליטות הדליפה מסמך (כאן) שבו נראה (לכאורה) שישועה הוא לא המדליף ל"המקור". 

ד. פורסם כאן ב"מעריב": "הפרקליטות דוחה את דרישת פרקליטי נתניהו להצטרף כעותר בעניין תכנית "המקור". הפרקליטות הודיעה כי היא דוחה את דרישת פרקליטי רה"מ נתניהו להצטרף לעתירת בני הזוג אלוביץ' בעניין הדלפותיו של אילן ישועה, לכאורה, לתכנית "המקור" ברשת 13. בהודעה מטעמה מסרה הפרקליטות כי "בקשת הסנגורים מבוססת על הפנייה מגמתית למזכרים המצויים בחומר החקירה והועברו להם, שממילא אינם עוסקים בפרסומים שבהם מתמקדת העתירה, אלא בפרסומים אחרים לחלוטין (תכנית ששודרה בשנת 2018)"."

האלי ציפורי פרסם כאן פוסט משלים בזו הלשון: "מנדלבליט יד ביד עם רביב דרוקר וברוך קרא בתפירת התיקים לנתניהו
**********************************************************************
סדר הדברים:
26.11.2018: רביב דרוקר וברוך קרא משדרים תוכנית, בין היתר, על סמך הדלפות פליליות מאילן ישועה על וואלה; מנדלבליט והפרקליטות יודעים ושותקים.
28.2.2019: מנדלבליט מחליט על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע.
21.5.2020: דרוקר משדר עוד תכנית עבריינית עם הדלפות פליליות רגע לפני פתיחת משפט נתניהו.
10.6.2020: דרוקר שוב משדר עוד תכנית עבריינית אחרי פתיחת המשפט, תוך ניסיון לסחוט עדים. ההקלטות בתכנית כלל לא היו בידי ההגנה.
מנדלבליט יודע, רואה ושותק. כולם שותפים לעבירות פליליות של שימוש בחומרי חקירה ותפירת תיקים."

עדכון 29.9.20:
א. פורסם כאן ע"י אברהם בלוך, כתב המשפט של אתר "סרוגים": "בניגוד לטענת הפרקליטות בעבר כי מכשירי הטלפון של עד התביעה במשפט נתניהואילן ישועה, הוחזרו לו, מסתבר ממכתב רשמי כי מכשיר אחד נשאר בידי הפרקליטות כאשר על גביו יש הקלטות של ישועה עם 'גורמים שונים', ומיילים בהם ישועה שלח למשטרה כל מיני שיחות מוקלטות."

ב. שיחה בזום בקפה שפירא אודות הסודות של אילן ישועה, העד הראשון החשוב והמרכזי במשפט נתניהו, מה שהוא (אילן ישועה) ממש לא רוצה שתדעו עליו:


גאלי ציפורי פרסם כאן פוסט: "עוד שקר של ליאת בן ארי נחשף אתמול: תכתובת מיילים באחד הטלפונים של אילן ישועה הכוללת העברת שיחות מוקלטות למשטרה – הוסתרה מצוותי ההגנה של נתניהו ואלוביץ'.
**************************************************************************************
בבקשה שהגישו אתמול פרקליטי אלוביץ' להורות על דחיית המועד להגשת הטענות המקדמיות ולתגובה לכתב אישום, נחשף עוד שקר של הפרקליטות – והכוונה היא לליאת בן ארי, האחראית על פרקליטות מיסוי וכלכלה שהגישה את כתבי האישום.
מסתבר שפרקליטי נתניהו פנו לפרקליטות ושאלו אותם במפורש מה עלה בגורל מכשירי הטלפון של אילן ישועה. הפרקליטות השיבה במפורש כי מכשירי הטלפון של ישועה הוחזרו לו במהלך החקירה. בין לבין, התקיים דיון בבג"צ במסגרתו הועלו טענות בהקשר להחזרת הטלפונים של ישועה
והנה, לפתע, מתקבל אתמול מכתב מפרקליטות מיסוי וכלכלה וטוען שנערכה "בדיקה נוספת", שהעלתה שהתשובה שנמסרה בעבר אינה נכונה(!). מתברר שמכשיר טלפון אחד מתוך חמישה לא הושב לישועה ועל גביו היו שיחות מוקלטות עם "גורמים שונים" וכן נמצאה תעבורת מיילים בין ישועה למשטרה שבמסגרת העביר להן שיחות מוקלטות.
פרקליטי אלוביץ' כותבים כי מדובר בחומר ראייתי מהותי מאין כמוהו שעניינו ידון במסגרת הבקשה לפי סעיף 74 (גילוי חומרי חקירה). פרקליטי אלוביץ'ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר כותבים גם שהפרקליטות עושה כל שביכולתה להקשות עליהם את ההכנות למשפט.
וכרגיל, כל כתבלבי החצר של הפרקליטות לא מדווחים."

