מה קורה למי שצלצל למספר פרמיום וחוייב ב-2,600 ש"ח לשיחה אחת?

דף הבית >> מה קורה למי שצלצל למספר פרמיום וחוייב ב-2,600 ש"ח לשיחה אחת?
קשה להאמין כמה פתאים יש במדינת ישראל, שמחייגים למספרי פרמיום ומקבלים את "הלם החשבונית", כשמגיע החשבון על השיחה הזו. הדבר היותר חמור: משרד התקשורת  בכלל לא מוכן לעזור להם, אחרי שנפלו בפח וגם לא מוכן לתקן את העוולה הצרכנית החמורה הזו. מחאת המגזר החרדי כנגד משרד התקשורת והחלטותיו בתחום מספרי הפרמיום, היא רק קצה הקרחון לכאוס המדהים הזה. 
מאת: אבי וייס, 29.1.15, 20:00אבי ברגר

כשכתבתי כאן את האזהרה מפני החיוג למספרי פרמיום בבריטניה וברומניה, חיוג בלתי חוקי בעלות של עד 100 ש"ח לדקה, חיוג שכביכול מתבצע לחו"ל, תרגיל הנעשה מזה זמן רב בחסות מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר - בתמונה) ידעתי, שלא כולם יקראו את אזהרתי ויש מספיק פראיירים, שמתחזקים את השירותים הללו מכיסם.

לכן, כשקיבלתי את תלונתו של ו.ב. (השם שמור במערכת), שקיבל הלם מחשבון של 2,600 ש"ח לשיחה אחת, החלטתי לעבור איתו את המסלול של תלונה במשרד התקשורת. זאת,  לאחר שקיבל סירוב להקלות בתשלום המדהים הזה מהחברות, שרוצות את הכסף הזה ממנו: פלאפון ו-012-סמייל. 

האזרח פנה למשרד התקשורת (פנייה 88818) וכתב כדלהלן: "לצערי נפלתי לעוקץ באתר המיסטיקנים 901 כנראה ע״י 'אלגרה קוראת בקפה'. בניגוד לכל הנחיה, השיחה נמשכה כשלוש שעות, שבהן נגבה ממני תעריף של 12.9 ש״ח לדקה. השיחה בוצעה דרך מכשיר הפלאפון שלי למספר 012-4090-672-0034 שזה מספר מרומניה.
נשאלת השאלה: האם שיחות אלו לא הוגבלו לחשבון טלפון לסכום של 500 ש״ח לכל היותר והאם הן לא הוגבלו לקידומות 1-901 1-902 ו-1-903. 
בכל מקרה, אינני מצליח לאתר את הבעלים או את שירות הלקוחות של אתר 901. כ"כ, 012 ופלאפון מסרבות לקחת אחריות. למען הסר ספק, בברור, שערכתי מול מפעיל אתר 'כל המסטיקנים', המתקשרת 'אלגרה קוראת בקפה' עוקצת אנשים בצורה פלילית וגם דרך הפעלת אתר '901 מיסטיקנים', אתר הגובל בפלילים".

להלן תגובת משרד התקשורת (זה טופס שנשלח לכל מתלונן, בעניין הנדון כאן):

"בהמשך לפנייתך, הריני להשיבך כדלקמן:
1. לעניין שאלתך בנושא מספרי פרימיום אבקש להשיב, כי בתאריך 15/2/15 תיכנס לתוקפה הוראת משרד התקשורת, אשר תסדיר את שירותי ה"פרימיום" באופן שתביא לאיזון בין הגנה על הצרכנים לבין גישה חופשית, נוחה ושקופה לשירותים אלה.
2. שירותי ה"פרימיום" הינם שירותי מידע, בידור, ייעוץ והשתתפות בהגרלות, שמחייבים את חשבון המנוי בתשלומים נוספים.
3.קידומת 1-900 הוקצתה לשירות פרימיום במחיר אחיד, שאינו עולה על 0.5 ₪ לדקת שיחה וזאת בנוסף לתעריף שיחה רגילה, ולא יותר מ- 30 ש"ח. השירות יהיה פתוח בברירת מחדל.
4. קידומת 1-901 הוקצתה לשירות פרימיום בסכום מרבי של 50 ₪ וזאת בנוסף לתעריף שיחה רגילה.
5. קידומת 1-902 הוקצתה לשירות פרימיום ללא הגבלת תעריף ונוספה הגבלה של 100 ₪ לשיחה + תעריף רגיל לדקת שיחה.
6. האסדרה קובעת, כי כל שירותי ה"פרימיום" יינתנו רק באמצעות קודי חיוג 1-900, 1-901 ו- 1-902 (המובחנות, כאמור, באופן החיוב ובתעריף המרבי לשירות), והשרות יחייב הודעה מקדימה על מהות השירות והתעריף וכן הסכמה מפורשת של המנוי לצריכת השירות.
7. כמו כן, ישמע אות מיוחד בטרם קבלת השירות ותהיה לצרכן אפשרות של 5 שניות לפחות לניתוק השיחה.
8. בנוסף, יתאפשר למנוי לסמן את בחירתו בעניין חסימת הגישה לקידומות החיוג 1-900 ו-1-901 במסגרת טופס הגישה לשירותים (חסימה בברירת מחדל לקידומת 1-901 תבוצע תוך 7 ימי עבודה מתום חודשיים מכניסת התיקון לתוקף) ואילו קידומת החיוג 1-902 תחסם בברירת מחדל.    
9. להלן הקישור להודעת המשרד:
   http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/3/3603.pdf
10. למידע מלא על ההוראות בנושא הפרימיום ראה מסמך ההחלטה הרלוונטי בקישור:
   http://www.moc.gov.il/433-he/MOC.aspx
11. באפשרותך לפנות לפלאפון ו- 012. מצ"ב דרכיי התקשרות עם החברות.

הסבר לתשובה:
א. כפי שניתן לראות, הפונה בכלל לא קיבל תשובה לפנייתו. הוא גם לא יקבל. למה? כי משרשמילה מימוןד התקשורת \ אגף הפיקוח בראשות סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במערך התקשורת - שמילה מימון (בתמונה משמאל), עבר משיטת "גריסת התלונות" לשיטת "תיוק התלונות" והכבדת הקריטריונים והתחומים, שבהם מותר להגיש תלונות למשרד התקשורת, ולאחר ביקורות של מבקר המשרד, עבר לשיטת "דחיית התלונות" בטופס אוטומטי.

כך, אפשר לעשות סטטיסטיקה מלאה בגרפים מהתלונות של האזרחים, מבלי לטפל בהן. למה בכלל לטפל בתלונות אזרחים? כנראה שזו רק טרדה אחת גדולה לצוות ולבעלי התפקידים, שמקבלים משכורות ותנאים נלווים, בדיוק למטרה הזו... 

יתרה מכך. מי שרוצה להגיש תלונה למשרד התקשורת, צריך לחפש הרבה עד שימצא את הטופס להגשת תלונה (מצוי כאן), וברגע שינסה למלא את הטופס, יקפוץ לו חלון (תצלום של העמוד הראשון בחלון, שקופץ למתלונן, מצוי בתחתית הידיעה). החלון הזה מסביר למתלונן הפוטנציאלי, שקודם כל יקרא על מה הוא לא יכול להתלונן (זה מפורט כאן), ואם בכל זאת הוא חושב להתלונן, שקודם יקרא את מדור "שאלות  נפוצות ותשובות" (מצוי כאן). אחרי שקרא  את המדור המלהיב הזה באתר, מוסבר לרוצה להתלונן, שקודם יתלונן בחברת התקשורת ויחזור לכאן רק אחרי 30 יום, ורק כערעור על החלטת חברת התקשורת (וצריך להציג מסמכים בכתב בדבר החלטת חברת התקשורת, ולא לפני 30 יום). בסוף כתוב (ציטוט): שימת ליבך, תלונות שיוגשו שלא בהתאם להליכים המתוארים, או שהן בנושאים שהמשרד אינו אמון על הטיפול בהן, לא יטופלו.

האזרח, שהתלונן כאן, לא ראה, שלמעשה אי אפשר להתלונן על שום דבר במשרד התקשורת. באופן ספציפי כתוב (כאן), שאין להתלונן בנושא של "הטעיה בעת ביצוע עסקה". הוא רצה להתלונן בדיוק בנושא הזה... 

ב. גם התשובה, שנשלחה למתלונן, היא אוסף של הנחיות רגולטוריות מורכבות, שאזרח רגיל לא יבין את משמעותן. יתרה מכך, יש בתשובה פשוט הטעיה של האזרחים. זאת, משום שמנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) ביטל במחי יד את כל הרפורמה, כפי שחשפנו כאן.

לכן, המענה האוטומטי, שנשלח למתלונן, כפי שהבאנו כאן, מעלים את המסמך הכי חשוב בעניין מספרי הפרמיום (ונמצא כאן), שהופך את כל הרפורמה הזו לצחוק ולבלוף אחד גדול. כ"כ, חשפנו כאן את כל ההחלטות המעודכנות בעניין מספרי הפרמיום וניתחנו כיצד הכאוס יגבר, בעקבות סדרת ההחלטות המשונות מאוד, המסובכות מאוד (ולא במקרה...) שהתקבלו בנושא. 

הקו של גיבוי וחיפוי על עבריינים קיים לא רק ב"פרשה הסודית", אלא גם בתחום "שירותי הפרמיום". לא פלא, זה אותו מנכ"ל העוסק במקביל ב-2 סוגיות מטרידות אלו. 

סיכום קצר: כל "המהפכות הצרכניות" שעשו שרי התקשורת שקדמו לגלעד ארדן, לרבות כל החקיקה הענפה, חקיקת המשנה, הנהלים, הרישיונות ושאר המסמכים שעוסקים בהגנה על הצרכנים בעולם התקשורת, למעשה בוטלו, במהלכים מאוד מתוחכמים וערמומיים של שמילה מימון, אבי ברגר ובגיבוי של הייעוץ המשפטי (היועצת הקודמת והנוכחית) ושל שר התקשורת (גלעד ארדן). בפועל, משרד התקשורת חדל להיות "מגן הצרכנים" ואין מה להתלונן על עוולות צרכניות בעולם התקשורת, בפני הגוף הזה. כך, הציבור הפסיק לעניין את משרד התקשורת: גוף ממשלתי שמקבל את שכרו מהציבור בדיוק למטרה הזו. 


אז מה האזרח המתלונן כאן יכול לעשות?
ללכת לבית משפט, לנסות להתלונן במועצה לצרכנות, או לשלם. בשלושת המקרים - הוא יפסיד הרבה כסף.
כך הופקרו האזרחים ע"י משרד התקשורת ונשארנו במצב של "איש הישר בעיניו יעשה". 
טופס משרד התקשורת
תצלום העמוד הראשון מתוך המסך שקופץ לכל מי שרוצה להגיש תלונה באתר משרד התקשורת. 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים