Telecom News - הגלים המילימטריים ינצחו "מלמטה" בניגוד לתכניות שר התקשורת יועז הנדל

הגלים המילימטריים ינצחו "מלמטה" בניגוד לתכניות שר התקשורת יועז הנדל

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הגלים המילימטריים ינצחו "מלמטה" בניגוד לתכניות שר התקשורת יועז הנדל
תכנית הסיבים לבתים (FTTH) של הנדל, שנועדה, למעשה, לבנות לו מפלגה על הגב והכיס של קבוצת סלקום\IBC, פוסלת כל חלופה לפס רחב לבתים, בניגוד למקובל בעולם הנאור. אך תחום אחד כבר ממריא בישראל וזה תחום הגלים המילימטריים בשימוש חופשי, חיבורים של עד 1 גיגה ואף למעלה מזה - באוויר. "הרכבת כבר יצאה מהתחנה" ושום שר תקשורת כבר לא יוכל לעצור את המהפכה הזו. חברות, ארגונים, עסקים, רשויות מקומיות, מוסדות ואנשים פרטיים, לא מוכנים לחכות לסיבים ומזמינים חיבורים זולים בגלים מילימטריים, שיש להם אישור רגולטורי, בעוד שתכנית הנדל לחיבורי סיבים זה בעתיד, רק אחרי חקיקה בכנסת ושינויי תקנות ורישיונות. זה הבדל חשוב מאוד. קוראים לו: Time To Market. ונכון להיום, יש כבר אלפי התקנות של גלים מילימטריים, וזה "מתפשט כמו אש בשדה קוצים". מי הן החברות הפועלות בתחום? 
עדכונים בגוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 5.9.20, 19:38השר יועז הנדל

כפי שחשפתי, התכנית החדשה של שר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), שהצליח להטעות ולגרור לביצה הזו את משרד האוצר ושר האוצר, ישראל כ"ץ, (ודרכו את הממשלה ואח"כ את הכנסת), נועדה כל כולה לצרכים אישיים מפלגתיים. זאת, כפי שחשפתי בסדרה, שהפרק הטרי שלה פורסם כאן: "חשיפת המהלך של בניית מפלגה וצבירת חברים על בסיס פריסת הסיבים בספר!".

חלק מהתכנית הזו היה פסילה מוחלטת של כל אפשרות לחיבורי סיבים לבתים בטכנולוגיות אחרות, אלא רק חיבור הנקרא ברגולציה החדשה "רשת בעלת קיבולת גבוהה מאוד", כלומר: חיבור של מעל ל-1 גיגה בסיבים לתוך הבתים.

בכל העולם מקובלות כמה טכנולוגיות אחרות לחיבורי פס רחב מאוד לבתים ובכלל זה: חיבורי לוויינים נמוכים, סלולר FWA (מאוד נפוץ), סלולר CBRS (מכונה OnGo), שהחל להתפשט כמו "אש בשדה קוצים" בארה"ב - נתונים מעודכנים על ההצלחה הזו בארה"ב יש כאן, סלולר O-Run, סלולר LAA ונגזרות של הטכנולוגיה הזו דוגמת NR-U 5G, חיבורי WiFi 6, מיקרוגל, גלים מילימטריים והחידוש האחרון, שהחל לפעול גם בדרום קוריאה וגם בארה"ב ובעוד כמה מדינות, הוא שימוש בחיבורי ATSC 3.0 (מה ש"עידן +" בישראל היה אמור להיות ולא יהיה...), לפס רחב מלווה בשירות טלוויזיוני מתקדם ומלא - לבתים, תחום, שהחל להמריא ממש לאחרונה.

בישראל, כל הנושאים הללו לא מוכרים ולא קיימים (או אסורים, דוגמת השימוש ב-WiFi מחוץ למבנים). זאת, למעט תחום הגלים המילימטריים, שנעסוק בו כאן.

למה כל הטכנולוגיות החלופיות הללו לא מוכרות ולא קיימות בישראל? כי זה נוגד את האינטרסים של "הקליקה" ובמרכזם האינטרסים הכלכליים של קבוצת סלקום \ IBC. קבוצת סלקום מעוניינת לסלק כל תחרות מעל דרכה ולשמר את יתרונה היחסי בנושא זה, דרך פריסת הסיבים לבתים של IBC. 

ישראל היא המדינה היחידה בעולם, שהרגולציה הקיימת בה לתחום ה-WiFi אוסרת להעביר שיחות על ה-WiFi (כאן). פשוט לא ייאמן. אבל אלו העובדות. 

יתרה מכך. בשימוע לתחום "הרשת בעלת קיבולת גבוהה מאוד" (כאן) הובאו ציטוטים מהרגולציה העולמית והאירופאית, שבהם נקבע, שרשת אלחוטית (לרבות סלולרית) בהחלט עונה על הקריטריונים של "רשת בעלת קיבולת גבוהה מאוד" (כאן).

אולם, בסיום השימוע הזה, על פי הלחץ של קבוצת סלקום \ IBC, ועל פי ההמלצה לשר שחתום עליה שמילה מימון, שמילה מימוןבתמונה משמאל, אחד מראשי "הקליקה", נקבע, שתחום האלחוט לא יכלל בהגדרות הללו לפס רחב לבתים, וכך חתם על זה השר יועז הנדל

מה זה גלים מילימטריים ולמה זה החל להצליח מלמטה?
הסבר טכנולוגי מלא ומפורט לנושא יש במאמר של מיכאל פנחס, שפורסם תחת הכותרת: "הסיבות למעבר לגלים מילימטריים לחיבורי פס רחב באוויר לעסק ולמשרד". מומלץ לקריאה למי שמעוניין להכיר את הנושא הזה לעומקו. הסברים טכניים נוספים יש בסרטון יוטיוב בתחתית הכתבה. 

בחודש, שעבר מאז שהמאמר הנ"ל פורסם באתר Telecom News, כבר חלו התפתחויות, שמצביעות על הפוטנציאל העצום של התחום הזה להצלחה גם בישראל.

למה אני כל כך בטוח שזה יצליח?
שתי סיבות מרכזיות:
א. שר התקשורת דוד אמסלם, ממש ימים לפני שסיים את תפקידו, חתם ופרסם ב"רשומות" (כאן) ואח"כ בהודעה לציבור באתר המשרד (כאן), את הפטור מרישוי ואגרות לתדרים של גלים מילימטריים בתחום של 57 גה"ץ עד 66 גה"ץ.

הכותרת של ההחלטה שלו היא כזו [ציטוט]: "משרד התקשורת מאפשר לראשונה הנגשת אינטנרט אולטרה מהיר באופן אלחוטי שיאפשר עבודה ולמידה מרחוק בישובים מרוחקים שעד כה סבלו מהעדר תשתיות מספקות".

אם מישהו מבין, שההכרזה הזו של השר דוד אמסלם מתנגשת חזיתית עם ההכרזה של השר יועז הנדל הרוצה רק סיבים לבתים ביישובים מרוחקים, אז הוא לא טועה.

אולם, חיבורי גלים מילימטריים הם כבר כאן, עם אישור רגולטורי, בעוד שחיבורי סיבים לבתים זה בעתיד, רק אחרי חקיקה של הכנסת ושינויי תקנות ורישיונות. זה הבדל חשוב מאוד. קוראים לו: Time To Market. 

ב. החיבורים הללו הם זולים (כי אין אגרות, רישיונות ועלות תדרים) מול העלות הכבדה של סיבים - FTTH, הפריסה מאוד מהירה, עניין של ימים ספורים אחרי ההחלטה והאישור (מול שבועות וחודשים ב-FTTH).

העיקר: יש בתחום הזה מתחרים רבים וספקים לא מעטים של ציוד ופתרונות. התחרות היא תמיד לטובת הצרכן (מול הרצון של קבוצת סלקום\IBC להיות מונופול על הגב של בזק ובמקום בזק).

הספק הכי בולט זו חברת ישראלית בשם סיקלו מפתח-תקווה, שהיא מובילה עולמית בתחום זה של גלים מילימטריים.

ההתחלה הייתה בהתקנה לניסוי בעיר רחובות, כפי שחשפנו בזמנו כאן. השר איוב קרא השיק אחנוכת הפרויקט ברחובות - עיר חכמהת המערכת בטקס חגיגי, (בתמונה משמאל), וניכס את הרעיון הזה לעצמו. (קרדיט צילום: גלב סמירנוב). אולם, "הקליקה" הצליחה לבלום מעל לשנתיים את האישור הרגולטורי הנחוץ, כדי לעבור מניסוי טכנולוגי לשירות מלא והמוני. 

היו בתחום הזה כבר כמה מכרזים, למשל מכרז של "מרכז השלטון המקומי" \ החברה למשק וכלכלה, שמכסה את כל הרשויות המקומיות בישראל, מכרז בו זכתה (אחת מ-3 הזוכות) חברת SMBIT, ממזכרת בתיה, שהיא גם בעלת רישיונות מתאימים ממשרד התקשורת. כך, שהיא לא רק ספק התשתית, אלא גם ספק האינטרנט וכל שירות נדרש אחר על הרשת האלחוטית הזו. 

החלק המעניין הוא, שגם קבוצת בזק נמצאת בתחום זה, כמפורט בנספח א' כאן למטה. 

יצויין, שתחום V-band (התחום החופשי בגלים מילימטריים) אושר משום מה לשימוש בישראל בצורה חופשית רק בתצורת PtMP ולא PTP. חשוב גם לציין, שהשימוש החופשי מאפשר לכל אחד לרכוש ולהתקין, ללא צורך בדיווח וללא תשלום אגרה למשרד התקשורת (V-band בלבד).

עדכון 17.9.20: השר יועז הנדל חתם על תקנה מעודכנת המאפשרת חיבור "נקודה לנקודה" - PtP במקום PtMP כמו בתקנה הקודמת, שחתם עליה השר אמסלם. התקנות החדשות שהשר יועז הנדל חתם עליהם נמצאות כאן - למתעניינים. 

המחירונים של החיבורים הללו עדיין לא מפורסמים ברבים, למעט מקרה אחד, חברת מיקרוטיק, שנכנסה אף היא לתחום זה במחיר של 199 דולרים למשדר ו-99 דולרים למקלט (גם בגרסה הזו) בכל נקודת קצה. 

כך, חוסכים הרבה מאוד כסף על הוצאה חודשית של קו פיזי מבזק\פרטנר\סלקום\IBC\הוט ומשלמים רק על החיבור החודשי לאינטרנט. 

יודגש, שבכל התחזיות הכי מעודכנות שיש בתחום "הבית החכם" \ "עיר חכמה" ומצ"ב כאן מצגת של תחזיות מאוד מפורטות בתחומים הללו, אין בשום מקום תחזית שיש או שיהיה צורך של חיבורי 1 גיגה ומעלה לבתים, לצורך מימוש כל החידושים הללו, ב-5 השנים הקרובות. 

נכון להיום, יש אלפי התקנות של גלים מילימטריים ברחבי הארץ, וזה "מתפשט כמו אש בשדה קוצים".

חברות, ארגונים, עסקים, רשויות מקומיות, מוסדות ואף אנשים פרטיים, לא מוכנים להמתין לסיבים לבתים, לעסקים ולמשרדים, ומזמינים חיבורים בגלים מילימטריים.

זה מהיר והם מקבלים את החיבור מהספק בפרק זמן של ימים מההזמנה (ואישור הרשות המקומית להתקנת האנטנה). 

נראה כרגע, שהאינטגרטור המוביל בישראל (כמותית) בתכנון והקמת רשתות גלים מילימטרים זו חברת גל נט. הפרויקט הגדול ביותר בישראל שלה כבר הגיע ל-70 לינקים בעיר שדרות. חברת SMBIT מזנבת בה וייתכן ותעקוף אותה בהיקף ההתקנות, לאור הזמנות חדשות שקיבלה, למשל של עירית ירושלים. מס' 3 בתחום זו חברת טופ סקיי ליין, שמקימה, בין היתר, רשת של מעל 90 לינקים עבור משרד השיכון.

לינק הגלים המילימטרים הארוך בישראל הוקם ע"י חברת שמרד, עוד אינטגרטור מוביל בתחום זה: הלינק בקיבולת 2 גיגה-ביט חוצה את הכינרת באלכסון לאורך מרשים במיוחד: 15.4 ק"מ באוויר. 

רשת הגלים המילימטרים הגדולה בישראל מספק אחד (סיקלו) למטרה אחת: מעל 250 לינקים ברשת חברת פלאפון (מקבוצת בזק), לצרכים העצמיים של החברה ב-E-Band ובהמשך פלאפון תעבור ל-V-Band, כתוספת והשלמה לשירותים שלה ב-5G.

חברה בינלאומית נוספת החליטה להיכנס לתחום זה בישראל ולהתחרות "ראש בראש" בסיקלו, וזו חברת יוביקוויטי, שמיובאת כבר על ידי 5 גופים בארץ כולל: בנדה, SMBIT וסנטיק. יש כבר תחילת התקנות (למשל בראשון לציון, בכוכב יאיר וצור יגאל) בקנה מידה לא קטן, ובקרוב נשמע על מבצעים והתקנות בקנה מידה גדול, גם מהכיוון החדש הזה. 

נספח א'
מה בזק עושה בתחום?
מעבר לפעילות של חברת פלאפון בתחום הגלים המילימטריים, כפי שציינתי קודם, באתר חופש המידע של משרד התקשורת מצאתי מסמך של המשרד מסוף 2019, שהוביל אותי לשלוח ביום 1.8.20 את השאלות הבאות לחברת בזק:
"הנדון: שאלה בעניין חוסנייה וחיבור בגלים מילימטריים.
שלום רב ושבוע טוב,
1. בדיון, שנערך בין צמרת משרד התקשורת לבזק הנמצא כאן, מ-3.12.19 (הכל מושחר, מלבד הנושא של פריסת תשתיות ליישוב חוסניה) (כפר בדואי ליד כרמיאל).
2. האם בזק פנתה ל"ועדה המייעצת לפריסה אוניברסלית", כדי לקבל הסכמה לחבר את היישוב לתשתית הרשת של בזק בגלים מילימטריים (או בדרך חלופית אחרת)?
3. אם לאו, האם היישוב הזה חובר לתשתיות בזק הקוויות?"