עדכון 27.10.20:
פורסם כאן פוסט נוקב של אלי ציפורי בזו הלשון: 
מעללי ליאת בן ארי ומנדלבליט.
******************************
הפרקליטות מודה: כתב האישום נגד נתניהו בתיק 4000 הוגש מבלי שהיא פנתה לגורם אובייקטיבי לניטור המידע באתר וואלה כדי לבדוק אם היה בכלל סיקור שלילי או הטיית סיקור; המשמעות: כתב אישום תקדימי בנוגע לסיקור אוהד דווקא נגד ראש ממשלה הוגש בלי שנעשתה על כך כל בדיקה מקצועית בפרקליטות; בדיקות נעשו על ידי וגם על ידי אתר "מידה" הוכיחו שלא היה שום סיקור אוהד – נהפוך הוא: הסיקור היה שלילי.
********************************************
ידידי אבי וייס הסב את ליבי לעוד נקודה מעניינת בתשובתה של הפרקליטות לבקשות של פרקליטי נתניהו ואלוביץ'. פרקליטי נתניהו ביקשו לקבל לידיהם תיעוד של פניות של רשויות האכיפה לגורמים חיצוניים הנוגעים לשאלת סבירות הסיקור. תשובת הפרקליטות: "פניות כאלו לא בוצעו ואינן קיימות בחומר. הפרקליטות תוכיח את עובדות כתב האישום על בסיס חומר הראיות בתיק".
עוד לפני הגשת כתב האישום, כתבתי שוב ושוב שבבדיקה של חברות המתמחות בניטור מידע היה מתגלה לפרקליטות באופן הברור ביותר שלא היה סיקור אוהד לנתניהו באתר וואלה וממילא השפעתו היא זניחה לחלוטין.
תהיתי מדוע הפרקליטות לא מוציאה כמה עשרות אלפי שקלים או מקסימום מאות אלפי שקלים בעניין הזה – לאחר ששרפה מאות מיליונים על תיקי נתניהו.
גם בבדיקות שנעשו על-ידי אתר "מידה" וגם על ידי (4,000 מאמרים על פני שנתיים), נחשף כי לא היה כלל סיקור אוהד לנתניהו באתר וואלה והסיקור היה עוין ושלילי.
המשמעות היא, כפי שכותב לי וייס, ש"הפרקליטות מתכוונת להוכיח בבית המשפט את טענתה בעסקת השוחד עם אלוביץ', קרי 'הטיית סיקור' באתר וואלה והתערבות מוגזמת בתכנים בוואלה שלא באמצעות עד מומחה או חברת בדיקת מומחית, שבחנו בצורה אובייקטיבית, על פי פרמטרים מקצועיים את 'סבירות הסיקור' שקיבל נתניהו מאלוביץ' בפרסומים בוואלה, בתמורה לחתימה על מה שנקרא 'מיזוג בזק יס'. הרי אם הייתה סטייה מהנורמה, היו צריכים לבדוק בכלים מקצועיים מה היא הנורמה בסיקור באתר מקוון.
"כיצד מתכוונת להוכיח בבית המשפט את התמורה שקיבל נתניהו מאלוביץ'? באמצעות הקלטות של צד ג' שהביא אילן ישועה ועדויות נוספות של אנשי שמאל מאתר וואלה? שאלה רטורית: למה הפרקליטות מתחמקת בצורה כל כך גסה וחצופה מבדיקה אובייקטיבית על פי פרמטרים מקצועיים של הסיקור שקיבל נתניהו באתר וואלה בתקופה הרלוונטית?".
התשובה לכך ברורה: גם ליאת בן ארי וגם מנדלבליט, תופרי התיקים, יודעים את האמת: ההקלטות של ישועה מדברות על עשרות מקרים בודדים על פני שנים, לעומת אלפי אייטמים שהיו על נתניהו ומשפחתו באתר וואלה – שזו התערבות נורמלית של אנשי יחסי ציבור."

עדכון 27.10.20: עו"ד דניאל כהן פרסם כאן פוסט בזו הלשון: "תיק 4000 ... טרוף! אין כלום!
93 עמודים ומאות סעיפים של תשובה עניינית לכאורה! ... הכל מלל ופלפולי פילפולים... קרי הכל דיבורים!
בסעיף 254 מודה הפרקליטות שאין בידיה חוות דעת של מומחה! מאות חוקרים ופרקליטים אבל את הצעד הראשון והמינימאלי שיש לבצע... לא בצעו בטרם חקרו וגבשו כתב תביעה תקדימי כנגד ראש הממשלה.
אז מה אין לנו שם:
האם יש חוות דעת מומחה של חברת ניטור?- התשובה שלילית! אין!
-מהי כתבה מטיבה? - אין תשובה!
- מהי כתבה מטיבה חריגה? - אין תשובה!
- כמה כתבות מטיבות בתקופה הרלוונטית ״ התגלו״? - אין תשובה!
- כמה כתבות שליליות?- אין תשובה!
-מהו היחס הנורמלי בין כתבות מטיבות לכתבות שליליות? - אין תשובה!
-מהו היחס החריג בין כתבות מטיבות לבין כתבות שליליות שממנו והלאה קם חשד סביר? - אין תשובה!
- מהו היחס בין כתבות שליליות לכתבות חיוביות שממנו קם חשד סביר במקרה של ראש הממשלה?- אין תשובה!
אין כלום כי לא היה כלום!
ונזכיר ברקע הדברים אך לא בשוליהם כי כל שר או ראש עיר או ראש מערכת ציבורית מעסיק יועץ תקשורת שכל תכליתו לטפל בתדמיתו ובתדמית עשייתו בכלי התקשורת!"

עדכון 16.12.20:
אאלי ציפורי פרסם כאן פוסט בזו הלשון: "אילן ישועה, אחד מתופרי התיקים ועדי התביעה נגד נתניהו על ראש הממשלה: ״אני סולד ממנו, נתניהו הורס את המדינה ואת המפעל הציוני״.
*******************************************************
אילן ישועה, תופר התיקים ועד תביעה נגד נתניהו, שקיבל חסינות והטבות מליאת בן ארי, בעדותו: "שאול ואיריס אלוביץ' ידעו שאני סולד מנתניהו... את ה-attitude שלי כלפיו הם ידעו... אני דיברתי על זה די בחופשיות... שנתניהו הורס את המדינה, שהוא הורס את המפעל הציוני... אני לא יכול לבוא לכתב להגיד לו לכתוב נגד ראש הממשלה, אבל אם אני מדבר במערכת עם כתבים ואומר תשמע זה נורא מה שהוא עושה, זה הרס המפעל הציוני..."
כלומר, האיש שתפר את תיק 4000, והבוס הכל יכול של וואלה לשעבר, דירבן את כתבי וואלה למעשה, שמאלנים ממילא, לצאת נגד נתניהו!
איך האיש שקיבל 70-80 מיליון שקל בוואלה יכול להיות עד אובייקטיבי שמדבר אמת? ישועה עצמו צריך לעמוד לדין."

עדכון 18.2.21:
אאלי ציפורי פרסם כאן את הפוסט הבא: "10 דברים שהפרקליטות, רביב דרוקר ועוד מנסים להסתיר על  תופר התיקים אילן ישועה
*******
1. שהוא קיבל 70-80 מיליון שקל בעלויות שכר בוואלה.
2. שהוא קיבל בונוס של 15 מיליון שקל על עסקת יד2 (שכלולה בכתב האישום) ודחף אותה בכל הכוח במשרד התקשורת.
3. שהוא איש כוחני ששלט בוואלה ביד רמה.
4. שהוא איש שמאל די קיצוני.
5. שהוא פעל והפעיל את וואלה נגד נתניהו כיוון שחשב שנתניהו ״הורס את המפעל הציוני״.
6. שהוא ניהל שיחות גידופים על נתניהו עם עובדיו בוואלה.
7. לאילן ישועה יש הסכם כלשהו עם הפרקליטות, הסכם שמסתירים אותו מהציבור, הסכם שהפך אותו לעד מדינה בפועל.
8. שעל פי מסמך משטרתי ולפי דבריה של אילנה דיין לניר חפץ לכאורה - אילן ישועה שימש מקור ומדליף לתוכנית ״המקור״ של רביב דרוקר וברוך קרא בזמנו (ראו במסמך המצורף).
9. שמטריית ההגנה שמספקים לו רביב דרוקר ואביעד דליפמן באמצעות השטות הזו של שינוי הוויקיפדיה הזו היא ניגוד עניינים עיתונאי מובנה וחמור. הם מעניקים סיקור אוהד ותומך.
10. שאילן ישועה מחק שיחות מסויימות מהטלפון שלו. היתה לו סיבה לכך - הוא הרי המנוע המרכזי מאחורי תפירת תיק 4000."
 
BAG SEWING FREE
BAG SEWING FREE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים