Telecom News - כיצד תזהו את הסטארטאפ המצליח הבא?

כיצד תזהו את הסטארטאפ המצליח הבא?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> כיצד תזהו את הסטארטאפ המצליח הבא?
כיצד תזהו את הסטארטאפ המצליח הבא?
מאת: ג'ו סקסטון, 17.7.22, 15:01ג'ו סקסטון צילום עצמי

המלצות למשקיע וליזם איך לזהות ולבנות סטארטאפ מצליח. מה הם הקריטריונים, שמאפשרים את הזיהוי הזה והשקעה בטוחה יותר? לאחרונה נוכחנו לגלות ביתר שאת, שחברות קמות ונופלות במהירות, ולכן ליכולת לקבוע מי מהן מייצרת ערך ייחודי ואמיתי יש חשיבות רבה בניבוי ההצלחה ובבחירת המנצחים. 
 

בין אם אתם נמצאים בשלב בחיים, שבו אתם מנהלים מעקב אחרי מתחרים עסקיים, או אתם רגע לפני הצטרפות לחברה חדשה, או שאולי אתם מעוניינים לייצר שותפויות חדשות או לבחור מודל לחיקוי עבור הסטארטאפ שלכם, אתם, ככל הנראה, מתחבטים בשאלת מיליארד הדולרים - מי יהיה היוניקורן הבא, מי תהיה הבאה בתור, שתעשה את האקזיט, שכולם ידברו עליו ומי תשבור שיא הנפקה חדש בוול סטריט?

כל חברה מאמינה, שיש בידה את הדבר הגדול הבא, שיחולל מהפכה בתחום, אבל בשוק, שמוצף באלפי חברות, שרובן מתקשות לבסס אחיזה ולהגיע לרווחיות, בייחוד לאור מצב השוק בתקופה האחרונה, השאלות האלו נשאלות כל הזמן וכולם רוצים לדעת - כיצד ניתן לזהות מי תהיינה החברות, שבאמת תצלחנה ותבלוטנה מעל כולן?

זאת שאלה מורכבת, שאין לה תשובה אחת פשוטה. עם זאת, המשותף לכל העסקים המצליחים, שבהם נתקלתי לאורך השנים, הוא שהם יוצרים ערך אמיתי, וזה מה שבסופו של דבר משקיעים מחפשים לקנות ולהשקיע בו. לטכנולוגיה תפקיד חשוב, אבל המבחן אם חברה עתידה להצליח  ולהצליח בגדול  יסתכם ביכולת שלה ליצור ערך והזדמנות עסקית ייחודית.

יש כמה מדדים, שבהם אפשר להיעזר, כדי לקבוע אם חברה יוצרת ערך אמיתי ונמצאת בדרכה להצליח בגדול. לא משנה באיזה שלב אתם כעת בחייכם, התובנות הבאות, שאספתי במהלך למעלה מ-40 שנות הניסיון שלי בשיווק, ניהול, השקעות וייעוץ בתחום ההייטק, תוכלנה לסייע לכם, בייחוד בימים אלה, לזהות מי תהיינה אותן חברות, שתיצורנה ערך אמיתי.

מדד ה-TAM הוא הבסיס שממנו כדאי להתחיל
גודל שוק היעד, TAM (Total Addressable Market), הוא מדד, שעוזר לקבוע באופן כמותי ואובייקטיבי מהו פוטנציאל הצמיחה של החברה. אם השוק, שבו מכוונת לפעול החברה, כבר רווי בחברות הפועלות בתחום וישנה תחרות עזה, הרי שחברה חדשה העושה את צעדיה הראשונים בשוק תמצא עצמה בעמדת נחיתות.

לעומתה, לסטארטאפ, שבידו מוצר חזק הפותר בעיה אמיתית, שעבורה קיימים בשוק רק מתחרים מעטים, אם בכלל, סיכויים גדולים יותר לעשות חייל. בכלכלה קוראים לזה יתרון ראשוני: החברות הראשונות, החלוצות, שמתחילות לפעול בפלח שוק מסוים נהנות מיתרון תחרותי משמעותי.

אך לא די בהסתכלות רק על גודל ה-TAM, שהוא אמנם מדד חשוב, אבל כפי שראינו בתקופה האחרונה, חשוב לא פחות להסתכל על המגמות העכשוויות בשוק ועל פוטנציאל הצמיחה שלו.

בבחינת ה-TAM יש לתת את הדעת על מגמות קיימות ועל הפוטנציאל העתידי של השוק ולא לשקוע רק בנתוני העבר. דוגמה טובה לכך היא ה־TAM של שוק היישומים לענן (Cloud-native). על פי התחזית של חברת המחקר והייעוץ גרטנר (Gartner), עד ל-2025 שיעור של 95% מפיתוח התוכנה יהיה עבור ארכיטקטורות ענן ולכן הרבה יותר חשוב להסתכל על מגמות הצמיחה העכשוויות מאשר על גודל וביצועי השוק בעבר.

הערכת צורכי השוק ופיתוח פתרונות הפותרים בעיה מהותית
ייתכן, שלמוצר מסוים יש יכולות נהדרות וחוויית משתמש יוצאת מן הכלל, אבל אם הוא לא עונה על צורך או פותר בעיה משמעותית, שאיתה מתמודדים הלקוחות, הרי שהוא לא יותר ממותרות (וארגונים בד"כ לא משקיעים במותרות).