תגובת בזק: "בזק החלה באספקת שירותי תקשורת על בסיס פרישת תשתית גלים מילימטריים בחוסנייה". 

כך, כפר חוסניה (שליד כרמיאל) חובר בגלים מילימטריים ע"י בזק.

יותר מאוחר, גד פרץ מגלובס חשף כאן, שעוד כפר חובר ע"י בזק בגלים מילימטריים, וזה הכפר חורה שבנגב.

בגלל הטמטום של הרגולציה של משרד התקשורת, בזק מוגבלת בחיבור של עד 100 מגה לבתים בכפרים הללו. הציוד הקיים יכול לספק חיבור עד 1 גיגה ובעתיד עד 2 גיגה. 

אין כל סיבה הגיונית או אחרת, למה זו לא תהיה השיטה בכל מקום מרוחק. בכל מקום בארץ. 

אגב, בזק משתמשת בציוד של סיקלו. 

קצת לא מובנת לי (ולא רק לי) הגישה של משרד התקשורת הטוענת, שחיבורים הללו אינם מחליפים את החובה של בזק לפרוס לכפרים הללו תשתית פיזית (למה? זה לא ברור, אלא אם חושבים על האינטרסים של סלקום\IBC לפגוע בבזק בכל דרך).
הנה הגישה הזו של המשרד במענה למנכ"ל בזק:
בזק וגלים מילימטריים

מכאן, שאם משרד התקשורת לא היה סניף שיווקי ומקדם האינטרסים של קבוצת סלקום \ IBC, והמשרד היה נוהג כמו בכל העולם, היינו מקבלים רגולציה שונה לחלוטין.

זו רגולציה הקובעת, שהטכנולוגיה של החיבורים בכל שכונה, כפר, עיר ויישובי פריפריה וספר, וגם לא בספר, תוחלט ע"י הרשות המקומית, או במכרז, ובה ייבחר ספק אחד לכל תא שטח מוגדר, שיספק את החיבורים רחבי פס ללקוחות הקצה, במגוון טכנולוגיות המתאימות לתנאי השטח ולצרכים הספציפיים של האוכלוסיה באותו תא שטח. ככה זה הצליח ומצליח בכל העולם, אבל בישראל לא שמעו על כל הטכנולוגיות החדישות הנ"ל.. 

עדכון 13.10.20: פורסם כאן ע"י אבי בליזובסקי ב-Chiportal (כותרת בלבד): "Cambium Networks הכריזה על אימוץ טכנולוגיית ה- 60GHz, פיתוח ישראלי של קוואלקום ישראל."

עדכון 29.10.20: פורסם כאן: "גלים מילימטריים בתל שבע: לקראת השלמת פריסת WIFI ברחבי המועצה. 
כמענה לצורך ללמידה מרחוק של מערכת החינוך, לבעיות הגישה לתשתית התקשורת הקווית והסלולארית, וכחלק משיפור השירותים לתושבים, המועצה המקומית תל-שבע פורסת רשת תקשורת מהירה, בגלים מילימטריים, שתספק שירותי Wifi חינמיים, ברחבי המועצה.
הפרויקט, בהיקף של כ-775,000 ₪ (בשלב זה), ממומן מתקציבי החלטת הממשלה מס` 2397 לפיתוח כלכלי וחברתי בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב, ומלווה על ידי משרדי הפנים ומשרד הכלכלה והתעשיה."

עדכון 15.1.21: חברת מיקרוטיק ישראל (מודולו תקשורת), המייבאת את קו ה-60 גיגהרץ של חברת מיקרוטיק לישראל (פרטי המוצר המוביל נמצאים כאן וכאן), הגישו בקשה למשרד התקשורת לקבל אישור על כל קו המוצרים של מיקרוטיק בתחום הגלים המילימטריים. לחברה יש כבר התקנות בישראל, גם במסגרת ניסויים וגם התקנות (ע"י אינטגרטור מקומי) ברשות הפלסטינאית. מדובר בקו מוצרים מאוד זול ומאוד קל להתקנה, תפעול ותחזוקה.  

עדכון 22.1.21: על פי מחקר חדש של ABI-Research, תחום ה-FWA (חיבור רחב פס לבתים מהסלולר, תחום שלא מוכר בישראל בכלל, תודות לרגולציה העקומה של משרד התקשורת) הוא תחום בצמיחה מהירה בכל העולם, כמופיע בתצלום התחזית שהם פרסמו לתחום זה כדלהלן:
תחזית FWA

גלים מילימטריים

 
סרטון טכני אודות גלים מילימטריים.



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים