גרינקורן: יש משקיעים פרטיים בטוויטר שרשמו רווח של מעל 300%
מאת: מערכת
Telecom News, 10.11.13, 18:00
ג'וזף גרינקורן (בתמונה) המתמחה בייעוץ להשקעה במדיה חברתית: את הרווח האמיתי עשו משקיעים פרטיים בטוויטר לפני שהונפקה; קיבלתי לאחר ההנפקה בטוויטר הרבה טלפונים מלקוחות מרוצים.
הדרמה סביב הזינוק בשווי של טוויטר הייתה רק חלק מהסיפור. בטוויטר ישנם מספר רב של משקיעים פרטיים, קרנות ועובדים עם אופציות שראו ביום חמישי תשואה של יותר מ-300% על ההשקעה שלהם. כך אמר
ג'וזף גרינקורן, מומחה למסחר במניות מדיה חברתית שהיה הסוחר הגדול בעולם לסחר במניות פייסבוק בשוק המשני לפני הנפקת החברה.
גרינקורן היה גם האנליסט הראשון בעולם לחזות את הזינוק ביום המסחר הראשון של טוויטר.
גרינקורן שליווה וייעץ למספר עסקאות פרטיות לרכישת מניות טוויטר לפני שהונפקה, מציין כי "משקיעים פרטיים הרוויחו סכומים דמיוניים מרכישת מניות טוויטר לפני ההנפקה. מספיק לראות את קרן בלאק רוק שהשקיע בטוויטר 80 מיליון דולרים לפי שווי של 9 מיליארד דולרים. הקרן מורווחת על טוויטר נכון להיום מעל ל-300% ברגע ששווי החברה נכון להיום עומד על כ-30 מיליארד דולרים. קיבלתי לאחר ההנפקה בטוויטר הרבה טלפונים מלקוחות מרוצים.
לגבי המשך הדרך למשקיעים בטוויטר בוול סטריט ממליץ
גרינקורן לשקיעים לקחת אוויר ולהמתין להתפתחויות הבאות בטוויטר שבטווח הארוך נראית מאוד מבטיחה. שני הרבעונים הקרובים הם קריטיים לטוויטר. הדו"חות שיפורסמו יסבירו למשקיעים באמת האם טוויטר היא על המסלול הנכון בדרך להצפת ערך נוספת למשקיעים, פרסום הדו"חות יציין גם את המעבר של טוויטר מחברה פרטית לחברה ציבורית מדווחת. לפי שעה, ההמלצה שלי על טוויטר היא "החזק" אך לא יותר מזה, בעיקר לאור הזינוק החד בערך המניה ביום המסחר הראשון, זאת לאחר העלאת מחיר המניה לפני ההנפקה ביום חמישי.
לדברי
גרינקורן, המפתח להמשך ההצלחה של טוויטר היא המשך הגידול במספר המשתמשים, גודל החברה והכנסות החברה. טוויטר מחויבת עכשיו לפעול באגרסיביות לגידול מספר המשתמשים דווקא בארה"ב. 30% מהמשתמשים בטוויטר הם מארה"ב לעומת 70% מהמשתמשים שנמצאים מחוץ לארה"ב, המספר הזה מצביע על פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד בשוק האמריקני שבו כמעט לכל צרכן יש מכשיר אלקטרוני אחד שבו הוא יכול להתחבר לטוויטר.
גרינקורן הוסיף כי הצלחת ההנפקה של טוויטר סללה את הדרך לחברות טכנולוגיה ומדיה חברתית אחרות לגייס הון באמצעות הנפקה. טוויטר הוכיחה כי הנפקה יכולה להתנהל בצורה נכונה וחלקה שלא כמו הנפקת פייסבוק, שהכניסה את החברה למשבר שלקח לה מספר חודשים להיחלץ ממנו. טוויטר גייסה כמעט 2 מיליארד דולרים ביום ההנפקה הראשון, הסכום הזה מצביע חד משמעית על קיומו של תיאבון בקרב המשקיעים להשקעה במניות טכנולוגיה ומדיה חברתית בעת הזו.
גרינקורן מעריך כי ההנפקה הגדולה הבאה שתיערך ב-2014 תהיה הנפקה של חברת
אליבאבא הסינית, המפעילה את אתר המסחר המקוון הגדול בעולם המתמחה במסחר בין יבואנים ליצואנים. החברה רשמה ב-2012 היקף מכירות של 157 מיליארד דולרים – היקף מסחר המשתווה רק לוולמארט
.