המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין - דו"ח פניות הציבור 2023
מאת:
מערכת Telecom News, 11.9.24, 12:41
הדו"ח מתייחס לחברות המספקות שידורים רב-ערוציים ומתמקד בפניות המצויות תחת פיקוח המועצה - פניות בנוגע לשירותי הטלוויזיה בכבלים של הוט ולשירותי הטלוויזיה בלוויין של יס. הדו"ח מנתח את כלל התלונות לפי נושאים.
בשנים האחרונות עובר שוק השידורים בישראל שינויים מרחיקי לכת, החל בשינוים באופן אספקת שירותי התוכן וצריכתו והמשך בכניסת שחקנים חדשים לשוק השידורים. מנויים רבים של החברות הוט ויס עוברים לפלטפורמות המשדרות על תשתית האינטרנט
OTT כגון סלקום
TV, פרטנר
TV . וזאת כמובן לצד חברות ענק המשדרות בכל העולם ומשקיעות מיליארדים בהפקת תכנים חדשים משדרות גם בישראל כגון נטפליקס, אמזון פריים, דיסני+ ועוד.
החברות המשדרות שידורים רב-ערוציים על גבי תשתית האינטרנט אינן מפוקחות ע"י המועצה לשידורי כבלים ולוויין ואינן כפופות לאסדרה הנוהגת על פי החוק הנוכחי, אך הביאו בשנים האחרונות להגברת התחרות והשפיעו באופן ניכר על שוק השידורים כולו.
ב-2023 שיעור התלונות לכל 10,000 לקוחות כנגד חברת הוט עלה ל 16.5 לעומת 12.8 בשנה הקודמת, ואילו חברת יס שמרה על מספר תלונות קטן יחסית - 5 תלונות לכל 10,000 מנויים
.
גם בשנה זו כמות התלונות לכל 10,000 לקוחות גבוהה יותר בהוט לעומת יס
. בבדיקת הנושאים המרכזיים בגינם התקבלו פניות ב-2023 נמצא, שרוב הפניות היו בנושאים כספיים - 53.4% מכל הפניות שהופנו נגד הוט ו -29.2% מהפניות שהופנו נגד יס. סך הזיכויים שקיבלו מנויים שפנו למועצה ב-2023 עמד על כ-250,000 ₪.
הנושא השני הנפוץ ביותר עליו התלוננו מנויי יס השנה היה הערמת קשיים לניתוק 21.1% מהפניות ביס לעומת 12.3% בחברת הוט. עליה ל-2 החברות ביחס לכמות התלונות בנושא זה ביחס לשנה קודמת.
ואילו הנושא השני הנפוץ ביותר עליו התלוננו מנויי הוט, היה בעיות טכניות 16% מהפניות בהוט, ו-20.5% ביס.
במשרדי המועצה התקבלו פניות של מנויי הפלטפורמות האינטרנטיות של יס והוט: סטינג, נקסט ועוד. מנויים אלו טעו לחשוב שהם עדיין תחת אסדרה של מועצת הכבלים והלווין. כ"כ, היו פונים שקבלו כנגד חברות סלקום
TV ופרטנר
TV שאף הן אינן מפוקחות בשלב זה ע"י המועצה
. למרות זאת, הועברו הפניות לטיפול החברות ואלו השיבו לפונים במישרין.
הדו"ח המלא המלווה בגרפים מאירי עיניים -
כאן.