לעומת זאת, מוצר טוב, שמספק גם את רצונות וגם את צרכי הארגון, מייצר ערך, שמעמיד אותו בעמדה תחרותית. עם זאת, צריך לקחת בחשבון, שהצורך בפתרון מסוים יכול להשתנות בצורה משמעותית בין שוק אחד למשנהו ואיתו גם הביקוש.

כדי לשפר את סיכויי ההצלחה, יתרונות הפתרון חייבים להיות מנוסחים בצורה ברורה המבהירה כיצד תורם המוצר לחיסכון ישיר בעלויות (סמנכ"לי כספים "מתים" על זה) ולחיסכון עקיף (לדוגמה הגנה על מוניטין המותג).

לקוחות פוטנציאלים משיגים את המידע הזה בעצמם, אך כדי להגדיל את הרושם, חשוב מאוד, שהנתונים הללו יבוא מהחברה המפתחת.

בסופו של דבר, מאפיינים חדשניים וחוויית שימוש טובה יכולים לעזור למוצר או שירות להצליח בטווח הקצר, אבל כדי להגדיל את סיכוי הצלחתו בטווח הארוך עליו להציג יתרונות מובהקים התורמים לחיסכון הישיר ולחיסכון העקיף של המשקיע.

חפשו את החברות, שרודפות אחרי ההצלחה, לא אחרי טרנדים
לאור האמור לעיל, לחברות אסור להיות שבויות של הרגע. עליהן להסתכל מעבר להייפ הנוכחי ולאופנות חולפות בשוק ובענף שבו הן פועלות. נושאים חמים כמו מטבעות דיגיטליים או בינה מלאכותית (AI) מושכים מספר רב של שותפויות ומשקיעים, אבל כדי ליצור ערך אמיתי ולהצליח לאורך זמן צריכים המוצרים בשווקים האלה ליצור ערך איתן, שיישאר גם אחרי שרעשי הרקע ישככו והטרנד יחלוף.

קיימת חשיבות רבה למדידת ההצלחה, בין היתר, לפי מספר הלקוחות, נתוני הצמיחה, שיעורי חידוש המינוי של השירות, זמן ההבשלה (Time to value - הזמן עד ליצירת ערך), השקעות ועוד, ולצד זאת, חשוב מאוד גם לבחון את התזמון של מהלכי החברה אל מול מגמת הצמיחה שלה, כדי לקבוע אם חברות קרובות להשגת היעדים העסקיים שלהן או נמצאות במסלול הנכון להשגתם. החברות, שעתידות להצליח, יכולות וצריכות להציג מדדים, שיעידו על הצלחתן.  

השאלה הבסיסית ביותר - האם החברה המפתחת עושה שימוש במוצר?
הסימן הטוב ביותר לכך, שחברה מאמינה ובוטחת במוצר שלה, הוא שהיא משתמשת בו בעצמה. שימוש פנימי במוצר מאפשר לחברה לתקן באגים ולשפר את המוצר מהר יותר, והערך הנוצר מכך מחלחל מיד אל הלקוחות.

שימוש במוצר, במקום רק להפליג בשבחיו, הוא ההוכחה הטובה ביותר שתמצאו לערכו. בכל פעם אני מופתע מחדש, שלקוחות פוטנציאלים בכלל לא חושבים לשאול את ספק הפתרון או שותפה טכנולוגית שאלה פשוטה אחת: "האם אתם משתמשים בפתרון שלכם?"

חברה, שמשתמשת בפתרון שלה, יכולה לשפר את המוצר מהר יותר ולהביא אותו לרמת בשלות המתאימה לשימוש בארגונים גדולים תוך זמן קצר יותר. כ"כ, יש תועלת רבה בהפגשת מפתחי המוצר עם המשתמשים ואיסוף משוב מהם.

הכרת תרחישי השימוש השונים היא דרך נהדרת למפתחים לקבל תובנות, שתובלנה לשיפור המוצר וחוויית המשתמש באופן המגדיל את הערך למשתמשים.

לסיכום, איתור חברת ההייטק המצליחה הבאה הוא תהליך המשלב בין מדע לאמנות. צריך לראות את התמונה הגדולה, אך גם לרדת לפרטי פרטים. חשוב יותר להבין לאן מועדות פניו של שוק מסוים מאשר את ההיסטוריה שלו.

לאחרונה נוכחנו לגלות ביתר שאת, שחברות קמות ונופלות במהירות, ולכן ליכולת לקבוע מי מהן מייצרת ערך ייחודי ואמיתי יש חשיבות רבה בניבוי ההצלחה ובבחירת המנצחים.

5 השנים הבאות צפויות להיות סוערות במיוחד בשוק הטכנולוגיה וחברות מכל ענפי השוק כבר פועלות ליצירת יתרון תחרותי באמצעות הובלה טכנולוגית בשוק, שבו הן פועלות. בחירת המנצחים, שיהפכו לדבר הגדול הבא בשוק, יכולה להוביל לתגמול כספי לאורך זמן, לקידום משמעותי בקריירה ובעיקר לכיף גדול לאורך הדרך.

מאת: ג'ו סקסטון, יולי 2022.
הכותב הוא חבר בדירקטוריון של אקווה סקיוריטי, ובעל 40 שנות ניסיון בשיווק, ניהול, השקעות וייעוץ בתחום ההייטק. עד לאחרונה היה חבר בדירקטוריון של חברת הסייבר CrowdStrike.

STARTUP FREE
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים